A rendeletben meghatározott egyösszegű kifizetés miatt már nagyon várták a múlt hét pénteket a nyugdíjasok. A számok láttán azonban többen azt hitték, hogy ez a kész átverés!

Egyik olvasónk azt írta, hogy 94 ezer forint a nyugdíja és most kapott mellé 568 forint/hó nyugdíjkiegészítést. Nem értette, hogyan jött ki ez a szám, megmutatjuk.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság közleményében ez áll:

„Az egyösszegű kifizetés összege megegyezik a jogosult részére folyósítása kerülő ellátás(ok) 2010. november havi összegének 7,2%-ával.”

Ez az olvasó esetében: 94 000 * 0,072 = 6 768 forint (ami havi szinten: 564 forint)

Sajnos nem átverés, valóban ennyi!

Más forrásokból a Pénzcentrum.hu úgy értesült, hogy pénteken meghibásodott ATM-ek és összeomlott banki informatikai rendszerek miatt voltak olyan fiókok, ahol kígyózó sorok alakultak ki. Az érintett nyugdíjasok leghamarabb csak a mai napon juthatnak a pénzükhöz.

Korábban: Nyugdíjasok figyelem: ma jön a nagy pénz!
 

Címkék: hiba bank szívás nyugdij számlafizetés portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr692449547

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 568 Ft-os nyugdíjkiegészítés! Azt hitte átverés, nem, tényleg ennyi 2010.11.15. 18:18:59

A rendeletben meghatározott egyösszegű kifizetés miatt már nagyon várták a múlt hét pénteket a nyugdíjasok. A számok láttán azonban többen azt hitték, hogy ez a kész átverés!

Trackback: A nyugdíjrendszer összeomlása elkerülhetetlen 2010.11.15. 12:54:27

Teljesen mindegy, milyen nyugdíjrendszer van - nemsokára az egész össze fog omlani, Orbántól függetlenül. A kötelező magánnyugdíjpénztárak vagyonának államosítása csak eltolja a folyamat végét, de nem állítja meg. Eleve, a kötelező nyugdíjpénztári rend...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roa 2010.11.15. 14:21:54

@panicradio: Itt a pont. Köszönöm, hogy nem nekem kellett leírni.

Ronin2010 2010.11.15. 14:29:12

@MACISAJT: Egész egyszerűen azért átverés, mert a nyugdíj kiegészítés megállapítására törvény van. Mint ezidáig sok más területen, a Fidesz itt sem tartotta be a törvényt. Sőt arroganciájának szintje odáig terjed, hogy erre még egy törvénymódosítást sem szerkesztettek, talán olyan meggondolásból, hogy a "nyuggerek" úgysem szólnak egy szót sem. Pedig a hatályos nyugdíjtörvény szerint az állam perelhető, mert törvénytelenül járt el.

Nagyon csodálkozom a nyugdíjas szervezetek teljes passzivitásán, sőt az állam mellett működő nyugdíjas szakértő helyeslő szövegén.

@Kivlov: Oszt mért minuszos a kassza? Na? Az a kassza, amelyik márciusban még egyensúlyban volt? Még a csontvázügyi sem talált csontvázat, s ezt a Törpe ia elismerte. Mi változott azóta? Az, hogy egy elmetani kóreset a lázas, hozzá nem értő, abszurd közgazdasági elképzeléseit ráerőszakolta egy birka országra.

Azt észreveszed, hogy nincs rá keret, de azt, hogy most fogják ellopni a Te nyugdíjadat is, valahogy nem izgat egyáltalán. És ha most nincs rá keret, s a 98.000 is sok, mit szólsz majd a Te jövőbeli 40.000 forintodhoz, ami még magas is lesz, mert Viktor a Te jövődet most lopja el.

@ZX: Úgy gondolom, nem csak a tanulmányaid hiányosak... A kölcsönt nem a mostani nyugdíjasok vették fel, hanem az akkori vezetők. És országként próbáltál volna 1950-ben kilépni a "Béketábor"-ból. Nem éltél akkor és fogalmad sincs arról, amit a mostani öregeknek küszködni kellett, hogy a Te segged alatt szék, s előtted billentyűzet legyen. Csak hálával tartozol!

Dezsőjóska: Csak sajnálni tudom azt, aki Téged fölnevelt...Hibázott.

ZX 2010.11.15. 14:35:11

@Ronin2010: Tudom jól, hogy a kölcsönt kik vették fel, nem kell emlékeztetned. Nem éltem, de nagyszülőktől tudok sok mindent. Ugyanakkor azt, hogy tető van a fejem fölött és gép előttem, csak magamnak köszönhetem, a szüleim arra neveltek, hogy saját erőből a 0-ról kell elérni mindent. Még középiskolába sem engedték, hogy protekcióval kerüljek be, pedig lett volna.

mréveiller 2010.11.15. 14:39:32

nemhogy örülne a hülye olvasótok hogy kap 6600 forintot még panaszkodik! nem néz tvt nem olvas újságot? milyen állapotban van az ország? k. anyját!

csárli hárper 2010.11.15. 14:41:58

@Chicano: hát persze, és a Föld lapos.....

zsolt64 2010.11.15. 14:42:34

@panicradio: Mximálisan
egyetértek ülönösen az ustó bekezdéssel...

pakesz (törölt) 2010.11.15. 14:43:06

engem csak az idegesit a mai nyugdijasoknal, hogy a nyugdijukat CSAK emelik
pedig ugy illene ha szarul megy masoknak akkro nekik is menjen rosszul
azaz csokkenjen a nyugdijuk

vagy pl ne legyen ingyenes az utazas

kopasznyakú 2010.11.15. 14:44:14

24 milliárd volt a nyugdíjemelés (hitelből) erre durciznak a kedvezményezettek

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 14:54:34

@kopasznyakú: igen, hitelből, mert a nyugdíjasok által befizetett járulékot már régen ellopták, a Tiéteket pedig most lopják! Vagy mégis mit gondoltok, miből nőtt ki több, mint 100 milliárdosunk, csak úgy hirtelenjében. Nos ezeken kellene számonkérni, és a politikusokon, és nem egymást szidni!

