A mobilszolgáltatók szerencsétlenkedése és számlafizettetési akciói már több posztben előkerültek itt a Szivatós blogon. A mostani kedves ügyfélnek saját oda nem figyelése miatt korlátozták kimenő hívásait, ám a visszakapcsolás durva költségekkel jár.
Tisztelt szerkesztőség,
Történt pedig novemberben, hogy hosszabb idejű külföldi látogatásom előtt – lányos zavaromban – nem rendeztem időben számlaügyeimet, illetve, hogy pontos legyek, nem fizettem be időben a mobiltelefonommal összehozott aktuális havi számlámat a Pannon számára. Hogy milyen feledékeny is voltam, arra már csak külhonban jöttem rá, amikor egy röpke percre bekapcsolt telefonomra üzenet érkezett, miszerint kimenő hívásaimat korlátozza a mobilcég, amennyiben két napon belül nem rendezem a tartozásomat. Mivel internet közel-s-távolban nem volt, hogy utalni tudjak a Pannon részére és a szomszédot sem akartam megkérni, hogy törjön be hozzám és fizesse be helyettem a számlát, enyhén bosszankodva vettem tudomásul, hogy ezt bizony alaposan elszúrtam. Persze akkor még nem tudtam, mennyire.
Hazatérésem másnapján befáradtam egy postára a 6 200 forintról szóló csekkel – és időközben felgyülemlett társaival – majd a Pannon ügyfélszolgálatán bemutattam a bizonylatot. Láss csodát: öt perccel a látogatásom után már ismét vidáman hívhattam az ismerőseimet. Igen elégedett voltam, egészen addig, míg kézhez nem kaptam a következő havi értesítőt. A számla jóval magasabb volt a megszokottnál, az első tétel pedig 7 200 forintról szólt, ennyibe került ugyanis a szolgáltatás (kimenő hívások) korlátozásának feloldása.
A Pannon ügyfélszolgálatán felvilágosítottak róla, hogy minden, harminc napon túli késedelem után letiltják a kimenő hívásokat, s minden esetben ennyibe kerül a feloldás. A Pannon honlapján való rövid (negyed órás) kutakodás után elő is kerültek az Általános Szerződési Feltételekből, valamint az aktuális Díjszabásból az ide vonatkozó paragrafusok. Mivel eddig ilyen pofátlan lehúzással még nem találkoztam mobilszolgáltató részéről (biztos nincs eléggé régóta mobilom), dühömben feltúrtam a konkurens cégek honlapját is, náluk mi a gyakorlat. Meglepődve tapasztaltam, hogy még a Pannon a legméltányosabb az ügyfeleivel: a Vodafone 9 000, a T-Mobile 9 600 forintot kér egy hasonló akcióért.
Értem én az elvet, miszerint az amúgy is gyenge fizetési hajlandósággal rendelkező magyarokat tűzzel-vassal kordában kell tartani számlafizetés ügyileg, de az egyösszegű díjszabás azért megdöbbentő, különösen, mert a vállalat nem ugyanannyit bukik egy 6 200 és egy 50 000 forintos havi számlán. Puszta önszorgalomból végeztem néhány matematikai számítást. A Pannonnál a 30 napos késedelem miatt 193 százalékos éves kamatot fizettem a hibámért, és még jól jártam, mert ugyanez a Vodafone-nál 541, a T-Mobile-nál pedig 658 százalék lett volna. (Ugyanakkor a közszolgáltatóknál használatos, az alapkamat kétszeresére rúgó büntetőkamattal is mindössze 119 forintba került volna a botlásom.) Persze tudom, ebben az esetben minél később fizetem be a késedelmi díjat, annál alacsonyabb lesz az így számított kamat, meg ez így nem is releváns, de ez ebben az esetben számomra felért egy 13. havi mobilszámlával, amit egy kicsit túlzásnak tartok.
További történeteket várunk a blog@penzcentrum.hu e-mail címre.