Minden jel szerint szívatja a Pénzcentrum.hu olvasóját a Madarasteszkó. Öt gigabájt, öt libamáj, vagy öccáz... íme a történet.
 
Történt pedig, hogy az Auchanban még decemberben vásároltam egy 500 gigabyte-os maxell külső winchestert, amely január első hetében, miután minden lényeges adatomat kb. 200 giga mennyiségben sikerült rajta elhelyeznem beadta a kulcsot. Gyakorló vásárlóként egyből elfogott a gyomorgörcs, mert, bár afelől nem volt kétségem, hogy visszaveszik (ez részint elhamarkodott megállapítás volt), de hogy szerzem meg az adataimat róla?
 
A munkahelyemen az IT-s kolléga felajánlotta, hogy megteszi amit lehet, de így nem nyúlhat hozzá, mert akkor oda a garancia. A feladat tehát adott volt, vissza kell vinnem a kütyüt és el kell magyaráznom a vevőszolgálaton, hogy én ezt visszahoztam, de még elvinném egy kis időre, amíg a rendszergazdáink kezelésbe veszik, és utána megint visszatérek vele. A mission impossible zenéjére, a nyuszika és létra keserédes viccét mondogatva magamba tértem hát be a budaörsi vevőszolgálatra, ahol rendkívül szolgálatkész és a problémám iránt fogékony Auchan alkalmazottak gyakorlatilag első szóra kezelték a problémámat, a blokk hátára pecséttel rá is írták, hogy az adatok mentési kísérletét követően visszaveszik tőlem a meghibásodott terméket.
 
Ollé! Vissza a munkahelyre, ahol nagy szerencsémre az IT-s kollégának sikerült mentenie az adataimat. A munkahelyem Óbudán van, ezért gondoltam Auchan-Auchan, egyszerűbb oda visszavinnem. Persze előtte azért még telefonáltam a budaörsi Auchanba, hogy lehetséges-e ilyet, ahol egy nagyon készséges hölgy megnyugtatott, hogy persze, hisz egyazon cégről van szó. Pont erre gondoltam én is.
 
Munka után át is mentem, ahol a teljes értetlenség és papagáj-effektus várt rám egy „8-tól 17:00-ig dolgozom” mentalitású hölgy személyében. Mondta, hogy menjek be a 13. kerületben a x utca y szám alá, ott a maxell forgalmazója, és majd ők kezelik az ügyet. Én mondtam neki, hogy nem a maxell forgalmazójától vásároltam az eszközt, hanem tőlük, ezért nem látom, hogy miért kellene nekem utazgatni a városban (ráadásul vélhetően munkaidőben, hiszen ezek a forgalmazók a legritkább esetben tartanak fenn egy non-stop vevőszolgálatot).
 
Ekkor jött a magyarázat, miszerint a maxellesek küldtek nekik egy faxot, ami szerint a korábban vázolt eljárásrend az irányadó. Én megköszöntem, hogy betekintést nyerhettem két ilyen nagy társaság levelezésébe, és ismét megemlítettem neki, hogy a terméket az Auchantól (tőlük) vásároltam, a blokk hátán pecséttel megerősítve az áll, hogy a terméket visszaveszik tőlem, de ő továbbra is csak utamra akart engedni. Előkerült a Gyalog galopp klasszikus mondata: „Nincs itt valaki más, akivel beszélhetnék?” Természetesen nem volt. A nő mondta, hogyha akarom, vigyem vissza a budaörsibe, ő nem fogja visszavenni, majd végül azzal rázott le, hogy ők maximum postázni tudják, de annak van egy átfutási ideje… Csatát vesztettem, és nem egy idegsejtet. Ha nem telefonálok előtte, akkor talán azt mondom, hogy árnyékra vetődtem, de így nagyon dühítő volt.
 
