A magyar kisnyugdíjasok problémáit már senkinek nem kell bemutatni, ennek ellenére sokan talán elképzelni sem tudják, hogy miként lehet kijönni - ellátástól függően - napi egy-kétezer forintból. Az élelmiszerek folyamatosan drágulnak, a rezsi a fűtés miatt különösen télen elviszi a nyugdíj nagy részét, a többség egyik napról a másikra él. Egy távolsági buszokon rendszeresen utazó diák különös jelenségre lett figyelmes, amit velünk is megosztott. Ismét kiderült, hogy a kisnyugdíjasok találékonysága nem ismer határokat, bár ez a spórolási trükk nem mindenkinek nyerte el a tetszését.

"Gyakran járok távolsági buszokon és látom, hogy a forgalom a hideg évszakban meglehetősen megnő. Az ingázó utazóközönség korösszetétele is megváltozik telente, idősek töltik meg az üléseket, újságot olvasnak vagy élvezik a kilátást. Elgondolkoztam, hogy miért is kell átadni a helyem, miért is kényszerülhet ilyen távolság leküzdésére az elméletileg igencsak megfáradt nyugdíjas. Nem bosszantana a dolog ennyire, ha nem a legforgalmasabb időszakban utaznának, amikor diákok munkába járók próbálnának eljutni valahova.


Nyugdíjasaink világlátó kedve nem függ a forgalomtól, egy buszsofőr elmondta, hogy a hidegben egyre több regisztrációs jegyet ad ki. És a közlékeny beszélgetni vágyó öregek el is panaszolják, hogy „jobb a buszon ülni melegben, mint a hideg lakásban”.

Így utaznak a nagyik, mi meg átadjuk a helyünket, a kényelem adott.  Szívhatunk állva egész úton és még fizettünk is érte. Mit csinálhatnak a mamák, papák a célállomáson? Engem is nagyon érdekelt ezért meg is kérdeztem a buszsofőrtől tud-e valamit. Ő mondta, hogy max vásárolnak valamit, mintha a sarki üzletben lennének, vesznek egy kenyeret vagy szalámit, de indulnak is vissza még ugyanazzal a busszal. Várja őket az otthon hidege, ahol meglehet tervezni a másnapi utazást.

Úgy tűnik a fűtési számlán lehet így spórolni. Bennem sem él már kandalló mellett kötögető nagyi képe, le kellett cserélnem a kalandor, utazó mamára, aki Debrecenben lakik, Miskolcon veszi a tejet, Kecskeméten a kenyeret és ki tudja hol tölti még a napjait.

Mikor küldik a nyugdíjasoknak a kedvezményes utazási utalványt?

Ezzel a kis élményemmel szeretnék üzenni az utazásra vagy melegre vágyó nyugdíjasoknak: legyenek kedvesek ne a legforgalmasabb időszakban nekivágni a mindennapos melegedő utazásnak! Többet én se várok el, továbbra is átadom a helyem, de én sem teszek félre nyugdíjas éveimre, remélem nekem is legalább meleget ad majd az ország összes buszülése.

A buszsofőr bá még egy érdekességet elmondott: a Hajdúszoboszlóról induló járatok utasai gyakran kérnek regisztrációs jegyet (ami nem is csoda, hiszen reumát gyógyítani megy oda minden idős), csakhogy németek, lengyelek is tökéletes magyarsággal teszik ezt. Úgy néz ki, hogy nem a gulyás, a szia vagy a szilvapálinka lesz az első megtanulandó szó külföldi vendégeinknek, hanem a regisztrációs jegy!
 

 

Címkék: utazás válság szívás fizetés szivatás özvegy nyugdij portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr932698642

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Széll Kálmán Terv: Mi van a csomagban? 2011.03.01. 13:33:32

  Amikor januárban a kormányzati takarékosság várható irányait (no meg az elmaradhatatlan csomag, nemcsomag, megszorítás, nemmegszorítás verbálbűvészkedést) boncolgattuk, a mai bejelentéseknek csak egy részét, a gyógyszerkasszára, a korkedvez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gorcsev54 2011.03.01. 13:59:28

@magyar bucó: Ez nem egészen igaz mi is ketten voltunk testvérek és nekem is két gyerekem van.De felteszem a kérdést, ha most x ezerrel több 20-30 közötti lenne mint most,akkor mitől lenne több befizető ?Kiadna munkát nekik?Hiszen most is sokan vannak munka nélkül ebben a korosztályban is.Ja és még én is dolgozom amíg van mit a már megemelt nyugdíjkorhatárral és a gyerekeim is dolgoznak,vagy amikor elérem a 63,5 évet akkor álljak a Duna partjára ?Az egy teljesen elhibázott duma ,hogy Magyarország eladósodásának oka a nyugdíjrendszer.vannak itt sokkal nagyobb tételek,csak ahhoz hozzányúlni büdös.

sztrugackij 2011.03.01. 14:10:42

@ColT: Most aztán kiismertél!
Tudtad,hogy vannak baloldali szavazók is?Hihetetlen,mi?

sztrugackij 2011.03.01. 14:14:53

@Swind: Dehogynem!Csak rakd ki mindig azokat a fura jeleket és akkor tudni fogom,hogy most kell hülyére röhögnöm magamat.

Swind 2011.03.01. 14:16:37

@sztrugackij: Miért, arrafele Havasalföldön az a szokás, hogy akkor nevetünk, ha valaki felmutatja a kisujját? csak neked: :D

sztrugackij 2011.03.01. 14:20:02

@magyar bucó: Így van.
Neked nem mindegy? Mindenkit utáltok,kivéve az arabokat és palesztinokat.
Még azokat a magyarokat is gyűlölitek,akik itt születtek,magyarul beszélnek,adót fizetnek de nem szavaznak arra akire ti.
Ezen gondolkodjatok el,tisztelt magyar barátaim!

sztrugackij 2011.03.01. 14:21:35

@Swind: Komolyan,kétszer kellett újraéleszteni!Ne csináld!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 14:22:55

@sztrugackij: Fú de kiakadtunk, fú de kiakadtunk :D

gorcsev54 2011.03.01. 14:23:12

@Nem a gyáva Orbán áll a nép elé a megszorításokkal: Na végre! Csak helyeselni tudom az általad leírtakat.Még kiegészíteném annyival,hogy Orbán szétverte az emberek közösségét, valódi árkot épített az úgynevezett gazdag sikeres emberek és az igát húzó dolgozó emberek közé.Vagyis megosztotta az országot egy maroknyi nyertesre és hatalmas tömegű vesztesre és sajnos ehhez még ideológiát is gyárt ill.ad az emberek némely csoportjának a szájába.Sikerről meg valóban nincs mit írni tovább nőtt az államháztartási hiány újabb emberek 10 ezrei váltak munkanélkülivé kiszolgáltatottabbá,emberek tíz ezrei veszítik l hamarosan az otthonukat és ki merem jelenteni nem csak hitelesek 400 nál több ember fagyott halálra (178 a saját lakásukban)Jövőre hányan fognak vajon? + havi munkanélküli segéllyel, munka nélkül közfoglalkoztatásban 38 Ft/ jövedelemmel?De nincs itt baj! Amíg ők akár millióval is többet kereshetnek "nyolc" állásban,mert mindegyikük szuper tehetséges ember akik maradéktalanul minden állást el bírnak látni,akár havi 100 ezer km ingázva a nap 24 órájában polgármesterek bizottsági tagok képviselők igazgatósági tagok meg bánatom tudja még mik tudnak lenni.és ha véletlenül egyik állásukat átadják családtag barát Fidesz káder stb.

magyar bucó 2011.03.01. 14:30:42

@gorcsev54: Az kevés, hogy ti ketten voltatok, a népesség állandóságához ÁTLAGBAN kettőnél egy kicsit több gyermeknek kell születnie.
A nyugdíjrendszer pedig demográfiai okokból bármilyen elosztási rendszer mellett fenntarthatatlan.

magyar bucó 2011.03.01. 14:31:31

@sztrugackij: Igen, tudjuk, hogy a Thürmer párt támogatottsága majdnem két százalék.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 14:38:04

@magyar bucó: "A nyugdíjrendszer pedig demográfiai okokból bármilyen elosztási rendszer mellett fenntarthatatlan. "
Már miért?
Ha több gyerek születik, mint amennyi nyugdíjas van?

