Rákbiztosítást kínált a Citibank a Pénzcentrum.hu olvasójának. A rámenős ügynök rámenősködött, az olvasó nem hagyta magát.
 
Érdekes telefonhívást kaptam nemrég a Citibanktól. Az ügyintéző (ügynök?) hölgy egy rákbiztosítást (hivatalos neve is van, valamilyen daganatos betegségek elleni biztosításnak hívják) kínált nekem, ami –ha jól emlékszem- csak a bank ügyfelei számára elérhető.
 
Sorolta az előnyöket, hogy ha havonta befizetek ennyit és ennyit, akkor megbetegedés esetén ilyen és ilyen juttatásokat kaphatok. Amikor arra került a sor, hogy akkor érdekel-e engem az ajánlat, mondtam, hogy talán igen, talán nem, mindenesetre szeretném elolvasni részletesen a dolgot, hogy miről is van szó, ugye, az ember nem vág bele ilyesmibe alapos átgondolás nélkül (jobb esetben).
 
Erre kiderült, hogy a dolog úgy működik, hogy ha én most (a telefonban) rábólintok, akkor automatikusan küldenek nekem egy levelet, ami maga a szerződés. A hölgy által hosszasan eldarált apróbetűs részek (kondíciók, stb.) közben persze csak ez nem volt egyértelmű, hogy a szerződés automatikusan életbe lép abban a pillanatban, hogy én megkaptam azt (igaz, első hónapban még nem kerül pénzbe nekem). Azonban ha nem mondom le, akkor minden hónapban automatikusan vonják a számlámról.
 
A lemondás pedig csak úgy lehetséges, ha levélben, faxon, vagy személyesen teszem azt meg, tehát pl. a call centeren keresztül sem megy.
 
Hosszas győzködés után sikerült elfogadtatnom a hölggyel, hogy ezt én így nem szeretném, nem ugranék bele egyből egy biztosításba (még ha könnyen le is tudom mondani), nem akarok levelezni velük, nem akarok bemenni a fiókba. Közben olyan kijelentések hangzottak el a szájából, hogy „Ha figyelt volna arra, amit az előbb mondtam..”
 
A negyedórás hívás végül azzal zárult, hogy lemondtam a szolgáltatás igényléséről, a hölgy pedig a legszebb álmaimat idéző, masszívan sértődött hangú „Jó, akkor köszönöm szépen!”-nel búcsúzott.

 

Címkék: telefon bank biztosítás ügyintézés portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr233008142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vogon 2011.06.24. 13:08:33

A szóbeli szerződéskötés ocsmány egy átverős dolog.

Asszem 2011.06.24. 13:13:27

Engem is hívtak, semmi bajom nem volt a call centeressel, nagyon udvariasan válaszolgatott mindenre, satöbbi. Meg is kötöttem a biztosítást, remélem soha nem lesz rá szükségem, hogy be is váltsam.

Nem érzem indokoltnak a posztoló drámáját, ennél sokkal durvább call centeres hívások is vannak.

tlantos 2011.06.24. 13:14:32

Reszemrol az ilyeneknek eselyt sem adok, nemhogy negyed orat b.sszanak el az eletembol.

pause 2011.06.24. 13:14:38

engem a cetelemtol hivtak fwel ketten is a minap,hogy biztositast kotok-e veluk,az egyik alpari fellengzos kis pitsa volt,a masikmeg egy ilyen igazi daralogep.komolyan ezeket tenyesztik?

Anti Anyag (törölt) 2011.06.24. 13:33:11

Megkötni telefonon is lehet, lemondani pedig kurva nehéz.

Előnyös dolgoknál épp fordítva van.

chartok.hu · http://www.chartok.hu 2011.06.24. 13:34:08

Engem is hívott valami rámenős emberke. Alig tudtam lerázni.
www.chartok.hu

Asszem 2011.06.24. 13:39:19

@iPmuP: szerintem felesleges erre így időt pazarolni. Én általában azt szoktam, hogy udvariasan közlöm, hogy köszönöm, nem érdekel, majd várok pár másodpercet, hogy ő is el tudja fogadni és el tudjon köszönni. Ha nem ez történik, hanem tovább erősködik, akkor leteszem a telefont és kész, ennyi.

Tudom, hogy szar munka lehet, de ők ezért kapnak pénzt, és nem tudom, milyen körülmények kényszerítik rá őket, hogy ezt csinálják, de valószínűleg nem önszántukból megy az emberek többsége telemarketingesnek, úgyhogy én legalább annyit próbálok segíteni, hogy nem nehezítem meg az életüket.

báró Csekonics 2011.06.24. 13:50:03

Szerintem engem is ugyanez a hölgy hívott fel még kb. 2 hónapja, mert gyakorlatilag leb@szott amiért nem vagyok olyan előrelátó hogy igényeljek egy ilyen biztosítást.

Udvariasan (tényleg!) megköszöntem a megkeresést és mondtam hogy köszönöm, de nem szeretnék biztosítást kötni, erre megkérdezte hogy miért nem.
Azt találtam mondani, hogy optimista vagyok - na erre jött a letolás, kb. általános iskolai tanáraim jutottak eszembe...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.24. 13:50:04

Nekem a kedvencem a kéretlen hitelkártya. Ezt egyből szétvágtam. Majd felhínak, hogy szeretnék-e ilyet. Mondtam, hogy köszönöm, már kaptam. No és használja? Nem, szétvágtam. Halk hümm és letesz.

Bruno 2011.06.24. 14:07:12

Semmi bajom a Citi-vel, de minden ilyennél, amikor túljut az első mondatom már megvan a válasz is: nembaj. Ezt követően azonnal le is rakon a telefont.

Ennyi.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.06.24. 14:27:23

Miután a fenti betegségem már megvan, gondolom én már nem köthetném meg..
:)

klj_54 · http://csutak.fw.hu 2011.06.24. 14:52:44

Az ilyen üzletkötőket egyféleképpen lehet lerázni:
Én közlöm velük, hogy a PTK adta jogomnál fogva ezt a beszélgetést rögzítem!
Köszönés nélkül szokott megszakadni a vonal:)

szelavi · http://www.biztositastolcson.hu 2011.06.25. 08:03:43

Baromira elszaporodtak a telefonos biztosításkötések, ami egy baromság.Nincs összehasonlítási alap hogy ugyanezt a terméket mennyiért és milyen feltételekkel kínálja másik cég.Kben ezek a biztik mind elég fapadosak.Ha gáz van akkor meg jönnek...segítség nem fizet a szemét biztosító.
Szoktak engem is hívni...amikor azt mondom biztosítási alkusz vagyok..azt meg nem értik.Ennyit a kiképzésről.

Regelek 2012.02.19. 09:11:01

Én beszoptam. Nem figyeltem hogy pontosan mit mondott a nő, mondtam hogy küldje el a papírokat, majd meglátom. Aztán a papírok csak nem jöttek, ellenben a pénzt elkezdték levonni. Irtam nekik hogy jó lenne ha befejeznék, de visszajött vagy 2 hét múlva egy válasz hogy nem írtam alá a lemondó nyilatkozatot, így nem tudják lemondani. Mondom érdekes, amikor megkötöttem, akkor nem kellett semmit aláírni, majd most már igen? Küldtem nekik még1 levelet, lemondtam, aláírtam és ennyiben maradtunk. De most olvasva ezt a posztot, lehet hogy továbbmegyek egy kicsit.
süti beállítások módosítása