Elöljáróban

Ami kötelező, ritkán jó. De mert kötelező, pofa be! Csinálod és kész!
 
Ha viszont a biztosításomat teszik kötelezővé, az a kötelező gyerekzsúroknál is jobban kiborít. Egyrészt, mert jóval többe kerül, mint néhány nyomorult plüssállat vagy filctoll, másrészt, mert nem vagyok az a belemenős-összezúzós, „King of the Road” típusú versenyző. 19 éve van jogosítványom és a még meleg dokumentum birtokában elkövetett koccanás óta nem okoztam semmilyen balesetet. Ki sem merem számolni, mennyit költöttem – teljesen feleslegesen – kötelezőre, de ha most a zsebemben lenne az összeg, valószínűleg nem a Balatonra mennék idén nyaralni…
 
E röpke bevezetőt követően belecsapnék a lecsóba, ami az Aeszményi Aegon biztosító nélkül nem lenne most terítéken.
 
Gyere, Bébi!
 
Eljöve vala a 2009-es Nagy Kötelező Gépjármű-Felelősségbiztosítási Roham. Mindenki gúvadt szemmel keresgél, mérlegel, számol. Ha már egyszer szart sem kapok érte, legalább legyen olcsó! A biztosítók pedig pakolják ki a „jobbnál jobb” ajánlatokat. - Gyere hozzám, Bébi, meglásd, jó lesz a karomban! – Máris jövök, aranyom! Hol a kassza? Na, a kasszára még visszatérek.
 
Én is keresgéltem, számoltam és mérlegeltem, majd az Aegon Autóbónusz fantázianévre hallgató kombinált KGFB-CASCO ajánlata vett le a lábamról.
 
XXI. század, internet, online kötés. Hurrá! Jön a visszaigazolás azonnal: szép pdf doksi, benne minden adat. És még stimmelnek is. Elképesztő. 2009. november 27-ét írunk. Megnyugszom. Nem maradtam le semmiről, hű de jól fogok járni, mennyi dinerót megspórolok!
 
Az elektronikus úton megkapott biztosítási ajánlat elfér a Gmail betelíthetetlen fiókjában. Teendő semmi, majd jön a szerződés, aláírom, visszaküldöm, csekket befizetem, satöbbi.
 
"A számítógépes feldolgozás jelentősen lassítja munkánkat."
 
Ámde. Telnek-múlnak a hetek, a fizikai postaládámba pedig csak nem kerül semmi Aegonéktól. Nu, mondom, én most felhívom őket.
 
- Jó napot kívánok! Gipsz Jakab vagyok, és érdeklődnék, hogy a kötelező biztosításomról a szerződés…
- Igen, tudjuk. Sokan érdeklődtek már nálunk emiatt. Sajnos az online szerződéskötések feldolgozása kissé lassan megy. De nyugodjon meg, január 31-ig érvényes a biztosítási ajánlat.
- Köszönöm, akkor megnyugszom. Aviszonthallásra!
 
Erről jutott eszembe egy "backdoor" kommunikáció még a rendszerváltás utánról. Az I. kerületi rendőrkapitányságon (Pauler utca) a következő kiírás fogadott egy alkalommal:
"Elnézést kérünk, a számítógépes feldolgozás jelentősen lassítja munkánkat." Mondjuk, azóta eltelt már pár év...
 
A bűvös kötvényesítés
 
És elmúla január 31. napja is… Majd még pár hét. Nu, gondolom, most megint felhívom Aegonékat.
 
Ám ekkor levelet kapok Aegonéktól, amiben azt írják, hogy nyugodjak meg, megállapodásunk arról, hogy ha összetörnék egy másik gépjárművet az enyémmel, ők majd kifizetik a kárt, március 31-ig érvényes. Jaj, de nagy öröm ez. Megint várok.
 
És igen, elmúla március 31. napja is… Szerződés sehol, csekk sehol. Mondom magamnak, nem lesz ez így jó sehogy se. Nu, gondolom, most megint felhívom Aegonékat.
 
