„I don’t like this bank!”

 2008.11.05. 09:40

Élmény bankba járni válság idején. Az igazán ínyencek ilyenkor felejtsék el az internetes bankolást és sétáljanak csak szépen be a bankfiókba ügyféltársaik közé, megéri! Az egyik frekventált helyen lévő fiókban például többen könyvekkel feküdtek a székeken, igyekeztek „a piac ütőerén tartani kezüket” és figyelmesen hallgatták, mit mondanak az ügyintézők a többi kérdezősködő ügyfélnek. Na, de ne rohanjunk ennyire előre!

Tomboló válság, napi 10-15% zuhanás: K&H Bank, Oktogon

A válságtól teljesen függetlenül sikerült betérnem a meglehetősen forgalmas bankfiókba, ahol mindössze annyit szerettem volna elérni, hogy az online banki hozzáférésemmel láthassam a lakossági folyószámlám mellett az értékpapírszámlámat is, tudjak a kettő között átvezetni és befektetési jegyet is venni a neten. Gondoltam, ha már hosszú évek alatt sikerült ezt megoldani a banknak, akkor élnék a lehetőséggel. Ehhez ugye értékpapírszámlás sorszámot húztam a bankfiókban...durva hiba volt!

30 perc várakozás alatt akaratlanul is sikerült felmérnem „a piaci helyzetet”. A fiók olyan volt mint valami zugszínház, itt-ott félig fekvő emberek pihengettek a székeken, miközben a műsor, az „ügyfélokítás” folyt középen, a színpadon. Elég sok külföldi tért be a fiókba, amíg ott voltam (röpke 1 óra volt „csak”). A kedvencem egy kanadai család volt, a férfi ugyanis a bankba belépve, a tömeget és a szervezettséget meglátva rögtön nyomott egy „I don’t like this bank”-et az asszonynak, de hát nem tudtak jobbat, beültek ők is az előadásra (így tudhattam meg a későbbiekben, hogy Kanadából látogattak hozzánk).

Rövidet ugranék a történetben: nagyjából 50 perc várakozás után elszakadt a cérna és rákérdeztem a biztonsági őrnél, hogy nem lehet-e, hogy most is a jól bevált „befektetéses sorszámosokat nem szólítunk” taktikát alkalmazzák, amit ebben a fiókban oly sokszor. (Ezt korábban maga az őr ismerte el, hogy az ilyen számot húzókat nem szeretik szólítani. TRÜKK: húzzak másmilyet, mert miután szólítottak, akkor már muszáj lesz kiszolgálniuk, akármit is szeretnék...”I love this bank!”)

Szóval miután ezúttal sem nyugtatott meg, soron kívül leültem egy pár pillanatra felszabaduló ügyintézőhöz. Nem örült nagyon, de miután meglátta a sorszámom, mindent megértett és csak ennyit mondott: „ilyet nem szabad húzni, ilyet csak azok húznak mostanában, akik meg vannak ijedve és az összes pénzüket ki akarják venni”. Ilyen ügyfélből elmondása szerint rengeteg volt, nekik pedig a kollégák fejenként bő félórás tanácsadást tartottak. Durva, de többeknek annyira tetszett az előadás, hogy a háttérben is voltak nézők rendesen.

Az online számlás ügyintézés sikerült végül, és még képet is kaptam arról, hogyan élik meg a válságot „ügyféltársaim”. Egy élmény volt...

 

„Elindult az OTP és nekem nincs!” Erste Bank

A napokban sikerült egy Erste Bankba is betévedni kártyaátvétel céljából. Amit ott láttam, az is kemény volt a maga nemében. Nyitástól 9-ig lehettem bent, de szinte mindenki „tőzsdézős számlát” akart nyitni és OTP-t venni azonnal! (Pont előtte ment kb. 2 napig tízenszázalékot az árfolyam...)

Az már csak hab a tortán, hogy maga az ügyintéző sem értette, miért nem tud azonnal OTP-t venni az ügyfélnek 9 előtt. (Persze ha belegondolok, hogy a Portfolio.hu szerkesztőségébe is érkeztek már tőzsdezárás után telefonhívások, hogy „nem frissülnek az árfolyamok a rendszerben”, akkor már mindent értek...)

Hogy könnyebb legyen rekonstruálni a dátumot, később ránéztem, hogy ezen a napon kezdett 10%-os plusz körül az OTP, majd végül elolvadt ez a nyereség, a következő nap pedig talán már mínuszos volt. Hiába, akinek frissen lett „tőzsdézős számlája” az tartson ki, mostanra már akár pluszban is lehet.

A bankkártya végül meglett, de az élmény bőven többet ér...az „megfizethetetlen”.
 

 A történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.

 

 

Címkék: bank válság befektetés otp erste k&h

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr78750893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TexMex 2008.11.05. 10:08:16

Isten hozott Magyarországon!!!! :D

(1) Nekem még az tetszik nagyon, mikor mindenki sír, hogy minimálbérből él, aztán az ember betéved egy lottózóba 200 Ft-ot csak úgy megkockáztatni, aztán mit lát? 10-20 ezer forintokért játszanak a szegény nyugdíjasok és rászorulók...

(2) Ezek után meg azt kell mondam megérdemeljük, hogy ezt az országot spekulációra használja mindenki. Ez a BÉT is egy nagy vicc !!! :D

Betti · http://blog.forrascentrum.hu 2008.11.05. 10:58:56

Ez egy jó cikk és nagyon jól tükrözi a hazai bankrendszer "fejlettségét".

lifelike 2008.11.05. 11:40:22

ertesz a tozsdehez az a jo :D

Wigyorexx 2008.11.05. 11:58:18

Tisztelt szerzők/hozzászólók!

