Húsz éve indultak az első magyar InterCity vonatok: a városok közötti expressz szerelvények elsőként Miskolc és Budapest között közlekedtek. Húsz évvel ezelőtt 1 óra 47 perc alatt tették meg ezt a távolságot, 2011-ben ugyanez az út 2 óra 1 perc. Egy dolog biztos: a Keleti nem került messzebb Miskolctól, és a miskolci Tiszai pályaudvar sincs messzebb Budapesttől, mint 20 éve volt.
Az ország akkor leggyorsabb és legkorszerűbb vasúti pályáján hétköznap négy, vasárnap öt vonat közlekedett mindkét irányban, a 294 utas 1 óra és 47 perc alatt ért célba, a kényelem és a gyorsaság ára 100 forintos pótjegy volt.
Jelenleg a pótjegy ára 540 forint, az InterCity pedig 2 óra 1 perc alatt ér Budapestről Miskolcra, illetve 2 óra 2 perc alatt a borsodi megyeszékhelyről Budapestre.
Hogy miért lassabb az IC, mint 20 éve? KATTINTS a Pénzcentrum.hu cikkére, ahonnan az is kiderül, mikor lehet olyan gyors, mint 1991-ben volt!
15 perccel lassabb az InterCity, mint 20 éve
2011.06.16. 07:00Címkék: utazás szívás mav portfolioblogger
A bejegyzés trackback címe:
https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr102986658
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dézsàvü 2011.06.18. 08:55:43
Ez a cikk jól jellemzi az "Európához való közeledésünk" párhuzamát is.
Talán 6-10 év múlva ugyanott leszünk, mint húsz évvel ezelőtt voltunk. Ha csak nem kerül az útba még egy-két "lassújel".
Talán 6-10 év múlva ugyanott leszünk, mint húsz évvel ezelőtt voltunk. Ha csak nem kerül az útba még egy-két "lassújel".