Egy olvasónk küldte az alábbi sztorit:
"Fél évvel ezelőtt még egészen szép kamatokat kínáltak a bankok. Az Ersténél sikerült is kifognom még egy 8 százalék feletti, egészen pontosan 8,2 százalékos akciós kamatot, amire egy komolyabb - mondhatni szabad szemmel is látható – összeget le is kötöttem. Mivel alapvetően rutinos játékos vagyok, természetesen az ismétlődő lekötés opciót választottam, mondván ha esetleg fél év múlna nem figyelek, akkor is hozzon valamit a konyára az összeg.
De nem ma jöttem le a falvédőről, azonnal beírtam a kiváló outlook naptárba, hogy riasszon a lejáratkor. Nyilván nem voltam olyan naív, hogy azt feltételezzem, hogy a lejáratkor ismét egy magas, akciós kamattal fogja a rendszer újrakötni a betétemet, de amit az automatikus új kamat rovatban láttam, azon megdöbbentem. A bank ugyanis kőkemény 3,25 százalékos NEM akciós – sőt, kifejezetten alacsony – kamatot biggyesztett volna hozzá a pénzemhez.
Annyira felkaptam a vizet, hogy azonnal megnéztem a sima mezei kamatlehetőségeket a bank honlapján: 4 százalék feletti kamathoz simán hozzá lehet jutni, de úgy látszik, ők nem szeretik megtartani az ügyfeleiket. Ha olyan fenemód fontos lenne ugyanis az ügyfél számukra, akkor nem érte volna meg a lejárat előtt néhány nappal egy figyelmeztető e-mailt vagy smst küldeni? A telefonszámom megvan, hiszen minden online belépéskor jön az sms, sőt, minden akciós hitel, vagy egyéb marhaság alkalmával felhívnak. A számlakivonatot meg e-mail-en küldik. Mindegy, egy ügyféllel kevesebb..."
A tanulság pedig: használj naptárt is a bankoláshoz!