Én mint valamely fent nevezett bank dolgozója szeretném javasálni, hogy tessék szíves lenni 1 hónapra kipróbálni és beülni egy bankhoz, az ügyfélpult másik oldalára. Hallgatni a szidalmakat, rágalmaket, anyázást, sértegetést, folyamatos cseszeteést a vezetőségtől, stb stb mindezt vég és megállás nélkül, aztán vissza lehet térni ügyfélként és ott folytatni ahol eddig.....de ahoz már gyomor kell, mert ahogy az ügyfelek nagy százaléka viselkedik az egyszerűen elviselhetetlen.

Üdvözlettel:

Ügyintéző

kb. kognitív disszonancia · http://hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia 2008.11.05. 12:06:56

@Wigyorexx
A klasszikussal élve, aki k...nak áll, ne sírjon, ha meg...k

CYR 2008.11.05. 12:07:46

Wigyorexx: Sztem senki nem tart a fejedhez fegyvert, hogy ott dolgozz... a te bilid, viseld, vagy menj máshova (esetleg hülye ügyfélnek)
Vagy még jobb ötlet: fogd be és örülj, mint kutya a farkának, hogy MÉG van állásod...

krisz 2008.11.05. 12:07:51

el ne sírjam már magam, ha nem tetszik miért nem mész máshová dolgozni? Ja ott nem lehet munkaidőben netezni? Ne sírjon a szád te választottad, kussolj és tedd a dolgod, vagy húzz el a picsába. Ha az én alkalmazottam nyávogna így, holnap már nem kéne jönnie.

Gee 2008.11.05. 12:07:59

Én online nyitottam Equitasos értékpapírszámlát, csak aláírásra ugrottam be az Oktogoni K&H fiókba. 1 órát ültem úgy, hogy semmi se történt, pedig van vagy 12 pult, igaz csak 3-nál dolgoztak.
Én egy csendes vidám ember vagyok, szóval magamon is meglepődtem, hogy milyen mértékű arroganciát váltott ki belőlem ez a bank, a végén már a hangom is megemeltem picit.
Rajtam kívül még más is lázadozott, egy hölgy a fiókvezetőt is kihívta.
Több mint 1 óra volt, és az még kérdés, mi lett volna, ha nem online intézem előre az egészet, és nem csak szignózni megyek be...
Katasztrófa az a fiók, én az egész bagázst holnap kirugnám!
(Egyébként én is bankban dolgozom, nálunk tized ennyiért már komplett fiókokat rúgnak ki, csak halkan jegyzem meg.)

Az Ember, Aki Létra Akar Lenni 2008.11.05. 12:08:06

Wigyorexx: egyrészt semelyik ügyfélszolgálatosnak nem könnyű, viszont a bankosokat legalább jó alaposan megfizetik, másrészt nem kötelező ezt a munkát végezni, úgyhogy légyszi hadd ne sajnáljunk nagyon, csak egy kicsit. Harmadrészt pedig nem a normális és civilizált viselkedésű ügyfeleket kéne büntetni a többiek hülyeségéért, mert ez azon túl, hogy nem fair, a szervezettség hiányára és a dolgozók nem megfelelő képzésére utal. Szerintem mindannyiunknak van olyan története, még neked is, amikor hiába álltál hozzá türelemmel és korrekt módon, különösebb indok nélkül minősíthetetlenek és tahók voltak veled a szolgáltató oldaláról. És ha bármit kifogásolni merészelsz, legyen az bármennyire jogos és udvarias is, tízből kilenc elnézéskérés helyett (vagy legalább mellett) megsértődik.

MZ/X 2008.11.05. 12:10:35

Wigyorexx

Itt lehet hagyni ezt a munkát kérem, tessék, ellehet menni gyárba is a futószalag mellé.:D

Laller 2008.11.05. 12:15:37

Wigyorexx, most, hogy így ki lettél osztva, le is szophatsz.

moTmeN 2008.11.05. 12:17:37

en sajnos lemaradtam a nagy bizniszrol...
aznap akartam az otthon, "nyaralasbol megmaradt" eurobol otp-t venni, amikor az egyik 270-280 korul, a masik 2200-2400 korul mozgott. sajnos a nagy rohanasban otthon maradt a zs...
(pedig akar 60-70 reszvenyt is vehettem volna! csak a jatek kedveert...)

:)

Muddy 2008.11.05. 12:18:52

Kedves Wigyorexx!

Maximálisan megértem az álláspontját, hiszen kishazánkban -tapasztalataim szerint - a kultúrált viselkedés egy szűk réteg sajátossága.
DE, valamiért Ön ezt a munkát végzi, nem tudom, hogy miért, viszont találgatnék:
a, az Ön elvárásainak megfelelő juttatások
b, szereti amit csinál
c, későbbi karrier reménye a bankon belül
d, stb-stb.
Innentől kezdve viszont nem ér zokogni az ügyfelek suttyóságán - ami ismétlem, valóban így van - , hiszen Ön szabad akaratából választotta ezt a munkát, tehát viselje minden előnyét és hátrányát. Tekintsük az ön munkáját egy rendszerként. Amíg az előnyök és hátrányok közti kacsacsőr - nevezzük mindjuk relációs jelnek - az előnyök felé tátja a száját, addig dolgozni kell, a negatívumokról pedig a barátoknak, családnak köll panaszkodni esetleg tenni kell valamit az ügy érdekében a munkahelyen. Amennyiben a kacsacsőr megfordul, úgy el kell húzni a büdös francba és keresni új munkahelyet. Ennyi.
Konklúzió, nem hisztizni kell és nem különféle blogokon kiélni a frusztrációinkat, hanem tenni a saját boldogulásunk/jólétünk ügyében.

Üdv:

Muddy

Muddy 2008.11.05. 12:21:35

Hopp, mire végeztem a szöveggel meglehetősen lecsökkent Wigyorexx népszerűségi indexe. Nem akartam n+1. lenni aki belerúg a kissebségi komplexusosba, de így sikerült.
Ájemszorri

frikazojd 2008.11.05. 12:24:15

Wigyorexx : én is üsz-os vagyok, ez egy informatikai-internet cég. el lehet képzelni, milyen problémákkal jönnek a milyen stílusú ügyfelek..

ezzel szemben, ha itt úgy viselkednénk velük, mint egy bankban szokás, hát egyenként rugdalnának ki mindenkit rövid időn belül.

tegnap meg UPC üsz-on ültem másfél órát, és az ügyintézők összesen 42 percet töltöttek semmittevéssel (ráértem mérni).. csak ültek a gépük előtt, "üresen", az ügyfelek meg néztek, hogy már 10 perce ott ül és nem csinál semmit.. hát ők már nem dolgoznának nálunk az biztos.

aki az ilyet nem képes elviselni, ne legyen ügyfélszolga, ennyi

báró Csekonics 2008.11.05. 12:28:38

Szegény Wigyorexx, jól kiosztottátok.
Tény hogy nem kell ott dolgozni feltétlenül (kb. mint mikor a benzinkutasok sírnak, hogy hát ők rá vannak szorítva hogy trükközzenek), DE:
- sajnos tényleg az emberek nagy hányada (lehet hogy többsége lenne a jó szó) pénzügyileg analfabéta - ahogy azt egy híres 'adóoptimalizáló' megmondta.
- ehhez ráadásul még megvan az a hozzáállás is bennük hogy 'majd én megmondom neki'

Kedves Ügyfelek! (Nagy Ü-vel ugyebár...)
tapasztalatom, hogy ha valakivel, mint ügyfél beszélek (bármilyen szolgáltatóról legyen szó, akár személyesen, akár telefonon) sokkal többet elérek, ha emberként kezelem az illetőt, türelmesen elmondom mi a bajom, mit szeretnék, és _kérem_ hogy oldjuk meg a dolgot. (Igen, a 'kérem' szót bele is szövöm a mondandómba.)
Nagyon ritkán szoktam nemleges választ kapni.
(Ja, ha valami hibát jelentek be, előfordul hogy inkább várok pár percet a telefonálással, amíg lehiggadok. Persze ezalatt lehet hogy el is múlik a hiba magától akár.)

Próbálja ki, aki nem hiszi. (Ha nem jön be, akkor még mindig lehet anyázni... :-) )

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.11.05. 12:44:16

Nem tudom miért kell beszólni Wigyorexnek, hogy ha nem tetszik miért dolgozik ott...
(mert olyan könnyű ugrálni mi?)

.. ez csak a beszólók primitívségét bizonyítja.
igenis hiányzik kicsit(nagyon) egy kis empátia. Olyan nagy dolog az? Az ügyfélszolgálatos is ember.
Miért kell egyből megköpködni, ha egy kicsit sóhajtozni mer?

Laller 2008.11.05. 12:54:10

Primitív vagyok és? Leszophatsz te is.
Te ügyfélszolgálatosok védőszentje, te ...

Silverf@x 2008.11.05. 12:58:47

Én is dolgoztam már banki ügyfélszolgálaton háttérmunkában, és amit ott láttam, az egy vicc. Az ügyfélszolgálatosok nem teljesen vannak tisztában a szakmai dolgokkal, ámde a bank által kreált (néha a törvényt is felülíró) szabályzattal annál inkább, amit érvek helyett arroganciával próbáltak meg az ügyfelekre erőltetni. Tény, hogy a betérő társaság fele szintén tudatlan arrogáns volt, de a másik fele nem. És ehhez még az is hozzájön, hogy szándékosan is átvertek egyet s mást, aki hagyta... így egyébként nem csodálkozom, ha a normálisabbja is elveszti a türelmét. Az ügyfélszolgálatosnak akkor is emberként kell kezelnie az ügyfeleket, mert többek között ezért ügyfélszolgálatos. Én például azért nem vagyok az, mert tudom, hogy a harmadik parasztot már a mentő vagy a hullaszállító vinné el...

Martian (törölt) 2008.11.05. 13:01:23

Nem az ügyfelekkel foglalkozók tehetnek róla, hanem a főnökeik.

Bela 2008.11.05. 13:02:09

"Gee 2008.11.05. 12:07:59
Én online nyitottam Equitasos értékpapírszámlát, csak aláírásra ugrottam be az Oktogoni K&H fiókba. 1 órát ültem úgy, hogy semmi se történt, pedig van vagy 12 pult, igaz csak 3-nál dolgoztak."

En a Madach ternel levo K&H fiokba mentem be a nyaron, hogy atvigyem oda a vallakozasom szamlavezeteset. Huztam sorszamot, nem volt elottem senki, eltelt 30 perc de semmi nem tortent (lakossagi pultoknal sem), igy vegul eljottem. Ennek a nyertese a Takarekszovetkezet lett, akinel maradt a szamlam.
Ha valaki nem akar szolgaltatni, en nem fogom kenyszeriteni...

Gabriell 2008.11.05. 13:03:20

Hagyjuk már ezt, hogy "milyen sokat keresnek a bankosok" ja, akik fent ülnek! Tegnap szorulásom volt, ma fosok... Átlagban jól vagyok, ahogy a Hofi atyán mondta... Elmondok egy bank titkot: 110.000,- ft a nettó fizetésem!És ez nem hetente, hanem havonta! Egy vezetőnek pedig 1.000.000,- Ft. Még jó, hogy átlagban jól keresnek a "bankárok". Sok buta ügyfél van, akik azt hiszik, hogy ő nélkülük meghalna a bank! Közlöm, hogy nem fog bezárni a bank, mert elviszi a lopott millióját! És ne mondja azt senki, hogy mehetnék gyárba is dolgozni! Sajnos a gazdaságpolitika olyan, hogy nincs szintkülönbség bérek között. Ismétlem: SAJNOS. Tök mindegy, hogy gyárban dolgozol, vagy bankban... Egy bizonyos szintig ugyanúgy kihasználnak mindkét helyen! Nem azért költöttem milliókat a tanulmányaimra, hogy egy futószalag mellett görnyedjek, oda menjen az, akinek a 8 általános is csak úgy van meg, hogy négy első és négy második! Lehet szitkozódni, káromkodni, de a tény, hogy nem lesz egy üf. sosem "főnök" egy bankban! Hiába hiszi azt! Attól, hogy bunkó módon ránk szabadítja az elcseszett életét, attól még ugyanolyan emberek vagyunk! És tisztelet a rendes ügyfélkörnek, mert azt mondhatom, hogy abból is van bőven, szerencsére!! És ne tudjátok meg, hogy mik történhetnek néhány számlával, kártyával, amikor felidegesít egy üf. Szar, amikor nem tudsz fizetni egy bevásárlásnál, vagy valahogy nem akar megérkezni egy átutalás. Várom a NEM primitív hozzászólok véleményét! Tehát, aki nem a fent említett elemit végezte csak az írjon!

