A mobilszolgáltatók szerencsétlenkedése és számlafizettetési akciói már több posztben előkerültek itt a Szivatós blogon. A mostani kedves ügyfélnek saját oda nem figyelése miatt korlátozták kimenő hívásait, ám a visszakapcsolás durva költségekkel jár.

Tisztelt szerkesztőség,

Történt pedig novemberben, hogy hosszabb idejű külföldi látogatásom előtt – lányos zavaromban – nem rendeztem időben számlaügyeimet, illetve, hogy pontos legyek, nem fizettem be időben a mobiltelefonommal összehozott aktuális havi számlámat a Pannon számára. Hogy milyen feledékeny is voltam, arra már csak külhonban jöttem rá, amikor egy röpke percre bekapcsolt telefonomra üzenet érkezett, miszerint kimenő hívásaimat korlátozza a mobilcég, amennyiben két napon belül nem rendezem a tartozásomat. Mivel internet közel-s-távolban nem volt, hogy utalni tudjak a Pannon részére és a szomszédot sem akartam megkérni, hogy törjön be hozzám és fizesse be helyettem a számlát, enyhén bosszankodva vettem tudomásul, hogy ezt bizony alaposan elszúrtam. Persze akkor még nem tudtam, mennyire.

Hazatérésem másnapján befáradtam egy postára a 6 200 forintról szóló csekkel – és időközben felgyülemlett társaival – majd a Pannon ügyfélszolgálatán bemutattam a bizonylatot. Láss csodát: öt perccel a látogatásom után már ismét vidáman hívhattam az ismerőseimet. Igen elégedett voltam, egészen addig, míg kézhez nem kaptam a következő havi értesítőt. A számla jóval magasabb volt a megszokottnál, az első tétel pedig 7 200 forintról szólt, ennyibe került ugyanis a szolgáltatás (kimenő hívások) korlátozásának feloldása.

A Pannon ügyfélszolgálatán felvilágosítottak róla, hogy minden, harminc napon túli késedelem után letiltják a kimenő hívásokat, s minden esetben ennyibe kerül a feloldás. A Pannon honlapján való rövid (negyed órás) kutakodás után elő is kerültek az Általános Szerződési Feltételekből, valamint az aktuális Díjszabásból az ide vonatkozó paragrafusok. Mivel eddig ilyen pofátlan lehúzással még nem találkoztam mobilszolgáltató részéről (biztos nincs eléggé régóta mobilom), dühömben feltúrtam a konkurens cégek honlapját is, náluk mi a gyakorlat. Meglepődve tapasztaltam, hogy még a Pannon a legméltányosabb az ügyfeleivel: a Vodafone 9 000, a T-Mobile 9 600 forintot kér egy hasonló akcióért.

Értem én az elvet, miszerint az amúgy is gyenge fizetési hajlandósággal rendelkező magyarokat tűzzel-vassal kordában kell tartani számlafizetés ügyileg, de az egyösszegű díjszabás azért megdöbbentő, különösen, mert a vállalat nem ugyanannyit bukik egy 6 200 és egy 50 000 forintos havi számlán. Puszta önszorgalomból végeztem néhány matematikai számítást. A Pannonnál a 30 napos késedelem miatt 193 százalékos éves kamatot fizettem a hibámért, és még jól jártam, mert ugyanez a Vodafone-nál 541, a T-Mobile-nál pedig 658 százalék lett volna. (Ugyanakkor a közszolgáltatóknál használatos, az alapkamat kétszeresére rúgó büntetőkamattal is mindössze 119 forintba került volna a botlásom.) Persze tudom, ebben az esetben minél később fizetem be a késedelmi díjat, annál alacsonyabb lesz az így számított kamat, meg ez így nem is releváns, de ez ebben az esetben számomra felért egy 13. havi mobilszámlával, amit egy kicsit túlzásnak tartok.

További történeteket várunk a blog@penzcentrum.hu e-mail címre.
 

Címkék: mobil vodafone pannon mobiltelefon t mobile késedelem számlafizetés késedelmi

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr98888723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.01.19. 16:05:07

jaja, én is megszívtam, ráadásul nekem 4 szám volt társkártyás megoldással, képzelheted.

