A foci-EB közeledtével leszögezhetjük, hogy nem mindig az esélyesebbek nyerik a komoly meccseket: az OTP kontra induló vállalkozás hazai összecsapáson sem sokan fogadtunk volna vendégsikerre, igaz végül ezt is csak a hosszabbításban sikerült kiharcolni. Annyit azért megjegyeznénk, hogy a PSZÁF varázsszó a zöld gyepen minden valószínűség szerint kevésbé működik, mint a zöld logós bankban. Bár nem is valószínű, hogy C. Ronaldo és edukált társai a levélíróhoz hasonló szellemi magasságokba emelkedjenek, igaz szükségünk sincs rá... (Ne kíméljetek minket, továbbra is a blog@penzcentrum.hu címre várjuk a történeteket!)

 

Már korábban is volt problémánk az OTP Bankkal, de mivel a vállalatoknak ajánlott számlák díjai náluk voltak a legolcsóbbak, mégis úgy gondoltuk, nagy gond egy számlanyitással nem lehet. Be is tértünk az egyik nyíregyházi fiókba, hogy az új cégünknek egy új számlát nyissunk. Hiba volt az optimizmus…

A számlanyitással ugyan nagy gond nem volt, az ügyintéző elmondta, hogy a hozzá tartozó bankkártyát pár nappal később, postán kapjuk meg. Induló cég révén egyelőre még ezzel nincs probléma, nem lettünk volna meglőve kártya nélkül pár napig. A pár napból azonban egy hét lett, majd mikor a második is eltelt, visszamentünk, hogy na mi van már!

A válasz rögtön az volt, hogy folyamatban van az ügy, már postára adták a kártyát. Ekkor már kezdett nem tetszeni a dolog, ugyanis kártya nélkül esély sem volt a netbank szolgáltatásokat aktiválni, minden egyes banki dologért személyesen kellett besétálni a bankba. Már ekkor megbántuk a számlanyitást...

Gondolván, hogy a posta valóban leszállítja pár napon belül a bankkártyát, visszamentem dolgozni. Aztán eltelt még egy hét, továbbra sincs semmi, de ekkor már nem voltam olyan jó kedvű, mikor végre sorra kerültem az ügyintézőnél. Bár szegény nem tehet róla, de valakinek el kellett mondanom az elégedetlenségemet és ő volt kéznél.

Az ekkor kapott válasz kicsit azért meglepett, a hölgy közölte, hogy nem tudja mikor fogom megkapni a kártyát, ugyanis úgy látja, hogy még nem adták postára! Itt már csak röhögni tudtam, hogy milyen egy szerencsétlen bank ez, de azért a fiókvezetőt kihívva elárultam neki, hogy ennek az egész esetnek a PSZÁF annyira nagyon nem örülne. És láss csodát, három nap múlva megjött a postás a kártyánkkal...

Címkék: bank bankkártya otp pszáf számlanyitás

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr82499121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kadaj01 2008.06.02. 14:11:56

Öszintén remélem, a cikkiró cégével soha semmilyen kapcsolatba nem fogok kerülni!

Én-e 2008.06.02. 14:12:38

Most fikázás nélkül és teljesen komolyan kérdezem: Van ma még Mo-n olyan, aki az OTP-vel szövetkezik???

Amágy ott a cikkben a válasz: "de mivel a vállalatoknak ajánlott számlák díjai náluk voltak a legolcsóbbak"

A legolcsóbbat akartad, megkaptad!

lakflaflhfa 2008.06.02. 14:16:09

Kadaj01!

Mivan OTP bérenc majom? Csányi személyw2sen paskolja meg a valagad, ha ilyen szinten nyalsz?

Szánalmas hülye vagy!

encigirle 2008.06.02. 14:16:13

A PSZÁF úgy tudom egyedi esetekkel nem foglalkozik... ;-)

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2008.06.02. 14:20:37

Egyáltalán miért a postás viszi ki? Ez már elég rosszul kezdődik. Ebben a helyzetben ugyanis nagyon sok hibalehetőség van és sokáig tart helyrehozni őket az újbóli feladással.

bruno954 2008.06.02. 14:21:25

encigirle

Rosszul tudod. Van Ügyfélszolgálatuk, aki igen kemény tud lenni. Én a Credigent fegyelmeztettem meg velük. Azóta valószínüleg nem szeretnek. De ez nekem nem fáj. Viszont: a PSZÁF-os bejelentést követő 6 nap mulva futár hozta ki az addig elérhetetlen pairt a kiváló Credigentől, és az anyóka, aki a futár küldését jelezte erősen nyekergett, hogy miért is kellett rögtön a Felügyelethez futnom... Ennyi...