Wigyorexx 2008.11.05. 13:03:56

Laller.....
Legközelebb szíveskedj magadat le...ni, így frusztációd kisebb lesz és pontnyi agyad elkezd funkcionálni a vegetáción túl...

Egyébként pedig, itt az idő minden bankfiókra nuke-ot dobni és ezzel minden megoldva.

Üdvözlettel:
Haragos ügyintéző

Karcolt lendület 2008.11.05. 13:21:22

A hozzászólók remek demót tartottak arról, miről is beszélt Wigyorexx, tökéletesen alátámasztották a mondandóját. Tényleg ki kellene próbálnia itt néhány embernek, milyen a magához hasonló ostoba, de legalább határozott meggyőződésű faszparaszttal mosolyogva beszélgetni.

A banki ügyfélszolgálatosok különben nem keresnek valami sokat és az is igaz, nem feltétlenül fénylő intellektusok. Az igazi magyarosch, "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter" típusú beszólogatás viszont csak azt mutatja, hogy az ügyfelek sem azok.

báró Csekonicsnak tökéletesen igaza van, ha kooperítavan próbál az ember elérni valamit, általában úgy is sikerül és még a vérnyomása sem megy fel. Segítőkészebbek is az ügyintézők ilyenkor és amire az ügyvitelen belül lehetőségük van könnyebben megteszik. Ha nem sikerül, utána is lehet a konfliktust fokozni és keménykedni.

Gabriell 2008.11.05. 13:25:05

A "nuke" -t csak akkor dobd, amikor teli van ügyféllel és nincs bent ügyintéző!

Az a szomorú, hogy ha pénz kell az embernek ( hitel ) akkor megtalálnak, kedvesek az emberek! Ilyenkor miért nem egy uzsorást keresnek fel, aki 50 ezerre elkér 1 millát és ha nem fizet, akkor kimennek a verő legények? Ha be akarsz fektetni egy kis pénzt, akkor miért rakod be nevetségesen alacsony kamatra?? Kiadhatnád hitelként is! Jaaa, hogy félsz, mert lehet, hogy nem kapod vissza? akkor ne szídjuk a bankokat! az, hogy néhány ügyviteli még néhány törvénynél is erősebb, azt hiszem, hogy ez érthető! A bank is vissza akarja kapni a pénzét! Sok olyan ember van, aki úgy gondolja, hogy ha kap hitelt, akkor azt nem kell visszaadni... Ez miért van? Mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér! És egy kedvenc reklámom: "A hitel nem ajándék! A hitel lenni üzlet! Önnek is, nekünk is! "

Silverf@x 2008.11.05. 13:28:59

Már elnézést, de egy ügyfélszolgálatos melóhoz nem hiszem, hogy "milliókat kell költeni a tanulmányokra". Pár százezer maximum egy olyan tanfolyam. És a bérek között is létezik különbség, ami a munkaerőpiaci verseny/erőviszonyok/helyzet/gazdaság közvetlen eredménye, nem pedig a gazdaságpolitikáé. Hiába kell egy CNC gépkezelőnek "csak" szakmunkásképzés, mégis többet keres, mint sokan egy diplomával, mert előbbiből kevés van. Miért ne lehetne bárki CNC marós? Az Élet nem karitatív szervezet, hogy mindenki azt dolgozhassa, amit szeret... Ha én úgy látom, hogy nekem jobb munka jár, akkor még többet tanulok, hogy sikerüljön, nem pedig a fentebb levőket szidom... bár az bazi egyszerű lenne.
Egyébként pedig meglehetősen aljasnak tartom, ha az ügyfélszolgálat visszaél a hatáskörével a neki nem tetsző ügyfeleket illetően - nem mellesleg ez törvénybe is ütközik.

Silverf@x 2008.11.05. 13:36:48

"A hitel nem ajándék! A hitel lenni üzlet! Önnek is, nekünk is! " - pontosan, tehát miért kellene kedvesebbnek lenni, ha hitelt kér? :DDDD Azért ne tegyünk úgy, mintha az ügyfélszolga adná a hitelt jófejségből... Egyébként nem a bankokat szidják kommentezőtársaim, hanem az ügyfélszolgálat szervezetlenségét.

Gabriell 2008.11.05. 13:37:22

Kedves silverf@x! Tökéletesen igazad van! Az utolsó mondatom csak egy feltételes mondat volt! Lehetne, ha akarnánk! De mi, ügyfélszolgálatosok nem olyanok vagyunK! A lényeg, hogy ahol dolgozom "sima ügyintézőként" csak diplomával és nyelvtudással dolgozhatunk! És igen is több millióba kerültek az iskoláim! Az, hogy nem jutok feljebb a ranglétrán, az csak azért van, mert nem tudok nyalni egy főnöknek, hanem megmondom a véleményemet! A munkámat panasz és hiba nélkül látom el! hála Istennek, hogy az évek alatt kialakult egy olyan ügyfélköröm, akikkel nincs gond, rendben, minden konfliktus nélkül tudunk együtt dolgozni! Ezt is írtam fent, hogy tisztelet a kivételnek! De amíg eljutottam idáig sok undorító embert kellett kiszolgálnom! Tudom, ez a dolgom, ezt vállaltam, de amikor jön egy CNC-s a GE-ből és beadja a keresetit, amin nettó 230 ezer va és lerí róla, hogy buta, akkor elgondolkozik az ember... De 40 évesen hová mozduljak? Menjek kőművesnek? Erről is megvolt a véleményem... Nem ezért tanultam! Abban is igazad van, hogy a munkaerőpiac diktál, de itt is lehetne határokat húzni! Egyébként köszi a hozzászólást!

