Az egyetem visszavág

 2008.09.09. 08:46

Megszűnt hallgatói jogviszony, új határozatok visszamenőleges alkalmazása és persze az ezzel járó 30 ezres tartozás. Muszáj lesz krediteket szerezni, már a BME sem a régi...

 
2006-ban kezdtem meg a tanulmányaimat a BME Építőmérnöki Karán, de miután túlságosan lazára vettem a tanulást, és a második félév végén nem sikerült elegendő kreditet felmutatnom, nyáron véget is ért számomra az egyetem, legalábbis egy időre. Egyáltalán nem kellemes, de van ez így. Egy év kihagyás után futottam neki újból a felvételinek, simán be is kerültem, gondoltam sínen vagyok. Szeptember 2-án a beiratkozáskor viszont kellemetlen meglepetés ért: a Neptun tanulsága szerint elvileg 30 ezer forinttal tartozom az egyetemnek, amit ha nem utalok át még a héten, rögtön passzív félévre kerülök, azaz nem kezdhetem meg a tanulmányaimat.
 
Na de miért is? 2007 második felében szültetett egy rektori vagy dékáni határozat, hogy az elvesztett kreditekért 1200 forintot kell fizetni (hogy ilyet tényleg lehet-e, nem az én tisztem eldöntetni). Az egyetem az előző hallgatói jogviszonyomat 2007.06.29-én megszüntette, igaz, a Neptun fiókom mint utólag kiderült még élt (rajta minden személyes adatommal), sőt, augusztusban még jegybeírás is történt rajta. Arról nem beszélve, hogy ezután még részt vettem egy nyári gyakorlaton, ahol megszereztem még néhány kreditet, de ezt a tartozásomnál már nem számolták, tekintve, hogy még a félév vége előtt megszüntették a jogviszonyomat.
 
Szintén csak most tudtam meg, hogy 2007 november 13-án, majdnem fél évvel (!) a jogviszonyom megszűnése után érkezett egy üzenet a Neptunon „Befizetési kötelezettség kiírása” címmel, amiben közli a mélyen tisztelt egyetem, hogy 30 000 Ft adóságom támadt a vesztett kreditek miatt, a fizetési határidő 2007.11.30. És erről nekem hogyan kellett volna tudomást szereznem? Mindezek után a beiratkozáson közölték velem, hogy a „4/2008. (V.13.) sz. Rektori utasítás (www.oktig.bme.hu) 37. bekezdése szerint lejárt határidejű díjtartozás esetén (kivétel kollégiumi díj, nyelvvizsga díj és diákigazolvány díjtartozás) az aktív félévre történő bejelentkezés nem fogadható el, a hallgatót az adatkezelő a regisztrációs hetet követő napokban passzív félévre utasítja”.
 
Vagyis azzal zsarolnak, hogy ha nem fizetem be azt a büntetést, amit utólag róttak ki rám, amikor jogilag nem is volt közöm az egyetemhez, akkor gyakorlatilag kirúgnak. Ez egyben diszkrimináció is, mivel én újra felvételiztem, vagyis az előéletem szempontjából annak, hogy oda jártam, annyi jelentősége van csak, hogy „elhasználtam” két államilag finanszírozott szemesztert. Természetesen nem én vagyok az egyetlen, akit ugyanígy zsarol az egyetem, és az is kérdés, mi van azokkal, akik nem jönnek vissza a BME-re, de ugyanilyen tartozásuk van.
 
Történetedet a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.

Címkék: egyetem bme neptun tartozás

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr23655018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.09.09. 09:52:23

Szívás.. jó lenne rendet tenni a felsőoktatásban, sokan kiskirálynak hiszik magukat ott, mindenhatónak.

suo tempore 2008.09.09. 09:57:27

szerintem fizesd be (különben sosem leszel diplomás), utána vidd el a földszinten kiállított láchíd egyik tartóját és add el vashulladéknak

flegman 2008.09.09. 10:04:22

látod, nem csak átadják a tudást, hanem az életre is nevelnek.

román patkány 2008.09.09. 10:04:23

Jártam a Műegyetemre, a saját szempontomból tudom értékelni - ami nem jelenti azt, hogy mások is így gondolják - szóval a Műegyetem egy fasiszta-autoriter rendszer, ott képzik ma a holnap köcsögeit. Örülj hogy már nem jársz oda.

Pld. az oktatási osztályon (hallgatói ügyintézés, Villamosmérnöki kar) kizárólag a "Hé paraszt" stílusban képesek beszélni a diákokkal, ez a légkör valahogy az egész karra jellemző. Nem felnőtt emberek vannak ott, ha a lelki érettséged túllépte egy hétévesét akkor nem neked való hely.

The Great Destroyer 2008.09.09. 10:11:45

A BME különösen jó a dékáni/rektori utasítások rugalmas használatában és érvényesítésében, tudom tapasztalatból. Sajnos ebben az esetben az egyetlen célravezető megoldás a fizetés, ezután viszont érdemes felkeresni a támpont irodát, mert néha ők tudnak segíteni.

Adófizető 2008.09.09. 10:14:17

Megérdemled, hogy fizetni kell. Fizessen is minden köcsög büntetést, aki nem tanulni jár az egyetemre állami finanszírozásban, hanem szórakozni. Én a fajtádat még sokkal többre büntetném: feketelistára tenném, és soha többé nem engedném vissza az államilag finanszírozott rendszerbe. Ha bohóckodni jártok az egyetemre, azt a saját pénzetekből tegyétek, ne az adófizetőkéből.

hottentotta 2008.09.09. 10:16:10

"2006-ban kezdtem meg a tanulmányaimat a BME Építőmérnöki Karán, de miután túlságosan lazára vettem a tanulást..."

