Orbán Viktor kijelölt miniszterelnök a devizahitelek forintra váltását tanácsolja a lakosságnak. Rosszul teszi. Az intelmeit megfogadó polgárok ugyanis komoly veszteséget fognak zsebre tenni. Először is, ha az átváltás mellett döntenek, a 150-160 forintos árfolyamon felvett svájci frank alapú hitelt 200 forint körüli árfolyamon kell törleszteniük. De ez sincs ingyen. A hitelt folyósító bank ugyanis a kölcsön végtörlesztéséért is díjat számol fel.

Az sem mellékes, hogy az új hitel jelentősen drágább lehet, mint a régi. Svájci frankban eladósodni azért volt vonzó, mert a bankok 6 százalék körüli áron adtak kölcsön. A forinthitelek kamata most 9,5 százalék körül van, az euró alapúaké pedig ennél 1,5-2 százalékkal alacsonyabban. De új kölcsönt felvenni is pénzbe kerül. A bank díjat számat fel ezért, de fizetni kell a közjegyzőnek, a földhivatalnak, az értékbecslőnek is.

Megéri? Ha valaki biztonságra vágyik és ennek árát hajlandó borsosan megfizetni, akkor igen. Egyébként nem. Azok, akik számoltak mielőtt svájci frankban adósodtak el és addig nyújtóztak ameddig a takarójuk ér, jobban járnak, ha nem hallgatnak Orbán Viktorra és továbbra is fizetik a megnövekedett törlesztő részleteket. Az elmúlt hetek kormányzati ötletbörzéjét látva azonban nem árt résen lenni, mert benne van a pakliban, hogy egyszer csak a jelenleginél vonzóbb alternatíva lesz a devizahitelek forintra váltása.
Bővebben:

Mi legyen a devizahitelemmel? Átváltsam forintra, vagy hagyjam, ahogy van?

Címkék: bank hitel kamat portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr72014981

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csendesebben tessenek forradalmat csinálni! 2010.05.20. 09:31:06

Drága jó Orbán Viktor miniszterelnök-jelölt úr, a svájci frankos lakáshitelem jövő havi fizethetősége érdekében nagyon szépen kérem, hogy ne tessék már olyan hangosan kiabálni, hogy gazdasági vészhelyzet van itten, meg hogy a Matolcsy csúcsminiszterjel...

Trackback: Orbán úr, hol van Mr. Gazdaságpolitika? 2010.05.20. 09:04:48

Kire hallgasson a hazai és a külföldi befektető, ha meg szeretné magát nyugtatni, hogy a kormány érti az ő aggodalmait is? Amikor a hullámok kezdenek magasra csapni, mindenki a biztos kezet keresi. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu) Miközben az Európai...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mig8 (törölt) 2010.05.20. 09:05:22

Magyarul: ha most átváltjuk a devizahiteleinket forintra, akkor azzal realizáljuk az árfolyamveszteséget és még plusz díjjakat is fizetnünk kell.

Persze mindig fontos az időtáv. Ha pár éven belül nem várható a forint árfolyamának erősödése, akkor tényleg megérheti átváltani. Ha számunkra a hiteltörlesztésben ezek az évek teszik ki a törlesztési idő nagy részét, akkor.

Celvin 2010.05.20. 09:09:00

Nem értem miért olyan fontos ez a téma.

1, Akik tavaly kibirták a 216-os CHF/HUF árfolyamot azok elviselik a 200-at is.

2, Az árfolyam a hó egy napján érdemes a többi 30 napon meg kit izgat, hogyan is alakul.

3, Ha Viktor király és Matolcsy Úr (istenem két ilyen "zseniális elme") ígéreteit a gazdaság felpörgetéséről betartja, akkor meg úgy is jön a 170-es CHF/HUF

Akoor kellene félni és megfogadni a király tanácsát, ha tényleg hülyeségeket csinálnának, mert akkor hosszú távon fentmarad a gyenge forint.

yafet 2010.05.20. 09:17:47

Vagy hülyeségeket beszélnek, mert ki az a hülye aki 200-on váltja át a hitelét, amikor lehet hogy pár hónap alatt lemegy 180-170-ig, vagy pontosan tudják Orbánék, hogy egy jó időre el lehet felejteni az erősödő Ft-ot. Utóbbi esetben már jobb 190-nél átváltani mint 220-nál.

Nem tudom melyik a rosszabb...

JaBo 2010.05.20. 09:25:00

Nekem kb. 220-225-nél van az a szint, ahol a legjobb forinthitel kamattal (AXA, OTP) számolva egálban lennék. Addig nem érdemes ugrálni. Ha meg visszaerősödik 180-185-re, akkor előtörlesztek egy nagyobb összeget.

demagofób 2010.05.20. 09:27:03

Számomra nyilván való volt, hogy a sok EU-s állami hitelfelvét, majd inflációhoz vezet ott. Abban bíztam, hogy az euró inflálódni fog és ezzel szemben a 2/3 többségű fidesz miatt a forint erősödik majd.Nyilván importáltunk volna inflációt, de csak kisebb mértékben.

Eddig inkább az látszik, hogy az EU gyengeségei ránk 2-szeresen hatnak...

Firi 2010.05.20. 09:30:56

Hát persze!

Ez a poszt többek között azzal nem számol, hogy a svájci jegybank alig bírja már tartani a frank árfolyamát! Amennyiben elengedik az árfolyam ismét ugrik egyet.
Az új kormánynak pedig nem érdeke az erős forint, mert nem lennénk versenyképesek.

Szóval mi van akkor, ha a frank 240-lesz? Aki feszítve bírja a törlesztést 200-as árfolyamon az ezt már nem bírja ki. Úgy gondolom ezt is mérlegelni kell ...

demagofób 2010.05.20. 09:31:18

@Celvin: Kit izgat? Te az elmúlt 2 évben ezen a bolygón voltál?

