Nem mindennapi eset, hogy egy olyan bank követeljen pénzt az embertől, melynek már nem is ügyfele. Fél éve elszámoltak valamit...ehhez csak gratulálni lehet. Talán újabb fél év kell, hogy arra is rájöjjenek, a most értesített ügyfél nehezen helyezné el a kért összeget a számlájára, ugyanis már nincs is számlája a banknál. Ez azért durva...

 „Néhány napja kaptam egy levelet a CIB banktól, miszerint rájöttek, hogy 2008. júniusában tévesen számolták ki késedelmi kamat kötelezettségemet, ezért tartozom a banknak tizennéhányezer forinttal.

 
A levélben a bank - mely állítólag az év leginnovatívabbja (!) – illedelmesen bocsánatot kér és arra szólít fel, hogy szíveskedjek gondoskodni róla, hogy az összeg felszabaduljon a számlámról, hogy így levonhassák, ami nekik jogosan jár.
 
Tény és való, hogy abban az időszakban kötöttem az értékpapír-számlámon befektetési hitellel fedezett ügyleteket, azonban nem durva egy kicsit, hogy fél évvel később jönnek rá arra, hogy elszámolták a kamatkötelezettségemet?
 
Nem durva egyáltalán az, hogy a bank elszámol valamit? Nem azt hallom lépten nyomon, hogy a bankkapcsolatokban milyen fontos a bizalom? Hogyan bízhatnék meg a CIB-ben úgy, hogy csak úgy „elszámolhatnak” valamit?
 
Most akkor bármikor számíthatok arra, hogy a bankom bejelentkezik, hogy bocsi, de négy éve valamit elszámoltunk a számládon, ezért tartozol 10 millió forinttal?
 
A racionális ügyfél egy ilyen levél láttán bemegy a legközelebbi bankfiókba és azonnal megszünteti a számláját, azonban a slusszpoén még hátravan:
 
Mintegy három hónapja minden CIB számlámat megszüntettem, a levelet úgy küldték ki, hogy nem is állok már kapcsolatban a bankkal. Kérdem én, akkor hogyan gondoskodjam arról, hogy a nevezett számlán rendelkezésre álló pénz és levonhassák?
 
Egy gyakorlott jogász azért felvilágosíthatna, hogy szerinte befizessem-e a kért összeget nekik.”

A szivatós történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.

Címkék: bank fizetés kamat cib késedelmi

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr39805736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plb 2008.12.05. 12:46:04

Be kell fizetni, abból gond nem lehet.

Mérgező Hulladék 2008.12.05. 12:49:32

plb, tetszik a hozzáállásod. Elkérhetném a címed, hogy küldjek egy fizetési felszólítást?

evko27 2008.12.05. 12:52:05

Nem kell befizetni.
Szarni kell az ilyenre, majd túlteszik magukat rajta.
Nekem csak 2-3000 mínuszom volt egy számlán, nem foglalkoztam vele, megszüntették, azzal együtt a mínusz egyenlegemet is.
Így nem kellett fizetnem semmit. Bár én még ügyfél voltam.

Detti 2008.12.05. 12:58:54

Reklamáld meg szerintem, hátha eltekintenek a pénztől, vagy levonják a félreszámoló ügyintéző fizujából. Ha nem tekintenek el a követeléstől, előbb-utóbb eladják a CIB Faktornak, ami előbb levélben fog fenyegetni, aztán viszi bíróságra. De szerintem pénztártól való távozás után reklamációnak nincs helye a bolt, illetve a bank részéről sem. Márpedig te távoztál :)

Scrabantia 2008.12.05. 13:06:04

Rajtam egyszer az elender netszolgáltató követelt 180 ezret, úgy, olyan időszakra, amikor nem is volt bekötve a netük... 2 év múlva a bíróság adott nekem igazat :)

flimo13 2008.12.05. 13:06:30

Számla megszüntetésekor nem kaptál arról papírt, hogy "tiszta" vagy?

dio 2008.12.05. 13:08:50

Engem a CIB Bank azért hívott fel, mert elszámoltak valamit és megkérdezték hogy az ebből keletkezett többletet melyik számlámra utalják!
Vagy rosszul emlékszem?

