Egyik olvasónk nagy reményekkel iratkozott be a Citrom Autósiskolába, amely azonban lenyúlta a pénzét. Azóta átjelentkezett egy másik autósiskolába, de a Citrom többszöri ígérgetés után sem utalja vissza a befizetett tandíját. A Rendőrség és a Fogyasztóvédelem sem tudott neki segíteni, de akkor kihez fordulhat 2010-ben Magyarországon egy megkárosított ügyfél?

"2008 szeptemberében beiratkoztam a Citrom autósiskolába, ahova a teljes tandíjat, 100 ezer forintot befizettem. Az elméleti oktatáson részt vettem, majd némi kihagyás után 2009 augusztusában felkerestem az iskolát a tanulmányok folytatása és a vizsgára való jelentkezés miatt.

Október 12-én elmentem a Petzvál utcai vizsgaközpontba, ahol kiderült, hogy nem vagyok rajta a vizsgalapon, kérték, hogy fáradjak az ügyfélszolgálatra, ahonnan a panaszirodába küldtek, ahol tájékoztattak, arról, hogy rengeteg panasz van rájuk. Az iskolai telefonszámokat nem vették fel, személyesen nem tartózkodtak az irodában. Először, ők sem tudták elérni őket, végül Kemenczei Zsoltot utolérték, aki visszahívást ígért, ez meg is történt.

Elnézést kért, és mondta, hogy október 27. reggelre van vizsgaidőpont, megállapodtunk, hogy arra a vizsgára elmegyek, de a vizsga után átjelentkezek egy másik iskolába, és a pénz fennmaradó részét visszautalják a bankszámlámra.

Sikeres vizsga után október 28-án felkeresetem az iskolát, ahol nem tartózkodott senki, s a telefonokat sem vették fel. Ezzel egy ütemben felkerestem a Petzvál utcai vizsgaközpontban a panaszirodát, ahol a türelmemet kérték. Írtam egy e-mailt az iskolának, hogy időpontot kérjek, október 29-re kaptam.

Október 29-én felkerestem az iskolát, és a megbeszéltek szerint kértem az átjelentkező papíromat, illetve vittem egy elismervényt, arról, hogy a 82.480 Ft-ot 15 napon belül visszautalják a számlára, ezt az igazgató Haász Gábor aláírta, és lepecsételte. A pénz nem érkezett meg 15 nap elteltével sem, felkerestem a panaszirodát harmadszorra is, akik azt javasolták menjek Rendőrségre, az APEH-hoz, mert ők nem tudnak gazdasági ügyekben segíteni.

Amit igazából nem értek, mert akkor kinek kompetenciája? Ennek ellenére felkerestem a Rendőrséget, a Fogyasztóvédelmet telefonon, akik szintén nem tudtak segíteni, annyit tanácsoltak, hogy kérjek a bíróságon fizetési meghagyást, keressek fel egy ügyvédet és kezdeményezzek polgári peres eljárást.

Beszéltem is egy ügyvéddel, és november 18-án - szerdán - írtam egy levelet, Haász Gábornak, hogy november 23. reggel 8-ig utalja vissza a pénzemet. Ezt nem vette át, holott tudott róla, és a pénzem sem kaptam vissza.

Az ügyészségre is írtam egy levelet, aminek a tértivevénye visszajött aláírva (amit elveszítettek, ezt szintén nem értem). Az ügyészségen, hogyan tűnhet el egy levél? Levelemet a központi e-mail címükre is elküldtem, amire végül jött válasz. Kaptam egy idézést, amin megjelentem, kihallgattak, de még mindig nem történt semmi. Pedig tudomásomra jutott, hogy Haász Gábor évek óta több embert is megkárosított már.

Én minden levelet, szerződést és elismervényt megőriztem, a Haász Gábor által írt sms-eket, amiben ígérget, hogy fizet, szintén be tudom mutatni. Kérdésem az lenne, ha nem a Rendőrség, nem Fogyasztóvédelem, és nem a Nemzeti Közlekedési Hatóság kompetenciája, akkor kié?