Morgó 2008.06.02. 14:33:53

Érdekes írás, az én cégem is OTP-s (tudom, nem vagyok sikeres ember), de SOHA nem küldték még ki postán a bankkártyát, mindíg be kellett érte menni a számlavezető fiókba (postán csak az értesítés jött, hogy lejárt a régi, lehet menni az újért). Jah, ez Budapest, ha ez számít valamit.

paráznabillegető 2008.06.02. 14:43:12

az otp lenne a legolcsóbb?
jé.

kadaj01 2008.06.02. 14:44:12

lakflaflhfa!

Bizony, nekem semmi bajom nincs az OTP-vel... de biztos nem vagyok sikeres, ellenben a cikkiróval, akinek még ez a pitiáner ügyintézés sem megy simán... :D

Dr Kangörény 2008.06.02. 14:44:20

Amikor én nyitottam számlát az otp-nél (muszáj volt), kötelező volt a kártya, bár én mondtam, hogy nekem nem kell, ráadásul csak a számlavezető banknál adták át személyesen. Na én vidéken lakom, ott nyitottam a számlát, de Bp-n dolgozom. Ezek a seggtúrók meg nem tudták máshol átadni a kártyát, csak ahol lakom, ha pedig nem vettem volna át, akkor díjat számoltak volna fel érte.
Nem csak ezzel szórakoztatták magukat, ezért amikor lehetett megszüntettem a számlát náluk.

Név 2008.06.02. 14:45:20

Én örülök, hogy megszabadultam tőlük. Nem volt könnyű, de nem lehetetlen...

Azóta nem hallottam olyat bankban, hogy "azt nem lehet" vagy "Maaaariiiikaaaa, hogyan kell azt a .....???, kérem várjon" vagy esetleg "nem szoktuk" meg "nem tudom"...

Ja és a tetves lassú internetbankjukról ne is beszéljünk. Hó elején túlterheltség, iszonyat lassúság... Ennek megfelelően a tranzakciós díjak is magasak. Hurrá.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.02. 14:47:40

Nekem is OTP-s számlám van. Érdekes módon semmi bajom velük.
Az, hogy a másik bankok olcsóbbak? Egy fenét. Mindegyik egyforma. Egyik helyen enged a másik meg lehúz. Szóval tökmindegy.

Breq 2008.06.02. 15:01:59

Kb egy eve en is vegleg megszuntem OTP ugyfel lenni, es nem bantam meg. Nyogvenyelos volt naluk minden, teljesen rugalmatlanok, minden reakciojuk olyan volt, mint ha nekem kene megtisztelve ereznem magam attol, hogy az ugyfeluk lehetek.

hehe 2008.06.02. 15:04:20

Azt ügye tudod, hogy a PSZAF elkéri a bank belső vizsgálatának az anyagát, és ha formai hibát nem talál az eljárásban, szépen szignálják, hogy a bank nem hibázott.
Remélem senki sem gondolta komolyan, hogy a PSZÁF ilyenkor odamegy a bankba, és elkezd vizsgálódni:))

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.06.02. 15:11:06

Ez teljesen mindennapos eset, mellesleg nem csak az OTP-nél.
Nálam is előfordult, az OTP azt bírta tenni, hogy szimplán elvesztette a kártyaigénylésemet, amit a bankfiókban adtam be, mikor több hét után érdeklődtem, hogy mi van már, azt mondták, sajnos elveszett, adjak be újat.
Ott is hagytam őket nemsokára.
Viszont egy hónapja a CIB játszott velem hasonlót, új kártyát igényeltem, és ápr. 30-án küldték ki a központjukból a Mammut melletti fiókba. Május 5-től naponta érdeklődtem, de csak azt tudták mondanki a CIB24 telebanknál, hogy kiment a kártya, de még nem vették át a bankfiókban. Végül 8-án már meguntam, és konkrétan a bankfiókot hívtam (fél óra csörgetés után vették fel), akkor végre egy ügyintéző utánanázett és visszahívott, hogy mehetek érte, átvették.
Bementem, ezután 3 ügyintéző fél óráig kereste, mire megtalálták. Utána egy mogorva "elnézést" volt minden, amit ki tudtak magukból hozni az eset kapcsán, de azt is úgy mondta, hogy láttam az arcán, a pokolba kíván, hogy ilyen megerőltető munkát kellett végezniük miattam.

Sanyi · http://forrascentrum.hu 2008.06.02. 15:12:09

Szerintem a többi bank esetében is lehetne hasonló történeteket írni (pl. erste ingyenesnek ígért számlavezetése hirtelen a legdrágább lett stb...), így kiragadva nem túl korrekt az OTP-vel szemben.

Bit Rot 2008.06.02. 15:13:39

Nem kellene az OTP seggét nyalni.
Az egyik legszarabb bank.

A céges számlám még ott van, de nem sokáig.

Havi kb. 2700 Forint az ALAPDÍJ + mindenféle időszakos költségek is megjelennek, ez +1000-3000 Forint havonta. (Erre még pluszban jön a kp. felvét költsége, utalás, stb.)

