Egyik olvasónk szerint botrányos, ahogy a Magyar Posta megkárosítja ügyfeleit. A posta maga is pénzügyi szolgáltató ennek ellenére külön díjat számít fel a bankkártyás fizetések esetén.

„A postán nem lehet ingyen a bankkártyával fizetni, ez annyit jelent, hogy amennyiben nincs elég készpénze az ügyfélnek, akkor készpénzes tranzakciót bonyolít a posta a bankkártyájával. Teszi ezt egy egyszeri 300-500ft-os díjért (a Magyar Posta hirdetménye szerint 230 Ft/tranzakció a díjtétel - szerk.), mivel az ingyenes kártyás fizetés helyett készpénz felvét/befizetés tranzakciót produkálnak.
A Posta maga is pénzügyi szolgáltató és bankkártyát is kibocsátanak. Ezek szerint a kártyakibocsátó pénzügyi szolgáltató Magyar Posta, sem a saját maga által, sem az egyéb bankok által kibocsátott kártyákkal NEM ENGEDI a „kártyás fizetés" tranzakció lebonyolítását a szintén saját maga által nyújtott szolgáltatásnál.
Rendszeresen, hetente több alkalommal is adunk fel leveleket, néha csupán pár száz forintért, amihez képest túlzottan magas ez a tranzakciós költség és egyben indokolatlan is. Emiatt a készpénzes fizetésre kényszerülünk, amit ahol lehet, szeretnénk elkerülni.
Szóval ez vérlázító mivel ez egyértelműen erőfölénnyel való visszaélés különös tekintettel a Posta monopol helyzetére! Én ezt jeleztem a banknak, de semmi sem történt. Ha nem reagálnak akkor a jövő héten elindítom a PSZÁF folyamatot, mivel sajnos a bankom sem reagált érdemben többszöri jelzésem ellenére 2 hónap alatt.
Nekem egyetlen célom van, a magyar emberek fizethessenek a bankkártyájukkal a Magyar Postán díjmentesen, mint mindenhol és haladéktalanul!”
Megkerestük a Magyar Postát, hogy írják meg állásfoglalásukat a díjtétellel kapcsolatban, amint beérkezik a válaszuk, azt is közzétesszük.

Megérkezett a Posta válasza: http://www.penzcentrum.hu/cikk/1020277/1/reagalt_a_posta_az_igy_szivnak_a_bankkartyasok_blogra
További szivatós történeteket várunk a blog@penzcentrum.hu címre!

Címkék: posta csekk bankkártya fizetés ügyintézés jutalék tartozás pszáf számlafizetés átvezetés portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr301429101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komitacsi 2009.10.05. 15:16:13

"Rendszeresen, hetente több alkalommal is adunk fel leveleket, néha csupán pár száz forintért, amihez képest túlzottan magas ez a tranzakciós költség és egyben indokolatlan is. "

Ami azt illeti, pont emiatt nem engedi a posta a bankkártyás fizetést. Ezt mondjuk kb. meg is értem, de a kisboltokban és a postán is nyugodtan kifüggeszthetnék, hogy 2000 Ft alatt nem lehet kártyával fizetni. Ezek után talán enyhülne is az elképesztő készpénzigénye a postának (no, nem túlzottan a nyugdíjak miatt).

Bruno 2009.10.05. 15:17:20

Nem szeretném a Postát védeni (amit lehet ellopnak vagy elvesztenek), de ez esetben a piosztolónak nincs igaza. Ugyanis: a fizetés/kp. felvétel elvi különb9özőségéből ered, hogy a Posta készpénzt ad, az egy másik kérdés, hogy a felvett pénzt rögtön ott is hagyom. Egyébiránt: mindig megkérdezik, hogy pont annyit kérsz-e vagy többet?

John Beehive 2009.10.05. 15:33:05

@Bruno: igen, ezt hívják úgy más országokban, hogy cashback, és ott ingyen van.(mármint az, hogyha valahol vásárolsz kártyáért, akkor többet terhelnek, mint a vásárlásod, és a különbséget megkapod kp-ben). Hidd el nekem, hogy a Postának is jobban megéri, ha nem készpénze van, hanem bankkártyás tranzakciói, mivel a készpénz tárolása/védelme/szállíttatása iszonyú pénzekbe kerül. Az 100 forintos levélfeladásoknál tényleg vicces kártyával fizetni, de 3-4 csekk 15-20 ezer forintos befizetésénél már lehetne "flexibilisebb" a Posta, de nem lesz.

zanzibear 2009.10.05. 15:35:15

A kpfelvét tranzakciós díját a kártyakibocsájtó határozza meg, ott kell reklamálni, ugyanúgy, ahogy az idegen Atm-nél történő kpfelvétet sem az idegen atm üzemeltető határozza meg egyedül.

soleado 2009.10.05. 15:42:27

egyebkent ha valaki a postan kartyaval fizet, az 800 Ft-ba kerul

milike47 2009.10.05. 15:44:58

Nekem Posta-bankkártyám van, elvileg díjmentesen fizethetek be csekket is...de ez nem így van. igaz, csak 50 Ft-ot számítottak fel, mint kp. felvét.

Yeto 2009.10.05. 15:46:22

Mit vártok attól a cégtől ahol egy tetves nyüves tértivevényes levél feladásához háromszor kell leírni a címzettet meg a feladót, a 21. században?

johevi 2009.10.05. 15:47:21

Annyiszor, de annyiszor volt már, hogy csak annak uj, akinek múlt héten kötötték be az internetet.... Postán nem fizetünk kártyával, mert IDEGEN ATM-BŐL TÖRTÉNŐ KÉSZPÉNZFELVÉTELNEK minősül, tessék már elolvasni az ismertetőket!!!! Lehet hogy az ügyfél azt hiszi, hogy kártyával fizet, de nem: idegen ATM-ből annyi pénzt vesz fel, amennyi a befizetés, amit rögtön oda is ad, ezért csalóka.

Lord_Cica (törölt) 2009.10.05. 15:48:32

A hazai pénzintézetek régóta összejátszanak(nyoma sincs a versenynek), nemrég kaptak is páran egy csekély büntetést, ami kábé zsebpénz vol nekik.