- Jó napot kívánok! Gipsz Jakab vagyok, és érdeklődnék, hogy a kötelező biztosításomról a szerződés…, hogy még mindig nem jött…, és ezért ugye csekk se, pedig hát…, és ha megállít a rendőr, ugye?
- Igen, tudjuk. Sokan érdeklődtek már nálunk emiatt. Sajnos az online szerződéskötések feldolgozása kissé lassan megy. De nyugodjon meg…. Várjon csak! De hát önnek nem lett kötvényesítve a szerződése.
- ???
- Hát nem küldte vissza az e-mailben küldött nyomtatványt! Pedig anélkül nem lesz kötvényesítés!
- Kezicsókolom, álljunk már meg egy röpke pillanatra! Mi vót ez? Mit kellett volna visszaküldenem?
- Hát az e-mailben küldött biztosítási ajánlatot.
- Azt speciel pont nem. Idézném:
 
„Kérjük, hogy a letölthető kötelező biztosítási ajánlatát nyomtatás után ne küldje vissza számunkra. Néhány napon belül postai úton megkapja ajánlati csomagunkat.”
 
“Az ajánlati csomagban küldjük az első díj befizetésére szolgáló postai csekket is, amelyet kérünk abban az esetben is fizessen be, ha Ön a továbbiakban banki díjfizetést választott!”
 
“Ahhoz, hogy ajánlata szerződéssé váljon, a postai úton megkapott dokumentumokat kérjük, írja alá és a kézhezvételtől számított 5 napon belül küldje vissza címünkre!”
 
- Őőőőő….
- Hát ez az, őőőőőő…. Akkor most mi legyen?
- Akkor NYOMTASSA KI a biztosítási ajánlatot és FAXOLJA EL nekünk!
- És akkor mi fog történni?
- Akkor elindítom a kötvényesítést.
- Remek. Aviszonthallásra!
 
Főúr, fizetnék!
 
Kinyomtatom, elfaxolom. Telnek a napok. Se szerződés, se csekk. Nu, mondom, most felhívom mesmeg Aegonékat.
 
- Jó napot kívánok! Gipsz Jakab vagyok, és érdeklődnék, hogy a kötelező biztosításomról a szerződés…, hogy már faxoltam is, de még mindig nem jött…, és ezért ugye csekk se, pedig hát…, és ha megállít a rendőr, ugye? És hát már szeretnék kötvényesítve lenni, meg fizetni is az Aegonnak, ha megengednék.
- Őőőőő…. Megkérdem a kolléganőmet.
- ????
- Halló?! Megkérdeztem, jó hírem van. Kötvényesítve lett.
- Hát ez csodálatos! És akkor aláírandó szerződést nem kapok?
- Nem.
- Szuper. És most akkor esetleg fizethetnék is, merthogy már igencsak a 2. negyedévben vagyunk és én még egy fillért se. Kérném a számlaszámot, meg az összeget, ha lehetne.
- Máris. (Megadták.)
- És akkor szeretném, ha küldenének egy igazolást a befizetésről, mert a „Becsület szavamra mondom, biztos úr, van kötelező biztosításom” nem biztos, hogy elég meggyőző egy közúti ellenőrzéskor.
- Természetesen. Amint megérkezik számlánkra az összeg, értesíteni fogjuk.
 
Átutaltam. Vártam. S teltek ösmét a napok…
 
2 in 1 vagy 1 in 2
 
Nu, gondoltam, most felhívom Aegonékat.
 
- Jó napot kívánok! Gipsz Jakab vagyok, és érdeklődnék, hogy a kötelező biztosításom befizetéséről az igazolás…, amit meg tetszett ígérni kb. egy hete…, hogy azt megkaphatnám-e?
- Őőőőő…
- Mi a probléma?
- Megkérdem a kolléganőtől. (Hatásszünet.) Igen, meg is van. Önnek jelentős túlfizetése van.
- ?????
- Ezért aztán a harmadik negyedévet már nem is kell fizetnie, és a negyedikben is csak egy kisebb összeget.
- Álljunk meg egy szóra! Legutóbb a kolléganője tájékoztatása alapján fizettem be az első két negyedévre vonatkozó összeget. Mégis hogyan lehet most túlfizetésem?!
- Őőőőő… Most látom csak, hogy önnek KGFB-je és CASCO-ja is van.
- Jól látja.
- …. mert a mi rendszerünk ezt két biztosításnak kezeli, annak ellenére, hogy egy összevont biztosításról van szó, és ezek szerint a befizetett összeget kizárólag a KGFB díjának könyvelték le.
- Az baj. Akkor, ha lehetne, szeretnék nagyon sürgősen egy igazolást a KGFB-CASCO kombó első két negyedéves díjának befizetésről.
- Rendben. Tud mondani egy fax számot?
- Tudok, de ez nem elektronikus formában van meg önöknél? Mert e-mail-ben gyorsabb lenne.
- Igen, elektronikus formában van, de az előbb KI KELL NYOMTATNI, utána LEPECSÉTELTETNI, és ha e-mail-ben is kéri, akkor ezt a BESZKENNELNI.
- Biztos ez? Nem 2010-et írunk?
- Ez a helyzet.
 
