A nyugdíjbiztosító statisztikái alapján elsőként a Pénzcentrum.hu tette közzé az öregségi nyugdíjasaink ellátási összegeiről szóló összeállítását még péntek reggel. A téma kényességét bizonyítja, hogy este már az országos csatornák híradóiban is részletesen foglalkoztak a kérdéssel.
 
Tényleg ennyire irigylésre méltó az éveken át kiemelt kockázat mellett kommandósként, vagy a fegyveres testületeknél alkalmazottként dolgozók helyzete? Sokan kiakadtak a 150 ezer forint feletti havi nyugdíjakon, számos érintett - főleg tűzoltók - viszont úgy nyilatkoztak, hogy a súlyos egészségkárosodásuk miatt utólag nem biztos, hogy megérte a kockázatos szolgálat.
 
A születési idő szerinti bontásban készült összeállításból kiderült, hogy a legfiatalabb öregségi nyugdíjasaink 1970 és 1974 között születtek, ők - 1317-en - átlagosan havi 154 279 forintos ellátásban részesülnek.

Ez éves szinten 2,4 milliárd forintos kiadást jelent a nyugdíjkasszának, csak összehasonlításul, a 13. havi nyugdíjra tavaly összesen 165 milliárdot költöttek volna, ha nem törlik el.
 
Az öregségi nyugdíj a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvényben meghatározott életkor elérése és meghatározott szolgálati idő megszerzése esetén járó nyugellátás. Az öregségi nyugdíjak közé soroljuk az öregségi nyugdíjat, a korkedvezményes idő beszámításával megállapított öregségi nyugdíjat, a szolgálati nyugdíjat, az egyes művészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíjait, az előrehozott öregségi nyugdíjat és a csökkentett összegű előrehozott öregségi nyugdíjat.
 
A legfiatalabb öregségi nyugdíjasok közül 1311-en férfiak, ők átlagosan havi 154312 forintos ellátásban részesülnek, míg mindössze 6 nő kap átlagosan havi 146 966 forintot.
 
A nyugdíjfolyósító szakértője elmondta, hogy az összes 36 és 40 éves kor közötti öregségi nyugdíjban részesülő a fegyveres erőknél dolgozott, munkájuk során különösen kiemelt kockázatnak voltak kitéve (például a kommandósok vagy a Köztársasági Őrezred egyes munkatársai). Ők a szolgálati idejük alapján mehettek nyugdíjba.
 
A statisztikák szerint összesen 1 718 936-an részesülnek öregségi nyugellátásban, az átlagosan kifizetett összeg havi 98 807 forint. A férfiak átlagosan havi 110 984 forint, a nők pedig 91 315 forintos nyugdíjra, járadékra, illetve nyugdíjszerű ellátásra jogosultak.
 

 

Címkék: adózás befektetés adó fizetés járadék portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr231949855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

henki 2010.04.26. 08:46:01

A tűzoltóktól nem sajnálom. A kommandós meg csak pár hónapra kapjon, amíg munkát talál.

bigyibogyo 2010.04.26. 09:03:57

@henki:
Látod ennyire vagy képben.
Tűzoltónak nem adnám, kommandósnak duplát is.

**ADAM** 2010.04.26. 09:52:22

Meg kell fizetni őket rendesen, amíg dolgoznak. Ha megunták a melót, keresnek máshol megélhetést.
A 36 éves "nyugdíjazás" abszurd. Nyugdíj mellett úgyis elmennek dolgozni.

A vidéki gyárban savat öntő munkásnak sem könnyebb az élete, főleg ha telente nincs fűtés otthon, mégis rá kell húznia még 30 évet a nyugdíjig.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.04.26. 09:53:27

@bigyibogyo: nem, de akkor felhomályosíthatna végre valaki.

Mert kőműves meg ács hetente hal meg, de kommandós vagy rendőr nagyon ritkán sérül egyáltalán meg.

Az meg hogy sokat kell edzeni, futni, készülni, a focistákra is igaz... Igen, sokat kell tanulni is, de azért nem adunk nyugdíjat.

Szóval felőlem kaphatnak magasabb nyugdíjat, de ez a 150.000 35 évesen erősen csendőrpertu-szagú.

De várom, hogy valaki végre elmagyarázza miért érdemlik meg. Mert a bennfenteskendő lehülyézést már elolvastam 20x mindenféle blogon, de konkrétum egy deka sem.

vércseharcsa 2010.04.26. 10:08:12

@eloszto:

Nem is fogja senki megmagyarázni.
Azt nem lehet ugyanis megmagyarázni, hogy egy ingyenélő rendőr vagy kommandós (össze ne szarjam magam a sok rambó "kommandós leszek" bélától) mitől lenne különb mint egy orvosnál, mérnöknél, gazdálkodónál, állatorvosnáé, tanárnál, kutatónál, gyári munkásnál.

Az USA (amire állandóan hivatkoznak retardálték) azért menedzzsel egy két háborút, terrorista ellenese akciót. Ott megértem a nyugdíjat!

Itt mi a faszra verik a mellüket? Arra, hogy öten megerőszakolnak este egy magányos nőt, aztán két hétig van idejük bűnjeleket eltüntetni és összebeszélni? Arra verik a mellüket, hogy békés tüntetőket vernek össze, szemeket lőnek ki?

Erre a teljesítményre várnak 37 évesen nyugdíjat. A kurva apjuk faszát azt!!!

henki 2010.04.26. 10:09:19

@bigyibogyo: segíts rajtam, világosíts fel!

Egy kommandós (pont edzettsége miatt) valószínűleg nem rokkan le ennyi szolgálat után.

Egy tűzoltóról el tudom ezt képzelni a belélegzett füst/gázok miatt. Keményen rámegy az egészségére.

hátsó szándék 2010.04.26. 10:11:56

Bocsánat, ez akkora hírértékkel bír?

A Honvédségnél, egy egyszerű, irodai beosztásból is elmehetsz nyugdíjba 36 évesen, feltéve, ha katonai főiskolára jártál, és előtte bármilyen (!), nem csak katonai szakközépbe. Nem kell kommandósnak, búvárnak, berepülőpilótának vagy tűzszerésznek lenned, elég, ha négy évig tengtél-lengtél a szakiban.

Aki meg gimnáziumba, egyetemre járt, az keményen szívja a pélót 25 évig.

gyikusz 2010.04.26. 14:48:55

@henki: Aki leküzdi a 25 évet a testületnél, az majd mind egészségkárosodással megy nyugdíjba! Alig éljük meg a 60-at! Ezt miért nem kürtölik világgá? Ezt is sajnáljátok tőlünk, ne csak a nyugdíjjat.

Namir 2010.04.26. 18:00:24

Ostobák!

Nem az a baj, hogy nyugdíjba megy 36 évesen.
Hanem az, hogy a nyugdíját úgy állapítják meg, mint a 62 éveseknek.

Mert a magyar, ostoba nyugdíjszámításban nem veszik figyelembe a még várható életkort a nyugdíj megállapításánál.
Ennyi.
Ezen kellene változtatni.

És akkor bátran nyugdíjba mehet 36 évesen a rendőr.

Kb.5-10 ezer forint nyugdíjjal.

adamantium 2010.04.26. 18:17:43

most számoljuk már ki hány kommandós van illetve hány hal meg vagy rokkan meg a szolgálat alatt, majd nézzük meg pár másik foglalkozást, vajon szignifikánsan kockázatosabb kommandósnak lenni? mert szerintem a röntgenben, a fertőző osztályon, az uránbányában, meg hasonló helyeken dolgozók vajon nincsenek nagyobb veszélynek kitéve?

sanyix 2010.04.26. 18:29:24

@bigyibogyo: tudod kommandósra ebben az országban nincs szükség, főleg hogy a munkájuk annyi, hogy k boldizsár adócsaló/ piti bűnöző lakására aki még egy legyet is fél lecsapni 20 rontanak be állig felfegyverezve üvötlve, aki a sokktól bekulázik és megszólalni sem tud.
Tűzoltóra viszont szükség van, orvosra, tanárra is...

FIREMAN 2010.04.26. 18:32:24

Csináljátok végig mind kettőt és meglátom hogy ti elmennétek e nyugdíjba?
Simán!
Az első teszten kibuknátok,fogalmatok sincs miről szól ez a 2-szakma?

Vateraman 2010.04.26. 18:36:17

A rendőrségen szar a meló, szarok a főnökök és olyan hülyékkel kell egész nap foglalkozni, mint itt is felszólalnak. A munka hol nappal, hol éjjel zajlik -20 és +40 fokban is 12 órában. Egy tömegverekedéshez kimegy 2 rendőr, aki havi 80-90.000 ft-ért teszik kockára az életét. Egyetlen jó van ebben a munkában: a korai nyugdíj. Aki ezt is sajnálja, az jöjjön a céghez.

elinor 2010.04.26. 18:49:16

@eloszto: A csendőrpertu egyoldalú tegezést jelent (te magázod a csendőr urat, ő tegez téged, a cselédet/parasztot, stb.).

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2010.04.26. 18:50:46

@Vateraman: ja, sajnállak titeket nagyon. Rendőr? röhögnöm kell, egy tízezresért simán lepipáz bármelyik. Elég sok "céges" ismerős van, 2-3 elég komoly sportkocsi, ház stb. tuti fizetésből. Pesti utcákon elég nyilvánvaló, hogy a lefoglalt kábítószer fele simán a testületi faszhuszárokhoz kerül, ahonnan ismét újraosztják. Ne sajnáltasd magad kishuszár. Vagy te annyira hülye vagy, hogy sima közlekedésinek sem vettek fel?

elinor 2010.04.26. 18:52:27

@eloszto: (Ezt a "cselédet/parasztot" természetesen képletesen értettem, és nem Rád. Elnézést, ha félreérthetőre sikeredett volna.)

scsaba1 2010.04.26. 18:52:43

Már megint ez a bullshit?

Szerintetek egy kommandós csak annyit csinál, amennyi a bulvármédián átjön? Nagyságrendekkel nagyobb esélye van meghalni, mint egy átlagembernek.

Kíváncsi vagyok, hogy a sok segghuszár hogy tudná azt elvégezni, amit egy tűzoltó elvisel. Nem olyan jópofa dolog tűzoltónak lenni, mint a Rescue Me-ben. Milyen arccal vágná ki a roncsból a véres húscsomóvá zúzódott kisgyereket vagy szedné ki a híd alól a vizihullát.

Rövidebb szolgálati idejük alatt is többet tesznek a társadalomért, mint egyik-másik pöcs 40 év alatt.

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2010.04.26. 18:55:19

@scsaba1: szövegértés elégtelen. S E N K I nem sajnálta a tűzoltóktól. Az agyhalott rendőröktől sajnáljuk.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.04.26. 18:56:55

természetes, hogy a hatalom jutalmazza a verőembereit

valakinek előkelőnek is kell lennie egy rabszolgatartó társadalomban

Gera 2010.04.26. 18:59:20

Én elhiszem, hogy szar a kommandós élete, de lehet rajtuk kívül még vagy kétmillió ember itthon, aki egészen elbaszott munkát végez szar fizetésért és mehet nyugdíjba 60 évesen 80ezres nyugdíjjal. Akkor velük mi van?

Liquid_Night 2010.04.26. 19:02:41

Arra nem figyelt fel senki, hogy egy személy átlagosan havi 98 ezer forintot kap kézhez készpénzben?

Közbe Gizi néni és társaival van tele a sajtó, hogy még a gyógyszert se tudják kifizetni, meg azért k. sokan vagyunk, akiknek havi 100 fix munkabér orgazmust jelentene...

Ne azon az 1000 kommandóson akadjatok ki...

Liquid_Night 2010.04.26. 19:03:50

@Gera: 60 évesen 80 ezres nyugdíj? Miről beszélsz? Édesapám 42 év munkaviszonnyal kap 58at...

sanyix 2010.04.26. 19:04:06

@scsaba1: "Nagyságrendekkel nagyobb esélye van meghalni, mint egy átlagembernek."

hahaha és te beszélsz a bulvár beszopásáról? Kisbarátom, ez nem ámerika, itt nem találni olyan erőszakos veszélyes bűnözőket mint ott. Ez az ország a piti bűnözés, és a fehérgalléros bűnözés hazája. Egyébként ott írtam fentebb a példát hogy milyen "veszélyes" munkájuk van a "kommandósoknak". Ebben az országban rájuk NINCS szükség.
Sőt azokra a rendőrökre sem akik beláthatatlan tábláknál birságolgatják az embereket, és soha életükben nem teszik kockára az életüket, mégis elmehetnek korán nyugdíjba.
Azoknak a rendőröknek kellene hogy ilyen jogaik legyenek, akik megvédik az embert, és tényleg bizonyítottan veszélyes a munkájuk. de pl az irodista rendőrnek semmiképpen sem szabadna veszélyesség alapján kedvezményt adni, mert ennyi erővel az összes magyar irodistának adhatnának...

bAnál Amál 2010.04.26. 19:04:39

Tetszik, hogy a másik szakmájában milyen szakértő itt majd mindenki. A legtöbb egészséges pályakezdő előtt ott a lehetőség, hogy elmenjen rendőrnek, katonának, tűzoltónak, bányásznak.... Mégse megy. Az ilyen szakértő idiótának tényleg azt kívánom, hogy 6 fő becsípődött derekú 62 éves rokkant tűzoltó "siessen" eloltani a házát vagy kivágni a hülye, diszkóbalesetes kölykét a tuningkoporsóból.
Tessék kérem gondolkodni!

Liquid_Night 2010.04.26. 19:05:53

"Oszd meg és uralkodj", íme, ha a nép ostoba...

Cactus71 2010.04.26. 19:06:01

@Sandokohn, a maláji jiddis.:

Jelentsd fel őket! Vagy ezt csak úgy hallottad a haver testvére anyja nagybátyjától? Sokat tudsz, vagy csak azt hiszed, hogy nálad a bölcsek köve? Nem nézel Te sok amerikai filmet?

Szánalmasak azok, akik "tudják a tutit", de nem tesznek ellene. Meg is érdemlik ezt a rendőrséget.

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2010.04.26. 19:15:07

@Cactus71: emlékeztetnélek Zsanett és társai esetére. Ha egyértelmű bizonyítékod van, akkor sem büntetik meg a bűnösöket. De sorolhatnám a gumilövedékes bátor rendőröket is 2006ból.

nana! 2010.04.26. 19:19:51

Az összes korkedvezményes ÉLÉSKÖDŐ nyugdíját megadóztatni!!!

nemjogasz 2010.04.26. 19:22:42

Azért megnéznék egy statisztikát, hogy az utóbbi 20 évben hány kommandós halt meg szolgálat közben (és nem, nem szívrohamban), vagy kapott súlyos sérülést. Szerintem több postást öltek meg levélkihordás közben, mégse mennek 36 évesen nyugdíjba 150 ezer havi fixszel.
A tűzoltóknak jár. Ők tényleg veszélyes munkát végeznek az életüket kockáztatják, és ha kihívja az ember őket a tűzhöz jönnek. Ha rendőröket hív ki az ember verekedéshez, 3 óra múlva talán kijönnek és ha egyáltalán kijönnek, lebeszélnek bármiféle tanúskodásról, feljelentésről...