Miért van az hogy pl. a legtöbb német banknál nincs számlavezetési és egyéb díj?

pesharpe 2009.10.05. 15:49:59

én ezért utalom a számlákat...
szánalmas ami a postán megy, simán lehetne hogy számlákat lehessen kártyáról fizetni, hiszen könnyebb lenne mint tízezrekkel rohangálni...
ezen én is mindig bosszankodtam

Brainstormer 2009.10.05. 15:56:02

A M. Postától tényleg nem fair, hogy kp.-felvét díjával számolják a bármilyen kp.-igényű műveletünket az ablaknál. Annyiban átverés, hogy előtte nincs kiírva sehol, hogy ez kp.-felvétnek minősül, csak úgy reklámozzák, mint "adjuk fel a csekket bankkártyával".
Meg kéne nyomni őket, hogy ezt felejtsék el és ingyé lehessen feladni legalább a csekket ténylegesen, hiszen azért a csekket kibocsátótól úgyis lenyúlják a jutalékot.
Pár száz forintos levelekkel meg vigyé készpénzt, az olyan fizetéseket seh9ol sem komáznák!

Sákif za morro? 2009.10.05. 15:56:28

A Posta lesz a 3. cég a BKV és MÁV után, amit lerombolnak, felgyújtanak, leszarják, lehugyozzák a maradványait, végül behintik sóval az egészet. Vicc az kérem ami ott folyik. Sorbanállás, unatkozó kisasszonyok, szivatjuk az ügyfelet ahol tudjuk, a leveleket elveszítik, a csomagokat ellopják, mindezt kurva drágán. Most olvasom, hogy a levélszállítást is ki akarják adni másik cégnek. WTF? A csomagszállítást már kiadták.

baaz 2009.10.05. 16:00:37

@pesharpe:

ebankról hallotál már-e?

Lárifári a böszme 2009.10.05. 16:02:43

Az mar csak hab a tortan, hogy a postas ugyintezo mindig ugy teszi fel a kerdest, hogy" KARTYAVAL AKAR FIZETNI"?
Ha a gyanutlan ugyfel igent mond es beadja a kartyajat, akkor baszik ra igazan. Mert keszpenzt vesz fel tulajdonkeppen csak ezt nem kozlik vele. Es ha pl ket level feladasarol van szo, akkor lehet, hogy a penzfelvet tobbe kerul mint a ket level ara. A MAGYAR KIRALYI POSTA TEHAT CSAL, LOP, ES HAZUDIK. Gondolhato, hogy a kartya tranzakcios dijbol valakinek eros jutalek uti a markat. Na ez is az a ceg, amit gyokerestol meg kellene szuntetni.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2009.10.05. 16:03:59

@Ben Zinkoot: Azért azt nem árt tudni, hogy a BKV-val és a MÁV-val szemben a posta nyereséges, és semmilyen állami támogatást nem kap, annak ellenére hogy a postatörvény számos kötelezettséget ró rá. Ilyen például a postahivatalok - amelyek 80%-a veszteségesen működik - kötelező fenntartása.

A levélszállítás kiszervezését hol olvastad, a Holnapi Újságban? Mert ha igen, az hivatkozásnak elég gyenge....

H1N1virus 2009.10.05. 16:04:33

Az tényleg botrányos, ha a saját kártyával történő tranzakciókért is pénzt kér!

Manyizga (törölt) 2009.10.05. 16:04:41

Amint a postai csekkes fizetés ára ugyanannyi lesz, mint a csop. besz. megbízásosé az ÜGYFÉL számára, akkor a Posta készpénz-forgalma megtizedelődik...

kispista2 2009.10.05. 16:05:10

Pár száz forintot miért nem kp-vel fizetsz?

A csekkbefizetés meg nem vásárlás, tehát ott is jogos a kpfelvételi díj felszámítása.

Több olyan bank is van, ahol bármennyiszer vehetsz fel automatából és postáról pénzt ingyen.

insect02 · http://autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/363-ferrari 2009.10.05. 16:07:35

a posztban szerepel a kulcsszó: vérlázító. az bizony... és a legdurvább, hogy az ilyen (milliónyi) eset ellen gyakorlatilag semmit nem tehetünk!

krampam 2009.10.05. 16:11:54

@Bruno: "Ugyanis: a fizetés/kp. felvétel elvi különb9özőségéből ered, hogy a Posta készpénzt ad, az egy másik kérdés, hogy a felvett pénzt rögtön ott is hagyom."

Ezt bármilyen kártyás vásárlásról el lehetne mondani, nem?
Sőt, azt is kiatlálhatnánk, hogy valójában felveszed a pénzt, azt át kell adnod egy pénz-számoló kisiparosnak, az továbbadja egy szállítónak, az odaadja egy bankosnak, aki átváltja eurora, egy másik bankos vissza forintra, az pedig továbbítja a postáskisasszonynak, s közben persze mindenki leveszi a részét.

Nem?

Ennyi erővel ezt is mondhatnák.
Valójában arról van szó, hogy mivel megtehetik, meg is teszik. Mert megérdemlik... :)

laszy001 · http://www.autostat.hu/ 2009.10.05. 16:12:09

@kispista2: "Több olyan bank is van, ahol bármennyiszer vehetsz fel automatából és postáról pénzt ingyen." - A mondat első fele még oké, de a második... melyik bank az, ahonnan akár a postán is vehetsz fel pénzt?

OoVICoO 2009.10.05. 16:13:17

@Yeto: Tökéletesen egyetértek veled!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.10.05. 16:14:20

Egyébként ez nem fogyasztói megtévesztés???

Lárifári a böszme 2009.10.05. 16:15:23

@kispista2: jogos lenne, ha nem ugy tennek fel a kerdest, hogy "keszpenzzel ohajt fizetni vagy kartyaval". Ez az en fogalmaim szerint minimum megtevesztes, de inkabb CSALAS, ATVERES. Ugyzanis itt fizeteserol csak a keszpenz felvetele utan lehet szo. Ennyi a trukk. Ugyes!!!!!!!!!!!!!!!!