Dödölle 2010.11.15. 14:55:35

Sok barom van itt, aki írogat, és azt sem tudja, mit.... A nyugdíjas érzi meg először, ha áremelés van. Emelik az árakat az alapvető élelmiszereknél, emelik az ÁFA-t, emelik a gyógyszerárakat, stb ( 30.000,- Ft felett fizetek gyógyszerre... )Nem kell azt a nyugdíjat csökkenteni, hogy egyre kevesebbet érjen...
És a mostani nyugdíjasok segítik aktív családtagjaikat. Mint ahogy minket is segítettek szüleink. NEM a csúcsnyugdíjból, hanem az összekuporgatott pénzükből.... Na, lehet tovább köpködni !...

pokesz70 2010.11.15. 14:59:19

Azok, akiket most leinaktívoztok meg fel vagytok háborodva, hogy el kell őket tartani, nos ugyanezek az emberek állták a cechet a mi generációnk pl. iskoláztatásáért. Itt gondolom mindenki ingyen, tandíjmentesen tanult meg írni-olvasni, esetleg egy szakmát, neadjisten diplomát szerzett. Amiből most megéltek. Szóval kicsit hátrább az agarakkal.

A fidesz meg úgy jön be a képbe, hogy éppen most vágja taccsra az elmúlt 20 év egyetlen olyan reformját, ami működött volna és ezzel a mi helyzetünket (és a saját gyerekeinkét, hiszen nekik kell majd minket eltartani) teszi lehetetlenné.

georg 48 2010.11.15. 14:59:22

Drága MSzP-s elvtársak már nem emlékeznek, amikor Horn Gyuszó anno 2, azaz kettő %-ot adott nekünk, nyugdíjasoknak !!! Az persze más volt, mert az MSzP-s volt.
Igen, ez az, amikor egy párt imádata mindent megváltoztat. Ez már bocsánatos bün. Illetve nem is bűn. Mert az MSzP-s volt. Nekik lehet!

ZX 2010.11.15. 15:01:09

@Dödölle: Nah öreganyám majd 2x annyit mint én, de engem aztán egy fillérrel nem segít. De őt is csak panaszkodni hallom, meg volt, hogy naponta 2 zsemlét evett mert spórolt. Mondom mire? Nincs hitele, ingyen utazik, gyeekek felnőttek stb.

Dödölle 2010.11.15. 15:01:19

Még egy dolog, és békén hagylak benneteket. Az egész csak azért indult így, mert több internetes oldalon kihangsúlyozták, hogy most kapják a nyugdíjasok a NAGY PÉNZT !!!!!! A sok barom újságíró elfelejtette, hogy egy évre vetítve is csak 3-6.000,. Ft az a NAGY PÉNZ... Hát, dugja fel magának a zsurnaliszta elvtárs ! És a sok észér meg bedőlt nekik, és teljes lendülettel köpköd itt. További jó köpködést !
Na, meguntalak benneteket....

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 15:01:24

@butus: tudod, hogy Demján elvtárs vagyona, amit sikeresen összelopott, hányszor 24 milliárd? Ő kapta meg fillérekért a kikürített gyártelepeket, és azokból lettek a milliárdjai. Vagy széleg Gábor, szinte ingyen vitte az Ikarust, ahol azért külföldre és készültek buszok, nem csak a lapát nyelét támasztották! Vagy Leisztinger, aki a SZOT üdülőket kapta meg ajándékba, amiből csinálta aszálloda láncát. Nos ezek kezében van, amit a mostani nyugdíjasok termeltek az elmúlt rendszerben!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.11.15. 15:03:40

Hogy lehet ennyi szemét kommentelő akik a nyuggerektől sajnálja a pénzt, ők már megdolgoztak érte, de a nagypofájú meg nem dolgozott még meg érte, sőt most sem fizet járadékot mert be sincs jelentve a munkahelyén. Akkor pofázzon itt pár nagypofájú paraszt, ha már 40 éven keresztül fizette a nyugdíját másnak. Azok a nyuggerek akik most menek el nyaralni megérdemlik, egész életükben güriztek gyereket neveltek, esetleg a balaton partjára eljutottak 5 évente. Ti meg akkor mehettek a tengerpatra amikor akartok vagy a pénzetek engedi. Ja, hogy ők már megtehetik és ezt irigyelitek? Ök nem veszik meg a csirkemellet mint ti, hanem megveszi a farhátat, spórol, Nem veszi meg a wisky-t hanem elszopogatja a tescos kannás bort. Azért mert spórol. Felnevelte a gyerekeit, most már épp ideje hogy magára is gondoljon egy kicit.

ZX 2010.11.15. 15:04:05

@pokesz70: Már akinek a tandíját fizették. Az enyém speckó félévente 60.000-el indult, mire végeztem 105.000 lett belőle/félév. Pedig államilag támogatott voltam. Jah. Állambácsi félévente 12.000 Ft-ot + az ösztöndíjat állta. Erről ennyit.

pakesz (törölt) 2010.11.15. 15:06:05

@butus: nem ellopjak hanem azzal potoljak ki a mostani nyugdijkasszat

ami nem lenne gond, vegyek csak el a magannyugdijpenztari vagyonom FELET, de a masik felet meg a mostani nyugdijasoktol
de ez a 0 - 100 felallas nem nagyon teccik

Gabiiiiii 2010.11.15. 15:06:36

@kgl: tehat az o nyugdija egy fore minimum haromszorosa,mint az aktivnak,aki ugyanannyibol vagy kevesebbol meg eltart 2-3 gyereket is...Hallottal mar arrol,hogy kozteherviseles?? Az aktivakrol tobb bort mar nemigen lehet lehuzni,most johet a fennmarado 7 millio,akik eddig csak kivettek a kasszabol

Gabiiiiii 2010.11.15. 15:08:20

@Dödölle: te marhara tevedsz..A gyerekes erzi meg eloszor,mert a sajat hasamon sporolhatok,a gyereken nemigen

ZX 2010.11.15. 15:10:50

@kgl: "egész életükben güriztek gyereket neveltek"

Pl. az a volt pártfunkcionárius aki 2 pofára zabálta a paradicsomos káposztát a kommunizmusban míg a parasztnak kipucolták a padlását is? Ugyanez az ember 1990-ben 250.000 Forint havi nyugdíjat kapott. Most mennyi lehet neki?
Szóval ő gürizte halálra magát például?