Miért kell ma Magyarországon, ami a fejlődésére oly büszke (EU csatlakozás, ügyek kezelése, stb.) a jóhiszemű embereknek pórul járniuk, és miért nem tudnak segíteni a hivatalos szervek?

"egy megkárosított ügyfél" (név a szerkesztőségben)"

Címkék: portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr841811003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2010.03.05. 11:49:24

Pontosan leírtad, mi a teendő: fizetési meghagyás. Ha ellentmondanak, perré alakul, ha nem mondanak ellen, akkor pedig végrahajtható.

nickita 2010.03.05. 11:50:19

Öcsém, ez szívás.

Sics68 2010.03.05. 11:51:24

Szerintem: ügyvéd, bíróság, fizetési meghagyás. (Elvileg menne ügyvéd nélkül is, de jobb ha ügyvéddel csináltatod... természetesen az ügyvédi költséget és a fiz.meghagyás kibocsátásának illeték-költségét is követeld, meg eleve írd bele, hogy a fenti tételek összegét ÉS ANNAK KAMATAIT követeled.

szmissz.dzson (törölt) 2010.03.05. 12:00:29

akkor ez a lócitrom autósiskola. bocs a poénkodásért, remélem, lesz megoldás!

magyar bucó 2010.03.05. 12:05:21

Apeh: adócsalás? nem.
Rendőrség: bűncselekmény? nem
Fogyasztóvédelem: vásárlók megtévesztése? nem
Nemzeti Közlekedési Hatóság: Ők meg végképp nem tudom, hogy kerültek képbe.

Van egy követelésed (amit nem tudom, miért ismertek el) és ezt akarod behajtani. Megoldás fent.

Cenicienta 2010.03.05. 12:25:19

A NKH úgy került a képbe, hogy ők felügyelik az autósiskolákat.Az egy más kérdés, hogy ehhez kísértetiesen hasonló ügyben (Ugyanez az iskola, majdnem ugyanez a sztori) még egy válaszra sem méltattak...Nekem végül visszaadták a tandíjat,de elég sok időmbe tellett, mire ezt elértem.

Jocóó 2010.03.05. 12:29:20

Fizetési meghagyás, békéltető testület, bíróság. Ennyi.
Másik, hogy minek fizetett ennyire előre a kedves postoló? (Aránytalan előre teljesítés).

yerico1 2010.03.05. 12:38:54

Békéltető testületnek nincs értelme, a határozta nem kötelező egyik félre nézve sem. Én kihagynám őket. Fizetési meghagyás az egyetlen járható út. Ha minden simán megy, 4-5 hónap alatt a pénzednél lehetsz.

magyar bucó 2010.03.05. 12:48:05

@Cenicienta:
"A NKH úgy került a képbe, hogy ők felügyelik az autósiskolákat."

Szakmailag.
De ez egy pénzügyi vita, ilyesmivel ők nem foglalkoznak. Ennyi erővel a TB-hez is fordulhattál volna.

gono 2010.03.05. 13:00:58

Ők ebből élnek.

Ezt csinálják évek óta.
A következő trükk, az, hogy nincs autó, amin gyakorlohatsz, igy elobb utobb megunod és beiratkozol máshová.

BKV - Önnek megyünk 2010.03.05. 14:34:33

"ha nem a Rendőrség, nem Fogyasztóvédelem, és nem a Nemzeti Közlekedési Hatóság kompetenciája, akkor kié?"

neked egy ukrán pénzügyi-tranzakció-menedzserre lenne szükséged

hogyisvanez? 2010.03.05. 15:04:29

Természetesen már beadtam a fizetési meghagyást a Bíróságra!

Én azt nem értem, hogy egyes emberek miért tehetnek meg ilyet "dolgokat" bűntetlenül éveken keresztül.

Ha más tette volna, az már régen a sitten ülne...

hoel 2010.03.05. 15:09:42

Mi is nagyon megszivtuk a Citrommal, csodálom, hogy még mindig müködik az a hely. Nagyon gáz, csak mi nem csináltunk balhét( helyben igen, de nem nagyon szeretünk biróságra járni meg minden), igy aztán plusz pénzért másik islkoban kellett befejezni az egész tanfolyamot. A Citrom nem adott autót, nem adott oktatót, másfél évre (!!!!) húzódott a jogsi megszerzése. Nagyon jó lenne már egy jó kis feljelentés, rájuk fér kurvára.

hoel 2010.03.05. 15:12:55

@gono: Ja, meg nincs oktató, meg nekünk olyan is volt, hogy bemutatkozott az oktató, majd 1 hónapra ( !!) elment állitólag " szabadságra". Utána visszajött de " nem tudott már időpontot adni mert betelt. Nagyon a bögyömben van ez a hely.

hogyisvanez? 2010.03.05. 15:13:10

magyar bucó
-"amit nem tudom, miért ismertek el"-
mondjuk azért, mert van róla egy szerződésem, amiben kötelezettséget vállaltak erre, és jogosan megillett engem.

konyvelomo 2010.03.05. 15:13:54

@BKV - Önnek megyünk: "ukrán pénzügyi-tranzakció-menedzser"

Ilyent se hallottam még, de a napon ez a legjobb :-)

hogyisvanez? 2010.03.05. 15:18:55

Jocóó
Valóban jogos a kérdés.
Azért mert "jóhiszemű"-"naiv" voltam, nem gondoltam, hogy ilyet megtehetnek emberekkel büntetlenül.

hogyisvanez? 2010.03.05. 15:24:36

BKV - Önnek megyünk
"ukrán pénzügyi-tranzakció-menedzser"
Valóban nagyon vicces, mosolyra fakasztott:-)

dede_ 2010.03.05. 15:38:37

Sajnos nagyon nem egyedi eset. Nem hinném, hogy van akár egyetlen elégedett ügyfele a citromnak.
Azt, hogy ők valaha valamit fizetnek, el is felejtheted. Ígérgetni fognak sokat, hallhatsz a nemes küldetésükről ("mi az autósiskolák piacát akarjuk megtiszítani, mi vagyunk az egyetlen tisztességes iskola"), de fizetni sosem sikerül.
A Citromra egyetlen megoldás van: nem szabad beiratkozni hozzájuk. Ha senki nem megy oda, idővel csődbe megy az egész és eltakarodnak. Örömteli lenne.

flea 2010.03.05. 15:44:40

@hogyisvanez?: azért tehetik meg büntetlenül, mert van egy csomó ember, mint pl. te, aki azt hiszi, hogy nem fogják megpróbálni.

Illetve remélem, hogy te most már nem vagy ilyen. Ez lehetne a sztori kb. egyetlen pozitív hozadéka.

hogyisvanez? 2010.03.05. 16:44:54

Kedves flea!

Sajnos valóban az én hibám volt, hogy bíztam bennük, elég nagy tanuló lecke volt...

„Ne hagyjuk magunkat becsapni, átverni, megkárosítani.”

Idáig is elég körültekintő voltam, ezek után még jobban az leszek.

Köszönöm a hozzászólásokat.

erika a másik oldal 2010.03.06. 12:48:00

Háááát... én nem törnék pálcát felettük, náluk tanultam és minden makulátlan volt.
Érzékelhető volt már akkoriban is kb 2 éve,hogy sok ellenségük van, akiket zavart tevékenységük, blogok, stb, de én szívesen meghallgatnám az álláspontjukat, mert név nélkül kritizálni, neveket említve a legegyszerűbb.
A történetük jól indult, rengeteg pénzt tettek bele,felvállalták hogy tesznek az olcsón hírdetett és korrupcióval megszerezhető jogosítványok ellen és ha jól érzékelem nem fogják befejezni, de várom reakciót részükről, mert most úgy látom lenyomta őket az erősebb piaci érdek,azaz minden maradjon a régiben ne próbálkozzon senki, mert jó a zavaros közeg...

hogyisvanez? 2010.03.11. 12:42:45

@erika a másik oldal:

Kedves Erika!

