Nehéz időkben beint az OTP

 2008.11.19. 09:30

Személyesen a bankfiókban kell kérni a tőkegaranciát egy tőkegarantált alapra? Ha ez valóban igaz, akkor nem semmi innovációt vezetett be az OTP Bank az internet korában, hogy amúgy is mindig vidám ügyintézőit felvillanyozza a bankfiókokban. Kíváncsian várjuk a PSZÁF vizsgálat eredményét, de azért előzetesen arra fogadnánk, hogy ez az "apró kis feltétel" biztosan megtalálható valami eldugott helyen, tehát végeredményben úgyis az ügyfél szív... 

 

Tisztelt Szerkesztő,

 
felbuzdulva a http://szivatos.blog.hu/2008/07/29/nincs_szabadulas_az_otp_karmai_kozul cikken nekem is lenne egy sztorim:
 
Befektetési tanácsok, avagy hogyan bukjunk egy tőkegarantált befektetési alappal!
 
azt hinné az ember, hogy ez nem is olyan egyszerű, mert hát a nevében is benne van, hogy tőkegarantált.
 
De nekem azért csak sikerült. A receptura egyszerű: 
 
1. Vegyél az interneten némi OTP Optima tőkegarantált befektetési alapot
 
2. Várj míg mínuszba megy (ez most nem túl nehéz)
 
3. Majd ha a befektetési alap Garanciavállalási Nyilatkozatában foglalt feltételeknek eleget teszel váltsad vissza
 
4. Ja és ne feledjed el megnézni az egyenlegedet
 
Nekem ez az utolsó marad el mindig, gondoltam a számítógép tud számolni, és nem téved.
 
Ez így is van, ha a program az ügyfelekre lenne optimalizálva, de nem!
 
Mivel jelentőset buktam könnyen kiszúrtam a turpisságot, és mint gyanútlan áldozat kedvesen kértem, hogy számolják újra.
 
Mire azt a választ kaptam, hogy csak bankfiókban, személyes ügyintézés mellett és külön kérésre van tőkegarancia, amit még méltányossági módon sem adnak meg nekem utólag.
 
Részletek és az OTP hivatalos válasza:  http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm
 
Szerintem 2008-ban az internet korában ez nem túl etikus magatartás, és vélelmezhetően minden áron a banki profit maximalizálása cél.
 
De hát a cél szentesíti az eszközt?
 
Egyelőre várom a PSZÁF állásfoglalását. A beadványomat tartalmilag, formailag elfogadták, és az eljárást elindították.
 
Persze nem tartom kizártnak, hogy valamilyen belső szabályzat, esetleg hirdetmény eldugva rendelkezik arról, hogy az internetes visszaváltás esetén nem érvényes a tőkegarancia, de minden esetre legjobb tudásom szerint sem a 100 oldalas "Az OTP Optima Tőkegarantált Kötvény Alap Tájékoztatója és Kezelési Szabályzata", sem a 16 oldalas "HIRDETMÉNY a lakossági ügyfelek részére nyújtott OTPdirekt szolgáltatásokról" sem az 56 oldalas "Lakossági OTPdirekt Üzletszabályzat" nem említi.
 
A történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.

Címkék: bank otp alap internetbank tőkegarancia befektetési

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr86777292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.11.19. 10:00:51

Mekkora mocsok mar az OTP!

Sok kitartast kivanok a panaszosnak!

pakesz 2008.11.19. 10:15:57

ez aztan elegge perverz vegigolvasni annyi szemet szoveget 172 oldalon...

jo nagy lehetett az a bukta ha erre kepes volt

THK 2008.11.19. 10:16:38

én is későn kaptam észbe, és csak október 2. hetén váltottam vissza az Optima jegyeimet - de még akkor is 3.72 fölötti árfolyammal (ma 3.47 alatt van), ami csak idén augusztusi, szeptemberi vásárláshoz képest lenne bukta (de persze annál sokkal régebben történtek)

szerencsére volt idő tehát a cselekvésre - ezzel együtt tényleg ritka pofátlan dolog az internetes felületet kizárni a garanciából (hiszen valszeg alig lehet vki, aki nem ott, hanem bankfiókban vesz ilyet)...

bankár 2008.11.19. 10:22:26

fizetésből bérből élő szegény bankárok vagyunk. nekünk is el kell tartani ám a gyerekeinket... meg a villánkat meg a 7es bmw-t. mit gondolt az ügyfél? hogy majd ő keres az alapon?