"Ti meg akkor mehettek a tengerpatra amikor akartok vagy a pénzetek engedi."

Itt a lényeg. ahogy a pénzetek engedi. Jelenleg a családok 36%-a engedhet meg nyaralást, ebből 11% aki külföldre megy. Ugyebár Horvátország ia külföld. No comment

Dödölle 2010.11.15. 15:11:17

@ZX: Doubledecker apja most ment nyugdíjba. Kérj tőle, mert qrva jó a nyugdíja, meg mellette még keres is.... Vagy add férjhez hozzá öreganyádat, és máris a vagyonos családban vagy !...Látod, csak megfelelő megoldást kell találni....

Roa 2010.11.15. 15:21:48

@Dödölle: Nem érted meg a lényegét, vagy csak nem akarod megérteni. Léteznek 50e Ft alatti nyugdíjak. Ebből leginkább csak vegetálni lehet, tőlük senki sem sajnálja a pénzt (legalábbis én nem). Node a nyugdíjak jelentős része magasabb, mint az átlag nettó fizetés, pedig ők ugye legalább 2-3 gyereket kellene, hogy vállaljanak és eltartsanak. Emellett számos utazási kedvezmény is megilleti a nyugdíjasokat, ami nem a nyugdíjkasszát terheli, hanem simán a költségvetést. Nem fizetnek eü járulékot, pedig igénybe veszik az eü-t (jó nagy mértékben). Jó, hogy ÁFA visszatérítést nem kapnak... És mindezt CSAK azért, mert elértek egy bizonyos életkort. És mindezt úgy, hogy magasabb a nyugdíjuk, mint egy átlagember nettó fizetése. Itt nem magával a nyugdíjjal van gond, hanem azzal, hogy sokan elfelejtik azt, hogy ez nem megtakarítás, hanem SZOLIDARITÁS. Szolidaritást vállal az aktív generáció a már inaktívval. És ebbe nem fér bele a 130-200 e forintos nyugdíj. Akinek pedig mégis kell, az tegyen félre aktív évei alatt.

@pokesz70: Nem működött volna.

AnnaKarenina 2010.11.15. 15:42:25

Én is úgy érzem, hogy sok tudatlanság és még több indulat van ebben a kérdésben.
Arról nincs mit vitatkozni, hogy a már nyugdíjasok és a közeljövőben nyugdíjba menők szinte kivétel nélkül mindig hivatalos jövedelmet kaptak, amiből mindig levonták a nyugdíj- és eü. járulékot. Az adót meg helyettesítette az amúgy elég alacsony bér, ráadásul nagyon sokan fizettek már adót is.
Úgy hogy a mai nyugdíjasok bőven megváltották a jegyüket. Tegyük ide azokat is, akik életük során fizették a járulékokat, de vagy meg sem érhették a nyugdíjat, vagy nagyon keveset élvezhettek abból, mert idő előtt meghaltak.
A korhatár alatti rokkantnyugdíjasok száma 379 ezer fő, és van még már korhatárt elért 371 ezer fő, de utóbbiak már NYUGDÍJASOK, alacsonyabb nyugdíjjal, mint nem r.nyugdíjasok.
Rajtuk sem kell annyira izgulni, mert az amputált lábú, vagy a több, egyenként is nagyon súlyos betegségben szenvedők eü. állapotát is felülvizsgálják 2 évente.
Max. a korengedményes nyugdíjasokat lehetne jobban megvizsgálni, mert valóban, aki 20-25 évet töltött el pl. egy fegyveres testületnél, de irodában, annak talán nem kellene ilyen előnyt adni.
De vannak más tényezők is: A nyugdíjkassza állapotát nagyban rontotta, hogy 1998-ban az első Fidesz-kormány beolvasztotta a TB-alapokat (nyugdíj és eü.) az állami költségvetésbe, és ez a vagyon ahelyett, hogy a nyugdíjak finanszírozását végezné, már nem tudjuk, hol van.
Ugyanez a sors vár a mnypt.-i nyugdíj-megtakarításokra, pedig most már mindenki tudhatja, hogy a mnypt.-ak infláció feletti hozammal dolgoztak eddig. Most ezek a pénzek egyszeri bevétellé válnak a feneketlen magyar költségvetésben.
Arról nem beszélve, hogy ez csak növeli az indokolatlan minimálbéreket és fekete bérezést, tehát megint csak forrást von el a nyugdíj- és eü. kasszáktól is. Ezért hazugság az a tétel, hogy mindig az aktívaknak kell eltartaniuk a nyugdíjasokat. A mnypt.-akkal (akár állami kézben is, de azonos elveken) meglenne az a a lehetőség, hogy legalább egyszer majd már ne így legyen.
Továbbá említsük a jó magyar vállalkozókat is, akik ott csalnak adót, ahol tudnak, és azokat, akik most a 16 %-os egységes SZJA-val megint csak kevesebbel járulnak hozzá a közterhek viseléséhez, pedig arra nekik lehetőségük lenne.
Kevés annyira kiszolgáltatott réteg van, mint a nyugdíjas, mert bevétele nem tud növekedni, csak amit az állam ad neki, a költségei pedig ugyanúgy növekszenek, mint mindenkinek.

