Lakáshitelhez megköveteli a bank, hogy biztosítsuk a kölcsön fedezetéül felajánlott ingatlant, ebben eddig semmi meglepő nincs. Abban már annál inkább, hogy az egyik legpatinásabb biztosítónál egyszerűen felfoghatatlan káosz tombol és képtelenek elfogadható módon kezelni a szerződéseket. Egy lakásbiztosítás alapvető adminisztrálása nem olyan bonyolult dolog: negyedévente csekket kellene küldeni, amit az ügyfél befizet. Hát a munka oroszlánrészét az egyik legnagyobb biztosítónak sorozatosan nem sikerül teljesíteni. Könyörögjön az ügyfél, ha fizetni akar...ezt szeretjük!

Elég türelmes ember vagyok alapvetően, de mostanra kicsit elszakadt a cérna! Több mint egy éve vagyok az egyik legnagyobb biztosító ügyfele, mivel a bank megkövetelte, hogy a hitel mellé kössek lakásbiztosítást.

A biztosítót nem akarom megnevezni, mivel nem lennék meggyőződve róla, hogy máshol nem így működnek a dolgok, de a kommentek közt meglepődnék, ha nem derülne ki kb. azonnal, hogy kiről is van szó. A választás anno azért esett rájuk, mert gyorsan kellett biztosítást kötni és egy ismerősön keresztül soron kívül intézték az ügyemet. (Lehet, hogy azóta is ennek az árát fizetem...)

A szerződéskötéssel nem is volt gond, a végén még a csekket is megkaptam, hogy fizessem be az első negyedéves díjat. Így is tettem. Ezt követően teltek-múltak a hónapok és kellett volna már jönnie a következő csekknek, ami csak nem volt sehol. Türelmes voltam, de amikor már a második negyedév vége felé sem volt sehol a csekk, akkor megkerestem az akkor még ott dolgozó ismerőst, hogy „ugyan mi van már”.

A válasz az volt, hogy hibásan volt beállítva valami a rendszerben, javították és most ad ő nekem személyesen egy intervenciós csekket, azt fizessem be és minden rendben lesz. A problémám alapvetően az, hogy mióta ez a kedves ismerős nem dolgozik már a biztosítónál, azóta rendszeresen könyörgök a csekkekért, amiket ennek ellenére sem kapok. A hibát persze minden alkalommal „kijavítják”...én meg várok hiába. Ha jól számolom, most kb. fél éve nincs érvényes lakásbiztosításom (önhibámon kívül), ami azért a banknak is tetszene, ha tudná...

Most komolyan, könyörögni kell az egyik legnagyobb biztosítónak, hogy fizethessen az ember? Rajtam kívül minden ügyfélnek van ott ismerőse, vagy másnál érdekes módon működik a rendszer? Komolyan fontolgatom, hogy átmegyek egy másik biztosítóhoz, bár eleinte nem gondoltam, hogy egy nem túl komplex lakásbiztosításnál is el lehet hibázni a biztosítóválasztást...

A szivatós történeteket a blog@penzcentrum.hu címre várjuk.
 

Címkék: csekk biztosító lakásbiztosítás

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr22714799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akárki 2008.10.15. 09:29:09

Az elozo csekkrol esetleg leírhanád a számlaszámot, átutalhatnád bankból, vagy esetleg feladhatod postán, címre, persze ez nem menti a biztosítót, de dühöngened meg blogolnod se kéne...

Thomas 2008.10.15. 09:45:21

Akárki!

Azért álljon már meg a menet!!!! Még az ügyfél kérjen elnézést? Nehogy már a farok csóválja a kutyát!
Gondolkozol ember egy kicsit is?

Ha megjön a csekk, befizeti az ember. Ha nem küldik, miért az ügyfél kilincseljen? Basszus, te is valami idióta biztosítós lehetsz.

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.15. 09:54:08

Ha dobsz egy e-mailt, akkor elrendezhetjük kb. 2 óra hossza alatt annál vagy egy másik biztosítónál. Ezért tényleg kár dühöngened és így ha mégis történik valami semmit nem fog fizetni a biztosító ....
Üdv: Gyuri

borsi 2008.10.15. 10:23:15

Thomas, ne az ügyfél kérjen elnézést, de a biztosítónál is emberek dolgoznak(az ügyfélkapcsolaton éhbérért), akik hibázhatnak. Ha lehet kicsit próbálhatunk együttműködni, erre írták pl egy állandó átutalási megbízást. Ennek a díja kb annyi, mintha mindig telefonálgatunk a csekkért...

kpity 2008.10.15. 11:40:50

Nekem is kellet kötni biztit és a folyószámlámról vonják rendesen.
Arra tényleg vigyázz, hogy fizessed rendesen, mert ha valami gáz lesz, mondhatod, hogy te akartál fizetni, egy fillért sem fogsz kapni!

KékNorvég 2008.10.15. 11:40:56

Nem egyedi eset, én is így szívok az oroszlános biztosítóval...
x telefonálás, x személyes reklamáció, x űrlap kitöltése után csak nem jön a csekk, de a felszólítólevél bezzeg megtalált!!:D

gerely 2008.10.15. 11:47:09

Ugyanez a szitu megvolt nekem a UPC-nél.
Hosszas könyörgés után sem sikerül az adott havi díjról csekket küldeni (mellesleg eltelefonáltam egy halom pénzt feleslegesen - nem sikerült beszélnem senkivel a robot-ajánlattevő nőn kívül, az emailjeimre egy hét után válaszoltak).

A következő havi csekkel együtt aztán megjött a felszólítás is, hogy rendezzem a tartozásom 3 napon belül, különben pétéká-bétéká-felbontják a szerződést.

Koszi.

labi 2008.10.15. 11:47:36

Hogy nektek mennyi felesleges időtök van. :)
Ha valahonnan nekem éppen nem jön a csekk (nem csak biztosító, hanem bármi más) akkor átutalom oszt jólvan.

Telefonálgasson meg idegeskedjen emiatt a faxom. :)

B 2008.10.15. 12:07:02

Írigylem azokat, akik ráérnek sorbanállni egy csekkel.

A többiről nem is beszélve....

Énisutálomőket 2008.10.15. 12:16:40

Mosolygó,
hogy intézed el neki rögtön, mikor csak évfordulóra mondhatja fel a biztosítását?

Bela 2008.10.15. 12:27:33

gerely

Ha mar UPC.
Egszer nekem sem sikerult jo szamlat kuldeniuk, gondoltam megvarom amig jot kuldenek. Kovetkezo honapban stornoztak a rosszat, beirtak a jot, be is fizettem. De a kesedelmi kamatot felszamoltak a hibasan kiallitott, be nem fizetett kesobb jovairt szamla miatt.
Es bonusz, hogy szamlat nem reklamahatsz meg amig be nem fizeted. Aztan ha jogos a panaszod, akkor majd egyszer visszautaljak, persze a hatarido elvetese szamukra semmi kotelezettseggel sem jar, valamit kesedelmi kamatot, csak Te fizetsz, a upc nem.

De ha mar hozzaszoltam. Nekem a lakas biztositas az egyetlen, ami csoportos beszedessel megy, mert tovabbi kedvezmenyt adtak igy a dijbol. Es persze van a piacon sok masik biztosito...

tehenke 2008.10.15. 12:31:50

Kell írni egy panaszlevelet, tértivevény, ajánlva, valamelyik főnöknek, melléklet a fogyasztóvédelemnek. Megoldódik.

Klesk 2008.10.15. 12:58:45

Tudtommal a szerződésben az áll, hogy az ügyfél fizetni köteles a díjat, nem pedig az, hogy ha kap csekket, akkor fizesse a díjat. Tehát ha a szerződést felmondják, akkor az ügyfél hibázott, hiszen a szerződés szerint díjfizetési kötelessége van, és azt átutalással vagy a biztosítónál személyesen is megteheti. A csekk csak egy fizetési lehetőség, nem pedig kizárólagos.

szigonyutca 2008.10.15. 13:02:49

Nem olvastam el a kommenteket, mert annyira nem érdekel, csak mellékesen:
Ha fedezetként bevonod az ingatlant egy jelzálog hitelbe. Onnan kezdve csak átutalással fizetheted a biztosítást, mert így biztosan nem marad el a díjbefizetés. Üzletkötő kicsit bénázott, hívd fel!

Muxy 2008.10.15. 15:06:04

szigonyutca,
Ez tévedés. Nincs kikötve az átutalás. Nekem is volt ingatlan jelzálogfedezetű hitelem. Nekem is kötnöm kellett lakásbiztosítást. Én is csekken fizettem. Ha nem volt időm postán épp a sorba beállni, elutaltam. De senki sem kötelezett átutalásra.

Muxy 2008.10.15. 15:10:34

Mellesleg, egy kicsit lúzer a postíró. Ahogy Klesk írja, akkor is köteles vagy fizetni a biztosítást, ha csekk nem jön. A szerződés akkor is ketyeg. Negyedéves díjat ismeri, változtatni meg év elején szoktak.

