Szerencsétlenkedik a CIB

 2008.12.03. 09:46

Senki nem örül, ha pénzéhez nem juthat hozzá, ráadásul a bankja egy értelmezhető magyarázatot sem tud adni. Mindig öröm a call centeresekkel órákat beszélgetni, ha pedig mindezt külföldről tehetjük, az már maga a boldogság csúcsa. Akad olyan ügyfél, aki nem is tartotta magában érzéseit...

 
„Mélyen hiszünk abban, hogy az ügyfélkapcsolatok minősége, valamint ügyfeleink bizalma és megbecsülése olyan értékek, amelyeket elkötelezetten védenünk és ápolnunk kell.” Az idézet a CIB Bank honlapján olvasható. Írásommal a CIB Bank ügyfélkapcsolatainak hatékonyabb védelmezéséhez és ápolásához szeretnék segítséget nyújtani.
 
Október 23-án, a hosszú hétvége első napján külföldre indultam. Úgy gondoltam, kevés készpénzt viszek magammal, s bankkártyával fizetek, ahogyan ezt a pénzügyi kultúra terjesztésében élenjáró bankok is sugalmazzák ügyfeleiknek.
 
Október 22-én megkíséreltem átvezetni az E-Broker kereskedési rendszeren, a CIB Banknál vezetett értékpapírszámlámon lévő szabad egyenleg egy részét, két alkalommal is sikertelenül. Később a CIB 24 telefonos ügyfélszolgálat ügyintézője átmeneti rendszer-leterheltségre hivatkozva megnyugtatott, hogy a pénztári órák után, de az október 23-án kezdődő hosszú hétvége során is lehetőségem lesz átvezetni a pénzt. Következő nap hívtam a CIB 24-et, ahol – miután elmondtam, hogy az értékpapírszámlámról szeretnék átvezetni –közölték, hogy rendszerkarbantartás okán erre nincs lehetőségem, próbáljam meg később.
 
A nap folyamán – már külföldről – többször is felhívtam az ügyfélszolgálatot, amely mintegy három óra múlva, már be is fejezte a karbantartást. Ekkor jelentkezett a következő probléma: az ügyintéző közölte, hogy az értékpapírszámlámon nincs pénz. Ettől kissé izgatottan kértem, magyarázza el nekem, hogyan lehetséges ez annak fényében, hogy előző délután az E-Broker szerint volt pénz a számlámon.
 
Válaszul HOLD-ra tett, majd negyedórával később közölte, mégis van pénz a számlámon, de az nem olyan státuszú, hogy utalni tudják, s azt sem tudja megmondani, miért. Mivel azonban problémám nem az ő területe – folytatta –, kapcsol egy másik ügyintézőt, akinek újabb negyedóra alatt sikerült felfognia a hallottakat, magyarázattal azonban ő sem tudott szolgálni, csupán a CIB Bank rejtélyes háttérosztályára hivatkozott, amely egyedüliként alkalmas a probléma felderítésére és megoldására. 
 
Semmi gond – válaszoltam –, akkor a háttérosztállyal szeretnék beszélni, ám sietve kioktatott, hogy arra sajnos nincs mód, egyrészt, mert az csak írásban kommunikál, másrészt banki szünnap lévén, csak négy nap múlva foglalkoznak majd a problémámmal. Hívásommal így csupán annyit értem el, hogy kaptam egy ígéretet egy aznapi (csütörtöki) visszahívásra, de hiába vártam, senki nem jelentkezett.
 
A jobbnál jobb zeneművek és a „sajnos pillanatnyilag minden munkatársunk foglalt, de hívása fontos számunkra…” típusú sablonok meghallgatásával, különféle billentyűkombinációk benyomásával, a problémám többszöri ismertetésével, illetve várakozással együtt, aznap mintegy három órát telefonáltam külföldről a CIB Bankkal.
 
A következő nap ismét felhívtam a CIB 24-et, ahol a bank innovatív és rugalmas szolgáltatásairól szóló rész átugrása után, már jelentkezett is a telefonos ügyintéző. Hosszas várakoztatás után sem tudott választ adni arra, hogy előző nap – ígéretük ellenére – miért nem hívtak vissza. Az E-Brokerrel kapcsolatos ügyek nem hozzá tartoznak, mentegetőzött, így kapcsolja egy kollégáját, akit negyedóra alatt felhomályosítottam hívásom mibenlétéről. Ő is látta a számlámon elérhető szabad egyenleget, ám ő sem nem tudta, miért nem vezethető át. Mint mondta, esélyt sem lát arra, hogy hétfő előtt megoldják a problémám. 
 
Délután megcsörrent a telefonom és a hívó, a CIB Bank ügyintézője diadalittasan közölte, hogy kétnapi szerencsétlenkedés után úgy döntöttek (!), hogy – mivel a hibát továbbra sem sikerült megoldani – rákönyvelik a kért összeget a számlámra, ami „mindössze” annyi kellemetlenséggel jár, hogy azonnal fel kell vennem a pénzt, ellenkező esetben ugyanis visszautalják magukhoz. 
 
E lehetőséget több szempontból is életképtelennek tartottam, így visszautasítottam. Legfőképpen azért, mert épeszű ember nem gondolhatja komolyan, hogy amikor a forint euróval szembeni árfolyama az október közepén mutatott volatilitást produkálja, 285 forintos árfolyamon felveszek pénzt (indokolatlanul sok készpénzt tartok magamnál), amit ha nem költök el, nagy eséllyel csak jóval alacsonyabb árfolyamon tudok visszaváltani, a külföldi készpénzfelvétel díjáról nem is beszélve. 
 
Mivel aznap sem voltak képesek megoldást találni, kértem, hogy hétfőn reggel – midőn a háttérosztály munkatársai visszatérnek jól megérdemelt szabadságukról – tájékoztassanak, milyen módon kívánnak kárpótolni. Sajnos azonban sem hétfőn, sem kedden nem jelentkeztek a banktól, így szerdán hívtam a CIB 24-et, ahol az ügyintéző arról tájékoztatott, hogy a CIB Bank minőségbiztosítási osztálya kizárólag írásban benyújtott és számlákkal igazolható kárigény esetén mérlegeli a kártérítést, magyarázattal pedig nem kívánnak szolgálni. 
 
A kártérítési igényem írásos bejelentésére vonatkozó javaslatot azonban hárítottam (helyette ajánlottam, hogy hallgassák végig a hangszalagokat) már csak azért is, mert nem gondolom, hogy az okozott kár csupán – a számlával is igazolható – telefonszámlámban érhető tetten, s nem szeretném, ha figyelmen kívül hagynák, hogy négynapos szabadságom alatt egy napot töltöttem a CIB Bank munkatársaival történő telefonálgatással, s más módon kellett pénzhez jutnom. Tíz nappal később kaptam egy levelet a CIB Bank minőségbiztosítási osztályától, amely megerősítette, hogy a bank által okozott kár megtérítésére irányuló igény csak írásban benyújtott és számlákkal igazolható dokumentumok alapján megalapozott.  
 
Történetemet az alábbi, ugyancsak a CIB Bank honlapján elérhető tanulságos idézettel zárom: „Megalkottuk a „Figyelmünk 100%-a az Öné. Mától még inkább...” programot, amelynek célja, hogy még jobban megismerjük ügyfeleink bankunkról alkotott képét. Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyire fontos meghallgatni és megérteni ügyfeleinket annak érdekében, hogy folyamatosan emelhessük szolgáltatásaink színvonalát.”
 
A szivatós történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.

Címkék: külföld call center cib ebroker átvezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr29801097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaFa 2008.12.03. 10:16:49

Hmmm. Ez csúnya dolog. Én egyszer kértem tőlük "kártalanytást" - a számlamozgásos SMS-ek csúnyán késtek, s ez zavaró volt - nem tudtam hogy most akkor valaki nyúlja a pénzem vagy nem. Az ügyintéző nagyon udvarias volt, elnézést kért. Felvetettem neki, hogy akkor talán erre a hónapra a szolgáltatás havidíját vissza szeretném kapni, mert hát ez nekem sok bosszúság volt (400Ft, de az elv!). Másnap visszautalták a havidíjat.
Én azt mondom, hogy hibázni szabad, előfordul - de vállalni kell akövetkezményeket, kárpótolni az ügyfelet.