Mizantrop 2009.01.19. 16:36:22

Velem a múlt héten közölték a Pannonnál, hogy 7 200 a visszakapcsolási díj, természetesen ha befizetem a számlám. Azt mondtam, hogy ha ennyi a visszakapcsolás, akkor a törlesztésem után ne is kapcsolják vissza inkább, szolgáltatót váltok. Azt mondták, anyagilag jobban járok, de ebben az esetben feketelistás leszek. :-)
Viszont a T-mobile-os ismerősöm szerint náluk nincs ily komoly szigor, azaz nem vesznek le pillanatok alatt 5000 forintos tartozás miatt, hanem ő hetekig csak udvarias kéréseket kap, sőt - állítólag - 25 000 Ft tartozás alatt nem tiltják le a kimenőt. Mondom: állítólag.
Arról nem is beszélek, hogy a január 5-én megkapott számlám befizetése január 6-a volt. Mikor erre is rákérdeztem, a Posta volt a hibás az ünnepek miatt. Ja, hogy ők csúszhatnak a határidőkkel, csak én nem.

Sitnyik 2009.01.19. 16:43:06

A T-Mobile-nál 600 Ft/hívószám a kimenő tiltás feloldása. A bejövő tiltás esetén (ahhoz köbö 2-2,5 hónapig nem fizettél ) első esetben 3000 +ÁFA, minden további esetben 6000+ÁFA a visszakapcsolási díj számonként.
Mielőtt kérdeznéd, dolgoztam náluk. :))))

roni70 2009.01.19. 16:44:19

Próbáld meg egyszer az Elmü számlát nem befizetni! 14e Ft körüli a visszakapcsolási díj... az áram pedig nem mobiltelefon... ami nélkül azért elvagyunk napokig. Na ez a pofátlanság...

Mizantrop: A T sem szeretetszolgálat. Ha nem fizetsz tiltanak. Udvariasan... Mint a többi....

Roltii 2009.01.19. 16:51:48

múltkor ismerős hívott azért, mert Amerikában volt, és jött SMS, hogy fizessen számlaelőleget. Természetesen csak készpénzzel, boltban lehetett megtenni (itt kerültünk mi a képbe). Milyen már, hogy külföldön vagyok, tudják, hogy ott vagyok, és elvárják, hogy 2 nap alatt legyen náluk a pénz, különben korlátozás (átutalás asszem ezért is esett ki, mert nincs meg 2 nap alatt). Jah, több mint 10 éve céges előfizetéssel rendelkező ügyfélről beszélünk, nem 2000 forintos havi számlákkal.
Pannon bekaphatja, február 11-én lejár a hűségem, és szevasz.

lolperec 2009.01.19. 16:52:34

"még a Pannon a legméltányosabb az ügyfeleivel"
"Értem én az elvet"

akkor ezexerint minden okay.. :)

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2009.01.19. 16:52:35

Egész véletlenül nem pénteken dél körül kaptad az sms-t? Valahogy ez a figyelmeztetés akkor jut eszébe a Pannonnak állandóan, amikor egészen biztosan bent vagy a munkahelyeden, és az emberek legtöbbjének ilyenkor következő lehetőség hétfő reggel - vagyis több, mint 2 nap múlva - jön el. Ez vajon mennyire jópofi?

gitáros 2009.01.19. 16:55:28

Ez van, nem kell lekésni a fizetést... Én is szívtam meg az ELMÜ-vel. Ott az volt a külön szépség, hogy az utolsó felszólítást nem hozta ki a posta, mondván, "pontatlan címzés", mert nem volt emelet/ajtó a borítékon. Addig is megkaptam, azóta is kapom emelet/ajtó nélküli címzéssel a számlákat.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.19. 16:56:26

az kimaradt a kalkulációból, hogy ezen felül van a késedelmi kamat - és nem helyes, hogy a visszakapcsolási díjat annak számolod.
@Mizantrop: csoportos beszedési megbízás, és baszhatja a posta

lehet kérni halasztást is, részletfizetést is, akkor valóban csak a kamat számlázódik.
ÁSZF-et meg szerződés kötés előtt kell elolvasni, aztán meg 2-3 havonta ellenőrizni, változott-e valami.
;)

bicskeib 2009.01.19. 17:21:31

Nekem múltkor az eon kikapcsolta az áramot, mert megváltoztatták a postázási címemet (önkényesen), persze én nem tudtam róla, postázták Budapestre a számláimat (én Kápolnásnyéken lakom, Székesfehérváron dolgozom), semmi közöm nem volt ahhoz a címhez, egyik nap kikapcsolták és én voltam a hibás, mert nem vettem észre, hogy nem kapok számlát!!! Csak néztem. Ők nem hibáztak egyáltalán. Ja, és nem tudták bemutatni, hogy mi alapján módosították a postázási címem. Se fax, se e-mail, se levél, se hangfelvétel. Arról nem is beszélve, hogy 10000 Ft volt a visszakapcsolás. Írtam nekik levelet, de megyek a fogyvédhez, mert hülyének néznek még mindig.

rio.pete 2009.01.19. 17:35:30

kedves posztíró, honnan vetted hogy a vodafone 9k-t kér egy visszakapcsolásért? (egyenlőre) ez az összeg 1200 plusz áfa per sim... ebben nem tudom mi a lehúzás..