Na, a befizetésről szóló igazolás, miszerint van június végéig érvényes kötelező biztosításom, megérkezett fél órán belül. Hurrá! Győztem, én vagyok a király!
 
Ez volt május 19-én. Csak emlékeztetőül: az eset tavaly november 27-én indult.
 
Az i-re a pont
 
Május 20-án kaptam egy május 7-i (!) keltezésű levelet Aegonéktól, amelyen sajnálattal értesítenek róla, hogy nemfizetés miatt – mivel március 31-ig nem érkezett meg számlájukra az első negyedéves díj – MEGSZÜNTETTÉK a kötelező biztosításomat.
 
Na, most felhívom Aegonékat!
 
Felhívtam.
 
A helyzet fokozódik. Még mindig túlfizetésem van, viszont CASCO-m nincs, mert a „kollégák” először a KGFB-t könyvelik, utána a CASCO-t – egyetlen összevont szerződésnél (!) – és hát sajnos túlbuzgóságukban az egész összeget a KGFB-re könyvelték, a CASCO-t pedig megszüntették.
 
Jövő hét elejére ígértek visszahívást. Most már nagyon kíváncsi vagyok a történet végére.
 
Addig is engedjék meg, hogy megosszam önökkel versemet, melyet a szürrealista eseményekről való megemlékezés gyanánt gyártottam:
 
Aegondolkodtam...
 
Becsületszavamra, biztos úr
Engem átvertek piszkosul
 
Azt hittem, nem lesz semmi gond
Ha megbízom ez üggyel az Aegont
 
Biztosnak látszott a KGFB s a CASCO
Nem tudtam, hogy ez ily könnyfakasztó
 
De megígérték, hogy rendben leszek már
Mielőtt őszbe csavarodnék az idei nyár.
 
Ezért kérem, legyen velem kegyes
Maradok, ki voltam: becsületes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: csekk biztosítás biztosító kötelező kgfb casco portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr932020823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valaki más 2010.05.21. 20:03:05

Olcsó húsnak híg a leve.

HLaci 2010.05.21. 20:18:39

a kedves posztíró esetleg belegondol6na abba is, hogy 1 szemhunyásnyi figyelmetlenség alatt okozhat 100millás kárt is, és akkor mindjárt rájön, hogy nem a SEMMIRE fizeti a kötelezőt, és hogy mennyire bagatell az a pénz, amit erre fizet...

a sztorira meg:

alkusznál kell kötni, azok majd telefonálgatnak az ügyfél helyett, ráadásul ezért a biztosító fizet nekik... :-))

Trouw 2010.05.21. 20:22:30

A post elején azt írja, hogy 19 éve nem volt balesete, kidobott pénz a kötelező... Akkor minek fizet a CASCO-ért?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.21. 20:43:01

hát igen, ezerszer bebizonyosodott már, hogy ha Magyarországon el akarsz intézni valamit, akkor fogod magad, szabadságot veszel ki és elintézed személyesen. nem onlány, nem elektromossan, hanem személyesen.

rejtvényújság, könyv, három napi hideg élelem, ja és készpénz.