Bit Rot 2008.11.19. 10:23:21

Hajrá, irány a Homár! (homar.index.hu).
Írtál a Homárnak? Háthat harapnának a sztorira!

tictac 2008.11.19. 10:26:28

Irány a PSzÁF, Juszt műsor, minél nagyobb nyilvánosság.
A Rafinál például a 13,5%-os, 3 hónapos betétet nem lehet lekötni interneten, csak személyesen, vagy telefonon. Az összes többit lehet interneten (más akciósakat is), köztük 3 hónapos nem akciósat is, és ha nem figyel valaki, könnyen leköti 8% körül. Igaz a betét kondícióiban leírják ezt nem túl feltűnően.

Vilámközösülés 2008.11.19. 10:35:03

A PSZÁF-tól ne várjál semmit egy sokkal egyszerübb és
egyértelmübb esetemben /csillagászatilag irreális kurva
magas felszámított bankköltség/ is kihozta a bankot jogszerű
szabadrablónak.

Csocso 2008.11.19. 10:37:19

A bankok sehol sem az ügyfél érdekeit képviselik.
Nagy humbuk az egész!!!
Tictac észrevételével én is találkoztam, most hogy megemelték a jegybanki alapkamatot néhány vagy annál több bank emelt a saját betétein, de csak személyesen lehet intézni vagy telefonon, ez kicsit röhej!

Még egy érdekesség!
Betét számláról nem lehet egyből deviza alapú számlát nyitni, előbb xy Ft költség mellett nyisson az ember egy folyószámlát, majd onnan lehet deviza számlára átállni.
Jobb helyeken törekednek az egyszerűségre, a bankoknál a bonyolultságra és arra, hogy teljesen hülyének nézzék az embert!

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.19. 10:46:51

John42, elküldtem a Homárnak is, de még nem csapott le rá. Oda lehet, hogy kicsit gúnyosabb stílus kellene...

Titac, PSZÁF elindította a vizsgálatot, a Gazdasági Versenyhivatal a fogyasztók megtévesztésére való beadványomra még nem reagált.

OTP pedig ezek ellenére nem akarja csendben orvosolni az ügyet.

csipet 2008.11.19. 10:53:35

Teljesen egyértelmű az Alap Tájékoztatója.

Még ha az Internetet esetleg "forgalmazási helynek" tekintjük, akkor is marad, hogy:

"A garancia érvényesítésének feltétele a vételi szerződés bemutatása."

Tehát aki elmegy a bankfiókba, de nem mutatja be az eredeti vételi szerződést (mert otthon hagyta, nem találja, elvesztette, kidobta), az sem érvényesítheti a garanciát.

Na most kérdezem én: az Interneten hogy mutatta be az illető a szerződést? Nyilván sehogy!


Hasonlóan:
- ha elromlik a drága műszaki kütyü, nem elég visszküldeni, be kell mutatni a számlát, garanciajegyet.
- ha a pizzás ad diákkedvezményt, ahhoz be kell mutatni diákomat. Ha a neten rendelem, nem tudom bemutatni, nincs kedvezmény.
- Ha MÁV jegyet veszek az Interneten, azt kód alapján a pályaudvaron kinyomtatják. De ha mégse szállok föl a vonatra? Nyilván nem tudom a Neten visszaváltani. Ahhoz ugyanis be kellene mutatni a jegyet, hogy nincs fölhasználva.

Kopasz Szuzukis 2008.11.19. 11:03:46

Nem teljesen mindegy, hogy honnan indítod a tranzakciót? Ha tőkegarantált, akkor akár postagalamb-futár esetén is tőkegarantáltnak kellene lennie.

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.11.19. 11:07:37

Ha az alapot interneten vette, akkor nyilvan nincsen pecsetes alairt szerzodese. Vagy azt utolag postazza valaki.
Egyebkent ezzel meg mit akar az OTP, ha van nevemre szolo, szamlamon levo befektetesi alap, amit csak az adott bank forgalmaz, az milyen "egyeb" modon kerulhet hozzam? Vagy lehet alapjegyet venni "okosba" mondjuk a 4 tigris kinai piacon?!!?
Tipikusan meg egy olyan lepes, ami szepen redukalja azon ugyfelek szamat akinek garanciat kellene kifizetni.