Frigyesur (törölt) 2011.03.01. 14:45:12

Tipikus a leirt jelenseg. Nyilvan teljesen veletlen, hogy nagy huzos taskakkal kozlekednek, es pont a piacoknal szallnak le. Mind eletmento mutetre megy, es az unokajat pont elotte adta le.

A nyugdijasok elvarjak, hogy tekintettel legyenek rajuk, de ok hol vannak tekintettel masokra? Hol szolidarisak a dolgozo emberekkel es diakokkal, hogy ne 7-9 illetve 16-18 kozott utazzanak? Sehol. Tisztelet a kivetelnek, de az ilyen ven banyak miatt tenyleg korlatozni kene az ingyenes utazast csucsidoben. Mert maguktol keptlenek torodni masokkal.

Kyrie Eleison 2011.03.01. 14:50:55

@Aztapaszta: Kérdéseidre a válasz egyszerű: senki.
21 évvel a rendszerváltozás után illene már beékelődnie a köztudatba az öngondoskodás fogalmának!!! Igen tisztelt politikusaink azóta próbálnak minket erre megtanítani, csak hát mi nem tanulunk, kérem...!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.01. 14:51:41

Az a helyzet, hogy a nyugdíjasok többsége spórol, abból nem következik, hogy a nyugdíjasok többsége az éhezés szélén lenne. Az a nyugdíjas is tökélyre fejlesztette a spórolást, akinek milliók vannak a párnája alatt.

xunilo 2011.03.01. 14:53:42

@ColT:
Hm, elfogadom, h ma már a távolsági buszokon jobb a helyzet.
@magyar bucó: Asszem van egy kis félreértés. Tapasztalataim szerint a BKV régi Ikarusain tízből 9 alkalommal NINCS semmilyen fűtés. Egy ici-poici sem. És nem azért, mert 200 méterenként megáll, hanem azért, mert basznak karbantartani, javítani. Én nagyon is megelégedtem volna, ha csak egy kis fűtés van, ha csak a felesleges motor hűtővízet felhasználva is. De a BKV buszokon 320 Ft-os jegyért ez sem jár.
Utaztam olyan újabb BKV buszon, ahol a vezetőfülkében kijelzik az utastér hőmérsákletét. A végállomáson 3 fokról indultunk, aztán menet közben mi utasok beleheltük és felment 6 fokig.(kint kb -3 fok volt) Havi tízezerért vagy "menetenként" 320 Ft-ért elvárnám, hogy _valamennyi_ fűtés legyen; főleg úgy, h a motor hűtésére használt melegvíz minden plusz költség nélkül rendelkezésre áll.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.01. 14:54:29

@gorcsev54:
Magyarország eladósodottságának nem a nyugdíjrendszer az oka, mert a nyugdíjrendszer most még ok, de 20 év múlva lesz nagy gebasz. Amúgy meg az aktív rétegből kerülnek ki vállalkozók is, akik munkát adnak, és vásárlók, akik megveszik amit a vállalkozások termelnek. Nagyobb aktív réteggel a munkahelyek száma nem ugyanannyi, mint kisebb aktív réteggel, hanem arányosan nő.

Kyrie Eleison 2011.03.01. 14:56:12

@Nem a gyáva Orbán áll a nép elé a megszorításokkal: OFF: Ezt elmentem, ha nem bánod, mert pontosan összefoglaltad a tényálladékot. Én mindig elvesztem a részletekben:(

hoel 2011.03.01. 14:59:44

Ritkán szólok hozzá de ezuttal muszáj megírnom: ilyen undorító posztot ritkán látni! Ebben az országban már nem kispályás módon megy a mindenki mindenki ellen. Fiatal az öreg ellen, gazdagok a szegények ellen( és forditva), autós kontra gyalogos, beteg kontra orvos........ stb stb stb. Ez a mi hazánk, ezek vagyunk mi. Nagyon- nagyon sajnálom és szégyellem magam.

xunilo 2011.03.01. 15:03:35

@magyar bucó: Egy, csak EGYETLEN EGY példát hozz már nekünk légyszi, hogy HOL jár több busz a nyugdíjasok miatt? Amikor én használtam még a Volán remek szolgáltatását, akkor a nekem nagyon úgy tűnt, hogy a valódi igényekhez képest is kevés busz volt. Én akkoriban (kb 10 éve) nem nagyon látam nyugdíjast csak úgy buszozgatni. Viszont volt, h alig-alig fértem fel a buszra, pedig volt még hátra néhány megálló, ahol még szálltak volna fel.
A leülés ritka kincs volt, az ember becsben tartotta.
Azóta azon a vonalon harmadával kevesebb járat jár. Vajon tényleg a nyugdíjasok miatt nincs hely a buszokon?
És továbbra is tartom: diák buszon nem ül le, nincs mit kipihennie. Dolgozó emberek kicsit más kategória, de aki egész nap ül a mhelyén, az sztem ne nyafogjon.

sztrugackij 2011.03.01. 15:08:44

@ColT: Á,pár jobboldali idióta miatt? Szóra sem érdemes.
Nézd meg a szkeptikus blogon amikor az iskolázatlan bioenergia hívőket osztjuk amiért ellógták a fizikaórákat.

sztrugackij 2011.03.01. 15:09:55

@aetna: Te nem a kutyatulajdonos vagy véletelenül?
Bocs az off miatt.

valika 60 2011.03.01. 15:12:24

én 62 éves nyugdijas vagyok 73 ezer nyugdijjal. télen 30 ezer a gáz számla. a maradékobol kell megélnem: gyógyszer, viz villany,fodrász, telefon, kaja.aki ezt soknak tartja, vegye el. remélem többet ad helyette.a gyerekeimtöl pénzt nem fogadok el. köszönöm jól vagyok.

WAdam 2011.03.01. 15:22:02

@xunilo: Nincs mit kipihenni? Egy átlag ingázó diák felkel hajnali 5-6kor, amire a távolsági buszmegállóba (buszpályaudvarra) keveredik hazafelé menve, van délután 3-4-5 óra is. Tegyük hozzá, hogy a magyar átlagdiák természetesen a Kripton bolygóról érkezett, és az iskola nevű intézményben nem csinál semmit, csak ATP-t termel.

Tarkabirka 2011.03.01. 15:23:09

Csak nekem ugrik be a cikket olvasva a Retúr c. film?

valika 60 2011.03.01. 15:23:32

a két szobás lakásomat ami 55 nm2 nem vagyok hajlandó kisebbre cserélni.elégedetlen sem vagyok. nekem ezt dobta a gép. további szép napot mindenkinek.

