Magyarországon közel 800 ezer rokkantnyugdíjas él (akik fele korhatár alatti ellátott), miközben a feleakkora Szlovákiában csak 70 ezer. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság által közzétett statisztikák szerint a korhatár alatti rokkantsági nyugdíjasok átlagellátása 69 992 forint havonta, de akadnak, akik havi 200 ezer forint feletti ellátásban részesülnek.

Hazánkban 370 934 korbetöltött rokkantsági nyugdíjas és 379 326 korhatár alatti rokkantsági nyugdíjas van. Ha idevesszük a rokkantsági- és a rehabilitációs járadékosokat is, akkor az ilyen típusú ellátottak száma összesen megközelíti a 800 ezer főt (az 5 milliós Szlovákiában alig 70 ezerre tehető a számuk).

A 379 326 korhatár alatti ellátottból 186 883 férfi és 192 443 női rokkantsági nyugdíjast tartanak nyilván. A férfiak átlagellátása (a főellátás és az egyéb ellátások összesen) 71 880 forint, míg a nők havi 66 216 forintban részesülnek.


Az összeg szerinti kategóriákból látszik, hogy a legtöbben a 40-80 ezer forint közötti sávba tartoznak, ugyanakkor 282-en vannak, akik havi 10 ezer forint alatti, míg 956-an havi 200 ezer forint feletti összegre jogosultak.

 

Címkék: portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr241971522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2010.05.04. 08:06:32

Fele korhatár alatti… szomorú.
Ezeket kéne mindet felülvizsgálni.

☉ ☾ 2010.05.04. 09:55:49

A felülvizsgálat évente megvan, de az igazán betegeket, Sclerosis Multiplexes embereket megalázzák, majdhogynem kizárják a leszázalékolásból, a többiek pedig megbundázzák az orvossal. Orvost kellene inkább cserélni.
Ezt verje át valaki a rendszeren, tessék, lehet próbálkozni.

y b 2010.05.04. 09:57:45

amikor cepelték befelé a gorenjeket, biztos akkor lettek rokik, tisztelet a tisztességesen rokkantosodott kisebbségnek.

Dr Kangörény 2010.05.04. 09:59:53

1. A fejenkénti összeggel semmi gond, azt járulékfizetés alapozza meg.

2. A gond a kibaszott felelőtlen, pénzéhes, korrupt orvosokkal van, akik pénzért mindenkit rokkantosítanak.

3. Köszönjük Sólyom László köztársasági elnöknek, hogy amikor a rendőrség véletlenül felderített egy ilyen korrupt orvosi bandát, ő elnöki kegyelemben részesítette őket.

reader613 2010.05.04. 10:14:16

Ha egyszer a táblázat alján az áll, hogy "Összesen: 379326", akkor miért az van a bevezetőbe írva, hogy "Magyarországon közel 800 ezer rokkantnyugdíjas él"?

Kabarészínész 2010.05.04. 10:14:30

és 70%uk cigány....
nem ártana felülvizsgálni, hogy a fél fülére (talán??) süket cigány miért kap 25 évesen ÉLETE VÉGÉIG 38E ftos nyugdíjat??? Soha nem fog így dolgozni akarni.

reader613 2010.05.04. 10:15:23

ja látom, beleszámoltad azokat is, akik akkor is nyuggerek lennének, ha nem lennének rokik.

yossarian70 2010.05.04. 10:15:42

Most már én is rosszul érzem magam....

Hypofx 2010.05.04. 10:20:25

@Látnokzsálya: Meglepodnel hogy nem romak vannak itt tobbsegben.

Sajnos a legtobb dolog a dokinal dol el ( mint minden az egeszsegugyben) zsebbe a penz es mar meg is van a hosszabbitas, a torvenyhozok meg meg szigorubb vizsglatokat kernek es a tenyleg beteg embereket szivatjak orrba szajba. Ezek meg jot rohognek a markukba es siman lenyuljak a penzt. De ez igy van mindenben ebben az orszagban. Ahol 1.8 millio ember fizet adot egy 10 miilias orszagban az eleg rohejes

Independent 2010.05.04. 10:26:34

Ezt évek óta tudjuk, és senkit sem zavar.... Sem kormánypártot, sem ellenzéket, sem eü reformert, sem anti-reformert...
Na volt egy (azaz 1) ügy, amikor egy dokit elmeszeltek mert 300 rongyért leszázalékolt.
A korhatár alattiak ellátása duplán ketyeg: mert egyszer nem fizetnek járadékot, másodszor meg kiveszik az ellátást a rendszerből.

Independent 2010.05.04. 10:27:11

A cigányoknak nincs 300 rongyuk a dokik lefizetésére...

Szelid sunmalac 2010.05.04. 10:31:48

A rokkantsagi nyugdij erdekes dolog. Mert ugye ha valaki gyarban nyomott le harom muszakot, akkor konnyen lehet mostanra rokkant. En inkabb a korkedvezmenyes nyugdijat vizsgalnam meg jobban. Pl. rendorok, "katonak", politikusok stb. Miert is kell 20 ev munkaviszony utan nyugdijasnak lenniuk?

Hypofx 2010.05.04. 10:33:37

nyugdijjak, szoc segelyek, kulonbozo ellatasok, es ezt mind mind a 1.8 milla ember fizeti.....na ezen kell valtoztatni

Csigorin 2010.05.04. 10:37:42

Megy a csodatévő az úton, szembejön vele a sánta, a vak és a cigány. Ráteszi a kezét a sántára: Sánta, járj! A sánta rögtvest meggyógyul. Ráteszi a kezét a vak szemeire: Vak, láss! A vak azonmód látni kezd. Odalép a cigányhoz, mire az ráordít: Háhozzám ne nyújjá tezsvír, rokkantnyugdíjjas vagyok!

Nzoltan 2010.05.04. 10:38:28

@Independent: Te csak azt hiszed. Mikor a segélyt hurcolászta a rokonom, nem volt ritka a családonkénti 300000 forintos támogatás. Jó befektetés, mert 8-10 hónap alatt megtérül.

Szelid sunmalac 2010.05.04. 10:39:45

@Csigorin: A vicc jo, csak epp nem ok a rokkantnyugdijasok. A szocialis ellatasok mas teszta...

Yasashi Tanuki 2010.05.04. 10:40:07

@Independent: Nekik nem is kerül pénzbe. Egyrészt van egy jól kidolgozott know-how juk a felhalmozódott széleskörű tapasztalatok alapján ha ezt bevetik utána már elég ha bélelt boríték helyett megjelennek a rendelőben a "kiscsaláddal" a doki már írja is a papírt.

movhu 2010.05.04. 10:42:27

@Hypofx: A statisztika sokkal szomorúbb, ha azt nézzük, hogy hányan fizetnek egyáltalán adót, azaz mennyi embernek nem minimálbér a hivatalos jövedelme.