Nemsokára megyek a CIB-hez...

encigirle 2008.06.02. 15:13:46

bruno954

Szuper. A Credigen engem is szívetott egy darabig. Szóval azt mondod érdemes bepanaszolni Őket?

silly 2008.06.02. 15:13:52

Én egy devizaszámlához kértem kártyát, az árát azonnal levonták, majd amikor 3 (!!!) hónap után bementem, hogy lassan kéne mán az a kártya a hölgy matatott kicsit, majd csodálkozva húzta ki egy fiókból hogy "Jééé, ez nem lett kiküldve..." Ez Szegeden esett meg

Bit Rot 2008.06.02. 15:15:54

"(pl. erste ingyenesnek ígért számlavezetése hirtelen a legdrágább lett stb...)"

Az Erste szintén a legalja, nem is nagyon érdemes emlegetni :-)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.02. 15:35:16

Citybank ingyenssége is eléggé érdekes. a raiffeisen sokszor a kártyás vásárlásokat szép sumákban átváltja USD-re és nem az ügyflé szokott jóljárni. Mindegyik bankot jól meg lehetne firkálni. Akinek a vállalkozása nem bír el 3000Ft-ot az nem lehet sikeres (Azért sok az a pénz is).

Ubuntufan 2008.06.02. 15:41:48

Én is csatlakoznék pár előttem szólóhoz, az OTP az új üzleti bankkártyát SOHASEM küldi postán, Nyíregyházán sem.
Más a helyzet a kártyahosszabbíttással, de az már egy másik történet.

Zsu 2008.06.02. 15:47:37

Ugyanígy jártam, decemberben valami kártyagyártási fennakadás lehetett náluk. Én türelmesebb voltam, aminek 2 hónap várakozás lett az eredménye.

EasyFriend 2008.06.02. 15:48:50

Az OTP drága és barátságtalan. Az egyetlen előnye, hogy minden sarkon van egy automatája, na most kárty nélkül ennek se veszed sok hasznát...

Franie 2008.06.02. 15:51:48

Nekem személy szerint semmi bajom az OTP-vel, csak azt sérelmezem, hogy a Junior MAX szolgáltatás "egyéb ügyintézési költségei" drágák. A csere kártyámat (mert időközben lejárt) a lejárati idő előtt már 2 nappal postán megkaptam. Az aktiválása 5 perc volt. Hol a probléma?

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.06.02. 15:51:55

Ugyanilyen sztori már volt a Homáron korábban...

Z 2008.06.02. 16:00:55

Az OTP-nel be lehet allitani, h ne kuldjon havi ertesitoket, ha van netes eleresed. ezzel is lehet vmennyit sporolni. nekem meg nem volt panaszom veluk, a netes eleres is korrekt, mukodik mindenhonnan.

bizonyos bankok, bizonyos kartyakat kikuldenek postan, de telefonon kell aktivalni, az OTP-nel nem igy van, de Citibank-nal mar kaptam igy kartyat (Mastercard)

netes dologra visszaterve: egyes kulfoldi bankok netes eleresehez telepitened kell egy SSL tanusitvanyt, aminek 1-3 munkanap az ervenyesitese, es utan azon az egy gepen, es abban a bongeszoben intezheted a dolgaidat!!! vagyis bent a munkahelyen is telepiteni kell ilyet, vagy ha ismerosnel vagy biztonsagos netcafeban akarod ellenorizni a szamlat akkor nem teheted meg. szerencsere ezt sem a Citibank sem az OTP nem vette at.

masik dolog: minden banknal lehetne panaszra ado okot talalni, valassza mindenki azt, amelyik szamara kedvezo (sok automata vagy kedvezo havidij vagy kedvezo utalasi dij stb.)

meg egy trukk: ha havonta kell fix osszeget utalnod vkinek az OTP-nel ez ingyenes, a neten be lehet allitani es nem von le kezelesi koltseget az utalaskor, mig un. "Egyszeri utalas" eseten igen.

szep napot!

Rúzsa Sándor 2008.06.02. 16:22:17

Vicc ez az otp. egy ügyintézést 1 hónapig nem sikerült nyélbe ütni. felhivtam a vezérigazgatóságot , ahol megkérdeztem hol lehet panaszt tenni? kapcsoltak egy jogász hölgyet. akinek finoman kifejtettem hiányoságaikat. igazat adott, majd egy óra múlva hivtak hogy mehetek aláírni a papírokat.
miért kell őket csesztetni? hogy bármi is történjen..???
nem jókedvéből idegeli ki az ember az ügyéntézőket....
sima ügyeket húzni , halasztani? egy ekkora banknak.