Karachar Nevian (törölt) 2011.03.01. 15:24:06

Sookal keményebben kéne fogni a nyugdíjasokat(pl. vagy munka VAGY nydíj, semmiféle ingyenes utazás és csak akkor kapjon kedvezményes gyógyszerárat, ha rendesen fizette a TB-t és öregen sem dohányzik,piál).
És csak jelzem hogy semmiben sem lettek korlátozva: lehet dolgozni, utazni, cigizni és piálni, csak épp annyiba kerül mint nekem.

prüntyike 2011.03.01. 15:27:05

@xunilo: a hozzád hasonló vélemények miatt nem adom át alapértelmezés szerint a helyet a nyuggereknek. A diákok ne üljenek le? Milyen jogon mondod meg ezt? És ha épp a lába lesérült edzésen? vagy ha nem aludt, mert vizsgára készült és majd összeesik? Légyszíves, engedd, hogy mindenki maga döntse el, leül-e vagy sem...komolyan pofám leszakad.

WAdam 2011.03.01. 15:27:47

@valika 60: Bántás és személyeskedés nélkül: Az a megélhetéshez szükséges, hiányzó havi 100-150zer forint már pár évtizede ott csücsül azoknak a bankszámláján, akik az Ön korosztályára építik szavazóbázisukat.

barokker 2011.03.01. 15:29:45

@xunilo:

"Vajon tényleg a nyugdíjasok miatt nincs hely a buszokon?"

Ebben az országban hány gyerek van? Számold már meg... és van 3 és félmillió nyugdíjas.
Akkor most kitől nem lehet elférni?

Nem akarja senki a nyuggerek vérét, mindössze arról van szó, hogy csúcsidőben ne lehessen ingyen használni a járatokat, ennyi az egész, nem kell belehalni szerintem senkinek egy ilyen korlátba. Remélem.

isssti 2011.03.01. 15:31:16

Szerintem egy jóléti társadalomban igenis járhat az időskorú nyugdijasoknak az ingyen utazás, sőt akár egyéb extra szolgáltatások is!

..csak hát az a bibi, hogy fényévekre vagyunk a jóléti társadalomtól: momentán egy jókora válság közepén csücsülünk - én nem is értem, hogy mi a csudából telik ilyen luxus állami szolgáltatásokra?!

Aztapaszta 2011.03.01. 15:31:31

@valika 60: Mi 62 évesen nem leszünk nyugdíjasok, vagy dolgozunk akkor még, vagy éhen halunk, mert munkanélküli segély már nemigen lesz.
De amikor a mostani nyugdíjasok 20-35 évesek voltak és dolgoztak, akkor sem volt ingyenes a 65 éven felülieknek az utazás.
Nem irigylem senkitől, csak leírtam a tényeket, és a várható jövőnket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 15:35:48

@sztrugackij: Ahhoz képest eléggé felhúztad magad :D:D:D:D

A szkeptikus blogról meg... LOL
Nem magával a szkepticizmussal van bajom, csak az ott is megjelenő turbónézetűekkel.

Bioenergia alatt mire gondolsz? (Melyikre?)

xunilo 2011.03.01. 15:38:21

@WAdam: Hm. Én is voltam ingázó diák.
Kelés: 4:10
Busz indulás: 4:50, fél óra menetidő
Vonatozás, 1 óra menetidő. Na így nézett ki a reggelem. Du általában 5-6 felé értem haza.
Nagyon ritkán tudtam ülni a buszon, a vonat -általában- jobb volt.
Túléltem, és a mai napig átadom a helyem időseknek.

@prüntyike: gratulálok neked. Remélem a saját szüleidnek/nagyszüleidnek sem adod át.
Csak kérdezem, szerinted az esetek hány százalékában fordul elő, h a diák lába fáj? Ne a kivételekből induljunk ki, hanem az átlagból. Átlag diák ÜL egész nap az órákon. Ettől persze lehettek fáradtak, de az nem lehet fizikai fáradtság. Ha meg napi 6-7-8 óra ülésben elfáradtok, akkor az szánalmas az én szememben. Mi lesz veletek MUNKAhelyen? Mert azért azt észben kéne tartani, h a diákévek egyszer véget érnek, onnantól -jobb esetben- a munka világa jön, és az már más világ, jobb helyen olyan kifogásokat, amiket a suliban elfogadnak, meg sem hallanak.
Egyébként én pont ezért is hoznám vissza a keményebb testnevelés oktatást: minden nap tesi óra, általános isk elsőtől diplomáig. Részvétel kötelező, három igazolatlanul elmulasztott tesi óra kirúgást hozna. Kissé javulna a fiatalság fizikai állapota, kibírnák állva a buszon, kevesebb lenne később a TB kiadás.
(tudjátok, az az, amit a fizetésemből levonnak, mint az adót is, amiből pl a kedvezményes jegyeket/bérleteket is finanszírozzák)

Laciii 2011.03.01. 15:39:37

@gorcsev54:
"De felteszem a kérdést, ha most x ezerrel több 20-30 közötti lenne mint most,akkor mitől lenne több befizető ?Kiadna munkát nekik?Hiszen most is sokan vannak munka nélkül ebben a korosztályban is."
A gyereket nem csak megcsinálni kell, hanem taníttatni is ha azt akarod, hogy keressen is rendesen, van pár hiányszakma.
És egyenlőre a munkanélküliség némi feketézéssel jobban megéri, mint a kulimunka.
Sertéstenyészetbe nem találsz új munkást a kiöregedő helyett, mert senki nem megy szart lapátolni minimálbérért amikor segély mellett kényelmesen lomizva többet össze tud szedni.

2011.03.01. 15:43:03

@ColT: akkor is. Nem fog tobb gyerek szuletni, amig u. Fogyasztoi tarsadalomban elunk. Ez nem csak nalunk gond hanem mashol is. A gyerek visszaveti, zavarja a szemelyt a fogyasztasban, mert elszivja elole az elvezeti cikkekre fordithato penzt. Emiatt nem vallalnak az emberek gyereket. A putriba, a minden mindegy helyzetbe szuletik eleg... Amig maga a tarsadalmi rendszer nem fog megvaltozni, addig nem lehet ezt a problemat semmivel megoldani. En oszinten remelem hogy ez SOHA nem fog bekovetkezni, ugyanis nem szeretnek leputrisodni az onfenntarto Eszak-Korea szintjere, es utana buszkelkedni a sok gyerekkel.

valika 60 2011.03.01. 15:43:46

@WAdam: én már szavazni sem mentem el, mert nem volt kire-mire.szerintem előre el van döntve a végeredmény. ha kevés a pénzed, azt kell beosztani, mert sokszor a sok is kevésnek bizonyul.

prüntyike 2011.03.01. 15:44:35

@xunilo: kikérem magamnak. nem vagyok diák, dolgozom, adót fizetek és teljes áron veszem a bérletet. Diákkoromban amikor úgy tartotta kedvem (értsd, fáradt voltam - igen, lehet amiatt mert előző este buli volt) igenis leültem, de általában álltam.

Másrészt míg én közvetlenül fizetek az utazásért kemény forintokat, addig (noha azóta sem tudom MILYEN alapon) a nyugdíjasoknak nem kell. De ha már nem fizetnek, legalább ne háborogjanak azon, ha véletlenül nem áll rögtön vigyázva ha a csúcsidőben eltalicskázta a banyatankját a piacig és leszakad a keze az akciós paprikától. (és ez még a jobbik eset)

xunilo 2011.03.01. 15:47:20

@barokker: Csak a magam példájából tudok kiindulni: amikor én ingáztam diákként, akkor a reggel 4:50-kor induló buszon NEM voltak nyugdíjasok, vagy legalábbis nem volt jellemző. Feltételezem ez ma sincs másként.
Félreértés ne essék, én is támogatnék egy olyan ötletet, hogy csúcsidőben ne lehessen ingyen utazni, de ne feledjétek, h a nyugdíjasok pl elég gyakran járnak szakrendelőbe, ahová pl 8-9 órára kell odaérniük. Szóval csak óvatosan azokkal az ötletekkel.
Én inkább egyébként adnék az időseknek évi x ingyen jegyet, szociális alapon. Ha elfogyott, akkor fizetős. Akinek 200,000 a nyugdíja, annak coki.