Hozzászóló 2008.10.15. 20:35:35

Én mondjuk eleve nem értem azokat, akik ragaszkodnak a csekkhez a mai internetes világban, amikor sokkal egyszerűbb utalni online, a csoportosról nem beszélve, ami tényleg még kedvezményeket is ad.
Viszont, Ok, hogy csak évfordulóra mondhatja fel, de ha egyszerűen fogja magát és nem fizet, ha jól tudom, három hónap múlva úgyis megszűnik a szerződés automatikusan.
Azalatt meg rég kereshet jobbat, olcsóbbat

Lonewolf 2008.10.15. 22:33:09

A csekk azért kell, mert azt még (talán) nem látja az Apeh, nem kell elszámolni vele vagyonosodási vizsgálatkor...
Ezért marad a sorbanállás a postán. Szerintem már ég kihalt volna ez az üzletáguk különben.

Az Alianznál én is könyörögtem már, hogy ugyan adjanak már ki utólag számlát a vállalkozásom által befizetett díjakról. Írásban, ahogy kell, át is vetettem velük, de még válasz sem jött...
Átkértem magam csekkes fizetésre, az sem jött. Meg is szűnt díjfizetés elmulasztása miatt a szerződés. Ha nekik ez kell...

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.15. 22:47:31

Kedves Thomas !

Köszönöm az idióta jelzőt, azt hittem felnőtt emberrel beszélek.
A csekkel kapcsolatban pedig annyit, hogy ha büntetni akarsz egy céget azért mert inkorrekt volt veled,azt szerintem úgy tudod megtenni , hogy egyszerűen otthagyod és másik céghez mész. Ezt nyugodtan elmondhatod másoknak is.
Úgyhogy én szemrebbenés nélkül kitenném a nevét a cégnek...

Ha problémát akarsz gyártani magadnak, maradj ebben a helyzetben és szenvedj...

Egyébként ügyfeleket képviselek és nem bankot, vagy biztosítót.

a 2008.10.15. 23:10:34

Másnál sem működik, engem a bankom ver át, kicsikét mindig többet vesz le, és mindig rájuk kell szólni, hogy korrigálják! Hát most nem tudom melyik a jobb: nem küldenek csekket, vagy indokolatlanul többet húznak le a számláról? Ja igen, és korrigálják a rendszerüket már fél éve... elég szar rendszerük lehet, azt nem tudom honnan tudják, hogy mennyi pénzük van egyáltalán... J igen a tuti pénzügyi tanácsadóm a tuti tanácsaival már nem dolgozik ott...

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.10.16. 09:54:42

Szerintem, el kell olvasni mi is áll a szerződésben (sajnos az apróbetűs részeket is). Mert még az is lehet, hogy benne van, mi a teendő. Pl.:minden negyedév első hónap 15-ig, a biztosító által megküldött csekken. Ha nem kapott csekket.... Esetleg rászánni egy kis időt és az egyéb szabályzatok tanulmányozása (neten vagy a biztosítónál), vagy megkérfezni. Ha nem kapok kielégítő választ, akkor sem dühöngeni. PSZÁF, ha nics rebdesen, vagy csak az ügyfél számára egyoldalú. Persze a PSZÁF válasza boraítékolható. Lépjen át másikhoz, hisz' üzleti alapúak. Szóval a csoportos beszedési megbízás, vagy egyéb csekkmentes megoldás.

pocsimari 2008.10.16. 21:07:27

Az átutalás pénzbe kerűl.A csoportos díjbeszedés az amikor a biztosító leemeli a számláról, de ez sem mindig működik.
Sajnos a biztosítási díj befizetéséért az ügyfél felel a törvény szerint, ha nem kap csekket, vagy nem emelik le a számlájáról, az az ügyfél gondja. Egy lakásbiztosításnál nem is olyan nagy gond , mint egy B10-es gépjárműbiztoisításnál, mert ha az megszünik díj nem fizetéssel, akkor a visszakötésnél A00-ba kerűl.Még egy megjegyzés.
A hitel felvétele előírja a lakásbiztosítás meglétét, de az hogy hol köti meg az ügyfél, azt szabadon választhatja, csak a kötvényre be kell jegyeztewtni a biztosítóval a banki kedvezményt.

pocsimari 2008.10.16. 21:17:52

A biztosító társaságok sajnálják a pénz az ügyintézők létszámának a bővítésére, nem jó a számítógépes rendszerük.
Az biztos, hogy a bevételük teljesen legális, akár számlát adnak, akár nem. Olyan óriási profitot termelnek, vagy inkább termeltek idáig, hogy nem érdeke eltitkolni a bevételt, mivel eleve ÁFA mentes, és a nyereséget ezer fele könyvelik, befektetik.

