Izgalmas árfolyamokra bukkant a Pénzcentrum.hu munkatársa szerdán a brüsszeli (!!!) reptéren.

A kép magáért beszél - bár talán ennyire azért nem áll rosszul a forint.... (az csak a poén egyik része, hogy a WE BUY és a WE SELL mezők elég nehezen értelmezhetőek, jelenleg az MNB euró-középárfolyama 269 HUF).


 

Fotó: Pénzcentrum.hu

Címkék: szivatás pénzcentrum portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr472934124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PopSzandokán 2011.05.26. 15:09:42

hát ez elég fincsi! Mindenki Brüsszelbe pénztváltani! Pisilőkisfiú, nyihaha

tikmony 2011.05.26. 15:14:33

Ha a pénzcentrum munkatársának volt esze és lélekjelenléte akkor összes euróján forintot vett.

IamTwo 2011.05.26. 15:20:54

Szerintem ezzel nincs semmi gond. Ezek devizakeresztek.
Ennyit adunk/veszünk 1 euróért.
És akkor még a sell/buy is jó.

BUY: 309 forintot veszünk egy euróért.
SELL: 231 forintot adunk egy euróért.

A dolláron is lehet ellenőrizni.

BUY: 1.6 USD-t veszünk egy euróért.
SELL: 1.2 USD-t adunk egy euróért.

Nincs ezzel semmi gond, csak nem a megszokott.

Ati' 2011.05.26. 15:26:36

@IamTwo: nem lehetsz ennyire hülye!

We sell: 231 ft-ért eladjuk az eurót!
We buy: 309 ft-ért megvesszük az eurót!

Dezső László 2011.05.26. 15:29:37

Nem értem kristálytisztán.

We buy, ez Brüsszelben azt jelenti: mi fizetünk EGY EURÓT, adj érte 309 forintot. We sell, ez azt jelenti: ha mi kapunk EGY EURÓT, akkor mi 230 forintot adunk érte. Kicsit nagy a marzs, afrikai méretű, de a két árfolyam mediánja 270 körül van. Hol lehet a vicc?

novazsolt 2011.05.26. 15:31:05

Ez teljesen ok, ha jártál már külföldön láthattál már ilyet... 309ft az az ár amennyit adnod kell 1 euróért, ennyiért veszik meg a forintodat. Ha euród van 231 ft-ot adnak érte, szoval ennyiért adják el neked... Ebből cikket írni... :)

IamTwo 2011.05.26. 15:40:10

@Ati': nem, nem vagyok hülye. Csak gondolkodom. Veled ellentétben nem abból indulok ki, hogy rajtam kívül mindenki hülye, hanem abból, hogy vajon mit értek félre?
Felette már legalább ketten is azt írják, hogy aki szerint ez rossz, az egyszerűen tapasztalatlan :)

qwertzu 2011.05.26. 15:40:46

Azért nem aprózták el az árrést. Ez már a nem kicsit pofátlan kategória.

nickita 2011.05.26. 15:40:54

annyiban izgalmas, hogy pofátlan lehúzás a 14,43%-os marzs. plusz még jön erre 1% commission (minimum 2 EUR). 1000 forintért 1,22 EUR-t kapsz. na, b+, ez Európa fővárosa.....

IamTwo 2011.05.26. 15:44:27

@Ati': nahát, nahát már a cikket is átírták, már nincs felcserélve a két felirat, csak nehezen értelmezhető :)

IamTwo 2011.05.26. 15:45:41

@nickita: igaz, még jutalékot is felszámolnak, nem is figyeltem elsőre.

novazsolt 2011.05.26. 15:48:12

@IamTwo: Hát igen, nahát-nahát... Ez csak közgáz és matek... Bár tényleg nagy a marzs....

IamTwo 2011.05.26. 15:54:47

@novazsolt: a matek néhány embernek nehezen értelmezhető :)

Közben az jutott szembe, hogy ha ilyen elven készülnének az itthoni árjelző táblák is (tehát mit adunk veszünk 1 forintért), akkor elég ronda lenne:

EUR 0,003717
USD 0,005263
CZK 0,090909
GBP 0,003236

Nem is tudom, hogy van-e olyan "fejlett" deviza, ami úgy kezdődne, hogy 1,.....

SteveUI 2011.05.26. 16:12:17

Hahoo! Nem tudom mi a problémátok.
Ez a brüsszeli reptér kedves hozzáállása minden külfölihez.

Hamár matek, az USD-t beváltó John Wayne-ről is hasonló margin akasztanak le. Lásd 1.22 contra 1.69

Artie 2011.05.26. 16:36:10

@IamTwo: Egy deviza fejlettségét a nominális értékén lemérni ősi román szokás.

Nem volt olyan rossz pénz az olasz líra, sőt a szlovén tolár is 1,05:1-ben ment a forinttal, mégis EMU-tagország lett.