Lárifári a böszme 2009.10.05. 16:17:15

Nincsen mas megoldas, felszantani, soval beszorni, megtaposni!!!

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.05. 16:18:27

A minap épp úton voltam, és egy levelet, valamint egy csekket fel kellett adnom. Nagytarcsán sikerült befutnom a postára, ahol megdöbbentett az a tény, hogy nem, hogy egy ablaknál nem adhatom fel a levelet és a csekket, de a nénik még kézzel pecsételik le és írják alá a befizetést igazoló szelvényt. A 21. században! Akkor mit várunk egy bankkártyás fizetnél...!?

Lárifári a böszme 2009.10.05. 16:24:41

@boogieee: adj fel 5-10 csekket, pecsetelos helyen, es "high -tech" postan. Meg fogsz lepodni, hogy melyik a gyorsabb. Persze nyilvan a leolvasos szamitogepes modszer is lehetne gyors, de ma meg a pecsetelosnel szabadulsz hamarabb...

Faby 2009.10.05. 16:26:34

@johevi: Postán nem fizetünk kártyával, mert IDEGEN ATM-BŐL TÖRTÉNŐ KÉSZPÉNZFELVÉTELNEK minősül

Nem igaz, banki kp felvételnek minősül, így azok is fizetnek díjat, akiknek idegen ATM.ből is van díjmentes kp felvét.

Pl múltkor CIB-es kártyával (amivel havi egy kpfelvét _BÁRMILYEN_ ATM-ből ingyenes) sikerült 30 eFt körüli összeget fizetni (csekkek), olyan 300 Ft körüli díjért.

johevi 2009.10.05. 16:29:46

@Faby:
Köszi a javítást, akkor főleg nem fizetünk kártyával...

Faby 2009.10.05. 16:31:03

@Faby:

Pontosítok: pontosan 30.000 Ft volt, kereken 500 Ft-ért!

kispista2 2009.10.05. 16:43:31

@laszy001: Allianz
@Faby: Nem banki, hanem postai felvételnek minősül. A legtöbb helyen külön tarifa van rá.

@krampam: csekknél nem vásárolsz, számlát sem adhatnak.

@Lárifári a böszme: általában szólnak, hogy ez kpfelvétnek számít

quirk 2009.10.05. 16:43:38

Használd az eszed !!!
Anno volt PostaBank ebből lett 1 Posta és 1 .... szerinted ?

gitáros 2009.10.05. 16:47:23

Ez a téma már többször is ki volt tárgyalva...

kulup 2009.10.05. 16:49:05

@Manyizga:

"Amint a postai csekkes fizetés ára ugyanannyi lesz, mint a csop. besz. megbízásosé az ÜGYFÉL számára, akkor a Posta készpénz-forgalma megtizedelődik... "

Hogy érted ezt ? A csop. megbízás ingyenes, legalábbis a legtöbb helyen (nem OTP).

kispista2 2009.10.05. 16:49:54

@kispista2: Allianznél havi 70 e ft-os fizetés jóváírása esetén bármennyi atm és postai kpfelvét díjtalan.

Olvasást általános elsőben tanították, tessék elolvasni a kondíciós listákat!

kulup 2009.10.05. 16:50:33

@Faby: Nem tudom, milyen kártyád van, a CIB-es sima Visa electron kondíciókat megváltoztatták. Régebben tényleg 1 felvét ingyenes volt bárhonnan, most már nem.

Lárifári a böszme 2009.10.05. 16:51:27

@kispista2: Akkor en rossz postakra jarok mert ennek az ellenkezojet tapasztalom. Es mindig megeszi valaki akit sikerul behuzniuk. Az ember megse jarhat felvilagosito roplappal a postara, amiben mint ugyfel tajekoztatja a gyanutlan ugyfeltarsakat a temarol. Bezzeg a kurva biztositasaikat meg bankjukat mindig tudjak hangos eloszoban ajanlgatni a postas kisasszonyok...

okoska100 2009.10.05. 16:54:39

A minap leveleket adtam fel a Postán és én is ebbe a kelepcébe estem bele.
Levélfeladásra 2100 Ft -ot kellett volna fizetnem nem volt annyi kp.-m kérdem fizethetek -e kártyával,mire a válasz nem,de vegyek fel pénzt a másik ablaknál és akkor soron ívül intézi a leveleim.ÍGy kétszer 15 perc sorbanállással megúsztam a dolgot felvettem3.000 Ft-ot feladtam a levelet,majd néhány nappal később a netbankáron látom ,hogy a 3.000 Ft kp felvétel miatt megterheltek 896 Ft-tal.Gyakorlatilag a felvett öszseg harmadát ellopja a szemét posta,plussz még órákat várakoztat is néha egy egy tetves levélfeladás során.
Mocsok szemét társaság.

okoska100 2009.10.05. 16:56:38

@Bruno: És az fair hogy a kp felvételért ilyen gusztustalan magas jutalékot számít fel?

Viktus 2009.10.05. 16:58:55

Na igen ez érdekes a postánál olyan otp terminálok vannak telepítve, amelyen nem vásárlásnak könyvelik el a befizetésnél a kártya használatot, hanem pénzlevételnek. Így nem a posta fizeti a bank jutalékát, hanem az ügyfél.
Ez igazán év elején volt egy ideig érdekes, amikor behozták a 250.000 ezres kp. szabályt, és az ember lehúzta a postán a befizetésre váró pl. 350-400 ezres lízing csekket aztán kapott egy kp levétes papírt ...

Balance Of Power 2009.10.05. 16:59:09

Atbaszas, de...
...ezen kar hoborogni: netbankon utalassal fizetni a csekket, oszt annyi. Remelhetoleg az elektronikus szamlazas is elterjed hamarosan, egyelore csak az ELMU, a Vizmuvek es a UPC van fenn a dijnet.hu-n

Levelet meg ki a franc ad fel manapsag?

skaven 2009.10.05. 16:59:29

@kispista2:

talan azert fizetne kartyaval, mert ceges dolgokat intezne... gondolom ezert van hetente tobbszor x level amit fel kell adni. ebben az esetben a legegyszerubb az lenne, ha egy ceges kartyaval siman el tudna intezni a fizetest, de ugye ezt nalunk nem lehet...