én legutóbb valami közmű leolvasásával próblkoztam, nem voltam otthon, amikor jöttek, de az értesítő alján ott volt egy emilcím, hova küldhetem. elküldtem.

két nap múlva visszajött a leolvasó, és otthagyott egy papirost, amire kiírhattam az óraállást. kiírtam, és mosolyogtam, és megnyugodtam, hogy itt soha nem fog változni semmi, ide forradalom, oda űrkorszak.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.21. 20:45:13

@idelle: ja, és elkövettem azt a hibát tavaly decemberben, hogy a kötelezőnél csoportos beszedésre adtam megbízást.

valamikor január végén rákérdeztem, mire az volt a válasz, hogy ELSŐ ALKALOMMAL NEM TUDJÁK BESZEDNI, UTALJAM El.

elutaltam, mosolyogtam, és megnyugodtam, a többi, mint az előbb... ;-)

Jesus4871 2010.05.21. 21:01:11

A többinél is káosz van. Ahova most léptem át, mindenképpen M2-ben akar kezelni B3 helyett. Azzal szédítenek, nem kapták meg a kártörténeti igazolást. A múlt héten pedig biztos beérkezett a hozzájuk (kikértem az előzmény biztosítótol és én küldtem el nekik, kérték ha lehet faxon) , a faxuk visszaigazolt, ma kaptam meg a csekket 9754 Huf helyett, 31465 forintról. Úgy látszik ragaszkodnak a személyes találkozáshoz.

marcangoló 2010.05.21. 21:43:46

Ó, ma épp velük meccseltem én is. Mi is átkötöttünk a) (volna) hozzájuk, de januárban mondták, hogy le kellett volna mondani az előző biztosítást, úgyhogy nincs szerződés. Mi meg szívtuk a fogunkat, de maradtunk a korábbi cégnél, és fizettük tovább a háromszorannyit. Az Aegon meg szorgalmasan küldte a csekkeket, minden alkalommal felhívtam őket, mondták, hogy igen, ez a szerződés nem jött létre. Erre ma küldtek egy levelet, hogy díjnemfizetés miatt megszűnt a biztosítás, és most azonnal fizessek be x pénzt, vagy felnyomnak az illetékeseknél és behajtják.
Közben eladtuk a kocsit, megszűnt az előző cégnél is a biztosítás. Most én szaladgálhatok papírért, hogy igazoljam, hogy volt kötelezőm, de nem ott, és már az sem él. De azért nagy arccal, miután tájékoztattak, hogy nem sikerült az átkötés, bejelentették az BM-nek, hogy náluk van a biztosításunk. Nooormális?
Komolyan nem értem, hogy ha hónapokig ragaszkodnak egyféle hazugsághoz következetesen, akkor egyszeriben aztán miért lesz homlokegyenes más belőle?
Főleg, hogy mi szerettünk volna átkötni, de akkor elhajtottak...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.05.21. 21:54:50

@Trouw: Nekem 18 éve van lakásbiztosításom, eddig mindössze egy ablaktörést kellett részemről elkönyvelniük. Jó sok pénzt fizettem már ki ennyi idő alatt. És nagyon REMÉLEM, hogy ez a mérleg már ilyen előnytelen marad, mivel ha egyszer mégis szükségem lenne a pénzükre, akkor azt valami tűzeset vagy más, hasonló egészségtelen esemény előzné meg. Ne legyen rájuk szükségem. Ám ha MÉGIS baj történik, akkor legalább a kár nagyja miatt ne kelljen a hajamat tépdesnem. Na, ezért kell a CASCO is.

A biztosításra mindig azt szokták mondani, hogy minek, csak kidobott pénz, úgysem történik semmi, egy csomó ember éli le az életét úgy, hogy nem történik az életében semmi katasztrofális. Valószínűleg pontosan ezt mondta volna az az ember is tegnap, akinek ma porig égett le a háza, vagy elvitte az ár. Merthogy szoktak házak porig leégni, ezt tudjuk, és az ár is elvitte mostanában jó pár szerencsétlen házát. "Ilyen 60 éve nem történt a faluban." Ma viszont igen. Ezért kell a biztosításra költeni. Sajnos.

Secutor 2010.05.21. 22:26:34

@Trouw: Elnézést, kicsit pontosítanom, kell, nem mintha ez bármit változtatna a történet lényegén. Lopás-CASCO-t kötöttem, amire minden 3 évnél öregebb autó esetében lehetőség van, bár nem minden biztosítónál.