Bejjja 2008.11.19. 11:11:34

Nem lepődtem meg az OTP-s sztorin. Én ugyanúgy póruljártam velük. 2004-ben kötött lakáshiteles szerződésemben 0% előtörlesztés szerepel. 2005. júniusában egyoldalúan felemelték 3,6%-ra. Megbüntette az OTP-t a GVH, kötelezte a visszatérítést. Ekkor ért a második pofon. Kiderült, hogy hiába egyetemleges Hitelező az OTP Bank NyRt. és az OTP Jelzálogbank, a tudtom nélkül jelzálogbankos ügyfélállományba raktak, és a visszatérítési kötelezettséget lepattintották magukról, merthogy a GVH határozat a jelzálogbankos ügyfelekre nem vonatkozik. Annak ellenére utasították el a visszatérítést, hogy én az OTP Bankkal kötöttem szerződést.

És a mai napig egy ilyen sz@rházi g*ci cég még működhet

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.19. 11:12:50

Csipet,

kérdés, hogyan definiáljuk a vételi szerződést. Szóbeli megállapodás, rutaló magatartás is lehet az (ha megnézed a referenciáinkat, dolgozunk pár ügyvédi irodával :). A szerver mindent dokumentált (logolt), a számlámról levonta az ellenértéket, az értékpírszámlán a dátum, vásárlási ár, aktuális érték visszamenőleg listázható. Az számlatörténettel bizonyíthatom, hogy nem az aluljáróban vettem.

Egyébként meg olyat ne kérjenek tőlem, amit nem adnak. Interneten is tudtak volnak szerződést küldeni, vagy mint más esetben kipostázni. Ez olyan mintha a vevő a számlán kívül a jótállási jegyet is kérné, amit nem ad senkinek!

Mondjuk ez az eset bennem is felmerült, ezért természetesen próbavásárlást is csináltunk azóta. Interneten vett OTP Optimát a Bank fiókjában váltottuk vissza. Természetesen napi árfolyamon akarták, de mikor kértük a tőkegaranciát, szó nélkül (az ügyintéző elmondása szerint plusz néhány kattintással) megoldották. Kérdeztem, hogy milyen papírokra van szükségük. Hát semmire, mert minden benne van a számítógépben. (A bizonyításhoz szükséges helyszín, dátum, papírok rendelkezésre állnak.)

A lényeg a következetesség!

már megyek is tovább... 2008.11.19. 11:16:18

én ott hagytam őket 2005-ben. sok bank van a piacon érdemes körülnézni. nem véletlenül termelt az otp több száz milliárdos profitot idén is.
csányi úr minden bizonnyal elégedetten dől hátra

Bejjja 2008.11.19. 11:18:57

Csocso, én egy bank Netbankárján keresztül szerettem volna a pénzem lekötni akciós kamatra, 3 hónapos futamidőre. Kizárólag a bankfiókban lehetett ezt megtenni. Üzletpolitikára hivatkoztak, hogy nekem miért kell átbumszlizni a fél városon /ugyanis rettentő kevés a bankfiók/ egy nyamvadt lekötésért. Nincs a Netbankáron a lekötésnél egy legördülő sáv, ahol választhatok a kamat százalékok között. Ez annyira bonyolult dolog? A Netbankár elvileg arra való, hogy ilyen dolgokat könnyen, gyorsan megoldhassak.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.11.19. 11:22:55

OTP-ven nem érdemes bizniszelni.
Inkább a bőrnyakú aranyláncosokkal.
Megbízunk egymásban. Ha-ha-ha.

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.19. 11:24:25

Vannak azért karakán bankok is! Úgy látszik ők is blog olvasók :) Már a második bank hívott, hogy cégünk leinformálsa alapján (APEH, cégbíróság, BAR-lista...) szeretnének egy igazán kedvező VIP, személyre szabott szolgáltatást nyújtani nekünk (a jelenlegi bankköltségünk töredékéért), és szerződésben garantálják, hogy nem kell bemennem az irodájukba, ha szükséges, akkor ők jönnek ki személyesen hozzánk. Ja és minden érintettet ők fognak a számlaszám változásról tájékoztatni, ha adunk egy listát.