A fenti történetben egy valamit nem értek.
Biztos csak én siklottam el felette, de nem találtam arra vonatkozó részt, miszerint a delikvens írásban panaszkodott volna a részletes mobilszámláját becsatolva, plusz leírva hogy mennyi idejét vette el az ügy, és azért mit szeretne viszonzásul.
Azt mondták hogy írásban kell kérni, nem azt hogy blogpostban. Ugyanaz a leütésszám...

hamu 2008.12.03. 10:31:11

Engem két éve próbálnak rávenni, hogy igényeljek ebrokert, mert az nagyon jól működik. Minden esetben ezt a választ kaptam, amikor az internet bankon keresztül próbáltam tőzsdei megbízást adni, és ez vagy órákon, esetleg napokon keresztül nem ment, de volt olyan is, amikor látszólag sikerült, mégsem teljesítették a megbízást.

Most legalább tudom, hogy az is szar.

teodora 2008.12.03. 10:34:28

nekem még sosem volt velük bajom, sőt, általában itt ment a legsimábban minden, online.. szerintem ez egy egyedi probléma, meg lehet, hogy előre kellene készülni egy külfödi útra, mondjuk csak 1 nappal, és ha nem megy, másképp megoldani, és nem külföldről balf..kodni. érdemes, hogy az ilyen blogos (homáros etc) rémtörténetek szereplői sosem kérnek kártérítést.. csak, hogy elmondhassák, hogy milyen szar minden?

hikarii 2008.12.03. 10:45:26

"...meg lehet, hogy előre kellene készülni egy külföldi útra, mondjuk csak 1 nappal..."

jaja, én vagyok a bankért és nem a bank értem, ha már ott a pénzem dolgozzak meg érte. Ez így van jól egyet kell hogy értsek veled Teo.

"és ha nem megy, másképp megoldani, és nem külföldről balf..kodni."

Miért lenne gond ha nem megy? Ebben az országban az sem gond ha a mentő késik, miért lenne probléma ha bank nem tudja a saját pénzemet rendelkezésre bocsátani?

Teo, igazad van (akár a CIB-nél dolgozol, akár nem). Haladjunk csak tovább a fogyasztó a hülye úton, a közigazgatásban és a kereskedelemben is, így megmaradhat az ország cuki bukéja, valami ami megkülönböztethet minket más országoktól.

Nagy Gábor · http://assassin 2008.12.03. 10:45:57

Lehetne az új jelmondatuk ez:

CIB - a leggecibb!!!

lili 2008.12.03. 11:02:21

Az esteet szerintem a PASZAF-nek jelentsd be (Pénzügyi Szerevzetek Állami Felügyelete). Nekem spec iel egy biztósítóval volt hónapokig elhúzódó ügyem, bejelentettema PASZAF-nek, rögtön lett megoldás, kártérítés, elnézés kérés...stb. Megérdemelné a CIB is-ill. a többi bank is. OTP-vel hadakoztam régebben, ők se jobbak...Hiába, ahol emberek dolgoznak...

Az Év Bankja 2008.12.03. 11:07:06

A CIB szolgáltatás szinvonala szerintem sokat romlott az elmúlt 1-2 évben. (Szerintem az IEB beolvadása utáni hirtelen megnövekedett ügyfélszám kiszolgálására alkalmatlan az informatikai rendszerük.)
Rendszeres innternetbankolójuk vagyok, de mostanában 3 tranzakció közül kétszer operátori segítséget kell kérnem.
(Múltkor a bejelentkezés körül volt mizéria. Mindig azt kaptam, hogy rossz a jelszó. Felhívtam őket és rögztön javasolták, hogy változtassam meg a jelszavamat. Mondjam be a telefonba, ők átírják és azzal majd be tudok jelentkezni. No comment.)
Kártyás fizetésnél rendszeres, hogy fedezet hiányában elutasítja a tranzakciót. A pénztáros meg sajnálkozva néz rám, hogy biztos nem érkezett még meg a fizetésem a számlámra.
Szintén kártyás fizetésnél fordult elő, hogy kaptam SMS-t a tranzakcióról, de a bolt számlavezető bankjából már az jött vissza, hogy technikai probléma miatt visszautasították a tranzakciót. felhívom a callcentert. Negyedórás, zenélés kapcsolgatás után tudtam beszélni a kompetens ügyintézővel. Először azt mondta, hogy hozzájuk nem érkezett semmi tranzakció tőlem. Mondtam, hogy már SMS-t is küldtek. Újabb negyedórás nyomozás után mondja, hogy tényleg, és már zárolva is van az összeg. Mondom épp ez a baj, mert hogy a fizetés meg nemtörtént meg. Ne aggódjak, ha tényleg nem történt meg a fizetés, akkor 6 nap múlva automatikusan törlődik a foglalás. Próbáljam meg újra.
OK. Újabb próbálkozás. Ugyan ez megismétlődik. Újra hívom a callcentert. Tremészetesem másik ügyintéző veszi fel. Újabb kb. 10 perc nyomozás után (azért ment gyorsabban mert segítettem neki, hogy hol keresse a bajt) megállapítja, hogy zárolva van, de ne aggódjak mert 6 nap... Már több mint 500000 Ft miatt nem kellett volna aggódnom. Mondtam, hogy azonnal oldják meg a problémát. Válasz: nem tudják, mert zár a rendszer. Délután 5-kor.
Elkezdetem feneyegetőzni TV-vel, PSZÁF-fal, stb.
Kis türelmemet kérték, majd pár perc műlva törölték a foglalást, majd kérték, hogy maradjak vonalban miközben fizetek a kártyával. Szóljak, ha a POS-en entert ütök. Sikerült a tranzakció, de bele sem merek gondolni, mit barkácsolhattak a háttérben.

Vilámközösülés 2008.12.03. 11:07:41

Akinek nullánál nagyobb a pénzügyi ismerete nem használ
bankos E- brókert.

leslieke 2008.12.03. 11:09:26

Hát lehet,hogy a bank hülye, de hogy a posztíró is az, az tuti.
Külföldi útra azért illik előre felkészülni és nem 1 nappal az indulás előtt. De mondjuk igaz ez belföldi útra is.

uns97 2008.12.03. 11:09:35

CIB-nel volt lekotott penzem. Mikor lejart az akcios kamat a kiscsaj automatikusan megkootte a legrosszabb kondiciok alapjan. Mikor 2 nap mulva mondtam neki felbontom a kotest, azt mondta minek idegeskedek van ennel JOBB kondiciojuk is szamomra. Akkor eleve miert nem arra kototte kerdeztem... na erre NEM tudott mar valaszolni semmit sem. A penzt mikor betettem elore vettek a sorba akkor en voltam a fontos, mikor kivettem kb 3 orat ucsorogtem, mert mindenki fontosabb volt nalam. Arrol is melyen hallgattak mifele dijakat szamitanak kivetelkor, mindenesetre akkor megfogadtam hogy CIB soha tobbe...

lili 2008.12.03. 11:13:02

Az Év Bankja

dettó olyan, mintha az OTP-ről írnál... Nekem velük voltak hasonló problémáim. Sőt, ott már az elektronikus ügyintézéshez való szerződéskötést is elrontották, a bank hibájából nem tudtam azonosítani magam, nem fogadta el a rendszer. Be kellett mennem lobogtatva papírom, előszőr azzal kellett köröket futnom, mire eljutottunk egyáltalán oda, amiért eredetileg egyéb kapcsán kerestem őket, nekiálljanak kibogoznia szálakat, hogy mit, hol rontottak el, térjünk rá az egyéb lényegi ügyintézésre, hol vannak a tranzakcióim...stb. Egy kutya mindegyik...

kisbüfi 2008.12.03. 11:16:54

ebroker is cib-nél vezetettszámlák( egy bank két számla) közötti pénzmozgást még nekem sem sikerült megfejteni , miért nem megy

hehe 2008.12.03. 11:18:16

Nagy Gábornak gratulálok az új szlogen kitalálásához. Egyetlen homályos panaszlevél alapján...

Én sem nagyon értem, hogyha a panaszosnak kára keletkezett, akkor miért nem képes leírni azt egy papírra, és annak rendje szerint kérni az ügye kivizsgálását.
Nem kell hozzá sem számítógép, sem nyomtató, csak egy toll meg egy papír.

Nekem eddig bármi problémám volt a CIBbel, maximálisan korrekten jártak el.
Pl. volt olyan hogy kiküldték a számlaértesítőt, pedig nem is kértem, persze a havidíját is levonták. Bementem a bankba, elmondtam mi a probléma, mondták hogy írjam le, és kivizsgálják. Ott helyben leírtam, következő héten jött a levél hogy a havidíjat jóváírták a számlámon, és javították a beállítást.

Vagy pl. hajnal egykor felhívtam az ügyfélszolgot, mert elfelejtettem a netbank jelszavam, pár perc alatt megoldották.