Pár nap elteltével sikerült ismét kijutnom a budaörsi áruházba, ahol továbbra is készségesek voltak, és szó nélkül visszavették a mobilwinchestert, kifizették a vételárát. Az Óbudán elhárító pajzsként használt faxra nem mertem rákérdezni, nehogy végül ismét utamra eresszenek. Azt viszont megkérdeztem, hogy Óbudán valóban vissza kellett volna-e venniük a terméket, és megint igenlő választ kaptam. Amikor erre mondtam, hogy elhajtottak, csak bólogattak és hozzátették: tudjuk, nem először hallottuk ezt. Hogy az Auchant mi vezeti arra, hogy eltérő szemléletet honosítson meg különböző áruházaiban, az nagy kérdés. Nem hiszem, hogy a kiskereskedelemben bármennyire is előremutató lenne a „jó zsaru – rossz zsaru” felállás. Mint egyszerű fogyasztó jelzem, hogy én ugyanazt a márkázást látom mindkét áruháznál, ezért ha az egyik helyen kellemetlenség ér, akkor a szememben lejáratott márka másik egységében már nem fogok szerencsét próbálni. Remélem, hogy a budaörsi kollégákon túl az óbudai hozzáállásról most mások is hallanak, és a jövőben nem kényszerítenek majd másokat is felesleges kilométerek megtételére.

 

Címkék: vásárlás auchan ügyintézés szivatás pénzcentrum portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr192667160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quadrocs 2011.02.17. 10:15:39

T. olvasó. Legközelebb kérd ki a vásárlók könyvét, írj bele, rakd el a másolatot, nyomd fel őket a fogyasztóvédelemnél, a versenyhivatalnál és mindenki másnál aki épp az eszedbe jut. Találd ki, hol milyen indokkal nyomhatod fel őket. Megérdemlik, aki képes arra, hogy egy különleges élővilággal teli mocsarat kivégezzen parkolóépítés ürügyén az bármire képes (évek óta szigorúan bojkottálom őket, remélem más is így teszi - egyébként meg "cipőt a cipőboltból").

2011.02.17. 10:37:30

Az óbudai hölgy valóban az áruházi alkalmazottak szégyene, viszont az a lehetőség, hogy (amikor épp nem ő van a pultnál) visszavesznek másik áruházban eladott cikkeket, határozottan pozitív. Ritkaságszámba megy, általában az az első reakció, hogy ilyet nem lehet.

GTi 2011.02.17. 12:02:21

Engem a Megyeri úti Lidlben küldtek el egy másik Lidlben vásárolt termékkel. Ellenben a Bécsi úti Intersparnál működött a másholvettemdeidehoznámvissza elv.

Diopapa_sok 2011.02.17. 19:13:45

Tegyük hozzá, hogy ha az adott városban ahol vetted, van szakszervíz, akkor oda kell visszavinned, szóval a Maxell-hez kellett volna menned :)

Amusing 2011.02.17. 19:26:31

Miért nem vetted pl számtech boltba????

spróroltál talán 500 ft-ot.
megérte?

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.17. 19:52:01

@Amusing: Mért azok jobbak? Én informatikai vállalkozást vezetek (nem kereskedelmit), hát tudnék mesélni történeteket "számtechboltok" garanciális eljárásairól:)
@Diopapa_sok: Nem, köteles visszavenni a vásárlás helyén. Az, hogy egy másik Auchan boltban az lenne-e, azt nem tudom.

Viszont a posztolónak annyit mondanék, hogy örülj annak, hogy egyáltalán kicseréltek, gondolom az adatmentéshez szét kellett szedni. Ezért kell minden fontos adatról készíteni biztonsági mentést, pl CD-re, DVD-re (tudom arról is eltűnik az adat, de kicsi az esélye, hogy pont a winyó elhalásakor)! Sajnos ezt mindenki (cégek nagy része is, pedig ők tényleg kurva sok pénzt bukhatnak rajta), csak akkor tanulja meg, ha már egyszer megégette a kezét. Mondjuk nekem ez jó, mert mindig lesz munkám:)

bandos 2011.02.17. 19:55:04

Nekem részint pozitív élményem volt az Auchanban ezzel kapcsolatban.
Sikerült vennem egy modemet egy router helyett...:) Ki is csomagoltam, elkezdtem összedugni, aztán láttam, hogy hoppá ez nem router.
Visszavittem másnap, megnézték, hogy minden a dobozban van-e, és egész gyorsan visszaadták a pénzt. Pedig még egy matricát is lekapartam róla.

cat540923 2011.02.17. 20:04:47

....velem az Elektro World csinált hasonlót, Dunakeszin megszűnt az áruház ahol vásároltam, átirányítottak a Budakalász Omszk-park "egységbe" ahol "megértést" kaptam, de a probléma megoldását nem - így hát irány a Fogyasztóvédeli Hatóság..........

