Nehéz eljutni addig, hogy egy bank elismerje a hibáját, az alábbi történetből azonban kiderül, hogy a kapott elismerő levél bekeretezésén és falra kifüggesztésén kívül lehet, hogy semmire nem megyünk addigi erőfeszítésünk eredményével, a dolgok ugyanis maradnak a régiben. Érdemes persze a kapott levelet felhasználni...és persze tájékoztatni minket (blog@penzcentrum.hu), hogy mi lett a végeredmény.

 

Olvastam az OTP-s bankkártyákról szóló bejegyzést, s ezen felbátorodva elhatároztam, hogy megosztom Önökkel az én történetemet.

A CIB Bank - korábbi nevén Inter-Európa Bank - ügyfeleként, 2005. február 14-e óta használom rendszeresen a bank E-Broker online kereskedési rendszerét, amelyen keresztül főként a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett részvényekbe fektetek.

Minthogy a számlanyitáskor még nem töltöttem be a 26. életévemet (ez sajnos a napokban bekövetkezett) az átlagügyfél számára elérhető Standard díjcsomag helyett, a Student díjcsomagot választottam, amely - egyebek, pl. ingyenes számlavezetés mellett - kedvezőbb jutalékokat kínál az ügyfelek számára.

Tavaly decemberig teljesen elégedett voltam a bank és az E-Broker szolgáltatásaival, december 1-jén azonban - merő véletlenségből - észrevettem, hogy az Inter-Európa Bank a megkérdezésem, illetve beleegyezésem nélkül, október elején átállította a díjcsomagomat Student-ről Standardra, s ezzel két hónap alatt mintegy 14 ezer forinttal rövidített meg.

Tette mindezt úgy, hogy az egyes tőzsdei tranzakciókhoz kapcsolódóan az adott tranzakció értékének 0,4%-a (Student-díjcsomag) helyett, 0,55%-át (Standard-díjcsomag) vonta le jutalékként. Ez azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy a Student díjcsomag igénybevétele feltételeinek továbbra is meg tudtam felelni (rendelkeztem érvényes névre szóló nappali tagozatos diákigazolvánnyal és még nem múltam el 26 éves), a jutalékokat önkényesen, egyik napról a másikra, 40%-kal megemelték, s erről még csak nem is tájékoztattak.

Szeretném még egyszer kiemelni, hogy a 0,4%-hoz képest a 0,55% közel negyven százalékkal magasabb. Minthogy a havi jutalékok - a forgalom függvényében - könnyen elérhetik a tízezres nagyságrendű összeget, nem elhanyagolható, hogy 0,4%-on vagy 0,55%-on számolják-e el azokat.

Egy egyszerű példát alapul véve, ha kétmillió forintért veszek pl. MOL részvényt, ez esetben a vételi jutalék a Student díjcsomag esetében 8,000 forint, míg a Standard esetében 11,000 forint. 3,000 forint a különbség a vételnél, s ugyanennyi az eladásnál is.

Amikor rájöttem erre, írtam egy levelet 2007. december 2-án a banknak, amelyben egyrészt kértem, hogy a lehető leggyorsabban derítsék ki e súlyos hiba okát, másrészt azonnal utalják vissza azt az összeget, amellyel megrövidítettek. Levelemre azt a választ kaptam, hogy a problémámat továbbították a háttérosztályuk felé.

Vártam tíz napot, nem történt semmi, ekkor írtam egy újabb levelet nekik, amelyre azt a tájékoztatást adták, hogy háttérosztályukkal egyeztetve beállították nálam a Student díjcsomagot. Valamint, hogy türelmemet és megértésemet köszönik, s további kérdéseimmel is forduljak hozzájuk bizalommal. Nagyon arrogánsnak tartottam ezt a választ, hiszen nemcsak arról nem tájékoztattak, hogy ilyen eset hogyan fordulhatott elő, de arról sem, mikor szándékoznak visszaadni a pénzemet, milyen mértékű kamatot fizetnek arra, egyáltalán: hogyan kívánnak kárpótolni.

Az elmúlt néhány hónapban sajnos nem volt időm ezzel a problémával foglalkozni, de ami miatt elhatároztam, hogy mégis szakítok időt e levél megírására az az a tény volt, hogy a január óta teljesült tranzakcióimat megvizsgálva megállapítottam a napokban, hogy - bár január eleji levelükben elismerték, hogy hibáztak, s úgy tájékoztattak, hogy visszaállították a korábbi, Student díjcsomagot - az elmúlt fél év során továbbra is a Standard díjcsomag alapján vonták le a jutalékokat, újabb több tízezer forintos kárt okozva ezzel.

Természetesen most fordulhatnék újra az ügyfélszolgálathoz, ahol egy nagyon kedves hangú hölgy tájékoztatna arról, hogy a háttérosztályuk felé továbbították a kérdésemet, és köszönik a türelmemet és a megértésemet, de ehelyett én inkább ezt a megoldást választottam. Azért is, hogy Önök, újságírók is gondolkodjanak el azon, miből lett a CIB Bank 2007-ben elért 2300 milliárd forintos mérlegfőösszege, amely 21%-kal növekedett egy év alatt, s miből 13 százalékkal, 28,6 milliárd forintra emelkedett adózás utáni eredménye .