Viktus 2009.10.05. 17:02:36

@Balance Of Power:

A cégeknek pl. a 99.99%-a mivel az számít hitelesnek a cégek közt, a cégek-önormányzatok, cégek-állami szervek közti kommunikációban.

kispista2 2009.10.05. 17:02:55

@skaven: Felbélyegzett borítékot előre is vehet pár tucattal. Úgy ráadásul nem 300 ft-os zámlákkal szívna a könyvelő.

@okoska100: A posta nem számol fel annyit, azt a te lehúzós bankod nyúlta le.

@Viktus: csekkes fizetés alapból nem lehet vásárlásként elszámolni.
És továbbra is szabad bármennyit csekken feladni, csak elkérika személyit.

charlie 2009.10.05. 17:03:57

@okoska100: ha belegondolsz igen, mert az átlagmagyar megkapja a fuizetését, és felveszi az egészet egybe, aztán kp-t használ.

ilyenek miatt drága a kp felvétel és nincs mindenhol POS terminál.

Viktus 2009.10.05. 17:05:44

@kispista2:

Lehetne nyugodtan, ha fizetéses terminál lenne nem kp. levételis. Bármennyit lehet már kp.-zni , mert gyorsban eltörölték a hülye szabályt ...

Faby 2009.10.05. 17:05:45

@kispista2: Lehet, de a tájékoztatás akkor is kevés, hiányos, mert csak annyi hangzik el, hogy kp felvét, és nem fizetés, de az nem, hogy jóval többe kerül, mint egy sima kp felvét.

@kulup: Cib Online számlacsomag + Visa Electron kártya.
A honlap szerint még mindig ingyenes havi 1 kp felvét bármilyen ATM-ből.
És itt van a dolog rákfenéje: a postán a kp felvét nem ATM kp felvét, hanem postai, aminek gyak. a bankfiókos kp felvét díjával egyenlő tranzakciós díja.

Színes Géza 2009.10.05. 17:09:44

A Magyar Posta az egyik leggyűlöltebb intézménye Magyarisztánnak. A postások jelentős része szellemi fogyatékos. Össze-vissza elszórják, ellopják a leveleket. Ha lenne alternatíva inkább felárat fizetnék, csak ezeknek a kezébe ne kerüljön semmilyen küldeményem.

Lerombolni, felsózni!

pazola 2009.10.05. 17:11:58

En hitelkartyaval akartam fizetni valamit, mondtak, hogy lehet, csak keszpenzfelvetelnek szamit, reflexbol visszakerdeztem, hogy micsoda?! Le vagyok maradva, tenyleg.

Annak idejen, amikor az Ella megallapodott arrol, hogy hogyan lehet a nala vezetett szamlakrol kp-t felvenni mas bank automatajarol, egyetlen helyen nem sikerult meghatarozni a fix osszeget, ott maradt a fix + x%. Na, hol is lehetett ez?

Eladni az egeszet a picsaba, vagy felegetni, es a helyet behinteni soval.

Lárifári a böszme 2009.10.05. 17:27:15

felegetni, soval beszorni, megtaposni!!!

kispista2 2009.10.05. 17:31:01

@Faby: ki az a hülye, aki a postás kisasszonyt ATM-nek nézi?
ÉS a postás honnan tudhatja, hogy milyen bankszámlacsomagod van? Van ahol ingyenes, máshol meg bármennyibe kerülhet.
Ha szól hogy kpfelvét akkor nem lehet belekötni.

okoska100 2009.10.05. 17:36:18

@charlie: Én a postán történő kp felvételét találom gusztustalannak.
MKB a számlavezetőm ,és ha a kártyájukkal más banknál veszek fel hasonló öszseget akkor töredékéből megúszom.
A postánál meg akkor lenne jogos a magas jutalék,ha egyébként megoldható lenne a kártyás fizetés.
Egyáltalán milyen eljárás az ,hogy közintézményben nem tudok kártyával kiegyenlíteni egy számlát?

okoska100 2009.10.05. 17:40:29

@kispista2: sajnos nem a bankom számolja fel a plussz jutalékot,mert az egyenlegemből egyértelműen látszik,hogy a posta volt az aki először leemelte a 3000 Ft-ot majd a jutaléka miatt a további 896 Ft-ot.Az én bankom miért emelne le tőlem pénzt?Hisz nem is az ő szolgáltatását terheltem .Ha nem értesz valamihez ne szólj hozzá inkább.

kispista2 2009.10.05. 17:40:33

@okoska100: Az MKB-nél reklamálj, ők állapítják meg díjakat! Ha más banknál ingyenes a felvétel, akkor a posta az MKB-tól sem kérhet túl sokat (nem hiszem hogy többet mint a bankfiókokban).
Keress egy normális bankot és ne rinyálj.

kispista2 2009.10.05. 17:42:24

@okoska100: Hülye vagy, a bankod számítja fel a jutalékot.
Te beszélsz hozzáértésről, mikor 900 ft-ot dobsz ki az ablakon, mert nem tudod elolvasni a kondíciós listát?

okoska100 2009.10.05. 17:43:23

@kispista2: már mit állapítana meg az MKb azon ,hogy egy másik bank ,másik termináljának mennyi a használati költsége?
Hogy írhatsz ekkora marhaságot.Én (Posta stb. )az álltalam nyújtott szolgáltatásért(kp.felvétel)annyit kérek amennyit akarok,és nem a haverom,vagy valaki mást kérek meg arra ,hogy állapítsa meg mennyit kérek.

kispista2 2009.10.05. 17:44:06

MKB:

"Postán végzett kártyás tranzakciók 0,3% + 350 Ft, min, 700 Ft "

Fél perc alatt megtaláltam. Ezt a díjat az MKB számítja fel, nem a posta!

okoska100 2009.10.05. 17:45:57

A bankom az utalásom alapján számít fel jutalékot,ha kártyát használok miféle jutalékot számítana fel?SAz ATM felvételnél van jutalék és az nem az én bankomé hanem azé akinek az ATM ét használom.A hülye kondíciós listát meg elolvastam,volna ha ki lett volna függesztve,vagy ha a kisaszonyok ezt oktatták volna nem sorsjegyet akartak volna eladni.

