Egyik olvasónk egy olyan megdöbbentő jelenségre hívta fel a figyelmet, amely valószínűleg nem csak az ő közvetlen környezetében zavaró, hanem az ország számos pontján megfigyelhető. A lakásépítések száma ugyan csökken, de ahol elkészülnek a projektek, ott előbb a beruházó, majd később a lakók igyekeznek szépíteni, jobbá tenni a környezetüket. A fáradozások azonban nem ritkán szélmalomharccá változnak, előbb csak a virágokat lopják el, majd odaszemetelnek, a legdurvább, amikor megjelennek az óvszerek és a fecskendők a ház oldalánál.

„Párommal néhány éve vásároltunk egy lakást egy XIII. kerületi újépítésű társasházban. Nagy reményekkel költöztünk a kerületbe, bár néhányan figyelmeztettek néhány rossz dologra. Az utcakép nálunk is rendkívül összetett, egy 500 méteres sávon belül találni régi lepukkant házakat, rendezett házgyári technológiával épült négyemeleteseket, valamint a miénkhez hasonló új építésű házakat.
 
A lakóközösség is lelkes, az udvar mellett házunk előtti placc és az épület körüli néhány méteres zöld sáv is rendezett, ápolt. Az utóbbi időben azonban egyre többeknél telt be a pohár. Az épület mellett található diszkont vásárlóinak egy része rendszeresen előttünk dobja el a csokis vagy a chips-es papírját.
 
A ház elő kihelyezett virágládákból már több alkalommal kilopták a virágokat, a tujákat már inkább nem is pótoljuk, annyiszor elvitték őket. A közös képviselő szerint olyan ez, mintha letennénk egy húszezrest a ház elé és megvárnánk, amíg valaki felveszi azt. Sokan még ezen is túltennék magukat, de sikerült tovább fokozni a problémákat.
 
A ház oldalánál található zöld felület már régen tele van cigaretta csikkel, törött üvegekkel, de mióta óvszerek és fecskendők is vannak, nincs a házban, akinek gyomra lenne rendbe tenni a valamikor zöldellő sávot.
 
Kérdéseim:
 
Eladás esetén mennyit veszít egy lakás az értékéből, ha a vevőjelölt pont ott parkol le, és amikor kiszáll az autójából, az első dolog, amit meglát az egy fecskendő, vagy egy óvszeres papír?
 
Mennyivel kevesebbért lehet bérbe adni egy olyan földszinti irodát, vagy üzletet, amely előtt egész nap négy-öt gyanús figura szotyizik?
 
Mennyire vesznek komolyan a külföldi partnerek egy olyan magyar vállalkozót, akinek az irodájával szemben ázsiaiak árulják a Prilukit?

 

Címkék: budapest ingatlan utca parkolás építkezés befektetés szívás társasház portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr242052847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PopSzandokán 2010.06.03. 10:26:03

A Priluki egy ukrán cigi, nem?
(De)

Secutor 2010.06.03. 10:28:24

És nálatok mennyi a Priluki?

Tapmancs 2010.06.03. 10:30:50

Budapest, Budapest, Te csodás...

Kisvárosomban még nem találkoztam eldobott óvszerrel, sem fecskendővel. Remélem hogy ami késik, múlik is. Jelen esetben.

PopSzandokán 2010.06.03. 10:32:11

@Tapmancs: itt legalább védekeznek...

PopSzandokán 2010.06.03. 10:52:34

Szotyi = pirított napraforgómag héjában, nem?
(de)

zrx8 2010.06.03. 11:12:15

no igen, a XIII. kerület igényességét a választások óta ismerjük..

petrocelli111 2010.06.03. 11:20:50

Te már akkor elvesztetted a lakás értékénen a 20%-át amikor megvetted . Ha nem hiszed, próbáld meg a vételi áron meghírdetve eladni.Úgy hogy ezeket a szép dolgokat nem tudja a leendő vevő, még úgy sem érdeklődő a lakásra.

saci02 2010.06.03. 11:33:59

1. sokat
2. sokkal
3. semmenyire

Titus Pullo Urbino 2010.06.03. 12:03:01

1. a vevő dobta oda őket a vélt alku miatt
2. ez rászizmus
3. akkor se veszik a magyart komolyan, he nem ilyen kép fogadja őket

Tuur Ion (törölt) 2010.06.03. 12:08:29

a post szerzője antiszemita, rasszista, intoleráns.

