Különösen a falvakban jellemző, hogy egyesek sportot űznek a támogatásokkal való visszaélésekből, papíron elválnak csak azért, hogy magasabb családi pótlékot kapjanak. Ez a gyakorlat különösen igazságtalan azokkal szemben, akik elveszítenek egy szerető férjet, egy gondos apát, majd nagyot koppannak, amikor meglátják, hogy mennyivel emelik a nekik folyósított családi pótlékot. Íme Rita története:
 
„A férjem nyáron hunyt el, magamra maradtam a 9 éves kisfiammal, így természetesen minden fillérre szükség van. Irány hát a Területi Államháztartási Hivatal.
 
Addig havi 13000 forint volt a családi pótlék, és boldogan hallgattam az ügyintézőt, miszerint emelt családi pótlékban részesülök, mint egyedülálló szülő. Aztán megjött az első „emelt” családi pótlék.
 
13700 forint!
 
Bementem és azt mondtam, hogy valamit bizonyára elszámoltak, de nem, mondták, hogy valóban ennyi. 700 forint??? Végül is mindennap tudok venni belőle a gyereknek plusz egy kiflit, így már éhen sem halhat.
 
Azon már meg sem lepődtem, hogy azóta sem részesülök semmilyen kedvezményben (pl.: teljes áron vehettem meg a tankönyveket). Továbbá azon sem, hogy a férjem 15 évi munkaviszonya és átlag bruttó 250 ezer forintos fizetése után az özvegyi nyugdíjam 46 ezer forint, és azt is csak 1 évig kapom.
 
Nem akarok demagóg lenni. Mindenki tudja, hogy lehet ebben az országban munka nélkül pénzt keresni. Sajnos nekem nem megy. Dolgozom és vállalkozom, hogy talpon maradjunk, de egyre biztosabb vagyok benne: tisztességesnek lenni a legrosszabb befektetés.
 
Szép napot!
 
Rita”
 

Pénzcentrum elemzések:
 
 

 

 

Címkék: adózás átverés családi fizetés meghalt ügyintézés pótlék ügyintéző özvegy nyugdij portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr482451861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2010.11.16. 10:26:15

bezzeg a középkorban!
pl 20% adó csak!
igaz, ha a paraszt meghalt, az özvegyétől általában MINDENT elvettek...

szar világ van mostan, bizony.
de a szegénnyek mindig szar világ lesz, na.

Apophis 2010.11.16. 10:41:51

Az a szerencséje a posztírónak, hogy nem hagyott rá a párja adósságot. Elszomorító, hogy amíg az ilyen Hunvald-ok és Gál Györgyök milliókhoz jutnak hozzá, addig a becsületesen dolgozók szívnak. Ahogy pár évvel ezelőtt Gyurcsány is mondta: "El lehet menni...." Hát aki teheti, az menjen. Csak mi lesz az itthon maradókkal????

Hell-icon 2010.11.16. 10:42:08

Részvétem.

Mindamellett, özvegyi nyugdíj illetve félárvasági segély(?) vagy járadékot(?) lehet/kell igényelni a nyugdíjfolyósító igazgatóságnál.

Anno anyám halála után nekem is járt a félárvasági.

Hell-icon 2010.11.16. 10:44:18

Eh, a gyors olvasás, az özvegyi nyugdíj megvan -elnézést, elsiklottam felette.

De a félárvaságit, tessék megigényelni a nyugdíjfolyósítónál. Ez addig fog járni, míg a gyermek iskolába jár.

Flúgatlan 2010.11.16. 10:46:40

Sajnálom a posztolót.

Saját tapasztalatom szerint a tankönyvtámogatásban nagy a káosz: az önkormányzattól és az iskolától sok minden függ. Biztos, hogy meg kellett venni a könyveket? Hasonló helyzetű ismerőseinknél a könyv kikölcsönzésének lehetőségét biztosítja az iskola (ingyen), sőt a jobb iskolákban addig nálad lehet a könyv, amíg szükség lehet rá, tehát pl. egy átfogó feladatgyűjteményt vagy atlaszt nem kell visszaadni év végén sem, csak majd ha azzal a sulival végez a gyerek.

Azt is tapasztalom, hogy a kikölcsönzés sok adminisztrációs terhet ró az iskolára, ezért egyes iskolák nem tájékoztatják erről a szülőket kellőképpen világosan, a hivatal felé meg jelentik, hogy senki sem kérte e könyv-kölcsönzéses dolgot. (Hogy kérték volna, ha nem is tudják, hogy van ilyen?)