Berángatnak a szakadékba és még csak 3m-ert estél közlöd, hogy "Kit izgat?", hiszen ekkorát már estél mégis túlélted? Na de mi van ha 100m alattad a szakadék? És mi van azokkal akik a tartalékait élték fel azokban a hónapokban emiatt?

dzsaszper 2010.05.20. 09:32:59

Az az Örbán nyilatkozat valóban önellentmondó.
Ha erős lesz a forint, a devizahiteleseket épp eléggé megsegítettük...
Mig8 rátapintott a lényegre, mikor éri meg átváltani.

pannonfunk 2010.05.20. 09:57:02

index-címlap, remek. Kedves posztoló, link arról, hogy Orbán azt nyilatkozta, hogy a drága lakosság fáradjon be a bankba, váltsa át a hitelét, oszt ahogy esik, úgy puffan?

Azon filóznak, hogy állami segítséggel segítenek átváltani, kedvező kondíciókkal. Amin persze lehet vitatkozni, hogy jó-e vagy sem (én sem vagyok meggyőzödve azon, hogy jó-e), viszont posztot írni arról, ami történetesen hasonlít valami olyasmire, ami tényleg történik itt, de amúgy köszönőviszonyban sincsen a valósággal, aztán vitatkozni azon, hogy a nem létező dolog az jó-e vagy sem. Persze, 'vitatkozzatok', ha kedvetek tartja...

Győ 2010.05.20. 10:04:58

Akinek bedőlt a hitele egy baja van, hogy fizetnie kell.
Most az emberek úgy képzelik, hogy átváltják és kész nem kell fizetni.
Ha átszámoljátok a devizahitel még mindig olcsóbb mint a forint hitel.

Pilgram (törölt) 2010.05.20. 10:14:32

nem lesz a forint a jelenlegi szintnél sokkal erősebb, az biztos. két opsön van:
1. eltűnik az euró a PIIGS országok baszakodása miatt. ebben az esetben persze még lehet erős a forint, hosszú időtávon, de amíg a válság tart, addig biztos, hogy gyenge marad, mert az ilyen "egzotikus" valuták iránt nem lesz nagy a kereslet

2. nem tűnik el az euró és előbb utóbb csatlakozunk, bár ezt nem kell elkapkodni szerintem, ld szlovák példa. az ideális csatlakozási árfolyam 280-290 ft/eur körül van az okosok szerint

tnts 2010.05.20. 10:17:49

Aki devizahitelt vett fel annak tisztában kellett lennie
az árfolyamkockázattal.Ha nem volt tisztában,az elég nagy probléma!Az élet nem habostorta,adós fizess!

Blitz! 2010.05.20. 10:17:50

A szocialisták csak megígérték, de persze a közelébe sem kerültünk az euro bevezetésének. Az országnak viszont nagyon jót tenne ha a fidesz kormány meg tudná ezt oldani a elkövetkező ciklusban.
Ezt a forint ingadozást a spekulánsok kihasználják, a chf hitelesek meg jól megszívják. Szerintem aki akarja az válthassa az válthassa át foerintba a hitelét, aki meg nem az maradjon franknál.

hollókő 2010.05.20. 10:19:48

A hiteleket nyakló nélkül felvevők megérdemlik a sorsukat.
Fura, hogy ez az ADÓS-népség máris orbánozik, pedig a komcsiktól SEM kaptak semmi segítséget.
Bolond az új kormány az úját is megmozdítja értük.

gabor.voros 2010.05.20. 10:25:58

abba azért belegondoltál, hogy a devizahitelek tömeges forintosításával hova is jutna a forint?
azért forintba sok pénzt ne tartsál abban az esetben és nagyon ne döbben majd le egy 400Ft-os euro áron se.

gigabux 2010.05.20. 10:28:39

Szerintem Orbánék „kicsit” el akarják engedni a forint árfolyamát a gazdaság felpörgetéséhez. A forint elengedésével kicsit elszalad az infláció, nőnek az állami adóbevételek, lehet adócsökkentést csinálni. Az adócsökkentéstől több pénz lesz a zsebünkben, igaz talán kevesebbet fog érni. Megtartják választási igéreteiket, hasonlóan a mesebeli lányhoz, aki vitt is meg nem is ajándékot a királynak…
Ennek útjában állnak a devizahitelesek, kérdés, hogy milyen árfolyamot céloztak meg…

Platon 2010.05.20. 10:28:41

Orbán Viktor tud valamit.

Alig burkoltan megmondták hogy "olcsósítani" akarják a forintot.

Költségek ide vagy oda valószinüleg még mindig olcsóbb mint 350 Ft vagy a feletti euro (vagy 240 forintos svájci frank) árfolyamon törleszteni.

Platon 2010.05.20. 10:30:05

@Celvin:

Azért fontos, mert gazdasági lángelménk (Matolcsi) úgy képzeli a gazdaság felpörgetését hogy bedönti a forintot.

Alvarez 2010.05.20. 10:31:40

@demagofób: "Abban bíztam, hogy az euró inflálódni fog és ezzel szemben a 2/3 többségű fidesz miatt a forint erősödik majd."

Hát ebben rosszul bízol. Forintgyengítés okozta exportbővüléssel akarják beindítani a gazdaságot. Ez az egész átváltósdi arra jó, hogy a devizahiteleseknek legyen menekülési útvonal. Simort azért meg akarják kicsinálni, mert a jegybank nem tűrne egy forintgyengítést. Amúgy az katasztrófális lenne, már csak egy szép kis infláció hiányzik ebből az országból.

bldo 2010.05.20. 10:32:46

@tnts: Szerintem 50+ forintnyi árfolyamváltozás plusz duplájára növelt kamat plusz egy finom gazdasági válság már túl van azon a szinten, amivel "tisztában kellett volna lenni". Gondolkozz egy kicsit legközelebb, mielőtt szabadjára engeded az ujjaidat a billentyűzeten, te istenbarma.

Alvarez 2010.05.20. 10:34:17

Ovi azt nem érti meg, hogy más a helyzet, mint 98-ban. Tagja vagyunk az EU-nak, IMF hitelből élünk, pénzügyi és gazdasági válság van a világon. Egyik ellen sem elég a kétharmada.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 10:34:28

@hollókő: Igen, sajnos nem mindenkinek vesznek a szülei kp-re lakást. :-( Te örülj, hogy megtehetted, vagy megvették Neked, és lapulj, hogy ne kelljen elszámolnod mitől zsírosodtál ennyire a kommunista idő alatt, amikor mindenki más szegényedett...

bldo 2010.05.20. 10:35:32

@blackdogone: Ja, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy nekem is CHF hitelem van, de NEM várom el, hogy "megmentsenek". Annyit várok el, hogy a bankok is vegyék ki a részüket a kockázatokból, ugyanis most mindent a hitelfelvevő fizet, a bankok meg szép kis extraprofitot realizálnak. (Gondolok itt arra például, hogy a kamatot hipp-hopp felemelték, de amikor az visszamászott egy normálisabb szintre, akkor valahogy ezt nem akaródzott nekik ilyen sebességgel követni.)