Später 2008.06.02. 16:28:05

Én OTP-s vagyok, az öcsém CIB-es.
Hát, lehet, hogy szívok egy csomót az OTP-vel, de amit az öcsém szívott a CIB-bel azt nem kívánom senkinek.
Én az UniCrediten gondolkodom...
Valaki, aki UC-s?

ekszpert 2008.06.02. 16:38:19

Az összes közül a Citibank a legnormálisabb. Jut eszembe, ne felejtsük el, hogy az otp nincs kényszerhelyzetben a minőség javítását illetően. Nekik van messze a legtöbb lakossági ügyfelük és ezért ilyen "lazák".....

zöldike 2008.06.02. 16:38:53

Az OTP-nél volt valaha folyószámlánk. A férjem fizetése egy az egyben oda ment. Gerincműtét, hosszabb táppénz, mire észbe kaptunk, hogy a táppénzt nem a munkahely utalja, így nem volt időben a számlán, már jött is az OTP-től a levél, hogy azonnali hatállyal felbontották a szerződést. Semmi figyelmeztető levél, értesítés a várható következményekről, semmi. Akkr még nem tudtuk, hogy jobb dolog nem is történhetett volna velünk. Azóta Citibank, CIB-bank, semmi probléma.

A Galaxis Elnöke 2008.06.02. 16:39:47

"Ennek az egész esetnek a PSZÁF annyira nagyon nem örülne..."

Hm, még szerencse, hogy rendbe megjött a kártya, helyreállt a rended: viszont ne feledd, hogy a hangyabolyod másik felén élők eközben meg éhen- és szomjan halnak, és ennek az egész esetnek meg a Galaxis Elnöksége és maga az Elnök annyira nagyon nem örül, vagyis én sem örülök.

Egyszer már láttam egy tiétekhez hasonló kolóniát, de pár ezer éve totál kihaltak.

urchin 2008.06.02. 16:46:00

Sziasztok,

lehet, hogy én vagyok a kivétel, a szerencsések egyike, vagy egyszerűen jó fiók közelében vagyok, de nekem idáig nem sok bajom volt az OTP-vel... Jó, vannak "játékszabályok", amiket be kell tartani (ne nyugdíjfizetéskor menj sürgős ügyben, ha vmi tetszik, és bonyolultabb, nézz utána, v. legalább kérj tájékoztatót, stb.), de összességében ez kezelhető. Jó a Call Centerük, van egy rahedli termékük (olcsó, drága, egyszerű, többet tudó), mindenki kedvére mazsolázhat...

Kicsit divatos szidni, meg fikázni a "ződ bankot" és a Raiffeisent, CIB-et, éppen jól megcsinált Emese-reklámot nyomó BB-t "bezzeg"-bankként emlegetni... Meine Lieben und Damen, ott sincs kolbászból a kerítés... Ha nem a számlavezetési díjban fizeted ki a kedvesség árát, kifizeted másban, abban biztos lehetsz... Vagy ha nem gurítasz be fél millllát (fél? Van, ahol 5..), úgy néznek rád, mintha kétes ajánlatot tették volna valamelyik családtagjuknak...

Pejoratív jelzőket féltetéve, az a jó az egészbe, hogy mindenki kiválaszthatja, neki mi a jó. Van belőlük jó egypár... Aki bugyuta Emesét szereti, menjen oda, aki apuka-anyuka-gyerekek-cserkésztábor feelinget, menjen oda, aki a mikorhúzzamármegvégreazállatorvosbácsiazasszisztensnénit, oda, és így tovább... Én még maradok... Mert ezt érdemlem... Lehet...

873ujr3rk 2008.06.02. 16:54:03

jo kis tortenet.
ma ez volt a "blogoszfera" toptermese ?
mer akkor inkabb a nepszabi levrov bazmeg.

davido 2008.06.02. 17:13:14

semmi csoda. amugy is megjött volna. de ha asszed hogy azert jött meg mert a pszaffal jöttel, akkor könnyen okozol örömöt magadnak. hajra.

Dimebag Darrell (törölt) 2008.06.02. 17:31:44

Én most mondom fel a szerződést az OTP-vel . Szerintem jo bank csak drága. Naggyon drága.

Minimanó · http://xdxdxd 2008.06.02. 17:33:36

Én az Unicreditet javasolnám, akárhány pénzkivét a saját automatából ingyenes. Valamint 249,-Ft a privátplusz dija a nonstop pedig 449,-Ft Nekem is ez van és maximálisan meg vagyok elégedve.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.02. 18:27:30

Én is épp most csináltattam céges bankszámlát. A bankok között a CIB és OTP maradt ringben, és a CIB-et választottam. Itt 1 hét alatt készül el a bankkártya és vissza kell menni érte, de emellett már tudtam használni az internetbankot.
Lehzet hogy nem foglalkozik PSZÁF egyedi esetekkel, de egyik pénzintézet sem örül, ha ott van náluk, és kérdezősködnek, mert akkora rendszereik vannak, hogy biztos találnak benne valami hibát, szabálytalanságot, ha akarnak.

