Ilyen az, amikor egy elit privátbanki ügyfél az RTL Klubról és az újságokból értesül arról, hogy épp bukott 70-100 milliót, mert épp valami válságféle van a világban. A meg nem nevezett bankjának lehet, hogy már egy telefonhívásra sem futotta, vagy a tanácsadója egyszerűen csak nem mer a szemébe nézni, pont amikor a legnagyobb szükség lenne rá. (Illetve nem rá, hanem egy olyan pénzügyi tanácsadóra, aki tényleg ért is valamihez és segíteni is próbál, de ez már más kérdés...)

 
Sosem gondoltam, hogy valaha blogon fog megjelenni bármiféle véleményem (már ha megjelentetik persze). Elég visszavonultan élek, a pénzemet egy elitnek tartott privátbank kezelgeti (illetve ezt hittem...). És most jöhetnek az első beszólások: nagyságrendileg 300 millió forintom volt, amíg el nem durvult a válság, amiről a bankom az elit kiszolgálás keretében elfelejtett értesíteni.
 
A pénzem kb. fele elég biztonságos dolgokba van befektetve, a másik felében viszont volt elég sok ázsiai részvény és magas hozamú európai kötvény, egyszóval eléggé benne voltam az olyan piacokban is, amik 40-50%-ot zuhantak.
 
A fő problémám nem is a zuhanás maga (persze nem esik jól elbukni egy kisebb vagyont), hanem az, hogy az ultra elit privátbank ma Magyarországon ilyen rendkívüli helyzetben semmiféle extra kimutatást nem küld, fel sem hívnak, hogy talán csinálni kellene valamit a befektetéseimmel. Ezt nevezem professzionális tanácsadásnak!
 
Nem engem kell sajnálni, mert azért valahogy megélek majd, de ha belegondolok, hogy ha ez a legmagasabb kiszolgálási szinten így megy, akkor mit érezhetnek most azok, akiket valami ügynök beültetett a Shanghai Expresszbe, ami épp elég durván robog lefelé. (Csak egy példa, a termék neve mostanában szinte tetszőlegesen helyettesíthető...)
 
A gond csak az, hogy a tanácsadó mindig ott van, amikor el kellene adni valamit, miután pedig lekaszálta, „ami jár neki”, szinte soha többé nem lehet látni. Különösen akkor tűnik el, ha baj van, pedig a piaci összeomlásról a legkevésbé ő tehet, a tanácsa viszont jól jönne...
 
Hát ez a levél nem nyeri vissza a pénzemet, de legalább leírhattam, hogy Magyarországon a tehetősebbnek mondottabbak sem kaphatnak egykönnyen megfelelő színvonalú befektetési tanácsadást! Nem az lett volna az elvárásom, hogy minden évben duplázzuk meg a befektetésem értékét, de legalább szólnának, amikor minden épeszű ember ráébred, hogy most bizony döntési helyzet van. Jó lett volna, ha nem tévéből, újságokból és a netről kellett volna összeszednem az infókat, hanem elém áll az, aki elméletileg ezért kapja a fizetését! (Kapja még???)
 
A hasonló történeteket a blog@penzcentrum.hu email címre várjuk.
 

Címkék: tanácsadás bukás válság befektetés privátbank

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr85704696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tozsdecapak.hu · http://tozsdecapak.hu 2008.10.09. 10:24:40

Egyrészről nagyon igazat adok neki másrészről másfél éve tart ez a válság, ami anno még csak krízis volt, de ha csak pár sajtót is olvasott volna az illető és foglakozott volna a saját pénzével az elmúlt másfél évben csak annyira mint egy akváriummal amit elég 3havonta leengedni és kitakarítani akkor nem tartana itt.... Ez persze nem menti fel adott céget és adott cég beosztottját sem... A gondok már akkor kezdtek egyértelműek lenni mikor a "szakértők" a bull piac végén elkezdtek gomba módra szaporodni... akik 3-5éve még sehol nem voltak most 10000forintos portált iratnak megmondom a tuti, van 2millája bízza rám, legyél saját brókered én majd megtanítalak hogy kell kétszázezerért, satöbbi.... ezek az emberek nem tudnak semmit, csak annyit hogy a bull piacon akárhol vettek két hét múlva eltudtak adni kisebb nagyobb nyereséggel... ha csak felét tudnák mint amit tanítanak, vagy amit a portáljaikra kiirnak akkor nem szorulnának rá a tanfolyamok díjára, a jutalékukra és egyáltalán nem - már bocsánat a szóhasználatért- p*csölnének xirxar pénzekkel, mert megtudnák keresni maguknak amire szükségük van ahoz hogy ne kelljen p*csöljenek....
ui: persze nem mindenkire érvényes mert akadnak kivételek szal akinek nem inge ne vegye magára, ellenben pont a kivételek azok amik erősítik ugye a szabályt....

zimmer 2008.10.09. 10:35:40

Nos ez egy elég általános jelenség sajnos. A Mo-i bankok -legalábbi s ez én tapasztalataim szerint- semmiféle vagyonkezelést, portoliókezelést nem végeznek. Egyszerűen el akarják sózni azokat az alapokat amit a regionális központból megkaptak, és leakasztani az 1-3% jutalékot, aztán utánam a vízözön. Erre nem árt emlékezni amikor a színes szagos prospektusaikat mutogatják.
Én 14 hónapja a Cititől semmiféle visszajelzést, tanácsadást, ne adj isten egy másfélórás, valamilyen össznépi fejtágítót nem kaptam hogy egy ilyen válság alatt mi a javasolt teendő.
Sőt még olyat sem, soha -direkt próbálkoztam, hogy mit szólnak- hogy egy drága, de nyilvánvalóan öngyilkos akcióra azt mondták volna, hogy uram, ezt most ne.
Egyszerűen anyagilag nem érdekeltek a pénzed helyes befektetésében, ezért tesznek is rá.
Ha pénzed van, a 'vele töltött' időd fele demage control, és ebben csak magadra számíthatsz. Amugy meg hibernáld magad legalább 2évre, de előtte vásárolj : )

Dr Kangörény 2008.10.09. 10:43:23

Te azt gondoltad, hogy szivatni csak az átlagembert lehet? Ennyire naív vagy?
Jó reggelt a való világban!

szobatars 2008.10.09. 10:43:39

11 éve tőzsdézem...soha nem bíztam a pénzem tanácsadókra és brókerekre, mindig minden megbízást én adtam... Figyelni kell a piacot, sokat olvasni, megtanulni a szakmai alapokat...A saját pénzed, figyelj rá! Sok ismerősömnek adtam tanácsot, hol jót, hol rosszat, én sem vagyok tévedhetetlen. De mindig felhívtam a figyelmüket egy alapvető dologra: Az ő pénzük, tehát nekik kell dönteni róla, ebben bárki - akár én, akár más - csak tanácsot tud adni.

Még megvannak a barátaim.

:-)

gábbor 2008.10.09. 10:54:24

Nagyon sikeres lehet aki 300 millió forintal a zsebében egy ilyen bolgon sírja ki magát... arról ne is beszéljünk, hogy a pénzügyekhez egyértemüen hülye az illető.

toreki 2008.10.09. 10:55:18

Biztos jobban örültél volna, ha eladják a kockázatos befektetéseidet más kisbefektetőknek. Bukjanak ők? Ha eddig jó volt a hasznot húzni, akkor a veszteséget is el kell viselni. Korrekt a banktól, hogy a kedvedért nem akarja másra rásózni a bukásra álló részvényeket.

tamas 2008.10.09. 10:55:40

Hát én erőssen kétlem, hogy ez a történt igaz... Bár a magyar privát banki szolgáltatás fényévekre van a külhonitól, de ennyire azért ők sem tojnak az ügyfélre, kivéve persze, ha B-vel kezdődik a kapcsolattartód kocsijának a rendszáma.

Nekem speciel volt itthon privát banki szerződésem, de mikor az a bank 5 mft betéttel is kiemelt ügyfélnek minősített valakit és ismeretlen alkalmazottak hívogattak, hogy vegyek ilyen-meg olyan befjegyet, mert látják, hogy van pénz a számlámon - akkor inkább felmondtam a szerződést.

Most az osztrák, Svájci és Liechtensteini bankár tájékoztat, levelet küld, hetente felhív, némely havonta bejön az irodámba, miközben éppen hogy súrolom a szolgáltatásaik igénybevételéhez szükséges betét limitet. Van még mit tanulni a hazai bankéroknak...

Alinea Kiadó · http://www.alinea.hu 2008.10.09. 10:56:08

Bocs, ha reklámnak tűnik (mondjuk részben az is :-) ), de olvass olyan könyveket, mint a Brókerpóker vagy a Tőzsdemámor. Azokból kiderül, hogy ez sajnos elég általános jelenség. Ráadásul ezek a könyvek nem is a magyar piacról szólnak, hanem az (elvileg) fejlettebb pénzügyi kultúrájú amerikairól. Sokat olvashatsz bennük arról, hogy milyen érdekellentét lehet a bróker és az ügyfél között, sztorikat arról, hogyan sózták az ügyfélre a befektetéseket.

auslander 2008.10.09. 11:01:37

Mit irigykedtek, annyi van neki es kesz. Es miert kell hogy erdekelje a valsag jobban mint barki atlagembert. Engem sem erdekelt, en is buktam.

En leirom: Brokernet, evi 250 ezer reszvenyalapu biztositas. Van akinek sok, van akinek keves. En eddig ki tudtam gazdalkodni.