Jimboo 2008.12.05. 13:09:02

Azért én kíváncsi lennék egy jogász véleményére, mert az OK, hogy le van ejtve a bank a tizenezer forintos tartozásával, csak nehogy KHR lista tagság legyen belőle egy idő után. És akkor keresztet vethet évekig hitelfelvételre, kölcsönre, és szondázni fogják mindegy egyes bankkapcsolatakor, mert ott fog villogni a feje mellett a KHR logo. És hiába nincs esetleg igaza a banknak: egy ismerősöm esetéből tudom, hogy sokkal könnyebb felkerülni a listára, mint lekerülni róla, még ha a bank is hibázott...

nickita 2008.12.05. 13:11:06

szard le öreg és tekerj egy spanglit

nickita 2008.12.05. 13:12:25

jimboo, az összeg miatt nem fog khr-be kerülni :)

Jimboo 2008.12.05. 13:14:15

nickita: most még lehet, hogy nem... :)

DocBulywood 2008.12.05. 13:20:08

Ekkora marhát! Miért nem faxoltad vissza a megszüntetésről szóló igazolást, amit a bank adott? Ide jössz reklamálni? Minek?

Gyökér.

Insider 2008.12.05. 13:20:15

A bankokkal szembeni Felügyeleti követelmény, hogy a banknak képesnek kell lennie az ügyfelekkel szembeni követelés/kötelezettség állomány mindenkori kimutatására.

Ha én lennék a te cipődben, beszélnék a (volt) bankommal, hogy vajon kérdezzem-e meg a PSZÁF-tól, hogy ez nekik miért nem sikerült, VAGY eltekintenek ettől az összegtől.

Hajlandó vagyok épeszű összegben fogadni a második verzióra.

géza 2008.12.05. 13:20:27

Vazze! Hagyjad a francba! Pereljen be érte. Úgysem fog, mert nem éri meg neki.
Ennyi!!!

gondoIa 2008.12.05. 13:24:08

Ügyes, de nem jött be.
Megszüntettél minden kapcsolatot a bankkal hátha nem jönnek rá, hogy spóroltál.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2008.12.05. 13:25:55

Én is elfelejtettem, hogy tartozol nekem. Nekem is fizess, az nem számít, hogy miért, bocsánat, alássan, értjük egymást? Röhejes.

währenßhöhleigkeitigchen 2008.12.05. 13:27:07

Asszem nem jogi szempontból felmerül, hogy
a) jogos-e az összeg
b) tudtál/tudhattál-e róla magadtól, amikor megszüntetted a számládat.

Alapvetően, ha én szolgáltatok, elszámolom magam, és más összeget számlázok ki, amit az ügyfél kiegyenlít panasz/megjegyzés nélkül, akkor csak akkor van lehetőség korrekcióra, ha a köztünk lévő szerződés szabályozza a számítás módját, és bizonyítható, hogy nem a szerződés szerint számoltam. (Akkor is, ha többet számláztam, akkor is ha kevesebbet. Ez utóbbi esetben valszeg nem illik a pótfizetés mértékére kamatot kérni.) Plussz elvben kellene, hogy legyen elévülési idő is.

Késedelmi kamatszámítás pontos módja gondolom szerepel a számlaszerződésben, kérdés, kértek-e plusz kamatot, és mennyi ideje történt. Egy választ, hogy számla híjján nem tudod felszabadítani az összeget, azért küldenék. Csak a jószándék bizonyítása miatt.

pelydzs 2008.12.05. 13:36:11

Nem olyan egyszerű az ügy!

Ha nem fizeted be, akkor simán a BAR listára vághatnak, ahonnan 5 éven belül még a Jóisten engedélyével nem lehet lekerülni.
Mi lesz, ha hitelt akarsz felvenni akármelyik másik pénzintézettől?

Én helyedben megtárgyalnám velük a jogalapot, megkérném, hogy jól nézzék át még egyszer a dokumentációt.
Akár igazuk van, akár nem mond meg, hogy be fogod perelni őket.
Első esetben azért, mert már elszámoltál velük, és gondolom adtak egy bizonylatot arról, hogy nincs fennálló követelés/kötelezettség egymás felé. Így az elszámolás dátuma jogvesztő, további követeléssel nem élhetsz feléjük, és ők sem élhetnek feléd.
Második esetben azért, mert követelésük jogellenes, és akár kártérítést is kaphatsz, ha ez bebizonyosodik.