WAdam 2011.03.01. 15:48:38

@xunilo: Én egy szóval sem mondtam, hogy nem lehet túlélni. Csak azt mondtam, hogy a diák is elfáradhat. Az idősek tömegközlekedési kultúrájáról meg nem érdemes újabb sessiont nyitni. (Csomagtartó ismeretének hiánya, "elnézést, le szeretnék szállni" trigger helyett könyökölés/lábtaposás, etc.)

xunilo 2011.03.01. 15:58:33

@prüntyike: én nem mondtam, hogy egy diák semmiképpen se üljön le. Ha van hely, üljön. Ha viszont teli van a busz, adja át a helyét annak, aki jobban rászorul. Persze, mindenki eldöntheti maga. Csak az én szememben, aki úgy dönt, h ő márpedig nem adja át a helyét a "nyuggernek" (hányok ettől a szótól, annyira degradáló) az BUNKÓ. Jó nagy. És érzéketlen. És amikor ilyenekről írtok jusson eszetekbe a kép a saját szüleitekről. Ahogy mondjuk derék- és lábfájással állnak a buszon, miközben a tizenéves gyerekek ücsörögnek, hoyg kipihenhessék azokat a kiba nagy fáradalmakat, amik aznap érték őket.

"eltalicskázta a banyatankját a piacig és leszakad a keze az akciós paprikától. (és ez még a jobbik eset) "

Szerinted ez a jelenség miért van? Az öreg nénikék szórakozásból veszik az akciós paprikát szerinted, csak azért h téged meg a hozzád hasonló gondolkodásúakat bosszantsanak? Remélem emlékezni fogsz erre a kommentedre idős korodban. Addigra talán felfogod, miről beszélek.

"vagy ha nem aludt, mert vizsgára készült és majd összeesik?"

Akkor a szülei a hibásak, mert hagyták neki. Nem hiszem el, h jellemző lenne, h mindig annyit kell tanulni, h a nappal már nem is elég.

A diák éjszaka ALUDJON. Azt gondolom, h a diákok elsöprő többsége nem azért nem alszik, mert egész éjjel tanult. Ne röhögtess már, én sem voltam olyan rég diák...

Aztapaszta 2011.03.01. 16:01:29

@Bretschneider: Ráadásul a párodnak csak álom lesz a 73000 forintos nyugdíj. Meg még nagyon sok embernek, persze ha egyáltalán megérjük, az addigra 67-70 évre emelt nyugdíjkorhatárt.
Beteg világban élünk.

Bogyiszlói 2011.03.01. 16:14:35

én a rendelőben látom melegedni őket. és fáj a szívem értük.

Norris74 2011.03.01. 16:21:41

Ez fasza. Megint a régi nóta! Állíts szembe egymással két társadalmi csoportot valamilyen apróság kapcsán, és amíg egymással hadakoznak, szóban és/vagy tettben, addig azok, akiken tényleg el kellene verni a port, vígan röhögnek a markukba és szívatják mindkét csoportot.
Ismerős párosítások:

Nyugdíjas / aktív-fiatal
Magyar / Külföldi (bevándorló)
Cigány / Nem cigány
Közalkalmazott / Versenyszféra dolgozó
Dolgozó / Munkanélküli
Fővárosi / Vidéki
Jobboldali / Baloldali

Amíg ezek a párok egymás anyázásával, mószerolásával és a problémákért miatt egymás okolásával vannak elfoglalva, addig a (vad)kapitalista tőkések, az arctalan multicégek és a bankvilág vezetői, akik a pénzen keresztül uralnak MINDENT, még a sokat szidott politikát is, röhögnek a markukba, élvezik a műsort, ahogy a birka tömeg egymást nyírja ki. Bezzeg, ha ezek az emberek egyszer egy irányba mozdulnának!

kéne egy nick 2011.03.01. 16:22:49

Attól tartok, ez a cikk színtiszta hangulatkeltő HAZUGSÁG.

xunilo 2011.03.01. 16:23:32

@Norris74: Nagyon igazad van.
Csak sajnos soha nem fogunk egy irányba mozdulni. Mert sokan úgy állnak a dolgokhoz, ahogy. Ez a poszt és a kommentek is jól példázzák ezt.

gorcsev54 2011.03.01. 16:25:31

@Laciii: Azért csak megkérdezném ,hol van az a sok sertéstelep,mert én vidéki vagyok és nem látom őket.A fekete munka egy más dolog.Nekem aki 21 éve rongyolok a vállalkozásomban meggondolandó ,hogy meddig csináljam még, és inkább menjek el feketén dolgozni.Az állítólagos segéllyel ,meg nem lehet messze menni, mert érdekes a környékemen senki nem kap segélyt vagy legfeljebb 23 ezret abból meg csak tudod ki tud kijönni? Pl. a falumban az akinek a férje bányásznyugdíjas.Más nem,még ha termel is otthon valamicskét akkor sem.Disznót tartani sem olyan egyszerű ,mint egyesek gondolják(szart meg lapátoltam fiatal koromban munka mellett épp eleget amíg megérte)Úgy hogy nem hiszem ,hogy kioktatásra van szükségem ezekről a dolgokról,de 57 éves vagyok és kezdek elfáradni is.És valószínű,hogy a gyereknevelésről sem kell kioktatni, mert mindkét gyerekemet iskoláztattam és ezek után is fenn tartom,hogy nincs munkahely, az egyik gyerekem is csak Pesten tudott normális állásba elhelyezkedni a másik meg 4,5 éve külföldön él, és ahol lakom a gyönyörűséges dél-Dunántúlon ott bizony csak kávéfőző titkárnői állás van szinte bármilyen diplomával meg szakmával-és sajnos látom a kicsit fiatalabb korosztálynál mint az én gyerekeim , hogy más megoldás nincs a számukra mint irány más ország és sajnos a 80% ezt is teszi.Tehát én úgy érzem,hogy tudom miről beszélek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 16:28:15

@Bretschneider: A fogyasztói társadalomnak is érdeke lenne, hogy több gyerek szülessen, mert ugye akkor többen fogyasztanak.

Na és persze nem magadtól fogyasztasz. Rávesznek reklámmal, stb.
Nem kötelező.

Észak-korea meg hát ja. Oda én szem szeretnék tartozni.

Sztrugackij biztos jól érezné magát.

gorcsev54 2011.03.01. 16:32:21

@Zabalint: Ez mind szép és jó csak az aktív vállalkozások most kezdenek bedőlni mert nincs piac.Nem azt írtam ,hogy nem baj az évi 250 milliárd hiány kasszából ,hanem azt ,hogy ennél nagyobb hiány van más okok miatt, és ha azok a más okok nem lennének akkor nem is volna olyan nagy probléma,A Gp arányos eladósodás az is egy furcsa szám egy jobban működőnormális vásárlóerővel rendelkező normális gazdaságban(nem kifosztott) mást jelent 80% mint nálunk.Csak példa kép: Ha jól emlékszem a számokra Olaszország 128% Belgium 110% Németország is több mint 80% és nincsenek kétségbe esve,mert van gazdaság van piac és nem fosztották ki az embereket mint nálunk.

gorcsev54 2011.03.01. 16:37:08

@magyar bucó: Azzal én tisztában vagyok ,hogy kettő is kevés de ennyi van másnak még ennyi sem(vagy felesleges nyolc), de én ezt kettőt is felneveltem iskoláztattam minden féle állítólagos osztogatott szociális juttatás nélkül. Nyugdíj meg kell akármit is beszél az aki most még messze van tőle.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 16:40:02

@gorcsev54: És itt, meg pár országban miért vannak kifosztva az emberek? Nem csak az offsór cégek viszik a pénzt, hanem a multik egy jó része is belőlünk tartja fent az anyaországbeli, esetleg veszteséges üzletágait.