Lehet, hogy ez csak a reklámérték miatt lenne, ezért most nem írom ide a nevüket.

leleszi 2008.11.19. 11:28:09

Felháborító!

Ha az internetes jegyzésre nem terjed ki a garancia az üzletszabályzatba körmönfont módon belevett kondíció/taposó akna/ miatt, akkor neten nem is lehetne forgalmazni a terméket, mert onnan kezdve, hogy neten jegyzel nem tőkegarantált az alap. Ez szerintem megtévesztés. Attól, meg hogy valaki elhányt egy darab papírt, vagy nem is kapott olyat, mert neten kötött üzletet, szerintem a szerződés él és létezik. Ha az ügyletkötéskor tévedésben voltál, az OTP meg ezt tudhatta szerintem létre sem jött a szerződés, visszakövetelhető a teljes pénz meg a ptk szerinti késedelmi kamata, de ehhez sajna bíróság kell.
A PSZÁF-ban nem lehet reménykedni, mert csak annyit tesz, hogy az OTP-nek kiküldi a panaszos levelet, melynek jogi osztálya majd szépen leírja még 1szer az álláspontját és pont.

A GVH jobb hatásfokú lehet, és gyakran szór kis vastag bírságot is. Csak nagyon pontosan meg kell folgalmazni, hogy hol és miért történt fogyasztó megtévesztés. A megtévesztés GVH általi megállapítása egy perben is komoly bizonyíték lehet.

A Tv ügyvédje nyilvánossága (vagy legalábbannak a kiltásába helyezése) is jót tehet az ügynek.

Sok sikert a harcban!

Ps: Nekem egy jogtalannak itélt Vodafone roaming internet számlát sikerült 160 ezer Ft-ról 12 ezerre csökkentenem. 1-2 kemény levél volt a fő meggyőző erő. Negatívum: a Vodafone dossziém (amibenamúgy csak a szerződést tartanám) most kb 2 cm vastag, tehát idő és energia is kell mindehhez.

jalousie 2008.11.19. 11:37:01

csipet: Azért nehogy kihozd az emailjük alapján, hogy az OTP megfelelő mértékben tájékoztatta erről az ügyfelet a számára rendelkezésre álló fórumokon. Nagyon remélem, hogy ilyet azért büntetlenul nem tehet meg, még ha az apró betűk közé ennek alapjait le is fektette. Ha a PSZÁF nem bünteti meg őket, akkor én is minden lehetséges fórumot megragadnék az eset nyilvánosságra, tudja meg mindenki, mi fán terem az OTP.

tictac: amit a Rafira írsz, az a CIB-re is igaz, az akciós lekötött betét az Internet Bankjukban nem intézhető, igaz, ez azért jobban van kommunikálva, de akkor is cigányok ők is... Ráadásul ha CIB24-en intézed, akkor egyszeri, betét lekötési díjhoz kapcsolódó jutalékkal jól meg is büntetnek, ezzel is köszönetüket kifejezve, hogy hozzájuk vitted a pénzed.

jozo 2008.11.19. 11:54:34

otp-t azonnal otthagyni

minden pénzt elvinni

összes ismerősnek elmondani, a vidék legrosszabb bankja, annyira vevőbarát, mint a BKV

(nálunk is optimában volt a pénz, jó ideig elég volt az elektronikus értékpapír számla, majd hipp-hopp kitalálták, hogy kössek otp lakossági folyószámlát, mert csak azon tarthatom -persze a kellemes éves díjakkal- amire azt mondtam, most veszem ki a pénzemet.
szerencsétlen ügyfeles nő szivta a fogát és vagy 40 percig szöszölt a papírokkal, mert én nem kötöttem velük szerződést új folyószámlára, ő meg annélkül nem adhatta volna ki a pénzemet)

szóval az otp nem véletlenül akkora, amekkorra, rettenetes pofátlansággal nőtt ekkorára

4311 2008.11.19. 12:02:33

Küldjétek el a GVH-nak is, biztos, ami biztos.

sikeres 2008.11.19. 13:09:06

Aki az OTPvel üzletel, az nem lehet sikeres ember...

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.11.19. 13:29:30

GVH is megkapta, csak még nem reagált.
De nem adjuk fel, próbáljuk újra.