midway 2010.11.15. 15:45:42

A javaslatom az, hogy a nyugdijasokat likvidálni kellene. Hiszen a társadalom részére már csak teher. (Öld meg apádat és anyádat) Az elhunyt nyugdijasok javait fel kellene osztani a fiatalok között. Természetesen az senkinek sem szurja a szemét, hogy zseniális politikusaink egyszerre tudnak parlamenti képviselők, nagy város polgármesterei, jelentős parlamenti bizottságokban dolgozni, városi vagy fővárosi önkormányzati képviselők lenni stb. Egy nap 50 órát dolgozni és ennek megfelelően díjazást, költségtérítést, hivatali gépkocsit stb. kapni. Nagyon jó ha a közélet 0,6%-os nyugdíjjárulék emelésével van elfoglalva. Természetesen nagyon jó, hogy a zemberek kormánya einstandolja a magán nyugdíjpénztárak befizetéseit, vagyonát, mivel tudvalevő, hogy az állam a legjobb gazda. Fel kell élni, bele a levesbe, a nyugdíjpénztárak vagyonát!!! Ez az új gazdaságfilozófia. A jövőt ma kell megenni. Akik átélték a háborút, az ötvenes évek "örömeit", az 56-os forradalmat, azok mielöbb dobják fel a bakancsot. A mai nemzedéknek csak "jogai" vannak. (Lakás, kocsi, mobiltelefon, külföldi nyaralás stb.) Ha ez nem teljesül azonnal, akkor a társadalom hibás.

"Nyugger"

Dödölle 2010.11.15. 15:48:42

@Gabiiiiii: Te marhára tévedsz, mert az érzi meg először, akinek alacsony a jövedelme.... Három gyerekes főorvos "ismerősöm" támogatásokat kap, mert nagycsaládos. Fejenként több a jövedelmük, mit sok százezer CSALÁDÉ.... Ennyit a gyerekesekről...

Nem tudom, nem is érdekel! 2010.11.15. 15:53:01

A fideszes diktatúrától mégis mit vártok?

Szépen behazudták a képünkbe a választások előtt, hogy 0,9%-os lesz a nyugdíjkorrekció, helyette lett 0,6.

Persze ha ezt a szocik csinálnák, már menne szíjgyártó hadoválása.

Dödölle 2010.11.15. 15:56:39

A tagság üzeni, "itt az idő" húzz el végre Viktor! 2010.11.15. 15:53:01
Tévedés. 1,1 % volt az ígéretben, mert annyira taksálták az inflációt. És a csontvázak ellenére, lám, csak 0,6 lett.... Csodatévők... Nem tudtátok ?...

driopios 2010.11.15. 15:57:38

Az (április előtti) ántivilágban az ilyet az öntudatos nyugdíjasok visszaküldték a Gyurcsánynak. Gondolom, most is lesz aki visszaküldi a Gyurcsánynak.

Szputya 2010.11.15. 16:00:43

Aktív dolgozóként, nem minimálon bejelentve undorodom azoktól, akik "nyugger"-nek titulálják a nyugdíjasokat.
Apám 40 évi tanítás után 80 ezer nyugdíjat kap, egyetemi oktató volt, rossz időben ment nyugdíjba... Sajnálják tőle ezt azok, akiket mérnöknek tanított, és most Abu Dhabiban meg hasonló helyeken zsíros mérnöki fizetéseket tesznek zsebre?
Gondolkozzon el jó erősen az, aki szerint ez sok...

Dödölle 2010.11.15. 16:04:48

@Szputya:
Rossz helyen tanított. A mostani elit - hogy dögölnének meg mind egy szálig - jogra járt. ( Azt, hogy "végzett", kényes téma, mert volt, akinek tíz évnél tovább tartott, és csak ama fenyegetés hatására végezte el, hogy ráijesztetek, hogy nem lehet miniszter. Nem tudta volna ellopni a beléptető rendszer pénzét, ha nem jogász és nem miniszter... Sorstragédis ....

AnnaKarenina 2010.11.15. 16:06:08

@pakesz: "nem ellopjak hanem azzal potoljak ki a mostani nyugdijkasszat"

Ezt hol hallottad? A kormány már kijelentette, hogy jövőre egészen más célra költ a mnypt-k pénzéből, és nem a nyugdíjakra.

A másik nagy kitaláció, a nyugdíjjárulék 1 %-os emelése, ami állítólag 36 md HUF bevételt hoz és a 40 év munkaviszonnyal rendelkező nők nyugdíjazására vonatkozik. Elhangzott egy 6.000 fős szám, de ha 16.000 akkor is, gondolod, hogy ők kapják meg a 36 md-ot? Ott vernek át mindenkit, ahol csak tudnak.

Szputya 2010.11.15. 16:08:14

@Dödölle: a BME rossz hely? :)
Onnan kerülnek ki sztárépítészeink, nem?
A mostani elit azért járt a jogra, hogy uralomra kerülvén lábbal tiporhassa azt...

szurtieperke 2010.11.15. 16:08:36

Hm, akkor a férjem 24240 Ft-os nyugdíja havi 145 Ft-tal fog emelkedni. Vajon mire is költsem, hiszem még egy kiló kenyeret sem fut ki...

Dödölle 2010.11.15. 16:19:39

@Szputya: Hát, pont ezt mondtam.... Az "Átkosban" ('90 előtt ) mondták, hogy a papok jobban tudják a marxizmust, mint a legtöbb párttag. Na, nem azért, hogy építsék a szocializmust !...

dr kíváncsivagyok 2010.11.15. 16:23:48

Ismeretségi körömben nem egy , nem kettő , sok rokkantnyugdíjas van aki 10 - 15 éve kapja a nyugdíját és mellette DOLGOZIK : egyik piacozik rendszeresen ( 2 kocsit tartanak fenn !) , másik simán maszekol !
Nem kéne felülvizsgálni ezeket ?? Más : a családomban férfiágon nincs tudomások olyanról , aki elérte volna a 70. életévét....úgyhogy Én szarok rá magasan . ( Az átlag FÉRFI nyugdíjasok NEM ÉLVEZIK EGY - KÉT ÉVNÉL TOVÁBB a nyugdíjukat...akkor meg mire ez a nagy felhajtás ,! )

dr kíváncsivagyok 2010.11.15. 16:26:22

@Dödölle: Egy biztos : még soha nem volt ennyi HITELTELEN , JELLEMTELEN ember a kormányban , EU parlamentben és a Parlamentben mint most !