Shitting Bull 2009.10.05. 17:45:58

Pár hónapja tőlem 1200 v. 1500Ft-ot vontak le egy húsz-harmincezres befizetés miatt. Ennyit a 250Ft-ról.

@kispista2: te tényleg egy ritka nagy barom lehetsz... (ezt igen sok, tőled olvasott hozzászólásból szűrtem le, csak ez tette fel a pontot az i-re)
Ki nézi ATM-nek a postást? Ha fizetek vele, akkor azt elvileg úgy is kéne kezelni, nem pedig készpénzfelvétként, ahogyan a posta teszi...

kispista2 2009.10.05. 17:46:52

@okoska100: Fingod sincs a banki költségekről.
Az összes idegen automatából és bankfiókból, valamint postáról történő kpfelvét díját a seját bankod állapítja meg. Ez lehet kevesebb, de lehet jóval több is mint az a költség, amit a bank, ill. kártyatársaság fizet a másik banknak ill. postának.

Szerinted egyébként mégis miért lehet olyan, hogy az egyik banknál díjtalan, másiknák meg ennyibe kerül a kpfelvét? A posta szerinted elengedi a díjat az allianznak? És többszöröset számol fel az mkb-nak?

kispista2 2009.10.05. 17:48:32

@Shitting Bull: Neked is szól a fenti dolog. Minden bank msá díjat számol fel, van ahol 0 ft, van ahol 250, máshol meg 0,3%, ami több ezer ft is lehet. Ezt a bank szabja meg, nem a posta.

A csekkbefizetés meg nem lehet vásárlás.

kispista2 2009.10.05. 17:49:31

@Shitting Bull: Az a barom, aki kifizet 1500 ft-ot a postán egy 30 e ft-os csekkfeladásnál. Aki nem képes elolvasni a kibaszott kondíciós listát!

okoska100 2009.10.05. 17:50:54

@kispista2: Én a posta díjtételénél olvasztam ugyanezt nem az mkb honlapján.
Ha úgy lenne ahogy mondod akkor miért a posta emelte le a plussz pénzt is?

kispista2 2009.10.05. 17:53:30

@okoska100: A posta is végez banki szolgáltatásokat.
Azt a pénzt nem a posta kapta meg, csak a számlakivonaton utaltak arra, hogy melyik tranzakció miatt terhelik meg a számládat.
Nézd meg az MKB honlapját. És nézz meg még néhány bankot, mindegyik más díjat számol fel.

okoska100 2009.10.05. 17:57:18

gyökér postás vagy és kész véded a hülyeséged.
Tudod milyen évet írunk:2009-et micsoda dolog az ,hogy 2009-ben nem fizethetek bankkártyával egy közintézményben.
Menj át autsztiába és a legkisebb zsákfaluban is fizethetsz kártyával,A franciák nagyrésze már nem is használ kp-t.
Akkor miről beszélünk?

kispista2 2009.10.05. 17:57:24

Nem bírom felfogni, hogy hogyan választanak egyesek bankot, ha el sem olvassák a kondíciókat? Melyik banknak jobb a reklámja? Vagy mi alapján választanak?
A költségek és kamat miatt több ezres nagyságrendű különbségek vannak. (van aho, a kamat 0,5 %, máshol 5-10% a látraszóló pénzre is. Ez 1 m ft-nál 50-100 e ft évente.)
Vannak erre külön összehasonlító oldalak, de a bankok honlapján is könnyen megtalálhatóak a díjak.

okoska100 2009.10.05. 17:58:10

Már az okmányirodákban is lehet kártyával csekket fizetni,pedig az nem is vásárlás.

kispista2 2009.10.05. 18:00:31

@okoska100: Én is rühellem a postát, de az MKB-t még jobban. És itt ők a hunyók, hogy a normál díj többszörösét számolják fel. Téged szépen lehúzott az MKB és a postát fikázod.
Nyugaton alapból ismeretlen a nálunk elterjedt sárga csekk. A vásárlás után meg a posta fizetne jutalékot a bankkártyatársaságnak, az meg nem jönne ki abból a pénzből, amit ő kap a sárga csekkért. Pont a lehúzós bankkártyatárságok miatt nem lehet sok üzletben sem fizetni bankkártyával, mert a profit jó részét elvinné a jutalék.

okoska100 2009.10.05. 18:00:35

@kispista2: Én speciel úgy választottam,hogy az épület alján MKB bank üzemelt.Nem azzal töltöm az időmet ,hogy a kondíciós listákat olvasgatom,hanem inkább pénzt keresek,a listákról meg annyit,mindenik bank olcsóbb valamiben a másiknál,de az itt elmaradt hasznát behozza egy másik szolgáltatásán.nagy különbségek nincsenek

kispista2 2009.10.05. 18:01:45

@okoska100: Az okmányiroda átvállalja a fizetés díját. A posta nem. Pont.
Akinek felszámol díjata a bankja, az vegyen fel automatából pénzt.

kispista2 2009.10.05. 18:03:51

@okoska100: Hülye vagy ha így választottál bankot. Havi többezres különbségek is lehetnek. Van időd kommentelni, de nincs időd elolvasni a bankok honlapjait?
Nekem havi 250 ft-os havidíjjal korlátlan számmal vehetek fel atm-ből és postáról pénzt, valamint a pénzem látraszólóan kb 9%-ot kamatozik (allianz).

kispista2 2009.10.05. 18:05:08

@okoska100: Hozzád hasonlók csodálkoznak, amikor megjön a 100 e ft-os mibilinternet számla. Lusták elolvasni a feltételeket.

Kapitalizmus van, nem az állam feladata hogy helyetted döntsön.