Szelid sunmalac 2010.06.03. 12:13:44

@Tapmancs: Miert kisvarsoban nem dugnak?

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.06.03. 12:17:40

Én lepukkant helyen vettem újépítésűt, nyomott áron. Úgy voltam vele, hogy az a környék innen már csak javulhat (nyócker, Magdolna-negyed). Remélem, bejön a számításom, és ha 18 év múlva kifizetem, el tudom jól adni, hogy vegyek belőle kertes házat.

FehérAnna 2010.06.03. 12:35:16

hát,én vidéki városban lakok,mondjuk igaz,megyeszékhely,de nálunk is vannak ilyen problémák. Sétáltatom a kutyám és egy eldobott(és használt...:S) óvszerrel a szájában jött vissza. az óvszeres doboz mégiscsak jobb lett volna....:D

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.06.03. 12:39:05

Ez is bizonyítja, hogy egy-két lakópark nem fogja emelni a környék színvonalát...

PiBá 2010.06.03. 13:03:34

@zrx8: Tessék? Mi? Ez hogy jön ide?
Te, ez nem politikai blog ....

Volkov 2010.06.03. 13:05:08

Nálunk ennél öszetettebb a probléma, mert a lakóközösség nem ilyen lelkes, sőt komoly problémák vannak a lakók hozzállásával. Összefogás nincs, igénytelenség, évek óta nem fizetés (emiatt a közös kzánt le akarja kapcsolni a gázművek)
De nincs mit tenni, hiszen senkit sem lehet kiszavazni a viselkkedése miatt, mint a big bratyó házból.

Magóg napján (törölt) 2010.06.03. 13:09:07

Demszky batyas ókeresztény lakópark?

Aki putri közepén épít palotát, attól még putriba lakik.

kzolika 2010.06.03. 13:19:14

Ha XIII., akkor Újlipót, annak is a Duna felőli oldal. Aki Angyalföldön, Lőportárdülőn, Vizafogón vesz újépítésűt, az min csodálkozik? A Népfürdő utcai lakótelepen minden házban van legalább egy kupi és egy drogdíler.
Aki meg itt írta, hogy a VIII. ker-ben vett, az 20 évig öklendezve, meg félve fog hazajárni, hogy majd a 21. évben eladja? Okos döntés.

venszivar 2010.06.03. 13:20:12

@Goose-T: Te nem lehetsz komplett !! Mikor volt úgy,hogy egy normál méretü lakást ,bármikor valaha is s ez után is el adsz s azon kertes házat veszel.Hol élsz ??
Klinikai eset vagy....Álmodozó!

PillaMilla 2010.06.03. 13:27:02

1)nem biztos, hogy veszít, mert én is laktam a 13-ik kerületben első emeleten, és alattam nyitottak egy kínai éttermet. Aki megvette anno a lakásomat, az éppen azért vette meg, amiért én el akartam adni.

PillaMilla 2010.06.03. 13:27:33

2) a bérlő igényességén múlik, no meg hogyan adod elő:)

PillaMilla 2010.06.03. 13:29:04

3)külföldiek is emberek, és én külföldön is voltam már olyan gyártelepen tárgyalni, hogy a gyomrom kifordult, pedig a cég normális volt. A termék a lényeg, meg te magad. A körítés is fontos persze, de első sorban nem azon múlik a siker.

labi 2010.06.03. 13:29:59

"Nagy reményekkel költöztünk a kerületbe, bár néhányan figyelmeztettek néhány rossz dologra."

Legközelebb hallgatsz a jótanácsokra. Sajnos igazuk volt.

kzolika 2010.06.03. 13:30:14

@venszivar: Miért ne vehetne? A cigánytelep közepén álló lakást eladja és vesz belőle BAZ-ban, Szabolcsban, esetleg Kispesten, Soroksáron szintén a cigánytelep közepén valami cuki kis putrit. Lesz gyerekzsivaj, meg folyamatosan lesznek új cuccai is, mert az előző héten vásároltakat úgyis ellopják. De a szomszédok őrzik az ő házát is. Kivéve segííílyosztás napján.