Egyébként az agész arra jó - ami látható a korcsoport szerinti megosztásban is - hogy eltűntesse a katasztrófális foglalkoztaási adatokat. Így nem munkanélküli, hanem nyugdíjas, az egészen más. Ha ezeket a "nyugdíjasokat", a 10 éve folyamatosan az egyetemeken tanulókat és a többieket hozzácsapnánk a munkanélküliekhez, akkor lenne igazán csúnya adat.

2010.05.04. 10:46:54

Sztori:
Sógorom 5 éve, rák utolsó stádiumában ment a bizottság elé. (Konkrétan halálra volt ítélve). Doki: " Iszik? Dohányzik?" Sógor: "Nem." Doki: "Akkor mi a fenét keres itt?!"
Amikor elmesélte csak néztünk. Azóta szegény meghalt, de ezt felemlegetjük. Az alkeszeket-bagósokat szó nélkül lerokkantosítják. Bizony én is ismerek 25-30 éves fiatal romákat totál alkoholisták, és rokkantak. Én ezeknek csak akkor adnák pénzt, ha vállalják a kényszergyógykezelést, ha pedig nem gyógyul évenként újra, és minden újabb sikertelen gyógykezelés után levennék 20% a pénzből. 5 év és mehet a levesbe.

movhu 2010.05.04. 10:48:57

Még egy gondolat jutott eszembe. Tudom, hogy soknak tűnik a 200.000 feletti rokkantnyugdíj, de szerintem pont ez a néhány ember az, aki nagyon nem akart rokkantnyugdíjas lenni, mert a nyugdíja alapján rendesen kereső dolgozó ember volt.

Hümüzhümümüz 2010.05.04. 10:54:38

Na, ettől kapok agyfaszt.

Második szomszédom 45 éves és rokkantnyugdíjas. Mellette teljes idős állása van, teherautót vezet. Esténként a kocsmában punnyad, és fél éve vettek egy szalon Nissant a kislányuknak.
Nem vagyok irigy, de az ugye világos, hogy abból él ilyen kellemesen, hogy megvágja az államot, jogosulatlanul, illetve közvetve engem is, aki adózom. Mert, hogy Ő a munkájából tuti egy fillért nem adózik, hiszen akkor lebukna.

Kabarészínész 2010.05.04. 10:59:31

sztem aki nem termel semmit, az ne is kapjon semmit. igen. dögöljön éhen.. ha emiatt bűnözni kezd, akkor lőjék le.
Ha nem akar éhendögleni, akkor termelje meg magának az élelmet... na ez az amit egy cigány soha de soha nem fog megtenni. még ha valóban éhezne (bár persze erről szó sincs) akkor se tenné meg,h a földet túrja. mert lusta, mert ebbe szokott bele.

_Molly 2010.05.04. 11:08:34

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "rendorok, "katonak", politikusok stb. Miert is kell 20 ev munkaviszony utan nyugdijasnak lenniuk"

Nem csak ők. A színészek a táncosok, a határőrök, az élsportolók és még ki tudja, ki mindenki fejezi be a járulékfizetést 36-40 éves korára. És onnan már mindannyian a közös TB-kasszából élnek.

Gyakran jobban, mint a 40 év munkaviszony után nyugdíjba vonult munkások.

A rendőröknél pl. a középiskolai évek is beleszámítanak a munkaviszonyba...

discofun 2010.05.04. 11:20:40

Nem kell irigyelni a rokkantnyugdíjasok egy részét, mert ők nagy betegek és szerintem senki nem lenne a helyükben. Én rokkantsági járadékot kapok, és szeretnék visszamenni dolgozni, de kemotherápia mellett nem lehet, mert bármilyen kis fertőzés megölhet. És én nem szeretnék meghalni. Nem tudja sok ember elképzelni, milyen az, mikor azt mondják neked, hogy olyan betegséged van, ami megölhet. Egyébként a járadék csak az orvosságra elég, és ezzel még pár rokkantnyugdíjas így van.

Kenguru 2010.05.04. 11:21:52

Ez nem bug hanem feature.
A Horn kormany ezzel oldotta meg a rendszervaltas utan piackeptelen, nem foglalkoztathato retegek ellatasat, es egyben a statisztika kozmetikazasat.

Ahogy movhu mondta, enelkul kb 30% lenne a munkanelkuliseg meg az NDK-ben 1990 utan.

De ezen emberek jo reszenek akkor is kene penzt adni, mert munka a mai munkaeropiacon egyszeruen nem jut nekik.

2010.05.04. 11:26:01

@discofun: Itt szerintem pont arról van szó, hogy nem a valódi betegek, amilyen te is vagy kapják a pénzt, hanem rengeteg simlis.
Szívből kívánom neked a gyógyulást!!!
Aki viszont nem beteg, (márpedig akárki akár mit mond az alkoholizmust magának csinálja az ember), az ne kapjon rokkant nyugdíjat, mert kitol a valódi betegekkel is, akiknek be kell menni évente felülvizsgálatra, pedig lehet, hogy 15 éve nincs lába!

vasgyuszi 2010.05.04. 11:27:29

@.ılı.ılı.: hát igen, csatlakozom. Konkrét példákat is tudok, amikor az ember majd' a belét húzta maga után (rák), szó szerint, de azért személyesen be lett rendelve felülvizsgálatra... basszák meg a korrupt geci orvosok...

Meg pár éve még velem ugatott az ápoló vagy mi a tököm, hogy miért kell kicserélni a gipszet a lábamon. Közben meg ok baszták el, mert rossz helyre tették a talpamon a bütyköt, amin járnom kellett volna, és ezért 3 nap alatt el is tört a gipsz. Szerencsére nem tudták kimagyarázni, így kaptam új gipszet. Mindezt éveken keresztül fizetett 500 bruttóból leadózva... (1997-2001) nem csak ezért, de már nem vagyok Mao.-n :)

movhu 2010.05.04. 11:28:27

@discofun: Szerintem ez az írás és az irigykedés nem neked szól. Aki olyan helyzetben van, mint te, azt hiszen azt a társadalom nagyobb része nem tartja élősködőnek.

movhu 2010.05.04. 11:33:05

@vasgyuszi: Érdekes, a lányomnak is eltört néhány nap múlva :( Mi otthon megjavítottuk, mert így is kevesebb idő, pénz és ideg volt. Ugyanis csak a járógipsz feltétele majdnem 5 óra kórházban töltött idő volt.

@Meastick_1: A rokonságban van olyan, aki fogyatékosan született. Már felnőtt, rokkantnyugdíjas, értelemszerűen soha nem gyógyul meg, élete végéig gondoskodásra szorul. Ennek ellenére rendszeresen vinni kell felülvizsgálatra, és bármiylen támogatás intézéshez friss papírok kellenek. Az összes ilyen ügyintézés a 70 km-re lévő megyeközpontban lehetséges, jó esetben alkalmanként csak 1 napot vesz igénybe.

solesz · www.index.hu 2010.05.04. 11:52:12

1. ezek 99%-ban szavazati joggal rendelkezik.
2. a választáson kb 65% volt a szavazásra jogosultakból: ez 520.000 ember.
3. ebből 80% szavazott nem az mszp-re, mert ők lopnak, csalnak hazudnak. Ez 416.000 ember.