Bozdurgán 2009.10.05. 18:10:17

Alapvető tévedésben vannak itt sokan.
A bankkártyával való fizetés nincs ingyen, max benyeli a tesco a kölséget, mert neki megéri.
Természetesen mások a díjjai a kp felvételnek, és a fizetésnek is, de nincs ingyen.
Aki csekket ad fel az a Postától nem vesz semmit, a gázművektől veszi a gázt, és azt egyenlíti ki. A posta nem más mint egy közvetítő közeg, és szerinem nem várható el hogy mint közvetítő közeg benyelje a bankártyás tranzakció költségeit.
Amugy ha jól tudom hamarosan megszűnik ez, saját kártyaközpontja lesz, így megszűnik ez a POS-terminálos baszakodás.

kulup 2009.10.05. 18:26:48

@kispista2: Ha már ennyire reklámozod az Allianzot, ne felejtsd el leírni, hogy a netes utalás nincs ingyen, általában 100 Ft / tétel. Az SMS is elég drága. Nem olyan jó ez...

ladislaus 2009.10.05. 18:30:40

@baaz: pontosan!

@quirk: ezt fejtsd ki bovebben, bar a farkadba harapsz a vegen, mert osszezavarodsz!

charlie 2009.10.05. 18:30:40

amúgy a sok posta ellenes, stb. egyén miért nem elutalja az összeget amegfelelő intézetnek? mivel a "sárga csekk" (ami nem csekk...) belföldi készpénzátutalási megbízás, ezért ha a számládról utalod el (sok netes bank ad még olyan felületet is, ami kinézetre is egy csekkre hasonlít), aztán akkor megvan az utalás az utalás árából.

kulup 2009.10.05. 18:34:00

@kispista2: Ezt a látra szóló 9 %-os kamatot se látom az Allianznál. Milyen számlád van ? A legjobb még a Horizont plusz, de ott is jegybanki alapkamat - 5 % a látra szóló. Ez most éppen 2,5 %-ra jön ki.

kispista2 2009.10.05. 18:57:35

@kulup: nekem 40 ft az utalás.
Megtakarítási számlám van, de az már nem köthető.

Nem kapok semmit sem az allianztól a reklámért, csak példaként hoztam fel, ezt ismerem jobban. Sok más banknak van hasonló díjcsomagja.
Axa-nak is van magas kamatozású bankszámlája.

Akinek annyira drága az ideje, hogy nem szán rá 10 percet, hogy több ezer ft-ot megspórolon, az később se reklamáljon.
És ezekben az esetekben a bankok jobban hibásak, mivel ők állapítják meg az irreális díjakat. 1 perc alatt megtaláltam az mkb-s díjakat, másnak sem lejet ez gond.

zümmmi 2009.10.05. 19:13:52

Postán nincs bankkártyás fizetés, csak pénzfelvételt engednek...
Vagyis ha "kártyával fizetsz", annak a menete 1. pénzfelvét kártyával, 2. fizetés kp-val.
Úgy működnek mint a bankomat, merthogy nem vállalják át a tranzakció költségét, mondván ők csak közvetítik azt.
Ez nekem így logikus is, mivel normál kártyás fizetésnél pl. boltban a bolt %-ot fizet minden tranzakció után.

kulup 2009.10.05. 19:14:50

@kispista2: Aha, látom már. Nem adható rendszeres megbízás, nincs csoportos beszedés. A 9 % egyáltalán nem annyi, csak a 250 000 feletti részre van normális kamat. Ne vedd kötözködésnek, de mindenhol van valami keverés, igaz, ez még a jobbak közül való.

sunázósün 2009.10.05. 19:39:48

@zümmmi: ez így igaz.
viszont a posztban szaros levél feladásról van szó, ahol a posta nemcsak közvetítő közeg, hanem bizony a saját retkes termékét testálja rád (amiben ráadásul monopol helyzetben van) mégsem úgy műkszik, mint 1 bolt, h neked ingyenes, ő meg %-ot fizet.
és nem 100 Ft-ról van szó, elóttem már adott fel 1 ügyvédi iroda asszisztense 30000-ért, nem beszélve arról, hogy ezt-azt árulnak is a jobb postákon, az újságtól a plüss állatokig, akár b.kút shopjában.

Bozdurgán 2009.10.05. 20:05:34

@sunázósün:

A levélen semmi haszna nincs hatósági áras, amit az állam állapít meg.Alapszolgáltatás.

Érdekes elképzelés hogy a csekkre, fizettesse meg a tranzakció költségét, de a plüssbékánál nyelje be.

De a probléma hamarosan megszűnik a saját kártyaközponttal.

qqriq04 2009.10.05. 20:15:43

kispista!
A csekk befizetés miért nem vásárlás? hiszen különböző szolgáltatásokat vásárolok. gáz, villany, stb
Ez köbö annyit jelent, ha veszek egy tv-t részletre és a havi törlesztést csekken feladom, akkor tulajdonképpen nem vettem tv-t mert csekkel rendezem a tartozásom?
én úgy tudom, h azért kell a postán horror összeget fizetni mert a rendszerük nem kompatibilis a bankok rendszerével. Nekik saját rendszerük van.

Shitting Bull 2009.10.05. 20:18:56

@kispista2: mondd te seggarcú! Te úgy mész be minden boltba, hogy előtte végigolvasod az összes kondíciós listákat? Vagy csak egyszerűen kitört belőled az ostoba barom már megint? :D

kulup 2009.10.05. 20:30:09

@qqriq04: Mert nem a postától veszed a gázt. A gázműveknél asszem lehet kártyával fizetni, nem is vonnak le semmit.

bunkobill 2009.10.05. 20:36:07

Hasonló a problémám az előttem szólokéhoz, ezért én a bankomnál, ahol ingyenesen vehetek fel pénzt az ATM-ből, próbálom belőni, hogy mennyi kp-re lesz szükségem és ezt megteszem. Igaz, hogy több km-t kell utaznom (autóznom) ahhoz, hogy megszerezzem a kívánt összeget, de ilyenkor összekapcsolom a szükséges vásárlásokkal és ügyintézésekkel. Ez nem mindíg sikerül, így sokszor rosszul járok (nem kapok kamatot, ha idő előtt felveszek pénzt, éppen nem kell vásárolnom semmit, nem kell ügyintézni semmit stb.). Ettől függetlenül a postát nem díjazom, mert szemérmetlen módon kihasználja, hogy "minden" faluban van fiókja (és még banki hálózati kapcsolattal is rendelkezik)

qqriq04 2009.10.05. 20:53:52

@kulup:
az rendben van, h nem onnan veszem a gázt. viszont a posta a beszedésért a gázosoktól megkapja a jutalékát. meg tőled is levon egy bizonyos összeget.
És még valami.A postán kötöttem egy szerződést, h 3 hónapig más lakcímre küldjék a leveleimet. Ezért majd 3000 Ft-ot kértek, vettem még újságot és adtam fel levelet. Ez mind postai szolgáltatás amit tőlük vettem és bankkártyával fizettem. Ezekért is levonták a majd 800Ft-ot. akkor most tőlük vásároltam vagy ebben az esetben is a gázosoktól?