Zz_ 2010.05.20. 10:35:55

Abban a tizedmásodpercnem, hogy elkezdik átváltogatni, akkorát zuhan a forint, hogy a sorban 3-diknak már 3-szor annyit kellene fizetnie. Persze helyette az állam teszi majd azt.
Ez meg egy hülye felfogás hogy minden ADÓS szarember, senkiházi aki felelőtlenül plazmát vett.

kalevaleez 2010.05.20. 10:37:50

pedig nem ok nélkül mondja ez a drága jó ember.

már nem is titok, hogy mentőövet dobnak a devizahiteleseknek (majd mi szépen megfizetjük az árát), aztán hagyják a forintot zuhanni. demján cucu szerint a 330-340 Ft euró a reális és gazdasági szempontból kellemes. így az infláció is elszabadul, bevezethető átmenetileg akár a hatnapos munkahét (by demján) és a gazdaság beindul.

persze ehhez simornak tényleg mennie kell.

hát igen ez már a vityka féle forradalom

Zz_ 2010.05.20. 10:38:26

Én nem tudom mit képzelnek amúgy. Egy felpörgetett exporttól mit várnak? Olyan mintha egy kamazban jól felpörgetném az ezres háromhengeres motort.

tnts 2010.05.20. 10:38:47

blackdogone
Istenbarma,előre kellett volna gondolkodni.A világgazdaságban bármikor,bármi megtörténhet.Nincs biztos pont.Ezt nem mondták el mikor felvetted a hitelt?Elég szomorú.Főleg akik 25-30 évre vették fel a lét,óriási kockázatot vállaltak.

Pilgram (törölt) 2010.05.20. 10:41:55

azért egyébként ennyire még ne szapuljuk a fityiszt. szerintem az a bajuk, hogy még mindig azt hiszik ellenzékben vannak és még folyik a kampány. lassan leesik nekik már, hogy most ők vannak kormányon, és nem kell hülyeségeket magyarázniuk annyit.

Platon 2010.05.20. 10:42:53

@kalevaleez:

Egészen véletlenül Demján úr ügyfelei euróban fizetnek, ezért a bedőlő forinton egy vagyont kaszálna.

De persze ennek semmi köze a dologhoz.

Kütyürü Pütyürü 2010.05.20. 10:43:13

Akkor én mit szóljak a JPY hitelemmel???

Blitz! 2010.05.20. 11:08:08

@blackdogone:

a bankok is csak akkor segítőkészek, amikor felvetetik veled a deviza hitelt. Amint kicsit kedvezőbb helyzetbe kerülnél 1-1 árfolyamváltozás alkalmával úgy taktikáznak, hogy a legkevésbé legyen jó neked, vagyis inkább a saját hasznát tartja fontosnak. Utóbbival nem is lenne gond, de a "hozzáállás" a legveésbé sem ügyfélbarát.

bldo 2010.05.20. 11:18:55

@tnts: Nem tolja mindenkinek a segge alá apucianyuci a lakást.

hollókő 2010.05.20. 11:20:23

@newtehen:

Pont a liberóbolsi ELADÓSODÁST, a hitelekből dőzsölést kritizáltam.
A komcsi állam ADTA A PÉLDÁT a hitelből, a mások kontójára éléshez. Az emberek elhitték, hogy észnélkül kell hiteleket felvenni.
Vádaskodásoddal ellentétben az mi családunk teljesen önerőből teremtette az átlag körülményeket.
Nem vagyunk TOLVAJ milliárdosok!

Tuur Ion (törölt) 2010.05.20. 11:21:07

@Pilgram: A Fidesz-KDNP nincs kormányon. De esetleg linkelhetnél valami infót, ha szerinted felállt az új kormány.

Ugyanis a ME-t a mai napig Bajnai Gordonnak hívják. Nincs Fidesz-kormány, fel kéne fogni.

hollókő 2010.05.20. 11:28:24

Egy fillérrel nem segíteném a hitelfelvevőket.
Nemcsak az országot, egész nemzedéket tettek tönkre, hanem a követőik a saját családjukat is!
A ország nevében 15 ezer milliárdot felvevőknél TELJES VAGYONELKOBZÁS kellene!
Milyen erkölcsi alapon akarják a többi magyarral kifizettetni az ADÓSSÁGUKAT?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 11:30:40

@blackdogone: Valójában tényleg csak annyi kéne, hogy rákényszeríteni a bankokat, ha együtt örültünk, akkor most együtt is sírjunk. Nem kell nekem senki pénze, jó a sajátom, csak azt sem szeretem, ha pofátlanul lenyúlnak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 11:32:35

@hollókő: "Nem vagyunk TOLVAJ milliárdosok! " Ég a házad, hogy kiabálsz? :-D
Felhívom a figyelmed, hogy az átlag családok nem vesznek "csak úgy" kp-ra házakat....

Fittipaldi 2010.05.20. 11:38:00

Az ország gazdagodásához export kell, az export növeléséhez gyengébb forint, a forintot meg csak akkor lehet gyengíteni, ha kevesebb lesz a devizahitel, különben nem tudjátok majd visszafizetni.
Meg persze felelősen viselkedő bankok is kellenének, mert eddig nyiván a saját belső euro elszámolásuk miatt adtak magasabb kamatra forinthitelt, mert az nekik árfolyamkockázatot jelentett.

