Egyik olvasónknak az APEH StartPlusz kártya igénylésről van egy frappáns története, amely ugyan még nem zárult le teljesen, de az eddigi tapasztalatait már most szívesen megosztja az olvasóközönséggel.


"A tegnapi (szeptember 27.) ügyintézésem leírása:

Szülés után nem sokkal lejárt a határozott idejű munkaszerződésem, ezért a GYED lejárta utáni időre új munkahelyet kerestem, nagy szerencsével találtam is. A GYED-em szeptember 29-én jár le, erről ma (szept. 27-én) az OEP-től kaptam is egy igazolást, majd elindultam az APEH-hez StartPlusz kártyát igényelni, mivel azt a munkaviszony kezdete előtt kell elintézni, ez nálam október 1-e lesz. Az ügyintéző az APEH-ben eleve megkérdőjelezte, hogy ő elfogadhatja-e a szeptember 27-én kelt igazolásomat egy olyan ügyhöz, ami szeptember 30-án lesz csak aktuális.

Majd kiderült, hogy ezt a kártyát, csak akkor lehet igényelni, ha már valóban jogosult vagy, azaz lejárt a GYED-ed, az ügyintézést sem lehet előbb letudni. Nincs arra lehetőség, hogy az adott hivatalos igazolással a kezedben néhány nappal előbb intézd el az igénylést. Az osztályvezetővel is beszéltem, ő is csak ezt tudta elmondani, az elektronikus úton való beküldés dátumi viszonyairól (melyik nap kell feladjam, hogy akkor érkezzen be, amikor jogosult vagyok?) nem tudott felvilágosítást adni.

A kép illusztráció (Forrás: Pénzcentrum.hu)

Én még szerencsés vagyok, hogy maradt egy olyan nap, szeptember 30., amikor van ügyfélfogadás és el tudom intézni a kártya igénylését. De mi lett volna, ha a GYED lejárta és a munkaviszony kezdete között nem marad olyan nap, amikor van ügyfélfogadás?

Nem bosszankodom tovább, örülök neki, hogy a GYES igénylést be tudtam nyújtani ma, pedig csak csütörtöktől leszek rá jogosult, örülök, hogy megvehetem előre a BKV bérletet, és hogy a tejet sem feltétlenül aznap kell meginnom, amikor megveszem ....

Igy mondjuk megnő az értéke annak a Start kártyának, azt hiszem az igazolást, amit csütörtökön kapok az igénylésről majd bekeretezve teszem az íróasztalom fölé.
 
Üdv,
CsD"

 

Címkék: hiba apeh hülyeség adózás idióta szívás adó ügyintézés ügyintéző szivatás portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr622329528

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 172. APEH, te sztár 2010.09.28. 20:26:26

Szerettem volna legalább utólagosan is felvenni a diákhitelt, mert a levelező képzés tandíja eléggé érzékenyen érintett.Egy OTP-t felkeresve szembesültem azzal a ténnyel, hogy mivel elveszítettem az adókártyámat, nem kaphatok diákhitelt, legalább is eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PopSzandokán 2010.09.28. 14:04:21

gyesgyedterhességszülés...minek?

elmegyek afrikába, 3 gyereket veszek egy ájpodér, oszkész.

apeh....háhhh

Phrascarica 2010.09.28. 14:25:01

Ez valóban így van, én a feleségemnek intéztem. kb 2 hónap múlva lett meg, mivel a TB számítógépes programja nem tud kiadni a lejárat hónapjára olyan igazolást hogy már nem kap GYESTt, csak a következő hónapra, tehát ha 2.-án járt le a GYES akkor csak jövő hónaptól tudsz vinni az APEHnak igazolást! Természetesen ahol elhelyezkedett ott már nem tudja igénybe venni, ezért új munkahely kellett miután ott- az "új munkahelyen"- dolgozott 3 hónapot utána visszament és igénybe vette az eredeti helyen!
De hogy miért kell az tisztességes embereket is "ügyeskedésre kényszeríteni"?
Mikor növünk már ki ebből?
Ja, és az APEH miért nem tudja átkérni hivatalból a TB-től a papírokat, miért olyannak kell rohangálni a két hivatal között akinek fingja sincs semmiről, és olyan papírokat kikérni ami szerepel az APEH adatbázisában is ?
A lényeg hogy "picsát jeszty dokunenyt haraso" :)- annak aki még tanult oroszul...

