Fektess be az APEH-nél!

 2008.10.22. 08:47

Évekig várt az APEH, hogy végre lecsaphasson. Mivel az összeg még ekkor is kevés volt, a kamatok ellenére is, hozzáírtak egy nullát, hogy jobban mutasson. Az áldozat adóvisszatérítése egyelőre ugrott, de legalább az ügyvéd sógor el tudja foglalni magát. A tévesen visszatartott pénzre jár ilyenkor kamat?

„Komolyra” fordítva: ha az eredetileg 11 ezres tartozásból hat év alatt 130 ezer lett, akkor az nem kevesebb mint „ötvenes kamat” évente. Így a válság kapcsán nem lenne rossz, ha betéteket is el lehetne helyezni az adóhatóságnál és ott is ilyen bőkezűen bánnának a százalékokkal...

Hello!

Hogy később ne kelljen mindenféle illetékeket fizetni (örökösödés), amikor édesanyámék egy szerencsére csak pár százezer forint értékű vidéki telket vásároltak, a telket az én nevemre írattuk, anyukáméknak pedig haszonélvezeti joguk van.

Anyukámék megkapták a csekket az illetékről, be is fizették, az én nevemre azonban nem érkezett semmi. Hát őszintén szólva el is felejtettük a dolgot, én meg pláne, mert fogalmam nem volt az ilyen dolgokról.

Dolgozom 3 éve, a telket 6 éve vettük. Az első két évben nem volt semmi gond, megkaptam az adóvisszatérítésem. Idén meg fogták, és csak egyszerűen nem utalták el a pénzt. Vártam, vártam, semmi. Felhívtam az APEH-ot (az ügyintézők segítőkészsége külön történetet érdemelne), nagy nehezen kiderült, hogy 130 000 Ft mínuszban vagyok!

A sógorom ügyvéd, úgyhogy egy hivatalos meghatalmazással a kezében utánajárt a dolgoknak. Kiderült, hogy az anno be nem fizetett illeték kamatozott (s évekig nem jelentkeztek!). No meg az is, kiderült, hogy elírták egy nullával! Eredetileg 11 ezer volt, kamatozott 13-ra, majd hozzáírtak egy nullát!

Persze ez utóbbi nem hivatalos infó, papírt még nem sikerült szerezni róla. ~5 hónap alatt odáig sikerült jutni (ügyvéd segítségével), hogy kiküldtek egy papírt, miszerint 130 ezres tartozásom van, ezért nem kapok adóvisszatérítést. A telefonbeszélgetéstől a hivatalos papírig 5 hónap telt el! Vajon mikorra sikerül bizonyítani, hogy elírták, s a kamat sem jogos, mert nem kaptam értesítőt sem (ugyanarra a címre, mint anyukámék)? S ha nem végzünk időben, jövőre se kapom meg a pénzem? Arról már nem is álmodozom, hogy az általuk tévesen visszatartott pénz kamatát megkapjam!

A szivatós történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.

 

 

Címkék: apeh adó kamat visszatérítés illeték késedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr15725881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benő 2008.10.22. 10:28:32

Én is hasonló cipőben járok. Lakásvásárlás után megállapítottak kb. fél milliós illetéket. Közben el is adtam egy lakást, így kérvényeztem, hogy a vételi és eladási ár különbségére számolják ki az illetéket (ez 64 ezer lenne). Ez már egy éve történt. Még csak választ se kaptam. Közben én sem kaptam meg a visszaigénylésemet. Bár én kaptam arról egy levelet, hogy a nyilvántartás szerint tartozásom van, és ezért nem kaptam meg a pénzt. Szeptember elején kaptam egy levelet a számlavezető osztályról, amiben még mindig a fél millkós tartozásomról, és az arra számolt késedelmi pótlékról (még csak a 2007-ről) tájékoztatnak. Ismét elküldtem a kérvényt. Eltelt több, mint 60 nap. Még csak választ sem kaptam. Azt megértem, hogy sok munkájuk, de akkor küldjenek egy levelet, hogy az ügy folyamatban van, és ne vezetgessenek már olyan folyószámlát, amin törvény szerint őket meg nem illető összegek szerepelnek!!!
u.i.: Remélem a végrehajtót nem küldik rám.

Midnigh fart 2008.10.22. 10:33:12

Csóró világban élünk és az APEH-nek is élni kell valamiből.Én azért megkérdeztem volna tőlük,hogy szeretik-e fogoly húst.

Dmg 2008.10.22. 10:34:42

Ez a magyar apeh szépsége:ök elrontanak valamit és neked kell érte megfizetned.Jah és persze több hónapig szivnod vele.
Dobjátok öket a padlóla.Dúlván.