Itt a lényeg kedves bajtársak. Fizesse is ki szépen a meg nem szerzett kreditekért a lóvét. Nálunk ( Miskolci Egyetem ) ha félévre vágtak ( nem kredit, nem BSC, sima, hagyományos rendszerű képzés ), ki kellett fizetni arra a félévre a tandíjat ( 13.000 ft körül ) + ismételt félévben nincs ösztöndíj, se lakhatási, se semmi.

Nagyon helyes ez így, aki egyetemre jár, az tanuljon ( legalábbis vizsgaidőszakban ), ne szórakozzon más költségére! Megjegyzem, én is sokat fetrengtem részegen, állandóan vedeltünk, buliztunk, de ha tanulni kellett, mindig leültem és felkészültem a vizsgára. Végeztem is 5 év alatt.

Csak szórakozva sajnos nem működik.

Fizess!

hottentotta 2008.09.09. 10:17:12

Adófizető, a szívemből szólottál!

bendinger 2008.09.09. 10:17:15

a rendelet 2007 juniusában már érvényes volt, nézzetek utánna ( www.muhely.com/news.php?news_id=331 ) , a megszűnt jogviszony nem mentesít utólagos rendelet esetében sem mivel a rendelet 2006/2007 2. szemeszterére érvényes, így akár külön polgári úton is beszedhették volna, az más kérdés hogy mi lett volna az ítélet, inkább az a kérdés miért nem hallot erről? ki a hibás? annak idején én is sokszor tapasztaltam hogy utánna kell járni a dolgoknak a bme-n hogy tudd mi a szitu , sajnos mindig kiderült, hogy jól védték az ülepüket..... ettől függetlenül, ebben az esetben örülhet, hogy nem róttak ki külön büntetést....

flegman 2008.09.09. 10:40:55

ha román patkánynak ilyen élményei vannak, megértem a nickjét. vagy ez pont fordítva van ok-okozati összefüggésben?

Én pl. nem jártam oda, hanem elvégeztem :-)

avogadro00 2008.09.09. 10:43:35

nincs igaza a levélirónak! miért nem tanultál? kiturtál egy olyan embert az egyetemről, aki lehet hogy anyagi okok miatt nem jelentkezett, vagy mert nem jó középsuliba járt......fizessél!!!

román patkány 2008.09.09. 10:45:42

flegman, én is elvégeztem. Az más kérdés, hogy minek.

blügy-blügy 2008.09.09. 10:52:41

A BME-n csupa olyan tanárok tanítanak, mint Havas Henrik (stílusra) Tanulás mellé még nyalni is kell, és jól kell viselni a megalázást is.

virus 2008.09.09. 10:55:09

Hát nincs mese be kell fizetni, mert különben soha nem lesz ennek vége, le kell zárni.

Szerintem az ilyen jellegű tartozásokról való tájékoztatás a neptunon is érkezik, meg kell nézni.Az akkor is aktív még ha már az ember nem áll tanulói jogviszonyban.Természetesen egy levél sem ártott volna az egyetem részéről.

Azzal egyetértek, hogy a nem teljesített kreditekert fizetni kell.Azt hozzáteszem,akkor az jó a fele alatt lehetett.

Szerintem nem kell szidni a BME-t jó egyetem, természetesen azok számára,akik nem láblógatás céljából akarnak odajárni. Természetesen azt sem értem, hogy vki miért gondolja azt, hogy elmegy aztán vissza,meg hasonlók. Ha azt vesszük már az első körben valakitől el lett véve a hely emiatt,aki lehet, hogy végzett is volna.

Szerintem a mai világban örüljön az aki állami helyre járhat, vagy hogy egyáltalán van hova.

Úgyhogy kedves kommentelő lehetnél kakibb helyzetben is, mint az a 30ezer forint.Például lehetnél munka mellett költségtérítéses, akkor biztos nem futnál neki 2szorra.

Pödri 2008.09.09. 11:00:26

Én is azt gondolom, hogy igen is fizessen minden olyan ember, aki CSAK bohóckodni és bulizni jár egyetemre. Még ennél többet is. Lehet, hogy elvetted a helyet egy olyan ember elől, aki tanult is volna a bulizás mellett. ne háborog, fizess és örülj, hogy mégegyszer megpróbálhatod ennyiért.

moTmeN 2008.09.09. 11:06:40

roman patkany, ez k*rvara nem igaz, amit meselsz...
ha tisztesegesen szoltal a dekanis nenikhez, ok is birtak kedvesek lenni. sot, meg elvileg szabalytalan dolgokat is elinteztek, ha kellett.
volt, hogy november vegen vittem vissza a tavaszi/nyari vizsgaidoszak utan az indexet (miutan felhivtak, hogy lennek szives), es egy kis mosolygason, ejnye-bejnyen kivul nem volt semmi para.

moTmeN 2008.09.09. 11:07:16

persze hogy villanykar

de ugye azota mar nincs kulon-kulon dekani hivatalos ugyintezes, csak a TO.

OmegA404 (törölt) 2008.09.09. 11:15:48

Sajnos itt nem a sértett és megalázott egyetemet túlélők bűszkeségéről van szó. Hanem jogról. Ha nincs jogviszony a rektor max bekaphatja.
Persze ha oda akarsz járni újra... akkor nem Te állsz a szőrős végén.

Peti 2008.09.09. 11:16:33

Érdemes a támpontnál próbálkozni, nálam is sokszor írtak ki tételt, utólag kiderült tévesen.
Én elvégeztem, igaz nem 5 év alatt. Aki ismeri a műegyetemet tisztában van vele, hogy a teljes tananyag tudása és az összes logikai összefüggés ismerete nagyjából megadja az esélyt az elégségesre.
A fizetéssel kapcsolatban. Mindenkinek megvan a lehetősége, hogy egyetemre menjen. Az az ő dolga, hogy él ezzel a lehetőséggel. A mostani fizetésemből kb 12 hónap alatt annyit vonnak le, hogy visszatermelem a rám költött állami normatívát. Tehát kedves adófizető te maximum Ferkó jólétéhez járulsz hozzá a pénzeddel és nem néhány szerencsétlen egyetemista bulijához.