Lehet tippelni mennyit er most! Nekem ez nagy veszteseg!

rendezvényszervező · http://rendezvenyszervezo.blog.hu/ 2008.10.09. 11:03:03

Egyetértek szobatars-al, meg talán a többiekkel is. Akinek ekkora pénze van befektetve, annak nem szabad kizárólag egy brókerre bíznia magát! Saját magának is folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a piac mozgását...és biztosan sokan buktak is, mert a fejlődő ázsiai piacot javasolja/ta minden pénzügyi befektető...

ladislaus 2008.10.09. 11:05:06

az iment emlitett bankban, es szerintem a post is erre a penzintezetre utal, sokminden oka van ennek hogy sok bankar, tanacsado nem ugy all az ugyfelhez ahogy elvarhato lenne. Elegendo az hogy az elvarasokat felallito egy gyokerevo, eletet egy tal rizsert kidolgozo nepcsoportbol szarmazik. Akkor igy legyen a bankar motivalt hogy a befektetoit tajekoztassa...
Es persze minden bank a vilagon a feleloseget Rad, mint betetesre haritja!

Zol 2008.10.09. 11:07:45

Nem hiszem, hogy a kb 300milliót befektető ügyfél olyan gyakori lenne, bár az is lehet, hogy vannak ott milliárdosok is, akikkel most jobban el vannak foglalva...
Ha egy ilyen reklamációra nem kap az ügyfél -akinek ugye mindig igazavan- megfelelő választ, akkor onnan lépni kell. A piacon verseny van, válság ide vagy oda, ügyfélre és jutalékra mindig szükség lesz. Van, ahol már néhány 10 milliótól jár a privát tanácsadó, ott a nagyobbak közt lenne az ilyen pár száz milliós tétel.

gght6z5z 2008.10.09. 11:08:06

1.naív vagy mint egy maszületett bárány.
2. kurva naív vagy
3.a tőzsde cápák pont hu nagyábból elég jól leírta nem egy héttel ezelőtt kezdődött
4. sose néztél még tőzsde cápák , brókerarcok filmet? he?
5.ilyen hülye embernek hogy lehet 300millája?
már engem is keresett meg ilyen olyan cég hogy átvenné a pénzem kezelését, fektessen be blabla bla duma finoman elküldetem mindet :)
6. A PÉNZÜGYEK KÖVETÉSÉNEK FIGYELMEN KÍVÜL HAGYÁSA CSAK LEGFELJEBB AZ ÁLLAMI KINCSTÁRJEGYNÉL ÉRDEMES MERT AZ 2 ÉVIG KAMATOZIK LOL
7.jól van na azon vagy fölháborodva hogy luxus bank nem értesített hogy éppen közelít a csődhöz.... vazz volt papír róla hogy kell értesítenie?

ITT A PROFIT A LÉNYEG KAPITALIZMUS VAN ÖCSÉM
FIZESSSSSSSSSSSSSSSSSSS
ENNYI SEMMI TÖBB

ui: MÁR VAGY 1-2 HÓNAPJA A hbo-N MEGY A TŐZSDECÁPÁK FILM (MA REGGEL IS) HA VALAKII ENYIBŐL SE KAPCSOL AZ MAGÁRA VESSEN

G 2008.10.09. 11:08:54

Brokernetre tippelnek...
Egyszer volt veluk dolgom...
Ram akartak sozni valami Shanghai express-t, meg meseltek, hogy alig-alig van jutalek, koltseg...
Tette elem a papirt, hogy hol irjam ala. Erre annyit mondtam, hogy kuldje at excelben, amit magyarazott. Atkuldte, orditott rola a lehuzas.
Lehet, hogy idonkent arulnak jo dolgot, de azert nem art utanuk nezni mielott az ember "Privat Bankarnak" fogadja oket.

Bocs az ekezetekert

G

IF 2008.10.09. 11:09:54

Kb. a fél sajtó azzal van tele, hogy nem szabad a befektetésekhez nyúlni. Lehet, hogy nem is nyúltak hozzá. Ezért nem is hívták. A szemetek.

IF 2008.10.09. 11:09:54

Kb. a fél sajtó azzal van tele, hogy nem szabad a befektetésekhez nyúlni. Lehet, hogy nem is nyúltak hozzá. Ezért nem is hívták. A szemetek.

IF 2008.10.09. 11:09:55

Kb. a fél sajtó azzal van tele, hogy nem szabad a befektetésekhez nyúlni. Lehet, hogy nem is nyúltak hozzá. Ezért nem is hívták. A szemetek.

VR6 2008.10.09. 11:10:48

Miért hülye, hogy elvárja, hogy egy nem átlagos zuhanásnál felhívják a figyelmét, arra, ami épp történik az adott napon.
Jó a post, de leírtam volna a pénzintézet nevét is..

Pszt! 2008.10.09. 11:13:38

Hogy szedhet össze valaki ekkora vagyont, ha hülye a pénzügyekhez?

Zol 2008.10.09. 11:17:22

Nem tudom, de a B betűs cég nem privátbank, hanem "Pénzügyi Tanácsadó és Biztosításközvetítő".... Nem ugyanaz!

Lukinho 2008.10.09. 11:19:12

Szerintem itt alapvető félreértések vannak, ami elsősorban abból adódik, hogy Magyarországon még nem tanítják a befektetési ismereteket a középiskolákban. Valóban van még mitt tanulnunk a külföldiektől)

Sokan azt gondolják, hogy ezek az események előre láthatóak voltak. Ki meri ezeket állítani, hogy látta előre?? Utólag megmondom minden hétfőn, hogy mi volt a lottó 5-ös. 100 évente történik ilyen ezt A. Greenspain mondta pl. 2 hete.

A világ 3. és 4. legnagyobb befeketetési bankja (M.L., L.B.) térdelt le, az ott lévő elemzők értelemszerűen a legjobb elemzők voltak a világon aztán most mégis buktak.
Meg lehet nézni, melyik elemző miket mondott az év első felében. Szinte mindenki rövid távú emelkedést jósolt, nyárra 265-ös eurot stb. egytől egyig mellé lőttek. Tehát ez az év aztán végképp felborított mindenfajta elemzéseket, chartokat, grafikonokat. Tiszteletem "szobatarsnak" aki 11 éve részvényezik..., az elmúlt évben komoly szívdobogást okozhatott neki a részényezés.

Az, hogy a Brokernet szarik az ügyfelekre, azt meg mindenki tudja, mert amikor az ügynök kimegy az ajtón tisztában van azzal, hogy mennyi jutaléka van, de azt nem tudja, hogy mit adott el. Tisztelet a kívételnek természetesen

M&A · https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https%3A%2F 2008.10.09. 11:21:59

aki pirvat bankra bízza a vagyát (egy részét), az azért teszi:
mert például:

1. egyéb tevékenysége (pl. vállalkozás) nincs ideje vagyonkezeléssel/befektetéssel foglalkozni
2. nem is értene hozzá
3. a reálszférában / saját cégében/ egyelőre nem lát újabb expnancziós (beruházási) lehetőséget
...
ezért jogos az illető panasza!
üdv

Fodor Zs. · http://zsella 2008.10.09. 11:23:44

Miért kell félni attól, hogy leírd, hogy BrokerNet?
Nekem még nem volt folgom velük, csak a sport Jaguár volt egy kicsit hivalkodó amit láttam Bnet rendszámmal...
No meg az a tény, hogy a 2 vagy 3 tulajdonos benne van a száz leggazdagabb honfitársunk között!
Más magánbroki cégek, bankok vezérei meg nincsenek...
Annyira jó termékeik vannak?

o.zs 2008.10.09. 11:25:28

Jajj hát neki nem az a baja, hogy bukott, azt elfogadta.
Az a baja, hogy nem szóltak neki, saját magának kellett összeszednie az infót. Nem mindenki ért a pénzügyekhez, épp ezért fogad tanácsadót.
Attól még lehet gazdag h nem ért hozzá...
Lehet, lottón nyerte :)

Az szerintem is gáz, hogy ha ajánlatuk van, megkeresnek,de ha tényleg foglalkozni kéne az ügyféllel, akkor már tojnak rád.

nikkeiboy 2008.10.09. 11:26:30

Auslander, engem a nyáron megkeresett egy kedves ismerősöm a Brókernet-től. Évi rendszeres, választható összegű befizetés (100-tól 900 000 Ft-ig) és ők ÉVI 16% hozamot GARANTÁLNAK. Az első évben legalábbis, aztánelmondása szerint a következő években természetesen ettől eltérhetünk valamicskét: lehet, hogy 18 v. 25% de lehet, csak 14. Mert ez biztonságos és ugye az öngondoskodás, meg minden földi jó, ami vele jár... a kedves ismerősöm kedves ismerős maradt számomra, de az öngondoskodást véletlenűl sem akarom a továbbiakban sem összekeverni az önsorsrontással.

báró Csekonics 2008.10.09. 11:28:16

szobatars 2008.10.09. 10:43:39

Pontosan!
Szívemből szóltál. Nem hiszem el, hogy valaki, akinek 300 misije van, ennyire ne érjen rá figyelni a híreket (pedig azt akár utazás / borotvbálkozás / akármi közben is lehet ugye) és ha kell, maga utánamenni a dolgoknak.
Ha ugyan nem fotosopp a cikk (felfoghatatlan számomra, hogy egy gazdag ember ennyire ne figyeljen a vagyonára), akkor az az elbukott 70-100 milla volt a "lustaságadó" - valóban maradt másik 200-230, de gondolom azért nem mindegy...

ballz 2008.10.09. 11:28:39

Miert van az hogy soha senki sem panaszkodik arra hogy tul sok penzt keresnek a tozsden ?? Miert van az hogy ha a szeker jol megy akkor mindenki kussolva dorzsoli a tenyeret ?? De ha borul a bili akkor mar rogton a brokerem a hibas, meg a bank, meg mindenki mas mert en 100 millat csak igy elbuktam ….. ki mas tudhatta volna jobban mint te polgar hogy a sajat penzedert csak te felelsz … Ha Riskville-be erkezett a vonat, ne vard hogy majd kihuzzak a penzedet ….. udvozollek a tozsden, ami kb egyenlo egy rulett asztallal ….

wut 2008.10.09. 11:29:03

valószínűleg valami máshoz nagyon ért, abból lett gazdag. nem csak pénzügyi területen lehet meggazdagodni, utána pedig pont azért kellene neki minőségi pénzügyi tanácsadás, mert nem ért hozzá. és nem azon van felháborodva, hogy egy soha nem látott (a mi életünkben biztos nem) válságot senki nem jósolt meg előre, hanem azon, hogy még egy telefont sem eresztenek meg felé.