KukacAV 2009.01.19. 17:48:26

Velem hasonló történt a Pannonnál: kaptam egy sms-t a 48 órás határidőről, majd 40 óra múlva lekapcsolták a telefont, hiába vittem be épp akkor a pénzt.

Ebben az a durva, hogy az sms úgy van megfogalmazva, hogy bármikor lekapcsolhatják a telefont ("48 órán BELÜL"). Ha komolyan vesszük, ez az égvilágon semmi információt nem tartalmaz, minden esetben a pannon mosthatja a kezét.

A 7200 forintos visszakapcsolási díjra azt mondtam, hogy legalább 10 éve pannon-előfizető vagyok, de most ünnepélyesen otthagyom a céget. Megírtam a panaszkönyvbe is. Ha normálisan válaszolnak, akkor maradok. Ha nem, akkor a következő tíz évben egy másik cégnek fizetem azt a havi 15-20 ezret.

Ha a pannon-marketingesek szerint ettől megy jobban a cégnek, akkor hajrá.

Bedi 2009.01.19. 17:57:09

@roni70: Ne hasonlítsd már a mobil letiltást/visszakapcsolást a villanyhoz. Míg a villanynál kétszer ki kell szállniuk, és szerelnijük kell, addig a mobil tiltás software-rel megy.

gonosz manó 2009.01.19. 17:59:25

Én úgy emlékszem, hoyg 1500-at modntak visszakapcsolási díjra.... lehet valamit félreértettem? de nem lett több a telefonszámla sem utána....

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.19. 18:02:43

@KukacAV: nem a marketing, hanem a pénzügy, behajtás nyomja ezeket - és mivel válság van, nekik nagyobb a szavuk. Valahol megértem, hiszem smst akkor küldenek, amikor már lejárt a számla, és figyelmeztetnek. Más cég (főgáz, elmű,T-online) ismétlőszámlát küld, vagy levelet, hogy mi történt, elveszett a postán, vagy csak elfeledted?
Nekem még sosem kapcsolták le szolgáltatásom, sikeres-e vagyok?
;)

vyctoor 2009.01.19. 18:26:22

ismerősöméknél hasonló eset volt... Pannon... kikapcsolták késedelem miatt a 2 számukat, 14ezer helyett ők viszont mentek máshová új előfizukért. Pár nap múlva a Pannon felhivta őket, hogy "na jó, most az egyszer visszakapcsoljuk ingyen is...", de addigra már azt a választ kapták, h "kösz, nem kell, már szolgáltatót váltottunk" :).

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.19. 18:33:40

Két dolog:

1. Ha 500 Ft lenne a visszakapcsolás díja, akkor mindenki nagy ívban sz*rna a számlabefizetési határidőre.

2. Felhívnám arra a figyelmet, hogy 30 napja lejárt tartozások esetén meg az SMS, hogy van 48 órád. Szóval 32 napig semmi?...

rio.pete 2009.01.19. 18:41:50

azért eszméletelen egy-két kamukomment gyerekek :) lejárt számlatartozással nincs az az isten, hogy akármelyik szolgáltató elengedjen egy másikhoz...

Shopping 2009.01.19. 18:43:57

Bárki mondhat bármit, de:

Az összegnek arányban kell állnia az elvégzett munkával.

8-9 ezer forint, billentyűk nyomogatásáért - mert ugye így történik a visszakapcsolás- egy kicsit sok!!!

A Pannon meg oly hülye, hogy megérdemli a NEGATÍV REKLÁMOT!

Kedves Owe, sajnos nem tudod milyen korlátoltak a alkalmazottaid.
Miattuk, csak nekem, már számos ismerősöm vitte át a céges számait a konkurenciához!!!

aa00bb11 2009.01.19. 18:44:47

Ceg Pannon , +10 elofizetes, tortenet hasonlo csakhogy itt ertesitettek elore hogy 48 oran belul igazoljuk lejart tartozasunkat kulomben egyiranyusitjak a szamot.
Mivel aznap utaltuk el az osszeget ez nem okozott problemat elfaxoltuk a netbank bizonylatot, majd 48 ora mulva szomoruan tapasztaltuk hogy korlatoztak az osszes telefonunkat, majd az ugyfelszolgalatos holgy kozolte hogy igen megkaptak a faxot, igen ez multkor jovolt de mos nem fogadjak el a netbankos utalast, varjak 2-3 napot amig feldolgozzak/beerkezik a penz...

20percnyi "beszelgetes" utan sikerult elerni hogy visszakapcsoljak a telefonokat, majd a beszelgetes vegen kozolte a holgy hogy a ki/visszakapcsolasi dijakat azert el fogjak kerni....

