Itt a celebnyugdíjak listája!

 2010.08.03. 11:55

Számos magyar híresség a kisnyugdíjasok táborát gazdagítja. A múlt és a közelmúlt sztárjai között akadnak olyanok, akiknek több évtizedes munkásságukat követően 30-50 ezer forintot hoz a pénzespostás. Sokuknak, ha csak ebből kellene megélni, akkor könnyen felkophatna az álluk, így marad a haknizás akár a hatodik hetedik iksz környékén is.

48 év munka után 34 ezer forint, bár szörnyen hangzik, valóban csak ennyi nyugdíjat tud felmutatni Komár László. A művész elmondta, hogy az egyetlen pozitívum, hogy ingyen utazhatna a tömegközlekedési járműveken, habár nagyon ritkán él ezzel a lehetőséggel. A művész szerint harminc-egynéhányezer forintból nehéz a "rock and roll"-életformát biztosítani, ezért többek között neki is marad a haknizás, pedig - mint mondta - egyik lábukkal már a sírban vannak. Komár kíváncsi lenne, hogy a befizetett járulékok alapján hogyan jött ki a havi 34 ezer forintos nyugdíj, ha ebből kellene megélnie, akkor - akárcsak a többiek, ő is - nagy bajban lenne.


 

 

 

 

 

 

 

 

Milliókat spórolhatnának a nyugdíjasok!

Medveczky Ilona udvarát korábban kertész ápolta, a villában a rendről egy házvezetőnő gondoskodott, a művésznőt sofőr szállította. Ez a múlt, a locsolás, a fűnyírás, a mosás, a főzés, a takarítás és az 52 780 forintos nyugdíjszelvény pedig a jelen. Az egykor ünnepelt dívának már többen javasolták, hogy adjon túl a százmilliókat érő budai luxusvilláján, de az otthonához már hosszú évtizedek óta ragaszkodik. A művésznő az elmúlt években kitanulta a spórolás művészetét, de szívesen fogadja az ismerősök segítségét is.

A rokkantnyugdíjas celeb leszázalékolva dönti a rekordokat!

Bergendy István nyugdíj ma már 50 ezer forint felett van, habár a művész elmondása szerint szokatlan dolog történt az ellátás folyósításának kezdetén. A kilencvenes években egy levelet kapott, amiben az állt, hogy 4 711 forint lesz a nyugdíja, ami ellen 15 napon belül fellebbezhet, megtette. A válaszlevélben elnézést kértek tőle, hogy valószínűleg a kollégák hibáztak a számítás során, a pontos összeg 4 311 forint, azóta nem nyújtott be semmilyen más ügyben fellebbezést a zenész.

Címkék: celeb nyugdij portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr682195422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harlequin 2010.08.03. 12:24:01

"többen javasolták, hogy adjon túl a százmilliókat érő budai luxusvilláján, de az otthonához már hosszú évtizedek óta ragaszkodik"

Hát szerintem ezt nem kell kommentálni. Sajnos nagyon sok nyugdíjas él nagyobb lakásban, házban mint amit megengedhetne magának. Magukra vessenek!

akira2 2010.08.03. 12:27:08

Érdekes, közelről ismerek nyugdíjas tanárokat, akik valóban végigdolgozták és járulékfizették a több, mint 40 évet úgy, hogy nem volt egy fillér fekete (járulékmentes) jövedelmük sem, így nem is volt kertészük, meg villájuk, sőt tömegközlekedéssel jártak...

De 100 ezer feletti nyugdíjat kapnak...

Ezek a celebek meg elmehetnek a sóhivatalba, ha eddig "járulékmentes" volt a jövedelmük egy jelentős része, akkor ugyan miből lenne nekik nyugdíjuk?

ati27 2010.08.03. 12:42:16

Ez még így annyira nem is problémás. Gondolom, nagyrészüknek van némi félretett zsetonja/értékesebb ingatlanja, meg el is mehet "haknizni". De intő jel a sok minimálbérre bejelentett (önkényesen/önkéntelenül) hogy mire számíthat. Ezen kellene elgondolkodni..

c 2010.08.03. 13:19:14

Mindenki annyit kap, amennyit befizetett.
Ez így van/lenne rendjén.
Amelyiknek volt esze (mikor szaladt a szekér), annak most vastag bankszámlája van. A nyugdíj meg csak max. a kajára kell.

Rókakígyó 2010.08.03. 14:14:02

Indítsu el a félmilla nyugdíjat minden celebnek mozgalmat! Kapják meg ami jár.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.03. 14:15:08

@Harlequin: a magadfajta férgeket szívesen látnám, amint hajléktalan szállóra költöznek miután elérték a nyugdíjkorhatárt.