És most jön a csavar! Ha így sem állnak el a követeléstől, és nem vág teljesen földhöz, akkor fizesd be a követelést, mivel így még BAR-ra sem rakhatnak.

Jimbo75 2008.12.05. 13:36:16

Szard le, pénztártól való távozás után nem fogadunk el reklamációt.Szóltak volna addig, amíg az ügyfelük voltál...

demokrácia 2008.12.05. 13:43:41

én befizetném.
soha többet nem állnék szóba a cib-el és az anyabankjával, mert 2x is durván hibáztak. először, mikor elszámolták, előfordul, hó végén ki kellett volna derülnie, 2, mikor felmondtad a számládat és azt megszüntették, azon az alapon, hogy nincs fenálló tartozásod, mehetsz isten hírével.

Szóval szerintem a követelés jogosulatlan, de ha az eredeti szerződéstől eltérően rosszul számoltak kamatot, és most korrigálnak, akkor ésszerűbb fizetni, mert macerás bejárni a tárgyalásra, hisz ők alapból perelni fognak. Azt ne hidd, hogy fordított esetben is így működne a dolog.

GatyaPityu 2008.12.05. 13:48:27

Én is azt mondom, hogy ha kaptál egy hivatalos levelet arról, hogy nem állsz többé velük jogviszonyban, akkor NE fizess semmit. Ez az egész tipikusan a "pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el" esete.

ruler 2008.12.05. 13:48:46

Nekem az OTP-vel volt hasonló kalandom. Fél év huzavona után megegyeztünk abban, hogy elkönyvelik mint üzleti veszteség.

Jimboo 2008.12.05. 13:50:42

Ha igaz, becsületes ember vagy: befizeted, hiszen az a pénz tényleg nem illet meg téged. Tiszta lelkiismerettel alszol, nézel tükörbe minden reggel, és a halálos ágyadon majd megnyugodva szenderülsz el, hogy mindenkivel rendezted, ami elszámolnivalód volt.

De most komolyan. :)

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.12.05. 14:07:34

Nekem ING küldött most levelet, hogy 523 forinttal tartozom.
Kell a forma-1 reklámokhoz.

Mondjuk tényleg tartozom, de a levél és az adminisztráció többe kerül :)

érdektelen 2008.12.05. 14:09:23

A bankok nem tudnak számolni.

Nekem a havi törlesztőrészletemet nem sikerült kiadni egy excel táblázatból. 38 ezret mondtak 48 ezer helyett.

loko 2008.12.05. 14:11:58

Az élet olyan amilyen. Gondolok itt arra, hogy hibázni emberi dolog, de a hibát annak kell megfizetnie aki vétette. Akkor se fizess, ha 100 HUF-ról van szó. Nem az összeg, hanem az elv végett. Mindenesetre rendezni kell a vitás kérdést, mert később még probléma lehet belőle. És ezt a bankból írtam...:)

Lecsó 2008.12.05. 14:35:17

Az világos, hogy a post írónak fogalma sincs, milyen folyamatok mennek a háttérben az ügyfelek számláját kezelve.
Az innovatív nem azt jelenti, hogy 'soha nincs hiba'.Azért ha a napi több millió tranzakció mellett 1 embernek rossz adatot küldenek ki szerintem nem olyan rossz arány.De mivel a post író sosem tévedett még, jogos a reklamáció.

nobank 2008.12.05. 14:37:47

"arra szólít fel, hogy szíveskedjek gondoskodni róla, hogy az összeg felszabaduljon a számlámról, hogy így levonhassák, ami nekik jogosan jár."

Ha an másik banknál számlád, gondoskodj róla, hogy a levél megkapása után legyen rajta szabadon az összeg mondjuk egy hétig.
Ezzel megtetted amit kértek, és ha nem vonták le az az ő bajuk....
Jogod van hülyének lenni....... (c) simicska

luck66 2008.12.05. 14:39:31

tőlem 5.066 Ft számlavezetési díjat kértek a több mint 3éve megszüntetett számlám után,bementem ügyintéző pötyögött,azt mondta él a számla, én mondtam nem él,mondta :OK,és törölte,majd várok,hátha 3 év múlva újra telefonálnak.Ja és megint nem adtak semmi papírt

nobank 2008.12.05. 14:43:06

"Ha igaz, becsületes ember vagy: befizeted, hiszen az a pénz tényleg nem illet meg téged. Tiszta lelkiismerettel alszol, nézel tükörbe minden reggel, és a halálos ágyadon majd megnyugodva szenderülsz el, hogy mindenkivel rendezted, ami elszámolnivalód volt."

