A tévében, a rádióban és az újságcikkekben, mindenhol azt hallani és olvasni, hogy a bankok maximálisan segítenek a bajba jutott hitelfelvevőknek: például fizetési halasztást, részletcsökkentést, futamidő hosszabbítást adnak. Mindezek ellenére az én kérelmemet elutasították - panaszkodik a szon.hu egyik olvasója.
„Öt éve vettem fel személyi kölcsönt, aminek a jövő hónapban kellene az utolsó részletét kifizetnem. Sajnos olyan anyagi helyzetbe kerültem, hogy a februári és a márciusi (tehát a két utolsó) részletemet nem tudom kifizetni. Szermélyesen bementem a bankba és szerettem volna halasztást kérni, mivel február 23-tól munkába állok és akkor április és május hónapban tudnám a részletet kifizetni.
Sajnos a kérelmemet elutasították, azzal az indokkal, hogy az utolsó félévben nem lehet ilyet kérni. A fennálló tartozásom havi 9240 Ft, azaz kettő hónapra 18 480 forint. Én nem milliókkal tartozom és nem évekre kértem halasztást, csupán három hónapra, még sem teljesítették! Részemről ennyit a bank által nyújtott segítőkészségről.”
Lehet poénkodni, hogy „jaj, milyen könnyítésről beszélsz, még a húszezer forintot sem éri el a teljes tartozásod”, de ez véleményünk szerint elvi kérdés. Az ügyfél jelezte, hogy átmenetileg fizetési nehézségei adódtak, de rövidesen törleszt majd, mégis elutasították. Mennyivel lesz jobb a banknak, ha az elmaradás miatt heteken át postázhatja a fizetési felszólításokat, miközben május végére úgyis lezáródik az ügy. Talán a 18 ezer forint után felszámított késedelmi kamatra pályáznak?