Amusing 2011.02.17. 20:07:56

@metal:
szerintem igen
multi elküld a picsába, leszarja, ha nem mész vissza. sorozatos szabályszegésért kap néha pár millás büntit, amit látványosan bemondanak a híradókba.
Kis cég nem teheti ezt meg, és nyalja a kis popódat, hogy legközelebb is odamenj. nincs pénze menő ügyvédre és fél millás bünti is padlóra teszi

Körömcsiga 2011.02.17. 20:10:07

1. Madarasteszkóba HDD-t venni nem sikeres. Csirkefarhát mellé nem illik a kosárba. HDD-t számtech boltból, kiflit-tejfölt Auchanból. Elkerülhetted volna a fenti problémát is...
2. A budaörsi kirendeltségnek nagy piros pont, mivel nem ők a szakszervíz, így nem oda kellett volna bevinned, hanem a garanciajegyen feltüntetett szervízbe.
3. Az, hogy Óbudán nem ismeri mindegyik a garanciális kötelezettséget nem kötelezi őket a hibás termék átvételére. (mint írtam, azt a szervízbe kellett volna vinned).

Körömcsiga 2011.02.17. 20:15:24

@Körömcsiga: most olvastam a jogszabályt. A második két pont eszerint nem így van :) Ennek ellenére is én a szervízben kezdtem volna.
Azt sem értem, hogy ha valaki Óbudáról Budaörsre el tud menni egy HDD-vel, akkor a XIII kerület miért volt messze Óbudától?

johevi 2011.02.17. 20:40:18

Inkább örülni kellene, hogy visszavették, minden más esetben 3 nap a visszavételi kötelezettség meghibásodás esetén, onnantól kezdve a márkaszervizbe kell vinni, mindegy hol vette az ember.

Dexter007 2011.02.17. 20:53:46

ezt én is furcsállom, hogy a XIII. kerület miért volt messze? nálunk pl.20-30 km-eket kell utazni ilyesmi garis dolgok miatt, mivel nem nagyvárosban lakom. a másik, hogy valóban számtech.boltban kell ilyesmit venni, nem egy ilyen áruházban, ahol csak mutatóba raknak pár gagyi IT cuccot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.17. 21:09:06

@Amusing:
kis ceg meg nem teheti meg, hogy csak ugy cserelgessen
szervizbe kuldi, probalja kitalalnim, hogy a Te hibad stb.
sose tudod hol szopsz, ha problema van
itt csak egy apro malor volt, normalisan kicsereltek, engedtek szetszedni stb.

zopk 2011.02.17. 21:42:50

@Dexter007: Nem k.mindegy hol vesz az ember maxell HDDt? Az auchanos más, mint az benőcomp-os? Auchanba legalább nem nagyon szívóznak, ha visszaviszed, hanem visszacsengetik az ÁRÁT. Voltam én már úgy egy kétboltos PC bolttal, hogy 2 hétig ültek a 2500 Ft-os kártyaolvasón, aminek szemmel láthatóan kiszakadt a csatija a kábellel, majd nagy kegyesen kicserélték egy másikra. De igaz, hogy ilyen boltokban legalább beszélhetek különböző nagyképű önjelölt szagemberekkel és visszajárhatok többször is, ha intézkedni akarok :)

Anti Anyag (törölt) 2011.02.17. 21:59:18

Én vettem az Auchanban, igaz, Dunakeszin, párban egy 220-as hálózati eszközt. 2 hét múlva beszart, simán visszaadták a pénzt, vettem belőle egy másikat.

Anti Anyag (törölt) 2011.02.17. 22:02:00

@Dexter007: Ott főleg nem szabad. Valamikor kisebb boltokban vásároltam, de akkora szívások voltak, volt köztük egy vinyó, konkrétan fél évet vártam rá, hogy ma már csak Auchan, MediaM és társai.