Dee 2008.09.09. 11:17:25

Ismét sikerült megragadni a lényeget... Hahó! Itt az a lényeg, hogy az iskola nem figyelmeztette, nem hajtották be rajta (ami elég gyakori). Mi köze van ennek ahhoz, hogy hogyan tanult...? Ha az apja halála rendítette meg annyira, hogy nem tud vizsgázni és kirúgják, elvileg akkor is egy koszos élősködő, aki csak elvette a helyet a nála szorgalmasabbak elől, ugye?

Adófizetők pénzéből elég sokan tanulnak. Miért nem fizettetünk tandíjat az általános iskolások szüleivel is? Minek megtanítani őket olvasni azokat, akik a csirkekopasztó gyártósor mellett állnak életük végéig...?

Cinikus 2008.09.09. 11:19:52

Lógtál, fizessél.

Én is az emlegetett karra jártam, sose bántak velem úgy, ahogy leirtad. Kiérdemelted, vagy csak megsértődtél mert tanulni kellett volna. Én a BME helyében még azt is megfizettetném veled, hogy az első kisérleteddel valaki más elől vetted el a helyet, aki tanulni ment volna oda.

rita 2008.09.09. 11:23:11

Én másik egyetem két félévét munka mellett levelezőn elég jó eredménnyel el is végeztem. Ugyan az előaások többnyire munkaidőn kívűl voltak, ellenben a vizsgákat munkaidőre szervezték, nem tűrték emiatt a hiányzásokat a meló helyen. Pedig pl. 4-es matek vizsgám úgy lett, hogy délig dolgoztam és egy órára spuriztam vizsgázni, utána visszamentem a meló helyre. De ezt lógásnak minősítették, tanulmányi szerződést nem kaptam. Mivel magamat tartottam fent, munkára szükségem volt. Azóta sem találtam még olyan munkahelyet, aki tolerálná, hogy felsőoktatásban való részvételnél vizsgázni is kell járni. így mivel fizetésre szükségem van dolgozom és nem tanulok. Pedig nem voltam hülye hozzá.

Félre ne értsd, nem sajnáltatni akarom magam, csak ne a 30 e Ft-oddal törödj, hanem fogd fel, ha már korábban bohóckodni jártál be, örülj, hogy egyáltalán kaptál még egy esélyt a tanulásra.

hottentotta 2008.09.09. 11:24:48

@Peti, Dee

Megkapta a lehetőséget, hogy tanulhasson?
Igen!
Élt a lehetőséggel, hogy tanulhasson?
Nem!
Fizessen?

Szociális dolgokat és személyes tragédiákat ne keverjünk bele a dolgokba.

"Minek megtanítani őket olvasni azokat, akik a csirkekopasztó gyártósor mellett állnak életük végéig...? "
Predesztináció rlz :D

S.W.A.T. mesterlövész 2008.09.09. 11:24:56

Off, de ha már az egyetem szót megláttam a címben...

Valaki esetleg tudja, hogy korunk ifjú géniuszai, koravén tizenéves kis taknyok, akik most szeptembertől felvételt nyertek a közgázra és a műszakira, mi a halál redvás fülzsírjának tombolták végig tegnap este a belváros összes kocsmáját, éttermét és pub-ját a közgáz és a Deák tér között, tömött oszlopokban félig az úttesten haladva, néha-néha dülöngélve lehányva egy-egy oszlopot, barlanglakó Homo erectus hordák képzetét keltve és este 8 órára gyakorlatilag merevrészeg állapotba kerülve?

Vagy írjak a dékáni hivatalnak ezügyben?

Ahogy elnéztem őket, ezekből lesznek majd mérnökök és öltönyös kis buzifejű lelkibeteg-szingli közgazdászmenedzserek, akik pár év múlva redbullon meg bogyókon tengődnek egy üveg irodaház panorámás irodájában, havi bruttó 600.000,- ft-ért, valódi szellemi életcél és egészséges világkép nélkül....

Az alapokat már most elsajáították hozzá....

Guyon 2008.09.09. 11:25:09

Kedves Adófizető! Én egyetértek veled abban, hogy fizessen, ne lógassa a lábát stb.
A Bme tanulmányi ügyintézése ettől függetlenül szar. Tipikus példája a régi rendszerből ittmaradt hivatali hozzáállásnak: a szabály mindenkire érvényes, kivéve rájuk.
Mondok egy példát: van egy határidő egy jelentkezésre, aztán a határidő előtt másfél nappal leül a szerver. Válasz: nem az utolsó percben kellett volna...
Tehát a szabály az szabály???

chaosphere 2008.09.09. 11:30:07

"Ha azt vesszük már az első körben valakitől el lett véve a hely emiatt,aki lehet, hogy végzett is volna."

"Lehet, hogy elvetted a helyet egy olyan ember elől, aki tanult is volna a bulizás mellett."

Ugyan már. Ha valaki nem jut be, az azért van mert nincs elegendő pontszáma hozzá (talán pont azért, mert ő meg az érettségire való készülés helyett/mellett bulizott túl sokat), nem azért, mert valaki 'elveszi' tőle a helyet.

Az más kérdés, hogy a levélírónak fizetnie kell a lustaságáért / felelőtlenségéért, de arról hadd ne tehessen, hogy hol állt a felvételi rangsorban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.09.09. 11:32:33

"Pld. az oktatási osztályon (hallgatói ügyintézés, Villamosmérnöki kar) kizárólag a "Hé paraszt" stílusban képesek beszélni a diákokkal, ez a légkör valahogy az egész karra jellemző."