ThufirHawat 2008.10.09. 11:34:04

Ami a tiéd, arra odafigyelsz. Ennyi.

Zool 2008.10.09. 11:35:14

Aki kérdezi, hogy hogy szedhet valaki össze ennyi pénzt úgy, hogy nem ért a pénzügyekhez: szerencsejátékokról hallottatok már?
Persze nem azt mondom, hogy a post írója nyerte a pénzét, de mi van akkor ha valaki nyer egy nagyobb összeget lottón (vagy mondjuk örökölte) és eddig annyi kapcsolata volt a pénzvilággal, hogy havonta kivette a fizuját az atm-en keresztül?
Én értelmes embernek tartom magam, de simán meg lennék lőve ha ilyen helyzet állna elő, mivel a pénzügyek nem a szakterületem (ami mondjuk eléggé esélytelen, mert nem lottózok és nincsen gazdag rokonom :)). Nyilván próbálnék tájékozódni minden elérhető forrásból, de kétlem hogy 1 hónap alatt annyira ki lehetne kupálódni a pénzügyi világ rejtelmeiben, hogy az ilyen dolgok elkerülhetőek legyenek.

feed 2008.10.09. 11:35:47

Ajanlok egy jo konyvet neked : Fooled by Randomness .... azert nem hivtak mert lovesuk sincs hogy mit mondjanak neked ..... ha elolvastad ezt a konyvet megerted mirol beszelek .....

gght6z5z 2008.10.09. 11:38:21

jah hozzá teném aki pénzt akar keresni az most vegyen kurva olcsó részvényeket :) nagyot kaszálhat

lehet egyébként hogy lottón nyerte bár.... örökölte

gyakorlatilag monden más esetben mérnök mezőgazdasági emeber(nagy füld mitom én) estében nem szervesen foglalkozik a pénzügyekkel de mikor tervezünk valami az első a pénzügy még is .... szóval értitek
ez egy balfasz sőt megkockáztatom hogy a történet nem igaz

báró Csekonics 2008.10.09. 11:39:02

ballz 2008.10.09. 11:28:39

Pontosan - ezért lehetséges óriási nyereség is, mert a másik oldalon ott van hogy óriási veszteség is lehet a dologból.
Tényleg hasonló a kaszinóhoz - 100$-val mész be és lehet hogy 10-el jössz ki meg az is lehet hogy 10 M$-val.
(Mondjuk azért itt jobban meg lehet tippelni, hogy mit érdemes és mit nem, mint egy kaszinóban, csak néha itt is borul a szisztéma...)

G 2008.10.09. 11:40:35

"Nem tudom, de a B betűs cég nem privátbank, hanem "Pénzügyi Tanácsadó és Biztosításközvetítő".... Nem ugyanaz! "
Csak amikor beszelsz az ugynokukkel, akkor reklamozza magat penzugyi tanacsadonak, privat bankarnak, stb.
Egyebkent a nevet megkerdezhetem?
Dr T.A.?
Mert annak a fickonak zsenialis az eloadasmodja.
Nalam csak azzal bukott meg, amikor excelben probalt hazudni...

Meg egyszer bocs az ekezetekert

G

Tunguska 2008.10.09. 11:42:10

Hát baszki, te ezt csak örökölhetted...

nikkeiboy 2008.10.09. 11:45:12

A Citibank ( csak említette valaki itt az előbb) nemrég kezdte reklámozni - mentségére mondva nem nagy intenzitással- az ingyenes (0 ft számla- és tranzakciós költségű) bankszámláit a széles közönség felé újsághírdetéseken, reklámfilmeken keresztül. Én is fölkaptam rá a fejem és nem voltam rest megnézni a honlapjukon miről is van szó. A Citi VIP számla feltétele: havi 3 millió Ft számlán ill. befektetésekben, betétekben lévő átlagegyenleg. A másik 0-ás számla feltétele: min. 150 000 Ft havi jövedelemátutalás. A TV-reklámban persze egy szó sem esik eről, ill. apróbetűs részként egy másodpercre látható a kitétel a képernyőn. Gratulálok!

kukucs 2008.10.09. 11:45:27

Szerintem siman a citirol van szo, nekem legalabbis ok baxtak barmit szolni, sot amikor meg csak krizis volt akkor azt hittek/hitettek el, hogy mar erdemes beszallni es vetettek velem meg fejlodo piacot es hasonlo jokat. En ugyan annyit nem mint a postiro kb a tizedet buktam de bizom benne, hogy par ev mulva es mar csak egy emlek lesz, de azert inkabb nem veszek meg tobbet bar lehet mar kene :) de mar senki nem tud semmit...
Persze jo lett volna ha szol hogy figyi most lesz itt 30-50% eses ezekben a papirokban adjuk el vegyuk ujra fel ev mulva de azt hiszem most telleg ok sem tudtak. ha tevedek akkor naiv vagyok.
Es vedendo a postolot en is masbol keresem amit megtakaritok es nincs idom/tudasom aktivan foglalkozni vele.

Viszont kivancsi lennek, h ezen a teren volt-e valakinek pozitiv tapasztalata valamilyen intezmenynel?

Tamas a kintiek hogy kezelik az ugyet? Meselhetnel a tapasztalatokrol!

Lichtmann Tibor 2008.10.09. 11:46:58

Meg-e tudunk magyarul-e tanulni? Nehéz vanni mádzsár nyélv!
(Gazdag-e vagy--->Gazdag vagy-e?)

feed 2008.10.09. 11:51:08

Tibi latom ne vagy nagyon forgando a netes vilagban .... hidd el helyes ez a gazdag-e vagy :D Ez nem eliras hanem mar szinte egy mufaj

igyugyaz 2008.10.09. 11:51:53

Azért az nem igaz, hogy ezt a zuhanást nem lehetett előre látni. Már egy éve elkezdték a bankok jelenteni a rekord veszteségeiket. A hiper-szuper Lehman Brothers elemzők meg esetleg gondolhattak volna arra amit már 2005 óta többen mondtak: a lakás árak nem kicsit vannak elszállva.
Ezt azért igen jól szemlélteti ez a grafikon, ha már valaki jelzáloghitel-kötvényekkel kereskedik akár meg is nézhette volna.
(en.wikipedia.org/wiki/Image:Shiller_IE2_Fig_2-1.png)

Ajánlom ezt a videót (sztem vicces) azoknak akiket érdekel a téma:www.youtube.com/watch?v=mzJmTCYmo9g

ladislaus 2008.10.09. 11:55:08

Nikkeiboy!
Citibank 0 forintosanak a felteteleit a bank altal szamlavezetoknek megcelzott reteg siman teljesiti! 150ezer ft jovedelem osszeadodhat akar 2 jovedelembo (anyuka+apuka) es kozosen hasznaljak akar. Szoval nem butasag. De az aprobetus resz szerintem hulyeseg. Egy 26 oldalas kondilistat nem kellene felolvastatni a reklamokban, hatalmas betukkel lathatova tenni es jelbeszeddel is elmutogatni??? Ez egy faszsag. De ez mondjuk mar Offtopic szoval a BNet meg szarjon sunt. Pont.

tygger 2008.10.09. 12:00:08

azért ne felejtsük már el, h kurva nagy kérdés, rövid v hosszú távú befektetésről van szó. nekem van 20 évesem, egy része ázsiai papírokban. most akkor buknék, ha kivenném. de nem teszem. nekem még rengeteg időm van, h ezek a papírok visszahozzák az árukat, mindent szabad ilyenkor, csak pont menekülni nem. a legrosszabb döntés.

persze, ez csak hosszú távra vonatkozik. ha az ő befektetése, mondjuk, jövő hónapban járt volna le, akkor tényleg szopás van. de akkor meg tényleg tessék felkészülni a hogyan továbbra, nem pedig várni a sült galambot.

tygger 2008.10.09. 12:01:45

citibank, nulla forint: havi legalább 150 ezer egy összegű átutalásról van szó, úgy emlékszem. ha rosszul, bocs.

2008.10.09. 12:02:54

G!

Igen, jelenleg a magyar befektetési lehetőségek közül összesen 3 van, ami nem lehúzós...

Kedves Pórul járt!

Igaz, szólhattak volna neked, mi legalább is szólunk az ügyfeleinknek ilyenkor (függetlenül, hogy 1 vagy 300 millója van bent) de sokmindent nem tehettél volna, max. enyhe pénzromlással kiveszed DE és ez fontos(!): a pénzügyi válság most van (volt is már, és lesz is még) de a befektetésed nyílván nem rövid távú = lehet, hogy ma buktál de összeségében, mikor lejár a befektetésed optimális esetben jól jössz ki a dolgoból...

nikkeiboy 2008.10.09. 12:03:39

ladislaus, én nem azt mondtam, hogy maguk az említett bankszámlák értelmetlen baromságok, hiszen megnéztem a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat és ennél jobbat kesesve sem találnék. De a reklámokban igenis elhallgatják a konkrétumokat. És a hazai lakosság --akárhogy hozod föl apucit-anyucit- nem nyithat ilyen számlát ezekkel a föltételekkel. Persze, meg van az a réteg M.o-n akikhez szól. Amit én rosszallok, hogy erről tudatosan elfelejtik informálni a kedves tv-nézőt.

nikkeiboy 2008.10.09. 12:05:02

A lényegből kimaradt: a hazai lakosság NAGYOBB része, elnézést.