Na, most ez a 416.000 ember, álljon fel, rázza meg magát és termeljen GDP-t.

A szavazás csak arról döntött, hogy ki vezesse az országot. Most TENNI kell, hogy jobb legyen.

Lassan kezdek oda jutni, hogy annak adnék szavazati jogot, aki adózik.

solesz · www.index.hu 2010.05.04. 11:52:49

Ehhez a módszer a közügyektől való eltiltás lenne, akkor ha a befizetett adó 0.

solesz · www.index.hu 2010.05.04. 11:54:09

természetesen akik az mszp-re szavaztak, azok is rázzák meg magukat. de aki rendszert akar váltani, annak talán több a teendője.

solesz · www.index.hu 2010.05.04. 11:55:59

Ja, nem tudom világos-e mindenkinek, hogy idén minden 20 főre kell egy megváltozott munkaképességűt alkalmazni a cégeknek, különben fizetni kell. 20 főnként ~ 1 millát.

Ugyhogy a következő pénzt is a gazdaság fogja megtermelni a leszázalékoltaknak...

jabba2 2010.05.04. 11:57:28

@Independent: Aha!
Meg palotákra az élőknek,márvány mauzóleumra a holtaknak,6 lovas hintóra,1,5kg-os arany-platina nyakláncra,merdzsóra,ódira,x-5-re sem ugye?

2010.05.04. 12:12:52

@movhu: Sajnos tudnék még példát mondani orbitális baromságokra én is, a kicsi lányom Asperger szindrómás( autizmus egyik fajtája), de az nem ide való. A rokkantsági nyugdíjra visszatérve: Igen is olcsóbb lenne az államnak kicsi 30-40 fős összeszerelő üzemeket csinálni, ahol 50% alatti rokkantsági fokkal rendelkező embereket foglalkoztatna. Így nem nyugdíjnak hívnák, és aktívan dolgozhatnának ezek az emberek. Biztos meg lehetne találni a módját.

nyafnyaff 2010.05.04. 12:13:42

190 cm magas, kisportolt 50-55 éves pasi, California rendszámú Lexusal terepjáróval jár, több mind 6 hónapja (6 h után magyar rendszám kellene), nap mind nap látom, és a múlt héten már magyar rokkant kártyával parkol a belvárosban mindenhol szabálytalanul látom (nem ül benne). Miért is teheti meg?

ókút 2010.05.04. 12:14:53

én is rokkantnyugdíjas vagyok,2005-ben rokkantosítottak,amikor bementem a bizottság elé,a nyakamban kanül volt gégerák miatt,mire megkérdezték mi bajom van,hát tulajdonképen semmi.38 és fél éves munkaviszonyom volt,és jól kerestem és jó lett a nyugdíjam is.tehát nem mindenki csaló!

strohmann 2010.05.04. 12:15:10

Aki a rokkantak rendszeres felülvizsgálatát reklamálja (pl. féllábúak behívása kontrollra), gondoljon bele, ha csak egyszer lenne vizsgálat, óriási lenne a kísértés, hogy bárkit féllábúnak nyilvánítson az adott orvos(i bizottság) a megfelelő vastagságú boríték hatására, hiszen úgyse lesz következménye, senki sem firtatná utána. Elvileg a rendszeres kontroll így visszatartó erejű. Elvileg.

Azt viszont én sem értem, miért nem vonatkozik ez minden betegre egyformán.

strohmann 2010.05.04. 12:18:55

@ktotti: a rokikártya igényléséhez nem kell rokkantnyugdíjasnak lenni, így ez csak közvetve tartozik ide.

Ami a kamu rokkantnyugdíjasokat illeti, sok valamilyen szinten beteg, de amúgy munkaképes embernek csábító a "rokkant cafeteria", vagyis az
élethosszig havonta érkező apanázs, a feketemunkára fordítható szabadidő, az ingyenes egészségügyi ellátás, a kedvezményes tömegközlekedés, a díjmentes parkolás.

Nick Leeson 2010.05.04. 12:20:44

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: 3 műszakban valaki lerokkan az miért lenne evidens, hogy pénzt kap?

Aki egész nap irodában ül, az legalább annyira káros. Minden munkának van némi egészségre káros tulajdonsága. Az a rokkant aki teljesen munkaképtelen. Annyira, hogy egy asztal mellett sem tud papírokat tologatni!

Mondjuk le kéne cserélni a mostani hivatali bürokráciát rokkantakra. Pl. egy okmányirodai papírtologatást, egy totál mozgássérült szerintem szívesebben ellátna, mint hogy otthon számkivetettként magányosan nyomorogjon...

Nick Leeson 2010.05.04. 12:22:56

Egyszerűen meg lehet oldani a rokkantak lefülelését. Véletlenszerűen meg kell őket látogatni otthon. Ha olyat csinál ami összeegyeztethetetlen a "rokkantsággal", akkor azonnal megvonni minden segélyt és irány a munkaerőpiac...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.04. 12:39:00

Aki valóban rokkant nyugdíjas, az úgy is rendszeresen jár orvoshoz.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.05.04. 12:39:14

@Hümüzhümümüz:
Azért nem védve őt, jó lenne tudni, hogy mi a betegsége. Mert könnyel lehet, hogy neki már csak 2-3 éve van hátra.
A fejétől bűzlik a hal mindig.

2010.05.04. 12:47:27

@az aki: Ha jól tudom amerikában ez így működik. Még komoly pert is kap a nyakába Biztosítási csalásnak számít... (de nem vagyok biztos benne.)

brainy_peter 2010.05.04. 12:58:17

@Meastick_1: "Én ezeknek csak akkor adnák pénzt, ha vállalják a kényszergyógykezelést, ha pedig nem gyógyul évenként újra, és minden újabb sikertelen gyógykezelés után levennék 20% a pénzből. 5 év és mehet a levesbe."
Én meg legelőször is elvonnék tőlük mindenféle támogatást meg segélyt, aztán ha megtanult írni, olvasni, ledolgozott minimum 20 évet, és ha TÉNYLEG van valamilyen egészségügyi problémája, ESETLEG megvizsgálnám. SOHA nem fognak a cigányok beilleszkedni egy civilizált társadalomba se, amíg az a társadalom van akkora barom, hogy eltartja őket!!!

noirp 2010.05.04. 13:10:18

@Hümüzhümümüz: Első normális állásom meglelése előtt, részmunkaidős munkahelyen futottam össze az alábbiakkal (rohadt volna meg mind, még mielőtt kibújt az anyjából):
1) Rokkantnyugdíjas, "gerincsérült", 10 centis tűsarkakon.
2) Rokkantnyugdíjas, cukorbeteg(?), megállás nélkül zabál, összevissza, mint egy zsírdisznó, aztán nyávog, h milyen rosszul van.
3) Rokkantnyugdíjas, "depresszió"-val. A gyógyszert rég letette, vidám, friss, mint a harmat.