Nincs Államcsőd 2008.10.22. 10:34:44

1991-ben visszadatam az egyéni vállalkozói igazolványomat. Személyesen intéztem az ügyet, nem postai úton, mert én vagyok a családban az, aki nem bízik már semmiben. 1999-ben másik lakásba költöztem, megváltozott a lakcímem. 2002-ben kaptam egy levelet az új lakcímemre, hogy végrehajtás folyik ellenem 420ezer forint adótartozás miatt. Nem szégyen, de először megrohantam a klotyót, aztán még kétszer. Utána zuhany (amíg még az enyém) és rohanás az Apeh-be. Kiderült, hogy 1991 óta folyamatosan bírságolnak, mint egyéni vállalkozót, mert nem adok be éves bevallást. Mutatom a papírokat, hogy én már nem is vagyok az. Erre kiderítik, hogy ők tartoznak nekem 837 forinttal, de ha lemondok róla, akkor gyorsan lezárjuk az ügyet. Naná, hogy lemondok, mondtunk mi már le többről is ebben az országban. Azért az furdalta az oldalamat, hogy éveken át miért nem küldtek semmilyen levelet, miért a végrehajtással kezdték az ügyet. Kiderül, küldtek ők többször is, az előző címre. És nem vették észre, hogy nem veszem át, hogy elköltöztem? De, látták, hogy visszajön a tértivevény, de miután mindenki ezt játsza el (a postás 500 forintos közreműködéséval), ők ezt nem veszik komolyan. És akkor most, hogy találtak meg? Hát úgy, hogy végrehajtáskor kikérik a Belügyminisztériumból a lakcímadatot. Hogy korábban is kikérhették volna, mondjuk amikor az első tértivevényes leveleük visszajött? Erre már nem kaptam választ. Viszont néhány hónappal később kaptam közel 20 darab Apeh-határozatot, mert minden egyes bírságot és minden egyes bírságra számított késedelemi kamatot külön határozatban töröltek.

Főnix 2008.10.22. 10:38:21

"Remélem a végrehajtót nem küldik rám." De.
Bármi áron pénzhez kell jutnia az államnak. Beszedik a pénzt. De nem csak az APEH, hanem a bankok is.

luck66 2008.10.22. 10:39:01

itt valami nem jó,ha te lettél a tulajdonos,akkor miért a szüleid fizettek illetéket?!így kicsit gáz a történet!

KisGéza 2008.10.22. 10:45:01

Illetékkel kapcsolatos hivatali tévedés miatt nem utalták időben az adóvisszatérítésemet, majd amikor rájöttek, 271 forint késedelmi pótlékkal megtoldva (önként) rendezték az ügyet. Egy hónap múlva a Cég egy másik osztályától kaptam egy levelet, hogy mégiscsak tartozásom van. Oda a hibajavítás még nem jutott el.

LiberAll 2008.10.22. 10:52:30

Ezek után csodálkoznak, hogy ma Magyarországon ilyen az adómorál, a legfőbb csalók maguk az apeh-ek tisztelet a kivétel. S semmi felelősségük nincsen. Ezeket kellene foglalkozásuk során elkövetett hanyagságuk miatt, vagy letöltendő életfogytiglanra, vagy vagyonelkobzásra ítélni. Talán akkor nem néznének el, meg nem volnának ilyen szarságok. Tudom, tudom ébredjek fel, s vegyem ki a kezemet a biliből.

the real 2008.10.22. 10:52:36

Azért azt te sem gondolod komolyan, hogy "hozzáírtak egy nullát"? Nem úszod meg ilyen könnyen.

hahaha 2008.10.22. 11:05:32

ami a vasarlas utan be kell fizetni, az illetek-eloleg, amit akkor is koteles vagy befizetni, ha nem is jott letre az ugylet valami miatt megsem. ha utana eladod, az mar lehet, hogy sokkal lassabban megy, mint ugyintezes, szerintem utana majd legfeljebb visszakerheted. ezt csak azert mondom, mert nekem most pl ugy kell fizetnem a felmillat, hogy meg nem is enyem a lakas (meg tarta a hitelugyi). es benne van a fizetesi meghagyasban, hogy mindez oket nem erdekli.

kis ember 2008.10.22. 11:08:57

A barátnőm adóbevallását elkavarták. Mikor mutattuk nekik a tértivevényes papíron, hogy de hát ők átvették, azt mondták, küldje be újra. És az adóvisszatérítést az új beérkezéstől számított egy hónap múlva utalták, mondván, így írja elő nekik a jogszabály. Az, hogy mi már több hónapja beküldtük, csak ők elvesztették, nem érdekelt senkit

Hihihi 2008.10.22. 11:20:52

Az illetékek kiszámításánál ha nem is hozzáírhatnak egy nullát, de hihetetlen kavarások mehetnek. Mi pl. az ügyvéddel sokat töprengtünk, hogy hogy jöhetett ki nekik a lakáseladás+lakásvásárlás ügyletben 31200, amikor a szabályok szerint végigszámolva nekünk mindig 96700 jött ki (voltam előzőleg az Illetékhivatalban, és az ügyintézővel is 96700-at számoltunk!), de az ügyvéd azt mondta, hogy fizessem be, mert azt ők róják ki, tehát én ,,nem tehetek róla'', hogy túl keveset írtak a csekkre.