Amúgy meg a EUR/HUF tíz éve 250-270 körül van, miközben a magyar infláció jelentősen meghaladta az eurozónáét, ez nem fenntartható.

gabor.voros 2010.05.20. 11:46:50

@Fittipaldi: export növekedéséhez a gyenge forinton kívűl leginkább felvevőpiac kell. szerinted ebben a recesszióban a forint árfolyama miatt áltak le az autoalkatrészgyárak, vagy netán a kevesebb autoeladásmiatt visszaeset felvevőpiac miatt.
a populista klisék kissé már fárasztóak.
Attól hogy gyengébb lesz a forint nem fog kelleni több gyujtáskapcsoló pl az audihoz.

hollókő 2010.05.20. 11:47:45

@newtehen: Nem ég a házam.
Sajnos nemcsak a felelőtlenül, mindenáron PÉNZSZERZŐ cigánymentalitású komcsik és a példájukat követő kisemberek háza ég, hanem az egész hazánk!
Ezek a barmok fel se fogják, hogy milyen FELADAT lesz ebből az ELADÓSÍTÁSBÓL kihúzni az országot.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 11:51:11

@Fittipaldi: Az export növeléséhez leginkább az export növelése kell. Annak pld feltétele, hogy legyen mit eladni, tehát legyen termelés. aztán nem ártana egy piac sem, ahol ezek a termékek kellenek. Aztán majd beszélhetünk harmadjára az árról.
Ez a baja a "magadfajtának". Még nem tudja mit ad el hova, de már számolgatja mennyiért....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 11:55:10

@hollókő: Nem, az igazi baj, itt megint az, hogy újra, és újra eljátsszák velünk az "oszd meg és uralkodj" játszmát. Most épp a deviza kontra forint hitelesek egymásnak ugrasztása van soron. És sajnos ehhez nagyon sok agy mosott idióta tökéletes alany is.
Én devizahiteles vagyok. De nem kell a mocskos pénzed, ne kezelj ezért tolvajként, kikérem magamnak.
Megértem, hogy változott az árfolyam, meg infláció van. Én csak annyit kérek, hogy a bank korrekten járjon el. Nem kell, hogy kártalanítson, csak osszuk meg a veszteséget. (ami csak nekem veszteség, a bank részéről csökkent nyereség)

hollókő 2010.05.20. 11:58:00

@newtehen: Soha nem személyeskedtem veled.
Általánosan nézem a problémát.
A hiteled a saját problémád.
Ne akard a nyakunkba varrni.

Fittipaldi 2010.05.20. 11:59:55

@gabor.voros:
populista klisé???

nem egy audi gyújtáskapcsolóról beszéltem, hanem általánosságbam arról, hogy aki relatíve olcsóbban tud eladni akármit, az versenyelőnyhöz jut és mellé nagyobb piacot is szerez.
Egyébként meg a gyújtáskapcsolónál maradva: olcsóbb gyújtáskapcsoló => olcsóbb audit => nagyobb kereslet. Nyilván kurvára leegyszerűsítve, de ez a helyzet.

Fittipaldi 2010.05.20. 12:01:19

@newtehen: ja, meg reggel ki is kellene kelni az ágyból, tudom nehéz.

mig8 (törölt) 2010.05.20. 12:01:29

Volt itt 3 érdekes felvetés:

- Arra játszunk, hogy az euró olcsóbbodik.
- A svájci frank el fog indulni felfelé.
- A Fidesz olcsítani akarja a forintot.

Szerintem az első lényegtelen azoknak, akik CHF hitelt vettek fel...

A másodikkal azért csak óvatosan! Svájcnak sem jó, ha a pénze nagyon felmegy, szóval tuti, hogy tenni fognak ellene. A kérdés csak az, hogy hol van a határ.

A harmadikra én is gondoltam, és szerintem jót is tenne a gazdaságnak rövidtávon. De hosszútávon már nem, mert ezzel a lépéssel a saját munkánkat értékelnénk le.

Viszont amit érdemes megcsinálni, az az, hogy az eurót viszonylag stabil árfolyamon tartani. De ha az euró inflálódik, akkor kénytelenek a forintot is utánainflálni, hogy ne értékelődjön fel hozzá képest túlzottan. Én azt hiszem, hogy ennek van a legnagyobb esélye.

hollókő 2010.05.20. 12:05:10

@newtehen: Nem személyeskedek.
Általánosan nézem az ELADÓSÍTÁST.
A Te adósságod a saját problémád.
Az ország ELADÓSÍTÓIT, akik
hitelekre bújtották a kisembert is, azokat viszont keményen felelősségre kell vonni.

soproni1 2010.05.20. 12:12:31

@hollókő:

nem a felbújtót, a tettest kell elszámoltatni. Kisember meg nem létezik.

Az unásig ismételt magyar vicc:
- Jöttek a partizánok, megerőszakolták összes nővérünket, csak Zsuzsa nővért nem !
-Őt miért nem ?
- Mert ő nem akarta !

gabor.voros 2010.05.20. 12:15:28

@Fittipaldi: rövidtávon elképzelhető amit mondasz, de hosszútávon nem.
egy átmeneti forintgyengülás miatt ugyan tudnának relatíve olcsóbban gyártani a magyarok, de amint ez a forintgyengülés tartossá vállik, infláció indul be, minden export termék ára felmenne, igy a gyártosoron dolgozó emberkének sem lenne elég a fizetése, tehát azt korrigálnák az eurohoz, azaz ugyanott tartunk ahol kiindultunk, csak közben a forint leértékelődött, volt egy hatalmas infláció, stb...

wagabound 2010.05.20. 12:20:49

"Az intelmeit megfogadó polgárok ugyanis komoly veszteséget fognak zsebre tenni."

Magyar nyelv- és irodalomórán hol tetszett lenni? A komoly veszteségeket ugyanis nem zsebre teszi a polgár, hanem elszenvedi. Mint ahogy adóssággal sem rendelkezünk, hanem adósságunk VAN. Nagy különbség!

A lényegről: nehogy már egy politikus mondja meg, mit kezdjek a devizakölcsönömmel, főleg ne egy olyan, aki első intézkedésével belepofázik a a Magyar Nemzeti Bank dolgaiba, és a függetlenségét óhajtja megnyirbálni. Suszter maradjon a kaptafánál, Orbán foglalkozzon a családi vállalkozásaival.