Minden banknál lehetnek problémák, és megvan a menete, hogy lehet ezeket orvosolni. Ehhez az szükséges, hogy a probléma írásban egyértelműen rögzítve legyen. Ez mindkét fél érdeke.

Lehet szidni a bankokat, de ezt csak akkor tegyük, ha a kártérítési procedúra végén is úgy érezzük, hogy nem kaptuk meg ami nekünk jár.

Azért is érdemes kivárni a folyamat végét, mert nem égünk be mint a házaspár a TVügyvédjében, akik elmesélték hogy milyen szar az OTP mert 3 hét alatt sem sikerült visszaváltaniuk a gépkocsitakarékbetétkönyvüket. Biztosan ellopta a pénzüket, és ha nekik nem váltja vissza akkor biztosan egy csomó embert is így szivatnak, és ez milyen felháborító.
Aztán az élő műsorba bement az OTP valamelyik igazgatója és bemutatta a házaspár által kézzel írott nyilatkozatot, amivel már egyszer kiváltották a szóban forgó betétkönyvet. Csak éppen öt évvel ezelőtt. Ezért nem sikerült másodjára is kifizetni nekik...

rozzantkéjenc · http://masszazs.blog.hu 2008.12.03. 11:19:44

Akkor menekültem el a CIB-től, amikor nagyon elkezdett terjeszkedni, egymás után nyitotta a fiókokat tele képzetlen, balfácán ügyintézőkkel, akik sokszor tőlem tudták meg, mit hjogy kell elintézni.
Azóta már csak azt akarom elérni, hogy ne küldözgessenek nekem se levelet, se sms-eket, de ezt még nem sikerült, szinte havonta kapok valami kibaszott reklámot tőlük.

Thorwald 2008.12.03. 11:21:23

Ugyfelkent en is elvarnam, hogy megkulonboztetett figyelemmel kezeljenek, de van rola sejtesem, hogy a hetvegen a call centerben ucsorgoknek milyen problemamegoldo lehetosegeik vannak. Fel vannak keszitve a legtobb gyakori esetre, de a specialis esetek meg hetkoznap is problemasak, amikor meg lehet talalni azon kevesek egyiket, akik ertenek a problemahoz... hetvegen, szunnapon viszont ezen emberek sem dolgoznak es ezaltal elerhetetlenek.
Ez az iro altal javasolt potmegoldas is csak azert mehetett, mert - szerintem - valami fonok vallalta a dontest (az ugyfeles kiscsaj nem donthet ilyenben).
A karteritessel kapcsolatban meg, ha tenyleg akar vki karteritest azt papiron nyujtja be. Legyen nyoma.

uns97:
Amikor vendegloben vagy akkor is gyorsan pattan a pincer a rendelesnel, de mikor a szamlat kered van, hogy egy orat is ultetnek... a banknal ugyanez.
Pofatlan dolog, de ebbol elnek. Lekotod es ha nem modositod, a legrosszabb kondiciokkal kotik meg, mert az az alap, amig nincs mas utasitas erre vonatkozolag.

kulup 2008.12.03. 11:22:40

Csak hogy legyen pozitív vélemény is : nekem semmi bajom a CIB-bel, pedig elég sokat használom a netbankjukat. Mindig megjön az SMS, a telefonos ügyfélszolgálatot csak nagyon ritkán kell felhívnom, akkor is szinte azonnal élő hangot kapok. Amikor egyesültek au IEB-vel, kb. egy hónapig szarakodott, de azóta jó. A számlavezetés költségei is elég alacsonyak.

Jocó 2008.12.03. 11:26:20

uns97:
"Arrol is melyen hallgattak mifele dijakat szamitanak kivetelkor" - van Kondilista. OLVASNI kéne. Benne minden ÍRVA vagyon. Nem csak jó magyar szokás szerint kéne kinézni a fejekből...

blogpostról pedig:
tessék már tudomásul venni, hogy a bank nem mentők, tűzoltó, vagy mittomén, ahol életveszély miatt nonstop ügyelet van/szükséges. Mindenki, igen, az egész bank, -gondolom 1-2 telefonügyeletes kivételével- ha hosszú hétvége van, otthon van.
Amúgy, jó volna azt is tudatosítani, hogy ez az "adj uram, de azonnal" mentalistás is csak magyar sajátosság, amíg pl az üzletek, szolgáltatók külfödön (elég elmenni Ausztriáig) szépen becsuknak ebédidőben, hétvégén, ünnepnapon, itt meg a böszme magyar már akkor háborog, ha nincs nyitva a tecso karácsonykor és nem ül bent a fél bank hétvégente csak azért hogy ő nyugodtan utazgasson és ugorhassanak, ha méltóztatik elfingani magát...

Az Év Bankja 2008.12.03. 11:32:22

A legjobbat elfelejtettem az előbb.
Kaptam egy SMS-t terhelésről. Nézem a részleteket, kártyás fizetés x vidéki benzinkútnál. Kb. 2 éve jártam abban a megyében utoljára. Hívom a callcentert. Jön a szokásos lerázó szöveg: a megnövekedett ügyfélforgalom, stb. Na, mondom nem csak én jártam így. Kb. fél órás várakozás után tudtam beszélni ügyintézővel. Sajnáltam szegényt, mert el kellett játszania, hogy most hall először a problémáról, meg majd utánajárnak, stb. A végén kibökte, hogy véletlenül rossz fájlt olvastak be. (egy két évvel korábbit.)
No comment.

morientess 2008.12.03. 11:32:41

A CIB eBrokert is használó ügyfeleként csak annyit hadd' tegyek hozzá, hogy a postírónak csak gratulálni tudok a sokszor 15 perces várakozásért, ha még annyit sem vesz észre, hogy a telecenter főmenüjében külön van egy eBrokeres nyomógomb, ahol - gondolom - azonnal olyan embert kaphat, akinek legalább lövése van a témához... Így sem biztos, hogy sikerül elintézni amit akar, de ha valaki a gombot sem tudja jól megnyomni, mit vár...? Erőteljes ferdítésszagot érzek itt...

local overground 2008.12.03. 11:33:49

Teodoraval ellenben en viszont azt hiszem, h ha a bank vallal egy szolgaltatast, ami 24/7-ben garantalja a penzugyeim intezeset, akkor en jogosan kovetelhetek karteritest ha hibaznak es/vagy nem teljesitik a vallaltakat. Miert kellene 2008-ban egy nappal elore felkeszulni egy kulfoldi utazasra? A fenti esetben egyebkent 4 nap sem volt elegendo, h a banknal megoldjak a problemat.

Annal is inkabb mert a CIB igen borsos osszeget gombol le az ugyfeleitol - magam is kozejuk tartozom - arrol nem is beszelve, h ha esetleg en hibazok, akkor kimeletlenul bevasaljak rajtam a meg borsosabb buntetest. Tovabba be tudnek szamolni par hasonlo esetrol a CIB-bel kapcsolatban, de csak azert nem teszem, mert sajnos meg igy is ok az egyik legjobb szolgatatasokat kinalo penzintezet a hazai piacon. Korabban az OTP-nel vezettem a szamlamat...

jampi 2008.12.03. 11:34:45

A postban jelzett bank a csőd szélén támolyog az anyabankja jóvoltából. Ugyanis az anyabank rettenet mennyiségű pénzt szivattyúzott ki a leányból az elmúlt hónapokban. A probléma nem csak a postban jelzett bankot érinti.

zeneigéniusz 2008.12.03. 11:36:23

tényleg bankban tartjátok a pénzeteket? én nem értem...

TFH vki inkasszót nyújt be? Akkor miből veszed meg a kenyered? Ha valaki a bankban hibázik? Hogy vásárolsz külföldön? Aláírtál a bankkal olyan szerződést, hogy ők bármikor egyoldalúan megváltoztathatják a szerződést, és Te meg semmit nem tehetsz, mert törvényben van rögzítve, hogy köteles vagy bankszámlát vezetni?

Csak annyi pénzt tarts bankban, amennyit nélkülözni tudsz és el tudod fogadni, hogy esetleg már soha többet nem látod viszont. Cégnél pedig pont annyit, hogy a számlákat fedezni tudd, nem többet. Szerintem erre már sok sikeres vállalkozó rájött. És hány sikertelen meg...

Max 11%-ot adnak betétre és minimum 35%-ra adnak hitelt? Mi ez, ha nem uzsora? Hogy lehet, hogy a magyar bankokat és úgy általában a bankokat még nem privatizálták? Hogyhogy adókból kell helyrehozni a bankvezetés által elkövetett hibákat/kifzetett óriási prémiumokat?