Hátezmármi (törölt) 2010.04.26. 19:29:43

Sajnos nem csak pár kommandós, hanem rengeteg rendőr, katona, tűzoltó, meg minden.

Több katonát ismerek, akik 40 évesen nyugdíjasok. Beszámították nekik még a katonai szakközepet is!!!!!!

Az egyik egy diplomát szerzett a jogon, úgy, hogy öt évig a diákokkal járt rendes nappalira, csak éppen főhadnagyi fizetésért.

A másik 3 diplomát szerzett és 3 nyelvvizsgát!!!!!

Aztán 40 évesen mennek gazdag nyugdíjasnak, mellette meg dolgoznak.

Miért ne lehetnének aktatologatók a minisztériumokban nyugdíj helyett?!

Gera 2010.04.26. 19:32:15

Szerintem sokkal korrekebb megoldás lenne, ha a nyugdíjkorhatár ugyanaz lenne rájuk is és a fizetésükben jelenne meg az, hogy veszélyesebb a munkájuk. Ugyanis lehet, hogy tűzoltónak / kommandósnak / stbnek nem alkalmas már 50 évesen, de számtalan egyéb munkára igen. Ahogy dolgozik is mindegyik.

killermoney 2010.04.26. 19:37:41

Én nekem semmi közöm egyik testülethez sem de mondjuk a ezekben a munkákban nem csak az az egészségtelen h konkrétan fizikai sérülést szenvedhetnek hanem maga az életvitel. Tehát pl a 24-48 órázás nem éppen a legjobb hosszú távon. És a folyamatos stressz, és igen tudom mindenhol van nagy stressz de az h a főnök fasz veled nem ugyanaz minthogy attól stresszelsz h mikor fogsz megmurdálni. Persze akik irodában ülnek azok ne kapjanak ez nem kérdés.

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.04.26. 19:38:24

Ezeknek a korai nyugdíjasoknak a nagy része még akkor volt katona/rendőrök, amikor nem csak az irodában kellett ülni egész nap. Hogyha volt az itt kommentelők között bárki sorkatona (mert mondjuk nem tudta elintézni, hogy alkalmatlan legyen, vagy 20 évesnél idősebb és még kellett mennie) akkor az ottani kiváló hangulatot képzelje el 25 éven keresztül, kezdve az ott uralkodó hangnemmel, lebaszásokkal, rossz nézésért kapod a fegyelmit, stb. Az a 25 év nem éppen irigylésre méltó, alighanem sokan egy hét után inkább keresnének más elfoglaltságot, mert az érzékeny kis lelkük nem ehhez van hozzászokva.

Egyébként már mindenhol elhangzott, hogy ez a pálya elég sok ember előtt nyitva áll, lehet 25 esztendőt lenyomni itt is és utána nyugdíjba menni, bár ugye tudjuk, hogy nem kötelező a szolgálati idő elérése után sem elmenni, gondolom a nyugdíjkassza kímélése miatt 70 éves korukig ugyanúgy dolgoznának.

Amúgy lehetne minden szakma képviselőjéről írni, az érsebészekről, hogy millió fölött kapnak havonta paraszolvenciát, a taxisokról, hogy mind mocskos hiéna és alap, hogy átveri az utast, a vasutas mocskos sztrájkoló és így tovább. Biztos sok értelme van, a közhangulat bomlasztása érdekében 100%.

Martinm5 2010.04.26. 19:41:41

@bAnál Amál: Az ilyen szakértő idiótának tényleg azt kívánom, hogy 6 fő becsípődött derekú 62 éves rokkant tűzoltó "siessen" eloltani a házát vagy kivágni a hülye, diszkóbalesetes kölykét a tuningkoporsóból.

Szerinted naponta hányszor és milyen témában vonulnak ki?
A napok többségében a f@szukat verik meg análfűrészeznek.

Sem a katonák, sem a rendőrök, sem a tűzoltók nem végeznek nálunk olyan munkát, ami megterhelőbb egy építőiparban, gyárban, kereskedelemben, mezőgazdaságban dolgozó fizikai munkánál.
A nagy idegesség meg végképp csak a saját hülyeségük miatt terheli őket.

Rahsid 2010.04.26. 19:47:22

@Martinm5: Te csicska csóró geci.

fegor 2010.04.26. 19:47:58

@Gera: Pontosan erről van szó. Egy csomó szakma van, amit nem lehet 40 évig csinálni. Akár azért, mert veszélyes, akár mert jó erőnlétet kíván, akár azért mert óhatatlanul kiégéshez vezet. Egyéni probléma, el kell menni máshová, másnak.
Van olyan óvónő is, aki képtelen visszamenni a csoporthoz a saját gyereke megszületése után. Vagy programozó, aki 10-15 év hajtás után profilt vált, mert már nem bírja a tempót. Vagy kutató, akinek elege lesz a terepmunkából, és szakmát vált, hogy irodában dolgozhasson tovább. Egy csomó ilyen van, mégsem hiszi senki, hogy az államnak kellene róluk gondoskodni.

nemjogasz 2010.04.26. 19:48:27

@nem akar az ökörcsorda legelni

azért had ne sajnáljam már azért szegény katonáékat, mert szadista vadbarmok egymásssal. Az nem ok a 40 évesen nyugdíjra, hogy bunkó faszok közé megy valaki dolgozni.
Egy 36 éves kommandós hogy "dolgozik" le 25 évet?? 11 éves korától kommandózik?

Rahsid 2010.04.26. 19:49:20

Meg az összes többi faszkalap. Senkiházi geciputtony magyarok.

fgzb 2010.04.26. 19:52:31

A rendszer jól megfizeti a saját pribékjeit!!
Ez a túl magas nyugdíj akkor is igazságtalan a többiekkel szemben, aki sokkal tovább dolgoznak sokkal kevesebbért. Az nem indok , hogy tetszett volna kommancsnak menni! Meglehet nézni , hogy évente hány hivatásos soför, villanyszerelő,építőipari munkás hal meg munkahelyen és hány kommandós bevetés közben!
Miközben a piti adócsalót harmincan rohanják le,közben persze nagyfíúnak gondolják magukat a játékszereikkel!!

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2010.04.26. 19:53:59

@nem akar az ökörcsorda legelni: milyen 25évet nyom le a 36 éves nyugdíjas? vagy már 11 éves korától kommandós?

pakesz (törölt) 2010.04.26. 19:58:02

@nem akar az ökörcsorda legelni: "Egyébként már mindenhol elhangzott, hogy ez a pálya elég sok ember előtt nyitva áll, lehet 25 esztendőt lenyomni itt is és utána nyugdíjba menni,"

NE HAZUDJ!!!
ha en odamegyek 14 evesen en nem tudok elmenni 36 evesen, mivel addigra be fogjak valtoztatni

pakesz (törölt) 2010.04.26. 19:59:45

@fegor: jajj de jo hogy mondtad az ovonot!!!
pont az van, hogy nehany magat ubefaszanak gondolo rendor vagy kommandost ha beraknank kisgyerekhez, akkor pont hogy Xanaxon kellene hogy eljenek!!!
akkro meg az ovonoknek is adjuk meg a 40 evet?

pakesz (törölt) 2010.04.26. 20:02:57

@scsaba1: szerintem te egy nagymellenyu hulyegyerek vagy...
aki azt hiszi hiogy scak a tuzolto meg akommandos alkot olyat hogy mas nem tudna utanacsinalni...

ha odateszel egy kommandost meg egy tanitonot egy 20 fos 7 eves csapat melle, lehet hogy a kommandos megkattan 2 ev utan...
akkor mire ez a nagy "jajj de fasza eros vagyok minenkit agyonbasozk mentalitas"???

zotyo1986 2010.04.26. 20:03:16

A lehetőség mindenki előtt adott. Ha ennyire nagy buli, akkor hajrá uraim lehet jelentkezni. Egyébként nem csak Amerikában mennek el a kommandósok 36-40 évesen nyugdíjba.

bAnál Amál 2010.04.26. 20:04:24

@Martinm5: "Szerinted naponta hányszor és milyen témában vonulnak ki?
A napok többségében a f@szukat verik meg análfűrészeznek."

Te már csak tudod. Te is ott fűrészelteted az ánuszod vagy fogalmad sincs miről beszélsz. Ha ez utóbbi, akkor a hozzád hasonló szakértőkről már leírtam a véleményem.

eladopatron 2010.04.26. 20:09:23

Análfűrészt csakis Svédországból, Aldiból.

Csavarhúzós 2010.04.26. 20:23:47

Szerintem ketté kell választani a nyugdíjat és a fizetést.

A fizetés legyen pont annyi, amennyiért kellő számú megfelelő ember marad a pályán, tudva azt, hogy
-az átlagnál életveszélyesebb a hivatás
-nem nyugdíjas állás, ha már fizikailag nincs a topon, más munka után kell néznie.
Nyilvánvaló, hogy fokozatosan emelve a fizetést, egyszer csak eléri azt a szintet, ahol pont elegen lesznek motiváltak a kommandós, tűzoltó pályához. Hogy közben esetleg elégedetlen, az magánügy - előfordul ez patológustól betanított munkásig sokféle munkakörben. De ez nem ok arra, hogy ne megfelelően végezze a munkáját - lásd miskolci paneltűz, ahol hagyták bentégni a tűzoltóságra betelefonáló családot. Arra ok, hogy odébbálljon, és jöjjön helyette más, aki ennyi pénzért is csinálja. Ha pedig nincs más, akkor emelni kell a fizetést, szóval ez ennyire egyszerű.

A nyugdíj pedig öregkorban jár. Ami engem illet, a nyugdíjat is megreformálnám, mert jelenlegi rendszerben arról szól, hogy a rövid életűek nettó befizetők, a hosszú életűek pedig nyernek. Ez ma, a génvizsgálatok korában, amikor egyre pontosabban lehet saccolni a várható életkort, előbb-utóbb elégedetlenséget fog szülni. Sajátszámlás rendszer kell és versengő biztosítók. Utóbbiak abban versengenek, hogy a fix alapösszeget benyelve mekkora életjáradékot fizetnek. Ma még morbidnak hangzik, de megjelennének az olyan hirdetések, hogy "tumorgénekkel+igazolt dohányzással akár dupla nyugdíj!". Ez lenne igazságos szerintem.

hubertusz 2010.04.26. 20:26:21

A tűzoltóktól én sem sajnálom. A kommandós egy biztonságos szakma, csordában, állig felfegyverkezve támadnak. Pl. egy rektort... Erőszakos, nagy felfegyverkezett állatokkal ők sem foglalkoznak, mert az veszélyes. Na most nehogy már rongálják a nyugdíjalapot, amikor nyugdíjas Mari néni vagy eszik, vagy megveszi a gyógyszerét, vagy fűt.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 20:27:16

@nemjogasz: Mondjuk én is kommandóztam tizenegykét évesen :D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.26. 20:32:52

mennyi irigy szarhazi lakik ebben az orszagban..:-DDD

kispajtasok, el lehet menni es lehuzni 25 evet egy parancsuralmi rend szerint mukodo munkahelyen...

mondjuk pont akiknek ekkora a pofajuk szoktak kibukni az elso 3 evben:-)

es azt is vegyuk figyelembe, hogy az az 1700 ember a tobbtizezer (szazezer?) fos fegyveres erok kremje. ennek a tudasnak a vilagon mindenhol ez az ara - marmint aranyaiban ugye, mert egy leszerelt 35-30 eves swatos, vagy ex df-es az ottani oregsegi atlagnyugdijnak kapja meg a ketszereset.

az az allam ugyanis amelyik nem fizet kello nyugdijat a kommandodsainak az profin kepzett es jol szervezett fegyveres bunozoi csoporttal fogja szemben talalni magat elobb-utobb..

na? emlekszik meg valaki a kommondor kommandora? es mi lett amikor nem fizettek meg oket rendesen?

Thresher 2010.04.26. 20:36:29

Jézusfasza...

Az jó pár embernek nem jutott el az agyáig, hogy azért nincs ennyi ibolyaszagoló vagy mankós kommandós, mert jól végzik a munkájukat, és nem hagyják hogy valamilyen ukrán díler fejbelője?

Meg a másik: Hogy az orvos-tűzoltó miért nem kap többet: mert mondjuk nekik a golyóálló mellény nem munkaruha...

Én nem irigylem tőlük a lóvét, ment már el nagyobb pénz nagyobb huncutságokra, bár kiváncsi vagyok mennyit kapnak a tűzszerészek, akik 100 kilós bombákat hatástalanítanak a belvárosban...

fgzb 2010.04.26. 20:46:00

Gyerekkorobban én is kommnadós voltam a kisszobában és a homokozóban. Aztán szobatiszta lettem és rendes szakmát választottam magamnak!

fgzb 2010.04.26. 20:47:51

Gyerekkoromban én is kommandós voltam a kiságyban majd a homokozóban. Aztán szobatiszta lettem és rendes foglakozást választottam magamnak!

fgzb 2010.04.26. 20:50:25

"az az allam ugyanis amelyik nem fizet kellő nyugdijat a kommandodsainak az profin kepzett es jol szervezett fegyveres bunozoi csoporttal fogja szemben talalni magat elobb-utobb.."
Az az állam amely nem becsüli meg a szakembereit, ápolónőit, munkásait, orvosait, tudósait az pont olyan szarfaszú senkiházi ország lesz mint Magyarország!

Rock me Amadeus 2010.04.26. 20:51:11

Vicc! Ebbe még a szakközép és a főiskola is beszámíthat, azaz 12-14 munkaviszonnyal nyugger lehet. Mindamellett még dolgozgatnak a "súlyos egészségkárosodásuk" ellenére is a biztonsági cégekben, persze többnyire a szürkegazdaságban, szóval duplán szívja le az államot.
Fűnyíró!

Rock me Amadeus 2010.04.26. 20:51:54

A gyerekem biztos kommandós lesz, előbb fog elmenni nyugdíjba, mint én.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.26. 20:52:42

a tűzoltót felgyújtani

a kommandóst lelőni

oszt jóvan

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.26. 20:55:08

@fgzb: mar megint a mindenfele demqagog suket duma...

de biztos irodik majd valahol errol is egy poszt es ott aztan kurvara aktualis leszel.

addig tedd felre;-)

munkamacskák gazdija 2010.04.26. 20:56:52

Lassan meg kell nevezni azokat az idiótákat, akik jól képzett embereket 40 éves koruk előtt nyugdijaztak.