A ciprusi font is hiába ért nagyjából 400 forintot, viszonylag kevesen zakkantak meg érte, hogy abból vásároljanak be.

OftF 2011.05.26. 16:37:42

We buy: Veszünk
We sell: Eladunk

nem értem, mi ezen a furcsa... Mondjuk amikor én is először voltam külföldön, akkor elsőre nem értettem én se, csak másodikra.

Grrr 2011.05.26. 16:40:47

Semmi hiba nincs itt; vesznek forintot; 309-et kell adni egy euróért.
A marzs meg szép, de nyilván monopólium, kihasználják a kiváló lehetőséget: a hazaérkező utazónak minek a megmaradt forint...

IamTwo 2011.05.26. 16:49:19

@Artie: azt én is tudom, hogy valami nem azért értékes, mert sok számot kérnek érte. Nem azt mondtam, hogy a forint keveset ér, mert máshoz viszonyítva 0,x, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy (most) mi számolunk a legkisebb egységekben...
A többiek kilókban, mi meg grammokban, hogy szemléletes legyek.

Artie 2011.05.26. 17:00:04

@IamTwo: Ez így oké. Ezt hívják a németek Mickey Mouse-Geldnek.

De ugye a románok meg a törökök is devalváltak egyet, mi is megtehetnénk.

Jaj, nehogy ötletet adjak a Viktornak, egy pénzcsere során is sokat lehet lopni...

MitTomÉn 2011.05.26. 17:39:53

Azért szivatos.blog, mert aki ide téved, megszívja?

Ennél azért lehetne magasabbra tenni a mércét...

Mert ha arról szólna a bejegyzés, hogy a we buy (=mi, a valutaváltó cég, vesszük) és a we sell (mi, a valutaváltó cég, eladjuk), fel van cserélve, akkor ok. Jót nevettünk.

De mi köze a forintnak ehhez? A pofátlan margin minden valutanemben megmutatkozik, láthatóan azoknak van kitalálva, akiknek hirtelen kell a pénz, lehúzás az egész...

Szóval azt hiszem úgy búcsúzom ettől a blog-tól, hogy "a viszont nem látásra..."

MitTomÉn 2011.05.26. 17:42:22

... bocs, még csak felcserélve sincs, hiszen drágábban értékesítik, mint veszik, szóval lassan kitehető a "kérem, nincs itt semmi látnivaló" tábla is...

Girhes Joe 2011.05.26. 17:58:27

@MitTomÉn:
Egyébként a nehezen érthető árfolyamok esetén, amikor a sok szám közül nem tudod, melyik vonatkozik rád, pofonegyszerűen lehet tisztázni a helyzetet: mindig az, amelyikkel te, mint csóró ügyfél, a lehető legrosszabbul jársz. Pont. Kivétel nincs.

Kalmár 2011.05.26. 18:01:11

Na most még rakjatok fel valahonnan egy köztéri órát amin dél van, pedig itthon már este 6....

répaverő 2011.05.26. 18:50:55

pedig egyszerű. :D

Ez azt jelenti,hogy aki odamegy a valuta váltóhoz,arra vonatkozik.
Vagyis: We buy = én veszek
We sell= én eladok.
Ergo: van 309 forintom.We buy-én veszek.309 forintot oda adok és kapok érte 1 eurot.
Van 1 eurom.Oda adom,és kapok érte 231 forintot.Ez a We sell.

We buy-én veszek-309 forintom van,ami 1 eurot ér.

We sell-én adok 1 eurot,ami 231 forintot ér. :D

Dollár:

We buy:Ha van 1.65 dollárom,akkor kapok érte 1 eurot.

We sell.Ha van 1.22 dollárom,akkor kapok érte 1 eurot.

jó répázást. :DD

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2011.05.26. 20:23:09

Ezt hívják indirekt árfolyamjegyzésnek, ami nálunk megszokott, az a direkt. Nem is értem mit keres ez az index nyitó oldalán, főleg ezzel az igényesen elkészített fotóval.

Amúgy meg ez a cég marzs tekintetében irgalmas nővér az Interchange-hez képest. Ezek a gecik itt Budapesten adnak kb. 220 Forintot 1 Euróért.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.26. 20:44:02

szart sem kapsz a forintér és kurvadrágán kapsz egy eurót, nemrég láttam kb ugyanilyet helsinkiben, ez csak a simlis, mütyihez szokott fejetekben fordulhat meg hogy benéztek egy ilyen nyilvánvalóan kézenfekvő hogyishíjákot

flippant 2011.05.26. 21:30:37

És ezeknek a rohadékoknak nyal azorbán

Kono 2011.05.26. 21:39:10

Mi ebben a poén?
A sell-buy mindenhol alap. Még Budapesten is így megy. Nyilván nem fognak ugyanannyiért eladni, amennyiért veszik, hol lenne az üzlet?
Az, hogy ekkora a különbség, az abból adódik, hogy a forint egy kis semmi pénz ott, nem keresett. Kb ugyanez van itthon, ha izraeli sekelt akarsz beváltani.