Azért szopják az állam csöcsit, meg foglalják azt az állást, amit betölthetne az, akinek nincs pénze megkenni a dokit. Hogy @@&#>.

is 2010.05.04. 13:18:48

erre lett volna jó a magánbiztosító, mert ő fizette volna a rokkantakat. hidd el, se perc alatt megbukott volna 3 doki, a többi meg még gyorsabban tudná, hogy kit rokkantosítson le, és kit ne. de hát leszavaztad, 82%-kal, 2008-ban. verd a fejed a falba, annyi talán elég lesz a lerokkantosításhoz.

most ugyanis nem lesz Molnár Lajos. egy 71 éves Réthelyi kutató (tiszteletreméltó kutató), akinek még 5 másik terület (pl. oktatás) van a kezében, az biztos nem fog itt semmit sem csinálni, nemhogy a rokkantmaffiával felvenni a harcot.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.05.04. 13:34:27

Mindet visszahívni, felülvizsgálni, és aki jogosulatlanul volt rokkant, azt visszafizetésre kötelezni, akár tulajdonelkobzással is.
És már meg is van oldva a dolog.

Yorgi! 2010.05.04. 13:50:51

Ez tényleg gáz! Nem igaz, hogy nem lehet valamit csinálni! Aki nem tud/akar magával mit kezdene, az a rokknatnyugdíjba menekül. Ismerős is az. Alig mertem megkérdezni, hogy mi baja. Erre kinyögi, hogy semmi, csak hát itt a környéken nincs munka, "mit mást tehetne" (és nem tróger lusta cigány). Most is "befekszik", mert jön a felülvizsgálat. Hát dolgozzál bazdmeg, ahogyan én is, meg még sokan! Mi tartjuk el azt a sok rohadt igyenélőt! Ha tényleg börtönbe menne egy-két orvosbrigád - "a bizottság" - és néhány beteg is, akkor lenen rend.

na__most__akkor 2010.05.04. 13:56:14

Na most akkor vannak emberek (?) akiket utálok. De nagyon.
- aki azt a szót használja, hogy NYUGGER
- aki azt a szót használja, hogy ROKI
- aki nem ismeri, vagy le$2@rja az ékezeteket

Hogy a témához is hozzászóljak:
"visszahívni, felülvizsgálni, és aki jogosulatlanul volt rokkant, azt visszafizetésre kötelezni"

Száz százalékig egyetértek.
Sajnos, ehhez nem elég egy új kormány. Ehhez el kell telni negyven évnek Európában, ahova piszkosul el akarunk jutni. A túrós f@$2ú szlovákok előbb ott lesznek, ahogy most kinéz a dolog ...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.05.04. 14:01:16

Gyerekek, én is le vagyok százalékolva, viszonylag magas (?) 75.000 Ft-os nyugdíjjal. Sajnos az SM tényleg ilyen, de előtte a diagnózistól számított 22 évig folyamatosan dolgoztam, és fizettem a közterheket én is. És még most is viszonylag fiatal vagyok (46 éves). De jobb lenne, ha még dolgozhatnék, de sajnos már nem megy

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2010.05.04. 14:03:15

50%-ot kaptam első alkalommal, kenőpénz nélkül, pusztán a dokumentumok alapján. SLE (autoimmun), súlyos trombózis, a betegség miatt kialakult pszichés állapot. Jött Gordonka és változatlan eü. állapot mellett, ugyanarra kaptam 28%-ot... Fellebbeztem lett belőle 36%. 40%-tól járna 28 ezer Ft. 3 év alatt 4 kórház, most az ORFI-ba megyek. Egészséges emberek nem kapnak munkát, betegek meg pláne. Se pénz, se munka. Se összeköttetésem, se kenőpénzem. Azt hiszem lőni fogok.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.05.04. 14:06:13

latom, senki sem irta le miert is van ez...

volt egyszer egy modszervaltas ( (r) fabry ), es annak hajnalan egy csomo un. belso munknelkuli, akiknek volt allasa, csak nem volt mit csinalnia. ezen kivul volt egy csomo nagyvallalat, amely vagy eletkeptelen volt piaci korulmenyek kozott, vagy csak siman az eszkozokert okosba elprivatizaltak oket.

a legtobb rokkantnyugdijas 90-96 kozott lett az, eselyuk sem volt munkat talalni, a nyugdijhoz szukseges ido nem volt meg, maradt ez a megoldas (nevezhetjuk csalasnak, ha akarjuk, de akkoriban nem veletlenul tojt ra az allam)

ott van a cikkben a korfa, meg lehet nezni. ez a generacio (a fele mar el is erte a kort) ki fog kopni a rendszerbol, felfoghatjuk egy egyszeri kiadasnak.(a modszervaltas ara)

amit a romeok es a videki alkeszok csinalnak, az egy mas mufaj, ott gyakran a boritek mellett 70 rokon es azonos mennyisegu bicska szerepel az aznapi programban, nem meglepo, hogy maradhatnak a rendszerben.

ezt egyebkent minden kozgazdasznak illik tudnia, megis max 5%nak van halvany fogalma az egeszrol. (nalunk alacsony a munkanelkuliseg - de az az aktivokhoz meri oket, nem a teljes lakossaghoz. az aktivitas viszont nem azert alacsony, mert hobbibol utal az egesz orszag dolgozni, hanem reszben a fenti okok miatt)

KolomparVinetu 2010.05.04. 14:29:52

800.000 CIGÁNY ROKKANT BASSZÁTOK MEG

2010.05.04. 14:32:52

@brainy_peter: Mondjuk ezt most konkrétan az alkoholistákra értettem, de a drogosokra is érthetném, nem a cigányokra céloztam, bár mint tudjuk az alkoholizmus ott is keményen dívik, csak ők a gyerekekre adott CSp-t isszák el.

2010.05.04. 14:40:47

@Biscione: Ne lőj. A hülyékért is annyit fogsz ülni, mint egy normális emberért, csak így nem annyira éri meg. Ha meg magadra céloztál, akkor számolj a tetted következményeivel azokra nézve, akiknek fontos vagy.