Én gépészként végeztem idén 7 év után, de nálunk semmi ilyesmi sem volt. Sőt.. :)

Az utolsó félévemet én fizettem, de ezzel már 4. évtől kezdve kalkuláltam. 60 ropit megért az nekem, hogy kicsit lazábban végezzem el az egytemet. Remélem emiatt nem tekintenek rá "henyélőként".

1 hét alatt találtam állást és végzettségemnek megfelelőt. Utána 2 hónapig 2 hetente átlagban ENGEM kerestek meg, hogy lenne itt egy állás NEKEM. Megérte odajárni. Sajnos a BSC amennyira hallom és látom egy kalap sz*r. 0 matematika oktatás van anélkül meg nehéz. Nem mérnököket, hanem technikusokat fognak képezni ott. (Külföldi egyetemeken is ez van. Csak egy példa. Mi részletesen tanultuk, hogy mi is a kazánformula és miből jön. Egyszóval levezettük. A külfödinek felírják és passz. Nem lát be semmi mögé, így nehéz gondolkodni. Talán ezért is van megbecsülve a magyar mérnök.)

Guyon 2008.09.09. 11:32:43

Ja, és még valami az említett karra az idén valami 303 pont volt a felvételi határ a maximális 450-ből. Tehát 3-as matek és/vagy fizika érettségivel is be lehet jutni. Meg nyelvtudás nélkül. Nevetséges. Nem tudom elképzelni, hogy ki elől vehette el a helyet ez a "szerencsétlen"?!

abdul 2008.09.09. 11:35:00

Ha tanultál volna, most nem lennél ebben a helyzetben. Mert ugyebár nem az egyetemnek tanulsz, hanem magadnak. Aztán meg, ha egyszer elindulsz lejtőn, nincs megállás. Szóval egy igazi lúzer vegy. Rakd félre az internetre szánt pénzedet, ne siránkozz és legfőképpen NE blogolj a piti szaros problémáidról, hanem tanulj. Vagy kussolj, kis pöcs.

marosy 2008.09.09. 11:35:15

Örömmel látom, hogy változik a szemlélet. Egy időben lúzernek tartották azt ha valaki tanulni és nem bulizni járt az egyetemre.

rita 2008.09.09. 11:43:56

chaosphere

"Ugyan már. Ha valaki nem jut be, az azért van mert nincs elegendő pontszáma hozzá"

Ez így hülyeség. A pontszámaim a nappali képzésre is elegek lettek volna, ellenben muszály volt pénzt keresnem, ösztöndíj nem lett volna elég, hogy totálisan fent tartsam magam. Azaz, úgy, hogy dolgoztam és kifizettem a kötlségtérítést (több mint 100 e Ft/félév), még így is több pénzem volt, mint ha nappalin tandíj nélkül ösztöndíjat kapok. Abból nem tudtam volna ) albérletet fizetni, kajálni, ruháznom magam és a szüleimet is anyagilag támogatni (apukám rokkantnyugd)..

Az más kérdés, mivela munkahely nem tolerálta a vizsgákon való részvételt munkaidőben, így abba hagytam a tanulást és kidobtam a költségtérítés díját az ablakon.

A levelezőn nagyon sok olyan évfolyamtársam volt, akik nem azért jártak oda mert hülyék voltak, hanem pénzt kellett elsősorban főállásban keresniük.

Persze voltak olyanok is szép számmal, akik azért kerültek be, mert próbálkoztak nappalira bekerülni, de nem vették fel őket és az alacsonyabb pontszámmal bekerülés vonzotta őket, anyuci-apuci meg perkálta a költségtérítést. Ellenben ezek az emberek már a legelső félévnél elégtelenek tömkelegével el is véreztek a vizsgákon, többségük a második félévre már be sem iratkozott. A levelezőn is ugyanazt a követelményt kell teljesíteni. Nem pénzért adják a vizsgán való megfelelést, hanem érdemjegyre.

Dee 2008.09.09. 11:45:19

hottentotta 2008.09.09. 11:24:48
@Peti, Dee

Megkapta a lehetőséget, hogy tanulhasson?
Igen!
Élt a lehetőséggel, hogy tanulhasson?
Nem!
Fizessen?

Egyrészt lehet, hogy fél évig nem vette elég komolyan, de azért felvételizett másodszor, mert átgondolta a dolgot. Nem valószínű, hogy még egyszer lazázna.
Amúgy hány fiatalkorában bulizós, barátokkal lógó egyénből lett a társadalom hasznos tagja? Majdnem mindből. És nem csak itthon. Nem volt ez jobb régen sem, akkor is kocsmáztak, buliztak... Most meg vezérigazgatók. Nem kell csak ez alapján elítélni valakit, esetleg arra, hogy ugyan legyen gondolatolvasó és járjon be havonta a volt sulijába, hogy hátha van valami elmaradása...
Másrészt miért nem a kizárásakor közölték vele a tartozás tényét, miért vártak vele több hónapot, hogy visszakerülve a rendszerbe rávethessék magukat zsarolással? Miért nem értesítették levélben, bárhogy? Akkor nem kellett nekik ez a pénz, de most igen?

A főiskolák és egyetemek pénzbeszedés-a-semmiért-gyakorlatától amúgy is hányingerem van. Mert ők megtehetik, és meg is teszik. (PPKE-n is elszaporodtak a hasonló esetek.)

zsoci 2008.09.09. 12:01:37

1. KTH vezetője, vagy helyettese
2. Kari dékáni hivatal oktatási dékánhelyettese
3. Támpopnt iroda ( R ép fszt bejárattól balra )
4. De ha addig nem születik érdemi határozat fizessd be , majd kérd vissza. könnyebb mint félévet visszaaktiválni.