Dödölle 2010.11.15. 16:30:17

@AnnaKarenina: A nyugdíjjárulékot 0,5 %-kal emelik. Nem mintha az jogos lenne, és korábban említették volna. Ráadásul az egész átvágás, és csak töredéke mehet azoknak a nőknek nyugdíjba, akik előtt a mézesmadzagot elhúzták. Arról nem is szólva, hogy ezt a %-ot ( összeget ) évről-évre csökkenteni kellene, mert akik később esnek bele, azok nagy része így is-úgy is nyugdíjba menne addigra, mire a "kedvezményes" nyugdíjnál sorra kerülne...
A parlamenti képviselők korábbi nyugdíjba menetelét ( 60 évnél korábban ) ez természetesen nem érinti : Az továbbra is JÁR !!!!!.... Mocskos politikusok !!!!!!!!!!!!!!!

dr kíváncsivagyok 2010.11.15. 16:33:17

@AnnaKarenina: Amellett , hogy nagy az igazságtartalma az írásodnak , ....nem kéne a CSALÁD felelősségéről is egy - két szót ejteni .....?

Dödölle 2010.11.15. 16:38:26

@kíváncsivagyok:
Nem akarok hazudni: Rokkantnyugdíjasként kerültem ki a dolgozói körből. Két infarktus, két szívműtét, érszűkületek sora birtokában, cukorbetegen, némi kis hólyagrákkal, meg más apróságokkal. 36 év munkaviszony után, 55 évesen. Irígyli valaki ? Cseréljünk !!!! Bátyám 49 éves és 2 napos volt, mikor elvitte ugyanaz a szívbetegség, ami nekem is van. Apánknak is ez volt. Egyik unokabátyám ugyancsak 49 éves volt, mikor meghalt. Családi örökség. Ezt kaptuk nagyanyánktól. Mit gondoltok, nekem mennyi van hátra ? Sok korábbi hozzászóló kívánságát hamarosan teljesítem.....
Előbb írtam, hogy talán 50 métert tudok menni. Megkaptam rá a választ: elég is annyi egy nyugdíjasnak. Ennyi....

Cserépke 2010.11.15. 16:49:38

Szerintem a kérdés árnyaltabb. Nekem mindkét nagyim 80e körül kap, az egyikőjük sohasem panaszkodik a nyugdíja miatt. A munkabírása is elképesztő: 86 évesen kifestette a házát, járókerettel veteményezik (azért kíváncsi lennék a korosztályomból [28] hányan tennék meg ezt). A másik nagyim viszont állandóan panaszkodik (pedig két lakása van és a bemutatókon ott-otthagy százezreket). De mivel a nagyim, ezért nem fogom utálni, nem látogatni stb.
Az viszont elképesztő szerintem, hogy az öregotthonokba hány olyan idős embert dugnak be (és a legnagyobb természetességgel nem látogatják, rá sem néznek), aki előtte a mindenét a családjának adta.

AnnaKarenina 2010.11.15. 16:49:51

@Dödölle: Jövőre emelik a másik fél százalékkal, így lesz 1 %.
A nőknél kialakított 40 éves munkaviszony - nyugdíj nem hoz automatikus létszámcsökkenést, mert minden nőre ez fog vonatkozni, életkortól függetlenül, igaz a továbbtanulási időt nem veszik figyelembe. A 40 év szolgálati idő így mindig kedvezmény marad, mert az eddig érvényes szabályozás mellett - hogy korhatár is van - a többség többet dolgozott, mint 40 évet, így kaphatta meg a nyugdíjat. Persze közben felülről fogynak a nyugdíjasok, de általában is így van.
A létszám csökkenése sajnos akkor fog megmutatkozni, amikor a munkanélküliséggel is sújtott nemzedékekre kerül sor, mert náluk a 40 év (bár ki tudja, akkor milyen lesz a szabályozás) munkaviszony már sokkal több évet is jelenthet, mert nem tudjuk, mennyi idő alatt tudnak ennyit összegyűjteni.

AnnaKarenina 2010.11.15. 16:53:50

@kíváncsivagyok: Köszönöm. A családról azért nem írtam, mert bár természetes lenne és így is láttam annak idején (a szüleim neveltek, iskoláztattak minket, a szüleiket pedig anyagilag és fizikai segítségben is támogatták), a mai fiatalok helyzete nehéz elsősorban a munkanélküliség miatt. Azt szerintem egy szülő sem kívánja a gyerekétől, hogy az a saját élete, vagy családja rovására még a szülőt is támogassa.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 17:03:23

@Szputya: Minden tiszteletem a Tiéd, és a hozzád hasonlóan gondolkodóké!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 17:06:05

@AnnaKarenina: Bár csak minél többen lennének akik ilyen józanul gondolkodnak, mint Te is kislány!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 17:10:53

@AnnaKarenina: Kislány, (gondolom szólíthatlak így, a 67 évemmel) Téged nagyon szépen neveltek a szüleid, minden tiszteletem az Övék, és természetesen a Tiéd.

Szputya 2010.11.15. 17:13:10

@butus: Köszönöm, de tisztelet azokat illet, akik végigdolgozták az életüket. Megérdemlik a pihenést, és nem nyomorogniuk kéne a hátralévő 10-15 évükre (ha az átlagéletkort nézzük). És persze, azért is őket illeti a tisztelet, mert én most így gondolkodom...
@AnnaKarenina: tetszenek a hozzászólásaid...