Itt már nagyon sürgősen állami beavatkozásra van szükség! Az összes bankot privatizálni kell, és csak az állam adhasson hitelt a saját állampolgárai/cégei részére.

A kapitalista piacgazdaság jó dolog, de még mindig van mit újragondolni és javítani benne!

estevez 2008.12.03. 11:38:19

Nekem bankkártya aktiválásos problémám volt velük.
Az új kártyámat felvettem, és ott helyben aktiválást kértem, amit le is papiroztunk.

Aztán pénzfelvételnél döbbentem, hogy nem megy.
Még jó, hogy nem vásárolni akartam közvetlenül a kártyával.

Végül a internetes banki felületemen sikerült megcsinálni... csináld magad.


Ráadásul az új dokis reklám is béndzsa és erőltetett.

Rob67 2008.12.03. 11:39:19

hehe

Biztosan igazad van.
Én megtettem írásban a Raiffeisen bank felé a bejelentésemet, kétszer is, mivelhogy nem tudták megmondani pontosan mennyi is a pénz a számlámon. 3 SMS három különböző összeg.
A Bank automatikus válasszal megbízott őgyintézője kiokított hogy 15 nap áll a rendelkezésre a probléma kivizsgálására és megoldására illetve a véálaszadásra az ÁSZSZ szerint.
Ennek 68 napja volt.
Válasz semmi.
Lehet hogy megszegték az általuk alkotott szerződést?
Mulatságos, de az a baj hogy egyetértek azon posztolókkal akik szerint nem gond ha hiba előfordul, kinél nem, de ilyenkok legyen annyi becsület hogy vállalják a felelősséget és nem leszarnak.
Igen az én pénzem dolgozik nekik, náluk.
A szolgáltatást ők nyújtják nekem, nem én nekik.

rendezvényszervező · http://rendezvenyszervezo.blog.hu/ 2008.12.03. 11:50:38

Sajnos nekem is volt már hasonló rossz tapasztalatom a CIB-nél. Én is szorgalmazom a bankkártyás vásárlást, valamint a CIB internet bankot. Szeretek minél kevesebbet a bankban állni. Nekem leginkább a rendszerkarbantartással vannak problémáim. Úgy gondolom, túl gyakran van a CIB-nél ilyen. Persze ők azt mondják, hogy ez a Mi, az ügyfelek érdekében történik. Nekem az IKEA-ban volt ezzel problémám, amikor át akartam vezetni a bankkártyámra egy összeget (mivel nem tartok nagyobb összeget a kártyámon..) a CIB telefonos ügyfélszolgálatán keresztül, mire Ők közölték, hogy karbantartás miatt nem tudnak tranzakciót végrehajtani! Mondom ok. Kár, hogy nem volt elég pénz nálam...Elég kellemetlen volt a pénztárnál, mögöttem vagy 20-an, és kb. 30 percet kellett várnom mire végre tudtam a kártyámmal fizetni...Ráadásul egyre több mindenért kérnek már pénzt a banknál. Emlékszem, mikor még átmentem a CIB-hez egészen máshogy volt...

rozzantkéjenc · http://masszazs.blog.hu 2008.12.03. 11:52:54

a posztírónak gúnyosan gratuláló és valami miatt ferdítésszagot érző morientess-nek:

ha az ügyfél valamiöt nem vesz észre, akkor nem biztos hogy benne van a hiba, lehet hogy a bank telefonos menüje van szarul megszerkesztve.

Sőt, tudod mit?
Nem is lehet hanem biztos!

teodora 2008.12.03. 11:57:21

japánban a legtöbb helyen még a bankautomaták(!!!) is csak munkaidőben üzemelnek, akkor tudsz kivenni, szevasz..
tényleg mindig a töketlenkedőket érik a nagy sérelmek, szegény embert még az ág is húzza, mondják, na nem mintha sajnálnám.

Steve the Great 2008.12.03. 11:57:31

Igen, számomra is úgy tűnik, hogy az IEB-kal történt egyesülés óta (nagyobb ügyfélszám vagy a 2 rendszer egybefésülése miatt) folytonos a szívás... Nekem nem túl rég sikerült egy bef.jegy vételi tranzakciót vagy négyszer végrehajtani egymás után, mert az első háromra a "hiba, próbálja meg újra" típusú hibaüzenetet kaptam.

Steve the Great 2008.12.03. 11:59:29

...ja, és persze az első három is sikeres volt. Viszont a bankfiókban legalább készségesen és gyorsan visszacsinálták a dolgot...

men0man0 2008.12.03. 12:05:21

Jampi!

Én is ennél a banknál tartom a pénzem. Kifejtenéd bővebben ezt a csöd szélén támolygás dolgot. Elég aggasztó amit leírtál.

Köszi előre is.

fostalicska 2008.12.03. 12:11:00

"Felhívjuk a figyelmét arra, hogy átvezetési megbízás
csupán a szabad pénzegyenleg (T napi) terhére adható.
Tájékoztató jelleggel az oldal alján a T napi és a T+3. napi
egyenleget is megjelenítettük."

he? 2008.12.03. 12:11:21

Most a pénzügyileg fejlett ember tudja, hogy a bankkártya készpénzt kímélő, nem helyettesítő eszköz.
Olyan nincs, hogy kimész külföldre, és nem viszel magaddal helyi valutát. Már persze, ha nem akarsz így járni.
Mellesleg nem értem a problémát.
Felajánlották, hogy fel tudsz venni készpénzt, hiszen ezért akartál átvezetni nem? (nyilván vásárlásra is tudtad volna használni az összeget) Te nem éltél a lehetőséggel, így okozott kárra hivatkozni... furcsa.
Ha be is nyújtod a kártérítési igényedet, megalapozott maximum annyi lehet, hogy fizetik a negyed órás várakozásaidat, egészen addig, amíg el nem hangzott ez a felajánlás.

Egyébként meg, 2 számla 2 különböző banknál, hozzá 1-1 kártya külön kártyatársaságtól.
Ha csóró vagy, az egyik legyen egy hitelkártya, amit mint tudjuk tudsz ingyen használni ilyen esetekben, max az éves 5000 forintos díja fog terhelni. (amit a külföldi hívásaiddal be is hoztál az állításod szerint 1 napos telefonálással)

uns97 2008.12.03. 12:14:58

@Jocó

nem kellene OLVASNOM, ugyanis kiemelt ugyfelkent elvartam volna, hogy a kiscsaj mikor "bepaliz" a kedves ajanlataval azt is megemlitse hogy ha a penzemhez szeretnek jutni akkor mibe fog az NEKEM fajni. /igen, nem a CIB-be valo bemenetel faj masik varosbol az ugyanis ISMERT koltseg volt, hanem a sok ott toltott folos ora, plusz azok a dijak amikrol "elfelejtett szolni"... Nezd, ha engem szoban megkerdeznek egy ugylet koltsegeirol, akkor nem feluletesen tajekoztatok, majd a vegen kiabalok hogy "MIERT NEM OLVASOTT ASZF-ET ??!!", s nem varom el hogy az ugyfelem a 20 oldalas ASZF-et is olvasgassa, a "kisbetukert". (ugyanis ezert toltottem 1 orat telefonalgatassal a CIB-hez, ezert hivtak vissza, nyomtak a sodert napokon keresztul, ezert duruzsoltak a fulembe a PENZEMERT (!), no meg ezert jartam parszor szemlyesen az ugyfelszolgalaton... tehat azt hiszem megtettem mindent hogy megtudjam amit akartam. Egyet nem, igen, nem olvasgattam ASZF-et, leven felteteleztem hogy ezen ido alatt amit kozosen az ugyletrol elmelkedtunk volt annyi lehetoseguk hogy MINDENROL tajekoztassanak... (mindenrol alatt ertem persze a betettel kapcsolatos dolgokat) de ugy nez ki sajna tevedtem) Bar a teljeskoru tajekoztatast azert elvartam volna, leven ezert (is) lennek KIEMELT ugyfel vagy mi, o meg ezert kapja a fizeteset. Ugyanis ha EN bujom az ASZF-et, akkor a kiscsaj MINEK ul ott ha nem ad pontos informaciot. Lassan atkell kepezni magam bankarra/jogasssza/s meg magamnak kell a gepbe az adatokat bepotyopgni, neki csak ho vegen a nagy penzt kell felvenni amit persze az en es hozzam hasonlok penze general. Ne haragudj, sok tiz millios beteteknel nem ertem miert kell ugy banni az ugyfellel, hogy alig varja hogy szabadulhasson a "kedvenc" bankjatol... s a bank meg ra is jatszik, hogy az ugyfelminel elobb otthagyja oket.