Csocso 2008.11.19. 13:33:56

Fentről bűzlik a hal!
Mit vártok ha a politika is egy merő hazugság, akkor azok talpnyalói élén Csányival aki, eurót akar mert ég a háza, milyen lenne?
Alapvetően egy nagy problémát látok.

SUMÁKOLÁS!

Miért nem lehet a frankót mondani, akkor jobban mennének a dolgok és jobban ki is lehetne szűrni a sok trógert.

De aki ott van a toppon és lehetősége lenne a törvény módosításra, azok pont beleszarnak mert akkor összedőlne a kártyavár, amit az egyszerű emberek tartanak!

MÉG!
De meddig?

zsuri 2008.11.19. 13:51:53

Velem is pontosan ugyanez történt okt. 28-án. 29-én telefonos ügyintézés után elmentem a honos bankfiókomba, ahol utólag szintén nem tudtak semmit tenni, hanem hivatalosan írásban felvették a panaszomat. Eddig még nem érkezett rá válasz, kíváncsian várom. Szerencsére nem óriási a veszteségem, de ez a helyzet akkor is tűrhetetlen. Ha kell támogatás szólj.

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.19. 13:56:11

Örülük, hogy nem egyedi esetről van szó, hanem globális problémáról, mert pl. a PSZÁF csak azokkal foglalkozik.

zsuri 2008.11.19. 14:33:54

Lassanként válaszolniuk kellene, azt mondták max. 3 hét. A PSZÁF felé külön kellene bejelentsem, vagy vmi módon a tiédre kellene hivatkozzam?

Zarq 2008.11.19. 14:35:39

Detto ez volt velem is, csak én még azelőtt hívtam őket mielőtt elcsesztem volna, mert kerek összeg lett volna ha jól számol. Hozzátenném hogy nem kis várakozás és adminisztráció volt a fiókban, ahol ráadásul minenáron beleakartak dumálni valami alapba pedig attól én most kicsit fázom.

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.19. 17:32:24

Mindenkinek külön kell bejelenteni.
Ha egy témában több bejelentés érkezik, akkor látják, hogy valós dologról van szó.

Jankovits 2008.11.19. 17:50:09

Érdekes, amikor szídják az OTP-t. Én is tudom, hogy nem itt a legmagasabb a kamat, de szerintem még mindig itt van a pénzem a legnagyobb biztonságba. Emlékszem a Postabank esetére...
Viszont panaszom van a KHB-ra. Tegnap online utaltam egy KHB-s lakossági számlára, és kiderült a mocskok nem írják jóvá azonnal a befolyt pénzt az ügyfél számláján, hanem 2 napig "várakoztatják". Ilyen esetem még nem volt, hogy a XXI században az internetes utalást egy banknak pofája legyen kézimunkával befejezni házon belül, és ezért 2 nap késedelmet okozni nekem. Akitől vásároltam, az ugyanis nem postázza a termékét, csak miután megjelent a vételár a számláján.
A KHB is monnyon le!!!!!!

Gande 2008.11.20. 12:40:38

Szamomra alapbol ki van löve egy olyan bank, ahol sorszamot kell huzni, mint egy hivatalnal.

Neha bizonytalan vagyok, hogy csupan az ügyintezö rendelkezik-e tul alacsony szakmai tudassal, vagy csak siman szivatni akar?

Sajnos az a tapasztalatom, hogy a fogyasztok zöme nem mer reklamalni, ezert a nagy cegek azt hiszik, mindent megengedhetnek maguknak.

szerinem minnel több ember reklamal, annal hamarabb ra fognak jönni, hogy a reklamacio sok penzbe kerül. en kimondottan allergiasan reagalok, ha megprobalnak hülyenek nezni.