Ellenben 100%-osan megértem a bajodat. Most néztem utána, hogy 2006 óta minden évben 400 millákat tapsoltak el távmunkára cégek, amit az EU adott Phare támogatáskét. Távmunka meg nuku. Itt a sok kismama, rokkant(aki melózna), meg olyan mint pl. én, egy beteg kisgyerekkel, akik filléreznek-éheznek, pedig a képzettségem is adott lenne sokféle távmunkához, még sincs ilyen. A hatalmas zsét meg valakik eltették...

maskacica 2010.05.04. 14:53:05

gratula az onyf-nek is... epilepsziával és vérkeringéssel sem százalékoltak le, mondván az epilepszia már nem betegség csak egy állapot. persze amikor összeestem nem egyszer az utcán elkerült mindenki nagy ívben, rohadt alkoholista jelzővel. Már nem is kell a rokkant nyugdíj kenje a hajára az illetékes....

plushh 2010.05.04. 14:57:49

ismerek olyat akiről alig tudja valaki h milyen súlyos beteg és rokkantnyugdíjas. nem a betegektől kell sajnálni a pénzt... és akár milyen munkaképes is valaki, ma már nehéz így elhelyezkedni...

pakesz (törölt) 2010.05.04. 15:00:24

@is: Molnár Lajosnak volt egy cikke
arrol szolt, hogy milyen erdekes hogy ma mar senki nem szidja az allamot ha emelkedik a hus ara, hanem a parasztokat szidja
ezt szerette volna o elerni az egeszseguggyel is, hiszen ott komoly erdekellentetek vannak, es nem jarja hogy mindig kampanyfogas lesz mint a gazar

jut eszembe a cocik jol rakurtak Orbanra a gazaremelest :))) majd jon a primitiv hang hogy Viktorkam a te ALAIRASOD van ott az emelesi papiron? te irod ala vagy nem?

pakesz (törölt) 2010.05.04. 15:03:35

@plushh: en meg sok olyat ismerek, aki 45 evesen elment roki nyuggernek, aztan 85 evesen meg felasta a kertet
nem akarok szemelyeskedni de hat 40 ev utan talan agyon kellett volna verni az ilyet
vagy nekem midnegy ehen is halhatna 30 ev nyugdij utan

a kotekedoknek: ebben az esetben csalorol volt szo!
es igen 95 evesen en fogom kerni az eutanaziamat ha megelem es nem marad mar lovem akkor :)

nyílméregbéka 2010.05.04. 15:06:12

@maskacica: igen, ez a vérlázító! Ismerek olyanokat, akiket csont nélkül leszázalékoltak alkoholizmussal (semmi más baja nem volt, és ez sem súlyos). Sőt ismerek 22 éves kis p*csát, akit leszázalékoltak _depresszióval_!!! Amúgy semmi baja, otthon vakaródzik vidáman, még csak öngyilkossági kísérlete sem volt, csak egyszer elmondta az orvosnak, hogy "Olyan értelmetlennek érzem az életet!"
Közeli rokonomnak van vagy 3-4 féle nem halálos, de elég súlyos baja. Őt leszázalékolták 40 %-ra, amire pont egy fillért nem kap. Ennyit erről! :-(

AnnaKarenina 2010.05.04. 15:07:54

Mondjuk a korhatárt elérőket nem kellene számításba venni, mert ők amúgy is kapnának nyugdíjat, viszont mivel rokkantnyugdíjasok voltak korábban, a nyugdíjuk nem változik, tehát összegben rokkantnyugdíj, egyébként nem.
Kb. 29 ezer olyanról van szó, aki a fiatalabb korosztályhoz tartozik, a túlnyomó többség munkaképes kora alatt valószínűleg folyamatosan dolgozott és járulékot fizetett, ha van magas összegű rokkantnyugdíj (kb. 21 ezer fő), akkor ők hosszabb ideig is dolgoztak és magas járulékokat is fizettek.
Az ötvenesek magas száma mutatja, hogy az a korábbi 55-60 év körüli korhatár nem volt hülyeség, és aki ez után az életkor után dolgozik, az tudja is. (Nyilván vannak kivételek, mint bármilyen más esetben.)

Mindenesetre jobb lenne kiemelni, hogy (akár csak a nyugdíj) munka alapján járó jövedelem, nem segély, nem juttatás. Aki itt él Magyarországon, az tudja, hogy a fizikai, pszichikai egészségkárosodás jelentős az embereknél és komoly betegségekkel sem kapják meg sokan.

AnnaKarenina 2010.05.04. 15:09:38

@AnnaKarenina: Javítás az utolsó mondathoz: sokan nem kapják meg a leszázalékolást, az egészségkárosodást azt igen.

noirp 2010.05.04. 15:27:42

@közlekedési bűnöző: ez tényleg megoldás banyek, örömmel végignézném.

pakesz (törölt) 2010.05.04. 15:32:22

@AnnaKarenina: "Mondjuk a korhatárt elérőket nem kellene számításba venni, mert ők amúgy is kapnának nyugdíjat,"

tudomasom szeritn a roki nyugdij nem szamit bele a munkaviszonyba

noirp 2010.05.04. 15:35:15

@nyílméregbéka: Az istenit, ez nem depresszió, ez picsa-picsogás. Az orvosát de megegyengetném szöges bakanccsal!
Morgok, igen, nekem volt próbálkozásom (nem jött össze, különben most nem kommentálnék ugye) oszt mégse kértem h rokkantosítsanak, amint lábraálltam, söprés vissza dolgozni, fél gyógyulás. hö

Öreg Sam 2010.05.04. 15:43:04

Baromi sokrétű ez a dolog,nem csak fekete-fehér.
1.valaki irta,hogy 300 000 a dokinak és kész.Ez régen lehetett,manapság egy végleges rokkantositás tarifája 1.5 millió körül van,amiért a doki a kollégáknál intézi pár évig folyamatosan a kórházi "bentfekvéseket",meg időnkénti ambuláns leleteket.
2.Többen összekeverik a rokkantnyugdijast a rokkantkártyával közlekedővel.
A rokkantkártyához elegendő egy sima háziorvosi papir is,erre az önkormányzat érintés nélkül tálalja az EU-s igazolványt.
3.Munkalehetőség kellene a rokkantaknak,de ezt kb.60 éve nem sikerül megoldani,kormányoktól,politikától függetlenül.
Summarum,egy példa: szülészeti klinika meghirdet egy portási állást.Ehhez lássuk be,elegendő egy érettségi,meg némi intelligencia.Jelentkezőt elutasitják,mert rokkantnyugdijas(nem magatehetetlen mozgássérült),mert egyfelől túlképzett(diploma,nyelvtudás,stb),másrészt csak közalkalmazotti státuszban dolgozó alkalmazott jöhet szóba,a státusz minden extra előnyével...

zsof.berg 2010.05.04. 15:52:15

@.ılı.ılı.: Azért tudtommal nem egészen úgy van az, hogy évente van felülvizsgálat. Ez egyénenként, (beírt) betegségenként változó. Szerintem az lehetne a megoldás, hogy igen, mindet felülvizsgálni, de az lehetőleg 1 helyen, azonos bizottság tegye, akiket úgy meg kell fizetni, hogy eszükbe se jusson a megvesztegethetőség.

zoldborso 2010.05.04. 16:00:11

Arról is érdemes lenne szólni, hogy Magyarország magasan veri Szlovákiát halálozási statisztikában is. Nyilván csupa szimuláns hal meg fiatalon...