KolompárRómeó 2010.08.03. 14:16:12

Gesztesi tényleg egy vén trotty, ha már nyögdíjas.

szőketisza 2010.08.03. 14:16:49

Ez a téma már egy lerágott csont. Érdekes. hogy a jogdíjakról egy szó sem esik. Vannak, akik ebből havonta milliókat kaszálnak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 14:22:02

@Harlequin:

Ha megengedheti magának, hogy továbbra is ott éljen, akkor alapos a gyanúm, hogy a jövedelme mégsem merül ki az 52780 forintos nyugdíjában. Vagyis talán egy kicsit hazudós a művésznő.

indapass90210 2010.08.03. 14:33:50

@tiboru: a hazudós az nem művésznő, hanem vén kurva!

kovacsg4 2010.08.03. 14:37:00

Azert annyit hozza kell tenni, hogy ezeknek az embereknek, bar nyilvan nem mindegyikuknek, meg errol pontos adatom nincs is, de a szellemi termekuket, es most nem az utobbi 5 10 ev rtlesbohockodasra kell gondolni, az atkosban az allam bizony rendesen megsapolta, es most lehet puffogni hogy milyen villaban el vagy nem, de tortenetesen egy hasonlo eletuttal rendelkezo nyugati muvesz lenyegesen gondtalanabb eletet elhet, akar meg a sajat szigeten is ha nem kokozta el, vagy nem tudta elkokozni (mert annyi volt) minden vagyonat.

Szoval azert ezeket a nevetsegesen alacsony juttatasokat nem kell az utobbi par ev tukreben vizsgalni, hanem igenis latni kell, hogy egy generacio muveszt hogyan zsebelt ki az elozo rendszer.

NemoKapitany 2010.08.03. 14:37:59

Ezek az emberek több tíz - egyesek száz - milliót nem fizettek be. Ha fizettek volna akkor most kb. 300 és 500 ezer között kapnának. Havonta.

A be nem fizette összeg kamata is több ennél, szerény 5%-ot véve. Nincs ok sajnálatra, jobban jártak.

kovacsg4 2010.08.03. 14:38:56

es ezek meg a szerencsesek, mert azert nyilvan raktak felre, es meg el tudnak menni fosni egyet a bulvarba, meg megmutatni a lumbagojukat 100ezerert... de ha belegondolsz, az nem egy tul boldog elet, mint ahogy a 70 evesen traktor mellett kazirol haknizas se.

NemoKapitany 2010.08.03. 14:41:28

@kovacsg4: Generációs művész? Kizsebelte az előző rendszer?

Ha valakit az előző rendszer kizsebelt, azok nem a "művészek" voltak.

kovacsg4 2010.08.03. 14:41:37

@NemoKapitany:
latom nem vagy tisztaban a volt rendszer muveszeti juttatasaval.
LGT keresett 10 millio dollart, akkor azt a kulturakarmilyen elosztobizottsag szepen zsebrerakta, es ok kaptak 10ezer forintot... persze oket se kell sajnalni... de mint ahogy ki lett bszva a tanarnenivel, aki most guberalni kenyszerul, ugy ki lett bszva a gazdagokkal is, csak ok nyilvan szerencsesebbek... de ettol meg nem lesz meltanyos, vagy jo ez.

TyToo 2010.08.03. 14:45:12

@Harlequin: Ha valahol leéli az ember az életét, akkor érthető, hogy ragaszkodik a helyhez, de amúgy van igazság abban, amit írsz.

indapass90210 2010.08.03. 14:48:45

@NemoKapitany: "Ha fizettek volna akkor most kb. 300 és 500 ezer között kapnának. Havonta."

Nincs 300 a maximum nyugdíj.

NemoKapitany 2010.08.03. 14:54:00

@kovacsg4:
LGT és a 10 millió dollár. Barátom ez igen.

Ennyit fizettek be és ez alapján kapják a nyugdíjat.

Jól él amennyire tudom mindegyik, annyira nem "fosztották" ki őket.

Ha valakinek rossz volt az előző rendszer, nem ezek a "művészek" voltak azok.

Szalacsi_Dezső 2010.08.03. 14:54:35

A Shrek, hogy az úristenbe nyugdíjas? Hát még 50 éves sincs.

NemoKapitany 2010.08.03. 14:55:45

@Dövan: Van olyan nyugdíjas Mo.-on, aki 600 ezernél is többet kap. Egy statisztikát az eloszlásról pár hete hoztak nyilvánosságra.

2010.08.03. 14:58:20

37 év szolgálati idővel hivatásosnak 304.780.- forint volt az elérhető max nyugdíj.
De tőle mindig levonták a max járulékot.

Analfa Béla 2010.08.03. 15:02:24

1. Nem kötelező celebnek lenni.
2. Ha láthatóan nem ebből a nyugdíjból él, akkor nem kellene panaszkodni.

flimo13 2010.08.03. 15:02:36

"Komár kíváncsi lenne, hogy a befizetett járulékok alapján hogyan jött ki a havi 34 ezer forintos nyugdíj"

Én is pont erre lennék kíváncsi, pontosabban, hogy mennyi járulékot nem fizettek be..

laci_52 (törölt) 2010.08.03. 15:02:57

Nehogy már sajnáljam őket, hiszen legtöbbjüknek több száz milliós vagyona van. Amelyiknek nincs, az meg hülye volt, amíg futott a szekér, addig kellett volna spájzolni az ínségesebb időkre.

flimo13 2010.08.03. 15:03:10

@Szalacsi_Dezső: mert a művészet "veszélyes üzem", mintha tűzoltó lenne, lol..