Erdekes modon tölünk nyugatabbra annak ellenere, hogy sokkal erösebb a fogyasztovedelem, olcsobbak es attekinthetöbbek a penzügyi szolgaltatasok.
a penzintezetek kimondottan felnek a felügyletenel beadott reklamacioktol, mert azok szamat evente nyilvanossagra hozzak abszolut es szazalekos aranyban is. l

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.20. 17:38:09

Gande,

ez nagyon jó! Igazán érdekes adat lenne. Nálunk szegény alkalmazott próbál kedves lenni, de köti a kezét a szabályzat, ergo mondhatsz neki bármit, akkor sem csinálhat semmit.
Azt meg nem veszik komolyan, hogy internet, fogyasztó védelem, GVH, PSZÁF...

zoli28 2008.11.21. 11:32:33

Végre valaki felvette a kesztyűt az OTP-vel szemben. Gratulálok Andocsek!
Nekem is van problémám a bankkal szemben, amire kiváncsian várnám véleményeteket.
Lakáshitelt (CHF) vettem fel (2007.ápr), amire egy éves akciós kamatperiódus volt (3,95%). Az egy év eltelte után jött a levél, hogy a kamata megváltozott 5,7%-ra. Kicsit sokaltam ezt az emelést, ami persze az előzetes kalkulációban sem volt benne, mert ott úgy kalkulálták, mintha a 15 évre azonos lenne a kamat, ezért utána néztem a bank honlapján az aktuális kamatfeltételeknek. A következőket találtam: akciós kamat:3,95% akciós kamatperiódus: fél év, akciós kamatperiódus utáni kamat 4,7%.
Ekkor csodálkozva hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy akkor nekem miért emelték 5,7%-ra, a kamatot, mikor az én olvasatom szerint, a nem akciós kamat 4,7%. A válasz: "CSAK". Szerettem volna tudni, hogy mi az oka, kicsi az önrész (60%), a futamidő (15év), vagy mi, de nem tudtak válaszolni. Azt mondták váltsam ki a hitelemet egy új hitellel és akkor azok a feltételek fognak rám vonatkozni, amit a honlapon olvastam.
Csak azt nem értem, hogy ezekután bármikor azt mondhatja minden indoklás nélkül, hogy mostantól 10%?

Tudom, hogy a válság némiképp megváltoztatta a helyzetet, mert most az aktuális CHF lakáshitelek kamat 10% felett van, de az esett még 2008 tavaszán történt.

visz 2008.11.21. 16:27:23

Ez egy köztörvényes bűncselekménynek tűnik, a bank ebben közreműködő alkalmazottai sikkasztnak, szóval ennek megfelelően kellene eljárni. Tudom, hogy ez általános gyakorlat a hazai bankoknál, ezért elsőre elégedett lennék, ha a felelősök bónusza a bírósági ítélet szerint valami nemes közcélra fordítódna.
Nem hiszem, hogy egy GVH vagy PSZÁF vizsgálattal érdemi változást lehetne elérni. Személy szerint kellene elővenni a felelősöket.

Netuddki 2008.11.21. 22:31:31

Én a múlt hét végén az OTP ingatlanalapjának a hétfői árfolyamára voltam kíváncsi.Az ügyfélszolgálat munkatársa kedves női hangon arról tájékoztatott ,hogy még nem tudnak ezzel kapcsolatban felvilágosítást adni.Öt perc múlva beléptem az internet banking rendszerbe, és ott már naprakészen olvasható volt a hétfői nyitó ár.Valószínűleg kiadták az ügyfélszolgálat munkatársainak,hogy az ilyen jellegű kérdéseket lehetőleg úgy kezeljék,hogy ne keltsenek pánikot az alapba beragadt ügyfelek körében.Mindenesetre már eldöntöttem,hogy amint lehetőség nyílik rá,abban a pillanatban otthagyom ezt a pénzügyi szolgáltató céget,amely ezekben a válságos időkben nem az ügyfélközpontúságáról tett tanúbizonyságot.Miközben a nem csekély veszteségemet számolgattam,akkor érkezett a hír,hogy milyen hatalmas terven felüli nyereséggel zárta a negyedévet ez a piacvezető pénzintézet.Most már tudom,hogy miért.És sejtem is,hogy miből.Az ismerőseimet is mind le fogom beszélni arról,hogy a megtakarításaikat ide hozzák.Már régóta tervezgettem a bankváltást,de ez adta meg az utolsó lökést és megerősítette az elhatározásomat.A kizárólag profitcentrikus vállalati stratégia hozzám hasonlóan sok ügyfelet késztethetett arra,hogy más bankot keressen magának.Szerintem az OTP ügyfelei közül csak két csoport jár rosszul.Az,aki beteszi a pénzét,mert egészen idáig jóval az infláció alatti kamatot/hozamot kapott rá,és az,aki hitelt vesz fel tőlük.Az utóbbiak igencsak ráfáznak.Csatlakozom JOZO véleményéhez.Az OTP azonnal otthagyni,minden pénzt elvinni!Az adófizetők pénzéből fenntartott PSZÁF döntése is bebizonyította,hogy alapvetően a bankárvilág érdekeit képviseli és nem a kisbefektetőkét.