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.09.28. 15:03:55

Csodás. Mondjuk, nem vagyok meglepődve. Elképesztően vaskalapos bürokráciával találja magát szemben az ember mindenhol.

Én, kis naív meg azt nem értem, miért nem lehet egy szééép nagy, központi adatbázisból dolgozni. Mondjuk. A mai világban.

vernarancs 2010.09.28. 15:12:52

Gyes+start kartya? Az mukodik egyszerre?

kis hangya 2010.09.28. 16:04:20

Ebben az országban úriember már nem csodálkozik semmin. Csak a politikusok se csodálkozzanak azon, ha sok az ügyeskedő és feketén dolgozó, mert ők hozták a törvényeket!!! Nem az adófizető emberek.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.28. 16:15:42

Biztos azért tart ilyen sokáig mert Október 1-től ennek is egységes söralátét formája lesz.

Netuddki. 2010.09.28. 16:19:06

@phrascarica: Azért mert szarnak bele, na azért.
Adót meg minek fizetünk?

Roy 2010.09.28. 16:50:45

Próbál meg tartozni az APEH-nek bármilyen kis összeggel. Azt behajtják rajtad azonnal kamatostól.
Amennyiben neked kell valami akkor meg le vagy sz@rva.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.28. 17:17:40

A fidesz kezében vagyunk. Fogtok még jobban sírni a választás után!

scorpioscorpio 2010.09.28. 17:40:59

Érdekes hogy mindent lát az APEH ha akar, de h vmi tőlük kéne:-)hál istennek nincs dolgom velük...biztos frászt kapnék h a lenne végre munkahely és a molyolással találkoznék...és esetleg emiatt nem várnának ki...

xtré 2010.09.28. 18:17:19

már miért lenne ez szívatás? szimplán a jogszabály betartása: munkába állás előtt lehet igényelni. Ha csak 1 napon múlik(múlt volna), a leendő munkáltató is szivesen vár(na) 1-2 napot a munkaszerződéssel és a munkába állással, ha ez hosszabb távon neki előnyösebb..
ezzel az erővel az is szívatás lenne, hogy nem lehet pl. nyugdíjat igényelni, amíg vki munkaviszonyban van...

HollyFuck 2010.09.28. 18:21:55

Én nem vennék rá mérget, hogy el tudod intézni, ugyanis az APEH informatikai rendszere okt 1-4-ig le van zárva az átalakulás miatt. Szal 30-án korán állj be a sorba.

achilles33 2010.09.28. 20:01:46

@vernarancs: Vérnarancs, olvasd már el a cikk címét: GYED után Start kártya....

franella 2010.09.28. 20:17:57

@vernarancs: Igen, mivel a gyerek egy éves kora után GYES mellett akár teljes munkaidőben is lehet dolgozni, így a START plusz kártyát is lehet GYES mellett igényelni.
Egyébként ugyanezt csináltam ma én is végig, csak nekem még az OEP sem adott ki igazolást arról, hogy 30-ával bezárólag megszűnik a GYED-em, menjek vissza október 1-jén, aztán majd az ő papírjukkal át az APEH irodába - ezért kezdek csak 4-én a munkahelyen 1-je helyett...

virtualista 2010.09.29. 11:52:15

Az én munkáltatóm már leadta a könyvelőnek, hogy 1-től dolgozom, és nagyon kellemetlen lenne az egészet visszacsinálni és újraindítani.
Ezt az APEH leállást jó tudni, 8.15-től 12-ig vannak 30-án nyitva. Ha nem jutok be, maximum elektronikusan indítom el, hátha a gépek jobban elintézik, mint az emberek....
Az OEP-nél tőlem nem is kérdezték, hogy mire kell az igazolás.

vernarancs 2010.09.30. 13:28:31

@achilles33: olvasd mar el a cikket is. mondom GYES, nem GYED. GYES. Erted?

@franella: thx
süti beállítások módosítása