Mert ez a lista mai állás. Nem ma ment nyugdijba a 36-38-40 éves kommandós. Hanem jó pár éve.
Volt egy rossz döntés, amikor arra ösztönözték őket, hogy menjenek el és a fiúk leboritottak fiatalon nyugdijba.
Egészségkárosodásról nem is beszélhetünk. Az állandó edzés inkább javitott az állapotukon.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.26. 20:56:54

@Rock me Amadeus: ha te kikepeznel egy harcikutyat, akkor utana eheztetned?

vagy igyekeznel ugy tartani, hogy lehetoleg hozzad maradjon huseges?

FGSuperman 2010.04.26. 20:58:08

ezt a demagóg szar hozzáállást

el lehet menni rendőrnek, katonának tiszta szívvel
de az persze büdös az emberek jórészének
valamit tenni a társadalomért, a közért az nem, bezzeg gondolom a segélynél, támogatásnál a sok megmondóember az első sorban van
szerencsétlen hülye lófaszjóskák

biztos több postás halt meg munka közben, mint kommandós, de erről nem a kommandósok tehetnek
tessék írni a Magyar Postának, hogy képezzék ki ninjának a postásokat és akkor azok is oda-vissza megbasszák a házörző pittbullt és semmi bajuk nem lesz:-)
lehet azért nem sérül meg egy kommandós, mert napi 8 órában arra edz, készül, hogy ez ne történhessen meg
betartja a munkahelyi-szakmai fogásokat - nem úgy, mint a részeg kőmüves, meg a biztosítás nélkül dolgozó ács-állványozó
persze más kérdés, hogyha egy kommandós megsérül kiképzés vagy bevetés közben azt nem verik nagydobra

gratulálok azoknak a hüjéknek is akik azt bizonygatják, hogy a rendőrök, katonák, tűzoltók nem végeznek megterhelőbb munkát egy gyári munkásnál - hát egy lóphaszt a seggetekbe
nyilván megterhelőbb meginni reggel két-három sört és úgy állni a gép mellett vagy vinni a malterosvedret:-), de azért egyszer megnézném mennyire szívesen mész be egy égő házba, vagy dobáljon macskakövekkel téged 20-admagaddal 500 féreg
biztos megállnád a helyed - persze

ostobák
terrorelhárításnál 2-szeres szorzó van
ergo 12.5 év szolgálat elég is neki a 25 évhez

a fizetés témaköréről
akkor miért nem reklamál senki közületek nagyokosok, hogy egy kezdő rendőr az adójóváírással csúszik kb a nettó 80ezer forint fizetés fölé
persze ti ennyiért nyilván dolgozni sem mentek el, mert büdős a meló + ha mégis akkor minimálbér után adóztok, a többi zsebbe
tisztelet a kivételnek - mondjuk kevés van:-(
irreális, hogy az ezeken a pályákon dolgozó embereknek kihasználják a "szolgálni akarásukat" - de szép kifejezés:-) - és szarér'-húgyér' dolgoztatják őket, sokkal szigorúbb körülmények közt, mint arról itt a sok pojáca bármit is tudna

fgzb 2010.04.26. 20:59:34

Az az állam amely nem becsüli meg a szakembereit, ápolónőit, munkásait, orvosait, tudósait az pont olyan szarfaszú senkiházi ország lesz mint Magyarország!

Nem kedves Sipi, ez így van!Ha nem hiszed nézz körbe az országban!

FGSuperman 2010.04.26. 21:02:54

@FGSuperman:
oszt jónapot:-)

ez lemaradt - nehogy harag legyen:-D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.26. 21:04:56

@fgzb: latom tul gyorsan gepelek, vagy magyarul nem ertesz.

ez itt nem a "sirjunk egy kozhelyeset a sok tolvaj korrupt orvosert" poszt, hanem a fegyveres erok kulonleges egysegeinek korai nyugdajaztatasat es nyugdijat boncolgatja.

adamantium 2010.04.26. 21:11:42

@killermoney: hát azért az a kommandós aki 24 órázik az év 365 napjából 360 on szerencsére nem kell bevetésre menjen, tehát úgy 99% esélye van, hogy ne történjen semmi, persze azért nem úgy alszik mint ha nem lenne ügyeletben. de vegyünk pl egy traumatológust mert ugye baleset mindig van: ha ő 24 órázik akkor garantáltan 50 esetet el kell lásson ha nem százat mégse megy 36 évesen nyugdíjba hanem 65 évesen és jellemzően nem 150 ezret fog kapni. erre biztos azt mondod, hogy a kockázat nem ugyanaz: hát igen kevesebb verekedés van a kórházakban de annál több vér, baktérium meg vírus, nem tudom melyik a jobb

fgzb 2010.04.26. 21:14:01

Sipi: esetleg szólhatnál egy-két szót a korrupt HM-ek viselt dolgairól!

fgzb 2010.04.26. 21:16:25

FGSuperman:
"vagy dobáljon macskakövekkel téged 20-admagaddal 500 féreg"
Igen , a maszopos pribékek jól végezték a dolgukat 2006 októberében!!

adamantium 2010.04.26. 21:18:11

@Thresher: hát igen nem munkaruha a golyóálló mellény de próbáltál te gumírozott ólomkötényben ami legalább olyan nehéz mint a golyóálló mellény egy 6 órás műtétet végigállni miközben hátulról 1000 Wattnyi lámpa világítja a fejedet? szal hagyjuk már az ilyen rettenetes munkaruhás témákat

Rock me Amadeus 2010.04.26. 21:20:47

Legyünk a 10 milliós kommandósok országa. Csak ki tartja majd el őket? Kb. 50 évig kap nyugdíjat 12,5 évért? Remélem bejön idővel, hogy tiltják a munkát a nyugdíj mellett. Egyből lenne munkahely százezrével.

adamantium 2010.04.26. 21:20:51

@FGSuperman: hát a kezdő orvos az nettó 90 ezret kap és 6 éves egyetemet végez ehhez, és akkor még nincs para, később se garantált

Rock me Amadeus 2010.04.26. 21:22:11

Ide kapcsolódik, hogy a színészek is kapnak jókora kedvezményt. A Gesztesi is nyugdíjas immár.

FGSuperman 2010.04.26. 21:24:39

@adamantium: vér, vírus, baktérium ellen elég jól lehet azért védekezni

golyó, kézigránát ellen nehezebb

az orvos steril körülmények közt dolgozik, a kommandós kevésbé

Thresher 2010.04.26. 21:26:06

@adamantium: Nem vagyok orvos, de mi a rákért kell ólomkötényben 6 órát műteni??? És a műtétben nyilván az is orvos is meghalhat ugye?

Ennyit a rettenetes dolgokról.

P.S.: Nem akarom az orvosok munkáját lebecsülni, de munkavégzésük során nincsenek életveszélyben..

FGSuperman 2010.04.26. 21:26:08

@fgzb: te töketlen
szerinted ha más kormány alatt történik, akkor hagyják szétverni a belvárost

ostoba bugris

Rock me Amadeus 2010.04.26. 21:26:38

@FGSuperman: nyertél, igazad van, jó láblógatást!

adamantium 2010.04.26. 21:28:16

@FGSuperman: és hogyan védekezel áruld már el? nem veszel levegőt, nem nyúlsz a beteghez, egész testes gumiruhát veszel fel oxigénpalackkal? a szike átvágja a kesztyűt pont ahogy a repesz a golyóálló mellényt, a fertőző osztályo vagy a szeptikuson ahol mindenkinek rohad valamije az ugye steril környezet? szóval ez egy gyenge érvelés volt asszem egyetérthetünk

adamantium 2010.04.26. 21:30:52

@Thresher: hát ne haragudj de amikor egy törésre felteszed a lemezt akkor műtét közben röntgenezel elvégre jól szeretnéd felrakni azt a lemezt, ha te mind a két kezed meg lábad vagy a gerinced törted össze akkor lehet nem is elég a 6 óra. mit szólnál hozzá ha vakon raknák beléd a lemezt és műtét után közölnék, hogy bocs de rosszul áll a törés újra kell csinálni és ezt ötször mondjuk. azt meg nem várhatod, hogy leszáradjon a töke a sok röntgensugárzástól, arra való az ólomkötény, simán van 10 kiló a 0,5 milliméteres

FGSuperman 2010.04.26. 21:31:36

@adamantium: azt leszögezhetjük, hogy az orvosnak egyszerűbb az élete a körülmények szempontjából

orvos
fix steril körülmények, szépen megvilágítva

kommandós
változó időjárás (hőmérséklet, pára), napszak (fényviszonyok), esetleg különféle gázok + egy ismeretlen helyen kell dolgoznia - miután lehet, hogy 3-4 órát guggolt az ablak alatt egy párkányon - és jelszóra van pár másodperce, hogy elvégezze amiért ott van, remélhetőleg jó döntéseket hozva a saját, társai illetve a túszok és a bűnöző testi épségének megvédése mellett

NoMojito 2010.04.26. 21:32:02

Ez egy elég speciális munka és képzés. Ebben a korban a világon bárhol megvan a nyugdíj. Egyszerűen e kor felett alkalmatlan lesz az ember. Aki úgy érzi ez a lottó ötös, mehet jelentkezni. Sokan úgy sincsenek. Az persze érthető hogy van sok más szakma ami elismerésre méltó, és nagyobb anyagi megbecsülést érdemelne, de nem ez a sok, hanem a többiek kapnak szégyentelenül keveset.

fgzb 2010.04.26. 21:33:05

Minden rendszer jól megfizeti a saját pribékjeit!
De azért van egy határ!

fgsupermen: gondolom te egy nyugdíjazás előtt álló szuperkommandós lehetsz, legalábbis a vulgáris stilusod erre enged következtetni!
Jaj, csak be ne támadjál, vazze!

FGSuperman 2010.04.26. 21:33:53

@adamantium: tudod ilyenkor mondják azt sokan, hogy előre tudja mennyit fog keresni

természetesen jobban meg kéne fizetni őket
de még nagyon sok más embert is ebben az országban

nem hiszem, hogy bárki aki dolgozik annyit kéne keressen, hogy épphogy megéljen egyik hónapról a másikra
szarul van ez így

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 21:34:19

@FGSuperman: Hány túszejtés van egy évben kis országunkban. Úgy látom neked valószínűleg van erről infód.

Egyébként, ha lettél volna orvos, nem akarnád ezt leszögezni.

FGSuperman 2010.04.26. 21:36:42

@adamantium: persze a szike átvágja a kesztyűt
igen a kommandós meg fejbelővi magát:-)
meg kell tanulni a szakmát 'oszt jónapot
nem kéne hadonászni a szikével nem légycsapó az:-P

a fertőző betegek esetében nyilván, ha az eset olyan az orvosnak is van védőruhája amit felvehet - maszk meg mit tudom én mi

adamantium 2010.04.26. 21:37:53

@FGSuperman: egyszerűbb az élete, na akkor cáfoljunk sorban: steril körülmény a fertőzőn vagy a szeptikus osztályon, viccelsz? a megvilágítás ok
azért 1000 Watt műtőlámpa alatt meleg tud lenne még ha van légkondi is, gázok? tudod mennyi alatatógázt szív be a műtőszemélyzet és nem lehet elaludni műtét közben, vannak 8-10-12 órás műtétek és állni kell egy 1*1 méteres területen vagy még kisebben, közben nagyon kell figyelj mihez nyúlsz, mit csinálsz, nem lehet nyújtózkodni, vakarózni. azért megnézném egy kommandós élete során hány ember életéről dönt mert nem egy sebész van aki már 10 ezer műtéten túl van, az ugye kb ugyanennyi döntés életről halálról. szóval elhiszem, hogy a kommandós állás terhelőbb mint a könyvtárosi de azért jó párat össze tudnék vele hasonlítani

FGSuperman 2010.04.26. 21:38:08

@adamantium: a bocsról jut eszembe, hogy orvoséknál kicsit mintha több lenne a műhiba, mint kommandóséknál

FGSuperman 2010.04.26. 21:40:04

@fgzb: nem hinném, hogy vulgárisabb lenne a stílusom, mint annak akinek írtam amit írtam

gondolom feltűnt, hogy a többi hozzászólásomat nem bazdmegekkel kezdtem és fejeztem be

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 21:40:11

@FGSuperman: esetszámhoz képest töredéke az orvosi műhibák a kommandósokéhoz képest

ubetterwatchout 2010.04.26. 21:41:01

partalan a vita. a magyar ember mindig is irigy volt az is marad. tokmindegy h jar e egy fizetes, jutalom, nyugdij vagy nem.
nyafogas az megy barmikor. hogy tegyenek is valamit a kibaszott eletukkel az mar melos, az nem megy.

itt kernek minden erintettet h szarjon ra az itt hepciaskodo barmokra. akinek nem tetszik a rendszer, nezzen el a tavolba.
utalom az ilyen kis semmilyen beszolokat hogy a rendori nyugdij azert kocsogseg mert a rendor haveromnak van sportkocsija...

lehet jelentkezni szolgalatra. nem tilos. neked is lehet akkor ilyen nygdijad ha meg nem jelentkeztel pofa befog, es reccskazz valami leszbikus videora.

Ha meg jelentkeztel csak kibuktal, akkor meg lehet halatadni az istennek h van olyan melo is h vasutas.
jah nem h nem rendor vagyok, de meg nem is elek Magyarorszagon

Rock me Amadeus 2010.04.26. 21:41:02

Eddig hány kommandós halt meg/rokkant meg akcióban?

adamantium 2010.04.26. 21:41:11

én például sokkal veszélyesebbnek tartom a mélytengeri ipari búvárkodást, hát ottan aztán van esélyed meghalni, minden egyes merülés mondjuk 300 méterre olyan mintha meglátogatnád ossama bin ladent, vagy egy HIV+hepatitis C-st műtenél

Thresher 2010.04.26. 21:41:51

@adamantium: Erre meg csak azt mondom, hogy nem minden orvos csinál ilyen műtétet, és aki csinálja, se mindig...Míg a kommandós vagy teli tárral megy ki, megkockáztatva hogy nem megy haza többé az asszonyhoz, vagy sehogy.

BTW, nem védeni akarom a kommandósokat, de vegyük ésszre hogy nem ugyanaz meló a kettő... Orvosnak (majdnem) mindneki mehet, seggelés kell hozzá meg memória, illetve ne hányja össze magát a vér láttán, míg kommandósnak csak a legjobbak és a legképzettek mehetnek... Erre mondják hogy rossz kommandós nincs, mert az már rég halott. Rossz orvosokról meg ugye szó ne essen...