@Thorwald

ja ismerjuk a hozzaallasuk... az egyik 19 a masik egy hijjan husz... :D

teknős 2008.12.03. 12:15:01

A CIB telefonos ügyfélszolgálatánál Magyarországon jobbat még nem láttam és itt sem az ő hibájukról van szó azt hiszem, hanem az informatikai rendszerükkel van gond, ami az IEB -kal történt egyesülésük óta eltelt egy év problémája.(Igaz, ez kissé kínos, kedves informatikusok)De azért lássuk be, próbáltak segíteni a külföldön tartózkodó ügyfélen, amit a kedves posztíró nem értékel, pedig máshol le se *-ták volna a problémájával.

attesz 2008.12.03. 12:17:22

sikeres ember nem netbankol... sőt, nem bankol

nickita 2008.12.03. 12:27:06

jampi
mi vaaaan? hol élsz te? üzleti év közepén hogy vesz ki pénzt a leánybankjából a külföldi tulaj? max bankrablással. ha nem értessz a témához, nem kellene pánikot kelteni a hülyeségeiddel.

modos 2008.12.03. 12:34:57

Megoldás: készpénz!
Igyekszem magam minél távolabb tartani magam a bankoktól, hogy mindenféle felszámolt díj után esetleg megpróbáljanak szívatni.
(Fizetés átutalásom minimum 5.000 Ft jutalék lenne nekik havonta. Kösz nem, kértem a munkahelyemen, azt kp.-ba. szíveskedjenek nekem odaadni, stb...)

vizhordo 2008.12.03. 12:38:22

Kedves teodora, véleménye alapján - úgye nem tévedek, - hogy egy kelet-európai bankfiók legalább középvezető alkalmazottja?

Gre 2008.12.03. 12:44:04

men0man0:

Az InteseSanpaolo (a cib anyja) benne van a világ 3, pénzügyileg legstabilabb bankja között. :o) Ha zuhan még egy csöppet az otp, még azt is el tudom képzelni, hogy bevásárolják magukat, pont náluk nem lenne probléma a forrással, ez a csődös duma egy vicc. (De nem csak a cibnél, a többi bankra utalva is az)

Arról nem beszélve, hogy az állam korlátlan garanciát vállal a bankbetétekre, így akármelyik bank is csődölne be Magyarországon (amire nincs reális esély), az ügyfeleket egy fillér kár sem érné, hisz az állam garantálja, illetve van elkülönített forrása egy ilyen vis major történésre.

A fent leírtak elenőrizhető tények, jampi viszont otthonosan mozog a fülekbe suttogott összeesküvés-elméletek között, mindenki eldöntheti, hogy miben hisz :o)

balu 2008.12.03. 12:45:23

A CIB bank szabályzása tapasztalatom szerint felháborító. Egy cég vásárlása történt három évvel ezelőtt. Az előző tulajdonos náluk nyitott számlát. Átvételkor az általuk megadott dokumentumokkal a hónom alatt besétáltam a bankhoz, hogy megszüntessem a régi számlát, mert én egy sokkal kedvezőbb banki feltételekkel tudok egy másik banknál számlátnyitni. Közölték, a bírósági és ügyvédi dokumentumok nem jogosítanak fel arra, hogy a már tulajdonomban lévő cég számláját megszűntessem, csak aki nyitotta. Sajnos a régi cégvezető ezt nem tette meg, ezért újból bementem, hogy most már legyenek szívesek megoldást adni arra, hogy ezt lezárhassam. A bankfiókban azt állították, hogy ezt én nem tehetem meg, csak és kizárólag az a személy aki nyitotta. Két év múlva kaptam egy levelet, hogy mivel a megadott személy nem szüntette meg a számlát felszólításukra sem, ezért a zárási összeget és büntetést köteles vagyok befizetni, mint jogutód. Ha nem tartottak, mint új tulajdonost jogi személynek aki megszűtetni kívánja a számlát, milyen jogi alapon kéri az új tulajdonostól a régi tartozás befizetését.

Nem látom a jogkövetés szikrájának megjelenését sem!!!

koxi 2008.12.03. 12:45:41

Jó lenne tudni mi volt az értékpapír számlán, ugyanis nem minden tétel vehető fel/kötődik le az nap! El kelleen olvasni legalább a tájékozatót, a pénz piaci kivételével, T+2/ +x nap a számlán való megjelenés/illetve feloldás ideje, ha ilyen típusú papírt akartál eladni , akkor 22-én kicsit késő volt a feloldással bajlódni. mert az a hosszú hétvége utáni kellett, hogy megjelenjen a számládon ui a plusznap az ráadásul banki nap :)
CIB Rulz!!! Nekem még soha nem volt olyan problémám amit max 1 órán belül ne oldottak volna meg.

úszómester 2008.12.03. 12:46:16

külföldre utazik vannak részvényei de nincs pénze se hitelkerete a számláján LOL ....... :DDDDDDD hihető sóher :DDDD

elemér 2008.12.03. 12:47:26

A cikkíró egyszerűen nem készült fel. "Áldozata" lett egy karbantartásnak, és ezt a kellemetlenségét próbálta azzal fokozni, hogy órákig vitatkozott, cikket, levelet írt.
Tervezd meg előre... ennyi.

Jocó 2008.12.03. 12:48:38

uns97

sok mindenben igazad van, de ha kiemelet üf vagy, elvileg kiemelt üfek ügyintézőjének kellene veled foglalkoznia - legalábbis ez konkurend banknál így van (asszony dolgozik).
Kiemelt pénz??? persze, fiókvezetőtől fölfelé. Pultnál: max 1,5kiló havonta. Ja, és nemrég jelentették be: válság=0 Ft jutalom folyó évben. Na, még mindig kiemelt munkahely? :))

mertcsak 2008.12.03. 12:52:38

az ev internetes bankjaban nem lehet online intezkedni, ha porszem kerul a gepezetbe ... csak azt szajkozzak, faradjon be egy bankfiokba vagy hivja a telebankot.
azert ez igy eleg vicces. ki szavazza meg nekik evek ota ezt a dijat?

Yezu 2008.12.03. 12:55:41

zeneigéniusz: grat, eddig tied a legértelmesebb hozzászólás...
Én is a kertben egy ládában tartom a spórolt pénzemet elásva..
Ezért nincs Magyarországon pénzügyi kultúra...

amfiteatrum 2008.12.03. 12:59:48

teknős
Hát igen az informatikai rendszereikkel sok probléma van. Valami miatt mégis a CIB CIO-ja kapta az év informatikusa díjat...Milyen lenne a rendszer ha nem ő lenne a legjobb?!

Rob67 2008.12.03. 13:04:24

Biztosan hülye vagyok és nem értek hozzá.
Én folyamatosan minden hónapban külföldről utalok pénzt Magyarországra. Nem tudom borítékban elküldeni :)
A tranzakciós költség ismert, hiszen minden egyes utálás előtt személyesen vagy emailben külön felhívják a figyelmemet rá.
Ha nem bólintok rá újból és újból, akkor nincsen utalás.
Rejtett költség nulla.
Nos ha elfogadtam akkor az én szaros , harmadik vonalbeli angol bankom elindítja.
A szaros elsővonalbeli magyar banknál vezetett számlán 2 azaz KETTŐ óra múlva megjelenik.
Ez idáig szar, de talán követhető. Fizetek Ők pedig szolgáltatanak. átláthatóan és gyorsan. Ennyi.
Aztán tovább utalnék a magyar számláról magyar számlákra, Magyarországról Magyarországra.
T+3
Logikus egyik bankból a másikba, egyik országból a másikba 2 óra, országon illetve bankon belül három nap...
A hülye én vagyok ez világos. Mert igénybe veszem az ilyen fos szolgáltatást. Csak nem nagyon van más választásom.
Ezzel él vissza a rendszer, legyen a pénzügyi, szolgáltató, vagy akár politikai.

koxi 2008.12.03. 13:11:37

Rob67: Bankonbelüli utalás cibnél max. 2 perc :) Az meg,hogy több napig tart bankok között, az az elszámoló rendszer hibája. Estig begyüjtik az utalandó tétleket az el megy a GIROba, ők továbítják a tétleketa célbankba. A másik bank inf rendszeritől függ, hogy mikorra jelenik meg a számládon! (közben milló ellenörzés/elektronikus aláírás stb) itthon is van azonnaliutalás szolgálatás VIBERnek hívják 5000+ Ft a tranzakciós költség ha jól emléxem. :)

balpis 2008.12.03. 13:15:25

Hát igen. A CIB rendszereivel nekem is sz@r a tapasztalatom.
Míg IEB-nél volt a számlám, ment minden flottul. AZtán a CIB-es váltás körül nem ment semmi rendesen, órákat kellett várni, többször próbálkozni. Aztán javult valamit, de a régi IEB-s kezelhetőséget még most sem közelíti, sokkal gyaktrabban áll a rendszer.
Az e-brokerrel szerencsére még nem volt rossz tapasztalatom, az működik mindig rendesen. Igaz, oda nem túl gyakran lépek be. Habár az internetes bankolást is ritkábban használom idén, mint korábban, főleg a nehézkesség miatt.
Csak azt tudnám, hogy merik magulat az "év bankja"-nak reklámozni...