quador 2008.11.05. 13:40:10

Gabriell: Az, akinek eszébe jut, hogy az ügyfélen bosszút álljon, még a szalagmunkát sem érdemi.
Bármilyen munkára inkább egy becsületes igyekvő 8 általánosost, mint egy bosszúálló, és a főiskolai diplomájától magát különbnek képzelő semmirekellő.

Ja egyébként a nagy pofádat a főnököd előtt is ki mered nyitni ezzel a fenyegetőző szöveggel vagy csak sunyiban vagy ilyen nagy huszár?

Gabriell 2008.11.05. 13:41:34

Nem kevesebb, aki hitelt kér, hiszen szükségünk van rájuk! Ebből él a bank! De a "magas" kamatok mögött azért vannak kiadások is! Nem keres többet egy bank, mint egy áramszolgáltató, vagy a MOL. Nem is az a baj, hogy szídják a bankokat, vagy az ügyfélszolgálatot, de ezt nem bunkó, ordenálé módon kell, hanem kultúráltan! És az általánosítást is mellőzni kellene! Mint írtam, nekem olyan ügyfélköröm van, hogy nincs konfliktus közöttünk és maximálisan megbízunk egymásban! De ha jön az üf, hogy hitel kell, megkapja és másnap visszajön hepciáskodni, hogy milyen magas a kamat... Ilyenkor nagyon nehéz mosolyogva elmondani, hogy sajnos ebből él a bank, ebből van nyeresége, esetleg a részvényeseket is ebből fizeti ki! A bank nem szeretetszolgálat!

Gabriell 2008.11.05. 13:43:09

Quador, add meg a címedet és találkozzunk! Majd meglátod! Egyébként kikötöttem, hogy csak azok válaszoljanak, akik a fentebb említett elemit elvégezték rendesen!

Bela 2008.11.05. 14:34:42

Gabriel, neked van pont (".") is a billentyuzeteden, vagy csak kerdo es felkialtojel?

(Mielott szoba kerulne, az enyimen nincs ekezet.. :) )

Silverf@x 2008.11.05. 14:40:21

Egyébként nem értem, hogy ha az ügyfélnek odateszik, hogy ennyit meg ennyit fog fizetni, akkor másnap miért megy vissza hepciáskodni. De pont arról van szó, hogy ha egy ilyen után kerülök sorra, akkor ne adj' isten én is kapok a pofámra... vagy mindenki. Legalábbis fentebb ez volt a probléma, mert mindenki nyugodtan szeretett volna egy apróságot elintézni vagy számlát nyitni, nem a magas kamatok miatt reklamálni. Illetve, hogy nem működnek teljes kihasználtsággal a kiszolgálópultok.

Gabriell 2008.11.05. 14:45:30

Bela!!!! Jogos! :) sajnos a mai napom után csak felkiáltó jeleket és kérdő jeleket látok, erre még rátettek egy lapáttal az itteni "vagányok". :) De, hogy ne maradjon ki: ................................................................. :) Megpróbálok lenyugodni és több pontot rakni a mondataim végére! :) Üdv

Gabriell 2008.11.05. 14:53:37

Silverf@x, félreérted! Ha jön egy ügyfél és ordibál ( jogtalanul ), akkor az nem esik jól nekünk! De ha utána jön egy "normális" ügyfél, akkor nekünk úgy kell viselkedni, mintha Ő lenne az első ügyfél aznap. És ez a nehéz, illetve ezért nehéz az ügyfelekkel foglalkozni. - Aki ezek után jön, hogy nem kell itt dolgozni, azoknak jelzem, hogy ezt fenntebb megbeszéltük már.-
A kiszolgáló pultok üressége sem az ügyintéző trehánysága... illetve részben nem az övé. Ha nem várják el, hogy ne dolgozzon, akkor nem is fog dolgozni. De lám, mégis megélnek a bankok valamiért. Iszonyatosan nagy a bankok aránya Magyarországon. Ez olyan, mint egy jó kocsma, ha kettő van egymás mellett, akkor is megél mind a kettő, mert szükségük lesz rá az embereknek, ugyanúgy, mint egy bankra is. Nem tudom, hogy mi lehetne a megoldás arra, hogy ne kelljen sokat várni... Nálam nem várnak sokat az ügyfelek, sőt én megoldom azt, hogy ha betelefonálnak, vagy e-maileznek nekem, akkor megpróbálom előkészíteni az anyagot, hogy minél kevesebb időt töltsön itt. Mondjuk én vállalkozókkal foglalkozom és nem lakossággal.

Gabriell 2008.11.05. 14:55:46

Az első kérdésedre elmaradt a válasz: komolyan van ilyen, hogy felveszi a hitelt és másnap visszajön és szó szerint kiabál, hogy miért ilyen magas a törlesztőrészlet. Ilyenkor felmegy a pumpa az emberben.

Silverf@x 2008.11.05. 15:09:20

Kár, hogy csak én maradtam itt és nekem magyarázod, mert én eddig is tudtam :) Én nem az ügyfélszolgálatosokat szidom, tudom, hogy azt tesznek meg, amit megengednek nekik. A sorbanállás is jó magyar hagyomány.. És ez nem banki probléma, hanem általános ügyfélszolgálat-probléma minden szolgáltatónál az áramtól kezdve a telefonig mindenhol...
..a másik kérdés meg: aki nem tud írni-olvasni, korlátozott cselekvőképességűvé kellene nyílvánítani. Én ezért vagyok kedves és türelmes az ügyfélszolgálatosokkal, ha már nem vagyok hülye, engedjük meg ezt a luxust :D Bár sokszor megelőlegezik nekem a tudatlanságot :( De utána látom rajtuk a már-már bocsánatkérő "Ön ma az ezredik, azt hittem maga is hülye.." mosolyt.