Laci 2008.10.09. 12:13:39

A negyven komment pontosan tükrözi a magyar mentalitás. :) A fele azzal van elfoglalva, hogy miből szerezte/miért nem maga kezelte stb., a másik egyharmada még véletlenül sem értette meg, hogy mi az amit írt a cikk.

Nagyon kevésnek esett le, hogy a szerző egy kalap pénzt fizetett és amikor kellett volna, akkor egy szót sem szóltak.

Az ilyen mentalitással kicsit sem csodálom, hogy ennyi mindent megengednek a bankok/brókerek maguknak.

Messze nem ennyi pénzem van, de a brókerem nekem szólt, mert anno keresett rajtam és ennyivel úgy érezte tartozik.

Össze tudom hasonlítani a magyar és a belga kiszolgálást, van még mit tanulni a magyaroknak.

kritikus · http://kritikus 2008.10.09. 12:16:29

ez Magyarország! Ha nekem nincs, neked se legyen!
gratulálok nektek!

gabcigirl 2008.10.09. 12:18:22

Tényleg marhára sajnálom a kedves posztolót a 300 millájával. De mi van Mari nénivel, akinek 2-3 milla jelenti a túlélést és az forog kockán?

Laci 2008.10.09. 12:21:41

tygger!

Tanulmányozásra ajánlom pld. a NIKKEI225 indexet, ez egy kisebb ország tözsdeindexe. Nagyon kevés olyan beszállási pont volt az elmúlt 20 évben, ahonnét most jól száll ki a befektető.

Nem azt mondom, hogy minden ennyire csak lefele mehet, de aki a "hosszú távon biztosabb a nyereség"-ben hisz, annak érdemes nézegetnie.

Laci 2008.10.09. 12:23:37

gabcigirl!

a helyzet pont ugyanaz, neki sem fognak szólni, hogy Marikaédes ki kellene szállni most, mert kicsit esik minden....


Bár mari néni általában betétben tartja a pénzét...

ladislaus 2008.10.09. 12:24:01

reklamok ugy ahogy vannak szarok. ez mi sem lehetunk sikeresek ha bedolunk nekik. en mindig mit mondtam az ugyfeleknek. amit a reklamban hall az azert megy hogy az ajtonkon a kilincset lenyomja es bejojjon a bankba. Pont. Onnantol mas vilag, mas tortenet, mas feltetelek. Reklamok nem ajanlatok, hanem amolyan figyelemfelkelto (figyelemelterelo?) dolgok.

tygger: jogos!
4 A díjcsomag igénybevételének feltétele havi rendszeres, minimum 150 000 Ft egyösszegA bankon kívülrol bármilyen jogcímen érkezo jóváírás a Citibanknál vezetett folyószámlára.

de ez megint offtopic :)

TexMex 2008.10.09. 12:31:20

Néhány észrevétel a témához

300 misi nem olyan egetverő összeg, hogy taxit küldjenek érted és kibéreljék a Zserbó cukrászdát neked, hogyha konzultálni akarsz a bank vezetőségével... Mellesleg folyószámlák esetében már 10-20 misitől a bank kiemelt ügyfele leszel - kapsz egy szép arany kártyát aztán szia...

Nem tudom, hogy jutottál hozzá ehhez a pénzhez - semmi közöm hozzá -, de ilyen naivitás mellett??? Már egy ötforintos szerződésnél is az ember lelkiismeretének jót tesz, ha tudja, hogy mit és milyen feltételekkel ír alá. (Tipikus példa a hosszútávú hitelszerződés. Fel sem képesek fogni, hogy miről szól - egy a lényeg, hogy mennyi a törlesztőrészlete. ???!!! Értetlenség a köbön.)

Én a helyedben meglátogattam volna egy két tőzsdesulit/pénzpiaccal foglalkozó sulit. Nem mondom levesznek ott is egy kicsit, de az alapokat megtanulod. Az sehol sem működik, hogy rábízom valakire a pénzem, nem is érdekel, hogy mi merre mennyi, aztán pár évente ránézek, hogy hány ezer százalékkal ér -e többet.

Többen írták előttem: csak magadban bízhatsz! Ha nagyon akarod, pedzegesd a témát, h. mennyid van biztos sorban állnak majd nálad "jobbnál-jobb ajánlatokkal", de nem hiszem, hogy örülnél neki. Az ún. "igazi" brókerben sem bízhatsz, hiszen az egyiket ráveszi, hogy adjon, ő meg vesz...

Végül a legfontosabb kérdés: REALIZÁLTAD A VESZTESÉGET?
Mert ha nem, akkor az még nem veszteség. Lehet rajta kozmetikázni, no meg izgulni, hogy a többit is bukod -e.
Csak az veszteség amit realizáltál!!! Ezt jegyezd meg!
Adózási környezettel tisztában vagy?

Mellesleg nem is biztos, h. rosszul jártál. Találsz valakit, aki belevisz minden baromságba, aztán egy hét alatt eltapsolhatsz ennyi pénzt. (Néhány short pozíció NASDAQ-on,
egy-két deviza ügylet, aztán egy hét alatt a 300 misiből lehet 20...)

TexMex 2008.10.09. 12:56:48

Még egy dolog, mert láttam sokan írtak róla, a Brokinet.

Szerintem jól csinálja. Maximálisan kihasználja, hogy Mo.-on az emberek többsége pénzügyi analfabéta. Nem tudja mi az az annuitás, mi a kamatos kamat stb... Pedig 8. osztályban lehetne ilyeneket tanítani...

Én csak röhögtem anno, mikor egy középfokú végzettségű srác nyomatta neke a rizsát. Mutattam neki a számításaimat, költségeket, kockázatokat. Hozzá se tudott szagolni. Én nem kértem belőlük. Nem mintha én olyan nagy szaki lennék, de képes vagyok gondolkodni, meg én nem írok alá semmi olyat, mellyel nem vagyok 100%-ig tisztában...

Hallom sokan ilyesmiket aláírtak:
kötelezettséget vállal arra, hogy x évig rendszeresen befizet xy alapkezelő által működtetett befektetési alapba - 3 féle választható portfóliójú - és persze, ha min. 10 évig ottrohasztja akkor nem kell árfolyamnyereség adót fizetnie??? És ha valami nudli fizetéssel van bejelentve akkor meg valami nudli adóvisszatérítést is kaphat évente...
Húhaaa. Nemsemmi ilyenekbe belemenni...

Tessék szíves lenni tájékozódni, pénzügyeket alaposan megfontolni, számolgatni stb!!!!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.09. 12:57:10

AZÉRT AZ SOKATMONDÓ, HOGY SENKI, MONDOM SENKI NEM ÍRTA EDDIG LE AZT, HOGY VELEJÉIG ROSSZ, ROMLOTT AZ EGÉSZ PÉNZPIAC: A SPEKULÁNSOKNAK KEDVEZ, NEM A TISZTESSÉGES ÜZLETNEK.
TISZTESSÉGES ÜZLET? AMMEG MI?

Scaevola 2008.10.09. 12:58:53

Ha van még 150 milkád, küldjé' már 8-at... még 23 évig fizethetzem a lakáskölcsönöm... sokat segítenél.
köc

TexMex 2008.10.09. 13:06:17

Bocsi, de ma nem bírok a véremmel. Még egy komment.

Sztem az elbukott lóvé egy részét vissza lehetne szerezni egy kis marketinggel. Retek klub mint hiteles gazdasági csatorna! Milliomosunk tőlünk értesült arról, hogy már másféle éve világpiaci és világgazdasági válság van!

(Tudtommal kaptak jópárszor állami forrást, mert nekik közszolgálati műsoraik vannak: Kókusz,
Anyátok közt, meg mit tudom én...)

Mégegyszer bocsi, tudom gonosz volt, de ezt nem hagyhattam ki...

géza 2008.10.09. 13:08:04

..a hozzászólások alapján jól értem, hogy a pénz az egy olyan különleges jószág, amit jóhiszeműen senkire sem lehet rábízni?

(Vagy az így nyilatkozók minden egyébre is vonatkoztatják ezt a "sohase bízz meg senkiben" filozófiát?)

((Vagy egyszerűen soha senkit semmiért nem sajnálnak, mindenki mindent megérdemel? ))

Nem értek hozzá, de mintha a gazdaság normális müködéséhez, mintha kellene egy nemnulla általános bizalmi szint.. vagy tévedek?

Varia · http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?ID=20714 2008.10.09. 13:08:06

Mindenkinek a figyelmébe ajánlanám a kb. az1990-es évek végén magyar nyelven is megjelent BANKKÁROK című könyvet.
Egyértelműen kiderül belőle, hogy egyetlen befektetési tanácsadónak sem az a célja, hogy az ügyfele nyerjen, hanem a tranzakciós jutalék lekaszálása.
OKOS kártyás bank privát üzletágától ezért is köszöntem el rövid úton.

forrest 2008.10.09. 13:13:18

Mint Privát Banki ügyfél teljes mértékben alátámasztom az irottakat. Én a zuhi előtt hívtam fel a tanácsadómat azzal hogy most már elegem van abból hogy kb.3 éve semmi hozama a portfóliómnak és tegye át az összes pénzemet a most jól kamatozó folyószámlára. Én azt várom a privát banki tanácsadótól hogy mint prof befektetési szakember helyettem hozza meg vagy javasoljon pénzügyi döntéseket, mert én nem értek hozzá. Áttette a pénzt, de rögtön javasolt egy új portfóliót, meg hosszú távon kell gondolkozni, ez már az alja, meg bla, blla,.. azzal hogy majd felhív hogy döntöttem. Na, azóta se mert felhívni, mert megint beolvasnék neki hogy akkor ki a profi befektető. Közben meg olvasom a nyilatkozatait a sajtóban.