Az a baj... 2008.12.03. 13:25:14

"Elkezdetem feneyegetőzni TV-vel, PSZÁF-fal, stb.
Kis türelmemet kérték, majd pár perc műlva törölték a foglalást, majd kérték, hogy maradjak vonalban miközben fizetek a kártyával. Szóljak, ha a POS-en entert ütök. Sikerült a tranzakció, de bele sem merek gondolni, mit barkácsolhattak a háttérben."

Elmesélem. Egy megfelelő jogosultságú ember, pikk-pakk - szó szerint 5-10 sec. - átállítja a megfelelő rekordban a státuszt és kész is a sikeres tranzakció. A számládon a zárolás feloldása eddig sem tart. :) Csak ugye ez humánprocesszoros eljárás. Mindenképpen olyan, amit senki nem szeret, te sem, a bank sem, mert aki ezt éppen elköveti az sokminden mást is el tud követni :)

átlátó 2008.12.03. 13:32:48

Engem egy lízingszerződés lezárása kapcsán akartak nem létező kamattal lehúzni. A személyes egyeztetésen mondtam, hogy akkor egyenlítem, ha Izraelt Palesztínának fogják a térképen jelölni. Elálltak a követeléstől. Ennyire egyszerű.

Labasmaz 2008.12.03. 13:43:01

Csak miheztartas vegett:
HSBC bank, Nagy-Britannia. napi (ertsd: utolso felvettol szamitott 24 ora, _nem_ ejfel!) kartya KP felvet limit 300 font. Csak kulon keresre, megfelelo ideig fennallo es eleg magas szamlaegyenleg alapjan egyedileg modosithato. Szombat-vasarnap nincs penztar a bankfiokban, meg akkor sem, ha amugy szombaton meg nyitva lenne. Eredmeny: ha penteken nem vette ki az ember a szukseges KP-t (azaz 300 font/napnal tobbet), akkor hetfoig nem jut a penzehez, ha a feje tetejere all, akkor sem. A KP felvet limit ervenyes a kulfoldi automatas felvetekre is!

Szamla minuszba forditasa kulon overdraft szerzodes nelkul: azonnali 25 font "buntetes", amit mersekelnek a minusz egyenleg mertekere, ha az kevesebb, mint 25 font, plusz persze a borsos buntetokamat.

SMS ertesites nincs, meg kulon penzert kerni sem lehet, _NINCS_ ilyen szolgaltatas egyetlen anglo banknal sem.

Viszont:
Minden belfoldi utalas ingyenes.
Minden belfoldi KP felvet akarmelyik bank ATM-jebol ingyenes (kiveve par, de azokon kulon kiirjak, pl. nepszeru szorakozohelyeken).
Bankon beluli utalas azonnali, masik bankhoz 3 nap (feladas napja, kovetkezo, harmadikra megerkezik). Kulon penzert pedig meg idegen bankba is megy az aznapi utalas.
Amikor Heathrow-n altaluk is elismerten nem mukodott az automatajuk, visszafizettek a credit kartyas KP felvet koltseget egyetlen sima reklamalo telefon alapjan, es ezt az az ugyintezo ugyintezte, aki elsore felvette a telefont, nem a fonoke, es nem a hetterosztaly...

Szoval vannak jobb, es vannak rosszabb dolgok benne, mint az itthoniak - atlagban viszont nem mondanam egyiket sem jobbnak vagy rosszabbnak a masiknal. Hozza kell szokni a helyi jellegzetessegekhez, oszt' annyi. Sirni meg lehet (en is CIB-es vagy 10 eve, en is az OTP-tol valtottam, es en is azt vettem eszre, hogy az IEB bekebelezese fekudte meg a CIOB gyomrat), csak eppen folosleges: jobb nincs, valtozni meg ugyse igen fog semmi, de legalabbis nem ettol, az biztos.

vizhordo 2008.12.03. 13:48:30

Mo-i házépítéshez felvenni szándékozott hitellel kálváriát jártunk.
Nem részletezem, aki ezen keresztülment, tudja, miről beszélek.
Mivel kevésnek bizonyult arra gondoltam, kipótolnám nyugati szomszédunknál, ahol akkoriban szerződéssel dolgoztam és folyószámlám volt egy ottani banknál.
Ingatlanom, egyéb értékes ingóságom nem lévén nem hittem, hogy ott hitelképes vagyok, de próba szerencse, egy nap déltájban betértem a munkahelyem épületében lévő fiókba.
Meglepetésemre a legnagyobb udvariassággal, kávé mellett kikérdeztek, mennyi pénzre lenne szükségem, mennyi idő alatt szeretném visszafizetni, mekkora összeget tudok havonta törleszteni, majd sajnálkozva közölték, hogy csak 7%-os kamatra tudnak kölcsönt adni, mivel külföldi vagyok és nem vagyok alkalmazott.
Aláírtam a szükséges papírokat és elköszöntek volna, amikor megkérdeztem, hogy kb mikor fog rendelkezésemre állni a pénz, ránézett az órájára, majd közölte, hogy sajnos ma már nem fog menni.
Másnap reggel számlámon volt a pénz.
Mikor pár év múlva hazatérve más jövedelmi viszonyok között nem tudtam teljesíteni a korábbi havi törlesztéseket, megint betértem az említett fiókba. Ugyanazzal az udvariassággal, ugyancsak kávé mellett megbeszéltük, hogy mik azok a feltételek, amik számomra megfelelnének. Csak annyi hátrány ért, hogy a kötelező havi betét biztosítást így, a törlesztési idő meghosszabbítása miatt több hónapig kellett fizetnem.
Ps. A tecnikailag egyébként legmodernebbül felszerelt bankfiókban sehol nem láttam sem márványt, sem nemesfa borítást, sem egyéb csillogást.
Viszont a harmadik betérésemtől kezdve már mosolyogva úgy fogadtak, hogy 'Hallo Herr B...'

attisom 2008.12.03. 13:48:31

Nem lehet, hogy az értékpapír számlán olyan pénz volt, ami egy három napon belüli részvényeladásból keletkezett?
Ebben az esetben ugyanis az a pénz gyakorlatilag még nincs a számlán. A KELER a részvényeket T+3 nap számolja el.
Ettől függetlenül az összeg már látható a számlakivonaton, sőt részvényt lehet is rajta venni, de átvezetni csak az eladást követő harmadik napon lehet.

hird 2008.12.03. 14:07:43

A posztírónak gratula! Még akkor is, ha én például több éve CIB-es vagyok és nagyon meg vagyok elégedve velük,
DE
Kellenek az ilyen posztok, hogy jó is maradjon a a CIB, és ne lazuljon el.
Tehát nem a posztírót kell csesztetni, hanem éppen hogy megköszönni neki, hogy veszi a farádságot, hogy időt és energiát tesz bele, hogy esetleg velünk ne forduljon elő ugyanez. Attól, ha az ember magába anyáz, senkinek sem lesz jobb, még neki sem.
Ezzel együtt is, szerintem még mindig a CIB a leginkáb ügyfélközpontú, és legjobb szolgáltatást nyújtó bank.

jancsika · http://jancsika 2008.12.03. 14:19:20

Egyetértek azokkal akik szerint az IEB átvétele óta a CIB már nem az a régi CIB, aki mindent megoldott, s valóban ügyfélközpontú volt.

Jómagam már nem bírtam tovább az ebroker szerencsétlenkedéseit, és visszamentem az alapokhoz (OTP), s már látom nem döntöttem rosszul.

Itt legalább nincsenek kimutatás nélküli késedelmi kamatok, az ügylet lejáratát követő 1 év múlva rámterhelve, a banki költségeim pedig esküszöm csökkentek. (kp felvét ingyen 2szer, ingyenes utalás, ingyenes ép számla, alacsonyabb juti, mint az ebrokernél).

