Rákbiztosítást kínált a Citibank a Pénzcentrum.hu olvasójának. A rámenős ügynök rámenősködött, az olvasó nem hagyta magát.
Érdekes telefonhívást kaptam nemrég a Citibanktól. Az ügyintéző (ügynök?) hölgy egy rákbiztosítást (hivatalos neve is van, valamilyen daganatos betegségek elleni biztosításnak hívják) kínált nekem, ami –ha jól emlékszem- csak a bank ügyfelei számára elérhető.
Sorolta az előnyöket, hogy ha havonta befizetek ennyit és ennyit, akkor megbetegedés esetén ilyen és ilyen juttatásokat kaphatok. Amikor arra került a sor, hogy akkor érdekel-e engem az ajánlat, mondtam, hogy talán igen, talán nem, mindenesetre szeretném elolvasni részletesen a dolgot, hogy miről is van szó, ugye, az ember nem vág bele ilyesmibe alapos átgondolás nélkül (jobb esetben).
Erre kiderült, hogy a dolog úgy működik, hogy ha én most (a telefonban) rábólintok, akkor automatikusan küldenek nekem egy levelet, ami maga a szerződés. A hölgy által hosszasan eldarált apróbetűs részek (kondíciók, stb.) közben persze csak ez nem volt egyértelmű, hogy a szerződés automatikusan életbe lép abban a pillanatban, hogy én megkaptam azt (igaz, első hónapban még nem kerül pénzbe nekem). Azonban ha nem mondom le, akkor minden hónapban automatikusan vonják a számlámról.
A lemondás pedig csak úgy lehetséges, ha levélben, faxon, vagy személyesen teszem azt meg, tehát pl. a call centeren keresztül sem megy.
Hosszas győzködés után sikerült elfogadtatnom a hölggyel, hogy ezt én így nem szeretném, nem ugranék bele egyből egy biztosításba (még ha könnyen le is tudom mondani), nem akarok levelezni velük, nem akarok bemenni a fiókba. Közben olyan kijelentések hangzottak el a szájából, hogy „Ha figyelt volna arra, amit az előbb mondtam..”
A negyedórás hívás végül azzal zárult, hogy lemondtam a szolgáltatás igényléséről, a hölgy pedig a legszebb álmaimat idéző, masszívan sértődött hangú „Jó, akkor köszönöm szépen!”-nel búcsúzott.