A sok majomra aki itt fröcsög meg ne hallgass, van úgy hogy nem megy elsőre.

chaosphere 2008.09.09. 12:10:18

@ rita:

Értem, de én másra gondoltam.
Vegyük mondjuk, hogy van egy lusta diák, akinek 460 pontja van, és egy szorgalmas diák, akinek 445, ugyanarra a szakra, államilag finanszírozott nappali képzésre jelentkeznek. A ponthatár 450, így a lusta diák bejut, a szorgalmas nem. Ez van. A lusta diákot később kirúgják / fizettetnek vele egy halom pénzt, a szorgalmas pedig vagy máshová kerül be, vagy újra felvételizik. De nem látom, hogy hogyan venné el a szorgalmas tanuló elől a lusta a helyet ill. lehetőséget, pusztán azért, mert magasabb volt a pontszáma.
Bocs, ez béna példa, de vmi ilyesmire gondoltam.

Arra még csak nem is akartam célozni, hogy aki költségtérítésesre és / vagy levelezőre jár, az 'túl hülye' volt ahhoz, hogy nappali finanszírozottra felvételt nyerjen :)

Egyébként pedig én is levelezőre fogok járni, 220 eFT / félévért, pontosan azért, mert én sem tudnám magam ellátni nappali képzés mellett. Ja, és 3 félévet vettem el másoktól nappali finanszírozott képzésben :)

OmegA404 (törölt) 2008.09.09. 12:36:14

Amúgy mire ilyen nagy arcuak ezek az egyetemen bentragadt majmom egyetemi tanárok?
Arra, hogy 5öd annyit se keresnek és idióta tinágerek felett hatalmaskodhatnak?
Vagy ők nem szarnak bűdöset és nem hallnak meg pár évtizeden belül?

OmegA404 (törölt) 2008.09.09. 12:37:34

Off
Rühellem a tekintély elvet.

moon 2008.09.09. 14:27:54

Én meg (jöhet a kőzápor), senkinek nem finanszíroznám a tanulását. Mert emiatt nincs rendes szakember, mert mindenki diplomás akar lenni.És hát miért fizessem én ki pistike diplomáját az adómból, ami után Pistike megkeresi a havi x százezrét.Ösztöndíj kell, meg megemelt diákhitel kötelezően.Aztán majd elgondolkodik.Én is ki tudtam anno fizetni közel 10 éve egy fizetős mókát, ma meg élvezem a hasznát.

emzéperiksz 2008.09.09. 23:38:37

Csinálni kellene egy oldalt arról is, hogy a pontos jé két szó.

Amúgy én sem finanszíroznám senkinek a taníttatását előre. Fizessen mindenki tandíjat, aztán a legjobbak legföljebb év végén visszakaphatnák a pénzt. Birka ez a nép, hogy leszavazta a tandíjat. Tessék, itt az eredmény: a lusta disznó egyetemista itt reklamál, és észre sem veszi magát, hogy mekkora fasz.

bubu · http://ez.blog.hu 2008.09.10. 20:30:33

én is hasonló cipőben jártok, 1 év után kivágtak a bme-ről, csupán azért, mert nem tudtam felvenni időben a ritmust...
buliozásról meg láblógatásról szó sem volt mert a 2 félév alatt összesen 3 buliban voltam, azok is a koliban voltak.
arról ténylegesen ő tehet, h nem nézett utána a dolgoknak...
de azért ne ítéljétek már el mert mégegyszer meg szeretné próbálni.

megnyugtatásként hozzátenném: én is ezt teszem !!!!!!!!!

amúgy meg az vesse rá az 1. követ azért mert 2.szor megpróbálja, aki egész életében eddig mindent helyesen tett, nem volt semmi bűne és semmit nem próbált meg 2szer

a helyet meg olantól tuti nem vette el aki anyagi helyzet miatt nem jelentkezett, mert ha nem jelentkezett akkor h vették már volna fel a kivágott egyén helyére.

akinek megvan a kellő pontszáma a felvételihez, az nem hülyegyerek, és igenis ott a helye.
ha nem is tud bennmaradni, de megismeri azt a világót, csalódik egy jó nagyot, de legalább a saját hibájából tanul, és rövidebb-hosszabb időn belül helyreáll, csak kicsit megismerkedik a valódi világgal + az élettel...

üzenném a srácnak, aki a "vitaindítót" írta, hogy nagyon is jól tetted h visszamentél az egyetemre, és nem adtad lejjeb ( ez alatt azt értem h nem 1 fősulira mentél át)...
Én is ezt fogom tenni, és aki hasonló helyzetbe kerül és érez magában elég ambíciót, tegye ugyanezt

aBME 2008.09.11. 00:38:54

Hát igen, szokatlan kis világunkban, hogy ha egy étteremből egyszer elmész fizetés nélkül, akkor hiába térsz vissza "új emberként" 2 év múlva, addig nem szolgálnak ki újra, amíg be nem fizeted a tartozásod.

Egyébként valaki írta, hogy polgári úton is érvényesíthetőek volnának ezek, amennyire tudom az Egyetem tervezi is behajtócégnek eladni ezeket a kinnlevőségeit.

jurij 2008.09.11. 01:54:21

Hát a szöveg irója egy igazi tenyérbemászó alak az biztos.

bubu írására válaszolva, nem az a baj hogy megpróbálja mégegyszer, hanem hogy még neki áll feljebb hogy kifizettetik vele az elcseszett évének egy kis morzsáját.

Érdekelne, hogy az ilettő, miből tartja fennt magát, hamár úgy kb 3 éve lopja a napot.

