Külföldre csak annyi készpénzt viszünk, amennyi feltétlen szükséges, a kártyás fizetésnél ugyanis nehéz olcsóbb és kényelmesebb módot találni. A legtöbben így gondolkodnak, aztán persze van, amikor visszaüt ez a fajta tudatosság...

Tavaly szeptemberben Németországban az OTP által kiadott kártyámmal próbáltam fizetni.  Ez egy dombornyomott Mastercard. Természetesen a matricával jelölt elfogadóhelyeket kerestem fel, azonban nem jártam sikerrel. A kasszánál átadtam, betolták a terminálba, majd várakoztunk, ezután kivették forgatták, és sajnálkozva visszaadták. Ez Németországban nem érvényes-mondták.

Ezután a feleségem Maesto kártyája ( szintén OTP ) jött. Azzal ugyanígy jártunk. Velünk volt a lányom, akinek szintén OTP kártyája van. Az Övé Visa. Ezt is visszadobták. Mindez 4 napon át folytatódott.

Tavaly óta levelezek a bankkal. Nem értik mi történhetett, nem találtak visszautasított tranzakciót. Most ott tartunk, hogy állítólag értesítették a kártyatársaságokat panaszomról az általam megjelölt üzletek neve, és címe alapján. Azt is leírta nekem az OTP, hogy erről a vizsgálatról Őket, és engem valszeg nem fognak tájékoztani. Azért nem, mert nem szokták. Igaz. Minek is. A a problemám, hogy amennyiben nem derül ki, mi volt a hiba, akkor ez  megismétlődhet, és ezt nagyon nem szeretém. Soha többé nem akarok némi apróval a zsebemben külföldön szerencsétlenkedni, mint valami hülye vetélkedőben. Még kb 1 hetet várok a válaszra, majd megyek a Bankfelügyelethez.
 

 Várjuk a hasonló történeteket: blog@penzcentrum.hu

Címkék: nyaralás maestro mastercard bankkártya fizetés visa

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr65534731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jopaulik 2008.06.23. 10:58:54

A bankváltás nem jutott eszedbe? Olyan jó a legdrágább és legérzéketlenebb banknál lenni? Én Raiffeisen és MKB Mastercrdot is sikerrel használtam már külförldön, soha nem fordult velem elő ilyesmi!

Blaxy 2008.06.23. 12:33:35

Az én Mastercardomat és a feleségem Visaját sem fogadták el Londonban. Sem a metroban sem a múzeumokban, sőt még a reptéri shop-ban sem. Elég égő volt, mert mindenki azt gondolta, hogy nincs fedezet a kártyán. Nem beszélve, hogy már nem volt font nálunk és csak euróval tudtam fizetni. Persze fontban adtak vissza jó kis árfolyamon. :) Az én bankom Raiffeisen a feleségemé Budapest Bank. Hívtam én is a bankot de nem láttak semmit a rendszerükben. Szerintem a helyi terminált szolgáltató bank a hunyó és az az érzésem, hogy a nem megbízható országok közé vagyunk sorolva.

emzéperiksz 2008.06.23. 14:00:29

Joaulik ráfáztál. Nekem jó az OTP-s kártyám külföldön. Amúgy külföldön az OTP-s a legjobb, mert annak a legkisebb a devizamarzsa, a Raiffeisen, MKB rablóbanda, de az Erste és a Citi a legnagyobb tolvaj.

Lehet okulni.

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=225344

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.06.24. 11:22:47

Tavaly nyáron Düsseldorfban a szállodán kívül sehol (boltban, könyvesboltban, vasúti jegypénztárban) nem fogadták el sem az OTP (dombornyomott) EC/MC debitkártyámat, sem az MKB (dombornyomott) EC/MC arany kreditkártyámat. Készpénzt kellett felvennem a legközelebbi automatából és azzal fizethettem. Egy eladó szerint csak német bankok kártyáit fogadják el, valószínűleg túlzott, és nem is biztos, hogy vigasztalni akart. Übermensch.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.06.24. 11:24:37

emzéperiksz,

Nekem sem volt még gondom sehol a kártyáimmal (Bahreintől Lengyelországig), ez a "nemfogadjukel" német specialitás. Ha nem tetszik, mehetek panaszra a Europay-hez.

IQutas 2008.06.24. 12:38:32

Valóban német specialitás. Ugyanis a németek jellemzően a mágnes csíkos kártyákat „biztonsági okokból” nem fogadják el hanem csak chip-eset, náluk EC Karte néven futó kártyákat. Azt nem tudom, hogy „EC kártyát” más ország bankja kínál-e, és azt vajon a németek elfogadják-e? Gyanakszom ez inkább arról szól, hogy a külföldi az ATM-et használja mert az a drágább. De hát ha belegondolunk a németektől ez nem is olyan szokatlan, hisz vajon miért nem lehet egész Németországban Heineken sört kapni?

re_re_re 2008.06.26. 09:50:37

Ugyanez történt velem, június elején Bécsben - csak éppen az ottani ERSTE-automaták lökték vissza az MKB által kibocsátott VISA Gold (!) és MasterCard kártyáimat. Az itthoni rendszer ebben az esetben sem regisztrált egyetlen tranzakciót sem. Tanulság: készpénz nélkül ne induljunk el.

Fakutya 2008.06.30. 12:33:31

Eléggé érdekes dolog hogy ilyen esetek még vannak. Én ezeddig - Ukrajnát kivéve - szinte az összes környező országban különösebb gond nélkül fizettem a sima mezei OTP Multipontos bankkártyámmal.
Amíg nem volt a kártyám chip-es, addig Ausztria elszórakozott a régimódi mágnescsíkkal és egyszerűen nem tudta értelmezni, de amóta a chipesem van, már nincs vele ez a gond se. Még Szerbia, Bosznia-Hercegovina és Románia se nagyon variál, ott is simán elfogadják.
süti beállítások módosítása