Persze még pár évig, ha felülvizsgálják a dolgot, akkor elkérhetik a különbözetet, de pl. (késedelmi) kamatot már nem számíthatnak fel, mert nem a mi hibánk volt, hogy elszámolták. :)

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.22. 11:52:56

APEH ellenőrt és hajjakendet - kártékony dúvad lévén - puskával kilőni szabad-e?

AttilaCs 2008.10.22. 11:59:26

Sokan járunk hasonló cipőben az országunkban. A saját esetem nem írom le, mert szóról szóra megegyezik Benő esetével. Még az összegek is hasonlóak. Csak én még nem írtam meg az "észrevételem" a jogtalan késedelmi kamatok miatt. Azt egy Apeh ügyintéző mondta, hogy "észrevételt" kell írni. De, hogy semmi értelme, az benne volt a szavaiban. Annyit még hozzátennék, hogy a legelső levelem (ami nekem is több, mint 1 éve íródott, csatolt adásvételi szerződésekkel), minden apehos látja rögtön, ha bediktálom az adószámom. Van egy bejegyzés a rendszerükben, hogy én jeleztem az üggyel kapcsolatban.
Én inkább azon gondolkodtam el, hogy mennyire valósak azok a számadatok, amiket a pénzügyminiszter és az Apeh vezér nyilatkozik, ha megkérdezik, mennyi a kinntlevősége a szervnek. És többek között erre is építik a költségvetéseket! Valamilyen szinten ezt nyílvántartott fedezetként kezelik, még ha bevallottan nem teljesen likvid. Szóval egy légvárral állunk szemben. És sok ember dolgozik azon, hogy a légvárat fenntartsa, különben nem lenne munkájuk. Ha csak az ezen az oldalon lévő kommentek felesleges munkaóráját összeadom, kijön 1 ember 1 napi 8 órája. (kávé és ebédszünet nélkül!) Jószerencsét mindenkinek!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.10.22. 12:34:41

Ajjaj, en meg megkaptam az adovisszateritest - iden pedig gondosan nem kerulok plusszba -, de nekem is van egy virtualis tartozasom. Kb. fel evig nem volt bejelentett munkahelyem, ezert magam utan fizettem az egeszsegugyi hozzajarulast. Aztan februarban elkezdtem dolgozni, kijelentkeztem a rendszerbol, a cegem bejelenettte, hogy onnantol kezdve ok fizetnek, erre par hete jon egy papir, hogy tartozom huszonXezerrel, mert mittomen miota nem fizetek. Persze nem orizgettem 7-8 honapig a feladovevenyt. Illetve hat akar meg is lehet valahol, de azis felnapi keresgeles, aztan meg a konyvelom szerint 'menjek be es intezzem el'. Holott hat eleve azert postan kuldtem a kijelentkezest (leellenoriztem elotte - lehet ilyet), mert nem akartam ket orat varni,mint a bejelentkezesnel.

Raadasul az a felhaborito a dologban, hogy a cegem bejelentett - a cegemnel bejelentettem magam, tehat csak normalisan kellett volna megirni azt az SQL lekerdezest. Nem is ertem, hogy hogy van az, hogy tudjak, hogy en nem fizetek magam utan, de nem tudjak, hogy a ceg fizet utanam... Persze olcsobb fenyegetozni, mert ha megijedek, akkor meg fizethetek is - ha meg nem, akkor majd levonjak a kovetkezo jovairasbol ugye... :(

luck66 2008.10.22. 13:56:39

a sógorod valószínüleg pályatévesztő,ezt,ha igaz, 1 ügyfélfogadási napon el tudod rendezni