Amúgy ha engem kérdezel (szöveg írója) ne fizesd ki, és remélem mihamarabb kirúgnak, és talán egy picivel máris jobb lesz a világ...

emzéperiksz 2008.09.11. 07:34:08

Nem az a bajunk bubuka, hogy hányszor próbálkozik, hanem az, hogy milyen pénzből fizetik a tanulását, hogy télen fűtés van a teremben, hogy megy a Neptun vagy mi a túró, meg a tanára is megkapja a fizetést...
Ezt, kérlek alássan, az adófizetők pénzéből fizetik. Ha meg abból fizetik, ne lazázzon, tanuljon. Költségtérítésesként tőlem annyit lóghat, amennyit akar. Állami finanszírozásban viszont, ha kell, gebedjen bele a tanulásba.

ghilea 2008.09.11. 12:47:16

Kedves kommentelők! Olvassátok már el rendesen ezt a cikket! Nem az a (fő) baja, hogy fizetnie kell, hanem az, hogy előbb járt az egyetemre (és rúgták ki), majd hoztak egy ilyen határozatot és visszamenőleg érvényesítették rá is. Én is hasonló cipőben járok, de legalább előre tudtam, hogy ezzel kell számolnom, így korrekt, egy szavam sem lehet. De hogy visszamenőleg érvényesítsék? Ennyi erővel hozhatnának egy olyan határozatot is, hogy mostantól az egyetem megszünteti az államilag támogatott képzést és a kedves hallgatók 1-2-x évre visszamenőleg fizessenek tandíjat, arra az időszakra, amikor államilag támogatott képzésre jártak, mivelhogy az már nincs. Ez is korrekt eljárás volna? Csak én nem látom annak?

noname 2008.09.12. 15:19:56

en a helyedben kulfoldre mennek tanulni. joval kevesebb a szivas es er is vmit a diplomad. es nem feltetlenul jar az ember szarabbul, mert dolgozni is lehet mellette jo penzert.

AntiBabylon 2008.09.12. 22:18:27

Adófizető, te hülye gyökér. Szerinted én nem fizetem az adót? Gondolom te is egyike vagy a begyöpesedet bme-s kreténeknek, akik ott élik ki kisebbségi komplexusaikat.

AntiBabylon 2008.09.12. 22:49:40

aBME!
Azt azért tedd hozzá, hogy azért mész el az étteremből fizetés nélkül, mert minden pincér szarik rád, és nem hozzák ki a számlát. Pontosabban akkor teszik az asztalodra, miután elmentél onnan.
Az a baj, hogy szerintem sokan nem értitek, itt nem az a probléma, hogy fiztetni kell, hanem a módszer, ahogy ezt intézik.

AntiBabylon 2008.09.12. 22:54:24

És még egy kérdésem lenne azokhoz, akik itt ágalnak, hogy milyen pénzből ment a tag taníttatása.
A tandíj mellett népszavaztatok?

Marci 2008.09.13. 13:27:45

Nem olyan egyszerű ez a kérdés. Engem maximáls ponszámmal vettek föl a BME-re, úgy tűnt, jófelé halad az életem, és nem lesz gond a tanulással. Bizony, az első évben minden percemet tanulással töltöttem (na jó, aludtam is egy kicsit), buliban egyáltalán nem jártam, mégis éppen csak átcsusszantam a fontos tárgyakból. Szóval, aki ingyelélő köcsögöknek tartja az itteni hallgatókat, próbálja meg elvégezni először a BME-t. Mi nagyon keményen megdolgozunk azért a diplomáért. És ezzel bizony az ország javát szolgáljuk, mert katasztrófális méreteket öltött a mérnökhiány Magyarországon.

snorbi 2008.09.15. 10:43:57

Szigorúbb szabályok kellenének, az ilyeneket, mint te, nem szabadna még egyszer beengedni az egyetemre. Gondolj bele: kétszer simán bejutottál, azaz valszeg nem is vagy teljesen hülyegyerek, de az egyik esetben (vagy talán mindkettőben?) valaki más elől foglaltad a helyet, aki pedig esetleg komolyan vette volna az egyetemi tanulmányait!
Sebaj, a lényeg, hogy mami-papi másodszorra is hajlandó finanszírozni az egyetemi bohóckodásodat!
És még neked sír a szád!

"túlságosan lazára vettem a tanulást"

Itt a lényeg. Én is a BME-n végeztem pár éve, de természetesen akkor is rengeteg olyan ember volt ott, aki bulinak nézte az egyetemet. Tökéletesen érthető, hogy ilyen emberekre mindenféle extra fizetnivalót hárítanak, hisz fölösleges adminisztrációt okoznak az egyetemnek. Foglalják a helyet, holott csak bulizgatnak, pihengetnek, lógatják a lábukat.

Ezzel nem feltétlenül azt mondom, hogy a fenti eljárás korrekt, de fura mód én mindig tisztában voltam, hogy milyen kötelezettségeim voltak az egyetemmel szemben, miket kellett befizetnem. Valszeg a szabályok olvasgatását is "túlságosan lazára" vetted.

chop 2008.09.18. 23:22:07

chaosphere:
marpedig foglalja a helyet. Ugy kell elkepzelni a dolgot, hogy lehet, hogy van egy urge, akinek picit rosszabb lett az erettsegije (millio es egy dologtol lehet), de ettol meg tanul, szorgalmas, okos, stb., es van egy masik, akinek makja volt erettsegin, de nem akar tanulni, viszont magasabb pontja van, igy ot veszik fel. Akkor most foglalja vagy nem?
Alabb a pelda.

Meg van ugye adva egy letszam, ahany fot felvehet az intezmeny. A ponthatar megallapitasa arrol szol, hogyha van 10 hely egy szakon es arra 20 fo palyazik, akkor a 10 legmagasabb ponttal rendelkezot vesszuk fel. Tegyuk fel, hogy a levelironak 100 pontja van, igy a 10. helyen szerepel, mig az utana kovetkezonek csak 99. Ekkor a ponthatar 100 pont lesz, a leveliro bekerul, az utana kovetkezo viszont nem, mert nem erte el a ponthatart. Tehat magyarul ha a 100 pontos diak nem jelentkezik, akkor lejebb kerul a ponthatar, ergo bejutl a 99 pontos diak.