FGSuperman 2010.04.26. 21:41:55

@órarugógerincű felpattanó: egy kommandóst nem csak túszejtésre vetnek be

adamantium 2010.04.26. 21:42:35

@FGSuperman: többen is vannak, meg az esetszám (orvos-beteg kapcsolat) az 100 millió egy évben, a rebiszesek hány ártatlan embert lőttek le pár éve? szerintem az súlyos műhibából kitesz pár évet

FGSuperman 2010.04.26. 21:44:06

@adamantium: le nem nézném az orvosokat

de az alapvető különbség, hogy az orvos mások életéről dönt - ha ezt döntésnek nevezzük - nagy felelősség

a kommandó, rendőr, tűzoltó minden nap a sajátját áldozhatja fel

vajon te melyiket választanád?
vagy a többség?

Thresher 2010.04.26. 21:44:39

@adamantium: Mélytengeri búvárkodás? És hol lehet Magyarországon 300 méterre lemerülni? :D

Mert akkor most mondhatom hogy jaj szegény asztronauták, de alul vannak fizetve! :D

fgzb 2010.04.26. 21:45:04

Fgsupermen: a "vazze" szó nem egyenlő a "b@zd meg" és egyéb változatú káromkodásokkal!
Lövöldözés helyett inkább iskolába jártál volna!

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 21:45:23

@FGSuperman: Már csak azért se, mert olyan nemigen fordul elő, gondolom. Adócsalók begyűjtésére, meg a putri kipakolására. Ja és rektorok elfogására. Bizony ezek előtt biztos végigfut az agyukon, hogy vajon élve megússzák.

FGSuperman 2010.04.26. 21:45:53

@adamantium: ez így van
csak ki a tököm ás azért egy 300 méteres gödröt a Balatonba:-)

Thresher 2010.04.26. 21:45:56

@Rock me Amadeus: És hány tűzszerész? Most komolyan az a gond hogy vigyáznak az életükre?

adamantium 2010.04.26. 21:48:45

@Thresher: hát ipari búvárok magyarországon is vannak, mondjuk nem 300 méterre merülnek csak 20-30-40 re de az is kockázatos tud lenni. na aztán az űrhajósok azok milliószor jobban ki vannak válogatva mint a kommandósok, mert ugye a kommandós az ha megsebesül akkor bemegy a kórházba, de az űrhajós az ha megy a hasa akkor nem ugorhat le Houstonba egy kis gyógyszerért, maga kell megoldja :)
@FGSuperman: hát amikor egy rohadó HIV, Hepatitis, rüh, tetű, TBC meg mittudomén mivel megáldott beteget műtesz akkor nem csak a beteg élete van veszélyben mert úgy félsz minden éles tárgytól mint te egy 0.50 Browningtól

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2010.04.26. 21:48:48

a nyugdíj és a fizetés két külön dolog.
Vagyis nem, nyugdíjjárulékot a fizetésből vonják, vagyis, hogyan lesz a 80ezres fizetésből 12,5 év alatt 150ezres nyugdíjnak megfelelő fedezet?

FGSuperman 2010.04.26. 21:51:34

@adamantium: ez egy fura dolog
ha 50-szer felszólítják a járókelőket-lázadókat, hogy oszlás van akkor söprés van onnan

sajnálom azokat akik megsérültek, de kíváncsi lennék, hogy hányan voltak addig tüntetők amíg nem volt bajuk, mert utána nyilván egyből ártatlan mindenki

hányat sírtak-rítak, mint a fürdősqrva, hogy ártatlanul bilincselték meg őket, aztán lehetett egymás után látni a videókat a youtube-on hogy bizony nekimentek a rendőrsorfalnak, dobálták őket, köpködték a rendőröket

aki keresi magának a kalandot az adrenalinlöketet az mennyen el egy adventure parkba, vagy ha fasza gyerek mehet Kambodzsába aknát szedni, ne a belvárost bassza szét

Németh András 2010.04.26. 21:52:01

És van pár ezer ember ebben az országban aki éves szinten milliárdos tételben teszt szer bevételre.... (off shore, kiskapuismerő, kapcsolatitőkeerős, vagy egyéb nem is illegális csak épp etikátlan módon)

Egy ilyen kifizetné zsebből az összes nyugger kommandóst.
10 másik az összes orvost, meg kb 100 az összes segélyből élő mélyszegényt...

De ez a pár ezer bedobja a pórnépnek a gumicsontot akik jó kutyaként ugranak is rá oszt acsarkodnak egymással, a Döbrögik meg röhögve nézik őket....

Hajrá magyarok, hajrá Magyarország!

Ezért is tartunk itt ahol tartunk :(

FGSuperman 2010.04.26. 21:52:51

@fgzb: várhatóan több iskolám van mint neked, és nem azért mert iskolákat üzemeltetek:-)

adamantium 2010.04.26. 21:54:41

@FGSuperman: a nagy része megérdemelte a verést, de azért közvetlen közelről kilőni az ember szemét az egy kicsit sok, még ha a lábára lőttek volna durva sóval hagyjám de ha fejbe lősz valakit akkor azt nem oszlatási célból teszed még ha gumiból is van a lövedék

fgzb 2010.04.26. 21:55:27

fgsuperizé: a két faiskola is bele számít?

pakesz (törölt) 2010.04.26. 21:56:20

@Thresher: te egy igazi s3gg vagy...
kommandost az altalanos orvossal osszehasonlitani???
az agysebeszt hasonlitsd ossze aki 12 orat mut a kommandossal mert azok vannak pariban...

adamantium 2010.04.26. 21:57:24

@FGSuperman: a discoveryn láttam egy filmet erről: afganisztánban a helyiek 200 dollár/hó-ért szedik az aknát egy szál golyóálló mellényben és bukósisakban kézi fémdetektorral meg késsel, na az se egy életbiztosítás

pakesz (törölt) 2010.04.26. 21:57:38

@adamantium: hat nem mintha vedeni szeretnem azokat a zsarukat de nekik ugy volt kiadva hogy nem veszelyes...
mondjuk jozan paraszti esszel elgondolva ritka nagy barom volt aki fejmagassagban lott...

Thresher 2010.04.26. 21:58:22

@adamantium: Facepalm....Tényleg szar az űrhajósoknak? :D És azokból is sok van MO-n! :D

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:00:04

@FGSuperman: Csakhogy ott nem volt rendőr egy szál se. Csak hasonló jelmezbe bújt söpredék. A rendőrök ugyanis szakszerűen és törvényesen járnak el.

adamantium 2010.04.26. 22:00:54

@Thresher: te hoztad fel példának őket

szürke_tag 2010.04.26. 22:01:57

Ez teljesen felháborít. Én aki lakcímnélküli vagyok egy nyomorult kis 10 nm es szobába élek, napi 10 órát programozok és nem keresek havi 50 000 et 32 éves munkaviszonyom van. Nem tudom sajnálni a kormányőröket a rendőröket. Ha nem tudják elvégezni az uralkodók megvédését tovább, menjenek el kubikosnak. Egész szolgálati idejük arról szólt, hogy nyalták a miniszterek seggét, ez tényleg egészségkárosodást okoz. De önként vállalták, senki nem kényszerítette őket. Semmi nyugdíjat nekik maximum 3 hónapig de csak max 50 000 Ft ot. A tűzoltó az legalább tett valamit az asztalra, de az agyhalott zsaru, kormányőr semmit. Az aktatologató pedig abszolút semmit.

adamantium 2010.04.26. 22:02:16

@pakesz: mivel parittyával is ki tudom lőni egy ember szemét, vagy betöröm a fejét, csak egy gyengeelméjű hihette, hogy a gumilövedék nem okoz kárt ebben a magasságban

Thresher 2010.04.26. 22:02:45

@pakesz: Lehet hogy segg vagyok, de te nem gyengén vagy disszlexiás, vagy kibebaszott lusta visszaolvasni... Tudniillik az orvos-kommandós párharcot a korábbi kommentek alapján hoztam fel.

Siess, mert kihűl a kakaód!

2010.04.26. 22:04:07

Sok esetben van aránytalanság a világon. Ez is lehet egy ilyen, bár én valóban nem ismerem egy kommandós mindennapjait.

szürke_tag 2010.04.26. 22:04:44

Én ezeket a rendőri fizetéseket is felülvizsgálnám a Fidesz helyett, persze aki polgárokat vert attól a kifizetett nyugdíjat is visszakövetelném. Milyen alapon kap nyugdíjat azok adójából akiket megvert.

FGSuperman 2010.04.26. 22:05:12

@órarugógerincű felpattanó: az az adócsaló akit ők gyűjtenek be, az nem egy hajlott hátú kis főkönyvelő
azoknak van fegyverük elég jó százalékban

akit ők gyűjtenek be, arra nem véletlenül őket küldik

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:05:26

@szürke_tag: Mondjuk, ha havi 50K-ért programozol, akkor valamit nem jól csinálsz. Lehet jobban járnál a teszkóban polcpakolással, többet keresnél kevesebb idő alatt.

Thresher 2010.04.26. 22:06:20

@adamantium: Hajh...

Jó, megmagyarázom... Jöttél a mélytengeri búvárokkal, akik 300 métert merülnek..van ilyen, csak elég kevés ebben az országban. Én meg a tisztánlátás kedvéért felhoztam az asztronauta példát, hogy lásd, a 300 métert merülő búvárok nem képezik itt a vita tárgyát...Ahogy az űrhajósok sem.

Lemetélted?

(Én 2 sörön vagyok túl, nem tudom te mennyin lehetsz! :d)

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:06:41

@FGSuperman: Magyarország a fegyveres adócsalók országa. Ne tessék mán kábítani.

FGSuperman 2010.04.26. 22:08:16

@adamantium: ha az űrhajósnak megy a hasa nem nagy gond
könnyen megoldható - fosol 'oszt jónapot - eggyel nagyobb szkafandert kell felvenni:-)

ha az orvos egy ebolás beteget műt, nyilván nem spagettipántos melltartót és valagba vágó tangát visel

browningtól nem kell félni - attól kell esetleg akinél van:-)

Thresher 2010.04.26. 22:08:22

@szürke_tag: Minden rendőr ver polgárt, ha csak nem külföldi a ludas...Vagy mire érted a polgárt?

FGSuperman 2010.04.26. 22:12:06

@adamantium: persze közvetlen közelről
szemgödrébe támasztott a puskacsövet nem?

a gumilövedék nem úgy viselkedik, mint egy fémköpenyes
meg ha 20 méterrel a lába elé lövik is felpattanhat, megpattanhat bármi a levegőben, lehet hibás a lövedés, stb.

megnézném én azt az embert aki egy gumilövedékkel célzottan kilő egy szemet

Thresher 2010.04.26. 22:13:33

@órarugógerincű felpattanó: Akkor az első marslakóig eléggé egyértelmű a helyzet. :D

adamantium 2010.04.26. 22:14:08

@Thresher: hát akkor gyengén bírod, én a mélytengeri búvárt arra hoztam fel, hogy az egy veszélyes meló a tied meg ahhoz képest az óvodába járás veszélyességével bír

FGSuperman 2010.04.26. 22:14:13

@órarugógerincű felpattanó: ilyen alapon állampolgár sem volt ott, mert az tiszteletben tartja a törvényt

igazad van - neutronbombát kellett volna dobni Budapestre
persze

szürke_tag 2010.04.26. 22:15:35

@órarugógerincű felpattanó: Igen de lakcímnélküliként nem vesznek fel.

szürke_tag 2010.04.26. 22:16:22

@Thresher: felvonuló állampolgárt.

FGSuperman 2010.04.26. 22:17:16

@szürke_tag: nem azokéból kapja, hanem azokéból akiket nem:-)

talpi 2010.04.26. 22:17:58

Kedves Mindenki!
1. Szeretnélek tájékoztatni Titeket, hogy a világ minden országában a fegyveres erők és testületek tagjai korkedvezményben részesülnek a nyugdíj szempontjából.
2. Nyugdíjazásuk után nincs részükre tiltva, vagy korlátozva a munkavégzés.(sőt nagyon keresettek)
3. Nyugdíjazásukkor általában végkielégítést is kapnak (nálunk nem)
4. Tudjátok sok okoskodó a fegyveres erők és testületek tagjai esküt is szoktak tenni belépésükkor, amiben van egy furcsa rész amit ti biztos nem értetek: ....."életem árán".....
sajnos néhányan kellett, hogy teljesítsék az esküben foglaltakat.
5. Amúgy igazatok van dögöljön meg a szomszéd tehene is ....
én így szeretlek Magyarisztán!

adamantium 2010.04.26. 22:18:30

@FGSuperman: azért mondjuk egy LAR Grizzly 50BMG, vagy a magyar "gepárd", hogy hazafiasak legyünk 2-3 kilométerről leszed a golyóállómellényen és a kerámiabetéten keresztül, ugyanúgy ahogy a szike is átmegy az extra vastag "sötétbarna" biztonsági kesztyűn még ha veszel alá cérnakesztyűt is mert ugye mind a két szakmában vannak biztonsági felszerelések csak nem mindig elegek

adamantium 2010.04.26. 22:19:52

@FGSuperman: mintha erre volnának szemtanuk is, 10-20 méterről közvetlenül fejre, erről folynak a perek

FGSuperman 2010.04.26. 22:20:04

@órarugógerincű felpattanó: :-)
hát azt a lúzert aki nem ad számlát egy kazánbekötésről vagy egy kiló paprikáról az aluljáróban azt nem a kommandó viszi el

oda azért akkora állomány kéne, hogy klónozni kéne őket ezrével:-)

Thresher 2010.04.26. 22:20:29

@adamantium: Én munkám? Melyik?

(Gyerek, nem vagyok se részeg, se spicces, de kurva nehéz téged követni)

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:20:45

@FGSuperman: Ha az állampolgár betartaná a törvényt, akkor még ennyire se kellenének a rendőrök. Mondjuk a nagy többségük most sem ér egy ruppót sem. A rendőr az, aki törvényesen tesz a törvénytelen cselekedetek ellen. Ezért fizetjük. Ha ő maga is törvényt sért akkor nem hogy semmivel sem jobb az állampolgárnál, hanem sokkal rosszabb.

FGSuperman 2010.04.26. 22:21:13

@órarugógerincű felpattanó: az nem úgy van, hogy aki Fideszre szavaz az polgár, a többi meg kommunista, náci, stb?

:-)

FGSuperman 2010.04.26. 22:22:58

@szürke_tag: akkor viszont megérne a dolog egy ombudsmant, mert gondolom, hogy aki azt a munkát csinálja, mint te és van lakcíme, az nem 50-et kap

neked is annyit kéne kapnod, mint ő és akkor lenne lakcímed is

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:23:07

@FGSuperman: Ezt ne tőlem kérdezd. Bár végül is válasz helyett pont jó.

FGSuperman 2010.04.26. 22:24:34

@adamantium: persze és lőhetnek arcba is

adamantium 2010.04.26. 22:24:50

@Thresher: akkor az általad dicsőített és eszméletlenül nehéz kommandós munkához képest, így jobb?

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.26. 22:25:17

A tűzoltókkal a világon semmi bajom. Ott valóban meghalhat az illető és volt is rá példa (Műegyetemi tűz).
Ráadásul a tűzoltó a munkája során érintkezésbe kerül mindenféle vegyianyagokkal ami biztos hogy nem a hosszú élet titka.

A rendőr / kommandós / katona az már egy másik világ.

Nézzük sorban őket:

Rendőr.
Őőőő mikor öltek meg rendőrt szolgálat közben?
Valamikor a Kádár rendszerben a Sós Imre féle bagázs, hát az volt vagy legalább 30 éve.
Ezzel szemben derék rendőreink milyen kimagasló munkát végeznek?
A "munkavégzésük" a tipikus legkissebb ellenállás irányába megy.
Inkább nem csinálnak semmit hogy ne csináljanak maguknak gondot. Inkább csak azzal keménykednek akikről tudják hogy nem ütnek vissza.
Az egyik haver kiadta albérletbe a lakását a bérlő előre kifizetett 3 hónapot.
3 hónap után érdeklődött hogy akkor mi lesz tovább.
Időközben kiderült hogy az albérlőnek bérlőtársa akadt aki most szabadult a börtönből.
A havert megfenyegették hogy megölik ez a lakás már az övék, kapja be.
Elment a vajdához. A vajdát is megfenyegették.
Elment a rendőrségre feljelentést tenni, a rendőrök széttárták a kezüket, hogy sorry, indítson polgári peres eljárást, hiába mondta nekik hogy életveszélyesen megfenyegették stb.
Mondtam neki hogy Zsolti nagy marha vagy, azt kellett volna mondanod hogy a Magyar Gárda foglalta el az albérletet és Gárdista ruhában masíroznak fel alá egész nap.
Biztos lehetsz benne hogy 5 perc alatt kinn lett volna az egész kommandó.

Nézzük a kommandósokat.
Nem nagyon hallok olyat hogy fegyveres ámokfutókat szereltek volna le a fiúk, illetve egy bankrablót lelőttek.

Katonák.
Szóra sem érdemes vicc az egész. Már akkor egy operetthadsereg volt az egész amikor én katona voltam. Egy rohadt kuplerájt nem tudnának megvédeni a striciktől nem az országot.

kuki123 2010.04.26. 22:29:00

lehet én vagyok hüyle de ez nem 3 millió nyugger...

aztán csak nekem tűnik fel az a kibaszott nagy aránytalanság hogy a nők és a férfiak arányában?

a férfiak 60 évesen kipusztulnak

talpi 2010.04.26. 22:31:32

@prostatikus vogon jeltz:

Akkor nem figyeled a híreket:
pár éve Borsos Józsefet Engel Zoltán lőtte le amikor Tabányi harmonikaművészt akarta kirabolni, nem olyan régen közvetlen a határőrség integrációja után egy határőrből lett rendőrt lőtt le egy rendőrt szó nélkül egy bűnöző ha jól emlékszem Esztergomban.
Ez csak két példa és csak a rendőrökre vonatkozik. De két tűzszerész katona is, meg egy sima bokorugró is halt meg Afganisztánban, Irakban, ahol Téged is képviselt.
Most hirtelen csak erre emlékszem de biztos volt több is.

FGSuperman 2010.04.26. 22:32:22

@prostatikus vogon jeltz:

sajnos ez tényleg polgári peres
persze fel lehet jelenteni három embert egyedül, hogy megfenyegettek, majd azt mondják a bíróságon, hogy nem

minek adta ki a lakást ilyeneknek - mire számított?

katonáink több műveletben is részt vesznek a világban - mindenhol a többi résztvevő ország megelégedésére
és sajnos haltak is meg közülük

Thresher 2010.04.26. 22:34:51

@adamantium: Aham, szóval a gépfegyverrel rohangló kommandós munkája az óvodába járás nehézségével van egyszintben, a mélytengeri buvárokhoz képest...

Nagyon jó.

Akkor elmondom neked mégegyszer: Magyar kommandósokról beszélünk, magyarországon lévő valós munkafélével. Mélytengeri búvárok meg nincsenek itt, és ne gyere azzal, hogy 20-30 méter, mert az meg minden, csak nem mélytengeri mélység.

Szóval ha vitázni akarsz a kommandósok munkájának veszélyességéről, akkor ne olyan munkákat hozz fel ami nem létezik az országban.

Jó hogy nem bálnavadászokat hozol fel példának.

És a faszom dícsőíti őket, de ha te azt nem nehéz munkának hívod, akkor eléggé arcon leszel röhögve.

Thresher 2010.04.26. 22:38:34

@prostatikus vogon jeltz: Bizony, csúnya kommandósok, akiknek megadják magukat az emberek... Tényleg dögöljenek meg.

Most akkor tényleg jól értem, hogy az a baj, hogy nincsnek sűrűn utcai lövöldözések meg túszejtések? Sok a tévé srácok!

pakesz (törölt) 2010.04.26. 22:38:50

@Thresher: fussal neki meg egyszer annak amit irtam
segiccsek?
en az egyik ELIT csapatot hasonlitottam ossze a masik ELIT csapattal
a ket terulet meg az orvosi szakma meg a fegyveres testulet...

de jatsszunk a te primitiv modszereddel hatha igy felfogod ok?
a rendes specialista orvos aki tenyleg ert a dolgokhoz es nem csak vagnia kell ot 60 evesen engedik el csak nyugdijba, amikor egy senkihazi aktakukac aki csak a segget meresztette kb 3 eve(mert az eletet azt adja, de nagyon nem izgatja hogy melozzon is...) az mar 45 evesen elmehet nyugdijba, es esetleg annyit kap rogton nyugdijnak mint az a masik orvos a fizeteset

ja es hogy fokozzuk a dolgot, tudod letezik olyan orvos aki a leszazalekolasrol dont olyan egyedeknel akikkel a kommandos csak a fegyver masik oldalan maszkban talalkozik...

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:39:05

@Thresher: Nem a nehézségét vitatta senki, bár szvsz lehetne, hanem a többi munkához való kiemelt nehézségét és/vagy veszélyességét.

pakesz (törölt) 2010.04.26. 22:40:38

@pakesz: pillanat szoval nem volt elegge szajbaragos!!!
a specialista doki, az az ELIT, mig a senkihazi aktakukac aki csak a segget meresztette az az ALTALANOS

persze hasonlitsuk a kommandoshoz az atlagdokit LOL

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2010.04.26. 22:40:40

@FGSuperman: katonáink több műveletben is résztvesznek külföldön és szórják az adófizetők pénzét, jöjjenek haza üljenek a laktanyákba, és védjék az országot.
Mit keresünk mi ott? Persze, hogy veszélyben vannak, a magyarok sem örülnének ha több ezer kmről idetévedt katonák masíroznának az utcákon

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 22:40:51

@Thresher: Abszolút nem baj, sőt. Csak a másik oldal hozza fel állandóan az olyan esetek veszélyét, amik meg sem történnek. Aki pedig esélyre szeretne pénzhez jutni, annak ajánlanám a lottót.

tompus 2010.04.26. 22:41:19

Én nem irigylem tőlük. Csak simán megszüntetném a korkedvezményes nyugdíjt.

Thresher 2010.04.26. 22:45:56

@pakesz: Majd ha lement a vérnyomásod, és megtalálod a fotel alá gurult gyógyszered, akkor elmondom én is neked, megint mégegyszer: Az orvos-kommandós dolgot nem én kezdtem, valaki más, előttem, már korábban, és én mondtam erre azt hogy a kettő nem ugyanaz...

Erre te feljebb vitted a szinted, és -bár a fasz se tudja ki kért meg rá- azt mondtad hasonlítsam össze a kommandóst az agysebésszel... De még ha megtenném, akkor sincs az agysebész életveszélyben munkavégzés közben.

Szóval kérnék mindenki hogy hanyagoljon már ezzel az orvos témával, én is csak egy korábbi faszságra hoztam fel.

pakesz (törölt) 2010.04.26. 22:47:47

@Hkacsa: azert azt hozzatennem, hogy azok a kulfoldi misszioban levo katonak azok akik az igazi katonai munka legjavat elvegzik...
es azt is hozza kene tenni hogy ok tenyleg ertenek a munkajukhoz es tenyleg komolyan veszelyeztetik magukat
es azt is hozza kell tenni hogy fel millat keresnek
meg azt is hogy az nekunk nem kerul penzbe, mivel az USA kilora megvesz minket ja bocsi OFF volt :)

NoMojito 2010.04.26. 22:50:20

Azért elég beteg dolog orvosokkal összehasonlítani ezt a munkát.
Sírhatnak az orvosok is de nekik legalább van lehetőségük. Idővel egy jó orvos kereshet rendesen.
Magánpraxis, stb, el lehet jutni millás fizuig. Persze jónak kell lenni. Ezzel Aki meg a puska csövével megy szembe, van egy bértáblája, és csá. Az meg hogy kevés a valóban rájuk szabott meló, örüljön mindenki. Szívsebészre sincs szükségetek most de ha úgy alakul, hálapénzen kívül, be is térdelnétek neki hogy ott legyen a ha kell.

FGSuperman 2010.04.26. 22:50:30

@Hkacsa: nem gyilkolni vannak ott
újjáépítés meg ilyenek

persze engem nem zavarna ha itthon lennének, és az afgán faluban 500 év múlva se lenne iskola

pakesz (törölt) 2010.04.26. 22:53:00

@Thresher: ja tenyleg ezt irtad hogy az valasz volt...

amugy vegigolvastam azt a szalat, es mintha az olomkotenyrol enekelt volna valaki...
szoval megiscsak van olyan orvosi terulet ahol nem kozvetlen eletveszelyben van hanem "csak" megnovelik a rak eselyet

Bruhahaha 2010.04.26. 22:56:26

ezekben a szakmákban (kommandós, vonulós tűzoltó, tűzszerész, stb.) nem csak azt kell(ene) megfizetni, akár megfelelő nyugdíjjal, hogy a szolgálati rendszer 24/48 vagy akár egyéb elfuserált időbeosztás, ami tönkreteszi az embert néhány év alatt, hanem azt is, hogy ezek az emberek beavatkozáskor, nem tudják, hogy mivel, kivel állnak majd szemben és nem biztos, hogy megérik a holnapot, mert egy "ismeretlennel" veszik fel a harcot, legyen az egy fegyveres bűnöző, égő vegyi anyag raktár, fel nem robbant bomba, stb...És az, hogy folyamatban készenlétben kell lenni az sem egy idegnyugtató foglalatosság.
Néhány kiragadott példa:
Nemrég voltak nagy árvizek Mo-on, amikor 24/24-ben dolgoztak a tűzoltók, többen napokig távol a családjuktól, ti kritikusok megcsinálnátok ezt, havi 80k-ért? Vagy bemennétek-e egy házba, ahol bent vannak a lakók, miközben a pincében ott figyel egy gázpalack?
Infóparkban találtak 2 világháborús bombákat, szétszednétek?
Kimennétek letartóztatni egy maffia tagot?
Mert ők megcsinálják!!!
Ha bármelyik kérdésre igen a válasz, akkor meggondolkodj rajta, hogy tudnád-e ezt csinálni 62 éves korodig...ha nem akkor csend a neved és hallgass, ha igen, akkor menj el ezen szakmák egyikébe és csináld, mert rád van szüksége ezen szervezeteknek!
Ez csak dolog, amiről az elmúlt bejegyzések nem szóltak, de talán elgondolkodtató, hogy miért is lehet 25 év szolgálat után nyugdíjba menni vagy korábban pl. tűzszerészek...
Ezek a sorok nem az irodában csücsülő hivatásos tisztekről, az utcán járőrködő rendőrökről szóltak, hanem azokról az emberekről, aki akár feláldozzák az életüket a szaros seggedért, mert pl. a tűzoltók erre esküdtek...

Thresher 2010.04.26. 22:57:25

@pakesz: Ha jól olvastad volna, akkor láthattad a korábbi válaszomat az ólomköpenyre...Nem minden orvos, és nem mindig végez veszélyes sugárzással járó munkát, míg a kommandós (ha melóban van) mindig harcra-, és halálrakész.

Faszom, lassan kérheték már tőlük valami lóvét, annyit reklámozom őket feleslegesen...

Kivancsi 2010.04.26. 22:58:00

Nos nem a kimondottan a veszelyhelyzet lehetosegere kitett valos "komandosakkal" van baj...

Lehuzta 12.5 evet...
menjen es elvezze a kockazatanak gyumolcset....

Mert ez kockazat volt az o reszerol:
- vagy nyugdij 36 evesen
- vagy serules esetleg halal ido elott...

PROBLEMA a kovetkezovel van...
- SAJAT ismerosom munkatarsam aki 43 evesen ezredesi rangban szepen elment nyugdijba...

- Evente 1X volt ratja munder
- Fegyvert csak az esetleges logyakorlatokon latott

KOZE NEM VOLT SEMMIFELE VESZELYES HELYZTHEZ MINT IRODISTA...

AZAZ pontosabban szamitastechnikus-programozo!!!

Egyemetet vegzett majd nepessegnyilvantartasnal helyezkedett el..
ugye ez a katonasag resze..

25ev szolgalat (egyetem beszamit) szepen kivonta magat a forgalombol..
utana meg elhehelyezkedett a versenyszferaban.. jo piizert..

Mi meg dolgozhatunk 62-65?? eves korunking kozben ezt a sok ingyenelot meg eltarthatjuk...

Mert nem csak a komandos mehet el hamarabb hanem az osszes ilyen tipusu lehuto semittevo..
Aki lehet pont teged szopat mikor vamugyintezesi dolgod van!!!!!
stb stb stb

Szoval ezt kene azonnal megszuntetni vagy megszigoritan
50nel hamarabb SENKI nem mehet el aki irodaban meresztette a segget!!
Csak az AKI valoban megszolgalta valos kommandos, tuzolto, katona stb volt...

Quarius_ 2010.04.26. 22:59:13

Nekem van ismerősöm, aki nyugdíjba ment 42 évesen, de mellé azér megmaradt alezredesnek is. A legkeményebb ügye egy halott csecsemő volt egy kukában.
Amúgy meg az átlagrjendőr olyan bűn hülye, hogy még azt sem tudja, hogy az ítélkezés nem az ő dolga és előszeretettel ver meg mindenkit.

pakesz (törölt) 2010.04.26. 22:59:31

mentok.blog.hu/2010/03/07/a_vilag_legveszelyesebb_munkai

USA
5. Védelmi szolgálatok és egészségügy
"Rendőrök, tűzoltók, biztonsági őrök, vagyonőrök és az egyéb biztonsági dolgozók körében 314 haláleset történt, míg a nők esetében az egészségügyi szalmák jelentik az 5. legveszélyesebb munkahelyeket."
1. Közlekedés (és irodai munka)
"Közlekedés és anyagmozgatás. Az első helyen állnak a kamionsofőrök, pilóták, buszvezetők, darukezelők és matrózok. Évente közel 1400 halálos áldozattal számolhatnak ezek a szakmák."

hmm milyen eletveszelyben vannak a fegyveres testuletek tagjai...

FGSuperman 2010.04.26. 23:02:33

@Kivancsi: vazzeg a rendőrök-katonák jó része nem ezredes egy irodában
hanem a ranglétra alján álló gyalogos katona-rendőrjárőr, stb

Thresher 2010.04.26. 23:03:03

@Kivancsi: Nem azért, de irodista kommandóst, tűzoltót és orvost(najó, max a pszihiátert), de még irodista katonát is nehezen képzelek el...Mert aki veri a tasztatúrát, az nálam neccesen nevezhető katonának. Max olyan embernek, aki a seregben szolgál.

Bruhahaha 2010.04.26. 23:05:05

@pakesz: a legtöbb veszélyes meló az emberek saját hülyeségei miatt veszélyesek, nem pedig azért, mert ténylegesen veszélyesek...amúgy kíváncsi lennék, hogy mennyi kamionsofőrből halt meg ennyi és mennyi tűzoltóból, mert az mutatná a veszélyességet...nem a "darabszám"

FGSuperman 2010.04.26. 23:05:11

@pakesz: persze
a legveszélyesebb munka a halvaszületett csecsemőé

hagyjuk már

sofőrök rendszeresen túlvezetnek, isznak, stb.

egy rendőr ezt nem teszi meg - felelősségteljesebb, jobban van kiképezve

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 23:05:31

@pakesz: És az usában boldog boldogtalannak lőfegyvere van. Ott tényleg reális veszély golyót kapni eksön közben.

Bruhahaha 2010.04.26. 23:06:06

meg az okok is sokat elmondanának a szakmaveszélyességéről...

FGSuperman 2010.04.26. 23:06:22

@Az Egy a tömegből: itt a pont
arányok
illetve hány eset a haláloknál az "önhibás"

Bruhahaha 2010.04.26. 23:07:49

@órarugógerincű felpattanó: Mo-n meg csak a bűnözőknek van fegyvere, aki lehet, hogy használnák is, de nem tudod, hogy fogják-e...ez olyan, mint az orosz rulett: vagy igen vagy nem és nincs visszaút...

pakesz (törölt) 2010.04.26. 23:07:53

@Az Egy a tömegből: ne a tuzoltot meg a kamionsofort hasonlitsd ossze, hanem az EGESZ ALLOMANYT darabszamra
velemenyem szerint nem 5szor annyian vannak a kozlekedesben resztvevok mint pl. a vedelmi szolgalatok
akkor meg az azt jelenti hogy a masik munka az veszelyesebb

Thresher 2010.04.26. 23:10:03

@pakesz: Ha már számokat mutatsz "Közlekedés (és irodai munka)" kategóriában, akkor mutas olyat hogy hányan haltak meg fénymásolás közben is...

Lol, a kamion vezetésben nem azért halnak meg többen mert veszélyesebb, hanem mert felelőtlenebbek a vezetők.

Jó hogy nem veszélyes munka az oroszrulett....

Bruhahaha 2010.04.26. 23:11:48

@pakesz: Bp-en ismereteim szerint 1,5-2k tűzoltó van és mennyi kamionos lehet, szvsz több 10k és gondolom az usaban sem mások az arányok...ja és nagyon nem mindegy, hogy mik a veszély forrásai és ezt mennyire lehet "befolyásolni" - gondolok itt egy láthatatlan gázpalackra, kontra elalvás, gyorshajtás...

Harald hardrode 2010.04.26. 23:11:49

@FGSuperman: egy valamit mondjál már el nekem légyszíves. A 24h szolgálat 48h pihenés a Hungáriánból összesen hány napot töltötök komoly akcíoval. Tudtommal hajnali háromkor van a legtöbb akció, mert olyankor a legfáradtabb az ember. Nem irigyelem egy kommandóst sem, de van ott ismerősöm. Társát azért meszelték el, mert a havi 600.000 mellett még kereset kiegészítés kellett a csepelszigeti diszkokból. Szegény, annyira sajnálom. A rebiszesekhez meg annyit, hogy ne kend el, van aki beismerte, hogy a társai direkt fejre céloztak, miközben unióban már mióta nem lehet gumilövedéket alkalmazni. De tudjuk, minden rebiszes mindig jól jár el, miért nehéz elfogadni, hogy mindkét oldalon vannak barmok. Jah boccs, hogy egy kicsit én is ismerem ezt a szakmát és nem dőlök be a szemfényvesztésnek.

pakesz (törölt) 2010.04.26. 23:12:20

@Az Egy a tömegből: "a legtöbb veszélyes meló az emberek saját hülyeségei miatt veszélyesek"
ez a kommandosra pont annyira igaz mint a kamionsoforre!!!
nehogy mar a kommandost ugy kepzeljuk el, hogy egy szal faszban meg egy uzival beugrik...
mindig akkora erovel vonulnak fel hogy a masik az osszeszarja magat

de komolyan kommandos halt meg az utobbi 10 evben???
nem kocakommandos, hanem az aki most 36 evesen elmehet

Kivancsi 2010.04.26. 23:15:35

@FGSuperman:

rangban elorelepes bizonyos szinting automatikus...
szerintem egyetemmel 20 ev utan eljutsz alesig...
de most nem az a kerdes hanem a nyugdij..

- AMI egyszeru....

kiemelten veszelyes fegyveres melot vegzett mint egy komandos vagy sem??

Ha igen 25 szolgalat vagy ugye spec sorzoval 36 evesen nyugdij..

Ha nem akkor beosztas es szolgalati ido fugvenyeben kisebb szorzoval szamolva DE max 10ev kedvezmennyel mehet...

minden beosztashoz/poziciohoz szorzot kell rendelni...
CSOK

FGSuperman 2010.04.26. 23:16:39

@Harald hardrode: itthon - kommandós nem keres 600 k-t
- kérek egy linket, ahol elismeri egy rendőr, hogy a társa fejre lőtt
- barmok mindenhol vannak

bélabébi (törölt) 2010.04.26. 23:17:16

Gyerekek!

Ne vitatkozzunk!

A társasházban nálunk is van két megfáradt 40 éves börtönőr. Annyira fáradtak, hogy 2 melóhelyen nyomják a biztonságiőrödit, meg a diszkókidobósdit...Aztán hétköznap kínjukban lépcsőházat festenek, füvetszellőztetnek és füvetpermeteznek és este az ablakod alatt üvöltöznek meg bagóznak.
Miért nem mentem el rendőrnek, katonának?
Mert nem voltam agyhalott hülye és a pofám leégett volna apám előtt, ha rendőr lett volna a fia.
Az összes szarjon sünt.
A kommandós meg a vicc a köbön a megagiga vicc.

butatót 2010.04.26. 23:17:19

Vegyük már észre, hogy a korkedvezményes nyugdíj egy juttatás, egyfajta munkadíj. Ha nem lenne, a hülye sem menne kommandósnak, legalábbis annyiért, amennyit keresnek. Aki meg elmenne, az meg nem lenne alkalmas. Ha elvennénk a korkedvezményes nyugdíjat, a többszörösére kellene emelni a fizetéseket (én egyébként ezt támogatnám), de akkor meg azért sírna mindenki, hogy a kommandósok milyen sokat keresnek, az orvosok meg milyen keveset.
A fegyveres testületek irodistái és hasonlók persze más kérdés, nekik nem adnék semmit (unokatestvérem titkárnő a rendőrségen, 40 éves, már készül nyugdíjba - fegyvere sosem volt, terepen sosem járt, nyomozásban sosem vett részt).

talpi 2010.04.26. 23:17:20

@Harald hardrode:

600.000 bttó egy megyei főkapitány fizetése

Bruhahaha 2010.04.26. 23:17:30

@pakesz: pont azért nem hullanak, mert figyelnek az életükre nem, mint a sofőrök egy része, aki eszetlenül megy, mint a barom és nemcsak magát, hanem téged is veszélyeztet..

Thresher 2010.04.26. 23:18:13

@pakesz: Most akkor a legjobb érved a kommandósok "könnyű" munkájára az az, hogy kevesebben halnak bele? Szörnyű, hogy túlerőben vágnak neki a munkában, kapnának csak debet, hiszen az olyan férfias...

Lol vagy ecsém, te legutatsz hogy összehasonlítom a kommandóst az orvossal (pedig nem) most meg te hasonlítod a kommandóst a KAMIONSOFŐRREL?

Nem vagy 100 az biztos...

Következő lépésed mi lesz? Hozol egy táblázatot hogy hányan haltak meg járványokban, és majd kijelenteted hogy AIDS-esnek lenni veszélyesebb meló mint kommandósnak lenni?

FGSuperman 2010.04.26. 23:18:31

@pakesz: ""a legtöbb veszélyes meló az emberek saját hülyeségei miatt veszélyesek"
ez a kommandosra pont annyira igaz mint a kamionsoforre!!!"

persze ha a kamionsofőrre is lőnek közben, és gázálarcban kell vezetnie akkor igen

ostoba

talpi 2010.04.26. 23:18:51

@bélabébi: remélem soha nem lesz rájuk szükséged

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 23:19:09

@Az Egy a tömegből: Ha már felmerült, akkor az usabeli adatokról is annyit, hogy ott sem a kommandósok hullanak, hanem a közrendőrök és a nyomozók többnyire. A kommandónak ugyanis pont az a lényege, hogy amikor a kommandó mozdul, akkor a jóembernek fikarcnyi esélye se legyen.

btw azok a bűnözők, akiknek fegyvere van, jellemzően nem vállnak a rendőrség célpontjává valahogy magyarországon. Gyanítom a legtöbbjének van megvett rendőre is, nem csak fegyvere.

pakesz (törölt) 2010.04.26. 23:20:02

ok akkor az eredetit:
www.forbes.com/2008/08/25/dangerous-jobs-fishing-lead-careers-cx_mk_0825danger_slide1_2.html?thisSpeed=20000

es nehany szamadat:

No. 10 Police Sheriffs and Patrol Officers
Deaths per 100,000 workers: 21.4

No. 9 Refuse and Recyclable Material Collectors
Deaths per 100,000 workers: 22.8

No. 5 Farmers and Ranchers
Deaths per 100,000 workers: 38.4

No. 2 Loggers(favago)
Deaths per 100,000 workers: 86.4

az elsot nem vettem ide mert elmeletileg nincsen tengerpartunk hogy halaszni lehessen (amugy tengeri hajoflottank az megvan meg? 10 eve meg volt :) )

Harald hardrode 2010.04.26. 23:21:22

@talpi: veszélyességi pótlékkal 600.000-t mondtak. Nem a sima rebiszesekre gondoltam, hanem a terror elhárítókra.
@FGSuperman: itt volt az indexen a cikk, amiben egy rebiszes vallot a saját csapatán belüli dolgkoról, most nem tudom visszakeresni, de tényleg itt olvastam, keresem addig továbbra is, remélem meg lesz.

FGSuperman 2010.04.26. 23:22:21

@Kivancsi: mi van
aki őrmesterként kezd, az max főtörzszászlós lesz főiskola nélkül

aki rendőrtiszti főiskoláról jön az sem lesz automatikusan alezredes

persze az lenne a logikus ha ezeket a szorzókat a tényleges munka alapján rendelnék az emberekhez - de ez nem valószínű, hogy megtörténik

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 23:22:23

@talpi: Ne röhögtess. Nincs az a helyzet, amire magyar rendőr lenne a megoldás. Ja, de. Ha ellopnák a kocsimat, vagy betörnének, akkor a biztosítás miatt kénytelen lennék rendőrséghez fordulni.

Kivancsi 2010.04.26. 23:22:40

@Thresher: pedig sajnos igy van...

es ez a felhaborito, hogy irodabol atlebben 4X evesen nyugdijba aztan MI meg fizetjuk...
O meg rohogve veszi a nyugdijjas berletet a BKVnal..

ilyen az elet...

kulonben az rendor kommandos aki sir hogy golyot kaphat stb..
erre hivatkozva azthiszi hogy neki JAR a nyugdij 36 evesen...

HAT NEM JAR-na..
ha normalisan szabalyozva lenne..

Nekem ne sirjon egyik sem aki "kurvanak" all es mikor baszasrol lenne szo akkor meg befosas van...

Nem kotelezo kommandosnak menni lehet mast is dolgozni....

talpi 2010.04.26. 23:22:55

@Harald hardrode: ki mondta a 600 k-t linkeld már be
amúgy hidd el marhaság
én is nyugdíjas vagyok tudom

bélabébi (törölt) 2010.04.26. 23:23:03

@talpi:

Kire?

A rendőrre aki a 30- as tábla mögött 1 kilóméterre méri az autót, vagy a katonára aki már a 8- as eligazításrkor picsa részeg?
Voltam katona láttam sok érdekes dolgot. Volt ott alkoholizmus dögivel, a melót meg vitte a sorállomány. Addig a hivatásosok ittak, vagy fociztak a faluban.
Úgyhogy nem kell bemutatni a belügyminisztériumi dolgozókat köszi.

Bruhahaha 2010.04.26. 23:24:40

@pakesz: azért este majd figyelj rendesen, nehogy a 62 éves rendőrök beosonjanak hozzád és felgyújtsák a lakásod, mert lehet, hogy a kiérkező tűzoltókat a kommandósok megverik útközben, mert maffiózonak hiszik őket és odaég a segged, mert a mentősök éppen a tűzoltókhoz sietnek:-)

Thresher 2010.04.26. 23:25:14

@pakesz: Azért kurvára nem mindegy hogy úgy halsz meg hogy figyelmetlen voltál, vagy hogy esélyed sem volt...

Favágó meg tényleg para meló, de nem kell hozzá több év kiképzés meg edzés, szóval amikor a kommandóst állig beöltöztetik kevlarba, akkor nem csak az életét féltik, hanem a ráfordított pénzt és időt.

talpi 2010.04.26. 23:25:50

@bélabébi: mikor voltál "katona" ?