vitriol 2008.10.22. 19:25:26

Véletlenül ide tévedten erre a blogra és hajmeresztő dolgokat olvastam. Bocsánat mindenkitől, senkit nem akarok megsérteni, de 1988 óta léteznek az adótörvények és senki nem vette a fáradságot, hogy utána nézzen a reá vonatkozó részeknek. EZ FÁJ!
1.- Én is 1992-ben fejeztem be vállalkozásomat és utána személyesen jártam végig minden hivatalt, önkormányzatot TB-t APEH-ot, hoyg bejelentsem vállalkozásom megszüntetését. A TB-vel voltak gondjaim, de miután a záró bevallásomat 9207-t benyújtottam az APEH békén hagyott. A záróbevallás volt a lényeg!
2.-Az illetékhivatalok 2007 januárja óta tartoznak az APEH-hoz, előtte a az önkormányzatokhoz tartoztak és legalább annyira érdekelte őket a törvényesség amennyire az önkormányzatokat. A prémiumot a kivetett illeték után kapták.
3.- Miután az APEH átvette az illetékhivatalokat, nagyon sokan leléptek, mert féltették a bőrüket és kevesellték az APEH bért.
4- Valamelyik hozzászólásba olvastam, hogy munkanélküliként saját maga után fizette az EÜ hozzájárulást és meglepődött, hogy tartozik vele, de nincsenek meg a csekkjei. Ez PECH! Az Art szerint minden iratot öt évig meg kell őrizni, azaz 6 évig mivel az első év a bevallás benyújtásának év végét követő első naptól kezdődik.
Atlétának üzenem, hogy az ilyen könyvelőt p….csán kel rúgni, nem pedig fizetni neki.

bogenart 2008.10.24. 23:37:05

2007. január 1-től az APEH és az Illetékhivatal összeolvadt, aminek az eredménye egy nagy káosz. 2006-os ingatlanvásárlásom óta állítólag még tartozom több mint 500 000 forinttal egy dupla kiszabás miatt, amit egy áprilisi hivatalos tértivényes levélben érkezett határozat szerint töröltek (2 hét telefonálgatás, több ezer ft levelezgetés után) erre most kapok egy levelet, hogy 15-ig fizessem be a késedelmi kamatokkal együtt... röhög a vakbelem:) én idén úgy kaptam meg az adójóváírásomat, hogy folyamatos faxos telefonálós kapcsolatban voltam egy ügyintézővel, és miután látta faxon a határozatot, elengedte az utalást és láss csodát pár nap késésért megkaptam a késedelmi kamatot is. de ahogy elnézem jövőre ugyanez lesz a forgatókönyv... fax, levél, telefon...

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.25. 20:52:36

Üdv!
főleg hitelközvetítőként dolgozom és a legkedvesebb story, amikor amikor a tulajdonjog bejegyzéstől számított 8 napon belül megjött az illetékcsekk. Az ügyfél még be sem költözött.

Nagyon tetszik az a gyakorlat az APEH től és az FH tól amikor vásárolunk egy lakást bele is költözünk és át is iratjuk a címünket, de szakadatlanul a régi címünkre küldenek mindent. Különösen a bejegyző határozat és az illetékhatározat is a régi címre megy. Ügyfelekkel már kitaláltuk, hogy postai átirányítást kérünk, de ez sem mindig működik.

Harmadik top story: Egyéni vállalkozó ügyfél számlájáról inkasszóval besöpörték az illetéket( 465ezer Ft ), majd egy hét múlva kézhez kapott egy levelet, melyben az APEH engedélyezi ugyanennek az illetéknek a 12 havi részletfizetését !!! Nekem ez a szépségdíjas megoldás...

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.25. 21:04:05

Az előző életemben egy multi cég gazdaságisaként egy átfogó APEH vizsgálat ránk akarta húzni a vizes lepedőt potom 28 millióval. Hiába fellebbeztem besöpörték a számlánkról, majd 3 év pereskedés után teljes győzelmet arattunk a másodfokú bíróságon. Jegybanki alapkamat kétszerese kamat ha jól emlékszem az ítéletre plussz perköltségek stb. Majdnem 12 milla plusszal zártuk a bulit. Nagyon kellett elbarmolni 12 milliót az adófizetők pénzén ???.... Őszintén nekünk sem hiányzott a sok plussz munka amit okozott...de üzletnek nem volt rossz..

eredeti történet írója 2008.10.29. 16:04:19

azért anyuék fizettek, mert én 6 éve még csak 16 voltam..

eredeti történet írója 2008.10.30. 09:59:55

Kedves luck66!

Mivel egész nyáron szabadságolások vannak, így minden egyes alkalommal, amikor visszament, hogy mi van? Akkor másik körömreszelős nő ült a pult másik oldalán, s azt éppen vagy érdekelte, vagy nem. Ahhoz, hogy megkapjam a visszatérítést, ahhoz kell hivatalos papír, hogy miért van visszatartva. Ha megvan ez a papír, akkor lehet jelezni, hogy jogtalan, majd töröltetni, s a helyes összeget levonatni a visszatérítésemből.. Tehát nem lehet egy "szép napon bemenni és letudni az egészet"..
süti beállítások módosítása