Secutor 2010.05.21. 22:28:33

@HLaci: Azért én eléggé nehezen tudok elképzelni olyan esetet, amikor én 100 millás kárt okozok az autómmal.

Egy példának örülnék. Mindenesetre, ha Bentley-t látok magam előtt, jó nagy követési távolságot fogok tartani. :)

Thebat 2010.05.21. 22:30:41

Sajnos Magyarisztánban nincsenek telefonkészülékek az olyan cégeknél,szerveknél amely szolgáltatnak, és ezen elsődleges feladata az, hogy a magánembertől pénzt szedjen ki. Ezen egységeknél sajnos csak egy információs csatorna marad: a tértivevényes levél, és minden melléklete. Nem tudom miért, de akárhányszor küldtem ilyen levelet, valamely cég, hivatal felé, úgy éreztem hogy valamiért a postai küldemények ezen formája "serkentőleg" hat a szolgáltató iparág fent nevezett egységeire, bármilyen hihetetlen is.

Secutor 2010.05.21. 22:31:19

@idelle: Érdemes regisztrálni a dijnet.hu-n. Egyszerű és nagyszerű, csak sajnos nem minden szolgáltató érhető el rajta egyelőre. Nekem (eddig) bejött. A közművek fizetésére meg ott van a jó öreg csoportos beszedési megbízás a banknál. Azzal sem volt eddig problémám.

Rwindx 2010.05.22. 00:58:14

Én mikor 4 éve vettem az autómat, náluk kötöttem a kgfbmet (cascot nem), azon kívül hogy az első pár évben évfordulón újra kellett kötnöm náluk a biztosítást hogy megkapjam a kedvezményeket (ami mekkora idiótaság), más furcsaság nem ért, minden időben érkezett.

Trouw 2010.05.22. 17:03:52

@Androsz: arra próbáltam utalni, hogy a postoló eléggé biztosítás ellenes, erre köt egy casco-t is. De egyébként egyetértek veled, alapvetően a biztosítás fontos és szükséges a károk elkerülése érdekében, ha arányos a díjazásuk. Szerintem a kötelezőnél például ez a helyzet.
@Secutor: Én még a biciklimre is kötöttem lopás elleni biztosítást, így már érthető! :) De a post eleje még mindig nem: minek szidod a kötelezőt, ha Te magad is azt írod, hogy kell az (mint ahogyan a lopáskár biztosítás is)...

Készpénz Jancsi 2010.05.23. 01:26:10

Az Egon sz*r.
Nekem ugyanez volt, csak éppen nem interneten kötöttem, hanem autókereskedésben, alkusz által. A kötéstől számítva 80 nap alatt sikerült rendezni az ügyet.
Évről évre váltogatom őket, az árak miatt, tapasztalataim szerint sz*r még:
-Garancia
-Hungária

Viszonylag korrekt:
-K&H
-Generali

limbekcs 2010.05.25. 10:38:14

@Secutor: beugrik eléd egy koma nagy fizetéssel, akit munkaképtelen rokkantra gázolsz. a bíróság elég egyzserűen számolja a kieső fizetés miatti kártérítést, pl.: évi 10 milla és még 10 évet dolgozott volna, kész is a 100 millás kár.

Kate Molider 2010.05.25. 13:56:47

Nálam pont fordított a helyzet. Az Aegonnál lévő lakásbiztosításomat (amivel egyébként nem volt semmi gondom, csak kedvezőbbet ajánlottak) nemrég lecseréltem, és azóta több sms, telefonos és e-mailes megkeresés jött, hogy fizessem be az esedékes díjat, illetve (miután elmagyaráztam, hogy a szerződés díj nemfizetés esetén 2 hónap után megszűnik, ezért nem utalok), arról csevegtünk, hogy miben kedvezőbb az új biztosítás, nem tudnának-e vmit ajánlani... Nem hiszem, hogy az én évi kb. 40 ezrem annyit számítana nekik. Furcsa, nem egyforma minden ügyfél? Vagy biztosítás típus függő? (Egyedül ilyenkor örülök neki, hogy nincs még kocsim:)
süti beállítások módosítása