Fél év 12 ezerért...az alábbi történet beküldője szeret megdolgozni a pénzéért, igaz a földhivatal nem sok más választást hagyott neki. A bank ezúttal nem hibás, szóval nem kell rögtön szétszedni őket...

Szerencsésnek gondoltam magam, amikor a hitelem felvételekor jól időzítettem, mert a bank akció keretében vállalta a közjegyzői díj és a földhivatali eljárási illeték visszatérítését. A banki tájékoztatás során kiderült, hogy a díjakat ugyan ki kellett fizetni, de az ügyintéző megnyugtatott, hogy a bank vissza fogja téríteni az összegeket.

Az előbbivel nem is volt gond, mivel a bankba jött a közjegyző, a szerződés aláírása után rögtön oda is adtam a számlát a banki ügyintézőnek, aki visszatérítette a díjat, de a földhivatali eljárási illetékkel már nem voltam ilyen szerencsés. A bank átutalta a folyószámlámról a földhivatalnak az illetéket, megtörténtek a bejegyzések is, az idő csak ment, de a visszatérítés még mindig nem érkezett meg.

Ekkor felhívtam a banki ügyintézőt, aki ekkor hívta fel a figyelmem, hogy a visszautaláshoz számlát kell kérni a földhivatalban az illetékről, na ekkor kezdődött az igazi kálváriám. A munkaidőmet összevetve a földhivatal nyitvatartási rendjével megállapítottam, hogy a közeljövőben nem fogok tudni bemenni személyesen a számláért, ezért telefonon érdeklődtem a teendőkről.

A földhivatal munkatársai készségesen tájékoztattak, hogy semmi akadálya a számla kiállításnak, akár meghatalmazott személynek is kiadják, csak először kérjek a banktól egy igazolást az átutalásról, legyen rajta a dátum, az összeg, a helyrajzi szám és az utalás azonosítója. Ezt jeleztem a banki ügyintézőnek, aki azonnal kinyomtatta az igazolást.

Újra telefonáltam a földhivatalba és jeleztem, hogy meghatalmazást adtam egy ügyvéd ismerősömnek, aki egyébként is kétnaponta jár a földhivatalba. Azt mondták, hogy majd neki odaadják a számlát és minden rendben lesz. Sajnos a valóságban nem így történt és az ügyvéd többszöri próbálkozására sem állították ki a számlát, mindig arra hivatkoztak, hogy nem tudják visszamenőleg beazonosítani az utalást és hogy az ügyfélnek (nekem) is meg kell jelenni (kérdem én, akkor meg minek a meghatalmazás?).

Ekkor úgy éreztem, hogy nem ér annyit a szívatás és már-már lemondtam a tizenkétezer forintról, de szerencsére a papírokat nem dobtam ki. Körülbelül két hónap múlva egyéb dolgok miatt szabadságot vettem ki és a földhivatal környékére vezetett az utam. Ekkor jutott eszembe az igazolás, próba szerencse húztam egy sorszámot. Alig félórás várakozás után sorra kerültem és elmondtam, hogy mit szeretnék. Újabb negyed órás keresgélés és rohangálás után a földhivatali ügyintéző megállapította, hogy nem érti mi a problémám, hiszen ezen a helyrajzi számon megtörténtek a bejegyzések.

Ekkor minden türelmemre szükség volt és újra vázoltam a helyzetet, hogy nekem nem bejegyzés, hanem számla kell a hónapokkal ezelőtt átutalt összegről, amikor is továbbított egy rutinosabb kolleginához. Megint elregéltem a gondomat és a hölgy - láss csodát - öt perc alatt kiállította a számlát. Ezzel bementem a bankba, akik elindították az utalást, így közel fél éves ügyintézés után a bank vissza tudta téríteni nekem a földhivatali eljárási illetéket.

Hasonló történeteket várunk a blog@penzcentrum.hu címre!

Címkék: akció szívás lakáshitel számla földhivatal meghatalmazás

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr2505185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása