Egyik olvasónk nagy reményekkel iratkozott be a Citrom Autósiskolába, amely azonban lenyúlta a pénzét. Azóta átjelentkezett egy másik autósiskolába, de a Citrom többszöri ígérgetés után sem utalja vissza a befizetett tandíját. A Rendőrség és a Fogyasztóvédelem sem tudott neki segíteni, de akkor kihez fordulhat 2010-ben Magyarországon egy megkárosított ügyfél?
"2008 szeptemberében beiratkoztam a Citrom autósiskolába, ahova a teljes tandíjat, 100 ezer forintot befizettem. Az elméleti oktatáson részt vettem, majd némi kihagyás után 2009 augusztusában felkerestem az iskolát a tanulmányok folytatása és a vizsgára való jelentkezés miatt.
Október 12-én elmentem a Petzvál utcai vizsgaközpontba, ahol kiderült, hogy nem vagyok rajta a vizsgalapon, kérték, hogy fáradjak az ügyfélszolgálatra, ahonnan a panaszirodába küldtek, ahol tájékoztattak, arról, hogy rengeteg panasz van rájuk. Az iskolai telefonszámokat nem vették fel, személyesen nem tartózkodtak az irodában. Először, ők sem tudták elérni őket, végül Kemenczei Zsoltot utolérték, aki visszahívást ígért, ez meg is történt.
Elnézést kért, és mondta, hogy október 27. reggelre van vizsgaidőpont, megállapodtunk, hogy arra a vizsgára elmegyek, de a vizsga után átjelentkezek egy másik iskolába, és a pénz fennmaradó részét visszautalják a bankszámlámra.
Sikeres vizsga után október 28-án felkeresetem az iskolát, ahol nem tartózkodott senki, s a telefonokat sem vették fel. Ezzel egy ütemben felkerestem a Petzvál utcai vizsgaközpontban a panaszirodát, ahol a türelmemet kérték. Írtam egy e-mailt az iskolának, hogy időpontot kérjek, október 29-re kaptam.
Október 29-én felkerestem az iskolát, és a megbeszéltek szerint kértem az átjelentkező papíromat, illetve vittem egy elismervényt, arról, hogy a 82.480 Ft-ot 15 napon belül visszautalják a számlára, ezt az igazgató Haász Gábor aláírta, és lepecsételte. A pénz nem érkezett meg 15 nap elteltével sem, felkerestem a panaszirodát harmadszorra is, akik azt javasolták menjek Rendőrségre, az APEH-hoz, mert ők nem tudnak gazdasági ügyekben segíteni.
Amit igazából nem értek, mert akkor kinek kompetenciája? Ennek ellenére felkerestem a Rendőrséget, a Fogyasztóvédelmet telefonon, akik szintén nem tudtak segíteni, annyit tanácsoltak, hogy kérjek a bíróságon fizetési meghagyást, keressek fel egy ügyvédet és kezdeményezzek polgári peres eljárást.
Beszéltem is egy ügyvéddel, és november 18-án - szerdán - írtam egy levelet, Haász Gábornak, hogy november 23. reggel 8-ig utalja vissza a pénzemet. Ezt nem vette át, holott tudott róla, és a pénzem sem kaptam vissza.
Az ügyészségre is írtam egy levelet, aminek a tértivevénye visszajött aláírva (amit elveszítettek, ezt szintén nem értem). Az ügyészségen, hogyan tűnhet el egy levél? Levelemet a központi e-mail címükre is elküldtem, amire végül jött válasz. Kaptam egy idézést, amin megjelentem, kihallgattak, de még mindig nem történt semmi. Pedig tudomásomra jutott, hogy Haász Gábor évek óta több embert is megkárosított már.
Én minden levelet, szerződést és elismervényt megőriztem, a Haász Gábor által írt sms-eket, amiben ígérget, hogy fizet, szintén be tudom mutatni. Kérdésem az lenne, ha nem a Rendőrség, nem Fogyasztóvédelem, és nem a Nemzeti Közlekedési Hatóság kompetenciája, akkor kié?
Miért kell ma Magyarországon, ami a fejlődésére oly büszke (EU csatlakozás, ügyek kezelése, stb.) a jóhiszemű embereknek pórul járniuk, és miért nem tudnak segíteni a hivatalos szervek?
"egy megkárosított ügyfél" (név a szerkesztőségben)"