Regota vagyok pannonos, de amit az elmult 1-2 evben neha muvelnek az kritikanaluli.
Egyre inkabb erdekel a szamhordozas...

Szaritokotel:
Ez nem igaz, hidd el eleg zavaro ha x napig nincs kimenoje az embernek + kesedelmi kamat dupla akkora mint a jegybanki alap szoval meg befektetesnek sem utolso :)

aa00bb11 2009.01.19. 18:57:25

Jaigen, nalunk ugye 10*7200Ft lett a 2, maximum 20 klikkeles ara....
5perc 72.000Ft erosen uzsora jelleg...

aa00bb11 2009.01.19. 19:09:01

Lesből Támadó Szárítókötél meg pannonos.
(tenyleg)

Add vissza a penzem!!
;)

gagauzz kalauzz 2009.01.19. 19:11:44

Én is pont így jártam az év végén ezzel a köcsög panonnal. 2 ezer forintot nem fizettem ki időre, ezért kell 6ezer plusz áfát (mia f@szér áfázzák is még?) befizetni. Egyelőre nincs rá zsém. Szemét állat minden szolgáltató, nincs verseny, hanem egyforma a szívatás. Alig várom, hogy a hűségem leteljen, a rohadt édesanyukájukat.

kételkendő 2009.01.19. 19:15:10

Vodánál az egyirányúsítás feloldása 1200+ÁFA, 9000-be a függetlenítés kerül. Ha már ÁSZF-et olvasol, több figyelmet!

mnmnbkhj 2009.01.19. 19:21:39

amennyit velem is tökölnek, pedig csak 590ft-ot kérek tőlük :)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.01.19. 19:21:43

Feltöltőkártyás megoldás?Nem menő!?Vagy mi a szösz?

macskásy 2009.01.19. 19:36:53

A Vodafonnál késtem 2! hónapot:befizetés után10 perccel tudtam hívást indítani és "csak" 1500 +t kértek a következő számlával.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.01.19. 19:39:02

Be kell mindent fizetni és mar feltalálták a csoportos beszedési megbízást ....

Ki az a barom aki csekkel rohangászik .....

magyari 2009.01.19. 19:40:13

Hadd űberoljak majd-mindenkit. 2008. márciusában Bécsben lettem rosszul, kórházba kerültem. A Vodafone-nál voltam akkor (rossz ötlet volt!), kaptam egy sms-t, hóközi tartozásom van, 42.300,- Ft. Még aznap utaltam (hasi görcseim után, persze), bankomtól megkaptam másnap az sms-t, a Vodafone bankszámláján van a pénz. És mi történt? Letiltották a kimenő hívásaimat! Későbbi kérdésemre, miért (ott, Bécsben, a Donauspitalban inkább túlélni akartam, és nem a Vodafone-nal foglalkozni, persze), azt válaszolták, náluk 3 nap a könyvelés(!). Miért nem kértem meg "valakit", hogy Budapesten mutassa be az internetes átutalásomat? Világos. Nemde? Akkor már csak egy kérdésem volt: Ne szerződtessek-e egy postagalambot? Hátha segít a könyvelésnek. A fene enné a belüket!
Utórezgés. Nem vagyok hajlandó befizetni a Vodafone nem-szolgáltatása miatti számlatartozásomat. Jó esély van arra, hogy börtönbe kell mennem, merthogy inkább a jó meleg, az ingyen kaja, de ENNEk a "szolgáltatónak" egy petákot se! A többinek se!

magyari 2009.01.19. 19:46:40

@Shopping : Hova? Mármint hova menjek a Pannontól? Voltam már a Vodafone-nál, rémes! A matávhoz meg elvi okokból nem megyek. Jól tudom, hamarosan jön egy új mobilszolgáltató, tán ők? De micsináljak a 2 éves hűségnyilatkozatommal úgy, hogy a mobil netem állandóan összeeesik? Nekem kell fizetnem, nekik meg nem kell szolgáltatni. Nem kóser!

Dromedár 2009.01.19. 19:48:11

Aranyos volt egy két komment azzal, hogy ennyi meg annyi ideje vagyok a szolgáltatónál. Jobb, ha tudjátok, teljesen mindegy mióta vagytok ott, ettől nem kerültök kivételes helyzetbe, és ez valamilyen szinte jogos is. A t-mobile nem kér el 9600Ft-ot egy visszakapcsolásért, ebből kiindulva a levél írójának a további szavai is kétségbe vonhatók, pl, hogy mennyi számlát és mióta nem fizetett....
Olvastam olyan kommenteket is, melyek a szolgáltatót szapulják, itt van pl gagauzz kalauzz. Hát nem egy szolgáltatást veszel igénybe öregapám, hát akkor fizess...ez nem máltai szeretetszolgálat, hogy majd ráér ekkor meg akkor. A magyar embernek nehéz felfognia azt, hogy nincs minden ingyen. Hála istennek egyre több dologért kell fizetni, nincsenek ingyen szolgáltatások, és reméljük hamarosan nem hallok majd olyat sem, hogy: "de nekem ez jár". Kérem szépen mire fel? Ha tetszik fizetni, akkor jár a szolgáltatás. Az élet erről szól.