M&A 2008.10.09. 13:15:32

annyi korrekció még, hogy a befektetési bankár és a biztoítási ügynök között azért nagy különbség van, még akkor is,ha hibrid-konsrukciókat árul az illető és ázsiai részvény-portfólió is van a kosarában.

A baj tényleg az, hogy mindenféle gyorstalpalón kiokosított emberkék szaladgálnak és osztják az ézt mint a halat a piacon...

Akik pedig megveszik, még annyira sem értek, aztán most meg viszik majd a házát, mert hitelt vett fel a shanghai részvény expressre....

G 2008.10.09. 13:15:55

Epikurosz!
Szerintem akkor allj spekulansnak! Ha ugyis nekik kedveznek :-)
TexMex!
A Brokinetet pont azert szidtam, amiert a cikk szerzoje a sajat privat bankarat... Mast adnak, mint amit hirdetnek es eleg rondan probalnak atvagni...
Sajnos igaz, hogy a megkotott szerzodesek jutalekabol elnek, de hosszu tavon jobban lennenek erdekeltek abban, hogy emellett az ugyfeluk is jol jarjon. De sajnos hosszu tavu gondolkodas itt sem jellemzo.
G

QM 2008.10.09. 13:19:31

Epikurosz
Azért nem írták le, mert azt tanították nekik, hogy hogyan lehet ezen a rendszeren belűl mozogni, ügyletelni, gazdagodni. Mik a játék szabályok, törvényszerűségek.
Nagy ívben letolják, hogy ez a pénzügyi rendszer mindent felél, a szószoros értelmében. Emberi és természeti erőforrásokat egyaránt. A lényeg, hogy a napi nyereség meglegyen. A kik a pilótajáték nyertesei, azokat nem érdekli, hogy ők is bele fognak dögleni, mert ők lesznek az utólsó áldozatok, addig viszont Hawai.

mókusvédő 2008.10.09. 13:21:36

Jó hogy van akinek ez a gondja, nem a havi számlák kifitetése.

Egy dolgot ezonban elfelejtettünk ami itt nagyban igaz, az gaz kicsiben is.
Minden hazai szolgáltató a szolgáltatás eladásáig barátságos csak. Utána - bár a százalékokat, díjakat, jutalékokat simán zsebre teszik az ellenszolgáltatást nem kapjuk meg. Ha kérjük akkor meg egy tök közönséges szolgáltató elkezd hivatalt játszani.

A múltkor már föl kellet hívnom a téves számlakibocsátással fogalalkozó osztály vezetőjének a figyelmét arra, hogy legyen szíves végiggondolni, hogy ki fizet kit.

A kollégának meg csak annyit javaslok, hogy utazzon el Bécsig, kellemes város, jó megnézni, vannak jó programok, és lehet hogy ott szolgáltatást is kap - és mindezt a saját anyanyelvén.
A sírós Ferink megmondta, ha nem tetszik el lehet menni. Ha a PSZÁF ilyen ügyekben nem lép akkor lehet keresni olyan országot ahol ezt gondosabban intézik.

prien 2008.10.09. 13:23:18

De qrva okos a poszter.
Mit szeretetet volna menjen el golfozni vele a bankára?
Tartsd a részvényeid. Ennyi a megoldás.
És lassan el lehet kezdeni kissebb tételekben venni.
Most vagyunk a bili legalján, már sokkal rosszabb nem lesz..

Vawel 2008.10.09. 13:24:07

off

A Citibankos feltételben a BÁRMILYEN jogcímen érkező átutaláson van a hangsúly!
Gondolom az állandó átutalásról hallottatok már!? Oda-vissza...

prien 2008.10.09. 13:29:19

Nem arról szól a privat bankig üzeltág, hogy az ügyfél helyett a bakár hozza a döntéseket. Legalábbis nálunk egyenlőre nem.
Vegyétek már tudomásul, hogy most szinte mindenki bukik a pénzpiacon. Ilyen a mackó.
Bezzeg 2002-2006 között gondolom nem reklamálgattak ennyire.
A kiszolgásminősége az fontos, de nem arról, szól, hogy megmondja a bakárom egy évre előre az EUR/HUF árfolyamot, vagy bármit.

Varia 2008.10.09. 13:29:20

Figyelmetekbe ajánlanám a kis hazánkban már 1995-ben megjelent BANKKÁROK című német nyelvterületi adatok alapján készült alap művet.
www.antikvarium.hu/ant/book.php?ID=20714
Egyértelműen kiderül belőle, hogy a különböző közvetítők, brókerek, pénzügyi tanácsadók egyetelen célja a jutalék bekaszírozása.
Saját tapasztalataim alapján ezért köszöntem el a sárga bank privát üzletágától.

kommenter 2008.10.09. 14:04:49

Ha valaki eddig még nem vette volna észre, az a gazdag bankárkör,akik ezt a válságot minden bizonnyal nem véletlenül kirobbantották,most is marha jól él és keres. És a tőzsde amikor a béka segge alá beesik, akkor majd bagóért megveszik az egész világot. ÉÉÉBRESZTŐŐŐ!!!

luck66 2008.10.09. 14:09:59

a gugli-ba be kell ütni,hogy˝ privát bank˝ és már tudható is,hogy Csányi cége a bűnös

kakukk 2008.10.09. 14:18:46

Prien!
Válaszodból itélve úgy érzem Te is egy banki tanácsadó vagy.?

Dzsungellakó (törölt) · http://dzsungelvilag.blog.hu 2008.10.09. 14:23:53

Én nem bízok a bankárokban. Egyikben se. És nem azért, mert valami antiglobalista izé lennék, hanem azért, mert több alkalommal meggyőződtem arról, hogy nem partnernek, hanem balek zsákmánynak, lenyúlandó fejőstehénnek tekintenek.

Mióta kerülöm őket, hetente csörög a mobilom, hogy most már másként van ám mint régen...

Recipe ferrum bankvilág!

luck66 2008.10.09. 14:26:00

Prien!
pont a kiszolgálás minőségéről szól az írás

Dzsungellakó (törölt) · http://dzsungelvilag.blog.hu 2008.10.09. 14:30:28

Bizonyítás: A helyi OTP-ben már sorban állnak a pénzüket kivenni szándékozók. A kormány harsogja a teljes garanciát. De az OTP a lekötetlen folyószámlaösszegekre továbbra se fizet kamatot, viszont rendes számlavezetési díjat számláz fel...

Tehetik, míg ilyen sok a birka.

privátbankár 2008.10.09. 14:35:06

jó nagy hülye vagy ha egy tanácsadóra bíztad a pénzed és felé se néztél. így jártál, megtanultad. de szerintem ez a post egy kamu, ekkora hülye a világon nincs.

tygger 2008.10.09. 14:41:26

Laci 2008.10.09. 12:21:41

nemcsak egyet, többet is fogok nézegetni :) alapvetően nem célom elmenni a futamidő végéig, ha lesz egy csúcs, márpedig azért valószínű, pláne ha ennyi milliárd dollárt fognak beleönteni, realizálom én a nyereséget akkor is, ha netán kamatadót kell fizetnem.

a befektetéseim másik része alternatív energiaforrásokat fejlesztő cégek papírjaiban van, valószínűleg ebből sem hnap fogok meggazdagodni. de öt év múlva pl bármi beüthet.

persze könnyen beszélek, én csak most kezdtem hosszú távon gondolkodni, van még időm. most nem fogok rohanni kivenni mindent, de az valóban alap, h TÁJÉKOZÓDNI KELL.

PenzesFogas 2008.10.09. 14:45:21

Nem értek egyet azzal, aki azt mondja, hogy a privát bankár szolgáltatás használata esetén az ügyfélnek szemmel kell tartania a pénzét. A tanácsadó azért kap jutalékot, hogy az ügyfél érdekeit képviselje.
A Tőzsdecápa elfelejti, hogy az emberek egy része nem pénzből csinált pénzt, hanem a szakmájából. Ha valaki jól kereső fogorvos, akkor a pénzét szakemberre bízza. Ha a kezem alá kerül egy bróker, akkor én sem mondom, ha beleszakad a foga a szájába, hogy többet kellett volna fogat mosni.

Én megteszem a szakmámban amit kell, tanácsadó meg tegye meg amit lehet. Csodákat nem tud tenni ő sem, de ha csak annyit tud tenni mint én (vagyis egy kívülálló), akkor csak kókler és nem szakember. Emelkedő piacon én is nagyokat kerestem, ahhoz nem kell sem ész, sem szakértelem.

Szóval ezek szerint a magyar bankszektor pont ugyanolyan kókler banda, mint a politikusaink, az építőiparunk.
A szolgáltatásnak meg a piaci helyzettől függetlenül egyenletes jó színvonalúnak kéne lennie egy prémium szolgáltatásnál - ha nem az, akkor a Fogyasztóvédelemhez kell fordulni, mert szerződésszegők.

Rebellis 2008.10.09. 14:46:54

én egy idézetre hívnám fel a kedves egybegyűltek figyelmét, mely szerint "A Wall Street az egyetlen hely a világon, ahol a Rollce-Royce-al érkezők olyan emberektől kérnek tanácsot akik metróval járnak."W.B.
másodszor: a négy nagy egyike, a goldmann sachs feje volt 2001-2006-ig a jelenlegi pénzügyminiszter az usában...
harmadszor: a világ legnagyobb lopása zajlik a szemünk előtt...
negyedszer: a dezinformálás a médiák térnyerésével gyerekjátékká vált...