Dexter007 2011.02.17. 22:21:17

jól van, felőlem ott vásároltok, ahol akartok :)
de ha vmi gond van, akkor is csak egy szakember tud segíteni, az meg csak szakboltban van. de nyilván mindenre lehet találni pozitív és negatív esetet...

zopk 2011.02.17. 22:35:16

@Dexter007: én csak kíváncsi vagyok, hol találsz ilyen helyen szakembert? :) mert sztem aki ért a hardverekhez/sw-khez, az nem fog bruttó 100-ért egy ilyen boltban dekkolni. Max ha vmi elhivatott geek. Vele viszont hamar csődbemennek, mert mindenkit lebeszél a túlárazott cuccokról :)

Sicc 2011.02.17. 22:44:41

Auchanban vinyót vásárolni kb olyan, mint ha pészmékert vennél az ecserin. Zsemlénél többet még nem vettem ebben a szutyok üzlethálózatban - bár az érdekes módon egész jó volt.
Menj be egy szaküzletbe, ott még értenek is hozzá, és a garival sincs ilyen cicó!

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.02.17. 22:49:47

@Sicc: te sem vettél még semmit szaküzletben...

HgGina 2011.02.17. 23:04:44

Franciák. Mégis mit vártok el tőlük tisztesség dolgában?
Én is bojkottálom őket a kezdetektől.

HgGina 2011.02.17. 23:09:43

@johevi: nincs 3 nap. Ezt már ideje lenne megtanulni. Szeméályes vásárláskor a kereskedőn múlik, hogy visszaveszi vagy a jótállási kötelezettség alapján mit lép. Webes rendelésnél ellenben van 8 nap, és akkor kötelező mindenféle indoklás mérlegelése nélkül visszavenni.
Ilyen esetben a kereskedőnek legalábbis illik a csomagolást is a lehető legjobb állapotban visszavinni. Ezen ugyanis simán fennakadhat a dolog.

d.j 2011.02.18. 00:13:54

@HgGina: Buta vagy, mint azok akik az auchanban dolgoznak. Francia volt a dolgozó aki elhajtotta a posztolót? Nem. Magyar volt? Igen. Akkor ki a tisztességtelen? Vegyétek már észre, hogy minden ilyen esetben, mindig a magyar szopatja a magyart. Pedig nincs neki előírva a munkaszerződésében, mégis kibaszik a honfitársaival nap mint nap.

HgGina 2011.02.18. 01:25:57

@d.j: majd amikor a sok bojkottáló miatt kimegy az országból a FRANCIA, akkor jöhet a helyébe egy MAGYAR cég, amelyik a MAGYAR államnak ADÓZIK, és nem a tetves adóentessége mellett a magyar munkavállalókat szipojozza ki.
Most nézz a tükörbe, és ha gondolkozni is tudsz, akkor mondogasd a tükörképednek, hogy buta vagy.
Zovábbá, ha olyan munkavállalót alkalmaznak, aki a vevőkkel szemben úgy viselkedik, mint az emlegetett nő, no akkor az meg is érdemli, hogy kivágják, mint macskát, az alomtól megóvandó, napi anyagcseréjének elvégzése céljából.

Rigor_mortis 2011.02.18. 04:53:13

@HgGina: És mi a lóf@szt fog árulni az a nagyon magyar cég? És miből fogja kiépíteni az infrastruktúráját?

Téged idézve:
"Most nézz a tükörbe, és ha gondolkozni is tudsz, akkor mondogasd a tükörképednek, hogy buta vagy."

alternat 2011.02.18. 06:53:30

@HgGina: Tényleg nagy hülye vagy!
Reméllem te soha az életbe nem teszed be külföldi tulajdonu áruházba a lábad!
Szaküzletben vásároltam 5db maxtort hála az égnek másfél év alatt mind rossz lett. Az üzlettel a harmadiknál már elég keményen küzdöttem. Mikor már nyerésre áltam, meg kellet küzdeni, hogy a pénzt adják vissza.
Sikerűlt.
Többször vásároltam már terméket az idegen kézben lévő áruházakban is. ott is előfordult, hogy elromlott. Vissza vittem és egy szó nélkűl írták a levásárolható nyugtát.

Öreg Sam 2011.02.18. 07:06:16

@alternat:
Én gyakran vásárolok a madaras tecsóban,akár számtec,vagy más elektromos terméket. Kétszer fordult elő,hogy vissza kellett vinnem,egyik esetben sem volt problémám. Nekem szimpatikus a megoldás,hogy "bemondásra" elhiszik,hogy hibás a portéka,kicsengetik a pénzt,akár csirkefarhátat is vehetsz,ha menet közben meggondoltad.