PillaMilla 2010.06.03. 13:31:19

Megoldás lehet, okulva az én esetemből: parkoló helyeket elkerítette a biztonsági cég, aki az építkezés második ütemét felügyelte. Soha nem találtam helyet.Eelegm lett,elhúztam a szalagot. Közölték baja lesz a kocsimnak. Ott fel is hívtam ember előtt a rendőrséget.

PillaMilla 2010.06.03. 13:32:12

Másnap maguktól húzták el nekem a szalagot, és sűrűn elnézést kértek.

labi 2010.06.03. 13:36:30

@venszivar:

Nem feltétlenül. Én még akkor vettem a lakásomat amikor a ki s lakásokat senki nem kereste.

Aztán a kislakások ára durván felment, mert a nagyoknak a rezsije durva volt.

Eltelt 10 év, spórolgattam is mellé egy kicsit, lakást eladtam, a spórolt lóvét mellé téve pedig most januárban lett kész a házikóm.

PillaMilla 2010.06.03. 13:40:06

@Volkov: egyszerű, rá kell terheni a tartozásokat jelzálogként a lakásokra.

Tungus 2010.06.03. 13:47:33

Velünk ugyanez történt újpesten. Rendszeressen leveleztem a polgármesterrel, Derce Tamással, kihívtuk a tévét, de nem változott semmit. Annyi kellett volna, hogy a egy, a ház földszinti részében üzemelő bolt tulajdonosa ne kocsmáztassa ráérős vendégeit, akik a kukát használták kocsmapultnak.
Derce Tamás válasza nagyon tetszett: segít ő szivessen, de csak a választások után... a panelproli is tud ugyebár ikszelni :-)

Miután egy nyurga nemzetiségi is megfenyegetett, plusz megrongálták egy hozzánk hasonló lakó lakását feladtuk és elköltöztünk vidékre és nem bántuk meg.

Pest északi része - az én 10 éves tapasztalatom szerint - családoknak semmiképp nem ajánlott. Lehet, hogy az első két évben nincs semmi gond, de ez a réteg olyan mint a gyom, előbb utóbb felüti a fejét a közelben és onnan nincs menekvés

Doubledeceker 2010.06.03. 13:49:05

Merre hol ez, mert én is nem régen költöztem a XIII kerben és nem nagyon tapasztaltam hasonló igénytelenséget.

Engem csak a szomszédok csorósága zavar, ami az egész épületre rányomja a bélyegét, de az meg nem az ő bűnük, hanem....

kzolika 2010.06.03. 13:53:08

@Nandi29: XIII. ker melyik részére jellemző? Csak ott, ahol nagy tömegével vannak egymás mellett újépítésűek, panelek és lepukkantabb régiek. Tehát Lőportárdülő, Angyalföld, Vizafogó. Újlipótban meg a kutyaszaros felére. A maradék jó.

zsoci 2010.06.03. 13:57:06

Mi ebben a meglepő ?
A lakópar egy sima a lakótelep. Aki oda költözik pont erre számíthat.

Doubledeceker 2010.06.03. 14:01:12

@kzolika:

Én a Tahiban a park melett lakom, tök jó, csendes, tiszta környék. Csak sok idősebb ember van, akik nem túl gazdagok.

Ja igaz azéret nálunk is akad probléma, a szelektív hulladékgyüjtőt nem tudják megfelelően kezelni az emberek, sok állat azt hiszi folyamatos a lomtalanítás, illetve sok igénytelen borogatja a szelektív huladékgyüjtőt némi kincs reményében. That's all.

Illetve volt egy két állat, aki a ház elé szarata a kutyáját, de miután egyet helyre tettem, mostanság nem látam ilyet.

De most komolyan, hogy jut valakinek eszébe, hogy kilépve a lépcsőházból, kettőt lépve odaszarasa a kutyáját?????

Balkán b+....

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.06.03. 14:10:01

@venszivar: Mondtam én, hogy nem rakok még hozzá? Szerencsére jóval többet keresek az átlagnál, a törlesztés mellett megélhetésre és megtakarításra is jut.