Melyik oldal? Van oldal? Itt pont ez a probléma, hogy olyan ember (Te) alkot vélemyélnyt, aki nem érintett fél, ha Te nem kaptad volna vissza a pénzedet, bizos másként látnád a dolgot, és a "másik oldalon" lennél.

Ha hónapokon kersztül, azt hallanád, "fizetek, csak most ügyvédnél vagyok, most bankban, takonykórban szenvedek, stb..." biztos nem így látnád.

Egyébként névvel írtam a levelem, ami a levél végén fel is van tüntetve, a szerkesztőségnél megvan a nevem, akit érdekel az elkérheti...

Mások pénzéből könnyű befektetni...

Tudod, ha a korrupció ellen küzdene, akkor amit ígér betartaná, és visszafitené a hallgatóknak a pénzt, illetve a gyakorlati oktatást lehetővé tenné az összes hallgatója számára (amit szerződésben vállalt), akik "vakon" megbízva benne előre kifizették a teljes tandíjat.

Cenicienta 2010.03.12. 06:20:34

@magyar bucó: ok, tudom én azt, hogy pénzügyileg nem tehetnek semmit, de ha szakmailag felügyelik az iskolát, akkor mért hagyják, hogy ilyen körülmények között is működjön?!( a kérdés majdnem költői...)

fafilapin 2010.08.02. 19:15:49

a citrom autósiskola elég szivatás, nekem az volt a szerencsém hogy nem fizettem be az egész tandíjat, csak az elméleti oktatás díját, (az oktatóról ne is beszéljünk...)

a tanfolyam elvégzése után az iskola 3x cserélte az irodáját, telefonszámát, elveszítették az orvosi alkalmassági lapomat, majd nagy nehezen, sok telefon és irodában felkeresés után bejelentettek, a petzvál utcába kresz vizsgára, el is mentem, de ott nem voltam rajta az aznap vizsgázók között, ismét nem lehetett elérni a citrom irodát napokig, aztán tudtam beszélni egy alkalmazottal, ő végül bejelentett kresz vizsgára, de akkor a nevemet írták el. ezt sikerült kijavítattni, de plusz utánajárás és idő ez megint.
most át akarok jelentkezni egy másik iskolába, ennek azonban van egy 22 ezer forintos plusz költsége. az élet szép.

A törvénytisztelő állampolgár 2011.07.27. 22:45:29

Sziasztok!

Engem is lehúzott a Citrom 70.000-rel, a szokásos módszerrel. Ügyvéd segítségével végigjártam az utat: fizetési meghagyás, végrehajtási lap, végrehajtás (a végrehajtó nem tudott mit lefoglalni, a céget törölték és minden ingóságuk lízingelt, ingatlanjuk bérelt! És mivel Zrt a cégforma, nincs olyan természetes személy, aki a vagyonával felel, csak cégvagyont lehet behajtani.)
A felszámolásig jutott az ügy, de a felszámoló azt mondta, hogy a Citrom eltüntette a könyvelést, ezért majd csak az eljárás végén (fél év) egy pár százezres számviteli vétségre számíthatnak a Citromosok. A teljes adósságállományuk meghaladja a 20 milliót.

Rendőrségi feljelentés eredménye: nem történt bűncselekmény, mert a csalássorozat nem volt szándékos, az iskola egyszerűen rosszul "prosperált".

Na erre varrjatok gombot! H. G. ex-ügyvezető úr remekül ismeri a jogi kiskapukat, és ezért megúszik egy 20 millás sikkasztást! Kérdésem, hoyg kiben bízhat így egy megkárosított ügyfél, ha semmilyen hatóság nem áll segítőkészen az ügyéhez???

ja, és az eljárási költségeim is majdnem belekerültek 30.000-be, ezért a pénzért nem kaptam semmit!
süti beállítások módosítása