PenzesFogas 2008.10.09. 14:55:20

És miért gondolják sokan, hogy ha van pénzed, akkor azt kell fialtatni. Gondolom az összes közgazdasági zseni hiányzott, amikor a hatékonyságról tanultak. Ha többet keresek azzal, ha a szakmámban dolgozom, mintha a szakmámban keresett pénz gyarapodását ápolgatom, akkor a szakmámban kell tovább dolgoznom. Viszont egy összeg fölött már rendszeresen kell a pénzzel foglalkozni: ezért fizetek valakinek, aki pocsék lenne fogorvosként, de egész nap bújhatja a híreket és a pillanatnyi árfolyamváltozások követésére is van ideje, energiája.

Az is bolond, aki sikeres, pénzt keres a szakmájában, majd otthon tőzsdézik. Mikor költi el és élvezi az életet?
Gondolom, ha a tető beázik, ahhoz is ért mind...

He He 2008.10.09. 15:01:19

Azért van itt egypár dolog, amit célszerű lenne figyelembe venni.

Mondjuk vett az ember 1000 darab X részvényt 5 évvel ezelőtt 1000 Ft-ért. Az elmúlt 5 évben a részvény ára 5000 Ft lett és így a "vagyonom" ötmillióra hízott. Most a részvény ára 3000 Ft. Ki az a hülye, aki leírja, hogy akkor én most 2millát buktam?????
Vazze részvényt nem holnapra vesz az "átlagember" (=nemspekuláns)!
HA holnap kell neki a pénz, akkor valóban, nem nyert annyit, de a BEFEKTETÉSE idejéhez (vesd össze banki kamatok, állampapír hozam, satöbbi) képest akkor is többszörös vagyongyarapodást könyvelhetett el!

1929-ben is volt tőzsde és azután is és akinek mondjuk 1929-ben 5 centet ért csak a kokakóla résztvénye, 1932-ben már megint egydollárt, 1935-ben meg mondjuk tizet!

A kezdetekhez visszatérve: Az hogy xartak az ügyfélre, az nálam azonnali bankváltást hozna (MAJD mikor a vagyon könyvértéke visszakapaszkodott).
Ezen felül pedig zamek, MOST kell részvényt venni, amikor olcsó, nem akkor amikor a hülyék is vesznek mert miótamegymárföl.... Az OTP-n egy nap alatt már ezer darab részvénynél is nyerhetett bárki ha pl. tegnapelőtt vett, bár -- amint mondtam -- ez spekuláció és nem tőzsdézés.

kakukk 2008.10.09. 15:38:08

Sajnos ez a post nem kamu, mint az előbbiekben forrest is
leírta. 2008-ban a Privat Bankos ügyfelek is ilyen szolgáltatást kapnak, lehet nekem kevés pénzem van a banknál és ezért kapok gyatra minőséget.

Valaki a sok közül 2008.10.09. 15:48:33

Kezdjük azzal, hogy itt bankkultúra eleve nem létezik. Elég bemenni egy bankba és szétnézni annak megállapításához, hogy a hazai bankok egy dologra alkalmasak, annyi pénz tárolásához és szétosztásához, amennyi a havi rezsihez kell.

Szerintem a világon mindenütt rizikós más emberre bízni a pénzed, de itt, ahol a bank pitiáner módon szúrja el a bizalmat (megzsarol, hogy végy igénybe egy hitelkártyát, felszámolja az A4-es papírt, stb, különösen veszélyes. Egyénileg kell ezt intézni és nagyon-nagyon kell figyelni, ha megbuksz, legalább te buktad el.
Legalább azt tetted volna meg, hogy nyugat felé arréb mész befektetni párszáz km.-erre, ha már nem akarsz a pénzeddel nyüglődni.

mufor 2008.10.09. 15:50:53

A post írójának tapasztalatait sajnos csak megerősíteni tudom.

Jómagam is privátbanki ügyfél vagyok, de tényleg nem kaptam egy rohadt telefont, h. legalább egy általános szintű tájékoztatást v. megnyugtatást kapjak. Nekem kellett kuncsorogni, h. ugyammá, akkor most mégis mi a teendő.
Nem tartom magamat pénzügyi analfabétának, tisztában vagyok nagyjából a dolgokkal, de a pénzügyek befektetés szintű naprakész kezelése nem az én asztalom. Én mással keresem a pénzt, a fialtatását pedig igyekszem a hozzáértőre bízni.

Ami infót kaptam egyébként azt magamtól is ki tudtam logikázni: nem besz@rni, ülni, oszt várni. A nem realizált veszteség nem veszteség. Azt azért furcsállottam, h. mikor összeállítottuk az egyik portfoliómat, nem mondta a tanácsadó, h. már jó egy éve válság-/recessziószag van. Lehet, h. én vagyok a béna, de ennyire azért nem figyeltem, úgy gondoltam a hírek alapján, h. csak a szokásos hullámvasút.

Most már mindegy, várok, mást nem tehetek, és bízom az emberekben, h. nem fogják megrohamozni a bankokat, mert akkor tényleg mehetünk a teszkóba cukorért verekedni.

A tanácsadó egyébként elmondta az elején, h. a végső döntést nekem kell mindig meghoznom mindannak alapján, amit ő elmont, amivel nincs is semmi baj, de vhogy én is úgy gondoltam, h. ennyi pénzért egy kicsit jobban odafigyelnek az emberre. Hát nem. Nekem is olyan jutalékszagú az egész. Ha felhívom, azért készséges és darálja a szöveget. Alátámasztja, amit amúgy én is gondoltam.

Zol 2008.10.09. 15:52:23

Ne keverjetek össze valamit!
Ugy látom senki nem írta még le, hogy a privát pénzügyi TANÁCSADÁS, azaz a termék személyre szóló, adott esetben exkluzívabb tálalása és értékesítése NEM EGYENLŐ a PORTFÓLIÓ KEZELÉSSEL, vagy vagyonkezeléssel.
Tanácsadásnál a döntés és a felelősség is az ügyfélé, az ügynök vagy tanácsadó csak kiszolgál, eljuttatja hozzá a terméket. A portfólió kezelésnél azonban egy az egyben forgatja a pénzt, a befektetési döntéseket is ő hozza és ezért jutalékot kap. Lehet tőke és hozamgaranciás szerződés is, több lehetőség van. Éppen ezért az sem mindegy, hogy egy néhány tízmilliós törzstőkéjű cég valamilyen képzettségű ügynöke ül e velem szemben, vagy egy több milliárdos tőkéjű bank tanácsadója, aki adott esetben tényleg a pénzemet forgatja, akikből már kinézem, hogy tőke és hozamgaranciát is tudnak teljesíteni. A legnagyobb gond azonban az, hogy nincs kellően fejlett pénzügyi tájékozottság úgy általában. Attól, hogy valaki örököl vagy jól menő fogorvos pl., még nem tudhat mindent, és nem is biztos, hogy érdekli. Egyébként a post írójával abban egyetértek, hogy a tájékoztatás, a törödés, jogos elvárás lenne. Kérdés persze, hogy milyen csomagban milyen szolgáltatást fizet meg...

mufor 2008.10.09. 16:00:07

Zol-nak igaza van, a Privátbanki kategória tanácsadást jelent, tehát a végső döntés a te kezedben van. Többek között ezért nem akartam én sem a Bnethez menni, ahol odaadod vkinek a pénzt, oszt szeva! Majd én csinálok neked százmilliót, csak add ide. Persze, add ide te a tiedet. Amúgy sem szimpatikus a BNET renszámmal száguldozó luxusjárműpark... Nálunk a cégnél - pedig talán telne rá - policy szinten szabályozva van, h. milyen autóval lehet ügyfélnél megjelenni. Talán nem véletlenül.

drc (törölt) 2008.10.09. 16:08:11

HAHAHAHAHAH VAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHA

BRÓKERNET!!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

mindenki megérdemli, aki csak egy mondatot is elhitt annak a hazug kamu cégnek

drc (törölt) 2008.10.09. 16:10:38

természetesen az összes többi hálózatépítős, pénzügyi tanácsadós, ügyfél pénzéből jutalékozós , pilótajátékos mutáns szar cégek se jobbak....

kakukk 2008.10.09. 16:28:25

Mufor !
Privatbanki kategória tanácsadást jelent, oké.
Milyen tanácsadást jelent pontosabban ( szerinted) ?

trey82 2008.10.09. 16:36:58

Hogyan lehet azt előre tudni hogy mikor tör ki tömeges eladási pánik a piacon? Ez egy öngerjesztő folyamat, emberek döntései hirtelen irracionálisak lesznek a félelem miatt...és így a negatív várakozások önmagukat megvalósító jóslatokká válnak.


Akik itt okoskodnak hogy "ezt előre lehetett tudni" azok azért legalább csak ebbe ha belegondolnának (és akkor ez még csak egy szelete a teljes bizonytalanságnak)...