Egyébként nem tudom, miért gondolja mindenki, hogy a nyócker annyira undorító és veszélyes hely. Évek óta ott lakok, és még csak hozzám sem szóltak az ottani "veszélyes elemek", pedig a régebbi partizós életmódomból adódóan sokszor mentem éjszaka haza. Ma reggel pedig az tűnt fel, hogy az utcán parkoló kocsikban simán otthagyják éjszakára a GPS-t meg az autórádiót (nem fekete X5-ös BMW-k, hanem Opelok meg Suzukik).

venszivar 2010.06.03. 14:10:48

@labi: Vénszivar vagyok s írt nekem,inkább neked kzolika 13:30:14-kor,amivel eggyetértek,így ez neked s a@Goose-T: szól,de ő bealudt.

kzolika 2010.06.03. 14:11:26

@Nandi29: Tahi utca. Azt szokták úgy hirdetni, hogy patakparti romantika meg panorámás a patakra. Előnye, hogy közel a Vasas pálya, gyalog ki lehet menni meccsre. Az a vicces, hogy 300 méterre északra az üres telket 100e / nm áron kínálják, a sorházakat mini hátsókerttel 60-ért, az önálló házakat 80-ért (utóbbiak millióban), ez a rész meg tényleg nem a kőgazdagok gyűjtőhelye. Azért a Béke-Fiastyúk sarok környékén tudnak érdekes arcok lenni.

venszivar 2010.06.03. 14:14:59

@Goose-T: Akkor maradj ott!!!Pláne ha annyira ,baromira jól keresel.Vegyél még ott pár tetőtéri lakást s a tetőn lehet kert+ház s a VIII-ker.ből sem kéne elmenned.Jössz egy szivarral az ötlet miatt !

Doubledeceker 2010.06.03. 14:20:22

@kzolika:

Jaja, szerintem jó is a hely kurvára, csak a csorók a népek, de ez mindegy. Itt legalább jól érezhetem magam havi fél milávval.... :D :D

Nem véletlen maradt ez az egyetlen vörös bázis, na olyan is.

heldentor 2010.06.03. 14:30:30

alaposabban meg kellett volna nézni hova költözöl, vásárlás előtt érdemes szétnézni a környéken estefelé is...

FGSuperman 2010.06.03. 14:38:41

@PopSzandokán: hogy kerül a napraforgómag a héjába?
:-)

indapasssucks 2010.06.03. 14:41:01

a választott parlamenti/kerületi képviselő mit mondott a fogadóórán?

azért szavaztál rá, hogy megoldja a problémáidat, ha nem kéred számon rajta az intézkedéseket, akkor nagyon buta vagy.

venszivar 2010.06.03. 15:27:17

@Goose-T: IGEN!!! Több mint egy évnyi no munkahely után,talán Te is az lennél.Ugyanakkor az első 12:17:40-kor azt írtad ,hogy ha eladod a lakást,akkor ABBÓL veszel egy kertes házat s ez a lehetetlen,akkor még nem említetted,hogy van ,lesz 10-15-20 millád,úgy nekem is menne.18 éve van egy Soroksári telkem,de soha nem ment a váltás.Igaz van két,most már nagy srácom.....

Lúdtalp 2010.06.03. 15:54:36

13. kerület, egyáltalán hogy jutott az eszedbe odaköltözni? De nyugalom, elvileg már beárazta a piac a lakásba, hogy az egy fos környék, tehát eleve olcsóbban vetted.

szárny 2010.06.03. 15:57:11

@FGSuperman: "hogy kerül a napraforgómag a héjába?"
Hát úgy, hogy vegetáriánus. Mármint a héja :)

JustMeee 2010.06.03. 16:16:48

Mi a külvárosban lakunk, kertes házban. Előfordult, hogy a kertben találtam használt óvszert... A sörös-dobozokról és a mekis szemétről nem is beszélve...

Tegnap egy pasi állt előttünk autóval, és mikor én is megálltam, láttam, hogy a kocsi alá bedob egy üditős dobozt. Megkértem, hogy vegye fel, és ne szemeteljen. Felvette, de mikor reggel kijöttem, láttam, hogy ott van a földön. Megvárta, hogy bemenjek, és visszadobta...