Ennek érdemes lenne utána nézni.

Szerintem nem a családi pótlékkal kell ezt az élethelyzetet kisegíteni a bajból, úgyhogy az lenne a legjobb, ha az nem változna ezzel a nevetséges összeggel, hanem más támogatást lehetne kérni. (Ha igaz, a jövőre bevezetett adókedvezmény azért segíteni fog.)

Hiperlajhár 2010.11.16. 11:00:19

Európa - Magyarország, 2010.

huncut_kata 2010.11.16. 11:05:01

Nem 700 Ft-tal, hanem 1500-al kap többet, egy gyerek után két szülő esetén 12.200 a családi pótlék.

Ha nem élnének vissza vele rengetegen, hogy behazudják azt, hogy egyedülállók, holott nem, nagyobb lenne a differencia. Emiatt szív az, aki valóban egyedülálló. Köszönd meg a csalóknak.

huncut_kata 2010.11.16. 11:09:19

(nagyon zárójeles megjegyzésem, hogy ez az özvegyi nyugdíj, szóval nem igazán tartom fernek. A szimpla egyedülállók sem kapnak plusz pénzeket, sem árvasági ellátást, holott ugyanúgy 1 gyerek+1 felnőtt a kiadás, mint most ennek az özvegynek, és lehet, hogy még gyerektartást sem kap (persze részvétem az özvegynek, nem vele függ össze a dolog)

Xebulon 2010.11.16. 11:10:31

Imádom ez a jobbikos szlogent, hogy a középkorban csak 20% volt az adó.
Ja, meg 120 nap robot - és persze akkor mikor a parasztnak is saját földjét kellett volna túrnia.

Összesen volt vagy 60% az elvonás.

paráznabillegető 2010.11.16. 11:12:00

@Xebulon: 60%?
jé. hol?
mert leginkább inkább 90% volt az a 60%... sőt, inkább 150%...

Turanga Leela 2010.11.16. 11:34:04

@Hell-icon: maximum 25 éves korig jár.

VaTi 2010.11.16. 11:38:54

@huncut_kata: mondjuk jelen esetben ott van az, hogy a papa dolgozott, adót fizetett bruttó 250.000,- huf fizetésből. 15 évig. Ha feltételezzük, hogy megérhette volna a nyugdíjas kort (ha-ha-ha), akkor az állam fizet neki nyugdíjat. Így a 15 évi sarc után az államnak nem kell fizetnie. Abból azért csak juthat valami az özvegynek, árvának...

VaTi 2010.11.16. 11:40:44

mondjuk az özvegyi nyugdíjnál nagyobb problémák is vannak a jóléti kifizetések örül ebben az országban. Mint látjuk, itt legalább van a befizetési oldalon is mit mutatni, de sokan ugye csak kivesznek...

Sadist 2010.11.16. 11:41:21

Na látom, közben törölték, de phaszfejnek üzenem, hogy az evolúció remélhetőleg működni fog, és áthajt rajtad egy kamion.

Ufóka 2010.11.16. 11:43:25

Rita, a következő népszámlálásnál a nemzetiségedhez írd be hogy cigány vagy! Nem hogy 2x annyi családi pótlékot kapsz, de még egy valag kedvezmény is jár majd neked.

VaTi 2010.11.16. 11:51:02

@Ufóka: nem fogják elhinni neki, mert csak egy gyereke van és azt is iskolába járatja. Hol tenne már ilyet egy cigány?

Ufóka 2010.11.16. 11:53:45

@VaTi: Basszus, erre nem is gondoltam...

Rita, akkor add be a gyereked intézetbe, és vetesd ki egyik rokonoddal, ahogy azt az Orkok is teszik. Akkor a rokonod kap gyermeknevelési segélyt.

szalagfék 2010.11.16. 11:55:08

Nagyon aktuális témát feszeget a poszt. Ha teszem azt apa mnyp tag lett volna, a tizenx év alatt felhalmozott összeg most az anyáé/gyereké lenne, és ki lennének a vízből (legalábbis nem csak az egy évig járó alamizsna járna). Ennyit a fix, megbízható, tartós, anyagi biztonságot nyújtó állami pilléről. Godolkozzatok el ezen (is), mikor a visszalépésről kell dönteni és a felhalmozott milliók mennek a TB ezer lyukból vérző zsebébe...
(nem, nem vagyok balos, sőt...)