Kivancsi 2010.04.26. 23:25:54

@FGSuperman: szerintem most ez nem az alenyeg hogy mi a rangja.. Leszarom....
Az a gaz, hogy olyan is elmegy 36-42 evesen nyugdijba akinek semmi joga nincs hozza..

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 23:27:05

@talpi: Mihez kellene értenem? Áruld már el milyen helyzetben hívnál rendőrt, azon kívűl, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet, aztán zárja le a nyomozást.

Tényleg azokat kellene kihívnom, akik a sztojka brigád megérkezésekor szépen csöndben elkommandóztak a helységből? Ez a nagy kockázatvállalás?

Bruhahaha 2010.04.26. 23:27:40

@Kivancsi: jogos a két pont. Csak a ténylegesen veszélyes munkakörben kellene adni a kedvezményeket...

pakesz (törölt) 2010.04.26. 23:28:06

@Thresher: te tenyleg tetteted magad???

HOL A BUDOS LOFASZBAN van ennel a hozzaszolasnal a kommandos:
pakesz 2010.04.26. 23:20:02

ennyire azert nem lehetsz debil
felejtd el a kommandost ok?

Harald hardrode 2010.04.26. 23:29:25

@talpi: jelenleg polgárőrkén dolgozó volt zuglói rendőrszázados. Neki az egyik barátja dolgozott ott, ő mesélt dolgokat.

Harald hardrode 2010.04.26. 23:31:26

@talpi: habár nem szeretnék veled vitatkozni, mert gondolom jobban tudod. Viszont cserébe akkor írd már le a valós számokat, veszélyességi pótlékkal együtt. A sima bokorugrótól a terror elhárítosokig. Náluk is megy, hogyha diploma és nyelvviszga van, az jelentőse megdobja a fizetést?

Thresher 2010.04.26. 23:33:19

@pakesz: Ja, várj megnézem hogy ez a poszt nem-e a kommandósokról szól.

Megnéztem, de.
Hülye vagy.

De ha már idézgetünk:

"pakesz 2010.04.26. 22:59:31
USA
5. Védelmi szolgálatok és egészségügy
"Rendőrök, tűzoltók, biztonsági őrök, vagyonőrök és az egyéb biztonsági dolgozók körében 314 haláleset történt, míg a nők esetében az egészségügyi szalmák jelentik az 5. legveszélyesebb munkahelyeket."
1. Közlekedés (és irodai munka)
"Közlekedés és anyagmozgatás. Az első helyen állnak a kamionsofőrök, pilóták, buszvezetők, darukezelők és matrózok. Évente közel 1400 halálos áldozattal számolhatnak ezek a szakmák."

hmm milyen eletveszelyben vannak a fegyveres testuletek tagjai..."

De ha csak úgy brahiból soroltad fel a további veszélyes melókat, akkor javaslok valamilyen más blogot, mondjuk az idegbetegvagyok.blog.hu-t..

talpi 2010.04.26. 23:34:09

@Harald hardrode: én meg láttam azt aki hallott arról aki látta

blacklord 2010.04.26. 23:35:31

Jaj de szép dolog a demagógia. Ugyanakkor üdvözlendő lenne, ha történne egy általános felmérés (legalábbis az állam által finanszírozott munkakörökben), ahol kb.-ra megnéznék, hogy mivel jár a meló, mekkora előképzettséget feltételez, mekkora stresszt jelent (heti mennyi óra "igazi" munka, mekkora a sérülés és maradandó egészségkárosodás esélye, stb), és nem utolsó sorban, mi a kereslet-kínálat rá. Utána ennek alapján állapítanák meg a fizetéseket, és nem kéne itt nyafognia sok arcnak.
Ember, azt azért ne felejtsd el, hogy amikor időről időre elkapnak nehézfiúkat (és bár nem találkozol nap mint nap ilyenekkel, de hidd el, vannak), akkor az nem egy életbiztosítás.

talpi 2010.04.26. 23:37:26

@Harald hardrode: ha megnézed a szolgálati törvényt, benne vannak a bérviszonyok, ugyanígy benne vannak a kiegészítők és a pótlékok is meg a szorzók is az alap ha jól tudom most 38.600,-
a nyelvtudás az pótlékot ad, a felsőfokú végzettség meg más besorolás de nézd meg amit mondtam

Harald hardrode 2010.04.26. 23:45:02

@talpi: én hiszek neki, nem hiszem hogy nagyzolni akart volna. Ti is csak arra vagytok jók, hogy szajkózzátok az igazatokat, de nem sok mindenre adtok konkrét választ Supermennel. Azt olvasom, hogy nagyon veszélyes ez a szakma. A hírekben mégsincs ott, hogy ma meghalt ennyi és ennyi kommandós. Ennyire titkosak lennének a bevetések? Vagy egyszerűen tényleg nem halnak meg, akkor meg viszont kár fröcsögni, hogy kurva nehéz és kurva értékes vagyok, és a kiképzésem is kurva értékes volt. Jah a rendőrtiszti is az, aztán rögtön azzal kezdik a szakkmát, hogy arcoskodnak lent Siófokon mint pl "Joker" és társai. Az meg kire nézve szégyen, hogy az alap 38.600, ők pedig 150.000 nyugdíjat visznek haza plusz diszkóőrzés

Harald hardrode 2010.04.26. 23:49:39

@blacklord: nehézfúk? Sztojkáék? Fenyő? Bevlárosi robbantások? Hol vannak a tettesek? Nehézfiúk, gondolom, hogy sok munka van, de ha nem vagy benne, vagy nem mesélnek róla, akkor semmit nem tudsz, mert nem jutnak el hozzád a hírek, akkor análkül meg, hogyan állíthatod, hogy amikor elkapják a nehézfiúkat. Ki számít egyáltalán nehézfiúnak?

talpi 2010.04.26. 23:49:52

@Harald hardrode: amúgy igazi kommandós sztem nincs az országban 500 se. azokból évente mennyi mehet nyugdíjba?
5-10?
ha megnézed amit mondtam benne van hol van még 2-es szorzó pl. katonai pilóták ők is benne vannak a cikkben szereplő számban

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.26. 23:52:25

@FGSuperman: Irónikus megjegyzés volt te ostoba! Az anyázásról csütörtökön leszoktatlak.

Harald hardrode 2010.04.26. 23:53:30

@FGSuperman: azért sikerült, mert mint mondtam nem sokat tudni a kommandosok életéről, pedig ugyanúgy közszolgálatosok, mint minden más rendőr. Mindenestre köszönöm a helyesbítést.

Harald hardrode 2010.04.26. 23:55:57

@talpi: nézem. A kommandosokhoz képest a katonai pilotáékat viszont nem értem. Elméletileg nagyobb veszélynek vannak kitéve, de mikor viseltünk utoljára háborút? Levegőben? Félreértés ne essék, nem attól sajnálom a pénzt, aki az életével "játszik", csak szar érzés, amikor egy egy trafis (szerncsére egyre keesebb) direkt bepróbálkozik. Szar a rendszer.

talpi 2010.04.27. 00:01:01

@Harald hardrode: a pilótánál is az időszorzó a 2. a bérnél az alapösszeg ua. csak más a beosztásból iskolai végzettségből adódó szorzó mint a kommandósnál mások a kiegészítők és pótlékok is így a végösszeg is más
amúgy a rendszer valóban szar, bár én dolgoztam külföldön, nemzetközi társaságban és sehonnan nem hallottam hogy mindenki elégedett lenne mindennel
mindenhol vannak részek az egészből amivel elégedetlenek

FGSuperman 2010.04.27. 00:03:11

@Harald hardrode: hagy ne keressem ki most hirtelen, hogy mennyit keres egy kommandós

köztisztviselői bértábla van
kikeresheted te is
+ pótlékok
600 ezres fizuhoz kb parancsnoknak kell lenni 6 felsőfokú nyelvvizsgával és akkor is csak bruttóról beszélnénk

Magyarországon nem lőnek le két naponta kommandóst
sérülés van, de az is kiképzés közben

egy munka nem attól veszélyes, hogy megsérül-e valaki vagy nem
az ember értékes akkor is ha kukás, akkor is ha kommandó - kukás bárkiből lehet, kommandós meg kevesekből

FGSuperman 2010.04.27. 00:05:24

@anyahajókabinajtóhajtogató: az enyém is az volt - a szmájli sem hiányzott

Harald hardrode 2010.04.27. 00:07:47

@FGSuperman: ezt aláírom. Veszélyes a munkakör, de tudtommal annyira össze van hangolva a mozgás, hogy ezzel minimálisra csökkentik a hibaszázalékot, ami ember veszteséghez vezetne. Kérlek javíts ki ha rosszul tudom. Engem csak az zavar, hogy egy nagyon életveszélyes szakmának van beállítva, mivel az is. Azonban a kiképzés és szervezés hatására ez minimumra csökken. Ezt viszont már nem szokták hozzátenni.

FGSuperman 2010.04.27. 00:22:26

@Harald hardrode: ezeknél a szakmáknál azt is kell nézni, hogy egyszerűen 45-50 év felett nem vezethet valaki egy Mig-29-est, vagy Grippent

rá van bízva egy milliárdos technika - egyben le kell hoznia
élettani dolgok is vannak, az ember nem arra van tervezve, hogy sok-G-s terhelést viseljen el

FGSuperman 2010.04.27. 00:27:24

@Harald hardrode: persze ez a lényeg
de ettől még veszélyes
ki vagy képezve
de azt azért nem tudhatod, hogy pontosan mi fog történni
fel vagy rá készítve, hogy te gyere ki győztesen a helyzetből, de hogy ez sikerül-e az csak ott derül ki

fel lett hozva, hogy a kamionsofőrök között mennyivel több a munkahelyi halál - gondolj bele, elvben ott ilyen nem is lehetne, a kocsi biztonságos, magasan ül, 50 tonna vasban, oszt mégis
pedig nem is lőnek rá

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 07:55:00

Mit nem bírnak elviselni 36 évesen?
Nem kellene elhízni meg nagy segget eresztenei, hanem formában kellene magát tartani egy kommandósnak, a tűzoltóságnál, mentősöknél sokkal erősebb helyzetek vannak és nekik még fegyverük sincs.

Ezekről a magyar félresikerült(balfax) kommandósokról jut eszembe, mikor vidéken véletlenül egy ártatlan családra törtek rá az éjszaka kellős közepén, a család hiába várt a bocsánatkérésre és a károk megtérítésére.

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 08:48:46

Ez egyébként nagy szégyen, mert a nekünk az ilyen bliccelők miatt kell majd 65 éves korunkig dolgozni, az majdnem 30 év különbség.
Ha rajtam múlna nem engedném, mert a maszek rendészeti, biztonságtechnikai cégek ilyen kommandósokkal és 40 évesen lenyugdíjazott(levitézlett) rendőrökkel és katonákkal van tele.

Ismerek egy 40 év körüli rendőrt, elhízott, alkoholista(szegény szívbeteg), 150 kg-os, már a nyugdíját számolgatja, irodai székben ül egész nap(ekkora súlyfelesleggel nem alkalmas semmire) , a feladata annyi, hogy afféle diszpécserként működik, ő 180 ezer forintos nyugdyjra készül.
Ha reggel végez a szolgálatból egyből a boltba veszi az irányt és jól leissza magát, mielőtt álomra hajtaná a fejét.

Egyébként egy tetü alak, már hajnalban azt figyeli az erkélyéről, hogy ki, mikor, hová megy és még rá is kérdez, na már várom, hogy tőlem is megkérdezze ismét, mert úgy elküldöm a pitsába, hogy arrulkoldul.

pakesz (törölt) 2010.04.27. 09:09:11

@Thresher:
latom te tenyleg teszed az agyad
itt hol van a komamndos kisfiam?

"pakesz 2010.04.26. 23:20:02
ok akkor az eredetit:
www.forbes.com/2008/08/25/dangerous-jobs-fishing-lead-careers-cx_mk_0825danger_slide1_2.html?thisSpeed=20000

es nehany szamadat:

No. 10 Police Sheriffs and Patrol Officers
Deaths per 100,000 workers: 21.4"

a seriff vagy a jaror az?
amugy a hulye primitiv ervelesi stilusod hogy allandoan a kommandosokon rugozol mar faraszto...
a rendoroket nezd!!!

ja hogy a rendorsegi munka az USAban ahol mindenki fegyverrel szaladgal kevesbe veszelyes mint a kukasok munkaja?
mindez a munkasok aranyat tekintve? jaaa ez nem szamit, gyere megint a kommandossal hulyegyerek

FGSuperman 2010.04.27. 09:38:39

@anyahajókabinajtóhajtogató:
amúgy ismerjük egymást?
mert volna rá tippem ha igen, hogy ki lehetsz, de adatvédelmi szempontok miatt nem írnám ide a nevedet:-)

írtam mailt - esetleg válaszolj rá ha gondolod

FGSuperman 2010.04.27. 09:42:56

@pcr: gondolom a sok rokkantnyugdíjas, feketegazdaságban dolgozó-adót nem fizető nem gond

azzal azért látom senki nincs tisztában, hogy az a rendőr aki 25 év szolgálat után nyugdíjba megy nem 100%-os nyugdíjat kap, hanem 50%-osat amíg el nem éri az 57 éves kort

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 10:09:17

@FGSuperman:
Akkor a rendőrségnél egy irodában ücsörgő diszpécsernek kb 360 ezres fizuja van 40 évesen ?
Még ezek panaszkodnak?
Doszpod ha jól emléxem kevesebb időt tötltött el a rendőrségnél a 25 évnél, vagy beszámítják a főiskolás éveket is?

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 10:11:43

Ráadásul ő 18-22 között tanári fősulira járt nem rendőrtisztire.

FGSuperman 2010.04.27. 10:15:04

@pcr: bele
sőt a középiskolát is ha olyanba járt

a rendőrségen talán egy kerületi rendőrkapitány keres ennyit - az is bruttóban
diszpécser persze

azok akik ezekben a statisztikákban szerepelnek nem diszpécserek, azok dolgoznak míg a belük kilóg, mert nem élne meg a félnyugdíjból
(azt meg nem tudom, hogy ezek a statisztikák a ténylegesen fizetett nyugdíjat vagy a megállapított 100%-os nyugdíjat tartalmazzák)

tudod
én csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam:-)

Thresher 2010.04.27. 10:16:14

@pakesz: Butafiú!

Ki a tököm kezdte összehasonlítani a kommandósok munkáját a többi melóéval?

És bazmeg te is vagy olyan okos, hogy adatokat raksz ide, ami nem hogy erre az országra, hanem erre a kontinensre se érvényesek!

És a faszom se jönne állandóan a kommandósokkal, ha nem lenne állandóan sok ilyen hozzád hasonló szellemi járőr....