Simán meglehet, hogy Németországban azért olcsó mobiltelefonálni, mert itt drága. (T csoport...)

Callidus 2011.03.01. 16:41:51

Ezt a postot, es a kommenteket elnezve olyan moralis valsagban van Magyarorszag amit en eddig soha eletemben nem lattam. El sem tudtam kepzelni hogy ilyen post valaha szulethet, ahol a vacogo nyugdijasokon rohogve, azokat leparancsolna a buszrol a fiatalabb generacio. Ez valami olyan szintu ignorance (nem talalok szep magyar szot ra) ami nagyon nagyon sotet eveket vetit elore.
Anyatokat, meg a nagyanyatokat zavarod haza megfagyni es a gyerekedet egy ilyen vilagba hozod. Kivancsi leszek mit tesz veled 20 ev mulva.

30 eves vagyok es azt kerdezem toletek: Ugye ez csak egy rossz vicc?

Laciii 2011.03.01. 16:42:42

@gorcsev54:
Azért nem látod mert megszűnt, többek közt a munkaerőhiány miatt.

A két gyerekedből meg az egyik külföldön van, szóval az ő adójából meg egy külföldi nyugdíját fizetik, akkor min csodálkozol?

szem-eye 2011.03.01. 16:55:42

Én szerintem ne álljunk meg az ingyenes utazásnál. 65 év felett legyen ingyen a fűtés, a szálloda és az étterem is. Így megoldjuk a nyugdíjasok helyzetét, nem fognak sem éhezni, sem fázni.
Igen így kell tennünk.
Úgy is a szállodák csak 30-40%-ban vannak kihasználva, a többi 60-70% helyre meg nyugdíjasokat rakhatunk. A szálloda fűtésköltsége ettől nem lesz több, sőt még a sok nyugdíjas még melegíti is. Meg az éttermekben is nagy lesz a pörgés, nem üresen állnak.
Aki nem ért egyet, az sajnálja a munkába megöregedett nyugdíjasoktól, az nem érti meg, hogy ők mennyit dolgoztak egész életükben.
Nem szabad majd a szegény vacogó nyugdíjasokat kizavarni a szállodából, milyen dolog lenne az.
Ez egyszerűen jár nekik.
Ne sajnáljuk már ezt a keveset is tőlük.

Laciii 2011.03.01. 16:56:33

@Norris74:
"Bezzeg, ha ezek az emberek egyszer egy irányba mozdulnának!"
Akkor mi lenne? Baromi jól hangzik, csak a tartalom hiányzik.

Nem lehet egy irányba menni, ellentétes érdekek vannak.

NewWay 2011.03.01. 17:05:14

@valika 60:
"én 62 éves nyugdijas vagyok 73 ezer nyugdijjal. télen 30 ezer a gáz számla."

Én meg egy fiatal dolgozó vagyok, és télen nálunk is 30 ezer a gáz számla.
Igaz, mi 4-en vagyunk erre a 30 ezerre, 2 felnőtt, 2 gyerek.

Tehát fejenként 7,5 ezer a gázszámla.

Neked mennyi? Fejenként 30 ezer?

gyilkos fűegér 2011.03.01. 17:10:32

@ColT: "Én tépem a hajam, hogy Viktorka miért dilettánsokat rak a kulcsszékekbe :S "

Az a miniszterelnök, aki fontos pozíciókba alkalmatlan embereket helyez, alkalmatlan. Úgy vélem, ez evidencia.

magyar bucó 2011.03.01. 17:15:54

@Callidus: Te valami más cikket olvashattál, mint mi.

okkeriusz 2011.03.01. 17:18:14

sosem ülök buszra hálistennek, de ledolgoztam 41 évet, főleg értetek fiatalok. jártassátok csak a szátokat, és sikeretek lesz, mire ti is eléritek a 65 évet visszavonják.hasonló dolog volt a nyugdíj melletti munka is. sokan két fizetésről beszéltek. holott mi csak dolgoztunk, és mit gondoltok kinek adtuk a plusz keresetet. hát igen, annak aki a pofáját jártatta. na őneki már nem is lesz "két fizetése".
hajrás skacok, egy öngól, nem öngól.
de ha egy igazi tanácsra vágytok, hát csináljatok sok gyereket, mert nektek már csak egy ciántablettára fog telni az első nyugdíjatokból, ha nem lesz 30-40 év múlva munkaerő!!!

magyar bucó 2011.03.01. 17:23:06

@Bretschneider: Az afgánok nem a munkájukról híresek (egyetlen afgán terméket sem tudnék megnevezni), a kínaiaknál meg most emelkednek meredeken a bérek. Persze, a miénkhez képest még mindig kevés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 17:26:15

@gyilkos fűegér: Akkor nagy szarban vagyunk, mert eddig egy alkalmas sem volt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.01. 17:27:27

@magyar bucó: Különböző drogokat ermelnek Afganisztánban ;)

@Bretschneider: Akkor mégsem vagyok olyan hülye.

magyar bucó 2011.03.01. 17:30:13

Igaz, Afganisztán fő exportcikke a heroin és halott katona.

öregbuksi 2011.03.01. 17:57:13

Aki ezt a cikket írta, annak pár dologról halvány gőze sincs, és nem kicsit manipulatív, tehát tetű! 67 éves vagyok, csak a miheztartás véget mondom. Ráadásul mániákus túrázó is vagyok, tehát utazok feszt. É-Nyugati városban lakom. Nemrég elmentem Komlóra valamilyen ügyből kifolyólag. A cikkben említett idős emberek bizonnyára nem azon a buszon utaztak. Pedig a buszban kb +35 fok volt, melegedhettek volna kedvükre.A menetrendi anomáliákról még nem is esett szó. Elindultunk reggel 1/2 6-kor Pécsre értünk 10 után picivel. Vissza 14 óra 20-kor indul a busz, érkezés este 6 után. Ettől a totúrától egy átlagos, elhízott magyar "nyuger" a 4. alkalom után meghal és máris le a gond a fűtésről. Mint tapasztalható a pályaudvarok nem a lakályosságukról híresek /Komló/. Tisztelet a kivételnek pl Szféhérvár vagy Pécs. Igy a cikk szvsz aljas uszítás és nívótlan iromány.
A cikk írójának legyen része a felvázolt melegedésben sokszor, ha megéri az öregkort!
Véleményem az ingyenes utazásról a következő: ennél erkölcstelenebb szavazat szerzési módot még a világ nem látott! Nincs az az adminisztráció aki ezt vissza merné vonni.Pedig csak grátisz, senkinek nem jár semmi, mert azt valakiknek soszor vissza kell fizetni. Kéretik nem keverni a köteles szociális ellátást és segítést az ingyenes utazással.
Ha azt kérdezik, utaznák-e fizetősen? Igen,ameddig a pénztárcám engedné.

Dark Archon 2011.03.01. 19:01:09

@Atomot az indexre!: nem gyűlölök én senkit, nekem is van nagyanyám. Ami azt illeti, 2 hete voltam orvosnál és hiába intézi a nővér, akkor is ott szobroztam 10 percig az aktuális gyógyszerigénylő mögött. Persze, ki tudom várni, de ez már a sokadik a dolgozó ember szopatásából. Egyébként meg dolgozom, 14 éve. Egyéb hozzáfűznivaló böffentés?

sztrugackij 2011.03.01. 20:47:39

@ColT: Ha már így teszed föl a kérdést akkor inkább hagyjuk.Fel sem fognád amit írnék.

sztrugackij 2011.03.01. 20:52:05

@Laciii: Valahol olvastam:
"Az összefogás olyan erő amely hegyeket képes elmozdítani.Ha legalább a fele tolja.És egy irányba."

gorcsev54 2011.03.01. 20:57:06

@Laciii: Hol élsz ?Mi az hogy azért szűnt meg mert nincs munkaerő?Nem vagy tisztában a dolgokkal,nem munkaerő miatt szűnt meg. A gyerekem meg jól tette ,hogy elment innen és én meg akkor tettem rosszul amikor itt maradtam, és dolgoztam a Kádár korszak alatt meg most is. De mondok jobbat a szüleim még rosszabbul tették ,hogy 56 -ban leszálltak arról a teherautóról, meg is kapták a "jutalmat" előtte is meg utána is, az lehet, hogy te hagynád , hogy a gyereked itt kínlódjon hol munkanélküliként ,hol pedig éhbérért,(mivel megpróbálta és rá kellett jönnie , hogy semmi lehetősége , és nem az hibája és igaza van nem akar úgy járni mint a szülei,hogy 40 éven keresztül gürcölnek,fizetnek aztán tőlük vesznek el mindent, köztük még a nyugdí@öregbuksi: j lehetőségét is.Ja és mint írtam a korosztályának a 80 % elmegy ha beszél nyelveket és van szakmája.

gorcsev54 2011.03.01. 21:09:45

@öregbuksi: Én meg 57 éves vagyok, a cikk az szerintem nem uszítás volt(legfeljebb arról szólt ami tény, és nem a buszozásra gondolok sokkal inkább a rezsi költségekre)Már máshol is megírtam ebben az országban semmit nem tudnak normálisan megoldani,a nyugdíjasok utazását sok módon meg lehetne oldani.Pl:bizonyos nyugdíjösszeghez kötni a kedvezményeket, vagy akár számszaki korlátozás de még számtalan módon.Az biztos,hogy nem megoldás,aki eléri a 65 mindenki teljesen ingyen mindenhová utazhat(nem beszélve arról ,hogy akkor a törvény szerint ez az akár 1000Eu kapó uniós nyugdíjasnak is megjár )most pl. 300 milliárd megy a MÁV nak és a nyugdíjakat meg nyirbálni akarja Orbán(sokra mehet a nyugdíjas az ingyen utazással,ha közben éhen hal)Azzal egyet értek ,hogy az utazási körülmények enyhén szólva szarok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.02. 00:53:59

@sztrugackij: Jajj ne rekessz már ki a nagy tudásbóóól

Bioenergia létezik, csak nem úgy, ahogy néhányan gondolják. Sem úgy, ahogy a turbószkeptikusok, sem nem úgy, ahogy te...

Laciii 2011.03.02. 09:21:42

@gorcsev54:
Én speciel Érden lakom, de rendszeresen járok haza vidékre, abszolút megbízható forrás szerint nem találni munkaerőt, pár idősebb ember van aki szégyenli ha segélyt kell kérnie és bármilyen szar munkát hajlandó elvállalni, viszont kevés emberrel nem lehet gazdaságosan üzemeltetni.

Jól tette, hogy lelépett, de ne lepődj meg, ha az itt maradtak kevesen vannak ahhoz, hogy ennyi mindent fizessenek fizessenek.

magyar bucó 2011.03.02. 10:36:18

@ColT: Igen, létezik a bioenergia. Az hajtja a lovaskocsit. :)

sztrugackij 2011.03.02. 11:03:40

@ColT: Már csak bizonyítani kellene valahogy .Meg megmérni egy hitelesített műszerrel.
Meghatározni a frekvenciáját.
Ilyen apróságokkal ti nem foglalkoztok.Létezik és kész!
Tanultál az energia és sugárzás megjelenési formáiról a suliban?
Fogadjunk,hogy titokban Wass Albertet olvastál fizikaórán.
Van eladó bioenergia karkötőm.Érdekel?

sztrugackij 2011.03.02. 11:25:31

Azt szeretem a jobboldaliakban,hogy mindnek egy srófra jár az agya.
Van egy sziklaszilárd meggyőződésük a világ működéséről amire egyáltalán nem keresnek bizonyítékokat,minden állítást rögtön befogadnak ha azt egy másik jobboldali állítja és persze összhangban van a fenenagy nacionalista öntudatával.
Így természetesen világméretű zsidó -amerikai-orosz -kapitalista-gyógyszergyár összeesküvést lát mindenhol,Egely György rajongó,ha tehetné kötelezővé tenné a rovásírást és még sorolhatnám.
Nagy tudású barátom!
Be tudnád bizonyítani a bioenergia létezését?Csak úgy egyszerűen ahogy az a hülye Röntgen és Bequerel a röntgen sugárzást és a radioaktivitást.Nem kívánom ingyen,egy őrült amerikai szkeptikus kereken egymillió dollárt ajánl fel annak aki pl.az emberi aura létezését bebizonyítja,természetesen ellenőrzött körülmények között.Rengeteg árpádsávos zászló kijönne abból!

gorcsev54 2011.03.02. 12:39:45

@Laciii: Én azt nem tudom hová jársz haza,De én Pécs mellett lakom idestova 31 éve(valamikor a falumban, minden ház tartott jószágot ,ma kb 3, még saját részre sem tartanak az emberek én is kb 15 évig tartottam munka mellett) de nem éri meg.A környéken 1 db gombás van alkalmi munka és 3 db gazdálkodó (őstermelő) akinek akinek alkalmi munkára elég az egyáltalán bejelentett munkahellyel nem rendelkező pár ember feketén. És még mindig csak azt tudom mondani(még ha lenne is az említett munkahely)nyilván való hogy a lányom diplomával 3 nyelvel nem akar a sertéshizlaldában dolgozni meg a jelenlegi korosztály sem a környéken mert iskolázottak többnyire, én meg 57 évesen szintén nem,ha diplomám nincs is,de azért van egypár iskolám,de pl. elmentem volna az autópálya mérnökségre művezetőnek jelentkeztem is(ha nem kamuból pályáztattak volna-a beépített ember meg volt rá,segédmunkásnak "fűkaszálónak" meg nem mehetek mert pl.nincs "C" jogsim-pedig van benne gyakorlatom,hiszen több mint 1000nm kaszálok a házam körül állandóan.Magamról meg csak annyit vállalkozásban dolgozom 21 éve 16 éve vezetem a szervizt és egy boltot(ilyen szar még soha nem volt,pedig már megéltem egy két szart)de most jön el a bezárás és amíg részem van benne addig még munkanélküli sem lehetek ill. majd jó ha 3 hónapig köszönhetően ennek a kormánynak de azért a lóvém az jó volt sok éven keresztül,és 57 évesen (bár még soha nem voltam táppénzen,de már csak egy évben egyszer az 50 és a halál közöttiekkel focizom,hova a bánatba vesznek fel dolgozni? Vagy majd megyek észak-Magyarországra földet lapátolni a gátakon 38.000Ft/hó ért közmunkába ahogy Orbán képzeli,mert még azt a lehetőséget is elvette mint amit a diplomás (56) haverom csinált tavaly ,hogy falú őrként dolgozott igaz igazi minimálbérért.Szóval ennyit a lehetőségekről,és mi lenne ha valami hátrányos helyen laknék?Az meg ,hogy kevesen vannak a fizetők? Igazából 640 ezer munkanélküli, 800 ezer rokkant, fekete munkások (számukat nem saccolom),megszökő fiatalok legalább is vidékről ha ezeket összeadom!? De hol dolgoznának azt nem tudom.Az nem elég ,hogy kijelentem ,hogy a munkába akarok mindenkit visszavezetni ,közben meg olyan lépéseket hajtok végre ami őszintén még a jelenleg küszködőket is a fekete munka felé terel.