Colour of silence (törölt) 2008.06.02. 18:44:55

K&H-nál vagyok, soha, semmi gondom nem volt velük, a netbank is kitűnő. Az OTP-ben voltam előtte, egy rakás szar. Nézzétek meg, mennyi egy Netbankos utalás. Igen ritkán kell bemennem a bankba, pont ezt akartam elérni. Szal nekem most nem kell másik bank, a díjai, a szolgáltatásuk minősége a legjobb.
Üdv.

PSZÁF 2008.06.02. 18:52:04

A PSZÁF mindig beválik, nekem a volt Postabank szolgáltatása nem működött Posta és talán Erste (?) közös akciója.
Elsődleges örökösödési teher miatt járó összeget nem akartak kifizetni, mivel fogalmuk sem volt, hogy kell :) Ez így eltartott pár hónapig, addigra a Posta Igazgatósága, a PSZÁF, Pénzfelügyelet is megismert, minek hatására valahogy csak kifizették. Ennek végén az utolsó ügyintézőre kenték az egészet, aki legalább segíteni próbált, míg a csoport meg osztályvezetőknek fingja sem volt semmiről és a fülük botját sem mozdították.
Általában az adott bank igazgatóságával kell kezdeni! De a PSZÁF sem rossz, akármit okoskodnak itt páran.

gjaztt 2008.06.02. 19:03:07

En unicredites vagyok, de azt sem ajanlom senkinek. Tavaly lejart a kartyam, juliusban. Erröl semmi ertesitest nem kaptam, de erdekes modon oktoberben meg hasznalni tudtam. Majd kijöttem külföldre, es itt ugy alakult, hogy ujra hasznalnom kellett, de nem tudtam. Hivtam öket, hogy mi van, akkor mondtak, hogy lejart, akarok-e ujat. Mondtam, igen, levelezesi cim, mindent megadtam. Kartya, semmi. Több, mint 1 honap utan felhivtam öket, hogy most akkor mi van. Ja, hogy uj kartyat kertem, megvaltoztattam a levelezesi cimet? Ezt a kollega nem jegyezte be. Kisse kiakadtam, de vegül nem szamoltak fel töbletköltseget a sürgössegi kiküldesert. Ami 3 nap. Es igen, 2 het mulva megerkezett a kartya...

Sacca 2008.06.02. 19:07:23

Két éve váltam meg az OTP-től. A legjobb döntésem volt!
Három fiókban jártam egyazon problémával, négyféle választ kaptam.
Keresztúron szóltam, hogy az Oktogonnál máshogy mondták. A válasz: Ja, azok ott nem jól tudják. Szép...
A legszebb az volt, hogy az általuk kiadott céges kártyára csak fél órás telefonálgatás és nyomogatás után tudtak készpénzt bevenni. (Vissza kellett fizetnem a kártyára a fel nem használt összeget.) A sokadik alkalomnál már én mondtam meg a kódot, hogyan kell. Felkészületlenek.
Erstére váltottam.
Eddig - 2 éve - semmi gond velük.

Pista 2008.06.02. 19:29:14

Nekem soha semmi bajom sem volt az OTP-vel !!!

Igaz, hogy soha semmilyen számlám sem volt náluk, soha a közelükbe sem mentem.

Ezen nem is kívánok változtatni, akkor sem ha feleannyi lenne a számlavezetés költsége náluk, mint egy másik bankban.

Persze a "másik bank" se tökéletes, de ezt ugye máshol dobolják :-))) CIB-es vagyok, nagyon elégedett vagyok velük, bár most év elején voltak kisebb-nagyobb gondok az összeolvadásból kifolyólag, de már ismét minden rendben van.

2008.06.02. 19:35:54

Akinek olyan hitelje van, amivel elégedetlen, mert nagyon drága vagy vmi, írjon nekem e-mail (lásd: profilom) és adok egy számot, ahol ingyen megnézik, hol vannak jobb feltételek, és ha találnak valami jobbat, ingyen elintézik a papírmunkát...

Tatala 2008.06.02. 19:38:50

Üdv!

2 gyors megjegyzés a cikkhez:
- Az OTP egyik központjában dolgozom, és bizony évente 2-3x minimum jön a PSZÁF többhetes felülvizsgálatokra...
- Nem értem ezt a kártyűás hisztit... OTP-nél van számlám, most májusban lejárt a bankkártyám és a netbank kártyám is egyszerre. Vidéken van a számlavezető bankom, De Pesten élek. A vidéki címre kiküldték az értesítőt (2-t ugye), hogy kész a kártyám, menjek be érte. Pesten besétáltam a legközelebbi fiókba, felkérték oda a kártyámat, köv. héten átvettem őket... slussz...