phaszfej2 2010.11.16. 11:57:14

Ostoba férgek! Hagyjátok, hogy a cigányok a fejetekre nőjenek és a szemeteket is kilopják, és ezért a szerencsétleneket szapuljátok, miközben meg ti is éheztek. Egy egészséges társadalomban kurvára nem számít, hogy ki milyen származású. Ha nem vennétek észre, a cigányok csak bűnbakok, hogy nyomorult életetek dühét valahol kiélhessétek. Mit gondoltok, miért mindennapos téma ez a sajtóban ez a rasszizmus nevű fasság. Cigányok mellett nőttem fel, de problémám még sosem volt velük.

GiveltAway 2010.11.16. 12:00:16

Hát igen, az épp megszüntetés alatt álló nyugdíjpénztárból akár egy összegben is megkaphatta volna az özvegy a teljes felhalmozott tőkét és kamatokat. Így meg igen, az az államnál marad, és csak 700 ft-ot ad belőle vissza havonta.

NewWay 2010.11.16. 12:04:20

@szalagfék:
"Nagyon aktuális témát feszeget a poszt. Ha teszem azt apa mnyp tag lett volna, a tizenx év alatt felhalmozott összeg most az anyáé/gyereké lenne"

Kivéve, ha 2008-ban történt a szerencsétlenség, mert akkor az MNYP-k bukták a vagyon kb. 1/3-át.

Amúgy kockázati életbiztosítás 2-3 ezer Forint/hó, és fizet mondjuk 3-4 milliót.

Ami idővel el fog fogyni, de azért nem +700 Ft/hó.

A posztoló jövőre részesülhet adókedvezményben (talán), ami +10 ezer Forint/hó!!

KolompárRómeó 2010.11.16. 12:15:05

@phaszfej2: Én is cigányok mellett nőttem fel és azóta nem rasszizmusnak, hanem tapasztalatnak nevezem, amit érzek a kirekesztett szerencsétlen hátrányos helyzetűekkel szemben.

p.bubus 2010.11.16. 12:28:44

@NewWay: Igen, 2008-ban bukták a vagyon jelentős részét, de most visszaszerezték.

Egyébként inkább a befizetett tőke és hozamainak 2/3 része járjon vissza, mint a 46 ezer Ft egy évig.

Ufóka 2010.11.16. 12:41:59

@phaszfej2: Hol látod a szapulást?

Ufóka 2010.11.16. 12:43:48

@KolompárRómeó: Én is cigányok mellett nőttem fel, éppen ezért rekesztem ki őket, négyelném fel élve mindent, ha nem büntetnék...

NewWay 2010.11.16. 12:47:15

@p.bubus:
"Egyébként inkább a befizetett tőke és hozamainak 2/3 része járjon vissza, mint a 46 ezer Ft egy évig. "

Apa dolgozik mondjuk 2 évet, meghal.
Befizetett tőke, a 8,5%, az bruttó 200 ezres fizetésnél mondjuk 17 ezer/hó = 408 ezer Forint. Ez egy évre elosztva havi 34 ezer Forint.

kridli 2010.11.16. 13:22:37

árvaellátás is jár ilyenkor, nem csak özvegyi nyugdíj, és az addig jár, amíg a gyerek iskolás (de max 25 éves koráig), ha jól emlékszem. és ez a családi pótléktól jóval nagyobb összeg.

VaTi 2010.11.16. 13:24:48

@phaszfej2: "Cigányok mellett nőttem fel, de problémám még sosem volt velük." természetesen ha te nem tapasztaltál valamit, akkor az nem is létezik. Ugyanilyen bizonyossággal állítom, hogy Orbán Viktor ne létezik. Másoktól már halottam róla, hogy látták, de én még nem. Így biztos vagyok benne, hogy hülye nyomorult hazug mindeni, ai azt állítja, hogy létezik.

zar116 2010.11.16. 13:51:00

Évi(!) 25ezer forintért 10 milliós kockázati életbiztosítást lehet kötni.