zsuri 2008.11.22. 14:42:52

Nekem visszautalták a különbözetet és tegnap kaptam is egy levelet, amiben arról tájékoztatnak, hogy az üzletszabályzatukban sajnálatos módon nincs egyértelműen leírva, hogy interneten nem lehet a tőkegaranciát érvényesíten, és hogy ezirányban pótolni fogják a hiányosságokat.

zsuri 2008.11.22. 14:53:07

Semmiképpen nem szeretnék bármely bankot is megvédeni a jogos kifogásokkal szemben, de tényleg úgy gondoljátok, hogy bármelyik bank is jobb, mint a másik? Mindenhol vannak jobb-rosszabb pénzügyi konstrukciók, mindenhol vannak jobb-rosszabb ügyintézők és mindenhol sokat kell várni, ha sokan vannak. Én legalábbis az általam eddig ismert bankok között (Budapest Bank, Credit Anstalt - most nem tudom minek nevezik, K&H, Agrobank - szintén nem tudom, milyen formában létezik még) nem érzem, hogy bármilyen lényegi különbség lenne, sőt anno pl. a manapság különösen sztárolt Erste-től fordultam úgy ki kölcsönfelvétel kapcsán, hogy ide többet soha.

Andocsek · http://www.andocsek.hu 2008.11.22. 22:11:52

Zsuri,

ez akkor siker! Nekem még nem utalták vissza és levelet sem küldtek. Kérdés, hogy ez mindenkire fog-e vonatkozkozni, vagy csak azokra akik panaszkodnak...
Ha átküldöd a scannelt választ akkor kiteszem a többi mellé: www.andocsek.hu/otp_optima.htm

Az oldalon megtalálod a mail címemet. Üdv.: Gábor

megfigyelo 2008.11.23. 17:25:35

Rakerdeztem az OTP-nel, es kiderult, hogy a "Tokegarantalt penzpiaci befektetesei jegy" sem tokegarantalt, ha az interneten veszi az ember. Vagyis hazudunk es csalunk - elvegre az illegalis magan titkosszolgalatot is fenn kell tartani valamibol...

Bandi_jóválasztás (törölt) 2008.11.24. 18:15:32

DE mit keres egy közgazdász az otp ügyfelei között? (Még ha csak 1 lenne, Pótméter Ákos büszkén nyilatkozta vmelyik tvben, hogy bizony ŐŐŐ is ügyfele a banknak, gratula)

Bandi_jóválasztás (törölt) 2008.11.24. 18:18:19

Amit még nem értek, hogy a legegyszerűbb lakossági ügyfél is gyakrabban jár tüdőszűrésre, minthogy lecserélné a 20 éve meglévő pénznyelő folyószámláját.

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.11.24. 23:21:23

Bandi,

ez nem ennyire egyszerű. Nincsen számlahordozhatóság, azaz macerás váltani. Illetve más bankok szolgáltatásait is tesztelem. Sajnos eddig nem találtam igazán jó megoldást. Ha csak a internetbank felületét, funkcióit vetjük össze, vagy a rendelkezésre állásukat (www.netdiag.hu) akkor is érdekes eredmények jönnek ki. Az összes alapján egy egész jót lehetne összehozni...

JocH 2008.11.25. 00:10:35

Számla és szám hordozhatóság:Mielőtt bárkinek eszébe jutna fizesse ki a kezelési ktsg.-et stb.-t. Éngem az is érdekelne miért a pü.-i válság előtt volt fontos kötelező jelleggel pl. önkéntes nyb."csomagosítása".Ha hozam ki: adó, ha bent: bukta! Ez demokratikus is lehetne mivel van 2 választás!

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.11.25. 17:07:31

Van igazság, kártalanít az OTP!

Itt a PSZÁF ráhatására írt válaszuk:
www.andocsek.hu/otp_optima.htm

Már csak azt nem értem, hogy mutassam be az interneten azt a vásárlásról szóló szerződést, amit nem is adtak/adnak :)
Kötözködés helyett inkább ki kellene ezt programozni!
Bár fölösleges, mert ahogy az ügyintéző is mondta: "Minden vásárlási adat benne van a rendszerben."