Gabriell 2008.11.05. 15:24:46

Annak örülök, hogy az alpári fickók eltüntek! ( !!! ) :)

Kár, hogy ritkán van időm ide feljönni, mert lenne egy két hozzászólásom néhány emberhez...
Az a baj magyarországon, hogy testvér öl testvért és közben meg kirabolják a hazánkat...

És akkor bucsúzóul:

Az orvos alaposan megvizsgálja a beteget,ellenőrzi a leleteit,de
meg sem szólal, csak hümmög a papírok
felett.
A beteg türelmetlenül
kérdezi:
- Doktor úr, hát mi bajom
van?
- Azt majd a boncolás mutatja
meg.

Wigyorexx 2008.11.05. 15:33:01

...én még hozzátennék néhány dolgot:

- bejön az ügyfél, látja, hogy kb. 30-an vannak, valamint minden ügyfélpultnál ülnek, közli vele az őr, hogy sokat kell várni, de HA 1 VILLAMOSMEGÁLLÓT (mindössze 4 perc gyalog) megy, ott van egy másik fiók ami általában üres és ott max. 10 perc alatt mindent elintézhet. Erre sorszámot húz és beül 31-iknek....... ???

- bejön az ügyfél, vár 4 percet, pénzt akar aszámlájáról (van bankkártyája, nem limit feletti mennyiséget akar - kártyával jóval olcsóbb felvenni), a kolléga kéri tőle az igazolványait (a pénzmosási törvény előírásai szerint minden tranzaktálót azonosítani kell)....elkezd ordítani, hogy nem adja és azonnal addják át neki a pénzt..... ????

- bejön az ügyfél, vár 5 percet, kijelenti (hangosan), hogy a bank lopja a pénzét, mert nem kapja meg a devizáját x országból, 15 perc nyomozás után kiderül, hogy az átutaló nem adta meg a számlaszámát rendesen, hibás egyéb adatokat adott meg és ezért a bank visszautalta a feladónak a pénzt....reakció: (ordítva) a k....va annyukat hova tették a pénzt, ide a k...szott panaszkönyvet, fiókigazgatót úristent...mindenkit....??????

- keresetek: banktitok vagy nem, jelenlegi helyemen egyetlen ügyintéző sem keres többet nettó 130.000 forintnál... ???? bónusz: bruttó(!!!) 10.000-15.000 forint....????

- létszám: 16 ügyfélpult van, a fiók teljes létszáma 15, ebben fiókvez., helyettes + 3 hátteres (nem fióki területen dolgoznak, de a fiókhoz tartoznak)....lehet számolni....a munka mennyisége felvenne kb. 20-25 embert is, de nincs, mert ENNYI A LÉTSZÁMKERET.....N E M L E H E T T E N N I S E M M I T........az ügyfél vár, a dolgozó SZÍV mindkét oldalról....

- miért vagyok még ott: minden nap felteszem a kérdést és kb. 2-3 hónaponta próbálok lépni....egyenlőre eredménytelenül....

Dióhélyban ennnyi......

TIRA 2008.11.05. 19:09:05

Kedves Vitázók!
Magam is bankos vagyok, évtizdek óta. 2 felsőfokú végzettséggel, nettó 140 e Ft fizetéssel? Hol vannak akkor zsírosan megfizetve a bankosok? Aki az ügyféllel találkozik, elvégzi ügyes-bajos dolgait az a banki alkalmazott, az ő fizetése bizony nem magas, akik magasabb beosztásba, jó sokat keresnek, ők a bankárok! Ez a köztudatban összemosódott.
Hogy miért dolgozunk a ránk nehezedő nyomás miatt mégis itt? Mert ötven felett az ember már ne ugráljon, mert ő húzza a rövidebbet!
Az ügyfelek között van kellemes ember és bizony kellemetlen is, mint ahogy mindenhol. Önuralom kérdése, hogy tud-e valaki higgadt maradni akkor is, amikor más szituációba már a partnere fejére borította volna az asztal! A "megértem, hogy felháborodott, azonban ...." mondattal legtöbbször normális síkra lehet terelni a tárgyalást (legtöbbször!!)
Wigyorexx-nek nagyon igaza van: nincs annyi dolgozó egy bankfiókban, mint amennyi munkapult!! A létszámunk egyre fogy, az adminisztrációs munka egyre szaporodik, egyszerre több alkalmazás nyitva van a számítógépünkön, melyek lassúak is esetenként! Az ügyfél ül velem szemben és annyit lát, hogy mereven nézem a képernyőt - ugyanis arra várok, hogy minél hamarabb elvégezhessem a tranzakciót, de a program lassú.
Ha valaki szeret emberekkel foglalkozni - én szeretek - az nem a valük való kapcsolattartás miatt ég ki. Ennél nagyobb gond a bizonytalanság, az, hogy bankon belül nem vesznek emberszámba bennünket. Minden banknál panaszkodnak a "kollégák", hogy a munkaidő nem 8 óra (csak a jelenlétin!!), hanem napi 10-12 óra. Minden belső utasítás áttanumányozására csak éjszaka van lehetőség. A külföldi anyabankoknál takarítónőt nem kapnak annyiért, mint nálunk több diplomás embereket foglalkoztatnak!!
Bocs, hogy ilyen panaszosra kerekedett, pedig alapjában optimista, alkalmazkodó vagyok, csakhát egy kicsit rosszul esik olyan sok mocskot olvasni, mint ami egy pár előző hozzászólásban volt. Higgye el mindenki, legtöbbünk keményen dolgozik. Lehet bennünket szidni, mocskolni, de a szolgáltatásunkra szükség van, remélem a kollégák ezentúl is a helyükön lesznek!

