Az alábbi történet tanulsága leginkább az, hogy olyan hűtőt kell venni, ami nem romlik el, mert ha már a baj megtörtént, akkor szinte teljesen hiába kapálózunk. Azért a 30 napon túli kínlódás a maga nemében elismerésre méltó, akinek volt már rosszabb, küldje el történetetét a blog@penzcentrum.hu címre!
A történet játszódik vidéken, a XXI. században:
- 2008.07.09.: 11 hónapja vásárolt (garancia: 2 év) Ariston hűtőnk meghibásodását
bejelentem az Indesit Company Magyarország Kft. telefonos ügyfélszolgálatán. Ígérik, két napon belül kijönnek.
- 2008.07.11.: telefonos érdeklődésemre és néhány telefonhívás után kiderül, hogy
bejelentésemet hibás szervizcímre továbbította az ügyfélszolgálat, azonnali intézkedést ígérnek.
És csak azt ígérték a bejelentéskor, hogy két napon belül visszahívnak.
- 2008.07.14.: kiderítem az interneten, ki az illetékes szerviz, felhívom őket, megígérik,
jönnek holnap, majd felhívnak mielőtt kijönnek. 4 óra múlva megérkezik a szerelő (persze nem hív fel előtte), aki megállapítja, hogy elromlott a hűtő elektronikája, az alkatrész érkezése 3 nap és 2 hét között várható. Jegyzőkönyvet nem hagy a helyszínen, a garanciajegyre nem vezet fel semmit (nyugdíjas szülők vannak otthon, de hát megtehetné magától is)
- 2008.07.25.: telefonos érdeklődésemre mind az Indesit ügyfélszolgálata, mind a
szerviz a másik felet nevezi meg, mint aki felvilágosítást tud adni arról, mikor érkezik meg a cserealkatrész illetve az elromlott készülék kicseréléséről ki állíthatja ki az igazolást
- 2008.07.29.: a helyzet tarthatatlanságára tekintettel igyekeztem a hatályos
rendeletekre, törvényekre hivatkozva ismételten telefonon mindkét félnél érdeklődni a javítás illetve az azonnali csere lehetőségéről, ismételten az egymásra mutogatást kaptam válaszul.
- 2008.08.04.: az Indesit telefonos ügyfélszolgálata továbbra is elhárítja
csereigényemet, a szervizt megnevezve, mint ebben illetékest
- 2008.08.06.(a bejelentéstől számított 27. nap): a szerviz nem tudja, hogyan lehet
kiállítani csereigazolást, de megkérdezik ezt a másik, felettes szervizben.
- 2008.08.07. csütörtök: az Indesithez megérkezik a szerviz által kiállított csereigazolás,
a hétvége után ki is fogják cserélni. Szívóskodom, hogy az már 32 nap múlva lesz, de mondják, ez van.
- 2008.08.08. péntek, a 30. nap: szokás szerint bejelentés nélkül, reggel megérkezik a
hűtő, kicserélik. Hurrá, elmúlik a meleg, ismét van hűtőnk!
- 2008.08.11.: Felhívom a szervizt, vajon mikor jönnek ki ismét, mert a garancialevelet
nem pecsételték le, én pedig nem megyek be munkaidőben a szervizbe. Majd kijönnek pár hét múlva, mert mostanában nincs arra javítanivalójuk?
A történet megkoronázása: pár nap múlva váratlanul érkezik szervizes kolléga pecsételni. Míg anyósom telefonál nekem, mert nem tudja, hol a garanciajegy, szervizesünk türelmetlen: nem ül le, ?mert az idő pénz?!
Egyébként minden egyes telefonálás után leírtam röviden, kivel és mit beszéltem és elfaxoltam az Indesit-nek. Ők soha, semmilyen módon nem reagáltak Segítségül azok a jogszabályok, amelyek az ilyen esetekre vonatkoznak, bár az Indesitet nagy ívben nem érdekelte, hiába hivatkoztam rájuk : 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet, 4. § (1) bekezdés illetve az 1959. évi törvény 306. a Polgári Törvénykönyvről § (2) bekezdés. Ezek szerint az elromlott készülékre nem muszáj javítást kérni, rögtön lehet kérni a cserét illetve 15 napon belül törekedni kell a kijavításra, de 30 nap elteltével már bíróságon is perelhető a javítást / cserét el nem végző cég. Én ott hibáztam, hogy ezt a hiba bejelentésekor még nem tudtam.
Ezt a történetet elküldtem a Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is kb. 3 héttel a hiba bejelentése után.
Megkérdeztem telefonon, mikor reagálnak? Válasz: 30 napon belül?. No comment, ez Magyarországon így működik.