VaTi 2010.11.16. 13:55:39

@phaszfej2: áááá, meg sem kérdezem... :)

phaszfej2 2010.11.16. 14:09:21

@VaTi: minek okoskodol, ha buta vagy? ha okoskodol, csak a butáknak tűnhet úgy, hogy okos is vagy. agyas kakas vagy, katica

Hell-icon 2010.11.16. 14:11:21

@Turanga Leela:
Igen, de ha hamarabb befejezi a sulit, mint elérné a 25-öt, akkor csak addig.

Legalábbis anno, így volt. Aztán nem tudom azóta változott-e.

Turanga Leela 2010.11.16. 14:17:09

@Hell-icon: Így van:) Én sem kapom emiatt nyár óta:) Ezen felül még 10 alkalomra szóló utazási kedvezmény is jár.

VaTi 2010.11.16. 14:24:16

@phaszfej2: nyilván hozzád és a tapasztalataidhoz nem érhetek fel. Minek is szóltam bármit, ha te már megnyilvánultál :) Tényszerűen egyébként milyen butaságot is írtam? (csak hogy okulja bölcsességedből) Hogy ha te nem tapasztaltál vmit, akkor az nem is létezik? Vagy az én ellenkező tapasztalatom csupán hallucináció vagy rosszindulatú hazudozás?

pioker1933 2010.11.16. 14:30:30

@NewWay: Igen csak ezzel az a baj, hogy nem két évig dolgozott apa, hanem 15. Ami brutto 250-es fizu mellett majd 4 milla.
Na a jövőben ezt az összeget is be fogja nyelni ez a tolvaj kis törpe. Onnantól kezdve pedig nem örökölhető. 0. Viki meg csak széttárja a két kis kacsóját, és odadob 20.000 forintot árvasági segélyként, mert ő ilyen jó fej, mert gondoskodik a népről.

phaszfej2 2010.11.16. 14:47:29

@VaTi: Jól van, nem gecizek. Én csak azt írtam, hogycigókkal nem volt még bajom. Azt nem mondtam, hogy ezzel azt állítom, hogy nincs velük probléma. Egyébként szerintem nem lenne. Mert ha a törvények és a rend megvannak, akkor nem számít, hogy ki honnan való. A cigány se lopna, ha mi, többségben lévő nem cigányok ezt nem hagynánk.

akadekoskodo 2010.11.16. 14:59:08

Létezik olyan téma, amiből nem lesz cigányozás ?

Számtalan nem cigány asszonynak is lehetősége volna több gyereket szülni, és felvenni a "rengeteg" támogatást, de inkább csak gyalázkodnak.

Részvétem a posztolónak, és intézkedjen az árvaellátás ügyében, az én gyerekeim is kapják.

Kivlov 2010.11.16. 15:00:26

A kamuelválás, gázrátám-ért kamucímre bejelentkezés mindennapos, persze.
Miért kell ezen csodálkozni? Az ember pénzből él. És mivel balkáni színvonalú bérezés mellett nyugati árakat fizettetnek vele, ott csal, ahol tud.

Meg kéne szüntetni kb a segélyek 90%-át, és azt odaadni adócsökkentés formájában annak, aki dolgozik.
CSP-t is megszüntetni. Csak adókedvezmény formájában támogatni a gyerekvállalást. Akinek annyi esze van, hogy megcsinál egy gyereket, az tartsa is el. Ne az állammal tartassa…

pioker1933 2010.11.16. 15:04:38

@Kivlov: Ámen. Hozzátenném még a fizetős egészségügyet és a teljes magánnyugdíjat. Az állam meg lássa el a közrend és honvédelmet, oszt jó napot. Minek kell mindenbe beleugatnia, hagyja élni inkább az embereket.

NewWay 2010.11.16. 15:16:40

@pioker1933:
"Viki meg csak széttárja a két kis kacsóját, és odadob 20.000 forintot árvasági segélyként,"

Aha. Bezzeg amikor árvíz volt, és akinek nem volt biztosítása, az szívott, akkor hülye volt, aki nem öngondoskodott, és miért nem kötött biztosítást?

Most én is tudok replikázni: ha a magánbiztosítók jók, akkor a kedves apa miért nem kötött halálesetre biztosítást?

Attól, hogy nincs magánnyugdíjpénztár, még lehet életbiztosítást kötni!

Akkor nem 30 ezer Forint jutna a feleségének havonta.

Kivlov 2010.11.16. 15:20:16

@pioker1933:

fizetős eü-t csak akkor, ha nem vonnak járulékot. vagy klasszisokkal kevesebbet, mint most.
inkább az ingyenes utazgatást kéne megszüntetni + felülvizsgálni a sok kamunyugit + korkedvezményezést...