Szputya 2010.11.15. 17:14:59

@butus: Köszönöm, de tisztelet azokat illet, akik végigdolgozták az életüket. Megérdemlik a pihenést, és nem nyomorogniuk kéne a hátralévő 10-15 évükre (ha az átlagéletkort nézzük). És persze, azért is őket illeti a tisztelet, mert én most így gondolkodom...
@AnnaKarenina: tetszenek a hozzászólásaid...

canis 2010.11.15. 17:16:01

Én tudom, hogy a fiatalok mindig önzőek, ez a fiatalság természetrajzából fakad. De: nem a dolgozók tartják el a nyugdíjasokat, éppen fordítva: a jelenlegi nyugdíjasok tartották el a most dolgozókat és mellette még fizették a nyugdíjjárulékot, amit az állam itt Magyarországon legalább hatvan éve folytatólagosan és pofátlanul mind a mai napig lenyúl.Ez el nem évülő emberellenes (nem emberiségellenes!) bűncselekmény. Nem generációs feszültségeket kellene kelteni, mert nem is sokára a nyuggerező lesz nyugger és a most - a lehetőségekhez képest - minden földi jóval elhalmozott imádott gyermeke őt kezdi nyuggerezni.
Ja és itt az egyik nagyokosnak: én még ugyan dolgozom, de 35 év alatt még nem sikerült egy hetet nyaralni valahol diplomám, végzettségeim ellenére sem. Na ezért aztán nem teng túl bennem egyetlen politikus iránt sem a tisztelet és bizalom, különösen nem, hogy most még a gereációs kártyát is kijátsszák mocskos módon.

2010.11.15. 17:27:02

Akkor az, a sok nagypofáju, aki szidja a nyuggereket, az menjen haza és vigye ki mamát-papát és fektesse a sinre, vagy lőjje fejbe, mert azt hiszi igy majd több jut neki! Mert ezeknek az embereknek a többsége, szarér-hugyért dolgozott, hogy a gyerekeiknek , unokáinak jobb sora legyen mint amilyen nekik volt.Most ezért megkapják azt, hogy eltartottak, és jobb volna ha nem volnának, az élők sorában.Gratulálok az ilyen barmoknak! Ezekért az embernek nevezett--agyatlanokért--kár volt a faterjuknak letolni a nadrágot.Inkább csinált volna egy görbebotot a "hülyegyereke" helyett, akkor lett volna öreg korára mire támaszkodni.Amugy meg az kiabáljon és okoskodjon, aki ledolgozott min: 36-42 évet, becsülettel,tisztességgel.De addig --kérném tisztelettel--mellőzzük az ócsárolást. Ugyanis, ezek a most nyugdijba vonultak és majd vonulók-a "Ratkó gyerekek" tartották el, azt a sok ordibáló és okoskodó agyatlant, aki most ordit. Nem kérünk majd nyugdijat, ha visszaadják azt amit eddig a munkabérből levontak.Mert mi nem tudtuk anno-az "átkosban", zsebbe kapni a fizetést és nem tudtuk lezsirozni, hogy csak keveset vonjanak le tőlünk. Ha lett volna mnypt, akkor ma minden nyugdijas és leendő nyugdijas (Ratkósok), röhögne a markába és élne boldogan, mint a nyugati nyuggerek.De aki irigyli ezeket az embereket és a sajnálja tölük a " vörös segélyt", az menjen a MÁV, a BKV, a MALÉV elé és ott orditson. Mert a pénzük ott megy , ment el , meg a sok segélyesnél.De a politikai pártokhoz is lehet kopogtatni--hiszen ök is eltartottak.

Gabiiiiii 2010.11.15. 17:28:24

@Dödölle: valoszinuleg ilyen is van,mint ahogy rengeteg 40 eves nyugdijas es alrokkant is..Nekem szemely szerint semmi bajom a korbetoltott,jarulekot fizeto nyugdijasokkal,amennyit fizettek,kapjak szepen vissza..Ebben is egy kis rendet kellene vagni,nem gondoljatok?

Gabiiiiii 2010.11.15. 17:29:49

@jános515: azert ne essunk at a lo tulso oldalara,mert emellett nektek 3%-os volt a lakaskkolcson es 3,60 a kenyer..Tehat ne jatszuk azert a martirt,mert most sem konynebb,sot

radír2010 2010.11.15. 17:32:07

Nem értem a posztot,én rendesen megkaptam a 7 százalékot.5160 ft-ot.Megint MSZP-s lázítás az egész.

Dödölle 2010.11.15. 17:32:58

@Gabiiiiii: De a fizetés is 1300,- Ft...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 17:35:33

@Szputya: Tudod, egy dologban mi, mai nyugdíjasok is nagyot hibáztunk! 89-ben elhittük, hogy rendszerváltás van! Pedig dehogy, csak felosztották egymás között a hatalmat, és a vagyont. No, de azok a mai fiatalok sem különbek nálunk, akik most bármely nagypártban látják a jövőt!

AnnaKarenina 2010.11.15. 17:45:37

@butus: @Szputya: Örülök, hogy több mindenben egyetértünk. (Sajnos, már nem annyira a kislány kategóriába tartozom, majdnem felnőtt gyerekem van.)

canis 2010.11.15. 17:48:01

@fantasztikus!: Csak ezt még oszd el 12-vel, akkor kiderül a fantasztikus növekmény.:D Vagy Te azt hitted, hogy ezentúl ennyivel fogsz havonta többet kapni? (Mert valójában még ez sem volna sok.)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 17:48:30

@AnnaKarenina: Te is tudod, hogy korodtól függetlenül, vannak akiknek kislány maradsz életük végéig!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 17:50:24

@canis: Tévedésben vagy! Ez amit most adnak, nem számít be a nyugdíj alapba, tehát ez, csak egyszeri "ajándék"!

canis 2010.11.15. 17:50:40

@jános515: A poltikai pártok, civil szervezetek és egyházak, sőt, jónéhány - feleslegesen - létrehozott állami intézmény is eltartott. Teljesen igazad van.
(Egyébként az a véleményem, ha valaki valamilyen csoporttal szimpatizál, annak tagja akar lenni, vállaljon érte anyagi áldozatot és ne abból próbáljon megélni!!!)

canis 2010.11.15. 17:51:29

@butus: Ja, hát akkor meg még szebb a kép:D

AnnaKarenina 2010.11.15. 17:53:11

@Gabiiiiii: Hát épp ez az. Ha mai szemmel és mai áron nézed (és ne a kenyeret, mert az ma sem tétel, azt meg nem is tudom, mikor volt 3,60 egy kg), persze, hogy kevésnek tűnhet a 30-40 évvel ezelőtti törlesztőrészlet, vagy akármi. De az akkori fizetésekhez képest az is megterhelő volt (ld. Dödölle hsz.).
Ezért nem érdemes generációs vitát folytatni, mert a lényeg az, hogy ebben az országban mindig nehéz volt felépíteni egy életet, és ezért nagyon is sajnálom a mai fiatalabbakat, mert egyre nehezebb körülmények közé kerülnek, és ami még nagyobb baj, jórészt a politikusaink rossz, vagy még rosszabb döntései miatt.

