2016-ig meghosszabbított szerződés, negyedmillió néző a versenyhétvégén, külföldi turisták rohama, óriási médiaérdeklődés és elégedett szponzorok. Fény és csillogás jellemezte az idei Forma-1-es Magyar Nagydíjat. A versenyhétvégét csak a pálya környékén dolgozó APEH-ellenőrök és a korrupt biztonsági őrök felbukkanása árnyékolta be. Egyik olvasónk arról számolt be, hogy néhány évvel ezelőtt a hivatalos jegyár harmadáért jutott be a versenyre – nem tévedés – a biztonsági őrök által precízen hamisított belépőjeggyel, idén a legdrágább szektorba próbált meg bejutni néhány ezer forintért a korrupt biztonsági emberek segítségével.

Mivel néhány évvel ezelőtt sikerült négyezer forintért állójegyhez jutnom a biztonsági őröktől, amit ráadásul ők hamisítottak. Két éve kétezerért néztem a Super Gold tribünből a szombati időmérőt, idén úgy gondoltam, hogy nagyobb húzásra szánom el magam és a legdrágább (a hétvégére 500 euró) helyre jutok be valahogy. Rövid megbeszélés és egyezkedés után fizettem párezer forintot a biztonságiaknak, akik megmutatták, hogy lehetőleg hova üljek, hogy jó legyen.

A fű alatti bejutás nem csak nekem, hanem - mint a szektorban kiderült - már több tucat embernek sikerült. A megvesztegetett biztonságiak ugyan nem vállaltak garanciát arra, hogy a futam végéig benn lehet maradni, de azt sem említették, hogy a futam előtt és alatt is ellenőrizni fogják a belépőket a kollégáik.

Az első (nem várt) ellenőrzésig mindenki nyugodt volt, de ahogy egy órával a futam előtt megjelentek a jegyellenőrök, egyre nagyobb lett a mozgolódás a szektorban.  Voltak, akik megpróbáltak szétszóródni a sorok közt, de amint megérkeztek a helyjeggyel rendelkező nézők, a bliccelők előbb a lépcsőn, majd később néhány biztonsági ember kíséretében a szektoron kívül találták magukat.

A legpechesebb bliccelőket már a start előtt kiszúrták és kitessékelték, másokat csak néhány körrel a verseny megkezdése után csíptek el. Én is kb. háromszor voltam kénytelen átülni és mikor már csak a lépcsőn maradt hely kezdtem szemet szúrni a biztonságiaknak. Hiába próbáltam feltűnés nélkül megbújni előbb-utóbb rám került a sor és úgy a huszadik kör környékén megmutatták, hogy merre van a szektorból a kijárat.

A lefizetett biztonsági embernek csak a hűlt helye volt a kijáratnál, hogy a kitessékelt „palimadaraktól„ beszedett pénzt ment megszámolni, vagy lebukott és vezetői eligazításon volt, arra már nem derült fény. A finnekkel beszéltünk a futam után, azt mondták, hogy szerintük az összes Forma-1-es pálya közül ezt csak Magyarországon lehet megcsinálni!
 

 

Ha van hasonló történeted, akkor írd meg a blog@penzcentrum.hu címre!

Címkék: korrupció forma 1 hungaroring csalás biztonsági őr

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr57603671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

7esbusz 2008.08.07. 09:46:05

Érdekes, nálunk mindíg csak az számít korrupciónak ha valakit lefizetnek. A korrumpáló az teljesen természetes, rendben van. A levélíró ne lázadozzon itt, ő min. 50%-ban ugyanolyan "bűnös" mint a biztonsági.
Ettől a "nyugaton kolbászból a kerités"-től is kivan a tököm.
Biztos vagyok benne, hogy ezt még jónéhány országban meg lehetne csinálni ahol van f1 futam. Nem mintha ez felmentené a hazai futamot.

azize 2008.08.15. 10:04:04

És ezt képes vagy így ide leírni? Eszem megáll! Imádom a Forma-1-et, de mivel nem telik rá, nem megyek ki a Ringre. De hogy egyesek milyen pofátlanok. A finneknek igazuk volt: Magyarországon van a legtöbb lógós, bliccelő ember.....

Káposztakukac 2008.09.03. 19:41:34

ezt komolyan nem hiszem. ez a fasz hamisított jeggyel ment be és van pofája felháborodni, hogy lebukott?

2008.09.09. 10:37:33

Jaja, ez ko kemeny :) Ilyen buta faszt meg nem hordott hatan a fold, az biztos...

MR 2008.09.09. 11:28:57

Olcsó húsnak híg -e a leve?

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.09.09. 12:22:18

A múltkor megtetszett egy plazmatévé egy kirakatban, de iszonyatosan drága volt. Viszont nagyon kellett. Épp arra járt egy hajléktalan, aki felajánlotta, hogy bedobja féltéglával a bolt kirakatát, és segít kihozni a tévét, cserébe kér fél liter pálinkát. Mondjuk kicsit gyanús volt, hogy előre kérte, már akkor sejthettem volna, hogy nem hozzám hasonló korrekt úriemberrel állok szemben, de naiv voltam, és bíztam benne.

Be is dobta a kirakatot, de amikor hoztuk ki a tévét, az leesett, egyértelműen az ő hibájából, és most a bal alsó sarka kicsit csorba. Hál 'Istennek tökéletesen működik, és azért nem volt rossz dolog 1000 forintért megkapni egy 380 ezer forintos tévét, de véleményem szerint minimum egy korty visszajárna nekem a pálinkából, a hajléktalan viszont mereven elzárkózik minden tárgyalástól. Fordultam különböző fogyasztóvédelmi szervezetekhez, de nem tudtak segíteni. Ez ma, Magyarország. Fel vagyok háborodva.
süti beállítások módosítása