Dromedár 2009.01.19. 19:49:07

@magyari: szerintem mindegy hova mész, mindig csak problémáid lesznek.

Dromedár 2009.01.19. 19:50:35

@bicskeib: ne haragúdj, de hogy nem tud feltűnni az, hogy nem kapod meg a szokásos számládat?

magyari 2009.01.19. 19:52:59

@Dromedár: Na ez-az. Elkezdek postagalambot "termeszteni". Meg postakocsit. Meg a telepátiát is használom, mint a tibetiek, Tibetben. Majdcsak működik valamelyik, és visszakapcsolási költség sincs, áfával terhelve, persze. Tök jó :)

nyuszy 2009.01.19. 20:11:27

@Dromedár:
Nekem a szolgáltatók totál össze-vissza küldözgetik a számlákat. A Pannon is. Nem tudom, minek mikor kell jönnie, mert rendszertelenül jönnek. Az E-On pl. villanyszámlát rendszeresen 2-4 havonta küld, akkor egy nap jön 3 külön boríték, 3 külön hónapra...
Naponta fel kellene hívni az összes szolgáltatót, hátha kapnom kellett volna tőlük valamit?

Dromedár 2009.01.19. 20:18:22

@nyuszy: én pl ezt úgy oldottam meg, hogy elektronikusan fizetem a számlákat, tehát automatikusan leemelik a bankszámlámról az összeget. Az összegeket figyelemmel kísérem, hogy kirívóak voltak e vagy ilyesmi..szóval ez lehet talán a jó megoldás. A legtöbb szolgáltatónál van erre lehetőség, vagy pl. www.tavaszamla.hu

Dromedár 2009.01.19. 20:21:15

@magyari: és mit érsz vele, inkább mész börtönbe, minthogy kifizess pár ezer forintott??? ez elég balga dolog nemdebár?:) és különben sem hiszem, azt hogy a szolgáltató olyat kérne, ami nem valós, vagy nem a te számlád, ha te máshogy látod, és tudod bizonyítani, akkor ezt jelezd feléjük, vagy irány a bíróság...de dacból kérlek ne menj börtönbe.

lolperec 2009.01.19. 20:27:41

@Dromedár: szerintem tévedsz, nekem a pannon 2-3 hónapos elmaradás után írt levelet:"hogy ha méltóztatnék.."
ennek gondolom semmi köze a 12éves viszonyhoz :D
szóval így hármasával szoktam fizetni őket, mondjuk így együtt is 10 alatt vannak általában..
szerintem ez a 30napos kaland a páréves előfizuknál van csak..
de nem tudom pontosan, még mielőtt szavahihetetlen lennék :D
aki ilyen korlátozások miatt rinyál gondoljon bele, mi lenne ha az ő szolgálataiért pl a fizetését 30 nap után se nagyon utalnák..
akkor verné a nyálát igazán szerintem.. :D

amúgy Tnél első vétkezésnél 3600 azután már 7200 a visszakaccsolás az ászf szerint..

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.19. 20:37:20

Vodánál az a tapasztalat, hogy az évek múlásával egyre növekszik a türelmi idő. A korábbi kikapcsolás helyett már rászoktak az előbb levelet küldenek tipusú felszólításra. Egyébként vidéken legalább 25.000 forint, ha az áramot akarod visszakapcsoltatni.

magyari 2009.01.19. 20:41:57

Kösz az aggódást, de végig gondoltam a dolgot. Meg ügyvédekkel is megtárgyaltam, persze. Hiába a Vodafone által megírt ÁSZF vonatkozó passzusa, mammut-cég, azt csinál, amit akar - itt Mo-n -, mert a kutya nem ellenőrzi. Meg nem is bünteti. Én kiveredekem a jogaimat, félreértés ne essék. De mi-van a Józsi Nénikkel, meg a Marika Bácsikkal? Ők kushadnak. És fizetnek. Na, ha tetszik, értük mennék inkább börtönbe - csinálva persze jó-nagy pankrációt!

citoenbx 2009.01.19. 20:55:37

@chipanddale74:
a visszakapcsolás összege /E-ON/:
8448.-+1690.-ÁFA=10.138 HUF

rio.pete 2009.01.19. 21:00:23

@magyari: muhaha, ez vicces. áruld el milyen jogodat akarod kiverekedni? haszálsz egy szolgáltatást, fizetsz érte, így megy ez. semmi se kötelező. gratulálnék, ha bármelyik független bíróság neked adna igazat...