Zol 2008.10.09. 16:40:42

Hogy milyen tanácsadást?
Elmondja összefoglalóan a termékek jellemzőit, hogy könnyebben tudj választani. Ha megfizeted, vagy elég nagy a befektetésed, akkor külön időpontban, szebb irodában, esetleg a Te irodádban vagy az otthonodban. Melyik cég mit ad, lehet, hogy további kedvezményes kondikat más termékekre, egy szép aranykártyát, saját tanácsadót, sorbaállásmentességet. Aztán vannak az egyebek: kajás fogadást egy évben kétszer, kiállítás vagy koncertbelépőt, kalácsot karácsonyra stb.
Nem mindegy, hogy kit hová sorolnak, mennyit hagy a banknál jutalékra. Azonban DÖNTÉST senki NEM kap. Az már portfólió kezelés, egy más dolog.
A pénzügyi tanácsadók és ügynökök nem privátbankárok, az ő cégeik csak közvetítenek, eladják mások termékeit jutalékért.

wut 2008.10.09. 16:49:23

tőlünk nyugatabbra létezik IGAZI PRIVÁTBANK, ahol úgynevezett DISZKRECIONÁLIS szerződést kötnek. Ez vagyonkezelést jelent, tőke- és hozamgaranciával. A magyar bankok által kínált "privátbanki" szolgáltatások nem igazi privátbankot jelentenek, igaz, jóval szélesebb palettáról válogathatnak, mint egy unit-linked értékesítő ügynök, de valójában ott is csak termékek értékesítéséről van szó, a felelősség a tiéd... persze, ha emelkednek az árfolyamok, akkor a bróker büszke magára, ha meg zuhannak, hát akkor meg ez van, hosszú távú a befi, ez még nem realizált veszteség, türelem, stb..

de egy dolog biztos: ahol valóban rábízhatod a pénzedet a bankra (mondjuk, legyen egy svájci bank), ott a jutalék is nagyobb lesz, amit kifizetsz nekik. a kérdés csak az: mennyi jutalékot vagy hajlandó fizetni? a legtöbb ember fel van háborodva, hogy az értékesítők csak a saját jutalékukat nézik, amit az értékesített termék után, az ügyfél pénzéből kapnak. de mi lenne, ha közvetlenül adnál pénzt a brókernek/bankárnak azért, hogy tényleg objektíven megnézze, hogy mi a jó neked? ha úgy lenne szabályozva a dolog, hogy ő nem kaphatna sem jutalékot, sem jutalmakat sem a biztosítótól, alapkezelőtől, sehonnan, hanem Te fizetnéd őt. így is-úgy is a Te pénzedből van fizetve, de ha nem transzparens módon (mint ahogy jelenleg), akkor a szolgáltató érdekeit nézi. a befektetett pénzedből a szolgáltató, akivel szerződsz, jutalékokat/költségeket von le, amikből visszaoszt az üzletkötőnek. mi lenne, ha Te fizetnéd az üzletkötőt? hajlandó vagy rá? az igazság az, hogy ez a megoldás egészen biztosan többe kerülne, mint amit a legtöbben hajlandóak lennének megfizetni. pedig létezik ilyen, hozam- meg tőkegaranciás szolgáltatás, de egyelőre nem M.o.-n. Amúgy az igény az jogos az ügyfelek részéről, de ha egy biztosítási ügynök ma úgy menne oda valakihez, hogy külön fizetségért ténylegesen megnézi, hogy az ügyfélnek melyik a legjobb, és semmi pénzt nem kapna a biztosítóktól, akkor kb. kiröhögnék, mert az emberek nem tudnák elképzelni, hogy közvetlenül fizessenek neki.

amúgy meg, ilyen az emberi természet, hogy annak az érdekeit nézi, ahonnan a pénzt kapja. igaz, hogy az ügyfél pénze, de amíg a biztosítótól / alapkezelőtől kapja meg, és nem közvetlenül az ügyféltől, addig a szolgáltató érdekeit nézi. "hozz ügyfelet, aztán osztozunk a költségeken, amit én levonok az ügyféltől" - na ehelyett kéne annak lennie, hogy "vállaljuk az Ön vagyonának a kezelését, ez Önnek ennyibe és ennyibe fog kerülni".

mufor 2008.10.09. 16:52:29

Kakukk!
Zol időközben kiválóan összegezte a privátbanki tanácsadó kategória lényegét.
Tanácsadó: mindent elmond (ideális esetben), TE döntesz, MINDIG.
Portfoliókezelés: MÁS DÖNT helyetted.
Ügynök: hugyszartrutymó - mint bármely más ügynök, csak nem vállfát árul, hanem "pénzügyi termékeket"

kakukk 2008.10.09. 16:55:58

Zol
Számomra nem fontos a körítés ( kajás buli, koncertbelépő.....)
Az már igen, hogy tanácsadó legyen , és ne nekem kelljen órákat a gép előtt ülni összeszedni valami infót.
Termékeket ajánl? Na ezt ne részletezzem bővebben, legutóbb mit kaptam, (e-mail) ha tetszik jelentkezhetek.

kakukk 2008.10.09. 17:08:17

Szerintem itt 2 párt van jelen: 1. ügyfelek ; 2. tanácsadók
Világos, hogy nekünk kell dönteni, de Uram bocsá mi csak akkor tudunk ha Ő ajánl valamit, szerintem azért fizetünk.
A BNET -nek nem dőltem be, másnak igen.........

Zol 2008.10.09. 17:16:54

Az már egy más kérdés, hogy ki mit és hogyan ajánl, milyenek a munkatársak és az üzletpolitika. Szerencsére verseny van, így választási lehetőség is.
Pénzügyi tanácsadó jutalékot kap, így nem Te fizeted, hanem az, akinek eladja a termékét. Ha pirvátbanki tanácsadásért fizetsz nagyobb számlavezetési díjat, vagy egy bizonyos összegnél nagyobb a befektetésed, akkor pedig a személyes munkatárs "használatát"' az egyedi időpontot, otthoni ügyintézést fizeted meg. Én is csak ügyfél vagyok, mégse várok el a tanácsadótól többet. Ha nem vagyok elégedett, akkor váltok. Így van ez máshol is.

F+I · http://Colbert 2008.10.09. 17:38:12

Üdv a való világban!

Kis hazánkban a private banking szolgáltatás arra jó, hogy ne kelljen a sorszámhúzó előtt ácsorogni, s ha egy fél óra múlva az ablakhoz kerülsz, akkor ne a korlátozott képességű pultos kislánynak magyarázd el, hogy mit szeretnél tenni a pénzeddel. A beszélgetéseteket akár még kb. huszan is hallhatják. Ha szerencséd van a kislánynak jó a dekoltázsa és esélyt kapsz egy kóbor numerára, de pénzügyi tanácsokat ne várj. A private banking esetében meghitt környezet, face to face kommunikáció, telefonos ügyintézés, kényelem, esetleg jó cicik megvannak, világrengető befektetési tanácsadás nulla.
Kb ez a pb és a fiókban történő ügyintézés közötti különbség.
Külföldi pb más tészta. Alapszabály válassz jól befektetési bankot. Sokszor a nagyság és a referencia nem elég, például manapság. A svájci UBS például rendesen a rossz oldalon van. A nyerőszempontok: Közepes méret, konzervatív befektetési politika, szoros kapcsolat a reálgazdaságon alapuló növekedési alapokkal, saját TŐKEGARANTÁLT termékek, svájci, osztrák, luxemburgi pedigré.
A legfontosabb mit vársz el? 20-30-40%-os éves hozamot, vagy még többet. Anya még nem szült olyan bankárt, aki ezt garantálni tudja. Ha ezt akarod, akkor magadnak főzöl kispajtás, és te is eszed meg. 300 gurigád van, elégedj meg a 7%-al évente (adózva) mondjuk állampapírban, ha nem akarsz nyavalyogni, azon, hogy buktál. Az is igen normális megélhetési alap. Sőt még lombard hitelt is gond nélkül kaphatsz, ha kéne egy kis cash.
Ha nagyon szereted a veszélyt irány növekedési alapok és a derivatívák zátonyos világa, ha kicsit akkor diverzifikálj mondjuk egyharmad kétharmad arányban.

Bocs kicsit hosszú lett....

Körömcsiga 2008.10.09. 23:32:38

Ez csak egy helyzet, ami most van, visszamászhanak a részvények, ha van türelem kivárni. A bukás szerintem csak időbeli tényező, volt már az euró is 280, nemrég meg 220, lesz majd újra jobban.

F+I 2008.10.10. 00:41:28

Persze, hogy ez egy sajátos helyzet. Csak a kontextusát és a következményeit, majd jó öt év múlva tudjuk megítélni. Egy néhány dolog szerintem azért megfontolandó a jövőre nézve:
Pro primo: Vége a derivatív,(származtatott) töke kímélő, áttételes és szabályozási korlát nélküli spekulációnak. Például a jenkik már szövetségi szintű shortolási szabályokat meghatározó jogszabályokon gondolkodnak. (André Kosztolányi forog a sírjában, a Soros meg dörgedelmes cikket fog publikálni a szabad piac védelmében.)
Pro secundo: Egy darabig agyő pénzbőség, a realgazdasági fundamentumok válnak meghatározóvá.
Pro tercio: Fájdalom a realgazdasági konjuktúra kilátások ködösek(egyáltalán nem kizárólag a subprime miatt), a recesszióé sajna tisztábban látszik.
Hogy ez meddig lesz így nemtudom. Az a biztos, hogy semmi sem az. Addig is vegyetek OTP-t!

kakukk 2008.10.10. 05:44:06

,,És ha az OTP megcsúszik a lejtőn, akkor jobb lesz, ha mindenki behúzza a nyakát, kezét a tarkójára teszik, fejét a térdei közé, és várja a becsapódást.,,

Perillustris 2008.10.10. 11:02:24

"arról ne is beszéljünk, hogy a pénzügyekhez egyértemüen hülye az illető"

Még szerencse, hogy vannak olyanok, mint te, akik mindenhez értenek.

kakukk 2008.10.10. 12:45:25

,, ,, - idézőjel, majd küldöm ki írta

Erika 2008.10.10. 13:27:22

Szerintem akár 10 milla, akár 300 milla - a privátbankárnak tájékoztatni kellene/illene az ügyfelet. Én úgy gondolom, hogy természetesen az ügyfél is nézelődhet/tanulgathat dolgokat a pénzügyi piacról, de hát azért bíz meg egy privátbankárt, hogy szakmailag rábízza a pénzét. Nem fair azt kérni, hogy az ügyfél is járjon mindennek utána.. Ha én elmegyek egy orvoshoz, hagy ne végezzem már el az orvosi egyetemet, mielőtt beveszem a felírt gyógyszert..
Egyébként én (is) úgy gondolom, hogy akinek most bent van a pénze, ne vegye ki - addig nem realizált a veszteség. Most érdeke Kínának/Indiának alacsonyan tartani az árfolyamokat. Ez a pánik több piacnak nagyon jól jön.. Előbb-utóbb megnyugszanak és remélhetőleg több árfolyam visszakúszik szepén a helyére.

d 2008.10.11. 15:01:40

Ha valakinek sok pénze van abból nem következik, hogy ért a pénzügyekhez:
- nyerte, örökölte
-a kárpótlásból párszázezerért megvett szántóból , jó fekvésű ipari terület lett aztán eladta egy multinak stb.