CYR 2008.11.05. 21:28:20

Wigyorexx: -" miért vagyok még ott: minden nap felteszem a kérdést és kb. 2-3 hónaponta próbálok lépni....egyenlőre eredménytelenül...."

A kérdésedre a választ DIÓHÉJBAN össze tudnám foglalni...

CYR 2008.11.05. 21:34:56

és ha kedves Wigyorexx még a különbséget is tudná az EGYELŐRE és az EGYENLŐRE között, már az is eredmény lenne.

Elképzelhető, hogy a hülye ügyfélállomány jelentős része legalább ennyivel előrébb van...

GWB 2008.11.05. 23:22:52

A komment-eket olvasva, nem meggyőződésem, hogy minden hozzászóló vágja, hogy mostanában miért kell vajon a bankokban várakozni?! Mindenki csak a pult mögött dolgozókat mocskolja, aktuális helyzet ide vagy oda. Most kivétel nélkül minden hálózat roskadásig van ügyféllel, ez kétségtelen. A legtöbben csupán arra kíváncsiak (a napi ászban, blikkben, kiskegyedben és hasonló "szakmai" forrásokban megjelenő híradások okán) , hogy minden rendben van e? Ennyi! Ha hiszitek, ha nem kedves keyboard-koptató társaim ez az "apró" tényező megannyi "jól felkészült" koponyában hirosima szintű "rendetlenséget" varázsol, a fiókokban pedig megduplázott ügyfélszámot.

SO KEEP IT REAL CANADIANS! :-)
Aki érti legalább egy kicsit, hogy most mi történik körülöttünk tisztában van azzal, mire számíthat, ha belép egy bankfiókba.
GOOD NEWS!
A többiek fejében még van helye sok portfolio.hu híradásnak, szakmai cikknek.

Wigyorexx!
Nem keltem ezzel a védelmedre! Ha ez a véleményed a munkádról valóban megérett az idő a váltásra, de nem a jelenlegi bankot, hanem az egész bankszakmát kell faképnél hagynod! (Hidd el tudom, hogy így van!)
Laller!
Remélem rendbe fogsz jönni! Kezeltetned kellene az aberrációd! (Hidd el tudom, hogy ez is így van!)

P.s.:
This time is the first and the last time at once!

Wigyorexx 2008.11.06. 11:42:18

Akkor még hozzá tennék 1 dolgot:

Minden egyes fióki ügyintéző után pontosan BE VAN FIZETVE minden járulék, adó. Mert a bank nem teheti meg, hogy ne fizesse be a törvény szerinti összegeket.

A tiszetelt ügyfelek közül hányan mondhatják el ugyanezt? Vállalkozó akinek a nettó árbevétele 200-300mill közötti és fizet 200ezer forint adót.....a magánszemély aki hitelért jön, minimálbérre van bejelentve, de van pár 10mill magán lekötése, 50mill hitelt akar, hogy legyen papírja a pénzről (ezt fennhangon be is vallja) ééééés felveszi a 1,6mill szocpolt....

Honnan, miből, miért.....

TESSÉK ELHINNI, HOGY EZEK ARÁNYA A TELJES ÜGYFÉLKÖRBEN 60-65%.....ÉS KEDVES MINDENKI....EZEK AZOK AZ EMBEREK AKIK MIATT ITT ÁLL KIS ORSZÁGUNK AHOL, MERT LOP, CSAL, HAZUDIK.....A BANKBAN ISTENNEK HISZI MAGÁT ÉS ORDÍT.....

Talán majd most a pozítív adóslista, meg a vagyonosodásik, meg a hasonló lépések segíthetnek.......éééééééssss akkor nem kell elvenni a tűzoltótol azt a kis 80ezer HUF-ot mert spórolni kell a költségvetésben....


EZT TESSÉK KICSIT ÁTGONDOLNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

free1111 2008.11.06. 11:43:53

A K&H a legundoritóbb bankok egyike. Nálam 3x próbálkoztak 3 év alatt, hogy néhány millióval könnyebb legyek. Szerencsére nem hagytam magam. Minden alkalommal ugyanaz volt a trükk, na meg a magyarázat is: adminisztációs tévedés.

free1111 2008.11.06. 11:51:00

Wigyorexx:

Elmondanám azt, hogy az összes bank kiviszi az összes pénzt. Úgy hívják, hogy 'adóoptimalizálás'. Valójában kutya közönséges adócsalás. Egy példa: 2-3 láncba kötött off-shore cégen keresztül üzleti tanácsadás vagy szoftver-licensz, hogy csak a klasszikusakat említsem. Nem kell más, mint néhány profi ügyvéd és könyvelő. - Sajnos a jogszabályokat a multik írják. Így a kkv nem tud versenyezni, tönkremegy. A megmaradó multik meg felosztják a piacot. Nincs verseny, zuhan a gazdaság, a kisember szív.

free1111 2008.11.06. 12:14:24

Wigyorexx:

Te komoly agymosáson estél át, ami nagyon sajnálatos, de érthető. Javaslom, hogy óvatosan alkoss véleményt és ne higgy el mindent a médiából. Volt már több APEH ellenőrzésem. Elmesélem ebből kettőt.

Ajándékbolt, minden számlás, nyereség minimális, mivel nagy a verseny. Seggfej alkalmazott nem cseréli a pénztárgép kliséjének tintáját, így halvány a fejléc. Jön APEH, 100.000 HUF bírság. Rögtön a maximum, pedig nincs priuszom. Nem adót csaltam, mert mindent becsülettel beütöttünk a pénztárgépbe. Az alkalmazottra nem háríthatom a bírságot, mert azt nem engedi a törvény. Ki nem rúghatom, mert a munkaügyi perek 95%-át a munkavállaló nyeri. Mit csináljak?