Ja, és a kommandósokról szoló posztban mi a faszról vitázzak? A sörföző mesterekeről?

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 10:32:48

@FGSuperman:
"azok akik ezekben a statisztikákban szerepelnek nem diszpécserek, azok dolgoznak míg a belük kilóg, mert nem élne meg a félnyugdíjból"
-talán ágyéksérvük van az autóban való üldögéléstől?:)

Én egy diszpécsert ismerek, akinek 180 ezer lesz 1-2 éven belül a nyugdíja, persze ha addig fel nem dobja a talpát a sok alkoholtól(elmondása szerint szívbetegség).

pakesz (törölt) 2010.04.27. 10:41:23

@Thresher: igen irtam hogy a rendorok itt nalunk sokkal kisebb mertekben halnak mint USA ban, szoval meg annyira sem veszelyes mint a kukasoknak a munkaja :)))

mikor fogjak a kukasok vegignyomni a 40 eves nyugdijkorhatart, hogy annyira nagyon kemeny eletevszelyes munkajuk van?

pakesz (törölt) 2010.04.27. 10:55:59

2009 -ban Magyarorszagon 99 halalos munkahelyi baleset tortent, ebbol "Nyomozás, biztonsági tevékenység" volt 1 azaz egy fő,
tuzolto katona, rendor, kommandos, diszkogorilla rubrika nem volt

akkor most miert is lenne veszelyes az a szakma? mert a tisztelt erdekeltek behazudjak maguknak? mar addig jutottak hogy el is hiszik maguknak?

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 11:36:40

Egyébként egyszer egy állítólagos személyi testőrtől hallottam, hogy a szakmájukban 35-40 éves korukra nagyrészük már xanaxozik rendesen, pszichikailag hulláká válnak,
Namost úgy tudom alkalmazásuk előtt nagyon kemény pszichológiai teszteken esnek át, nemcsak IQ( kb140 alatt nem is kell senki, kivéve sima kommandósok), hanem olyan figyelemteszt, amikor is a védett személyre egyszerre több irányból történő támadás veszélye leselkedik arra tud-e reagálni, mennyi a reakcióideje stb.
Ha ennyire kiszűrik őket, akkor miért lesz belőlük ennyi idegbeteg?
Nyugaton sok ügynök dolgozik még 60 éven felül is.

A kommandósok munkája semmivel nem nehezebb egy tűzoltóénál, vagy egy mentősénél.

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 11:39:34

Pár éve azon nevetett a fél ország, hogy a miniszterelnök testőrei sorra összeestek a szokásos reggeli futás során.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.27. 11:48:39

Amúgy ami itt a fő feszültséget szítja az az hogy a korkedvezményes nyugdíj és a normál nyugdíj között ilyen hatalmas az eltérés.

Ezért a 36 -65 azért az a 29 év baromi sok.
Szerintem nem is lenne ekkora felhördülés ha a normál nyugdíj valahol 55 év környékén lenne, ami ha normálisan belegondolunk akkor kb. az lenne a reális.

Most tekintsünk el a nyugdíjkasszától és egyebektől, csak azt vegyük számításba hogy egy ember egy átlagos munkakörben kb. hány éves koráig bírja a gyűrődést.
A magyar társadalomban bizony az emeberek szépen ki vannak zsigerelve, nem véletlen hogy a várható élettertam is valahol 65 év körül van (jé mint a nyugdíjkorhatár).
Az sem véletlenül hogy egy 4x -es emberke már igen nehezen talál munkát egy 5x meg egyenesen Sci-Fi (Jó az atofizikus meg a csillagász nem játszik).

Azért én őszintén kíváncsi lennék egy 65 éves mentősre, ápolónőre, gyári munkásra a szalag mellett, programozóra, stb.

Szerintem ilyet nem fogunk látni mivel nyilván ki lesznek rúgva idő előtt a melóhelyről másik munkát meg nem fognak találni. A munkanélküli segély meg asszem fél évig jár, ezzel a "nyugger kérdés" meg is van oldva.
Tehát kedves kollégák mi baromira nem fogjuk megérni a nyugdíjas kort, mivel jóval előtte elveszítjük a munkának és az egisztenciánkat mehetünk a híd alá , oszt ott 1-2 év alatt amúgy is megdöglünk. Hurrá....

FGSuperman 2010.04.27. 11:50:45

@pcr: ez a bullshitet
az emberek 99%-a a szellemi és pszihológiai teszteken simán elvérezne a "kommandós-felvételin"

hol élsz te?

FGSuperman 2010.04.27. 11:53:31

@pcr: az az állítólagos személyi testőr nyilván valami nerobolon felhízlalt hurkanyakú lehetett, mert aki komoly testőr és nem csak magát annak beállító kidobó, az nem fog xanaxot szedni

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 12:04:02

@FGSuperman:

A sima kommandósok?
A katonai kommandósok kész állatok, nem tudom milyen teszteken esnek át, ott biztosan az alulműveltség az előny, hasonló a véleményem a rendőri állományban levő kommandósokról.
Az a pitbull pofa, meg az elhízott nagy állat test pfúúúújjjjj

A személyi testőr öltönyös fazon volt, nem kidobóember, vagy tescó gazdaságos őr.

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 12:13:02

@FGSuperman:
Ja és magyarázd már el , hogy van az, hogy akció közben csak olyan hurkanyakú, legalább 120 kg-os fertelmesen nagytestű kommandósokat lehet látni?
Hogyan lehet ekkora súllyal futni,házfalra kötélen mászni(max emelődaruval)?

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.27. 12:42:15

Hát igen veszélyes a rendőrök élete... :-)

www.origo.hu/itthon/20080701-felborult-egy-auto-a-rakoczi-uton.html

Felborult a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) autója a Rákóczi úton, a kocsi három utasa megsérült. A baleset után gyorsan leszerelték a rendszámot, és az összetört autóból fegyvereket pakoltak át a másikba. Az NNI munkatársai a rendőrség szerint szolgálatot teljesítettek, amikor a baleset történt.

Még szerencse hogy a szakszerű intézkedés közben nem kaszáltak el vétlen járókelőket.

FGSuperman 2010.04.27. 12:50:12

@pcr: no te még sosem találkoztál kommandóssal

pont nem így néznek ki
inkább átlagos jó kondijú embereknek, sportolóknak

FGSuperman 2010.04.27. 12:51:49

@pcr: jézus
erre mit mondjak
nem 120 kilósok - max a felszereléssel együtt

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 12:54:19

@FGSuperman:
Akkor ennyit torzít a kamera?
Mert amikor akció közben látom őket én nagyseggű, nagytestű 3XL-es méretű embereket látok.

Thresher 2010.04.27. 13:04:08

@pcr: Igen, a golyóálló mellény nem vékony selyemből van...

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 13:07:45

@Thresher:
A fenekükön is?
Nekem egy rokonom sem rendelkezik olyan víziló testalkattal, mint a kommandósok.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.27. 13:09:47

Igazándiból egy dolgot áruljatok el nekem látván ezt a hírt.

Késsel fenyegette meg szomszédait Budapesten az a nő, akit végül kommandósok vittek el lakásáról a pszichiátriára.
www.inforadio.hu/hir/bulvar/hir-276192

inforadio.hu/galeria.phtml?id=1642

Ha 1 db nőhöz egy komplett kommandós egység kell, nézzétek meg a képeket, csak aknavető nincs náluk.
Szóval akkor a rendőrök szolgálati fegyverrel, na azok miért vannak?
Mert tilosban parkoló autókat a közterület felügyelők is tudnak bírságolni.

FGSuperman 2010.04.27. 13:10:59

@pcr: persze
direkt vizilótestűeket vesznek csak fel
küldj már egy linket egy ilyen akcióról, és akkor esetleg segítek elmagyarázni mit látsz

esetleg nézesd meg a tv-det vagy a monitorodat szerelővel, biztos abban lesz a hiba

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.27. 13:13:44

www.mno.hu/portal/708347

„Rabszolgatartókra” csaptak le a kommandósok hajnalban.

Még mindíg nem értem hogy a rendőrök miért vannak....

FGSuperman 2010.04.27. 13:14:41

@prostatikus vogon jeltz:
ha az utcán ez a nő megtámad valaki akkor a rendőr fog intézkedni
ha meg van idő arra, hogy kimenjen a kommandó a helyszínre, mert olyan a szituáció akkor az megy ki

szerinted ilyenkor fürdőnadrágban kéne menniük?
ez a munkaruha - ezt viselik
bármi történhet - visznek mindent

egy késsel elég randa sérüléseket lehet okozni - probálj meg egyszer elvenni valakitől egy kést

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 13:16:33

@FGSuperman:
Tv-ben láttam utoljára kommandósakciót, de nem rögzítettem az akciót, nem tetszenek a brutális nagytestű állatok.

@prostatikus vogon jeltz:

Egy nőhöz egy csapat kommandós?
Igaz ha engem álmomból fölébresztenek, hááát harcképtelenné tennék egy egész csapatot.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.27. 13:22:06

@FGSuperman:
Bármivel komoly sérüléseket lehet szerezni.

Én csupán azt firtatom hogy itt nem az alvilág fejét kellett előállítani akit 20 állig felfegyverzett gorilla őriz.
A rendőrök ezt nem tudják megcsinálni hogy lefegyverezzenek egy nőt?
Illetve ha valaki kést ránt egy rendőrre akkor kihívják a kommandót?

Tudod a kommandó a szememben a rendfenntartás végső fegyvere.
A kommandó oda megy ahová a sima rendőr már kevés.
Ezek szerint elég alapcsonyan van a léc.

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 13:27:28

@prostatikus vogon jeltz:

Biztosan ezek azok a veszélyes helyzetek, amelyek miatt 36 évesen már 150 ezres nyugdíjjal xarhatnak rá a világra.

FGSuperman 2010.04.27. 14:04:35

@pcr: nem érdemes veled vitatkozni
nézd meg az inforádiós képeket
nézd meg, hogy mennyivel nagyobbak a nőnél - kb 10 centivel - sisakkal a fejükön, 3 centi vastag talpú bakancsban

aki ott nagy testű brutális állat az a mentős fószer:-)

FGSuperman 2010.04.27. 14:08:28

@prostatikus vogon jeltz: nem egészen
ha az utcán valaki késsel hadonászik, meg nekimegy a rendőrnek azt egy átlagos rendőr csak úgy fog tudni megállítani, hogy az elkövető vélhetően megsérül, esetleg komolyabban is

a kommandós aki napi rendszerességgel gyakorolja a közelharcot-kézitusát (nevezzük bárhogy is) meg úgy fogja tudni ártalmatlanná tenni a késes egyént, hogy sem neki sem az elkövetőnek nem esik baja

persze szerintem is egyszerűbb lenne egy ilyen bejelentésnél egy 500 kilós bombával lerombolni az épületet

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 14:10:36

@FGSuperman:
Én nagy pitbullfejű brutális állatokat láttam a legutóbbi tv-s akciójukban.

Akit rendőr támad meg az mit tehet?

FGSuperman 2010.04.27. 14:14:11

@pcr: pucsít vagy tartja a kis száját:-)

na mentem

pakesz (törölt) 2010.04.27. 14:15:56

@FGSuperman: neked agyadra ment ez a kommandosdi...
egy nore aki kessel fenyegetozik egy szimpla jarornek eleg kellene hogy legyen...
elvegre agyon is loheti nem? vagy beszerezhetnenek sokkolot

vagy ezentul ha egy ovodas a homokozolapatjaval megfenyegeti a masikat akkor is kommandosaok mennek ki?

Állítsuk meg a ......... 2010.04.27. 14:33:04

@FGSuperman:
te egy szupernem lenni hülye

na nyomás nyomás

TiZ 2010.04.27. 15:47:48

A jó édesanyjuk valagát, azt. Én nagyobb veszélyben vagyok mikor éleslövészeteket vezetek kezdők részére. És a sportpisztolyon nincs biztosító pöcök. Ha elakadás van, a fegyvert tűzkész állapotban veszem át, és hárítom el a hibát. Most vagy megérem a 65-öt vagy nem. Eddig 52 már megvolt. :-)))

ubetterwatchout 2010.04.27. 21:02:46

@szürke_tag: azert mert te ekkra luzer vagy mint ide hongkong, meg nem kell sajnalni mastol a penzt. latszik h az eleteddel semmit nem tudsz kezdeni de az arcod nagy, meg dogoljon meg mindenki mas is szerinted. Csak azert mert arra vitted az eletben h programozol 50 e forintert:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

engedd meg h valamikor atadjam a vilag legnagyobb luzere cimet. az eletkeptelenseg gyonyoru peldaja vagy. Mondom ezt ugy h nekem 11 programozo dolgozik( otthonrol 2 en) es a kezdo fizujuk volt forintban 180.000 HUF. ha programozo letedre a neten sem tudsz penzt keresni akkor:

a, rettenetesen szar programozo vagy

b, luzer.

egyik sem vet jo fenyt rad, szoval nem kene reklamozni. a rendorokre vetiteni a kudarcaidat meg vegkepp nem kene

zümmmi 2010.05.03. 15:15:33

mindjárt megsajnálom szegényeket a nagy lelki teher miatt.
mellesleg átlag dolgozó naponta stresszhelyzetben van, nem törődik vele a kutya se.
arról nem beszélve, hogy mi lett volna ezzel az országgal anno, ha pl. 1945 után mindenki elment volna nyugdíjba a nagy stressz miatt?!!!

nyuszi9 2010.06.19. 21:42:05

Én ismerek kommandóst, rendőrt, mentőst.
Láttam a mentőst munkából hazaérve ahogy némán megsímogatja a lánya arcát és látszik a szemén, hogy nem szabad megkérdezni milyen napja volt. Láttam fekete öves magyar bajnok rendőrt, egy percre a semmibe révedni amikor a munkájáról próbált mesélni.
Láttam fiatal nyugdíjas kommandóst lelkileg összetörve, aki a mai napig nem találja a helyét az életben, nem hogy élvezni tudná a nyugdíját, csak bolyong a világban.
Nap mint nap ott hagynak, hagytak valamit magukból.
Persze sejtették mit vállalnak, de azt senki sem tudja meddig és hogyan fogják bírni, mint ahogyan azok sem akik kiképezték őket.Akik leszolgálják a meghatározott idő felső határát, azok kiállták a próbát. De ez mindig csak utólag derül ki. Akik nem, azok jobb ha idő elött abbahagyják. Van aki a kiképzésen, morzsolódik le, van aki a szolgálat alatt.
Hogy ez az ára? Meg lehet határozni összegben? Nem!
Hol az igazság? Hol itt, hol ott. Ki dönti el?
süti beállítások módosítása