kispista2 2009.10.05. 21:01:31

@Shitting Bull: Ha te annyira faszparaszt idióta vagy, hogy a kondíciós lista elolvasása nélkül kötsz szerződést, vagy a mobilcégnél a tarifák átolvasása nélkül, akkor megérdemled hogy lehúzzanak. Szánalmas analfabéta szar vagy. Olyan aki emeltdíjas sms-t küld aztán sír a szája.

@qqriq04: Vásárlásnál nem kérhetnek díjat, de ebben az esetben is kpfelvét volt, mivel nem volt vásárlós termináljuk. Ez valóban lehúzás.

kispista2 2009.10.05. 21:02:40

@Shitting Bull: A te fajtád a lehúzós szolgáltatók kedvence, akiket bármivel át lehet vágni, mert nem tudnak olvasni.

kispista2 2009.10.05. 21:04:40

Itt egy másik barom, aki úgy gondolja felesleges előre bármit elolvasnia:

homar.blog.hu/2009/10/05/megbizott_az_emeltdijas_spammerben_atvertek

sunázósün 2009.10.05. 21:23:20

@Bozdurgán: tudom, hogy hatósági áras, de azért ne féltsd őket, fognak rajta bizony.
mást mondok, csekknél ne lehessen kártyázni, minden másnál igen és a probléma megoldódott.
ha így sem fér nekik bele, akkor közöljék áremelés előtt állambácsival, és eleve annyival többet emeljenek a következő árkorrekció alkalmával.
a kuncsaftoknak meg nem kell szólni róla (senkinek fel nem tűnne az a 3-4%), csak azt vennék észre, h ingyen lehet zsugázni.

Kamélia 2009.10.06. 10:02:51

@Színes Géza: menj el három hónapra a Postára dolgozni..majd megtudod,milyen az. Egyébként meg kell nézni a bankszámlát vezetö bankodnál a Hirdetményt...az tartalmazza a kártyád használatakor várható költségeket. Ha meg nem tudsz olvasni az a Te bajod.)

Dezodor Ede 2009.10.11. 18:24:34

Mióta az első bank megvette a postabankot, a posta nem pénzügyi szolgáltató, hanem az első bank ügynöke, ennyi.
A postát egyébként most a sárga "csekkes" forgalom tartja el, ami olyan, mint az átlagmagyar: egyszerű, lassú és változni képtelen...

Dezodor Ede 2009.10.11. 18:27:16

Ja, és Raiffeisen Lendület számlacsomagjával 3X lehet bárhol pénzt felvenni ingyen/hónap, a postán is.
Különben meg a legjobb a kp., hasitasi nem kér kódot :-))

privateer 2009.10.12. 02:18:54

Tömören mert mások már írtak. nyitni kell pl Raiffeisen lendület csomagot és neten utalni a csekket. Ha mindenki váltana posta megszűnne

Girhes Joe 2009.10.12. 16:10:40

Értelmes ember a 21. században nem jár se postára, se bankba, csak akkor, ha valamelyik pöcs hatóság rákényszeríti.

(1) Minden közszolgáltatást lehet csoportos beszedéssel vagy átutalással fizetni, rendesebb szolgáltatók kedvezményt is adnak érte a csekkes-postás szarakodáshoz képest.
(2) Levelet elektronikusan, csomagot futárszolgálattal érdemes küldeni, posta nagy ívben elkerülve.
(3) Minden banki ügy - a ritkán előforduló milliós, pl. ingatlanos ügyeket kivéve - intézhető netbankon kersztül.
(4) Kézpénzt ma még muszáj használni egyes múltban rekedt boltosok, egyebek miatt, de már szinte minden sarkon van ATM, így a bankfiókot max. számlanyitáskor kell meglátogatni.

Az meg, hogy a cégek rá vannak kényszerítve a papíralapú levelezésre, ezáltal a posta folyamatos használatára, szégyen a 21. században, de engem nem nagyon érint...

eurosapiens.hu · http://eurosapiens.hu 2009.10.13. 07:47:54

Hadakozni a Postával nem lehet. Egyet azonban tehetünk: előre tájékozódni. Idegen ATM-ből kp-felvétel többnyire sokba kerül. Sőt, a magyar bankolók 63 százaléka a legdrágább banknál vezet folyószámlát - nmincs tisztában a költségekkel egyáltalán.

Ajánlom a tanfolyamot: www.eurosapiens.hu

webszakacs 2009.10.13. 10:51:22

Nos...

Gondolkozzunk:

A kártyás vásárlások után a bankok tranzakciós jutalékot kérnek az terminálokat üemeltetőktől.
1-2-3%.
A postán még mindig több milliárdnyi kp. forgalom megy át havonta.
Ha a posta pl. a csekkek befizetésénél elfogadná vásárlási tranzakcióként a kártyás fizetéseket akkor minden csekken befizetett 100ezer forint után 1-2%-ot bukna.

Hát kb ennyi az oka.

A másik rész pedig, a magyar pénzügyi analfabetizmusból ered.
Az emberek 3/4-e még mindig nem tudja, hogy milyen banki díjcsomagot használ és hogy vannak-e egyéb lehetőségei.

Vannak olcsó és drága számlák. Csak sokan LUSTÁK váltani, de sírni azt tudnak:)
Megérdemlik!

eurosapiens.hu · http://eurosapiens.hu 2009.10.14. 12:39:43

Egyetértek webszakacs véleményével. Sajnos tényleg nem elég tájékozott pénzügyekben az emberek nagyrésze. Amúgy van erre megoldás: www.eurosapiens.hu -egy tanfolyam a bankolástól a hiteleken át befektetésig a nyugdíjjal, biztosítókkal bezárólag.