Falusi_metálos 2010.05.20. 12:20:53

A frank hitel még mindíg olcsóbb, mint a forinthitel,
a devizapiaci mozgásokból fakadó árfolyamkockázatot meg vállalni kell, mert a forinthitellel szemben még simán megéri. A nemfizető adósok miatti felár és az egyéb kockázati felárak miatt
nőtt meg inkább a törlesztőrészlet, ami viszont az egyes pénzintézetek kockázatkezelő stratégiájához tartozik. Ott kéne körülnézni,
nemcsak a hitellel rendelkező vállal ugyanis kockázatot, hanem a hitel nyujtója is. Aki azonban úgylátszik ezt szereti a többi, fizető hiteles nyakába varrni.........

Egyébként az átváltás említése a szánalmas demagógia kategóriájába esik.

soproni1 2010.05.20. 12:21:47

@gabor.voros:

Vagy inkább nem . A gyenge forint beindítja a mezőgazdaságot ( az import max. az energia), a turizmust, az exportot. Az infláció akkor tartós, ha a belső fogyasztás tartósan nő. A gyenge nemzeti valuta jó dolog, de ahogy Demján mondta, sajna dolgozni kell a fejlődésért. Ez a nagy kihívás számunkra.

wagabound 2010.05.20. 12:22:25

hollókő: "Nem, az igazi baj, itt megint az, hogy újra, és újra eljátsszák velünk az "oszd meg és uralkodj" játszmát. Most épp a deviza kontra forint hitelesek egymásnak ugrasztása van soron. És sajnos ehhez nagyon sok agy mosott idióta tökéletes alany is. "

Fején találtad a szöget.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 12:24:43

@Falusi_metálos: "A nemfizető adósok miatti felár"

Ha a bank a nem fizető adósok miatt kieső bevételt egyszerűen szétdobja a fizetők között, akkor milyen alapon követeli tovább a nem fizetőkön? Vagy akkor milyen alapon dobja szét? Vagy-vagy, nem?
Valami ilyesmi miatt marasztalták el annó a távfűtő műveket is, nem?

Hol van ilyenkor a PSZAF?

Fittipaldi 2010.05.20. 12:28:02

@gabor.voros: ez igaz, de szerintem ezt a hatást úgy lehetne csökkenteni, hogy az importot egyre növekvő részben kiváltja a belpiacra való termelés, ekkor a gyengülő forint nem keltene akkora inflációt. Valamilyen egyensúly persze így is-úgy is beáll. Dógozni kell, nincs mit tenni.

soproni1 2010.05.20. 12:29:59

@newtehen:

A nemfizető adósok miatt pl. nem kaptunk idén osztalékot a bankba befektetett részvényeink után. Az árfolyam mozgásról nem is beszélve. Tehát a nemfizetők mindig a jól fizetőket szívatják ( és a pofájuk is ugyanakkora)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 12:35:26

@soproni1: Nem, Ti egészen pontosan azért nem kaptatok osztalékot, mert a vezetés úgy döntött, hogy nem lesz osztalékfizetés, nehogy az extraprofitjuk veszélybe kerüljön. A nem fizető adóson úgy is behajtják, eladják a házát, vagy bármi. Még azt is kifizettetik Vele, hogy behajtották rajta, majd az egész összeget még egyszer kifizettetik a többi fizető dóssal, majd az egészre állami támogatást vesznek fel.
Szóval nektek max ezt a dumát adták be. :-D

nestrot10 2010.05.20. 12:40:48

A Rohadt Orsós Orbán ott vigyorog gúnyosan a parlamentben. Nem tudom mit fog csinálni ha a Nép (mivel olyan választási törvényt és alkotmánymódosítást csinál), majd fegyverrel csinál forradalmat mert csak azzal veheti el a gonosz törpe és bandája hatalmát!!!

soproni1 2010.05.20. 12:47:00

@newtehen:

Mivel a nemfizetőket lehetetlen szankcionálni, ezért csak a tulajdonosokkal ( akik között van bank vezető is ) meg a jól fizetőkkel lehet megfizettetni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 12:51:46

@soproni1: Már hogy ne lehetne??? Svájci frank alapú lakáshitelekről beszélünk, melyek záloga a lakás...
Te láttál már akár egy olyan esetet is, hogy egy csóka bejelentette a bakban, hogy hát, bocs. Nem tok többé fizetni. És kész nem fizetett, a bank meg azt mondta, oké, bebuktuk?
Levonják a fizetéséből, eladják a lakását, kocsiját, veséjét.
Hogy mondhatsz ilyet?

Girhes Joe 2010.05.20. 13:16:28

Én csak azt nem tudom, hogy ha bedől a forint (mert bedöntik), és ezzel felpörög az infláció, akkor vajon a részvényárfolyamokra ez gyakorol-e nominálértékben emelkedő hatást (reálérték-tartás), vagy a forinttal értékvesztését a részvények is elszenvedik? (Jó lenne eldönteni, hogy most részvénybe, vagy euróbetétbe jobb-e rakni a pénzt, de azt hiszem, utóbbiba... Részvényvásárláson másfél éve lehetett jól kaszálni.)

hááááát 2010.05.20. 13:32:52

A bank küldött egy levelet melyben felajánlja az átváltást.1 CHF=255Ft.
Ez úgy jön ki, hogy átváltás,szerződéskötési díj,stb.Most öszintén ez kinek éri meg?Ha a forint idáig gyengülne akkor pápát integethetnénk Viktorkának.Ha viszont direkt csinálja, akkor elmegy a szociálisan érzékeny ...........!

AutosVilli 2010.05.20. 13:35:50

Birja ki mindenki ezt a 2 évet még a mélyponton,és ha utánna is szar akkor váltson.

Yasashi Tanuki 2010.05.20. 13:39:31

Ezt a jövőben fog eldőlni, hogy bejön-e a tanács. Ha a Fidesz ténylegesen vállalkozásélénkítő pénzügypolitikát akar folytatni akkor ez azt jelenti, hogy gyengítik a forintot, ez pedig a törlesztőrészletek tartós emelkedését jelenthetik. Most, hogy a görög válság miatt az eurócsatlakozás is bizonytalanná vált, lehet hogy jobban megéri az adósoknak a spekuláció helyett elkönyvelni a veszteséget és egy kalkulálható hitel mellett dönteni.

borzaskata (törölt) 2010.05.20. 13:52:12

Nekünk euró alapú hitelünk van. Többszörösen megérte felvenni. Eygrészt, mert forintban több lett volna, másrészt a válság kellős közepén vettük fel hitelt, ergo nem félek, hogy nagyon emelkedne, de ha normalizálódika helyzet, akkor nyerünk sokat. Másrészt eddig is jóval kevesebbet fizettünk mintha forinban vettük volna fel.