Bízom benne, hogy érdekesnek és tanulságosnak találják a történetet, s okulásul mások számára is hozzáférhetővé teszik.
 

Várjuk a történeteket a blog@penzcentrum.hu címre.

Címkék: részvény tőzsde számla student jutalék cib ieb ebroker

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr42545934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CIB Bank Zrt. · http://www.cib.hu 2008.07.03. 09:27:35

Tisztelt Bloglátogatók!

Nem csupán olvassuk a bejegyzéseket, hanem segíteni is szeretnénk! Éppen ezért arra kérjük Önöket, hogy amennyiben valamely ügyletükkel kapcsolatosan konkrét panaszuk van, forduljanak a CIB Bank Zrt. panaszkezelési csapatához (panaszkez@cib.hu), amely kiemelt figyelmet fordít a jogos kifogások mielőbbi orvoslására.

Mindezzel együtt jelezni szeretnénk, hogy a továbbiakban sem itt kívánjuk megválaszolni a problémás kérdéseket.

Tisztelettel
CIB Bank Zrt.

Balteus 2008.07.03. 12:34:15

Tisztelt CIB Bank!

Nagyon örülök, hogy olvassák a bejegyzéseket. Még jobban örülnék, ha a panaszkezelési osztályukhoz beérkező leveleket is ilyen izgalommal és lelkesedéssel olvasnák. Ez esetben elkerülhető lenne, hogy a hasonló problémákat ily módon kelljen megoldani.

Bizonyára végigolvasták a bejegyzésemet. Ha igen, láthatták, hogy nem is egy alkalommal kíséreltem megoldani a problémát a panaszkezelési csapatuk bevonásával. A „kiemelt figyelemnek és a jogos kifogások mielőbbi orvoslására” irányuló segítő szándéknak azonban nyomát sem láttam.

Az első olyan levél, amely nem a már jól ismert „köszönjük a türelmét és megértését” típusú sablonokat tartalmazta, ma reggel érkezett Önöktől kommentként, ebben is kioktattak, hogyan kellene nekem, mint ügyfélnek bizonyítani Önök előtt a CIB Bank mindenki számára nyilvánvaló hibáját. Kénytelen vagyok hát azt gondolni, hogy a probléma megoldása nem a háttérosztályukkal, a panaszkezelési csapatukkal és az ügyfélszolgálatuk munkatársaival történő levelezésben keresendő.

A célom e levél megírásával az volt, hogy felhívjam a figyelmet egy olyan esetre, amely – meggyőződésem szerint ¬– nem egyedülálló, ellenkező esetben ugyanis Önök mindent megtettek volna annak érdekében, hogy mielőbb kivizsgálják e súlyos hiba okát, s visszanyerjék ügyfelük bizalmát. Ezzel szemben a mai napig nem utalták vissza a már említett összeget, s a havi számlaértesítőben is a Standard díjcsomag alapján számolják el a díjakat és jutalékokat.

Önök mégis azt mondják, forduljak a háttérosztályukhoz, mert a továbbiakban sem itt kívánják megoldani a problémás kérdéseket. Úgy látom, ott sem…

kicsit tudatosabban! 2008.07.04. 13:19:52

két dolgot tudok javasolni: 1. PSZÁF 2. Equitas.hu : ingyenes értékpapírszámla vezetés, 0.25% eladási és vételi jutalék - gondolkozz, megéri...

bbt62009 · http://www.pannon.info 2009.07.17. 19:55:31

"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info).

Ezen túlmenően megállapította a következőket:
• Az bank az Ingatlan alapját a fogyasztókat megtévesztő módon reklámozta és vonzó befektetésként tüntette fel még 2008. november 7.-én is.
• A Bank nem tagadhatja meg a fogyasztókkal készült hangfelvétel kiadását, és azt adja ki az ügyfélnek.

Ezzel szemben a CIB Bank Zrt:
• A megtévesztő reklámozást még 2008 végén is folytatta és a fogyasztókat megtévesztette mivel az ingatlan alapot az állampapírokhoz hasonlóan vonzó és biztonságos, de annál nagyobb hozamot ígérő befektetésként mutatta be akkor amikor azok árfolyama már folyamatosan csökkent. Kockázatát az állampapírokéhoz hasonlónak állítja be.
• A Bank nem hajlandó kiadni az ügyféllel készült hangfelvételt.
• A CIB Bank nem rendezte az előírt árfolyamon a jegyek visszaváltását és azokat csak 2009. áprilisában váltotta vissza az előírtnál jóval alacsonyabb árfolyamon ami a fogyasztónak jelentős kárt okozott.

A fentiek alapján a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek akik nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.

További információ a www.pannon.info oldalon!
süti beállítások módosítása