Egyik olvasónk arról panaszkodott, hogy a K&H e-bankon keresztül kezdeményezett euró átutalása összességében majdnem tízszer annyiba került, mintha besétált volna egy K&H bankfiókba, felvette volna készpénzben a megtakarítását és befizette volna a másik bankba.

„Devizaszámlával rendelkeztem a K&H Banknál, de mivel az akciós kamat lejárt és így csak kevesebb, mint 1 %-ot fizettek volna a pénzemre (futamidőtől függően 0,19-0,59 % között - szerk.), úgy döntöttem, hogy átviszem a pénzem egy másik bankba és jóval kedvezőbb kondíciók mellett újra lekötöm.
Az Allianznál nyitottam egy devizaszámlát és a számlaszám ismeretében a K&H e-bankon keresztül átutaltam a pénzt. A K&H hirdetménye szerint az utalás díja 0,1 %, minimum 5 euró. Rám az utóbbi vonatkozott.
A készpénz felvételének költsége 0,3 %, minimum 500 forint, ami a felvett összeg ismeretében párszáz forinttal olcsóbb lett volna, de ennyi miatt nem akartam készpénzzel rohangálni, ha van netbankom. A pénz megérkezett az új számlára, de nem 5-tel, hanem 17 euróval kevesebb volt az új egyenlegem.
A bank ügyfélszolgálatán közölték, hogy a különbözet, mintegy 1,5 % a hirdetményben jól eldugott levelező banki költségekre ment el és az utalás helyett valóban jobban jár, aki készpénzt vesz fel. Ezek szerint igaza van a televíziós reklámokból ismert hasi-tasis embernek?”

További szivatós történeteket várunk a blog@penzcentrum.hu címre!

Címkék: reklám bank számla internetbank k&h netbank számlanyitás átvezetés portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr651423079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

michaael 2009.10.02. 16:17:30

Kedves Postoló!
A kérdésem az, hogy megadtad-e a teljes IBAN számlaszámot mikor beadtad az utalást. Ha nem, akkor általában komolyabb költségeket szoktak a bankok levonni, lehet hogy nálad is ez történt, kérdezz utána.

theveryguest 2009.10.02. 16:21:54

Mennyi idő alatt ért át a pénz? Mert nekem 1 hétbe szokott telleni. SEPA átutalás magyar bankból magyar bankba. Az OTP-nél egyébként még eljátszották azt, hogy euro számláról euro számlára utalásnál az összeg 1%-át zárolják konverziós tartaléknak, tehát ki sem tudod utalni a számláról az összes pénzt. Meg SEPA átutalásnál milyen konverzió??? Meg ha nem választod ki a minden költséget a küldő áll opciót, akkor még valami idegen banki költség is megjelenik a fogadó oldalon valami 2 euro. Egy vicc, ami az deviza átutalásokkal folyik.

is 2009.10.02. 16:24:38

12 euró (kb.3300Ft) arányaiban lehet, hogy sok, de abszolút értelemben elég kevés. párszáz eurora még arra is vigyáznék, nehogy a számlavezetési költség nagyobb legyen, mint az akár kapott akciós kamat. ezt megnézted előre?

bizony, nemcsak a mikrohitel érdekes kérdés, de a mikrobetét is. a szerkesztőknek üzenem, hogy már több ilyet is olvastunk itt, amikor az ügyfél kis összeggel műveletezett, és soknak találta a költséget. jöhetne egy olyen poszt, ahol leírnátok, hogy héhahó, a bank tényleg bizonyos összeghatár felett játszik csak.

lopicygaspar 2009.10.02. 16:27:58

a hasi-tasi pasi mindig is szinpadikuss volt. mely emberismeretet es elettapasztalatat koszonjuk a rafinak es az osszes magyar banknak latszo intezmenynek.

BÁNYAI 2009.10.02. 16:32:40

A előző hozzászólók kommentjéből nem idézek, valóban oda kell figyelni, milyenek a minimum díjak, és - megnéztem, mert nekem is ott van a pénzem - a levelező banki költség biz' benne van a szerződéseim között meg a tájékoztatóban.
Barátom, utólag mi a fitty fenét reklamálsz már, miért nem olvasol!
Másrészt mi a fenének utaltad át az euro-dat. Nekem is most járt le egy befektetésem, EURO FIX+ 3 a neve. Felhívtak, megbeszéltük mit akarok, és maradt minden úgy, ahogy eddig volt.
Ott kellett volna hagynod a bankban rátéve erre az euro +3 -ra, és akkor nincs gondod.
Egyébként meg éppen az Allianzba?
LOL
Posztolókám, a summázat: aki hülye kamatvadász, az vagy ne ugráljon, ha lejár egy betétje, és kösse le ugyanannál a banknál újra, vagy nézzen alaposan mindennek utána.
Gondolom az egész poszt valami hatalmas 1000-1500 EUR-os lekötés miatt született! Hurrá! Bravó. Annak is, aki ezt betette az index -oldalra!