Meg arról is érdemes lenne szólni, hogy nemrég Magyarországot a térség egyik legrosszabb egészségügyi mutatókkal rendelkező országává minősítették...

Meg arról is kéne szólni, hogy a Bizottságok csak nagyon nehezen adják meg a rokkant-státuszt még súlyos betegeknek sem, és a procedúra elképesztően megalázó, amin keresztül kell mennie a delikvensnek. Annál könnyebben adják annak, akinek megvan a pénze és az összeköttetése.
Magyarul az évenkénti felülvizsgálat nyilvánvalóan nem a szimulánsok kiszűrésére, csak a fejésükre szolgál, illetve a nem tejelő valódi betegek "motiválására", hogy tejeljenek ők is, ha kevesebb megaláztatást akarnak, illetve nem akarják, hogy átsorolják őket olyan kategóriába, amelyben már nem jár nekik semmi.

Arról sem ártana szólni, hogy jelenleg nagy pénzeket költenek az ún. rehabilitációs járulékosokra, ami azt jelenti, hogy aki csak fel tud kelni az ágyból, azt mind igyekeznek átsosorolni a munkaképes, rehabilitálandó kategóriába. Számos ember él most abból, hogy ezeknek úgymond segít átképzést és munkát találni. Csakhogy munka nincsen, és az átképzések töredéke tartozik csak a finanszírozott kategóriába. Magyarán a sok pénz arra megy el, hogy ezek a "segítők" havonta, irdatlan papírmunkával leadminisztrálják, hogy a rájuk bízott emberek közül hánynak sikerült tanfolyamot, munkát találni, és hánynak nem. A hatékonyság egyelőre elenyésző. Most a megváltozott munkaképességűeket nem foglalkoztató cégekre kivetett büntetési tételek drasztikus emelésétől várnak javulást.
Egyelőre nem látszik...

Bőven vannak személyes tapasztalataim. Több gerincműtét, majd rák miatt nagy hasműtét, ennek szövődményeként súlyos inkontinencia, ráadásul sok gyerek, akik miatt korán kiestem a munkaerőpiacról, és leszázalékolva kéne visszatérnem közel húsz év után. Igaz, hogy ezalatt szereztem két tanári diplomát, de jelen pillanatban azok sem piacképesek. (Nem, nem láttam előre, hogy mire el tudnék menni állásba, addigra nem lesznek tanári állások. Nem láttam előre, hogy a magyar kormányzatok hosszú távon az oktatáson akarják megspórolni, amit kilopnak a büdzséből.) Több mint egy éve keresek munkát.
Soha nem dohányoztam, nem ittam, mindig rendszeresen sportoltam, sosem voltam túlsúlyos, mindig rendesen jártam szűrővizsgálatokra.

Aki azt hiszi, hogy ilyen nincsen, az még keveset látott...

És én még szerencsésnek tarthatom magam, mert nem a járulékomból kell fenntartanom magam, hanem van egy támogató, működő, egészséges családom. Akik ugye befizetik a járulékokat is...

Tény, hogy Magyarországon a rokkantnyugdíj egyfajta menekülési útvonalként is működhet. Leginkább a munkanélküliség elől.
Az szidalmazza a sok rokkantat, alkoholistát, stb. aki tudna nekik más életpályát biztosítani, tisztességes megélhetést adni.
Én is ismertem egy-két ügyeskedőt is, de sok olyat is láttam, akik valóban kilátástalan helyzetben voltak, és valóban betegek voltak.

Megjegyzem: senki enm képzelheti, hogy havi 40-60 ezer forintos rokkantnyugdíjból, amita többség kap, meg lehet élni, úgyhogy ismerek én is olyan embert, aki emellett kénytelen dolgozni is. Épphogy fenn bírja tartani magát így is.
Persze, az a kevés kiemelkedő nyugdíjat élvező, meg az ügyeskedők nagyon szúrják az ember szemét, de ez nem indokolja az ÖSSZES rokkantnyugdíjas iránti felhördülést!
És jó ha tudjátok, a rokkantnyugdíj mellett is lehet munkát vállalni, bizonyos feltételek mellett.

Ja, és arról sem ártana szólni, hogy Szlovákiának milyen a szociálpolitikája, milyen társadalmi feszültségek vannak náluk, és hogyan kezelik a roma problémát.

Minderről persze értelmesen és kultúráltan lenne érdemes beszélgetni, nem pedig primitíven anyázni...

Az mindig a legegyszerűbb.
Egyszerűbb, mint gondolkodni, és különösen egyszerűbb, mint tenni valamit.

Azok, akik úgy képzelik, hogy ha megszüntetjük a szociális rendszert, akkor a szegények szépen békében éhenhalnak, azok nagyon naívak. Így is egyre nő a társadalmi feszültség. Még néhány éhséglázadás, és nyílt polgárháború hiányzik nekünk.

A kormányzatnak azt kéne átgondolnia, hogy hogyan fogja távlatos oktatási és családgondozási koncepció megvalósítása révén biztosítani, hogy a jelenleg különböző segélyeken tengődő családok gyerekeinek más kiltátása és MÁS ÉLETCÉLJA is lehessen, mint követni a szülők életmódmintáját, túlélési stratégiáját. A szülőkét, akiken már nyilván nem lehet segíteni...
Nemrég olvastam, ma a 9 év alatti magyar állampolgárságú gyerekeknek már a többsége roma.
Nem ők tehetnek róla, ha ilyen mintákat kapnak. És azzal, hogy anyáztok, nem lesznek jobb mintáik, jobb életkilátásaik, szakmájuk, stb.
Viszont azzal, hogy anyáztok, csak tovább ássátok az amúgy is egyre mélyebb árkokat.

zoldborso 2010.05.04. 16:01:11

@zsof.berg: a többségnek évente van felülvizsgálat, még a rehabosoknak is max. kétévente.

zoldborso 2010.05.04. 16:14:19

@zoldborso: bocs, a rehab az nem járulék hanem járadék --
pontatlanul utaltam rá

gillian 2010.05.04. 16:15:21

@movhu: iszonyúan igazad van
anyám 31 év munkaviszony után 46 évesen lett rokkantnyugdíjas - nem akart az lenni, elhiheted
gyári kismelósként kezdte a 8 általános után, közben leérettségizett estin, aztán vegyészmérnök lett szintén estin, közben végig dolgozott
4 gerincsérvét műtötték, akart mindegyik után dolgozni rögtön, ahogy lehetett
a 4. után azt mondták neki, hogy nincs tovább, mert belehal - akkor halt meg váratlanul az apám, és anyám már nem is volt képes küzdeni, engem sem akart egyedül hagyni, így rokkant lett, havi 220 ezer a nyugdíja, ebből 60 ezer forintot költ egészségügyi kiadásokra (gyógyszer, patika, rehabilitációs kezelés) azért hogy, ne pusztuljon el az állandó fájdalomtól, és hogy rendesen tudjon járni
Na, ő pl. igen magas rokkant nyugdíjjal rendelkezik. Jelentkezzen, aki szívesen cserélne vele. Nem nyugdíjat, mindent. Csókoltatom a posztolót.