Nem alapból forintban kell hitelt felvenni, hanem hitlefelvétel előtt átgondolni, hogy éri meg. Ugyanúgy nem hirtelen átváltani kell forintra, hanem átgondolni, hosszú távon mi lesz jobb.

Nekem lényegesen több havi kiadásom lenne, ha forintban kellene törleszteni (de az is bőven beleférne családi költségvetésbe,rá lett számolva).

Akik nem tudnak törlszteni, ott sok esetben a bankok és az ügyfelek egyaránt ludasak benne.

Ügyfél felveszi a deviza hitelt, anélkül, hogy alaposabban utána járna, megértené a működését. Bankok nem nézték meg alaposan az ügyfelek fizetőképességét, kicentizve alig jöttek ki sokan, tovább nyújtózkodtak mint atakaró ért.

Meg a deviza hiteleket divat újabban bizonyos embereknek szidni, de arról már többen megfeledkeznek, hogy ha fizetési nehézsége is adodótt az adott családnak, előtte sokkal, de sokkal kevesebbet fizettek mintha forintban vették volna fel.

És sokak még így is kevesebbet fizetnek...

Platon 2010.05.20. 13:54:48

@mig8:

Szerintem rövid távon sem tenne jót, mert csökkentené a lakossági fogyasztást a devizahitelek, és a helyettesíthetetlen importáruk drágulásán keresztül.

És ezt bizony nem ellensúlyozná Demjánék extra profitja sem.

eremita 2010.05.20. 14:06:05

@hollókő: @wagabound:
"Suszter maradjon a kaptafánál, Orbán foglalkozzon a családi vállalkozásaival."

Ez csupán egy óhaj. Ez a hajó a választók akaratából már elment. Orbán ha akarjuk, ha nem, legalább négy éven keresztül a papa kőbányáin kívül az egész országot is művelni fogja.
A mondás azonban továbbra is érvényes: "...ügyeljünk arra, hogy ne nekünk jusson a legtöbb...."

Orbán hímvesszeje fogja országunkat termékenyíteni.

Lucernaböde 2010.05.20. 14:11:19

Ennyi hülyét egy rakáson ! Bezzeg amikor a félhülye Medgyessy fedezetlen kiadásai voltak napirenden akkor nem nyilvánultak meg ilyen cinikusan, akkor az indokolt "jóléti" lépés volt. Akkor nem aggattak rá dehonesztáló jelzőket. Ezek meg nyilvánvalóan tenni szeretnének valamit, segíteni szeretnének azokon akik tényleg bajban vannak és ugyanazok akik Medgy. dilettantizmusát látva bólogattak, vagy legalábbis hallgattak, azok most előbújtak a pöcegödörből és rigmusokat gyártanak egy még be sem iktatott miniszter ellenében. Az orbánfób hatökörnél nagyobb barom ebben az országban nem létezik.

Lucernaböde 2010.05.20. 14:13:19

@eremita: Mekkora barom vagy te is. Ilyen 8 év után te mocskos tetű, hallgatnod kellene. Orbán 98-02 között 53 %-ra vitte le az államadósság GDP arányos mértékét te vadhülye. Medgy. és GYF pedig 2006 végére 70 % közelébe lavírozott - akkor még nem is volt válság. Igazi balos kutyák vagytok.

Lucernaböde 2010.05.20. 14:16:09

Persze tudni nem tudtok semmit - ezért gyártottatok urban legendet abból is, hogy Orbán szembefordult az oroszokkal, pedig hát, igazi vadbarmocskáim 98 augusztusában kezdődött a rubelválság, az volt az orosz kereskedelem beszűkülésének oka - de ugatni azt tudtok. 2-szer választottatok meg egy mocskos, undorító utódpártot annak minden gyötrelmével és magyarellenességével, most meg ugattok és Matrolcsyn fenitek a mocskos fogatokat ? ÁLLATOK !

eremita 2010.05.20. 14:21:22

@Lucernaböde:

Kimondta, hogy én balos vagyok? Gyurcsányt utáltam mert tényleg ő, meg a vörös seggű bandája vitte padlóra az országot. Bajnait tárgyilagosan ítélem meg, a szarból kihozta, amit lehetett.

A FIDESZ vezérkarára is emlékszem. Túlnyomó többségük az egyetemi padokból egyenesen a parlamentbe masírozott, mint az SZDSZ ifjúsági különítménye. Civil munkahelyük a képviselőségen sohasem volt. Vajh mire tollasodtak meg? Orbán neje a vagyon nyilatkozatában vagy 60 tételben sorolja a földeket és házakat.

Kopi3.14 2010.05.20. 14:25:34

@soproni1: a mezögazdaságot semmi nem tudja beindítani, pláne nem a gyenge forint. Amßugy is a jelentös energiaigénye miatt a gyenge foritn miatti gázolajdrágulás már elszomorítaná a népeket a szektorban. turizmus- eddig sem azért nem jöttek, mert drgágák voltunk, ezutáns sem azért fognak, mert oclsók lettünk. Ha szar, akkor szar a turizmusunk, nem tudjuk eladni, vagy nem akarjuk eladni. Export. Exportunk jelentös része külföldi nyersanyagon él, így a gyengülö forint csak korlátozottan érvényesülhet, mert a megnövekedö nyersanyagköltségek + energia+szállítás mar nem lesznek olyan mosolyra okot adóak.

pannonfunk 2010.05.20. 15:02:33

@eremita: jaja, te nem balos vagy. Te "független" vagy. Tudjuk.

pannonfunk 2010.05.20. 15:08:07

@Kopi3.14: A mezőgazdaságot valóban nem fogja beindítani a gyenge forint. Viszont azt tudod, hogy a mezőgazdasági termelés hány százaléka a teljes GDP-nek?

A turizmuson már lehet vitatkozni. Valóban volt több váltás is: az NDK-s turisták a berlini fal lebontása utántól nem jöttek, aztán meg a nyugatiak inkább Horvátországba, Görögországba mentek. Az okok egy része valóban az igénytelenségünk volt, egy másik része meg (hoppá!) az, hogy Horvátország és Görögország olcsóbb volt!