Ez olyam mint a meghibásodott termék jótállási jegyét kérni, amikor nem is adtak a kedves vevőnek...

Attila 2008.11.26. 10:18:17

Andocsek: szerintem pár helyre mindenképpen küld el a történetet, nagyobb médiaszereplőknek is!
Ahogy látom a portfóliós kritikákra egész egyszerűen eddig minden érintett reagált (reagálnia kellett :)) ).
alapkezelők, ákk, .....

Más:
Az akciós betétet technikai okok miatt kell emberen (fiók, telefon) keresztül intézni, ennyi!

Egy informatikai fejlesztés átfutása nem rövid egy ekkora cégben, ráadásul az akciós betétek feltételei állandóan változnak, (egyik hétről másikra, ahogy a piaci hozamok, versenytársak reagálnak) úgyhogy képtelenség (és nem éri meg) ezt úgy leprogramozni, hogy emberi beavatkozás nélkül is tudja vizsgálni a rendszer, hogy mikortól számítva növekedett e a betétállomány, mennyivel, hogy...stb.

Ez nem átb*szás, szerintem bárki képes besétálni azért a dupla kamatért. Nekem is kényelmetlen, de megéri. Teljesen más sztori, mint a tőkegaranciával trükközés. Na az átb*szás.

Attila 2008.11.26. 10:20:04

úgy értem portfolio.hu-n megjelent cikkekben ha kritizáltak, arra mindig reagálni kellett, és elég nagy nyílvánosság

vagy tényleg Juszt műsora...

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.11.26. 17:40:35

Attila,

szervezzed meg :)
Ahova tudtam elküldtem.
Az eredményt végülis elértem.
Remélhetőleg hamarosan fizetnek, és a nyilvánosság révén sok embertársamat megkíméltem a hasonlószívástól.

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.11.26. 17:47:54

Az akciós betétről meg csak annyit, hogy az internetes ügyintézés egy része most sem automatizált. Minap én is gondolkodóba estem, hogy egyértelű lesz-e Unicreditéknek, hogy éppen melyik lekötésemből szeretném a kért összeget feltörni.
Azért megpróbáltam, a megoldás tetszett:
Kedves aranyos női hang a mobilomon érdeklődött, hogy "konkrétan" mit szeretnék :)

Hát ilyenek is vannak!

Sunike 2008.11.27. 17:59:43

GRATULA ANDOCSEK!!!!

:o)))))

KÖSZ - Károsultak Önsegitő Szövetsége · http://www.erdekvedelem.nloblog.hu 2008.11.27. 18:34:26

Ha megszivtad az ingatlanalapokkal, gyere szervezkedni!

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.12.04. 13:27:31

Érdekes módon még mindig nem került rá a számlámra a pénz.
Jó, hogy multidőben irták, a visszautalás tényét.

mikkamakka 2008.12.09. 16:53:32

csak egy megjegyzes, az "akciok nem elerhetok az interneten", na ez az OTP-nel igaz, az MKB-nal is majdnem megszivtuk, de pl a Budapest Bank az akcio meghirdetesenek napjan mar elerhetove tudta tenni az akcios 13%-os beteti kamatat. Le is kottottunk hirtelen mindent 4 honapra.

Ez nem a reklam helye, de ok az egyetlenek, akik azzal se szorakoztak, hogy uj penzt kell vinnni, az eddig bentlevo epp lejaro betet is lekotheto lett ujra.

Amig nem kezdunk utanajarni, mindig lesz aki megszivat.


Es en is gratulalnek, nem semmi jatszmat nyerni egy ekkora balna ellen!

Andocsek · http://www.andocsek.hu/otp_optima.htm 2008.12.11. 11:23:47

És ezzel még nincs vége.
A GVH még csak most szállt be a játékba :)

csoki007 2009.01.28. 02:05:24

Garantált alapot egyébként bárki létre tud saját magának hozni, bármilyen futamidővel, tetszőleges hozamgaranciával. Erről bővebben lásd: www.netfolio.hu/befektetesi_tippek/tippek_a_valsag_idejere idetartozó részét.
süti beállítások módosítása