Öreg Sam 2010.05.04. 16:28:37

@zoldborso:
Igenigen.
Nem fröcsögni kellene,hanem végre egy kormányzatnak felvállalni a strukturális változtatást.
Nagyon sok nyugdijas van diplomával,nyelvtudással,internet-hozzáféréssel,szinte nekik van kitalálva a távmunka.(most éppen nem a levélszemetek küldözgetésére gondolok)
Újra kellene épiteni az egész rendszert az alapoktól.Ezt idáig senki sem vállalta,mert baromi népszerütlen intézkedések kellenek,és ugye az szavazatvesztés...
A távmunka példa csak egy a sok közül,de ez a hely nem az a hely,ahol az emberfia 100 oldalas szociális tanulmányt ir :)

Seravy 2010.05.04. 16:35:29

@Yorgi!: "Hát dolgozzál bazdmeg, ahogyan én is, meg még sokan! "

Egy dolgot felejt el aki ezt mondja, nincs annyi munkára szükség mint amennyi (munkaképes) ember van. Persze könnyű azt mondani hogy akinek nem jut állás az dögöljön meg, csak nem emberhez méltó. Megaztán, ha megdöglik, kiesik a fogyasztásból, tehát csökken a kereslet, vagyis további emberek maradnak állás nékül.

Ideje lenne felfogni végre, hogy a mai technológiai szinvonalon egy ember jóval többet termel mint fogyaszt, tehát kevesebb munkaerőre van szükség mint ami rendelkezésre áll. Ezt ráadásul a profitorientált gazdaság még fokozza, hiszen a maximumot próbálja kihozni a kifizetett munkaerőből.
Ezt egy ideig lehet ellensúlyozni a kereslet mesterséges élénkítésével (fogyasztói társadalom), de nemsokára kifogynak a föld véges erőforrásai, és akkor mi lesz? Jó lesz ha 10 emberből egynek lesz munkája mert nyersanyag nélkül nem lehet termelni meg fogyasztani sem...bár lesznek ennél súlyosabb problémák is addigra.

Persze lehet munkát adni az embereknek, de akkor meg ugyanott vagyunk, csak nem azért lesz utálva mert nem dolgozik, hanem mert haszontalan munkát végez, mint ahogy ma is rengetegen.
Az sem jobb a segélynél, sőt többe is kerül, és ráadásul még az illető szabadidejét is elveszi, amit fordíthatna pénzt nem termelő, de hasznos tevékenységre, tehát összességében rosszabb.

pakesz (törölt) 2010.05.04. 16:38:10

@zsof.berg: "Szerintem az lehetne a megoldás, hogy igen, mindet felülvizsgálni, de az lehetőleg 1 helyen, azonos bizottság tegye, akiket úgy meg kell fizetni, hogy eszükbe se jusson a megvesztegethetőség."

velemenyem szerint nem csak a fizetes jarna nekik hanem a koztarsasagi orezredet kellene kirendelni hozzajuk

freebiker 2010.05.04. 16:40:53

A rendőrök és társaik ilyenek. Többet ismerek alig 40 évesen akik rokkantnyugdíjasok, és 200000 felett kapnak. Kíváncsi vlnék ki százalékolta le őket. Olyat is tudok akitőé megvonták a felülvizsgálaton a 67%-ot. Mindkét lába hiányzik, és még béna is, nyaktól. Ezeket sürgősen felül kell bírálni.

AnnaKarenina 2010.05.04. 16:42:08

@pakesz: Pontosan, vagyis a leszázalékolás ideje nem munkaviszony. Csak azt akartam leírni, hogy a rokkantnyugdíj átvált öregségi nyugdíjba a korhatár elérésekor, az összeg annyi, mint a rokkantnyugdíj volt.

jeangabin 2010.05.04. 17:04:16

Rendszerváltáskor ez volt a játék: a munkanélküliségi-mutatók kozmetikázása érdekében akit lehetett, betoltak a rokkantnyugdíjasok közé, miként számtalan kádert is ekként küldtek nyugalmi pályára érdemei elismerése mellett.
Senki nem bolygatta a sztorit, mert ha mondjuk az évenkénti felülvizsgálatot arra hivatkozva, hogy sok a rokinyugi, szigorítják, jelentős szavazóréteg érdeke sérül. Mondjuk 400 ezer ember (plusz család, ismerős, barát, akárki...).
Eddig is tudták vezéreink, hogy pl. az emlegetett Szlovákiában cirka negyedannyi a rokkantyugis arányait tekintve, de ki az, aki be meri vállalni, hogy na jó, akkor a felétől vegyük vissza/el...?
Óhatatlanul hány igazságtalan és felháborító eset történne?
Nem is a kenőpénzek és a bunda okán feltétlenül, csak a sima hibaszázalék szerint...
100-ból egy legyen igazságtalan.
Hiába jogos a másik 99, ettől az 1-től lesz (joggal persze) hangos a sajtó, minden.
Egyet tudnak tenni: az eleve megítélés rendszerét szigorítják, akik meg eddig megkapták, azokat hagyják szépen kipusztulni, hogy nyers legyek.
Érdekes lenne a rokkantynugdíjasok létszámának alakulását is tudni, a tendenciákat konkrétan, hogy akkor hogy és mint is ment ez és megy ez.

bistyu · http://www.papirparbaj.hu 2010.05.04. 17:27:25

@jeangabin: jaja
pénzért meg lehet venni a rokkant igazolványt és egyéb velejáróit.
az igazi csökkent munkaképességűektől meg elveszik a rokkantnyugdíjat.

jordán negatív 2010.05.04. 17:38:09

zoldborso: Minden tiszteletem a tiéd, hogy ilyen korrektül megfogalmaztál mindent az eddigi legszínvonalasabb hozzászólásban.
Az árkokhoz egy megjegyzés: sajnos mindig lesznek olyan emberek, akiket nem fog érdekelni mások problémája - persze mindaddig, amíg nekik nem lesz hasonló -, ezzel sokat nem lehet kezdeni, viszont az emberek lassan már kezdik érezni, hogy nem egymásban kell keresni a bűnbakot, hiszen mára már minden társadalmi szegmens elviselhetetlen szintű teherrel rendelkezik. Túl sok az állami szociális intézményekkel visszaélő, kevés a munkahelyek száma, rossz a képzési orientáció, nagyok az adók, nem pörög a gazdaság, nem jönnek cégek, vagy nem tudnak megmaradni az itthoniak, a fiatalok elmenekülnek (köztük én is), a vidéket bűnözők tartják rettegésben, nagy a hitelállomány mikro és makro szinten egyaránt. Nem csoda, hogy eddig nem volt motiváció a kitörésre, ha az ember úgy érzi, hogy az árral úszik szemben, és nézzünk szembe a valósággal; több mint 60 év alatt oda juttattak minket, hogy nem is lesz egyhamar feltámadás. Nagyon nagy gond van.