Dr Kangörény 2009.01.19. 21:08:42

Pannon úgy tiltott le, hogynem volt le nem járt számlám (az sms szerint lejárt számláim - többes számban - voltak). Elfaxoltam a banki utalásról a bizonylatokat, másnap kikapcsolták a telefonokat.
Kiderült, hogy a banki átutalásokat (amik 1 nap alatt átfutnak a giro-n), ők 1 hét alatt könyvelik le, és az internetes banki utalások igazolását nem fogadják el, mert nincs rajta pecsét (mellékesen a pannon tudomásom szeirnt internetszolgáltató, tehát ez így elég vicces).
Ja, és bár látták a faxot és tudták, hogy a saját szabályaik szerint az nem elfogadható, de nem hívtak fel-nem küldtek sms-t, mert azt nem írja elő nekik a saját szabályuk.

Fantasztikus cég.

Valaki más 2009.01.19. 21:17:33

Na de most komolyan. Arról szól a cikk, hogy nem fizette be időben a számláját és ezért kikapcsolták? Az, hogy jól megbüntették érte, az egy dolog, amikor aláírta a szerződést, ez is ismert volt előtte.

Én ilyennel simán nem hozakodnék elő, hanem azon igyekeznék, hogy mindenkinek időben fizessek. Gyökér ország gyökér népe.

aa00bb11 2009.01.19. 21:36:28

Valaki gyoker:

1: Pl amikor elkozeleztem magam, kevesebb mint a fele volt ez a dij, igen lehet felmondani, meg 1.5 eves 20ezres "elofizeteses" telefonokra/modemekre 30-40e banatpenzt kifizetni....

2:Te tenyleg vegigolvasod es ertelmezed a +80 oldalas ASZF-et szerzodeskotes elott? Tovabb megyek lattal/halottal e valakit aki elore megtette ezt?

3:Nehogy mar szaros 3 kattintasert kelljen 7e-t fizetni...

4:Mar a Pannon is szivat, mert megteheti,azert remelem rovidesen jonnek az ujak...

Valaki más 2009.01.19. 21:52:26

@aa00bb11:

Nem az elmúlt két évben lett annyi. 5 évvel ezelőtt is 5000Ft volt. DE! Nehogy már azért hepciáskodjon bárki is, mert szerződésszegést követett el (gyk. nem fizette időben a számláját) Pláne ne jöjjön azzal, hogy nem olvasott végig 80+ oldal ÁSZF-et. Végigolvastad a BTK-t? Az sem 4 oldal, inkább 400+, nem olvasod végig, mégsem ölsz embert. Anyukád biztos elmondta. Meg azt is, hogy tartsad be az igéreteidet. Te pedig azt ígérted, hogy befizeted időben a számlát. És mire oda jutsz, hogy SMS-t kapsz, már legalább !!!30!!!! napja késel a befizetéssel és nem vettél komolyan egy felszólítást (ami a soron következő számlán volt.)
Az hogy nem fizetsz időben, az fordítva szivatás inkább. Tessék időben számlát fizetni és akkor nem fognak ilyen kellemetlenségek érni.
Az, ha átmész a piroson, a világon senkinek nem kerül pénzébe, mégis 150+ ezer forintot kell érte fizetni. Még csak klikkelni sem kell...

Roltii 2009.01.19. 21:57:02

Dimebag Darrell 2009.01.19. 19:39:02

hát persze, nincs jobb mint a csoportos beszedési megbízás, egyből levonják a pénzt, és már reklamálni se tudsz. Amíg csekken/átutalással fizeted, te döntös el, hogy mikor mit fizetsz be, és mikor reklamálsz. Ha csoportos beszedési megbízásod van, akkor úgy kezdődik, hogy te futsz a pénzedért. Innentől kezdve nekem nem kérdés.

Jah, és ne gyere azzal, hogy nem tévednek a szolgáltatók, mert sajna folyamatosan. Húgomnak múltkor jött sms (jogosan, elfelejtette befizetni), és elment egy t-pontba befizetni. Ott közölték, hogy nem ennyi az annyi, hanem KEVESEBB, és nem tudják miért annyi van a számlán. Kiváncsi vagyok majd a következő számlájára, hogy mi lesz rajta.