Sacca 2008.06.02. 19:49:11

Tatala!
Mit nem értesz? Kimondtad a varázsszót, az OTP egyik központjában dolgozol. Persze, hogy nem vagy egyszerű mezei ügyfél....

Kenneth 2008.06.02. 19:50:07

Nekem az FHB banknál sikerült elérnem, hogy lemondjanak egy általuk elcseszett devizakonverzió során felmerült mintegy 300.000 HUF-nyi követelésükről és azonnal kiadják a szükséges igazolást. Persze nekem is ki kellett ehhez mondanom a bűvös szót: PSZAF.
Sikeres-e vagyok?

csiribi (törölt) 2008.06.02. 20:21:56

Két esetet tudok összehasonlításra ajánlani.
OTP:
Számla ősidők óta, kisebb problémák mindig korrigálva.
Magánhitel felvétel két alkalommal, első alkalommal sima ügy, másodikon súlyos hiba a fiók részéről.
Az idő előtt visszafizetett svájci frank alapú ingatlan fedezetes hitelt visszafizetés után "nyitva hagyták", a törlési engedélyt kiadták, az ingatlant eladtam.
Fél év múlva derült ki, hogy a hitel "ÉL":( a tartozásom "növekedett" közel 100 E Ft - al.
Csak annyit: kb tíz nap alatt korrigálták, mind a fiók, mind a Központ elnézést kért, telefonon, négyszer:)
Másik, Budapest Bank
Isten óvjon tőlük mindenkit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ezer felkiáltójellel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Céges ingatlanfedezetes hitel, másfél év után részünkről a szerződés felmondva.
A fanyalgóknak, előre: szerződéskötéskor a bank által ÍRÁSBAN adott lista alapján MINDENT kifizettünk.
Törlesztések minden hónapban kb 10-15 nappal ELŐRE megfizetve.
Ehhez képest:
Az ügyintéző - szerződésünkkel ellentétben - arra biztatott, hogy még MA / adott napon / utaljuk át a visszafizetésre váró tartozást / sajátkezű írásával kiszámolta, mennyit kell visszafizetnünk!!! / mert akkor a napi árfolyamon számolnak el.
Hittünk neki, átutaltuk:(
Ehhez képest ÖT!!! nap múlva több tizezer forint pótbefizetésre szólított fel, mert mégsem akkor számolták el.
Lenyeltük:( Fanyalgóknak: szabadulni akartunk a hiteltől, és ha nem fizetünk, egy napon belül, szerződés szerint a felmondás ÉRVÉNYTELEN!
Másnap újabb pótbefizetésre felszólítás:
Figyelem!!!!
Szerződéskötéskor ELFELEJTETTEK egy bizonyos költséget közölni velünk, ezt utólag - másfél év után - FELSZÁMOLTÁK!!!
Fanyalgóknak: mint fennt.
Kifizettük, és kértünk igazolást, hogy semmi tartozásunk nem maradt.
Megkaptuk, valami hasonló szöveggel, rövidítve:
"Az... Bt nek a B.B felé semminemű tartozása nincsen. Ezért a nyilatkozatért a bank SEMMINEMŰ!!! felelősséget nem vállal!!!"
Megjegyzem: utána kaptunk ennél jobbat is.
És végül, de nem utólsósorban: mivel a Közjegyzői Okirat nem tartalmazta azt, hogy a hitel visszafizetésével a bank köteles a fedezetre célzott törlési engedélyt kiadni, a mai napig nem kaptam meg. / február óta!!!, ugyanezt az OTP Bank kiadta, ezzel igazoltam a felmondást /
Igaz, hetek alatt eljártak a Földhivatalnál, de addig az ingatlanomra jelentkezett vevő talált másikat.
Mindezt megírtam az elnök vezérigazgatónak, kérve jogorvoslatot.
Nem foglalkozott velünk, kellett neki nagyon a pénz:(
Átadta a SAJÁT!panaszirodájának ügyünket, akik az utólagosan kiszámlázott költséggel nem is foglalkoztak, a T+3 napra hivatkozva hazug kollégájuk eljárását jogosnak minősítették.
És persze vegyük figyelembe, őt is BECSAPTÁK a banki kollégák.
Ez egy ilyen bank.
A fanyalgóknak:
Minden dokumentum, levelezés a birtokomban van, csak éppen egyrészt nincs időm ilyen tetves bankkal foglakozni, másrászt a PSZÁF - nél egykor dolgozó ismerősöm szerint fölösleges hozzájuk fordulni.
Azok a dolgozók, akik egy munkahelyen egymást is becsapják, nyilván kötelesek védeni a mundér becsületét.
Nem beszélve a vezérigazgatóról, aki " fejétől bűzlik a hal" elvet követve - véleményem szerint - ugyanolyannak minősíthető, mint nevelt kollégái.
Még annyit: nem igazán irigyeltem azt az ügyintézőt, aki mindezt felvállalta. " Lándzsának használták és szarba mártották" - M.Gy. írótól.
Ilyen világ lett:(
Természetesen ide sem jövünk többé.
Kérdés: akkor hová?
Mert ha pénzre van szükségünk, bankhoz fordulunk, hiszen úgy gondoljuk, ha az ÁLLAM KÖTELEZ bennünket a bankszámla használatára, korrekt eljárásban részesülünk.
Arról nem beszélve, vagyonosodási vizsgálatkor az APEH csak a bankfedezetet fogadja el hitelesnek.
De hát ha azt is ellopják?
"Fejétől bűzlik a hal"
Hol is a fej?