Bmw 2010.05.04. 17:38:16

Nem tudom mért kell állandóan mások zsebébe turkálni.
azt a 28500ft-60000ft-ot sajnáljátok néhány embertől.
Én amíg dolgozni tudtam mindig befizettem az adót és a járulékokat.A kutyát nem érdekli mi van máshol,én itt élek.

Pipas 2010.05.04. 17:51:32

Azért azt érdemes lenne tisztázni, hogy mi is az a munkanélküliség. Mert nem azt jelenti ugye, hogy nincs munka, csak azt, hogy _bizonyos_ jellegű munka végzésére _bizonyos_ földrajzi helyeken nincs kereslet.

Hozzáértő programozóra például folyamatos kerelet van, csak sajnos magyarországon a munkavállalók nagy része nem rendelkezik eladható, keresett, piacképes szaktudással. A magyar szakképzés elavult, 2010-ben akarnak 1950-es szaktudással, lapáttal, seprűvel, talicskával munkát találni.

És közben mindenki arról beszél, hogy a kormány, az állam feladata az, hogy munkahelyeket teremtsen. Arról már nagyon kevesen beszélnek, hogy ha a magyar kormány képes volna talicskás munkát teremteni 2 millió embernek, akkor jönne csak el a kutya világ!

zsof.berg 2010.05.04. 17:55:54

@pakesz: Ezt nem tudom megítélni, de valami megoldást csak kéne találni, mert rajtunk élősködnek! Azokkal semmi bajom, akik valóban betegek. Az őellátásuk társadalmi feledat. De a csalóké nem!

zsof.berg 2010.05.04. 17:58:42

@Bmw: Szerintem csak azoktól sajnáljuk, aki jogosulatlanul veszi fel. Ugyanis az szerintem büntetőjogi kategória. A tolvajtól sem sajnálod azt a pár ezrest amit a pénztárcáddal együtt lopott el?

zoldborso 2010.05.04. 18:04:21

@Pipas: Miről beszélsz? Tudod Te hány diplomás van állás nélkül?
És nem csak olyan diplomások, akik olyasmit tanultak, aminek semmi haszna, vagy amiből valóban túlkínálat van.
Pl. nem tudom arról hallottál-e, hogy mostanában tucatjával jönnek ki az egyetemről a végzett pedagógiai asszisztensek, akiknek a munkájára igen nagy szükség lenne a közoktatásban, hiszen az osztálylétszámok magasak, és a problémás gyerekek száma egyre növekszik. De az iskoláknak nincsen pénzük pedagógiai aszisztenseket alkalmazni. Mert ott spórolunk, ahol nem kéne, azaz a jövőt tesszük élhetetlenné...
Közben persze még mindig hallatlan pazarlás van bizonyos szektorokban.

Öreg Sam 2010.05.04. 18:16:37

@Pipas:
Valami ilyesmi...
A napokban olvastam egy statisztikát a magyar munkanélküliségről.
Most hadd ne soroljak számokat séróból,de nagyjából egyensúlyban lenne a kereslet a kinálattal,ha nem lennének földrajzi/képzésbeli/stb anomáliák.
Alapgondok vannak sajnos,az egész rendszert újjá kellene épiteni. Ebbe minden beletartozik.Elkezdve onnan,hogy a magyar nem mobilis(egy nyiregyházi kevés eséllyel fog elmenni Sopronba dolgozni)
Állami támogatásokkal,uniós pénzek félreértelmezett felhasználásával vicc-egyetemek ontják a diplomásokat. (jó ez?)
Usw....
A legnagyobb baj,hogy erre kevés egy emberöltő,még akkor is,ha az egyértelmű politikai szándék,meg mellette a barrikádok két oldalán lévők egyszer valami csoda folytán konszenzusra jutnának.
Az én életemben ez már biztosan nem lesz,de még az unokámnak is necces.

gorcsev54 2010.05.04. 18:52:36

És miért vannak egyesek 15-20 év munkaviszonnyal 100%- os nyugdíjon?Nem vagyok rokkant még- de lehetek, de már akkor is 38.-évemben vagyok, mármint munka viszonyban-és még 7 évem van vissza ,ugye megbetegedhetek bármennyire nem szeretnék.

Gera 2010.05.05. 08:52:20

@movhu: Így van. Édesapámnak is valami 180 körül volt a rokkantnyugdíja. Nem örült neki. De vele jól járt az állam, csak másfél évig kapta, úgyhogy az élete során általa befizetett járulékokból kijön még egy-két 35 éves rendőr nyugdíja életük végéig.

noirp 2010.05.05. 11:17:57

@Öreg Sam: "a magyar nem mobilis"
Próbálj meg Sopronban albérletet találni annyiért, amennyiért Nyíregyházán, és költözködj a nyíregyházi fizuból. Nem hazabeszélek, Veszprém megyéből, Várpalota mellől hurcolkodtam tavaly Egerbe (és Egerben balatoni/osztrák árak vannak). Móka volt a javából. Túléltem, nem erről van szó, csak szeretnék rá utalni, hogy az immobilitásnak objekív oka is van.
Azonkívül persze, hogy rengeteg az olyan barom, aki nem hajlandó kilépni a megyéjéből sem. Ismertem ilyet is, nem egyet; a szomszéd városba se lehetett volna átvonszolni, mer méééééééér, én iiiiiitthoooooon akarooook maradniii.

Öreg Sam 2010.05.05. 12:05:56

@noirp:
Igen,igazad van,de én sem hazudok,amikor azt mondom,hogy alapjaiban kellene a rendszert,és hozzá az emberek szemléletét megváltoztatni.
Valamelyik nap vitába keveredtem egy blogon,aholis arról volt szó,hogy Amerikában valahol egy Mercedes áttörte a parkolóház falát.Ott találam megemliteni,hogy a másik földrészen mobilis házakat épitenek,ami áll egy szilárd vázból,meg a köré tekert hőszigetelésből. És olcsó is.Ezzel szemben a magyar 70 cm-es falakat épit baromi drágán,és utána nem tud szabadulni tőle az "én házam,én váram" szemlélet miatt.
Valahol itt képzelném az "alapokat"

kolompar.sara · http://ferfibunozes.blog.hu 2010.05.05. 14:27:08

fogadjunk mind pasi, vagy legalabb, aki megadja nekik. ezt hirdetem: ferfibunozes.blog.hu

kolompar.sara · http://ferfibunozes.blog.hu 2010.05.05. 14:33:41

csak mert ez telleg kimaradt az aprobetubol:-)

noirp 2010.05.06. 10:32:30

@Öreg Sam: Ebben meg neked van igazad.
Sz v sz egy tisztességes bérlakás-program is segítene. Tisztességest mondtam, nem alvállalkozói láncreakciót ;)
süti beállítások módosítása