öreg postás 2009.10.23. 17:09:28

A postának semmi köze a díjhoz,azt a bank veszi le Az unatkozó postás hölgyekről szívesen elmondom,van aki 8 órán keresztül pisilni se tud felállni az evésről ne is beszéljek és hajtják őket ,mint a rabszolgatartó társadalomba. Én dolgoztam 40 évet ott és tudom mi van manapság a postákon.Persze az ablak túl oldaláról könnyű a vélemény.Jó lenne ,ha némelyik barom az ablakba dolgozót is embernek nézné!!!!.

öreg postás 2009.10.23. 17:12:12

@privateer: @Kamélia: Végre valaki a a számból vette ki a véleményt!!!!

balage28 2009.10.26. 11:06:23

@webszakacs: lehet, hogy a jutalékon bukna, de ma már a készpénz kezelésnek is nagyon komoly költségei vannak, tehát az 1-2%-ot nem a 0%-al kell összahasonlítani. És persze a posta nagyon nem ingyen csinálja a csekkbefizetést !!!

balage28 2009.10.26. 11:07:27

@webszakacs: A magyar pénzügyi analfabetizmussal meg teljesen egyetértek. Amíg hó elején hosszú sorok kígyáznak a "nyerőautomaták" előtt, addig nem nagyon van remény....

Blog.hu-s nickname 2009.10.26. 12:33:45

@okoska100: "Én speciel úgy választottam,hogy az épület alján MKB bank üzemelt." ...
.
no comment.
.
.
"nagy különbségek nincsenek"
.
Én találtam... és bankot váltottam...

Blog.hu-s nickname 2009.10.26. 12:41:25

@öreg postás: nekem is van postás ismerős, aki 'ablakban' dolgozik. Bizony, nem cserélnék vele munkahelyet.

Blog.hu-s nickname 2009.10.26. 12:51:21

Írja már le valaki, miért kell csekkeket postán feladni? Miért nem jó a csoportos beszedési megbízás, meg az utalás? Lehet limiteket megadni, olcsó, több bankszámlánál ingyenes.
Kicsit bogarászva lehet találni olyan bankszámlákat, ami az ember pénzforgalmának megfelelő tarifákat alkalmaz.
.
Nyugdíjas ismerősök (nem technikai guruk, a mobilon 2 gombot ismernek, a zöld meg a piros...) is csoportos megbízással teljesítik a számlákat.
Aki meg csekkezik, és utálja az 'elektronikus' dolgokat, az vigyen magával készpénzt, és nincs gond.

privateer 2009.11.05. 14:51:54

régen írtam ide.
sárga csekkes sorakozás helyett én díjnetezem (dijnet.hu) de van tavszamla.hu is. Közös költséget meg át lehet utalni neten, de lehet kérni arra is csoportos beszedésit.

De hogy miért jó a csekkeket postán feladni? Mert nem lopják el a bankkártya adataidat a netről. Mondják az ellenkezők, miközben simán mobilbankolnak stb. Vagy inkább a mert megszoktam ezt. Most váltsak? Tanuljak új dolgot (új jelszavakat, stb?)? *** Ez csak tipp. ***

Igen aki utálja az elektronikus dolgokat, és szeret sorban álldogálni, tegye csak. Nem az én időmet rabolja hanem a sajátját. Tényleg még mindig olyan lassan dolgozzák fel a csekkeket (Két éve nem fizettem be semmit se a postán, csak a sort látom :D )?

Bzs 2010.06.23. 09:22:53

Én postán, 2x vettem fel kp-t életemben. Az egyik alkalommal életbevágóan fontos volt, hogy milyen címleteket kapok. Ezt tehát a postás kisasszonnyal meg tudtam beszélni, az ATM-mel ugye nem. A másik alkalommal pedig 200e Ft-nál nagyobb összeget vettem fel, és nem akartam rizikózni hogy kifér nem fér ki, elakad, nem akad, beszorul, lenyeli, beterheli, nem adja stb. Biztosra akartam menni. Ebben a 2 esetben nekem megérte a felár. Mindenkinek azt javaslom, ha elkerülhetetlen és muszáj, akkor nincs mit tenni. A nem feltétlenül muszáj, akkor nem érdemes használni. Mindig az kerül jelentősen többe, amiről az adott szolgáltató szeretné "lenevelni" a kedves ügyfeleket.

charlie 2010.06.23. 21:27:42

@B_Bazs: 200e-t amúgy sem szoktak az automaták kiadni.

Limbi 2010.08.03. 22:44:14

A Postán azért kerül pénzbe a kártyával történő "fizetés", mert itt nem vásárolsz semmit, tehát mit szeretnél ingyen? Ez nem egy Tesco, vagy Lidl..., ahol veszel egy kiló kenyeret és fizetsz a kártyáddal, hanem befizeted a számláidat. Ezenkívül a kezelő mindig felhívja a figyelmet arra, hogy ez a tranzakció költséggel jár, sőt általában még abban is segít, hogy hol van a legközelebb olyan automata, amilyen a kártyád, csak nem érdekel!!!! Valamint nem a posta bevétele, ha te befizeted a villanyszámládat, csak közvetít. Miért kellene ezt ingyen csinálnia?????
Azonkívül a te bankod miért nem vállalja át a Postán történő készpénzfelvétel költségeit? Külön-külön minden bank hirdetménye tartalmazza, hogy mennyi ktg-t vonnak le abban az esetben, ha a Postán kp-t veszel ki. Az pedig, hogy a 80 Ft-os levelet is kártyával szeretnéd kifizetni, szánalmas!!!!!

horimali 2010.11.04. 10:11:59

ez aztán az igazi szííívás!! egybknt ez elég könnyen kivéthető:
- mielőtt elmész a postára, felveszel elegendő pénzt a bankodnak megfelelő ATM-ből a csekkek befizetésére

- vannak olyan szolgáltatások, h neten be tudod fizetni a díjat, így még ki se kell otthonról mozdulnod
süti beállítások módosítása