Az exportról írt részed viszont bugyutaság, ne haragudj. Behozzuk a nyersanyagot X euróért, feldolgozzuk és exportáljuk Y euróért. Na, akkor a nyerességünk mennyi? Hogyan változik ez forintban számolva az Euro/forint árfolyammal?

pannonfunk 2010.05.20. 15:15:56

@eremita: ja, csak hogy a megtollasodásra is válaszoljak. Mind Orbán, mind a neje vagy féltucat könyvet adott ki több ezer forintos áron. Szerinted egy könyv eladásán mennyit kerestek? Szerinted hány olyan könyvet kellett eladniuk, hogy adózás után a nyerességük annyi legyen amennyi? Ha csak minden tizedik fun vesz egy ilyen könyvet, az 150000-es eladott példányszám (másfél millára lehet becsülni a hardcore számát), ha csak minden eladott könyv után 1000 Ft a nyeresség, akkor bőven túl vagyunk a 150 millás nyerességen. Ha ezt a pénzt nem herdálják el, hanem befektetik (pl. földbe, ahogy éppen írod), akkor... számolgassál egy kicsit.

eremita 2010.05.20. 15:27:36

@pannonfunk:

Jobb ha tőlem, tudod, hogy az Orbán közeli könyvkiadóknak veszteséget jelentettek ezek a könyvek.
Kérdezz akárkit,aki csak kicsit is ért ezekhez a dolgokhoz.

eremita 2010.05.20. 15:37:02

@pannonfunk:

Akik a Szíjártó féle papagájkórusnak nem tagjai azok csak balosak lehetnek? Meg persze komcsik és libsik.
Valószínű én vagyok az idősebb, felnőttként éltem meg azokra az időket, amikor az "egy a jelszó" "egy az út" volt divatban.

A dolog diszkrét bája, hogy ma nagyon sokan a jobboldali kötődésű közül pontosan ugyanazokat a jelszavakat harsogják, mint amilyenek 40-50 éve voltak divatban.

pannonfunk 2010.05.20. 15:37:54

@eremita: ezt meg majd bemondásra el is fogom hinni, ja persze.

Na meséljél, ha ilyen okos vagy, meg szagértő, hogy mitől is vesztességes? Bőven az előállítási költség felett volt az áruk, reklám nagyon nem is kellett, vitték a népek, mint a cukrot, nyomtak egy kis hírtévés, magyar nemzetes, demokratás és heti válaszos reklámot, gondolom az sem került sokba. Amit legyártottak, elfogyott, mert próbáljál rendelni interneten, nincs raktáron, lásd pl.: www.libri.hu/konyv/a-konyhaablakbol.html

Pedig a Libri ugye nem az a futottak még könyvterjesztő bolt kategória.

Szóval városilegendázhatsz itt, hogy vesztességesek voltak ezek a könyvek, merhát mégiscsak jobban esik a szívednek azt mondani, hogy a patásördög Zorbán lopta a vagyonát, csakhát minden információ alapján ezek a könyvek masszív hasznot hoztak Orbán számára, még Orbánék saját bevallása szerint is.

pannonfunk 2010.05.20. 15:41:25

@eremita: Nem, de azért aki úgy köszön, hogy tokaj hímvesszeje, arról az első benyomásom nem az, hogy független. Főleg, ha hangosan azt ordibálja, hogy ő milyen de milyen független...

eremita 2010.05.20. 15:48:09

@pannonfunk:
Én nem a könyvterjesztőket említettem, hanem a könyvkiadókat.A kettő közt ég és föld a különbség.

Piacgazdaságban nincs olyan, hogy ha valami népszerű akkor nem lehet megvásárolni. Ez a hiánygazdaságok jellemzője. Ha egy szakácskönyv ennyire népszerű, mint ahogy említetted, akkor a kiadó azt ész nélkül utánnyomja mert ebből haszna van.
Nem életszerű az indoklásod.

Az szokott eltűnni a piacról, amire nincs kereslet, mert annak az előállításán sincs haszon.

eremita 2010.05.20. 15:50:20

@pannonfunk: Én ilyet, Tokaj hímvesszeje nem mondtam. Ezt te mondtad most.

És ha nem szeretem Gyurcsányt, akkor abból automatikusan következik, hogy Orbánt meg szeretem?
Na ne.

pannonfunk 2010.05.20. 16:07:59

@eremita: Persze, meg lehet tanulni a tankönyvből a liberális szemléletű gazdaságpolitikát, amely valószínűleg működik is csomó fogyócikkre, node egy nem fogyócikkre, aminek a megvásárlását nem is racionális vagy pénzügyi indokok, hanem politikai érzelmek vezérelnek...

Amúgy meg:

eremita 2010.05.20. 14:06:05
"Orbán hímvesszeje fogja országunkat termékenyíteni."

Ez erdetiben bizony, hogy Tokaj hímvesszeje volt:

belfold.ma.hu/tart/rcikk/a/0/126662/1

Ne mondd már, hogy nem erre gondoltál, amikor a fenti sort beböfögted.

Sorge 2010.05.20. 17:12:08

A blog tulajdonosához szólok.
Vagy alapjában nem érted az egészet amiről írsz, vagy tudatosan egy olyan helyet hoztál létre, ahová a bankárgyerekek járnak maszturbálni. Pfujj ...

busga 2010.05.20. 18:49:39

Nálam teljes a képzavar:
gazdasági növekdést akarnak, ami ha lesz, erősíti a forintot. Ha azt akarja, hogy átváltsuk a devizahiteleket, mégis miben hisz? gazdasági összeomlásban? államcsődben?
Állítólag felelőtlen volt a jegybank, amiért engedte a nyakló nélküli devizahitelezést. Hallott valaki fideszes képviselőt interpellálni az ügyben az elmúlt 8 évben? Az önkormányzatok hitelinek 81 %a CHF. Ki vette fel? Ki fogja visszafizetni és miben? De az is érdekelne, hogy az államilag támogatott forinthitel (ami helyett jött a deviza)kamattámogatását ki fizeti? Egy biztos, ha elkezdődn a devizahitelek tömeges átváltása, borul a forint. Kamatemelés ezerrel és
dupla szívás: árfolyamveszteség +kétszámegyű forintkamat