mzsombi 2009.10.02. 16:33:40

Több bank akciós devizabetét-ajánlatánál kijött már nekem a számolásból, hogy több vész el a betétel, kivétel és számlavezetés költségeivel, mint a kamat amit adnak. Mindez 500 eurós betétre. Jobban megéri bent hagyni a kispárnában...

OkoskaTo:rp 2009.10.02. 16:34:10

@michaael: Hát, nem tudom. Az én bankomban az ügyintéző sem tudta, hogy pontosan melyik számlaszámomat és hova kell beírni. Pedig semmi extrát nem akartam: csak a forint folyószámlámról az ugyanazon bank ugyanazon fiókjánál vezetett euró számlámra utalni.

Plusz móka: Leköttettem a pénzt. "Mennyit? - Az egészet." Hát le is kötötték. Meg felszámoltak valamennyit, "lekötési jutalék" címén. (Hallott már valaki ilyenről?) Ezzel persze negatívba ment az egyenlegem, annak összes negatív következményével.

efi 2009.10.02. 16:38:40

A számítógépek korában, minden 3 Ft drágább online átutalás egy vicc. A bankok találták ki, hogy milyen rohadt drága. Persze.

i23kovacs 2009.10.02. 16:43:17

K&H amúgy is egy szemét, lehúzós banda.
Augusztus 3-tól a legtöbb fajta forint számlájuk esetén eltörölték a felszámított díjak maximumát.
Korábban X ezrelék, de max 2500 HUF most már csak X ezrelék.
5 milkót átutalsz és már ugrott is 10-15k.
Érdemes minél előbb lepattanni tőlük.

sunázósün 2009.10.02. 17:01:22

@is: Nálad a pont.

Mikor bevezették a kamat adót, én is az utsó órában beraktam a hosszított nyitvatartással üzemelő MKB-ba a fölös forintom és euróm, lekötöttem 1-1 évre.
A kiscsaj azt mondta nincs számlavez. díj, a forintos szerződést elolvastam, az olyan betét volt, hogy tényleg ingyenes.
A devizást csak aláírtam, az első hónap után jött az egyenleg, majd 2 €-t lecsíptek havi díj gyanánt az évi másfél %-ra betett 900 €-ből.
Körbehesszeltem, találtam tényleg ingyenes bankot, pénz kivét MKB-ból, ahol a frixi 3.-ra sem értette meg, hogy miért járok jobban még úgy is máshol, ha ott már fizetnem kell a kamat adót az új betét után.
Jaa, a kivétnél levontak 2 valamennyit, így kb. 4.5 €-t fizettem, hogy 5 hétig használták a pénzem:)

Blogger Géza 2009.10.02. 17:03:10

Mivel a magyar GIRO nem végez euróműveletet, ezért ez ilyenkor úgy működik, hogy a két magyar banknak kell "keresni" egy külföldi (német, angol stb.) levelező bankot, ahol mindkettőnek van számlája, és ott számolnak el egymással. Ezért fontos az IBAN (függetlenül attól, hogy magyar a másik bank), és lehetnek sajna levelező banki költségek, ezt mindegyik bank kiterheli, különben bukna a tranzakción, evvan. Ezért is szívás, hogy nincs eurónk. Az eurós tranzakciós költségek addig sajna ilyen magasak. Részben indokoltan, részben persze nem.

i23kovacs 2009.10.02. 17:19:57

@Blogger Géza: Így van, nyilvánvalónak túnik, hogy euro szamlat csak az euro övezetben érdemes nyitni, pl Ausztriában. Ott lehet a hazai számlákhoz hasonlatos alacsony költségekre számítani.

sunázósün 2009.10.02. 17:25:23

@BÁNYAI:

Ha ennyire ász vagy, akkor pontosan tudnád, hogy kb. 800 €-ról szól a történet, nem 1000-1500-ról.
A különbség mintegy 1.5%, és 12 €-t hiányol emberünk.
Vigyázz a számolással, mert téged is átbasznak.
Bocs. Csak nem értem minek kell leugatni mást.

pet77 2009.10.02. 17:44:17

A bankok a minimumdijakkal igyekeznek kiszűrni a túlzottan kicsi, gazdaságtalan tételek ide -oda tologatását!
1-2 milla alatt ezzel kisérletezni balekság...

Netuddki. 2009.10.02. 18:01:27

@sunázósün: Hubaz! Annak a kamatából aztán meg lehet gazdagodni.

sunázósün 2009.10.02. 18:11:20

@kovi1970:

Ha az árfolyam is emelkedik 30%-ot, mint tavaly az utsó negyedévben, akkor azért jobban fest.:)

BÁNYAI 2009.10.02. 18:12:23

@kovi1970: Ha-ha!
Hát bizony ez az 1000 körüli eurósok okozzák a legnagyobb témát ebben a blogban is! :)
Azok, akiknél a bank a minimum díjakat kénytelen felszámolni, az összegek nagysága miatt, de ők akkor is reklamálnak.
Tudod sunázósün, ha én is kamatvadász lennék, vagyis csak egy dolog számítana nálam, melyik banknál van a legnagyobb kamatláb kiírva, és az egyéb költségeket nem figyelném, akkor legalább csendben lapítanék, szégyenkezve, hogy nem jól okoskodtam. Nem blogokba írkálgatnék a saját hülyeségem miatt!
Hofi erre mondta: amikor a játékvezető baromságot ítélt, a közönség meg bekiabálta neki, hogy ő bizony hülye,akkor a játékvezető peckesen szaladgált körbe a pályán: "én vagyok a hülye!"
Nos, szóval a blog író legalább ne kiabálja ezt magáról peckesen, hanem halkan kushadjon szerződést olvasni. Aki meg kiteszi ezt a nagyon nagy problémát az index címoldalára, az segítsen neki ugyanúgy peckesen futni!

mittu_domain · http://mittu-domain.blog.hu 2009.10.02. 18:14:12

Zsebautomata. Kiveszem-beteszem. Hasitacsi nem kér kódot:-)

sunázósün 2009.10.02. 18:19:13

@BÁNYAI: te is leírtad, hogy most nézted meg a levelező banki költséget.
Talán lesz, aki tanul a posztból, már megérte, hogy nem lapított.

BÁNYAI 2009.10.02. 18:51:00

@sunázósün: Így van, de - ahogyan azt is leírtam - én nem kamatvadász vagyok, hanem minden költségre felkészülök.
Az világos, hogy devizaszámla utalás esetén van levelező banki költség - ez számomra természetes volt korábban is -, most csak a pontos nagysága miatt néztem meg ÚJRA!
Tudod, akkor van probléma egy országban, amikor már a háziasszony is részvényt vesz, annyira alacsony az árfolyam. Ez ugyanolyan. Az ember - legalább is ha nem háziasszony vagy kamatvadász - képes ráülni a kezére, amikor az árfolyam nem a legmagasabb, vagy az adott bankban a betétjére éppen a piacon nem a legmagasabb kamatot adják, szóval képes ráülni a kezére, hogyne indítson eladást (részvény), vagy átutalást máshová. Mert bizony akkor nagyot bukhat. "Türelmetlen ember ne akarjon nagy pénzt zsebre tenni gyorsan!" - mondta egy régi szaktanárom régen.
Az meg elég lett volna a blogírónak leírni:" Vigyázzatok, kedves sorstársaim! A devizaszámla átutalás esetében van olyan költség is, amit én eddig nem ismertem!"

Ja, csak hogy elébe menjünk a témának, néhány sor off: A VISA kártya dollár alapon számol el, az EC/MC vagy a Cirrus/Maestro meg EUR-ban. Magyarországon mindegy, de ha ez az okos blogoló kimegy Révkomáromba Szent István szobrát megnézni, ne akadjon ki, ha az ebédért, ha VISA kártyával fizet, többet számít fel bármelyik magyar bank, mint annak, aki ugyanezt mondjuk EC/MC-vel fizeti ki.
Csak hogy megelőzzük a hasonló "50 EUR-ért a páromnak 14000 Ft-ot számlázott a bank, nekem meg 15000 Ft-ot" posztot! Mert úgy látom ma ez a legnagyobb probléma, legalább is ha ehhez még hozzánézem Török mszp-s képviselő állandó nyilatkozatait a bankokról. Nem bankos vagyok, de az ne másra mutogasson, aki 8 évig lerombol mindent!
Na, szia!
Ps.: Remélem nem Te vagy ez a Török! :)

sunázósün 2009.10.02. 19:17:30

@BÁNYAI: ne aggódj, velem nem fogsz törököt:)
Amit írtál azzal egyetértek.
De azt azért hozzá tenném, hogy sok sügér van, aki tízezres nagyságrendben bír € számlával, és ugyanúgy lövése nincs a költségekről.
Na, ha egy ilyen csúszik bele egy hasonló tranzakcióba,akkor fájdalmas tud lenni a dolog.
Szvsz ezért volt hasznos a poszt, mégha az összeg piti is.
Amúgy én is valami nagy lehúzásra gondoltam a cím alapján.
Tudják az indexnél mire kattannak a népek:)

Szia!

2009.10.02. 20:00:48

no azért röhej, hogy ha egy hazai bankba betolsz 500 eurót, év végén a költségek levonása után marad 480... :)

( szla vezetés, felvételi dij, etc )

nem éri meg a szemeteknek? 500 euróbol ők mennyi manit termelnek, mennyi hasznot utána? ( pénzmultiplikátor )

köcsög ország ez.

beszélő 2009.10.02. 20:07:38

Az egész arról szól, hogy a bank mindig a nyerő.Ha van válság ha nincs akkor is a vezetők megkapják a nagy lóvét - ügyfél meg szenved.
Ha az ügyfél betétes akikből él a bank azt szívatják, nem beszélve ha adósa a banknak.
Mint az a bizonyos nyuszi:ha van sapka fején - azért kapja a pofont. ha nincs sapkája azért pofozzák.
Miközben folyik a pórnép fosztogatása a kormány tátott szájjal asszisztál hozzá.
Magyarul nem hozza meg a szigorú törvényeket, hogy gátat szabjon a törvényesített rablásnak, és abból a sok milliárd forintból amit kivesznek a zsebünkből és kiviszik az országból valamivel több kerüljön a költségvetés bevételi oldalára, hogy a kiadási oldal megszorításai szerényebbek lehessenek és ne kelljen újból bevezetni a volumenkorlátot, a gyermekélelmezés a tömegközlekedés támogatásának csökkentését és hasonló népírtó technikákat.

Pecccca 2009.10.02. 21:40:24

Fogadjunk, hogy a levelező banki költségeket a KH Bank saját anyabankja, a KBC kapta? Nézz utána! Kis összegű, rendszeresen elkövetett csalás áldozata lettél. Fordulj a PSzÁF-hoz, most már pénzügyi fogyasztóvédelmi jogsija is van,, és saját létének bizonyítására élni is fog ezzel.

paaj 2009.10.02. 22:20:31

Blogger Géza, ott az igazság amit te írtál. Csak a sok sügér nem olvassa.
Bizony az euro utalás az nem a magyar giro-n keresztül megy így nekünk kegyetlen magas költségű. Alaposan utána kell járni egy elhatározott bankváltásnál, hogy miként legolcsóbb átvinni a kinézett célbankba az eurót.

dezso__ 2009.10.02. 22:46:33

Naja. Szintén K&H-s történet jutott erről eszembe. Évekkel ezelőtt a deviza számlámról fel akartam venni az egész összeget, méghozzá forintban. Gondoltam nem vacakolok azzal, hogy máshol váltsam át, kiveszem innen egyben, sőt meg is szüntetem a számlámat, minek fizessem a fenntartását, ha (a tervek szerint) nem fogok rajta pénzt tartani.

Naszóval, pénz ki, leszámolják nekem, szépen átváltva, már írnám alá a papírt, mire a hölgy a fejéhez kap, hogy hiába szüntetem meg a számlát, a fordulónap miatt, vagy valamiért, már nem emlékszem, még egy havi számlavezetési díjat vissza kell tartsanak. Kérdezem mennyi az annyi. Mondja az összeget euróban. Mondom nincs nálam euró. Semmi gond, elvesz egy tízezrest a leszámoltakból és közli, hogy akkor ezt most visszaváltja euróba. Azt hittem rosszul hallok. Mondtam, állj. Ha most találja ki, hogy van még számlavezetési díj is, akkor azt fel sem veszem a számláról, hanem vonja le euróban és a maradékot váltsa forintra, más szóval kezdjük előröl az egészet. Végülis puffogva, de megcsinálta, persze elnézést nem kért. Nem tudom mekkora összeg volt a differencia, de ott, akkor nem is érdekelt. Az elv zavart.

volker 2009.10.03. 00:55:53

szerintem a legszebb, amikor a magyar bank 1%-t levon jóváírási költségként.

utalom az eurohitelem havi törlesztőjét, és a 830 euróból 820.87 érkezik meg.

a másik bankból ingyen megy ki a SEPA utalás; emitt meg minimum 2500Ft csak a jóváírás. (euró utalás euró számlára)
mindez havonta, az elkövetkező 20 évben...
grrrrrr!

2009.10.03. 08:07:37

és egy raiffeisen vagy erste is levon brutal manit? mert ugye nekik van euró övezeti anyabank....

egyébként az összes külföldi bankot meg kellene regulázni, most hogy a válság megmutatta mire is képesek.... ( a külföldi anyabankok inkább a pénzt szivattyúzzák ki az országból, ha gáz van, vissza nem igen ad.. ) minden sarkon egy rohadék bank, ahelyett, hogy valami termelés menne.

horvátoknak van eszük, se egy teszkó, se 100 pláza, se más vérszivattyú.

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2009.10.03. 09:32:37

Nem a bank szivatja az embereket, hanem a blogíró, azzal, hogy ilyen baromságokat kell olvasniuk. Már régóta köztudott, hogy kis pénzeket nem érdemes ide-oda rakosgatni. Gondolkozz, mielőtt hülyeségekkel traktálod az embereket!

volker 2009.10.03. 10:49:11

@laz: a raifit meg az erstet nem tudom, de a Volksbanknak is osztrak az anyukaja...

Ted Harper 2009.10.03. 18:56:34

@lazarus: Miért lenne nekünk az jó, hacsak OTP és Takarékszövetkezet lenne. Gondolod, hogy karitatív szervezetként működnének? Nem tudom, hogy miért zavar az téged, hogy van sok külföldi tulajdonú áruház és pláza. Jobb az nekem ha a CBA-ban vásárolok akkor a haszon a magyar tulajdonosok zsebébe vándorol?

2009.10.03. 19:34:18

@Ted Harper: mer van az országban 15 féle bank, az miért jó? nagy versenyt nem látok, ha nem felel meg a kamat, inkább a vánkosban rohasztom a pézt.

a bankok vannak értünk, nem forditva. van aki lábát be nem teszi bankba, elvan a sárga csekkel, és a készpénzzel.

cba nemtom hogy jön ide... de lehetne korrektebb hazai üzletlánc, aki időben kifizeti a beszállitókat, nem zsarolja őket, tolja le az árakat, teszi a termelőket tönkre, és nem viszi ki a hasznot... és nem utolsó sorban jó áron melózik.

ez a kuvva ország amúgy is egy gyarmat. mi meg a saját hazánkban minimálbéres bérrabszolgák vagyunk.

Dugovics 2009.10.04. 17:11:08

Csak egy tipp: OTP Slovensko, az euro hazájában. Magyar nyelvű net felület, telefonos ügyintézők, a magyarországinál lényegesen alacsonyabb díjak, illetve általában: nem nagyon vannak díjak. Messze sem kell menni, Budapesttől 67 km-re Ipolyságon van fiókjuk, magyrul beszélő, nagyon kedves ügyintézőkkel, secperc alatt el lehet intézni mindent náluk.

2009.10.04. 17:17:12

@Dugovics: ez nem hülyeség..... de oda, és onnan meg utalni...

meglesem, mi a kamat. :)

Crom 2009.10.12. 14:27:59

Azért jó nagy röhej, hogy a 21. században jobban jár az ember, ha kiveszi a pénzt a bankból és átgyalagol egy másikba, hogy ott betegye!

A világméretű informatikai hálózatok korában ennyire nehéz/drága feladat lenne megoldani egy átutalást?
Én ezt nem hiszem el. A gond inkább ott van, hogy a bank is igénybe veszi más szolgáltatók segítségét, pl. a már említett hazai elszámoló, illetve külföldi cégek segítségét.

Viszont az ügyfél szempontjából tökmindegy, hogy 1000 EUR-ról, vagy 100 000-ről beszélünk. A banknak nem érdeke, hogy az ügyfél készpénzt használjon, erre találták ki a "pénzkímélő" eszközöket, úgy mint a bankkártya, amire szeretnék is minél inkább rászoktatni az embereket. Na most, ha olyan helyzet áll elő, hogy olcsóbb kp-ben kivenni valamit, mint átutalni, akkor valamit itt nagyon félreszámoltak! Vagy - ami valószínűbb - sosem számolták erre az esetre.

vomit 2009.10.21. 09:24:22

@Blogger Géza:
nem terhelhetik ratok a levelezo banki koltseget. euroban egyszeri kuldesi dij van, es kesz. meg ebben a putri orszagban is igy kell mukodnie. en mar seggberugattam magunkat emiatt az ejropunjoval. ha kuldtok kokretumokat, megcsinalom megint.
süti beállítások módosítása