gorcsev54 2011.03.02. 12:57:18

@magyar bucó: Lehet benne valami ,bár a szüleim kettő gyereket "csináltak" és az ismerőseik is legalább annyit és az 50-es években nem volt leány állom eltartani(sajnos a szüleim sem meg a testvérem sem élvezi a nyugdíjat (nem terhelik a kasszát,én is gyártottam kettőt (mondhatnák miért nem hármat-mert nem lehetett)én inkább úgy látom a szüleim utániés a nálam egy kicsit öregebb korosztálynál van a probléma a születésekkel.

Laciii 2011.03.02. 13:28:44

@gorcsev54:
"nem akar a sertéshizlaldában dolgozni meg a jelenlegi korosztály sem a környéken mert iskolázottak többnyire"
Szóval még sincs munkaerő egy sertéshizlaldába.

"én is gyártottam kettőt"
Ebből egy maradt a rendszerben, szóval a hivatkozási alapod kissé sántít.

gorcsev54 2011.03.02. 15:13:05

Ezen még elbeszélgethetünk egy darabig (szerintem is akadna munkaerő)mert azt is írtam,hogy található fekete munkában dolgozó is,(segédmunkástól a szakemberig) meg nem dolgozó,de azt gondolom te sem tartod jó megoldásnak ,hogy közgazdász tanár vagy mit tudom én mi dolgozzon ott,ha már tanult.Az alap kérdés az volt,hogy hizlalda sincs meg más ( igazából építési vállalkozó sincs, mezőgazdasági váll nagyrészt csak idény munka vagy termék értékesítő stb. Volt a rendszerben el is bukta a MNYP t. A szüleim( Kb 10 évig voltak nyugdíjasok) és a testvérem meg egyáltalán nem volt,tehát így értettem, nem sokat költött rájuk a nyugdíjpénztár,pedig apám mint mérnök elég jó befizető volt.

Laciii 2011.03.02. 15:36:18

@gorcsev54:
"hogy közgazdász tanár vagy mit tudom én mi dolgozzon ott,ha már tanult"
Ha olyan szakmát tanult amire van igény akkor természetesen a szakmájába dolgozzon, de ha az nincs akkor irány a hizlalda.

Az a baj, hogy a 8 általánoson átcsusszantak is irodai munkát szeretnének jó fizetéssel, hizlalda meg a többi akkor lesz ha senki nem válogathat.

Callidus 2011.03.02. 20:41:02

@Bretschneider: Igazad lehet. Szerencses vagyok hogy nem ebben kell mar elnem. Bar csak nehany evem lehet mielott itt is megjelenik ez. Vagy felebred vegre mindenki ebbol a beteg alombol, de erre kicsi az esely.

"Almodj autorol, meg penzrol. Az a boldogsag, aha. Fogyassz. Vedd el az oreglany lakasat, ugyse kell neki. Taposd el, farkasvilag van. "

Ami megdobbento hogy senkitol nem olvastam hogy azt kerdezte volna: Hogyan lehetne megoldani azt hogy ne kelljen az oregeknek a buszon melegedni. Ki a felelos ezert? Es foleg hogyan oldjuk meg azt a problemat aminek a tunete a buszon alvas. Nem. Rugjuk le , amugyis a kurvaanyjat. A sajat idoseinket!
Nem sok kell mar hogy az anyatokat megoljetek egy ezresert, komolyan mondom.

Callidus 2011.03.02. 20:47:02

@sztrugackij: Ilyen hitvitaba feleslegesen mesz bele. Az emberek szivesen feltoltik humbukkal a hianyos tudasukat. Soha sem fogod oket meggyozni.
A tenyeknek itt semmi szerepe.
Itt van errol egy kivalo dokumentumfilm
www.youtube.com/watch?v=MBZTeyfWvNo

Persze a turbomagyar ezt nem fogja erteni mert magyartalan lenne mas nyelven is beszelni, igy marad neki az a 0,01% a vilagbol amit magyarul eler. Bioenergia, meg homeopathia, meg nacionalista lozung a nyugat szemeteskosarabol kicsipegetve.

gorcsev54 2011.03.03. 09:14:18

@Laciii: De szereted ezt a nem létező hizlaldát!A helyzet az ,hogy 8 ált. még nálunk is csak segédmunkát lehet végezni,már ha van,de a probléma nem ez,hanem szinte semmilyen munka nincs.

gorcsev54 2011.03.03. 09:45:59

@Callidus: Én némi nemű megoldást írtam! (Pl.bizonyos nyugdíj összeghez kötni az utazási kedvezményt bizonyos %- stb.)Azt pl. megértem,hogy aki a MÁV nál dolgozik az ingyen utazik,de nem értem ,hogy a családtag miért.Bár lehet,hogy szigorítottak rajta.Lehetne még sorolni a kedvezményeket csak hogy abból mindig azok maradnak ki akik saját magukról gondoskodnak(saját munkahely). Az pedig valóban szomorú,hogy melegedni kell a buszon,de nem kell aggódni,hamarosan nem csak a nyugdíjasok fogják ezt, vagy hasonlókat tenni a lepusztulás elszegényedés már elkezdődött és szinte megállíthatatlan.(lehet látni aki nap mint nap jár vásárolni vagy a tevékenysége más vállalkozásokhoz piachoz köti.A kis cégek vállalkozások sorban dőlnek be,én is vesztem el a szerződött munkáimat fizetési nehézségek stb. miatt.Mert sajnos itt továbbra is két Magyarország létezik.Egy Budapest ország és vidék Magyarország.Ezen úgy látszik semmi sem változtat.Nem vagyok voltam szoci de állítom a legnagyobb hiba az adórendszer változás volt(tudom ,hogy vannak akik másképp gondolják)régi téma nincs vagyon adó nincs luxus adó ingatlan adó(vagy ami van az szart se ér)én azt sem gondolom ,hogy emberek tömegének segélyekből kellene élni de hozzáteszem van az között is különbség, ha valaki mondjuk 40 év munkaviszony(bejlentett,fizetett) után elveszti a munkáját ,vagy soha életében egy percet se dolgozott sőt a szülei se, és azokon akarunk spórolni.Ez egyszerűen számomra ugyan olyan felháborító , mint a "nuggerezés" stb.(lehet ,hogy mert közeledek hozzá)mintha mindennek a nyugdíj lenne az oka.Évi 250-300 milliárd és a maradék 19700milliárd???? Magyarország kibékülne ha csak évente 250-300 milliárd hiányt hozna össze,ezzel szemben 9 hónap 6-700 milliárd, (ide 10 milliárd oda 10 milliárd,szja 500 milliárd ha jól emlékszem.Vagy január 94 ezer munkahely ugrott.Szóval vannak itt bajok de nagyok.

magyar bucó 2011.03.03. 10:11:52

@Callidus:
"Ami megdobbento hogy senkitol nem olvastam hogy azt kerdezte volna: Hogyan lehetne megoldani azt hogy ne kelljen az oregeknek a buszon melegedni. Ki a felelos ezert"

Mert nem olvasol, azért nem találtad.