Naaaaaaa, honnan tudja szerencsétlen user, hogy nem most téved a bank???

É2I 2008.12.05. 14:47:03

Nálam az OTP lett BAR listás örökre. Mivel kölcsön lejártakor két havi részletnek megfelelő összeget követeltek még pluszban.
Befizettem és meg is reklamáltam, hogy mutassák ki miből adódott. Jött a levél kb. annyi tanulsággal, hogy nekik ez van a gépükben és kész. Semmi folyószámla kimutatás (hogyis ne, rögtön kibukna, hogy semmi alapja a követelésüknek) csak az "ez van nyugodj bele".
Akkora összeg volt, hogy nem fordultam a PSZÁF-hoz (gondolom erre is bazíroztak), pedig be lehetett volna bizonyítani, hogy "tévedtek".
Ehelyett két bankszámlámat szüntettem meg náluk. A kérdéses összegnél kb. 100-szor akkora betétem kezelésétől szabadítottam meg őket.
Jól jártak-e? :P

Labasmaz 2008.12.05. 14:55:38

En a Pannontol kaptam levelet 21 Ft kesedelmi kamat tartozasrol. Mennyibe kerult kikuldeni...? Amugy a telefonszamom nem szunt meg, csak atment egy ceg tulajdonaba, hogy az ottani kozos elofizetesbe bele lehessen venni. Ennek az atirasnak is feltetele volt, hogy minden tartozast ki kell egyenliteni, ez meg is tortent. Ra kb. 3-4 honapra, mult heten kaptam a csekket 21 Ft-rol, akkuratusan kitoltve. Rohej.

CIB ügyfél 2008.12.05. 15:06:16

Kedves Lecsó!
Nem annyira ritkán tévednek. Nekem pld, 4 hónapja nem bírják megoldani a havi egyszeri ingyen kp felvételt, ami ugye jár minden ügyfelüknek. Eddig 3-szor tettem panaszt, mindig közölték, hogy "Igen, elnézést kérnek, valóban tévedtek", majd ezek után következő hónapban ismét tévednek...

Algo 2008.12.05. 15:16:22

ÉnmegénmegazIrén 2008.12.05. 14:47:03

Hat pont ezert csinalnak ilyeneket mert mindig vannak userek akik lustasagbol kikohogik a penzt.....ez elvi kerdes kell hogy legyen hogy nem hiszek el mindent csipobol.....

Lasd meg parkolasi birsagrol "ugyvedi" levelek, stb stb.

Rob 2008.12.05. 15:19:58

Kezdj párbeszédet velük, de ne úgy mint egy ADÓS! A szerződés felbontásával minden jogalapjuk megszűnt! Ha a végelszámolásnál nem derült ki bármilyen tartozás, cseszheti. Kénytelen veszteségként leírni. Ha perel, nem ő fog nyerni. A KHR listától meg nem kell besz..ni, ezzel az összeggel nem kerülhetsz fel, és mivel ez nem kamatozhat, nem is nőhet akkorára, hogy joguk legyen felrakni! Nincs rá jogalap!

Perillustris 2008.12.05. 17:06:30

Az árfolyamingadozásra is rájátszanak. Tőlem 5-én hajnalban szokták vonni a részleteket, de pár hónapja, mióta ide-oda ugrál a forint, nem emelik le reggel az összeget, hanem kivárnak. A mai nap is így van ez, nemhiába, hiszen reggel óta esett a forint. 2-3% sok kicsi sokra megy alapon elég komoly összeg lehet, ennyiért megéri ügyeskedni.