Rebca 2010.11.16. 15:20:23

Azt írta már valaki, hogy hol lehet kapni 700 forintos kiflit? Elhiszem hogy nem sok az a 700, de baromságokat se kéne írni. Elhiszem, hogy nem nagy összeg, de nem egy kifli ára, hanem elég soké, amivel esetleg jól is lehet lakni ha nagyon muszáj.

pioker1933 2010.11.16. 15:33:45

@Kivlov: Minden szavaddal teljes mértékben egyetértek. A fizetős egészségügy természetesen csak akkor játszik, ha eltörlik az egész tb-t.

pioker1933 2010.11.16. 15:38:18

@NewWay: Az a gond, hogy aki meghal, annak már sajnos mindegy, míg ha elmossa valami a házát, akkor "jobb esetben" nem hal meg. Ha meg már meghal az ember, akkor legalább az örökösei azt kapják meg, amit a megboldogult sok év alatt összespórolt a saját kis bankbetétjén. (értsd magánnyugdíj számláján) Ami jelen esetben több, mint az árvasági segély.

gidabiga 2010.11.16. 15:42:31

@Rebca:

havi 700 forint.
az naponta leosztva kb.23 forint.
és egy kifli nagyjából annyiba kerül

pioker1933 2010.11.16. 15:42:52

@NewWay: Bár az egyik esetben "csak" anyagi kárról beszélünk, míg a másik esetben a törvényes örökösök állam általi kisemmizéséről.

pazola 2010.11.16. 15:50:53

Az volt mar, hogy ugye a posztolo azota kotott egy kurva kockazati eletbiztositast 20e forintos eves ( EVES! ) dijjal, hogy ha vele is hasonlo tortenik, akkor ne jarjon ugy, mint apuka?

Egyebkent reszvetem, es sok sikert a vallalkozashoz!

cilidoktornéni 2010.11.16. 16:16:09

Rita, fogadd együttérzésemet. Az márvaellátást a Nyugdíjfolyósítóban kell intézni, de igyekezz, mert visszamenőleg csak fél évre adják.Az özvegyi nyugdíj ugyan adómentes, de emeli az adóalapot, úgyhogy érhet meglepetés az adóbevalláskor. Én kb. 2 havi nyugdíjat fizettem vissza/ szerencsére 2 év alatt, mert a férjem igen előzékenyen év közepén halt meg/

NewWay 2010.11.16. 16:17:54

@pioker1933:
"a másik esetben a törvényes örökösök állam általi kisemmizéséről. "

Nekem azt mondja meg valaki, hogy ha most nincs elég pénz a nyugdíjak kifizetésére, és egy részét hitelből fizeti az állam, akkor mi lesz a hitellel?

Azt nem kell visszafizetni?

Ki fogja visszafizetni? Az unokáink?

Szerintem a Svéd nyugdíjrendszer lenne a legjobb. Kezelje az állam a pénzt, de virtuálisan egyéni számlán.

Kivlov 2010.11.16. 16:23:15

@NewWay:

ezt kéne, persze. mekkorát nézne a sok kamuminimálbéres, mikor kenyérre+vízre is alig elegendő nyögdíjat kapna...

özsen 2010.11.16. 16:27:19

@phaszfej2:
mi ebben a meglepő, ha egyszer te is az vagy :D

Wekerlei 2010.11.16. 21:03:21

Gyanítom, hogy nem valóságos esetről van szó hanem egy ostoba hangulatkeltésről. Az én fiam 12 éves korától az egyetem befejezéséig kapott 25.000 Ft árvajáradékot a 90' években. Tőlem viszont a Horn kormány elvette a családi pótlékot, mert szerintük nem voltam elég szegény. Ha Rita mégis valóságos személy, akkor örüljön, ha munkaképes és vállalkozni is tud, ne sírjon ingyen járandóság miatt, ha keresni tud, és nem szociális segélyekből akar élni, mint a munkakerülők.

pioker1933 2010.11.17. 06:55:26

@NewWay: Szerintem az állam semmilyen pénzt ne kezeljen, mert világosan látszik, hogy csak ész nélkül benyelik.

Mi az ami nem működik rendesen ebben az országban? Az ami állami!
süti beállítások módosítása