Zarándok 2008.06.02. 22:08:59

Sziasztok!
Én egy multinál dolgozom, szerencsére nem pénzügyi oldalon. Csak egyet tudok mondani: egyik nagy cég tizenkilenc, a másik egy híján húsz. Mindenki gondoljon már bele, az ő munkahelyén, ahol esetenként nem 1000-2000 alkalmazott van, nem követnek el hibákat? Az 5-10 fős cégénél nem rontanak el időnként dogokat? Ő maga sem hibázott még soha? Hogy várható el egy-egy ilyen nagy cégtől, hogy mindíg, minden, mindenkinél tökéletes legyen? Hisz ott is csak emberek dolgoznak, olyanok, mint mi. Az viszont már egy másik dolog, hogy senki sem szeret más hibájából "szívni", olyankor lépni kell, felügyeleti szervek megkeresése, vagy bank váltása. Én sem egynél voltam már, a jelenlegi (BB)megfelel. Ha szórakoznának a pénzemmel, lépek. Ahogy észreveszem egyébként, kinek ez, kinek az jön be. Kívánom, hogy mindenki a neki legjobbat találja meg, csak senki ne felejtsen el a keresés közben ember maradni!!!

Egon Koma 2008.06.03. 01:39:23

Elolvastam a cikket és jót mosolyogtam magamban a végén.Örülhet a számlanyitó,hogy a PSZÁF említését követően 3 napra megkapta a bankkártyát.....
Engem az Unicredit bankban ....hát, mondjuk úgy "megkárosítottak"~jogalap nélkül, költség címen emeltek le pénzt a számlámról /az elvégzett művelet 0 ft-os költségű volt/.Beszéltem a fiókvezetővel,OK minden,semmi probléma,rendezzük a dolgot....2 hónap alatt nem rendezték természetesen,sőt a PSZÁF ELUTASÍTOTTA VIZSGÁLATI KÉRELMEM,mondván intézzem a bankkal! ! !
Magam elé képzelem szegény " eccerű ügyfél " arcát mikor végső kétségbeesésében a felügyeleti szervhez fordul segítségér és JÓL ELHAJTJÁK.......hagy ne mondjam hova.
Örüljön neki,hogy Nyíregyházán még félnek a PSZÁF-től,mert itt Budapesten a " lőtéri kutyát " sem érdekli a PSZÁF.~mellékesen a fiókvezető letagadta,hogy tudomása lenne az esetről és azóta is éli boldogan világát,a bank meg gondolom tovább fosztogatja az ügyfeleket,mert szarik rá a PSZÁF! ! !

Fakutya 2008.06.13. 07:10:53

OTP-re vigyázni, ők a csibészség felsőfoka. Minden költségük messze a kimagaslóbb a többiek közül, elvannak azzal az egyszerű feliskmeréssel hogy úgyis náluk van a legtöbb birkaügyfél mert ők az ország legnagyobb bankja.
A multkoriban befizettem 500 ezret valami átutaláshoz, s adja az ótépés csaj a kinyomtatott befizetési igazolást 50 ezerről. Mondtam is neki, nem lesz ez így jó!
Elnézést kért és újraírta, de mi van akkor, ha csak 2 nap múlva veszem észre? Egy nulla nem a világ de mindjárt lehet rajta bukni nem keveset.
Amikor lemondtam a hagyományos bankkártyámat hogy ne legyen a meglévő új Multipontos mellett az a régi (kártyadíj, egyebek okán), azt magyarázgatták a Román utcai OTP bankban, hogy akkor majd hogyan fogok az automatáikból pénz felvenni? Naívan nem tudják, hogy 6 éve nem vettem ki pénzt semmiféle automatából, azt sem tudom, hogyan kell kezelni. Se belföldön se külföldön nem használok semmiféle automatát, csak fizetek mint a katonatiszt.