Tudom, hogy elvileg ők is aktuális árfolyamon váltják át, de biztos vagyok benne, meg tudják oldani, hogy jelentős (extra) hasznuk legyen a váltáson.

penzfolyam · http://www.penzfolyam.hu 2008.12.06. 09:15:44

Szerintem menj be a bankba, és tisztázd a helyzetet. Ha nem kapsz megnyugtató választ az ügyintézötöl, akkor kérd a fiókvezetöt. Maradj nyugodt, ne fizess, ha nem muszáj, de mindenképp kérj egy papírt (ha eddig még nam kaptál) arról, hogy több követelésük feléd nincsen.

Én is voltam a CIB-nél, de csak néhány hónapig. Iszonyú drágának tartottam öket, ezért kiléptem. Kilépéskor elvileg minden adatot töröltettem, és befizettem a számlatartozást.

De ha ott, akkor nem erösködök, akkor nem kapok olyan papírt, amelyen szerepel, hogy a banknak felém nincs követelése.

Azért jó hosszú (kb 3 hónap) átfutás volt, míg tényleg törlödtem minden címlistáról, e-mail listáról...

sityi 2008.12.07. 14:21:43

Én a Budapest Banknál 5 hónap alatt 4-szer voltam benn, faxoltam, telefonáltam, ajánlott levelet küldtem, de nem sikerült elérnem, hogy a költözésem után az új címemre küldjék a kivonatokat. Erre mindent felszámoltam náluk, nem kis pénzt, befektetést stb. Et 2004-ben volt. Most 2008 szeptemberében kaptam tőlük levelet (a régi címemre, de átküldte a posta), hogy adjak nyilatkozatot pénzmosás ellen, mert különben nem fogadhatnak el tőlem pénzt stb....:)))) Hát tényleg nem. Egy bank, amelyik sem az adatváltozást nem képes átvezetni, sem a számlamegzsüntetést a számítógépein... Megbízható, mi?

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.12.09. 10:55:08

Sajnos a CIB Bank csak saját magával van megelégedve! Skszor 1 órát vesz igénybe, míg egy befizetést és egy átutalási megbízást el tudok intézni. Mindenért sorba kell állni (és várni). Nincs olyan alapvető dolog, hogy pl.:az átutalási megbízást a gép pecsételi, és bedobom a gyüjtőbe, mint a legkisebb takaréskszövetkezeti fiókban. Mit akarunk tőle? Valami állatságot! És ez a bank a Superbrand tulajdonos. Milyen lehet a többi?

Anna · http://www.bevanet.hu 2008.12.10. 07:41:02

Kedves panaszkodók! Miért vagytok még ügyfelei az említett bankoknak?
Akit érdekel, van jobb ötletem magánlevelezésben.
karcag.anna@bevanet.hu

bbt62009 · http://www.pannon.info 2009.07.17. 19:57:56

"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info).

Ezen túlmenően megállapította a következőket:
• Az bank az Ingatlan alapját a fogyasztókat megtévesztő módon reklámozta és vonzó befektetésként tüntette fel még 2008. november 7.-én is.
• A Bank nem tagadhatja meg a fogyasztókkal készült hangfelvétel kiadását, és azt adja ki az ügyfélnek.

Ezzel szemben a CIB Bank Zrt:
• A megtévesztő reklámozást még 2008 végén is folytatta és a fogyasztókat megtévesztette mivel az ingatlan alapot az állampapírokhoz hasonlóan vonzó és biztonságos, de annál nagyobb hozamot ígérő befektetésként mutatta be akkor amikor azok árfolyama már folyamatosan csökkent. Kockázatát az állampapírokéhoz hasonlónak állítja be.
• A Bank nem hajlandó kiadni az ügyféllel készült hangfelvételt.
• A CIB Bank nem rendezte az előírt árfolyamon a jegyek visszaváltását és azokat csak 2009. áprilisában váltotta vissza az előírtnál jóval alacsonyabb árfolyamon ami a fogyasztónak jelentős kárt okozott.

A fentiek alapján a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek akik nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.

További információ a www.pannon.info oldalon!

DocBulywood 2009.08.14. 16:10:45

@Tyuxem:
"Skszor 1 órát vesz igénybe, míg egy befizetést és egy átutalási megbízást el tudok intézni. Mindenért sorba kell állni (és várni)."

10 mp alatt tudok utalni. www.cib.hu, ott van belépési lehetőség az internetbankba, belépek és pár kattintással már utalok.

Isten hozott a XXI. században!
süti beállítások módosítása