De azt is elmondhatjuk, hogy amennyiben 10 hely van meghirdetve es 20-an palyaznak, viszont nem lehet pontosan 10 illetot kivalasztani (pontegyenloseg miatt), akkor elofordulhat, hogy 10 helyett csak 9-et vesznek fel, mert ha felveszik Pistiket 100 ponttal, akkor fel kell venni Gusztikat is 100 ponttal, de ekkor mar 11-en vannak, ami nem fer bele az iranyszamba. Tehat kevesebbet felvehetnek, tobbet nem.

felvi.hu/index.ofi?mfa_id=7&hir_id=7999

Carlo 2008.09.19. 16:42:00

S.W.A.T:
Lenyegeben igazad van. Az pedig felhaborito,hogy ö linkeskedett, kapott ismetlesi lehetöseget es 30 ezerre huzza a szajat. De nem biztos, hogy annyira kartekony tagja a tarsadalomnak mint az a sok hulladek, aki 8-10 evet lehuz valami bölcsesz szakon, majd utana sirankozva elöadja a mellözött ertelmisegit. Mikor azt, hogy jelenleg nem versenykepes a diplomaja tudta a felvetelinel is. Csak ö lusta dolgozni menni, inkabb lazul, egyetemista, akire apu-anyu büszke. Ja es hat nehogy mar ö proli legyen. Na az ilyenek tenyleg semmirekellöek. De azert ne altalanosits: az egyetemistak közül sok annyi adot fog kifizetni havonta az allamnak es neked, amennyit te egy ev alatt nem termelsz meg!

AntiBabylon 2008.09.19. 19:52:42

Egész szép kis sztorit költöttél az esethez chop, de honnan tudod, hogy mákja volt érettségin, hogy nem max pontszámmal teljesítette? Honnan tudod, hogy nem melózott, és nincs ott az adója a közösben?
Te is egy vagy a (sajnos) sok funkcionális analfabéta közül...

dolgoznikék 2008.09.19. 20:25:39

öregem, ezt jól elszúrtad!

mint itt az előttem szólók közül sokan, én is a bme-n végeztem. építőmérnök vagyok.
államvizsga után kiderült, hogy az igért helyet más kapja meg egy cégnél.. egy telefonba és öt percbe került állás találnom. Jól fizetnek, érdekes és kreatív a munkám.
Volt, hogy megvágtak valamiből.. de mindig tudtam mi az a minimum, amit teljesíteni kell, hogy biztonsággal bentlegyek.
Egyébként meg a lustaság viszi előre a világot.. a lsutaság sarkall minket arra, hogy hogy lehet a dolgokat egyszerűsíteni, gyorsítani.

tulaj 2008.09.21. 08:21:23

Egyszuszra elolvastam a vitát , hát ez a fer,i egy zseni ( még rímel is ) :(
Sikerült neki összeugrasztania mindenkit - mindenkivel...
Így kell ezt csinálni !
A népek meg szidják egymást, irigykednek a másikra, sajnáltatják magukat, ( ilyen fiatalon, milyen lesz Rita ha nyugdíjas lesz ) .
Empátia alig , azokat jó volt olvasni !
Az én gyerekem idén -jövőre fog érettségizni, így kaptam egy kis rálátást a felsőoktatásra, ezt köszönöm !

tulaj 2008.09.21. 08:24:11

feri lett volna a fer,i

TexMex 2008.09.21. 12:39:58


Végigolvastam egyszusszra az egészet és enyhe hányinger mellett a gyomorsav-szintem is lassacskán megemelkedett...

Ezt megszüntetendő, engedjétek meg h. én is elmondjam véleményemet, történetemet.

Magyarország irigykedésben és sz*rkavarásban, továbbá a nagy semmiről való elmélkedésben világbajnok, mint a mellékelt ábra mutatja.

Réges-rég ugyebár arról szólt a felsőoktatás, h. jó káder alapon bekerülhettél a körbe (felvételi is így zajlott) és élvezted a kiváltságokat. Párttagsággal járhatott együtt a nagybetűs karrier.
A 90-es évek elején jött a nagy bumm, aki végzett és volt gyomra, + szégyentelen volt, egy-két év alatt felsővezető lehetett, oly nagy volt a hiány minden téren "vezetőkből".
Utána kapuzárás - lehetőségek bezárva - emellett tömegével jelentek meg a jövő "értelmiségi emberkéi". Ma már ott tartunk, h. minden 30000 lakos feletti "városkában" van valami felsőfokú intézmény. A szakképzést totálisan szétverték, már 5 évig tart vmi szakközepet elvégezni. Utána erőltetik a felsőfokú asszisztens képzést, aztán Bsc Msc, Phd, tököm tudja. A lényeg el kell rejteni a statisztikák közt a munkanélkülieket. Mo.-on kib*szott alacsony a foglalkoztatás. A cél olyan "robotértelmiségiek" képzése, akiknek fingjuk sincs semmiről, a lényeg, h. adósítsa el minél előbb magát, ne legyenek önálló gondolatai, függő helyzetben legyen. Az önálló véleményt mindig a szájába adják az aktuális hatalmi elit tagjai.

Ezzel párhuzamosan olyan üzemek, gyárak jöttek be, kiknek leginkább betanított melósokra, technikus-szintű emberekre, valamint öltönyös, eladom_a_szart_is_ha_arany_rolex van_a_karomon_jankókra van szükségük.

Hogy klasszikust idézzek, elqrtuk, nem kicsit, nagyon. Persze erről a 20 évről nemcsak a hatalmi elit tehet, hanem mindenki részt vállalt belőle.