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.06.03. 16:32:47

@venszivar: Aztán miért ne vehetnék kertes házat belőle? Beírtam a lakásom piaci árát az ingatlan.com keresőjébe, és 938 kertes házat dobott ki Pesten, 77-et pedig Budán. Tudom, ez jelenleg csak elmélet, de szerintem alátámasztja azt is, hogy plusz tőke bevonása nélkül is le tudnám cserélni kertes házra a lakásomat.

tundrazuzmo (törölt) 2010.06.03. 16:38:29

Nem is értem. A kapuban szotyizókat nem zavarják el a kormányőrök? Vagy a szemetelőket nem verik össze a biztonsági emberek? Az óvszereseket nem veszi fel a biztonsági kamera, és nem fenyegeti meg másnap a nemzetbiztonságis csapat?

Ja, hogy a Ti apukátok nem miniszter. Az enyém se...:(

PillaMilla 2010.06.03. 16:42:46

Kár, hogy itthon majdnem minden kommentelésnek ez a vége. A levélíró segítséget kért,illetve mások tapasztalatát. Erre megint itt tartunk.Én a részemről leírtam, remélem tudod valamire használni, és egy kiscit jobb kedved lesz.

Friccc 2010.06.03. 17:12:52

@Goose-T: sztem érdemesebb inkább félretenni... mi havi 20at teszünk félre 5% indexálással, és a kamatok miatt hosszútávon megduplázódik kb a pénz, ilyen huszadik évre 15 lesz 7,5 millió befizetéshez... persze amit te írsz az sem feltétlen hülyeség, csak nem olyan biztos:)

venszivar 2010.06.03. 17:14:30

@Goose-T: Áruld már el !!
A mostani kéglid 219 m2-er+két erkély teljesen felújítva !!??

EZZEL VÉGE , TE ingatlanos vagy s így állítod,hogy micsoda
biznisz ez.........

venszivar 2010.06.03. 17:15:57

@Friccc: Nem hülyeség !!

BAROMSÁG !!!!!!!!!!!!!!!

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.06.03. 17:28:51

@venszivar: Nem vagyok ingatlanos. A lakásom kb. 16 millát ér most. Ezt az összeget beírtam a fentebb említett hirdetőoldal keresőjébe, és beállítottam, hogy "pesti oldal", illetve "ház". Mit lehet ezen nem érteni?

Friccc 2010.06.03. 17:29:38

A posthoz is szeretnék hozzászólni azért :D
A mellett, hogy ha tartósan ilyen a környék, nem biztos, hogy érdemes ott maradnotok:
1/ mivel a lakás új építésű, ezért aki ilyet akar venni, az vágyik az újépítésű társasáházak környezetére, így lehet lejjebb kell vinni az árat...de amiben reménykedhetsz, hogy ha hosszabb távra rendezkedtek be, akkor maga a kerület is fejlődik, több rendőr is lesz (az ígéretek szerint), esetleg felszereltek a házra egy kamerát, áramot vezettek a kerítésbe :D és javul a környezet
meg ha a lakás rendben van belülről, lehet az illetőnek pont ott kell valamiért, és ha a szomszédban nem árulnak egy ugyanolyat olcsóbban, akkor megtarthatja az árát
2/ bérlő mindenhol lehet, nem tudod milyen célból, egy pláza mellett jó környezetben lehet nehezebb bérbe adni
3/ külföldön is van ilyen, nem csak a legjobb környezetből jönnek vevők, és ha elkezded bemutatni a terméket, már túl lép a környezeten

el basta 2010.06.03. 17:55:31

...és olcsó a priluki.

tin 2010.06.03. 21:29:14

-a valamikori szép reményü Harlem is egy modern ,kultúrált városnegyednek épűlt...és kedves idegen , meg ne állítsd jármüvd ha arra tévedsz...hi!

bunkobill 2010.06.04. 10:22:57

Ha ezt lehet még fokozni, én a postaládámban is találtam már hasonló szemetet.
süti beállítások módosítása