50peregy4 2011.02.18. 07:17:35

A Maxell-t megvette egy kínai cég, ennyi erővel a Yoinghuij márkát is meg lehetne venni, HDD- ben ugyanaz a minőség.Tulképpen gagyi, nem kicsit!!!

Meridian74 2011.02.18. 07:30:56

én a METRO-ban vettem egy konica minolta lézernyomtatót, amiről végül otthon derült ki hogy nincs 64-bites drivere win7 alá, csak 32 bites (érdekes, ha már megcsinálták a 32 bites alá, vajon meddig tartott volna átfordítani az egészet 64 bites környezetben?)
Aggódva telefonálok az ügyfélszolgálatra, hoyhg akkor most mi van, mondták vigyem vissza ha sérülésmentes. Másnap vissza is vittem és vissza is vették téves vásárlás címen - minden appeláta nélkül - aminek nagyon örültem.
Tehát nagyon korrektül álltak a problémához.

De menet közben írtam levelet a Konica Supportjára is, hoyg mi van, onnan rövid velős válasz érkezett, nincs és nem is lesz driver. Ez a típusú nyomtató 2007-ben indult útjára - tehát nem egy kifutott/elöregedett termékről van szó... ehhez képest a 2004-es EPSON lézernyomtatók drivertelepítgetés nélkül is alapből a win7 32/64bites verziók egyaránt támogatják, amit meg nem az epson ahhoz már csinált is gyorsan drivert...

A fene érti az egyes multikat, miért éri meg ez így nekik - mindenesetre a KONICA nálam a memóriámból törölve.

Meridian74 2011.02.18. 07:37:47

@Amusing: éppenséggel a kis cég nyalja a seggedet na az nem igaz. Tesómnak garis mobil telefonját 3 hónapig szervizeltették és ezekután sem akarták a pénzt visszadni (mert még a 3. hónap után sem volt kész - vicc és szánalmas is egyben) hosszú hosszú fenyegetőzés és hangfelvételek készítgetése után sem.

A kis cégeknél az elektronikai eszközök esetén, ha az szürke vagy feketeimportból van, akkor nagyon nehéz a garancia intézése.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.18. 07:43:56

@HgGina: Ezek szerint a magyar cBA-ban jó dolgozni? Én nem ezt hallottam!
@Dexter007: Te biztos számtech boltos vagy:)

@Amusing: Én nem ezt tapasztaltam. Próbálta már nekem számtechbolt megmagyarázni, hogy egy videokártya attól jó, ha az ő gépében elindul, de rengeteg "elvileg kompatibilis" alaplapban nem. Több órán át sikerült vitatkoznom vele.

Amusing 2011.02.18. 07:57:08

@Meridian74:
jaja, szürkeimport. Persze nagyobb esélye, hogy belaszalad ilyenbe vki, aki összehasonlítós oldalon sztnézel
ha mindenhol 20 e ft egy termék, akkor gyanús, ha vki 18-ért árulja.
persze a paraszt örül, azt utánna meg ő van felháborodva, hogy átverik.

d.j 2011.02.18. 09:37:37

@HgGina: Bocs, egy kicsit elragadtattam magam. Szóval a lényeg az, hogy amit leírtál az igaz, mivel multi cég ezért a magyar adótörvények szerint levonhat nem kicsi részt az adóalapot képező bevételéből, amely levonást egy tisztán magyar tulajdonú cég nem veheti igénybe. Remélem feltünt, hogy megint ki szopat kit. A másik dolog, hogy a posztoló bárhol, bármely tulajdonú üzletben belefuthatott volna és nap mint nap bele is fut, hasonló mentalitású alkalmazottakba. Ennek nincs köze ahhoz, hogy francia a tulaj vagy német vagy angol.

Dezső László 2011.05.26. 15:46:56

Fijjug, a megoldás: jó árut kell venni. :)

Dezső László 2011.05.26. 15:50:54

Lassanként olyan lesz ez a blog, mint az, amit a Kruppa Gyuri idézett az IP Magazinból. Olvasói levél: "Nöl a farkam, de nem elül, hanem hátul, micsinájjak?"
süti beállítások módosítása