Akárki 2008.10.17. 07:59:37

Kedves Thomas!

Mosolygós ugyan magára vállalta, hogy ot idiótáztad le, de ha jól látom, ez nekem szólt... Ami nem baj, mindenkinek lehet véleménye, nekem is van.
Mindenesetre elolvashatnád rendesen, amire válaszolsz (idézem magamtól: "ami a biztosítót nem menti") - amúgy biztosítóban még nem dolgoztam, csak rengeteg bankban, upc helyett tvnetworkkel küzdök, meg a kötelezom internetes váltásával, stb., nem vagyok egy kimondottan konfliktuskerülo alkat (sot), de a konfliktusból igyekszem a számomra legjobbat kihozni. És amit a témakezdo csinált , az szerintem neki nem jó (mennyi lehetett a vérnyomása amikor megírta a fentieket?).

boldiii 2008.10.17. 17:08:50

Mi a francnak csekk, nem azért van az internet hogy sorbanállás nélkül utalni tudj?

nem értem az embereket.. szívatják magukat a csekkekkel a postán, aztán elveszítik, meg könyörögnek a csekkekért, amik többszáz forintba kerülnek a kibocsátónak.

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.19. 15:44:39

Nézzétek, egy lakásbiztosítás havi 2-3 ezer Ft max. Ezt ha be akarjuk fizetni nagyon sok módon megtehetjük. Feltéve ha be akarjuk fizetni és nemcsak kifogásokat keresünk arra, hogy megússzunk egy szerződéses kötelezettséget.

Nem mentem a biztosítót, mert a legtöbbje nagyon sok bunkóságot megcsinál és csörtézek velük eleget. A tökéletes ügyfélkiszolgálás sajnos még nagyon messze van, elsősorban azért mert mi elviseljük az ilyen packázást. Hivatalos panaszlevél és a szerződés felmondása, lehet a megoldás és a cégnév kitétele... ha valós a probléma. Ezzel megtorolhatod...mással nem

Egyébként innentől álproblémának tekintem a témát...
Sziasztok ! Remélem egy másik blogon találkozunk

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.19. 15:49:54

Bocs, Énisutálomőketnek üzenem..:
Évfordulóra mondhatja fel csak valóban, viszont díjnemfizetés miatt két hónap múlva megszünik. Másik biztosítónál újat köt, új engedményező nyilatkozat a másik biztosítótól banknak és kész. Bonyolultnak hangzik, de Pesten ez az egész tényleg két óra sincs

Manyizga (törölt) 2008.10.21. 14:16:24

Hasonló megoldást kellett alkalmaznunk, mint Mosolygó amit leírt. A "kedves" biztosítási üzletkötő dupla értékre és méretre kötötte meg a biztosítást, (pedig a hitelt is ő intézte, és látta, mekkora, milyen értékű). Mivel "díjlehívással" lett volna fizetve, a bankban le se tudtuk tiltani, hogy ne utalják a díjat a biztosítónak. A biztosítónál se lehetett lemondani, mert az csak "évfordulónként" lehetséges. Kénytelenek voltunk módosítani a díjlehívásról csekkes befizetésre a fizetési módot, így ha jön a csekk nem fizetjük és megszűnik.
Persze közben már másik, korrekt biztosítóval új biztosítást kötöttünk.

0000917477 2008.10.21. 22:51:01

Nekem egy nagy kék kockát reklámpzó biztosítónál a telefonvégre kapott ügyintéző az újonnan kötendő szerződést "feldolgozás alatt" állapotúnak látta, miközben a kötvény már a postaládámban heverészett (azaz megvolt a kockázatelbírálás, az ajánlatból szerződés lett, a kötvényesítés megtörtént, a kötvény ki lett küldve, és meg is érkezett Sopronból Bp.-re... (Ex kollégáimat ezúton is üdvözlöm :-))

a birodalom visszavág 2008.11.05. 12:22:02

Azt történt, hogy mire befizette azt a csekket, már késedelmes volt, intervencióra került a szerződése, nem is küldenek ki már akkor csekket, mert az meghosszabítja a kockázatban állást. Ami ugye meg érthetően nem jó nekik sem, mert ha vmi történne a lakással, akkor meg fizetnie kéne egy olyan szerződésre, amit akár nem is rendetek díjjal.
Csak ezt elmondhatták volna már szegénynek.
süti beállítások módosítása