Szóval a CIBnek alaposan össze kellene szednie magát, ami márcsak azért sem lesz egyszerű, mert egyre többen szeretjük a saját bankunknál elkölteni a pénzecskéjüket....

A Saopaolo pedig lehet így nagy, megy úgy nagy, de csak annyit írok: CITIbank. Fogalmunk sincs mennyi fiktív pénz van még mindig az EU-s pénzügyi rendszerben, hogy bármi megtörténhet (UBS,Fortis,Unicredit, ING,Rafi, Erste).
HA nem segített volna állam bácsik ők már nem lennének talpon.

Arp 2008.12.03. 14:19:40

Gre: az állami garancia vicc, nemrég maga az állam is kis híján fizetésképtelenné vált, miből fedezné a betéteket...
Viszont az Intesa ad pénzt a cibnek, Jampi le van maradva. Semmilyen csődveszély nincsen.

webjuzer 2008.12.03. 14:21:03

Ha a szabad egyenleg 3 napon belüli részvény eladásból keletkezett, akkor jogos, hogy nem jutottál hozz.

T+3. Ez minden brókernél így van nem csak a CIB-nél. A részvény eladása után csak 3 nappal lehet készpénzként hozzájutni. Részvényt lehet rajta venni hamarabb is, de készpénzként felvenni csak 3 nap után.

Ezt egyébként jelzi az ebroker is a Portfólió menüpont aztán Egyenleg adatok, és ott az egyenleg oszlopban van az ami azonnal mozgatható KP, és a T+3 oszloban az, ami majd 3 nap elteltével lesz KP mozgatható.

Lacafaca 2008.12.03. 14:54:45

Kis háttér infoval bőviteném az ismereteket. Nem bankban, de bankközeli pénzügyi intézménynél szoftverkedek. Nálunk pl 7x24 órában mindig van informatikai ügyelet. Más kérdés, hogy ez nem a luzer ügyfelek panaszainak megoldására van. Teljesen életszerű technikai okból a legtöbb helyen éjszaka, de főképp több napos szünnapra van időzitve sok olyan rendszerkarbantartás, SW frissités, ami több száz user mellett nem lenne kivitelezhető. Gondolom CIB-ék is ilyet ütemeztek 23.-ra. Ha az ember fia nem szeretne ilyesfajta malőrökbe belfutni mint a "panaszos", és előre sem szeret gondolkodni, csak az utolsó pillanatban, akkor legalább legyen felkészült. Nekem priváte 3 különböző banktól van 4 féle kártyám, köztük domboru is. Volt már rá példa hogy külföldön valamelyiket épp nem szerették. Ilyenkor elő a másikat, vagy a harmadikat. Végül midig jó lett valamelyik. A legnyerőbb az OTP-s domború, az eddig mindig joly-joker volt. (de azt pont domborusága maitt csak végszükségben használom. Könnyen lopható az adata)
Aki meg működőképes web broker rendszert akar használni, az nézze meg a KBCEquitast. Mifelénk nagyon terjed. (nem reklám nincs közöm hozzájuk a számlámon kivül, egyszerűen azért ajánlom ,mert jónak tartom) A szerződést azért itt is érdemes elolvasni. Hátránya hogy 3 nap a pénzt ki/be utalni.

mamapicilánya 2008.12.03. 15:08:12

a cib-bel való mai jó kapcsolatomhoz a rendőrségen, a pszáf-on és az adatvédelmi biztoson keresztül vezetett az út

azóta egy szavam sem lehet, seggem kinyalva (remélem egy cib-es is olvassa) de ezek után ezt el is várom tőlük

hogy miért nem váltottam bankot? mert az macerásabb lett volna, mint ez a néhány eljárás.

Én csak megírtam, mint Szilágyi Erzsébet a levelet, oszt ment minden magától, az eljáró hatóságok és ombucbácsi szépen végére járt a történetnek, és megoldották a problémákat, a kárpótlás is megtörtént.

Szörny 2008.12.03. 15:16:25

Ehhez még annyit, hogy a CIB már jó előre meg szokta hirdetni a nagyobb karbantartásokat. Ezek általában a többnapos ünnepek alatt zajlanak, főleg éjszaka, azért mert akkor zavarja a legkevesebb embert. Akinek nehezére esik ehhez alkalmazkodni az így járt, a bank nem fogja pár olyan ügyfél kedvéért elhalasztani a legfontosabb rendszerfrissítéseket, akik még ahhoz is lusták hogy a weboldalon elolvassák a hirdetményt.

kenyszerjogasz 2008.12.03. 15:27:43

iebes voltam, az jó volt.

egyenlőre semmit sem írok a cibről, mert lehet hogy meg tudom értetni velük: mindkettőnknek jobb, ha úgy vesszük, sosem hallottunk egymásról

ha mégsem, nekem is lesz sztorim.

afiamapja 2008.12.03. 15:34:05

Csak nagyon röviden. Anno a kedvenc bankom volt. Egy nap munka végén bementem az illetékes cibhez lakáshitel után érdeklődni. A hölgy körömreszelés után szó szerint odahajított egy tájékoztatót. Másnap megszüntettem a számlámat és minden kapcsolatomat velük. Nem bántam meg.

jg 2008.12.03. 15:39:31

Ezek miatt mentem el a CIB-től.
És tegnap jött két levél tőlük, az egyikben kártya, a másik pedig pin kódos boríték. A szomszéd házban lakik a címzett. Átvittem neki.

Olsen 2008.12.03. 15:43:03

Hitelkiváltás.
Velem üres papírt akartak aláiratni olyan szöveggel, hogy majd holnap ha a "központban" már lesznek akkor ráírják a mai tartozásom nagyságát.

Elővettem a telefonom, bekapcsoltam a hangfelvételt rajta és kértem a hölgyet h ismételje meg. Valamint ügyvéddel fenyegetőztem mert bekamuztam neki h eddig is felvételen volt a telcsim és van bizonyítékom arra h minden szabványos ügymeneti eljárást át akartak szabálytalanul lépetni velem.

Képzeljétek csoda történt!!! A fiókvezető válszára elkezdett a "központ" dolgozni. Fél órán belül megoldódott a dolgom és még negyed órával tovább nyitva is volt a CIBfiók.

Ez megesett 2006 tavaszán, Székesfehérvárott

Üdv.:
Olsen

jg 2008.12.03. 15:45:45

De a kedvemet az vette el igazán, amikor zárás előtt 5 percel már nem engedtek be a fiókba, hogy megkérdezzem, hogy a 2 perce történt kártyás fizetéssemmel mi van, mert én kaptam sms-t, a bolt meg azt, hogy nincs kapcsolat. Ajánlották a kinti forródrótot, amibe a gép pedig mindig azt mondta:" XY vagyok, sajnos nem hallom önt, kérem próbálkozzon újra."

Erre is volt nekik névreszóló bemondásuk. De a telefont megcsinálni, az nem ment.
Arról pedig nem beszélve, hogy hetente jártam úgy, hogy beutaztam a környék 3 legközelebbi cib automatáját, és mindegyiken az volt kiírva, hogy sajnos nem működik.

Rob67 2008.12.03. 15:59:16

koxi
Jellemző módon mindig a másik rendszer a hibás.
Figyi én nem vagyok GIRO szakértő, nem is kell annak lennem.
Fizetek egy szolgáltatásért, elvárom hogy működjön.
Ennyi.
Ha ezért fasz vagyok akkor igen az vagyok.
A baj hogy amíg minden szart elfogadunk és ráfogjuk másra, nem is lesz jobb semmi. Miért is kellene változni?
Ha így is működik. Szarul és büdösen, de megy.
Akkor nem is kell invesztálni jobb megoldásokba.
Magyarosrszág az ami: egy szarkupac amit mindenki feltúrogat egy újabb adag kis galacsinért.
Na egyszer-kétszer nem ártana a galacsintúrókat eltaposni, talán valami itt is megindulna.
Bocsi de nekem nem megy a megalkuvás az 'Ez Magyarország'.
Az én szakmámban elvárják, hogy a lehető legmagasabb szinten csináljam. Semmi gond, helyes.
Én is elvárom.
Igaz én - talán pont ezek miatt - már nem Magyarországon teszem ezt.

Fudge 2008.12.03. 16:08:20

A kártérítési igényt meggondolnám.

Egy ismerősöm elment nyaralni és nem tudott hozzájutni 200.000.- forinthoz. Miután visszajöttek panaszt tettek írásban és a bank (bár nem a CIB volt), kifizette nekik KÁRTÉRÍTÉSKÉNT az összeget. Azaz ingyen nyaraltak.

hird 2008.12.03. 16:19:22

Jancsika nagyon átlátszó OTP gerilla marketing - méghozzá a GUSZTUSTALAN FAJTÁBÓL. (OTP olcsó... mivan???)


