Lakáshitelhez megköveteli a bank, hogy biztosítsuk a kölcsön fedezetéül felajánlott ingatlant, ebben eddig semmi meglepő nincs. Abban már annál inkább, hogy az egyik legpatinásabb biztosítónál egyszerűen felfoghatatlan káosz tombol és képtelenek elfogadható módon kezelni a szerződéseket. Egy lakásbiztosítás alapvető adminisztrálása nem olyan bonyolult dolog: negyedévente csekket kellene küldeni, amit az ügyfél befizet. Hát a munka oroszlánrészét az egyik legnagyobb biztosítónak sorozatosan nem sikerül teljesíteni. Könyörögjön az ügyfél, ha fizetni akar...ezt szeretjük!
Elég türelmes ember vagyok alapvetően, de mostanra kicsit elszakadt a cérna! Több mint egy éve vagyok az egyik legnagyobb biztosító ügyfele, mivel a bank megkövetelte, hogy a hitel mellé kössek lakásbiztosítást.
A biztosítót nem akarom megnevezni, mivel nem lennék meggyőződve róla, hogy máshol nem így működnek a dolgok, de a kommentek közt meglepődnék, ha nem derülne ki kb. azonnal, hogy kiről is van szó. A választás anno azért esett rájuk, mert gyorsan kellett biztosítást kötni és egy ismerősön keresztül soron kívül intézték az ügyemet. (Lehet, hogy azóta is ennek az árát fizetem...)
A szerződéskötéssel nem is volt gond, a végén még a csekket is megkaptam, hogy fizessem be az első negyedéves díjat. Így is tettem. Ezt követően teltek-múltak a hónapok és kellett volna már jönnie a következő csekknek, ami csak nem volt sehol. Türelmes voltam, de amikor már a második negyedév vége felé sem volt sehol a csekk, akkor megkerestem az akkor még ott dolgozó ismerőst, hogy „ugyan mi van már”.
A válasz az volt, hogy hibásan volt beállítva valami a rendszerben, javították és most ad ő nekem személyesen egy intervenciós csekket, azt fizessem be és minden rendben lesz. A problémám alapvetően az, hogy mióta ez a kedves ismerős nem dolgozik már a biztosítónál, azóta rendszeresen könyörgök a csekkekért, amiket ennek ellenére sem kapok. A hibát persze minden alkalommal „kijavítják”...én meg várok hiába. Ha jól számolom, most kb. fél éve nincs érvényes lakásbiztosításom (önhibámon kívül), ami azért a banknak is tetszene, ha tudná...
Most komolyan, könyörögni kell az egyik legnagyobb biztosítónak, hogy fizethessen az ember? Rajtam kívül minden ügyfélnek van ott ismerőse, vagy másnál érdekes módon működik a rendszer? Komolyan fontolgatom, hogy átmegyek egy másik biztosítóhoz, bár eleinte nem gondoltam, hogy egy nem túl komplex lakásbiztosításnál is el lehet hibázni a biztosítóválasztást...
A szivatós történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.