Imee 2008.06.16. 10:37:14

Azt kétlem, hogy az OTP-é lenne a legolcsóbb vállalati számla. Az origo-klikkbank (az Erste Bank szolgáltatása) mikrovállalati számlacsomagja havi 490 Ft, és ebben már benne van a havi számlakivonat és a kártya is. Igaz a számlanyitás kb. 2 óráig tartott, mire sikerült minden papírt kinyomtatni, annak ellenére, hogy interneten keresztül megadtunk minden adatot számlanyitás előtt, viszont azóta egyszer sem kellett betenni a lábunkat bankfiókba, hiszen az utalásokat interneten keresztül intézzük, a kp.felvételt pedig kártyával.
Egyébként az Inter-Európa Banknál velem is számtalan esetben előfordult, hogy hibásan vontak le díjakat, de ilyenkor mindig e-mailben reklamáltam (kivéve, mikor a javamra tévedtek, mert ilyen is előfordult), és jóváírták. Mondjuk BankoNET lemezt 2002. márciusban igényeltem, állítólag 30 napon belül megkapom, még nem kaptam meg, igaz, azóta az IEB-es számlám megszűnt, maga az IEB pedig beolvadt a CIB-be.

Istvan 2008.07.29. 21:20:50

Én most válok meg az OTP-től mint számlavezetőtől, és a Citibe megyek át a 0 Ft-os szlacsomagra, DE...
Meg kell mondanom hogy az elmúlt 5 évben semmi bajom nem volt az OTPvel. Ahova én járok fiókba 20 perc alatt mindig sorrakerülök, és ritkán kell bejárnom, mert a netbankon minden szokásos dolgot el tudok intézni, ha kérdésem van akkor a call centerben is előzékenyek szoktak lenne.
Nyilván vannak leterheltebb fiókok is és van hogy bénáznak, de - kövezzetek meg - a Rafival és a Citivel szolgáltatás minőségben sokkal több probléma volt családban. A Rafiban a kamatjóváírásnál is rosszul számoltak és csak többszöri reklamációra korrigáltak, és a kártya tranzakciókkal is többször volt probléma amit ők is elismertek. A Citibanknál nem mondtak igazat és a netbank alkalmazásuk illetve több lakossági szolgáltatás generációval van az OTP mögött lemaradva.
Hogy miért váltok mégis? A 0 Ft-os számlacsomagnak nehéz ellenálni. Kb 20.000 Ft éves megtakarítás az OTP régi jobb elektronikus számlacsomagjához képest.

Istvan 2008.07.29. 21:26:01

Tatala: Nekem is átküldték a kártyámat egyik fiókból a másikba...

Istvan 2008.07.29. 21:30:08

Bocs.. nem 20 perc hanem 10 alatt kerülök sorba az OTPnél.
Viszont ha valaki megmondja mi a gond a Citi 0Ft-ossal arra kiváncsi lennék. Az sms-ért külön kell fizetni azt tudom...

Kallux 2008.07.30. 10:30:15

Sziasztok!

Istvánnak (is)...
4. hónapja vagyok a Citinél a 0-ás "kisebb" csomagban, de eddig még semmi meglepetés, az sms-ekért csak egy év múlva kell fizetni, eddig semmi "apróbetűs" költség nem jelentkezett. ezek után már CSAK KIZÁRÓLAG OTP-s ATM-ből veszek fel pénzt, és vigyorgok a pofájukba, mert semmibe nem kerül :-) Sőt a Cititől nem zaklatnak sem e-mailben sem telefonon, sehogy, hogy vegyek ezt vagy azt, egyedül egy telefonos beszélgetésnél kezdte az ügyintéző (kezdő)gyerek a beszervezős dumát a hitelkártyára, de semmi több. előtte én is ős OTP-s voltam, és 3 hónap átmenettel váltottam át, eddig megérte, mert tényleg semmi költsége nincs a számlának. Előtte mondjuk nem sok gondom volt a zöld bankkal, egyszer lenyúlta az egyik kártyámat egy automat, de ettől az időponttól számított 2 héten belül a hozzám legközelebbi fiókban volt a plasztik lapocska a kérésemre. Mondjuk az értékpapír meg a folyószámla megszűntetése nálam sem volt gyenge menet, de akkor már nem érdekelt, az ügyintéző nagymama korú hölgy majd' felháborodott kérdésére, hogy indokoljam meg, miért szüntetek szlát, én: "Mert egy másik bankban már azt repesve várják...". És tényleg a Citinél egy külön irodában kb. egy órát foglalkoztak velem a számlanyitás meg befektetés ügyben, pedig nem privat banking összeget vittem. :-)

hage 2008.07.31. 22:05:18

Egy kérdésem lenne. Mégpedig ha meg akarom szüntetni a számlámat (szabadulnék én is az otptől), és rám akarják még terhelni az éppen elkészült de át sem vett következő kártya éves díját, akkor azt nekem kuya kötelességem kifizetni? Vagy mit lehet tenni ilyenkor? Mert én ezt egy kicsinykét pofátlanságnak tartom...
süti beállítások módosítása