Másik példa: APEH ellenőrzés: köcsög számláját kérik. Időt kérek. Két hét múlva megtalálom (mert mindent számlával veszek!) Beviszem. Revizor mondja: ez nem a köcsög számlája. Én tudom, hogy az, mert én szereztem be a fazekastól. Vitatkozunk. Üvöltözünk. Fenyegetőzünk. Könyvelőm rugdossa a lábam az asztal alatt. Kiderül: az revizornak produkálni kell a főnökei elvárásai alapján, ezért úgyis addig fog a nyakamon ülni, amíg nem talál valami kis hibát, amiért megbüntethet. Szó szerint: "Addig fog ott ülni az irodámban, amíg el nem ismerek valamilyen hibát" Ezért mindketten jobban járunk, ha elismerem, hogy ez a számla nem a fazekas számlája a köcsögről, tehát feketén árulok. Bírság: 150.000 HUF Hangsúlyozom, volt a köcsögről szabályos számla. És ismét hangsúlyozom: nincs az a vállalkozás, ahol ebben az agyon bürokratizált adórendszerben ne lehetne hibát találni.

A képlet egyszerű: a vezető elit tudja, hogy a kkv hol trükközik. Időnként kicsit fenyegetőzik az APEH-el, de alapvetően békén hagyja őket. Cserébe a kkv is hagyja a vezetést rabolni, ami ugye nem kétséges. Orbán szőlői és ingatlanjai, gyurcsány adóelkerülő medenceépítő kft-i, Kóka milliárdos ciprusi pénzutaztatása a vizitdíj-automatákkal, amik most mennek a kukába, na meg a feketemunkásai a János hegyi palotájánál...

Most akkor ki az adócsaló? A Csányi, aki átírja a BÉT törvényeit és 10%-ról 25-re módosítja a limitet? Most miért nem módosítja, amikor esik az OTP?

Gabriell 2008.11.06. 13:41:14

Elég szomorú, hogy itt tart az ország... Igaziból semmi nem változott a '70-'80 -as évek óta. Csak most hivatalosan lehet lopni... :( Egy tisztogatás kellene! Napalm az országgyűlésre és újra kell kezdeni az egész "demokráciát".

Silverf@x 2008.11.06. 16:51:11

Szerintem ha mindenki a saját dolgával foglalkozna, akkor már nem itt tartanánk, de mindegy... a tízmillió besúgó országa vagyunk. Nem mindegy, hogy miből él és hogyan? Attól nekem nem lesz jobb, ha a másikat megszívatom vagy aláteszek. A "politikai elit"-nek meg pont ez a célja, hogy egymásnak ugrasszák a valamilyen szempont alapján megkülönböztetett csoportokat. Meg szerintem az index.hu-nak is... a KKV-k rohadtul nem maradnak életben, ha mindent szabályosan csinálnak, főleg azért, mert az eleve LEHETETLEN a free1111 kommentjében olvasottak miatt... nekem is van ilyen tapasztalatom az ismerősi körömben, nem is egy. Ha nem az adóhivatal, akkor más hatóság.. Ezeknek az embereknek még pont az hiányzik, hogy a "bankosok" is belerúgjanak egyet, hogy biztos csaló gazember... apám, ez nagyon gáz...

Wigyorexx 2008.11.06. 18:11:22

PARTTALAN VITA....

KÖSSSZÉPEN A LEHETŐSÉGET...

MINDENKINEK A LEGJOBBAKAT!!!!

*blondy* 2008.11.07. 13:13:48

hát kedves hozzászólók!

valóban sok igazság van abban amit irtok.

A banki ügyintézéshez röviden:
1 bankot sikerült beidomitani, hogy ugy dolgozzon ahogy mi szeretnénk
volt olyan bank ahol közölték, nyissunk másik fiokban számlát, mert nem érnek rá, holott már vezettünk másik cégünknek számláit a banknál és igy érthető volt, hogy az ujonnan alakult cég számláját is ugyanabban a fiokban akartuk megnyitni
de végül számla meg lett nyitva és a beosztott " aki vkinek a vkije volt " ki lett rugva..
KP felvételnél telefonáltam - évek óta számlavezető bankunknál és rám ordit egy nagy medve, hogy biztos bankrablást szervezek, azonnal tegyem le a telefont... és mindezt több millios ügyletek és több éves együttmüködés után...
hát 1 pár ember elment, áthelyezték, kirugták, emeletre tették vagy lapátra..

APEH:
igen , valóban igaz, az APEH -nak produkálni kell bizonyos %-ban hibatalálatot, mivel az APEH ellenőr ezután nem csak dicséretet, de összegszerű jutalmat is kap, igy a fizetése nem 100.000 ft/hó , hanem + jutalom a hibásnak ( általuk ) feltüntetett és feltárt hibák miatt...

Hát valóban Nyugateuropában ez igy müködne, azt hiszem,. már rég világgazdasági csőd lenne...
dehát ez MO és mint mindenki tudja , ezeknél az intézményeknél a régi komm-rendszerben tanult vagy tanittatott emberek dolgoznak kapcsolatuk messzire nyúl igy a kezük is...

Állami szinten lopni hivatalosan bemondásra pénzt felvenni és ugyanakkor a cégektől még a 2 Ft-os kiadást is kétségbe vonni eléggé cinikus és olyan pártrendszerre emlékeztető, ahol csak is a pártelnök és haverjainak mehetett jól... vagyis megy jól...

kis cégnek kuss, mint a kishitelesnek is, nagyban kell csinálni és akkor több a lehetőség, persze nyelv , iskola, gazdaságtan,könyvelési ismeretek, piacismeretek nélkül nem megy sehol...

nah csak ennyit röviden mi is van ma MO-on!

És NEM LESZ VÁLTOZÁS, BÁRMELY KORMÁNY IS LEGYEN HATALMON, MERT AZT HOGY "elég volt amit eddig kaptunk" NEM ISMERIK!!
*blondy*
süti beállítások módosítása