2010.11.15. 18:01:21

@Gabiiiiii: De légy szives, mondd már meg, hogy mennyit is kerestünk, ugy 70-ben? Ha viszonyitol, akkor mindent viszonyits, ne csak ragadj ki a halmazból egy tételt és egy másik halmaz kiragadott tételéhez viszonyitsd.
-Segitek, a kezdö órabér,ipari ágazatban--5,20--5,50 ft/ óra volt. Egy kezdő müvezetö fizetése, 700-800 ft/hó volt.
- Nem mártiromkodom, de ne tegyünk már ugy, hogy mindenről az idős, nyugdijas korosztály tehet--mert ők élik fel a jövőt.Vajon, akik most habzó szájjal szidják őket, , ezek mit tettek magukért és másokért? Mert mi és a nyugdijasok valamit letettünk.Mert dolgoztunk, épitkeztünk, gyerekeket neveltünk.Majd a diploma után még többet dolgoztunk, hogy segitsük a gyerekeket, de figyelve és segitve a szüleinket is.Tudod, ez vidéken igy szokás-- mármint a jobb helyeken.

torró 2010.11.15. 18:05:37

Na,Hogy össze tudják ugrasztani a népet ezek a görény vezetőink! Az a baj hogy mindig itt alul a kis ember van a szopó helyzetben, de még ezen is hajba kapunk.Meg lett itt szívatva az is aki 45 évet lenyomott és az is aki még ezután robizik.Csak gondoljatok bele,40 év után pár év alatt hogyan lettek milliárdosaink? Egyszerűen kiraboltak bennünket! És mi meg még mindig áhítattal lessük ékes szóló szájukat.Hogy verjem bele!
Aki ismeri: Fel Belgrádra!!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 18:09:59

@canis: Mellékesen én ismertem 89 előtt Matolcsi Györgyöt, Orbán Viktor jobbkezét, a fő közgazdászunkat. A Pénzügy minisztériumban volt. No, nehogy azt gondoljátok, hogy ott sok minden rá ragadhatott, mivel a független KISZ titkári funkciót töltötte be!

canis 2010.11.15. 18:14:20

Igen, normális esetben az ember a gyerekeit, unokáit és a szüleit is támogatja. Mert szükséges.
De mondjuk ez csak ebben az országban normális, mert jobb országokban a szülők, nagyszülők nyugdíja még többhetes nyaralásokra is elég, sőt mi több az állam (és a munkáltatók is!) segítik a fiatalokat a gyermeknevelésben, lakáshoz jutásban. (Ez a lakástéma amúgy is úgy ahogy van hülyeség. Mert valakik jól meg fontolt önérdekből elhintették: mindenáron tulajdonolni kell! Nézd meg a fejlett országokban a lakások hány százaléka bérlemény! Csak egy példa: Bécs X. kerület. Jó, nem a belváros, de havi 350-400 euróért két szoba komfortos lakást lehet bérelni. Egy személy keresetének kevesebb mint harmadáért! Tehát még egyedüli kereső számára is jó, de egy munkanélkülinek is megoldás ideiglenesen!)

csöpike2 2010.11.15. 18:26:23

@butus nagyon jól látod,de van még jónéhány ilyen kaliberű ember / nem szerepelnek a 100 leggazdagabb között/-hivatalosan-de duzzad az üveg zsebük.Kíváncsi lennék egy 10 -20 évre visszanéző adóellenőrzésre.Biztos vagyok benne,találnának néhány % nyugdíj emelést fedező összeget.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 18:31:12

@csöpike2: én nem nyugdíj emelésére gondoltam, hanem a 100+ vagyonából rendezni lehetne a fennálló adósságunkat! Sőt még maradna is!

Bepes Elek 2010.11.15. 19:26:16

@butus: Találó a neved, te nagyon okos.
Ki gyűlöl kit?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 19:33:54

@Bepes Elek: Igen, gyűlölöm azokat, akik saját zsebre lerabolták az országot. Ez nem jelenti azt, hogy Te ne szeresd őket.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 19:37:59

@Bepes Elek: Egyébként lehet, hogy találó a nevem, lehet, hogy nem. Minden esetre ne az én nevemmel foglalkozz, mert nem az a mai téma!

Bepes Elek 2010.11.15. 19:42:54

@Ronin2010:

Ekkora demagóg baromságot nem is lehet minősíteni! :-DD

bierkamp 2010.11.15. 19:43:04

a Kurva anyádat NEMZETI GONOSZ TÖRPE..hogy Rákban dögölj meg hosszú szenvedés után!!!!!
ELLOPSZ MINDENNÜNKET, ÉS A nÉP ÉG NEM ZAVART A HATÁRIG?

Bepes Elek 2010.11.15. 19:45:47

@butus: Ellopták? Édes Istenem, hogy te milyen világosság nélküli vagy!
Tudod mi az a felosztó-kirovó nyugdíjrendszer te szerencse nélküli...?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 19:48:01

@Bepes Elek: Mondd értesz Te magyarul? Már kértelek, hogy ne nekem oszd az észt, mert nem tartok rá igényt. Írd le normálisan a bloggal kapcsolatos álláspontodat, és ne másokat akarj oktatni! Megértettük egymást?

Bepes Elek 2010.11.15. 19:52:18

@jános515:
Ne hazudjál már b+, hogy 1970-ben 800 forintot keresett valaki. Apám akkor lett rokkantnyugdíjas 46 évesen 1100 forinttal. ..és igen kevés volt.