Ők a felelősek, mert nem szültek elég gyereket, akik felnőve el tudnák őket tartani. Megoldás meg nincs, mert nincs miből. Mert nem szültek elég gyereket, akik felnőve el tudnák őket tartani.

Callidus 2011.03.03. 15:54:38

@magyar bucó: Pfejj.. ez aztan a latasmod. Ok a felelosek mi. Azok akiknek az iskolainkat koszonhetjuk, akik a haboru utan ujaepitettek az egesz orszagot ehberert, meg vettek a teglajegyeket hogy legyen hol marketingmenedzserkedni a mi generacionknak. Ok mar befizettek a nyugdijjarulekukat. A tiedet meg az orrod elott lopjak el, es te nem ezen akadsz ki, hanem aszondod "mer nem csinaltak tobb gyereket". Azok akik meg 10essevel csinaljak azok meg a segelytolvajok? A te logikadat kovetve azok a te nyugdijadnak a megteremtoi. Persze gondolkozni nem birsz.

Az a tarsadalom ahol az idoseket megennek a fiatalok az nem civilizalt tarsadalom, hanem patkanyodu.
30 eves vagyok de engem arra tanitottak hogy az oregeket tiszteljem, hiszen nekik koszonhetem hogy nem ehezek, es egy viszonylag elheto civilizacioban jottem vilagra, amit nekem kellene most jobba tenni. Hogy erzed, hogy sikerul?

magyar bucó 2011.03.03. 16:07:43

@Callidus:
"Ok mar befizettek a nyugdijjarulekukat."

Amit akkor rögtön el is költöttek. Ugyanis nem tőkefelhalmozásos, hanem felosztó-kirovó nyugdíjrendszert vezettek be. Az ő nyugdíjukat az általuk meg nem szült fiataloknak kellene megtermelniük. Csak ők nincsenek elegen. Erről meg nem mi tehetünk, hanem ők.
Mi arról tehetünk, hogy az utánunk jövők is kevesen vannak.
A sokgyerekes segélyből élők egy másik probléma, de rasszistának minősítetek, ha arra is kitérek. Fogalmazzunk úgy, hogy ők nem az a járulékfizető fajták, abból nem lesz nyugdíj.

Callidus 2011.03.04. 10:39:18

@magyar bucó: Alapveto moralis ertekeket irtott ki beloled a nyomor. A legkomolyabb hogy megmagyarazod magadnak.
Mindegy is, nem szaporitom a szot. Majd ha te leszel 60 megerted milyen vilagot teremtett az ostobasagod. Ez a fajta beszukult ultraprimitiv latasmod ami miatt elhagytam az orszagot evekkel ezelott. Eletem legjobb dontese volt.

Kismacska (BELLA) 2011.03.04. 10:40:51

@magyar bucó: ez egyéni cucc. Én is szívesen venném, ha lenne 2-3 gyerekem meg férjem már, de ha egyszer nem így alakult eddig az életem?! Szerinted mindenki, aki egyedül van, szuperül elégedett? És ezt VÁLASZTOTTA?

Mondjuk jelenleg én tökéletesen elvagyok, nem depizem emiatt, de nem bírom, amikor magánéleti döntéseket kérnek számon az emberektől. Csak azért egy akárkit nem fogok összeszedni, hogy csináljon nekem gyereket. Ehhez azért PICIT több kell, ugye, érted?!?!

Egyébként ez a kevés gyerek születés a fejlett világban mindenütt nagy gondot okoz. Ezért kell hangsúlyozni az öngondoskodást. Ezért volt halálos bűn a MANYUP pénzek ellopása a kormánytól.

A TI jövőtöket éli fel, adja havereknek, meg szanál állami pénznyelőket belőle, ti meg éhen fogtok dögleni, de komolyan, a kb. mostani értéken egyharmad pénzetekből, illetve a gyerekeitekre lesztek szorulva de rendesen.

Az meg nem is érdekel senkit, hogy azok is fognak legalább VALAMENNYI könyöradományt kapni az államtól, akik nyugdíjas korukra nem fognak tudni 10 év LEIGAZOLT munkaviszonyt virítani?

Szerintem ez sokkal nagyobb gáz. Én személy szerint, ha nem volt befizetése, semmilyen ellátást nem adnék - közpénzen. Milyen már az, hogy zsebbe bepakolta a lóvét, de aztán csak kivesz?!

És ez a rendszerváltozás UTÁNI generációnál van így! Ez senkit nem aggaszt?

Olyan emberekről beszélek, akik, amikor a húgom HR-esként beszélt velük, megkérdezték: "nem lehet, hogy ne jelentsenek le?" és vannak egy páran ilyenek a mi generációnkból! Na velük mi lesz, ha nyugdíjasok lesznek? Tartják a markukat a soha be nem fizetett járulékaik fejében? Mert öregek? És fizetik az adófizetők az ő gyógykezeléseiket is, úgy, hogy nem fizettek be?

Na EZT szüntetném meg. Ha nem fizettél be a közösbe - nem kaphatsz onnan egy kanyi fillért sem. Az állampolgári jogon járó életmentésen kívül, meg ami alapjogon jár.

magyar bucó 2011.03.04. 11:42:44

@Callidus:
Nem morális, hanem pénzügyi kérdés. NINCS MIBŐL FIZETNI. És azért nincs, mert ők nem csináltak annyi gyereket, amennyi el tudná őket tartani.

magyar bucó 2011.03.04. 12:14:42

@Callidus: Veled van a baj. Járni jár, csak nem jut.

Callidus 2011.03.04. 12:24:59

Velem van a baj. En kerek elnezest. En azert penz nelkul is ember maradnek ha nem haragszol.
Remelem azert nem vagytok sokan ezzel a vilagkeppel.
Hany eves vagy, es mi kellett ahhoz hogy eddig juss? Tenyleg oszinten kerdezem, szeretnem tudni mi kell ahhoz hogy az ember eladja az anyjat, kilora.
Ennyire nagy a nyomor?
Mi lesz majd ha enni nem tudsz? Brassoit vagsz a nagyszuleidbol?

magyar bucó 2011.03.04. 12:42:13

@Callidus:
Kevésből sokaknak eleget adni utoljára 2000 évvel ezelőtt sikerült valami Jézus nevű zsidónak. Szeretnéd őt pénzügyminiszternek?

Callidus 2011.03.04. 13:40:21

Teged szeretnelek, nagyapamnak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.03.06. 10:26:17

@valika 60: Édesanyám 59 éves , nem nyudíjas, 65-70 ezer forint közt van a keresete, 8-12 órákat dolgozik naponta.(merthogy még dolgozik). A rezsi neki sem kisebb, annyiból kell megélnie. Csak hogy tudja ön is, hogy vannak jópáran , akiknek a keresete az ön nyugdíjánál kisebb.

keramia53-1 2011.04.16. 12:15:38

Ha nem kellene a magyarokat gyilkoló cigányokra ezer milliárdokat költeni "segílyezésekre", akkor talán maradna nyugdíjakra is... (Persze meg kellne szüntetni a korkedvezményes nyugdíjakat is, valamint a 400.000 Ft felett keresők nyugdíját is!)
süti beállítások módosítása