Valaki más 2009.01.19. 22:00:39

@Roltii: a csoportos beszedési megbízáson lehet ám limitet is beállítani és akkor küldik a csekket, ha ezt túllépi

Roltii 2009.01.19. 22:03:07

még pár apróság:
"3:Nehogy mar szaros 3 kattintasert kelljen 7e-t fizetni..."
igen, de szerinted mennyibe került, hogy 3 kattintással megoldható legyen?! vagy éppen ott emberek dolgoznak és hasonlók. Természetesen nem korrekt az egész, nem ezt vitatom, csak nem ennyire egyszerű a helyzet. Bár tény, hogy a mobilbiznisz többet hoz mint a drog...

egyébként a hóközi számlaelőlegről vélemény? mert lefikázható az, aki késve fizet (jogos), de akitől hirtelen ilyen-olyan címszóval bekérnek extra pénzt...

ÁSZF: az a dolog, ami akár naponta is változhat, és csak két napilapban meg a honlapjukon valahol kell megjelentetniük a változást. Ember legyen a talpán aki követi...mellesleg bármit beleírhatnak, senki nem nézi, hogy okés-e. Mint pl
- lezárt (már nem árúsított) tarifacsomag árait emelni
- hirtelen pénzt kérni hálózaton belüli átírányításért szintén lezárt tarifocsomagban.
Ez csak 2 amit a Pannon 2008-ban eljátszott. Semmilyen felügyeleti szerv nem létezik?!!

jah, tegnap változtattunk anyám céges tarifocsomagján, mert mai napig fizetett 180 forintot hívószámkijelzését a magenta getvánál.

Vodkafon meg az abszolút no comment kategória, egyszerűen szánalmas az ügyfelekhöz való hozzállásuk. Mielőtt valaki kötekedni kezd, ez személyes tapasztalat, pedig elsők között mentem át oda. Ismerősök meg a térerőre is folyamatosan panaszkodnak a mai napig.

Roltii 2009.01.19. 22:06:04

Valaki más 2009.01.19. 22:00:39
1, tudtommal pénzbe kerül állandóan játszani a beállításokkal (de ez nem biztos)
2, nem minden hónapban egyforma a fogyasztásom...

az a baj az egésszel, hogy nem te kontrollálod az egészet, elveszíted az irányítást. Szerinted miért favorizálja minden szolgáltató ezt a megoldást?
én inkább utalgatom netbankon keresztül, úgy legalább ingyen van, és én döntök mit mikor. (inkább hamarabb szoktam befizetni, biztos ami biztos)

Valaki más 2009.01.19. 22:12:06

@Roltii: én a fix összegű cuccokat csoportos beszedéssel fizetem, meg az olyanokat, amiken nagyjából állandó az összegük, de limit van rajta.

Az ÁSZF-et minden esetben az NHH hagyja jóvá

Roltii 2009.01.20. 09:57:37

Valaki más 2009.01.19. 22:12:06

NHH?? én dolgoztam egy kis internetszolgáltatónál, senki nem foglakozott azzal, hogy mikor módosítjuk az ÁSZF-et...

Imee 2009.01.20. 10:39:22

Na ez mind semmi ahhoz képest, amit a T-Online csinál. Nővérem tavaly márciusban rendelt KábelTV és internet-szolgáltatást, be is kötötték. KábelTV-ről jött is számla, rendesen fizette is, internetről viszont se számla, se szerződés nem jött. Szeptemberben kikapcsolták az internet-szolgáltatást. Miután felhívtuk az ügyfélszolgálatot, kiderült, hogy szerződésbontási díjjal együtt ~60 eFt tartozása van. Novemberben végül elment személyesen egy T-Pontra befizetni, és újra szerződött KábelNet internet-szolgáltatásra. Vissza is kapcsolták, számla azonban továbbra sem jött. Háromszor hívta fel az ügyfélszolgálatukat, kétszer megunta 20 perc várakozás után, harmadszor sikerült ügyintézővel beszélnie, aki csak azt mondta, hogy biztos a Posta késik. Na jó, de két hónapot???

Pincode 2009.01.21. 13:34:36

Én a T mobillal jártam így, 4 társkártya, férjem Hollandiában 4 hétig. Telefon céges... Céges számlán fél milla ott röhögött.
Felhív T mobil, menjek fizessem be. Mondom aranyos, itthon nincs most számlaelőleg 100 ezer, a céges számlán van, ahhoz nem férek hozzá, férjem még 3 hétig kint. Két nap múlva telefon megnémult. Egy nap múlva férjem itthon. Kifizette a számlát, és visszaadtuk a kártyákat. Nem kis veszteséget okoztak, tárgyalásoknak annyi, de ők jól jártak. Igazuk volt, de elötte 2 héttel voltunk bent nálunk, és mondtuk, hogy külföldre megy a párom...miért nem szóltak???
Másik poén, hugom pannonos.Kérdezek tőle valamit, és jön a sablonszöveggel, amitől már a falnak megyek. Multkor kérdezek tőle valamit, mondja olvassam el az üszt. hát hajrá, jó gyerek vagyok elolvastam, majd belekérdeztem nála...alig nézett rám bután. Konkrétan azt sem tudta mit mondok neki. Én csak annak örülök, hogy lehet online bankkártyával fizetni, így végre simán ki tudom fizetni a számlámat, akkor is ha elfelejtem, mert inkasszót nem adok többé senkinek.