Én jómagam első diplomámat a BME-n szereztem. Sose voltam jó matekból, fizikából, de úgy voltam érettségi előtt, h. nem akarok valamely politikai körhöz benyalva szteppelni bölcsészként, no meg könyvtárban sem akartam ücsörögni huszonegynéhányezerért havonta, úgyhogy irány a műszaki. Ha jó emlékszem két nyelvvizsgámon kívül nagyon fel se kellett mutatnom semmit és bent voltam. Egyszerűen nulla volt a szint. Elméleti baromságok dögivel nudli gyakorlat. Az egész lógott a levegőben. Persze hullottak ki a hallgatók dögivel, de lehetett velük találkozni később. Elsőre vettem az akadályokat, mondjuk bejártam órákra.
Észrevettem, van egy réteg, akit sose látni órákon, gyakorlatokon, de vizsgasorokkal mászkál; mindig átmegy valahogy, pedig fingja sincs az egészhez; intézkedik, játssza a nagyfiút. Na ők most közép - felsővezetők. Én nem irigylem tőlük. Szépen lavíroztak, mellette ment a kapcsolatépítés. Emellett feltűnő volt, h. az oktatók mekkora élősködők. Egyrészt az állami csöcs mellett (az se kevés, csak panaszkodnak) mindenki csinálja a maga kis céges és egyéb ügyeit az állami pályázatokat, műszerparkot használva. Másrészt ezek mellett nem is naprakészen leadják a sok baromságot, aminek semmi gyakorlati haszna. A lényeg, h. megfeleljen az aktuális kiadott bukási normáknak vizsgán....
folyt...

TexMex 2008.09.21. 12:49:52

folyt.
Diploma után elég könnyen elhelyezkedtem - vesztemre. Jól lehet keresni mérnöki végzettséggel, de el kell dobni az buksidat, sok helyen a lelkedet is. Na én erre nem vagyok képes. Naivitásom hamar szertefoszlott. Elvégeztem még két gazdasági szakot a 8-14 órányi meló mellett, mert azt hittem tudással, becsülettel lehet vinni valamire. Amikor átlátod a dolgokat, akkor jössz rá mekkora erkölcsi-szellemi hulladék, melyben élünk. A pénz pedig semmit se ér.
Három diplomával ki merem jelenteni : Egyszerűen a mai világban képtelenség felelős értelmiségiként élni!
Nekem mindig undorom lett, mindig leléptem a búsba. Voltam külföldön is, de az is tömény nemmondommi. Most ott tartok h. megtakarításomból éldegélek semmi által nem zavartatva, munkát már vagy két éve nem keresek. Ritkán iszom és minőségit mértékkel, nem szedek gyógyszereket, és bármikor képes vagyok aludni. Teljesen nyugodt lelkiismeretem mellett van bennem valamiféle kiégettség - ezt utazgatással enyhítem.

Ismerettségi körömből látom, a fogyasztok tehát vagyok újhullámos törvényt, a 30 évre eladom magam és hiteleket veszek fel stílust és a kényszereket stb... Először cigi, nyugtatók, pia, terapeuta. Kicsapongások, a családi fészek nem létezik, család csak gazdasági közösség, max anyagot üríteni járnak haza. Emellett szakbarbárrá válnak sokan, beszűkülnek, a világra abszolúte nem nyitottak.
Bocs a hosszú hsz.-ért, csak be akartam mutatni milyen alternatívái vannak az értelmiségi életnek Mo.-on 2008-ban. Remélem a mai fiatalság átgondolja, h. mit miért csinál és h. megéri -e.
Sok sikert, kitartást, jó egészséget kívánok mindannyiótoknak!
Végül a fizetős felsőoktatással kapcsolatos polémiáról.
Az egész megint az oszd meg és uralkodj filozófiájáról szól.
Ha nem lenne tandíj, de mondjuk 30000 HUF lenne az iv-díj és 50000 HUF az uv-díj, akkor nem lehetne másokra mutogatni, kitanulni a már "felelős értelmiségiektől" 5-10 év alatt a "hogyan hárítsuk el, toljuk másra a felelősséget" filozófiáját.

chop 2008.09.27. 13:34:31

AntiBabylon: valojaban teljesen irrelevans, hogy hogy kerult be, akar makja volt, akar nem, a lenyeg az, hogy amikor mar benn volt, akkor nem tanult es ezzel mas elol foglalta a helyet. A kerdes marpedig ez volt.

Az erettsegi meg olyan, hogy hiaba adjak ki a feladatokat es a megoldokulcsokat kozpontilag, egy kisebb varos kevesbe szinvonalasabb kozepiskolajaban konnyebben lehet jo erettsegit elerni, mint egy elit gimnaziumban, ebbol kifolyolag pedig konnyen kialakulhat kontraszelekcio. Innentol kezdve pedig a szememben megkerdojelezodik az egesz rendszer, mint objektiv merce.

A funkcionalis analfabetizmussal kapcsolatban meg leszel szives erveket felhozni, mert beszolni, meg annyit mondani, hogy: "ez szar!", mindenki kepes, de tobbre mar kevesebben!

Egyebkent meg lehet pattogni, hogy igy szar egyetem, meg ugy szar foiskola, de oruljunk neki, hogy most meg van lehetoseg arra, hogy tandijmentesen tanulhassunk, mert egyertelmu, hogy az ingyenes felsooktatas napjai meg vannak szamlalva.

dr.pupak30 2008.09.27. 14:52:02

Hello TexMex

koszi ezt a hozzaszolast, minden szavad igaz.
elmentettem, es majd elolvasom nehanyszor, hogy emlkeztessem magam miert elek kulfoldon, ha elfog a honvagy.

magyarroszagon a legjobban a tehetettlenseget lehet megtanulni.

udv.

süti beállítások módosítása