Különben is ha, ért, ha nem ért hozzá a privát banki szolgáltatáshoz hozzátartozik a folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatás. Ebben az esetben már félt előállni a "bankár".

avivasopron 2008.10.13. 08:08:41

Kedves cikkíró!
Mielőtt a szakmát kezded ócsárolni, legalább annak nézz utánna, hogy a "Shanghai Expressz" eszközalap nam is bankon keresztül érhető el. Kérlek, hogy a helyesbítésednek adj hangot itt a blogon.

Köszönettel:

Havas Ákos
életbiztosítási, befektetési tanácsadó

Bandi_jóválasztás (törölt) 2008.10.13. 15:59:25

Üdv!

Első észrevétel:

Mo.-i bank:
Befektetés mellé tefal terméket adni, ez mindent elárul..
(Szegény néni, mikor megkérdezte, hogy ezt sokan veszik igénybe? Jó döntés? Mintha az lenne a jó döntés amit sokan igénybe vesznek... Szóval persze hogy megnyugtatták.

Másik:
Kedves avivasopron, ugyanezzel a magabiztos fellépéssel legyen kedves megosztani a publikummal az aviva UL-ek kezdeti költségét.

Köszönöm, egyelőre ennyi.

Misi 2008.10.13. 20:12:58

(Filóztam rajta, hogy beszáljak vagy sem.)
Sok mindenkivel egyet tudok érteni, aki a megfontoltság, a diverzifikáció és a fundamentumok fontosságát hangsúlyozta.
Igenis vannak kivételek.
Nekem pénzügyi tervező minősítésű tanácsadóm van. 2007. aug-ban fektettünk be (elég magasan), nekem is van olyan alapom, amelyik -35%-nál áll. De a diverzifikációnak és a jelentős likviditási tartaléknak köszönhetően én tegnap már +2%-nál álltam.
Tavaly én is nehezen fogadtam el, hogy ne a teljes összeget fektessük részvény alapokba.
Nem egyedül vagyoka véleményemmel a világon: www.ameriprise.com/global/sitelets/fpa/
Tudomásom szerint már Mo-on is van 25 fő pénzügyi tervező www.mptsz.hu/.
Igenis vannak jó szakemberek. Akit konkrétan érdekel utána tud járni. Mielőtt ezt a céget választottam hónapokig kerestem a magyar és a nemzetközi piacon. Pozitív tapasztalataimat szívesen megosztom, akinek igénye van rá.

Magdi · http://xybaby 2008.10.15. 10:09:48

Végigolvasva a hozzászólásokat nagyon sok buta,irigy embert véltem felfedezni a sorok között...
Olyanok írják le a véleményüket -főként,akiknek lövésük nincs a pénzügyekhez,csak az "elfolytott csürhe" hangját hallatják.
A fő cikkhez hozzászólva.:
Természetesen most ne akarjon" kiszállni" a befektetéseiből,
A nem realizált negatív hozam sohsem számít veszteségnek,csak ha el akarja adni...
HA TÖBB PÉNZE IS VAN , MOST AZ ALACSONY ÉRTÉKEKEN SZINTÉN KEDVEZŐ ÁRFOLYAMOKON VÁSÁROLHAT,TERMÉSZETESEN NE SPEKULATÍV JELLEGGEL TEGYE,HOSSZABB TÁVON GONDOLKODJON!!!
A banki szféra miért nem szólt előre ?Nem ismerem az ön befektetéseit,futamidejét...de ha hosszútávú az elhelyezés időtartama akkor abszolút nem akarták Önt pánikoltatni.
Ha kérdése van bizalommal forduljon a bankjához,biztosan korrekt tájékoztatást fognak nyújtani.

Mosolygó · http://www.hiteldoktorok.hu 2008.10.15. 23:08:37

Üdv !

Ami nekem bevált az 1998-s tőzsdezuhanás idején:

A meglévő kötvény alapok befektetési jegyeinek a felét váltsa át a most igen olcsó részvényalapokba !
Most ugyanannyi pénzért kétszer annyi részvényt vehet. Ezzel jelentősen lenyomja kockázatos befektetéseinek átlagárát.
Ezek után az így megkapott átlagárat tartsa nyílván saját magának. A piacok becslések szerint kb. egy éven belül visszakapaszkodnak egy elfogadható szintre. Itt már nagyon jelentős árfolyamnyeresége lesz, mivel most rendkívül olcsón vette a részvényalapok jegyeit.
Üdvözlet:
Mosolygó György

geos 2008.10.29. 20:32:26

Az, hogy a BRIC, Azsia, egyeb alapok volatilisek, senkinek nem kell meglepetest okozzon: viszont az az alaptetel, hogy a kovetkezo evtizedben a novekedes donto tobbsege nem a fejlett vilagbol fog jonni, tovabbra is fennall. Ezert a mostani krizis is elviselheto, mert realis esely van ra, hogy 5-10 ev tavlataban a mostani megingas boven kiegyenlitodik.

Az igazi felelossege a banki tanacsadokak az sztem inkabb a LB tema, amit tokegarantalt kotvenykent mindenki, koztuk en is - a portfolio stabil, hosszutavu reszenek gondoltunk.

Az, hogy a Citi nem jelezte elore, hogy a LB miositese romlik, es legalabb felhivja a figyelmet a lehetosegre hogy esetleg erdemes lehet megfontolni a kiszallast, az az igazi szakmai hiba, es tisztessegtelen eljaras a penzuket a bankokra bizok fele.

Ha valaki kockazatos befektetesen bukik, azt a kockazat tudataban teszi, es ezert informalt befektetok nem haborognak miatta: en buktam vagy 40%-t a banya reszvenyeimen, de per hettel az osszeomlas elott meg nyeresben voltam ugyanennyivel.

Ami fajdalmas, az az, ha a portfoliod stabilnak hitt laba dol be, mint a LB kotvenyek. Ez az ami igazan karos, mert ezt a bizalmat a bankendszer 30 ev alatt sem nyeri vissza: csak nezzetek majd meg hogy fognak alakulni az onkentes nyugdijpenztarakba belepok szamai: azokban gyakorlatilag becsuletszora fizetsz evtizedekig, abban a hiszemben, hogy a bank ott lesz majd hatvaneves korodban, es helytall a kotelezettsegeiert. Ez a bizalom ingott meg alapjaiban, es ezek utan nagyon nehez lesz a ankoknak barmit eladni biztonsagos befekteteskent ami mogott nincs US treasury bond vagy japan allamkotveny. Az osszes tobbi, nem garantalt megtakaritas junk kategoria lett, es az is marad meg evekig.

Vévé_Lóót 2008.11.12. 20:13:26

Kibaszottul sajnállak... azért érdekesek a kommentek is... itt
mindenkinek van tőzsdei, bróker vagy mifaszom tapasztalata... pedig állítólag ez egy szegény ország... aha...

Kopek · http://www.kopek.gportal.hu 2008.12.12. 09:29:31

A netes pénz jön ijenkor számításba, mert sok megbízható cég van amik fizetnwek rendesen:D sztem a PTC-k-nek van jövője.

www.kopek.gportal.hu

NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok 2009.04.23. 19:14:02

Szia!
Ha van kedved és mondanivalód a válságról és különösen az ingatanalapos történetről szivesen látnálak egyszer a műsoromban, amelynek blogja: www.videoblogtry.hu
Üdv: Jóska

eurosapiens.hu · http://eurosapiens.hu 2009.10.13. 08:01:29

@Lukinho: Létezik már tanfolyam a pénzügyekről, nem közgazdászoknak, hanem átlagembereknek. www.eurosapiens.hu

A kiemelkedő hozamot ígérő (még a magas hozamú befektetéseket is túlszárnyaló) lehetőségeket messziről kerülni kell. Főleg annak, aki nem ért a pénzhez, befektetésekhez. A Shanghai Express-ről már régóta, jóval a válság előtt lehetett hallani. De csak akkor, amikor elérte csúcspontját, vagyis 40-60 % hozamot. Ilyenkor már nem szabad beszállni.
Tudni kell, hogy Kína a legnagyobb kaszinók egyike a világon. Erős ugyan a gazdaság, megkerülhetetlen tényező lett, de még annál jobban is szeretnek játszani a hozzá nem értő kínai kisbefektetők.

Egy példa: Kínában egyetlen hét alatt 700 ezer új brókerszámlát nyitottak a kisbefektetők júlusban. (Tegyük hozzá, akkor, amikor a márciusban kezdődő szárnyalás csúcsra lett járatva, jelenleg bizonytalan oldalazás zajlik inkább, mint emelkedés).
www.eurosapiens.hu/hirek/hir/19

Mégvalami: aki részvénybe vagy részvényalapba fekteti pénzét, alkalmanként pillantson a piaci hírekre. a válság kirobbanása előtt közel egy évvel már érezhető volt, hogy vihar készülődik.

www.bankforum.hu
süti beállítások módosítása