Csak annyit írok: a megalapozatlan sunyi utalgatások ÁVH szintű módszerek. Gusztustalanok - Éppen az OTP módszereibe illők

Silverf@x 2008.12.03. 16:21:34

Ha sima folyószámláról lett volna szó, akkor még ok, bár nem értem, hogy azt az egy napot miért nem lehet rászánni indulás előtt a készületekre, szerintem... viszont az ÉP számlával magad ellen hívtad ki a sorsot... már-már úgy érzem, direkt erre ment ki a játék. Azért nem csak úgy vannak a dolgok, hogy "akinek a pénzem adom, az nyalja ki a seggem"...
Másrészt 23-án az egész ország lángokban állt, örülj, hogy valaki felvette a telefont :P

Butch 2008.12.03. 16:24:52

Azt mondhatnám, hogy a Rafit is kerüljétek el messze, de ilyen kis országban egy vadászgép sem tud megfordulni, ha teljes gázzal megy...

Nekem a Rafi nyúlta le a pénzem, majd amikor szóltam, hogy a hitelszámlámról huszonezer forintokkal nagyobb összegeket vesznek le havonta, mint a szerzõdésben van, akkor elõször azt mondták, hogy ez így jogos, majd rájöttek, hogy rendszerhiba miatt ÁTÁLLÍTÓDOTT A HITEL FUTAMIDEJE A GÉPBEN 20 ÉVRÕL 15 ÉVRE, majd hónapokig nem történt semmi, csak a behajtási osztály hivogatott, végül a PSZÁF feljelentésemre visszatették a pénzt a számlára. A dolog azóta sem rendezõdött, mert hiába kértem nem kaptam kimutatást a felém fizetett kamatokról.
Aztán ez újra megismétlõdött, amikor 60.000 Ft-ot vettek le a számlámról szerzõdésmódosítás címén, miközben nem volt módosítás.
Figyelni! Gyanakodni! Nem hagyni annyiban! Megírni!

Silverf@x 2008.12.03. 16:26:12

jancsika: menj már a hülyeséggel :DDDD atya világ....

mikepatton 2008.12.03. 17:27:27

Zeneigéniusz!

Lehet,hogy a zenéhez értesz a pénzügyi dolgokhoz tök hülye vagy:

1. ha mint természetes személy ellen nyújtanak be ellened inkasszót tudsz venni kenyeret, mert a 1994. évi LIII. tv. alapján mentes összeg illet meg. Nem sok, de kenyérre elég...

2. A magyar bankrendszer egyik szereplője sem tolt pénzt Lehmann Brothers kötvényekbe, egyszerűen arról van szó, hogy az angolszász hitelezési kultura szabályozatlansága miatt, sajna bekövetkezett egy likviditási válság. Drága lett a forrás, és így drágább lett a hitel is. A hitelek törlesztését ilyetén módon a vállalatok nem tudják kitermelni, viszont - elsősorban Európában - a vállalatok finanszírozási igényeiket a bankpiacról elégítik ki, így két lehetőség előtt állnak: vagy felvesznek hitelt, amit nem fognak visszafizetni, így a biztosítékul betolt eszközeik elveszhetnek, vagy nem vesznek fel hitelt. Ennek az eredménye mindkét esetben ugyanaz: a vállalat tönkre megy, jobb esetben csak kirúg egy csomó embert... Mint mondd az állam: nekem van olcsó forrásom (adó), belepumpálom a bankrendszerbe, mert még mindig olcsóbb, mint azt a rohadt sok munkanélküli segélyt kifizetni, ami a vállalatok csődbe menetele folytán jelentkező kiadásként jelentkezik.
Az jogos, hogy a prémiumokat nem szabad kifiezetni felelőtlen vezetőknek.


A posthoz:

A cikkírónak teljes mértékben igaza van.
1. Először is egy nemzetközi hátterű banknál igenis elvárás, hogy nonstop rendelkezésre álljon.
2. A szóbeli reklamáció is reklamáció, főleg úgy, hogy a hangfelvételt rögzítik
3. pofátlanság, hogy ezek után számlát kérnek.
4. az írásos reklamációnak ott lehet előnye, hogy azt sok helyre el lehet méág küldeni. Szóval, ha "kaszálni" akarsz szerencsésebb, ha írsz, és nem csak telefonálsz. Megjegyzem a CC-s is felvehette volna a reklamációdat szerintem?

vállalkozó 2008.12.04. 11:51:23

Eddig eszembe sem jutott, hogy panaszokat olvassak. Az ingatlan alapokkal engem is megtévesztettek. Gyors hozzáférés helyett, hónapok múlva ismeretlen értéken juthatunk a pénzünkhöz. Az a szomorú, hogy nem is látok útkeresést részükről, hogy ne érezzük magunkat becsapottnak. Mi történt az év bankjával? www.erdekvedelem.nolblog.hu

VeVé 2008.12.04. 16:00:08

Nem az ügyfélszolgálat a hibás, hanem az informatikusok, akik szar programokat írnak!

ExCIBes 2008.12.04. 18:07:25

Én egy rövid ideg dolgoztam a CIB telefonos ügyfélszolgálatán. A rendszerük egy ősrégi szoftveren alapszik, ezért tart minden nap 1 órán át este a zárási idő amikor nem lehet CIB-es bankkártyával sehol fizetni. Egyik nap egy kolléganőm mutatott egy érdekes dolgot, egyik ügyfél számláján 557 milliárd Ft (!) volt lekötetlenül, miközben volt egy pártízezer forintos kártyahitele, vagyis egy átlagos ügyfélnek tűnt volna, ha a CIB rendszere -tudtán kívül- nem teszi kis időre a leggazdagabb magyarrá.

Az ügyfélszolgálatos úgy fedezte fel a hibát, hogy az ügyfél betelefonált, de a CIB szerencséjére nem kérdezte meg az egyenlegét, csak egyéb információt kért, és az ügyfélszolgálatos is hamar magáhoztért miután leesett az álla. A hibát egyből jelezte a főnökének, ennek elenére másnap még mindig az említett ügyfél számláján volt a bank mérlegfőössezgének felét is elérő egyenleg.

Nekem még sokáig megvolt a dolgozói számlám, sokszor reménykedve vizsgáltam az egyenleget, de sajnos ez a hiba az én esetemben nem ismétlődött meg, pedig akár ennek töredékével is beértem volna az Év bankjának nagylelkűségéből.

Nem ide tartozik, de ha az állatorvos összejön a kövér aszisztensével az nem munkahelyi zaklatás? Még mindig nem jöttem rá mi köze a részeg kutyának a lekötött betéthez, talán az hogy mindkettőnek van lába (a betétnek kamatlába).

Anna · http://www.bevanet.hu 2008.12.10. 08:08:07

Gre ha esetleg visszatévedsz ide:
Amit írtál sajnos téves információ és a lakosság 99,9%-a ebben a hitben él. Külföldi tulajdonos nálunk leányvállalatként működő pénzintézeténél elhelyezett betétre NEM vonatkozik a betétgarancia.
Honlapunk elérhetőségén keresd Annát és szívesen beszélek róla részletesebben.

bbt62009 · http://www.pannon.info 2009.07.17. 19:56:10

"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info).

Ezen túlmenően megállapította a következőket:
• Az bank az Ingatlan alapját a fogyasztókat megtévesztő módon reklámozta és vonzó befektetésként tüntette fel még 2008. november 7.-én is.
• A Bank nem tagadhatja meg a fogyasztókkal készült hangfelvétel kiadását, és azt adja ki az ügyfélnek.

Ezzel szemben a CIB Bank Zrt:
• A megtévesztő reklámozást még 2008 végén is folytatta és a fogyasztókat megtévesztette mivel az ingatlan alapot az állampapírokhoz hasonlóan vonzó és biztonságos, de annál nagyobb hozamot ígérő befektetésként mutatta be akkor amikor azok árfolyama már folyamatosan csökkent. Kockázatát az állampapírokéhoz hasonlónak állítja be.
• A Bank nem hajlandó kiadni az ügyféllel készült hangfelvételt.
• A CIB Bank nem rendezte az előírt árfolyamon a jegyek visszaváltását és azokat csak 2009. áprilisában váltotta vissza az előírtnál jóval alacsonyabb árfolyamon ami a fogyasztónak jelentős kárt okozott.

A fentiek alapján a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek akik nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.

További információ a www.pannon.info oldalon!
süti beállítások módosítása