Tehát: ha EUR-t FT-ra akarsz váltani, 1 EUR-ért, 231 Ft-ot fogsz kapni. Ha fordítva, 309 Ft-ért kapsz 1 EUR-t.

Kono 2011.05.26. 21:41:20

@Kono: Egyedül az nem érthető az egészben, hogy azaz árfolyamban miért van három tizedes, és hogy számolják azt ki ?:D

Maisztro 2011.05.26. 22:14:39

Gyerekek!!!

1.)
Amikor a cég forintot vesz akkor az árfolyam 309/euró. Amikor elad 231/euró. Ez jelenti a we buy/sell feliratok értelmezése biztosan nem magyar gondokodva fordították ők angolra.
2.)
Vegyétek észre, hogy nem csak a mi kis valutánk, hanem minden pénznemnél nagyobb a marzs mint a Keletinél álló araboknál:)
3.)
Vajon miért?
Talán azért, mert repülőtéren vagyunk. És? Talán, mert már a vámmentes övezetben az ellenőrzés után, ahol már tuti nem találkozol arabokkal, mint a Keletinél. Tehát úgy váltod ahogy akarod...
Ők így váltják!

Valószínűleg a kép készítője és a cikk írója először szembesülhetett ilyen esettel.
Először nekem is kellett míg leesik. De ezért vagyunk, hogy használjuk az agyunk..:)

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2011.05.26. 22:15:23

@Kono: Nem ettől ekkora a különbség, a többi pénznemnél is nagy, pedig mondjuk az USD nem marginális pénz.

@Dezső László: A 231 meg a 309 mediánja nem 270, hanem 231 és 309 közt bármilyen érték.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2011.05.26. 22:17:05

@Dezső László: Jó, közben rájöttem, hogy létezik ilyen medián definíció is, azért a számtani közép egyszerűbb :):)

Guga 2011.05.26. 22:22:14

@nickita: Mi vaaan? ez hogy jött ki? egymegegy az mennyi nálad?

Maisztro 2011.05.26. 22:23:48

@gusthy1: A mediánnak egy definíciója van csak és nem keverendő a számtani átlaggal!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.05.26. 23:29:09

@tikmony:

"Ha a pénzcentrum munkatársának volt esze és lélekjelenléte akkor összes euróján forintot vett."

Ha pedig még nálad is több esze volt, akkor nem vett.

231,5 forint egy euróért nem igazán jó üzlet rajtad kívül másnak.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.05.27. 00:15:52

reptereken, pályaudvarokon nálunk is pont ilyen arcátlanok az árfolyamok...

Azasöndör 2011.05.27. 03:35:24

minden mas penznemnel is kb. ekkora kulonbseg van, dragak a sracok (plusz egy szazalek kommissio, min 2 E, latjatok?)
hol a hir? mar megint nagyon betepett egy par ember, aki fotozta-bekuldte, aki lekozolte, aki a blogketrecbe szerkesztette meg egy par kommentelo is, aszittem oszig, uj szuretig pangani fog a kenderszcena, ezek szerint nem. vagy, 2.5 / 0.6 ? ezt aruljatok mar el inkabb.

pasinda 2011.05.27. 07:17:34

@IamTwo: hoppá-hoppá!! Nem alkalmaználak! Csődbe vinnél egy nap alatt!

pasinda 2011.05.27. 07:25:22

@répaverő:
We buy:Ha van 1.65 dollárom,akkor kapok érte 1 eurot.

We sell.Ha van 1.22 dollárom,akkor kapok érte 1 eurot. - - - az első stimmel! A második így helyes: "Ha van 1 eurom, akkor kapok érte 1.22 dollárt!" - és nem többet!

babhun 2011.05.27. 08:07:24

A penzcentrum.hu munkatársa egy szimpla pénzváltó táblázatát is képtelen értelmezni. :-)

Mindig is mondtam, hogy ebben az országban nem a lakosság a pénzügyi analfabéta, hanem a bankszakma.

degeco 2011.05.27. 09:00:22

huha, ugy latom, meg a cikkiro is beizgult, hogy ha az osszes forintjat eurora valtana, akkor mar vehetne egy Ferrari feliratu kulcstartot is a brusszeli repteren, csak kar, hogy kozben fel kellett ebredni

degeco 2011.05.27. 09:01:16

ja, es nem a forint csinalt hulyet Brusszelbol, hanem a cikkiro magabol

tuono 2011.05.27. 09:22:35

Cikkírónak javasolnék egy kis pénzügyi alapok oktatást, hogy a jövőben ilyen marhaságok ne kerüljenek ki.
Egyébként a horror spread miatt elég kimenni a ferihegyi reptérre, ott is hasonlóan váltják!
süti beállítások módosítása