aa00bb11 2009.01.22. 03:54:32

@Roltii:

1:Tisztaban vagyok vele hogy a letiltas funkciot valoszinuleg koltseges volt kifejleszteni, de azzal is hogy ezt a funkciot a hasznalt telkpk alapbol kinaljak, megkockaztatom h feluletet is adnak hozza, de ha nem egy feluletet hozzailleszteni megkockaztatom hogy az elso 50-100kibekapcsolasnal visszahozta az arat...

2:Nem azzal van a baj hogy letiltottak hanem azzal hogy be lett fizetve a penz, ott volt a bizonylat is csak nem fogadtak el -azt amit elotte par honappal igen- es persze errol basztak szolni, inkabb letiltottak es bezsebeltek a kb 30masodperces munkaert a 7200Ft-t.

3:Nem a kikapcsolasi dijjal van a baj, hanem annak IRREALIS BUNTETO JELLEGU mertekevel.

4:Ha gaz az ugyfel es nem eri meg a cegnek, siman fel lehet mondani a szolgaltatonak is, de ezt nem teszi mert igyis iszonyat uzlet inkabb fegyelmez/szopat --> van olyan elofizetes ahol fele annyiert lehet telefonalni mint amennyit mi most fizetunk es meg az is megeri....

aa00bb11 2009.01.22. 03:58:47

@Roltii:

1:Tisztaban vagyok vele hogy a letiltas funkciot valoszinuleg koltseges volt kifejleszteni, de azzal is hogy ezt a funkciot a hasznalt telkpk alapbol kinaljak, megkockaztatom h feluletet is adnak hozza, de ha nem egy feluletet hozzailleszteni megkockaztatom hogy az elso 50-100kibekapcsolasnal visszahozta az arat...

2:Nem azzal van a baj hogy letiltottak hanem azzal hogy be lett fizetve a penz, ott volt a bizonylat is csak nem fogadtak el -azt amit elotte par honappal igen- es persze errol basztak szolni, inkabb letiltottak es bezsebeltek a kb 30masodperces munkaert a 7200Ft-t.

3:Nem a kikapcsolasi dijjal van a baj, hanem annak IRREALIS BUNTETO JELLEGU mertekevel.

4:Ha gaz az ugyfel es nem eri meg a cegnek, siman fel lehet mondani a szolgaltatonak is, de ezt nem teszi mert igyis iszonyat uzlet inkabb fegyelmez/szopat --> van olyan elofizetes ahol fele annyiert lehet telefonalni mint amennyit mi most fizetunk es meg az is megeri....

aa00bb11 2009.01.22. 04:12:50

@Roltii:

1:Tisztaban vagyok vele hogy a letiltas funkciot valoszinuleg koltseges volt kifejleszteni, de azzal is hogy ezt a funkciot a hasznalt telkpk alapbol kinaljak, megkockaztatom h feluletet is adnak hozza, de ha nem egy feluletet hozzailleszteni megkockaztatom hogy az elso 50-100kibekapcsolasnal visszahozta az arat...

2:Nem azzal van a baj hogy letiltottak hanem azzal hogy be lett fizetve a penz, ott volt a bizonylat is csak nem fogadtak el -azt amit elotte par honappal igen- es persze errol basztak szolni, inkabb letiltottak es bezsebeltek a kb 30masodperces munkaert a 7200Ft-t.

3:Nem a kikapcsolasi dijjal van a baj, hanem annak IRREALIS BUNTETO JELLEGU mertekevel.

4:Ha gaz az ugyfel es nem eri meg a cegnek, siman fel lehet mondani a szolgaltatonak is, de ezt nem teszi mert igyis iszonyat uzlet inkabb fegyelmez/szopat --> van olyan elofizetes ahol fele annyiert lehet telefonalni mint amennyit mi most fizetunk es meg az is megeri....

aa00bb11 2009.01.22. 04:13:57

internal server error volt :(

Valaki más 2009.01.22. 18:16:18

@aa00bb11:

"3:Nem a kikapcsolasi dijjal van a baj, hanem annak IRREALIS BUNTETO JELLEGU mertekevel."

Lehet azért, mert büntetés.
süti beállítások módosítása