Sorge 2010.05.20. 19:21:59

@busga:
Látom, te sem érted. Tökéletes volt a liberális agymosás . :(

Sorge 2010.05.20. 19:48:26

@busga:
Ide figyelj öregem ! Véget kell vetni annak a csapdának, hogy a forint más valutákhoz viszonyított árfolyamát az határozza meg, mennyi idegen valutát váltanak át forintra . Mert most minél több valutát váltanak forintra, annál " erősebb " a forint . Csakhogy az idegen valuta azért jön ide, hogy magyar államkötvényt vegyen, vagy devizahitellé alakuljon. Vagyis ha elfogadható forint árfolyamot szeretnénk, akkor folyamatosan magas kamatot kell fizetnünk az idehozott idegen valutákra . ( Az államadósság után most évente 1200 milliárd forint kamatot fizetünk. ) Tehát most mi mindenképpen fizetünk :
1. Vagy magas kamatot, hogy sok deviza áramoljon ide és magas legyen a forint árfolyama .
2. Vagy ha nem fizetünk magas kamatot, akkor nem jön ide az idegen deviza, alacsony marad a forint árfolyama és a hiteltörlesztésnél több forintot kell adni egy egységnyi devizáért.

Na ebből a csapdából kell kitörni . Mégpedig úgy, hogy az állami devizahitelek kivételével mindent forintra kell váltani. Erre persze nagyon leértékelődik a forint. De kit érdekel, hiszen akkor már forintra vannak váltva a hitelek .
A leértékelt forint mellett eszméletlen export fog megindulni . Az exporttöbbletért kapott devizából kell fizetni az államadósságot . Ez a folyamat így szépen megindul és a forint is folyamatos lassú erősödésbe fog kezdeni .

Sorge 2010.05.20. 19:50:13

@busga:
Ide figyelj öregem ! Véget kell vetni annak a csapdának, hogy a forint más valutákhoz viszonyított árfolyamát az határozza meg, mennyi idegen valutát váltanak át forintra . Mert most minél több valutát váltanak forintra, annál " erősebb " a forint . Csakhogy az idegen valuta azért jön ide, hogy magyar államkötvényt vegyen, vagy devizahitellé alakuljon. Vagyis ha elfogadható forint árfolyamot szeretnénk, akkor folyamatosan magas kamatot kell fizetnünk az idehozott idegen valutákra . ( Az államadósság után most évente 1200 milliárd forint kamatot fizetünk. ) Tehát most mi mindenképpen fizetünk :
1. Vagy magas kamatot, hogy sok deviza áramoljon ide és magas legyen a forint árfolyama .
2. Vagy ha nem fizetünk magas kamatot, akkor nem jön ide az idegen deviza, alacsony marad a forint árfolyama és a hiteltörlesztésnél több forintot kell adni egy egységnyi devizáért.

Na ebből a csapdából kell kitörni . Mégpedig úgy, hogy az állami devizahitelek kivételével mindent forintra kell váltani. Erre persze nagyon leértékelődik a forint. De kit érdekel, hiszen akkor már forintra vannak váltva a hitelek .
A leértékelt forint mellett eszméletlen export fog megindulni . Az exporttöbbletért kapott devizából kell fizetni az államadósságot . Ez a folyamat így szépen megindul és a forint is folyamatos lassú erősödésbe fog kezdeni .

pannonfunk 2010.05.20. 20:19:22

@Sorge: Hát az a nagy büdös helyzet van, hogy nem csak a forint-idegen valuta viszonylatban vannak ezek az alapvető folyamatok gyengülésről és erősödésről, hanem bármely két pénznem viszonylatában. Persze, lehet megpróbálni megszüntetni, szélmalomharcolni az egész világ ellen, csak nem fog menni. Helyette meg kellene tanulni együtt élni vele.

Sorge 2010.05.20. 23:17:16

@pannonfunk:
Azzal a helyzettel nem lehet együtt élni, hogy a magyar gazdaságban állandóan nagy tömegű idegen pénz kering, ami után folyamatosan kamatot kell fizetned. Olyan ez, mintha állandóan albérletre költenéd a megtakarításaidat, - így aztán sosem lesz saját lakásod . Ráadásul az idegen pénzt bármikor kivihetik és akkor összeomlik a rendszer. Csak a hülye és az áruló ember nem tesz ez ellen .

pannonfunk 2010.05.21. 20:02:44

@Sorge: Soha nem mondtam, hogy ez ellen ne tegyünk, csak az ellen nem tudsz tenni, hogy a valuták egymáshoz viszonyított árait is a kereslet-kínálat viszonya határozza meg.

Amúgy a hasonlat stimmel. Külföldön úgy elszálltak az ingatlanárak, hogy az embereknek nincsen pénzük ingatlant vásárolni, ezért folyamatosan költenek albérletre. Lehet rettegni, hogy kitesznek az albérletből és lehet belátni, hogy úgyse lesz pénzem soha lakásra, de mindig lesz annyi pénzem, hogy fizessem az albérletet. Ami vagy igaz, vagy nem, van olyan tendencia, hogy Angliában egyes rétegek megpróbálnak ingatlanokat vásárolni saját maguknak, kitörve az albérletből.

Sorge 2010.05.22. 15:01:25

@pannonfunk:
"... a valuták egymáshoz viszonyított árait is a kereslet-kínálat viszonya határozza meg..."
Hozzunk létre mi olyan helyzetet, hogy az a tőke ami most folyamatosan rajtunk élősködik, kényszer helyzetbe kerüljön . Amikor bármit lép, nekünk kedvezzen, mert előzetesen olyan helyzetet alakítottunk ki . Veszítsen ő a kereslet-kínálaton alapuló árfolyamon . Akkor ő akarja majd megszüntetni ezt a rendszert .

valaki76 (törölt) 2010.05.24. 00:19:42

@Sorge: Értem én a gondolatmentet, de a leértékelődéssel együtt járó infláció sok embernek nem fog tetszeni, pl. fix jövedelemből élők, betéttulajdonosok, stb. Szóval ez sem egy 100%-os megoldás.

Itt nincs könnyű megoldás.
süti beállítások módosítása