Bepes Elek 2010.11.15. 19:53:23

@butus: Majd akkor drágaságom, ha az alapfogalmakkal tisztában leszel.
Ellopták a nyugdíjt....anyááám!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 19:59:37

@Bepes Elek: Még egyszer leírom, hogy az okoskodásodra nem tartok igényt. ÉRTHETŐ? Egyébként először nézz utána, hogy mi a magánnyugdíj, annak, hogy egyéni számlán tartják nyilván, annak, hogy örökölhető, stb, stb. Majd azután oszd az észt!

pakesz (törölt) 2010.11.15. 20:24:23

@jános515: na meg egy gyerektelen onmegvalosito seggfej

Bepes Elek 2010.11.15. 20:24:31

@butus: Te nagyon okos, ki beszélt a magánnyugdíj számláról?
Te ugye nő vagy?

torró 2010.11.15. 20:30:11

Bepes Elek! 70-n tényleg volt ilyen fizetés is.Én akkor autószerelőként havi 1500-t kaptam egy állami gazdaságnál, ugyanott a 6 elemivel rendelkező tehénpásztor a dupláját.Érdekes? És amikor egy értekezleten ezt felvetettem az igazgatónak hogy azért mi tanultunk valamit.Azt mondta:ha nekem tetszik az a fizetés akkor átmehetek tehénpásztornak.
Egyébként szerintem aki ma helyre tudja ezt a nyugdíj rendszert, hát annak kalapot le.Ezt ugye már 20 évvel ezelőtt el kellett volna kezdeni. Egyébként azt nem értem hogy Európában van egy pár aránylag jól működő rendszer, miért kísérleteznek velünk állandóan? Persze mindenben!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 20:36:15

@Bepes Elek: Én beszéltem a magánnyugdíj számláról, amikor azt mondtam, hogy azt most lopják. Amikor pedig arról beszéltem, hogy az általunk befizetett nyugdíjjárulékot már ellopták, akkor arra utaltam, hogy a múlt rendszerben, sőt a mostaniban sem volt külön nyilvántartva a befizetett járulék, hanem egyszerűen besöpörték a költségvetésbe. Amikor pedig szétlopták az állami vagyont, akkor áttételesen a befizetett járulékokat is szétlopták! ENNYI!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.15. 20:42:47

@Bepes Elek: Egyébként nem vagyok nő, hanem 17 évvel apádnál fiatalabb vénember vagyok!

phaszfej 2010.11.15. 20:48:02

meg kell ölni a nyugdíjasokat, a gyerkeket és a betegeket

Bepes Elek 2010.11.15. 22:24:42

@butus: Most vettem csak észre ezt a nevedhez méltóan buta és primitív hozzászólást.
Ekkora ökörséget te el is hiszel?

Bepes Elek 2010.11.15. 22:26:05

@butus: Te szegényke, szerinted az akkori nyugdíjasok honnan kapták a pénzt, ha azt ellopták?

Bepes Elek 2010.11.15. 22:28:23

@torró: Sehol se működik jól. Nézz körbe! Franciao, Görögo, Portugália, Spanyolo, Románia..
ez utóbbiban még csökkenteni is akarták, a magyar átlagnyugdíj felét kitevő összegeket...

pakesz (törölt) 2010.11.16. 00:39:22

@Bepes Elek: romanoknal durvabban jatszottak el a nyugdijemelest
az ottani viszonyokhoz kepest :)

nem csoda hogy visszaveszik

itt is vissza kene venni, pl. amikor Kurcsany mire ment el 6000 Mrd nepi eposzt eloadjak, akkor bizony bizony ha tenyleg komolyan gondolnak a fijjuk, akkor a gazartamogatast es a 13. havi nyugdijat visszavennek
gazartamogatas: 800 Mrd, 13. havi nyugdij: 800 Mrd

2010.11.16. 06:15:02

@Bepes Elek: Olvasd már el, hogy mit irtam, mielőtt kritizálsz, te agyatlan! A kezdő fizetésekről irtam, ha tudsz olvasni.Értelmezni kéne, hogy mi is van leirva, basszus.Amellett, nem hazudok te félnótás, mert én 72-ben kezdtem és az alapbérem, mint kezdő müvezető, 800 ft hó volt.Igaz, nem Budapesten és nem a BKV-nál, nem a MÁV-nál és nem a MALÉV-nél.De ugy látom, nagyon okos vagy és mindent tudsz.Csak az a baj, hogy baromságokat irkálsz.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.16. 07:28:43

@Bepes Elek: Buta, primitív, és nagyképű alak az te vagy te senkiházi. Azt hiszed, hogy te szartad a spanyolviaszt, hogy mindenkit kiosztasz? Egyébként, hogy a kérdésedre is válaszoljak, hitelből fizették a nyugdíj jelentős részét, azért nőtt meg az ország adóssága! Emelett, én nem 40 évvel ezelőtti időről, hanem 1989 utáni időről beszéltem!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.16. 08:16:17

@Bepes Elek: Először tanulj meg olvasni, majd értelmezni, és azután várj sokáig, és ha felfogtad amit leírtak, csak akkor üsd le a billentyűket! Különben már azt is leírtam, hogy beírásom nem neked szól, nem várom, hogy egyetértsél vele. Azt viszont kikérem magamnak, hogy butának primitívnek, és szegénykének nevezz! Már egyszer azt is leírtam, de megismétlem, hogy a jelzőid téged minősítenek!

Dezsőjóska 2010.11.16. 09:23:33

@Dödölle: "Te marhára tévedsz, mert az érzi meg először, akinek alacsony a jövedelme.... Három gyerekes főorvos "ismerősöm" támogatásokat kap, mert nagycsaládos. Fejenként több a jövedelmük, mit sok százezer CSALÁDÉ.... Ennyit a gyerekesekről..."

Ezek szerint az átlag magyar család az 3 gyerekes főorvos? Látom te is a régi rendszerben szívtad magadba a demagógiát...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.16. 09:40:27

@Bepes Elek: Tudod, szuverén jogod (1945 óta) bármely rendszerben hinned, bármely kormányt, vagy pártot dicsőitened. Ez a te magánügyed. Viszont másokat leprimitívezni, és kigunyolni, csak azért, mert a véleményük nem egyezik a tiéddel,jobb helyeken ezt hívják primitív, bunkóságnak!
süti beállítások módosítása