476 2010.08.03. 15:07:20

Ez egy végtelen hazugság. A legkissebb nyugdíj összege 28.500 ft. Ha ez az egy hazugság, akkor az a többi is. Ki hiszi el, hogy ők ebből élnek?

indapass90210 2010.08.03. 15:09:32

@NemoKapitany: de nem az állami nyugdíjból. Az már más kérdés, ha van egyéb bevételi forrás.

Eltona 2010.08.03. 15:12:43

Gondolom, nincs szó hátrányos megkülönböüztetésről. Minden bizonnyal a befizetéseik és a szolgálati évek alapján állapították meg a nyugdíjukat, mint bárki másnak is. A kérdés csak az - ahogy ezt már többen is megfogalmazták - mi okozza a nagy különbséget a vagyoni helyzetük és a járulékaik alapján kapott nyugdíjuk között (a klettő nem kollerál egymással). Hol marad az APEH és a számonkérő bizottság? Visszamenőleg elszámoltatni mindet!!!

Dr Kangörény 2010.08.03. 15:12:58

A művészek anno szépen kilobbizták maguknak, hogy rájuk más TB szabályok vonatkozzanak - vagyis nekik-utánuk ne kelljen annyi járulékot fizetni. Most ennek isszák a levét. Szegények.

Mielőtt bárki elsírja magát azért, hogy mennyire kizsálmáynolták a művészeket az előző rendszeben, nem árt egy csöppet ismeri az elmúlt 20-30 év TB szabályait.

Egyébként ajánlom figyelmetekbe az ekho nevű érdekes adózási lehetőséget (ami természetesen csak a művészekre, újságírókra, stb. vonatkozik), aminek a lényege, hogy a minimálbér feletti jövedelmeik után a szegény művészek csak 15% közterhet fizetnek összesen, ill. az őket foglalkoztatók csak 20% közterhet fizetnek utánuk. Ezek a számok normál halandó esetén a következők: cég fizet 27%-ot, levonnak 17% TB járulékot + SZJA 17/32%

És nem fogok meglepődni, ha 20 év múlva ugyanígy fognak rinyálni arról, hogy kevés a nyugdíjuk.

Roy 2010.08.03. 15:15:39

Fizetni kellet volna a nyugdíjjárulékot, és akkor nem ennyi lenne. Egyébként mennyi az évente befolyó jogdíjak? Ezt kellet volna táblázatba szedni!
Nehogy már sajnálni kezdjem őket.

indapass90210 2010.08.03. 15:16:06

@Kangörény_: nem azért, de mondjuk a 30egypár év alatti korosztályra is a magánnyugdíjjal szépen ráadták a szopóálarcot. Majd egy átlagfizu után befizetett járulékból lehet kb pont ilyen mennyiségű életjáradékot szerezni :)

gmsb 2010.08.03. 15:17:48

subba.blog.hu/2010/08/03/vegre_falunap

ía fenti linkből kítűnik, hogy kevesebb mint 1 óra alatt ezek a második vonalba tartozó "művészek mennyit tesznek zsebre. Én magam nem keresek szarul, de jó esetben számlára 2500 forintot tudok elkérni óránként, néha jár hozzá áfa is, de nem mindig, de ez mindegy is mert azt következő hónap 20.-án be is fizethetem. Ezért aztán roppantul tudom sajnálni a művészeket.
Nekem a művészről mindig ez jut eszembe:www.youtube.com/watch?v=W9F-B16tfdM

A nép fia 2010.08.03. 15:17:52

Szegény Korda úr, akkor biztosan alig bírja összekaparni a pókerre a nagyvakot...

Egy percig nem sajnálom őket. Két nagyon egyszerű ok miatt:

1 - kaptak ők már annyi pénzt, kerestek ők már rengeteget, nyilván nem lett minden után járulék fizetve. A részletekbe had ne menjünk bele. De pl. miből épült a Korda-villa, stb. stb...

2 - ők legalább kapnak nyugdíjat a kvázi zéró befizetésükre, de nagyon úgy néz ki, hogy a mostani aktív generációból sok ember - aki különben tisztességesen adózik - folyó árfolyamon még ennyit sem fog kapni.

Egy pillanatig nem kell őket sajnálni! Mégis, szerintetek Nagy Feró nem keresett rengeteg lóvét - még a 80'-as években a korhoz viszonyítva is? Vagy ők ingyen jártak fellépni?

Erre szoktam mondani: majd sajnálom őket, ha ráérek.

Balance Of Power 2010.08.03. 15:18:43

Korda, Fero, Gesztesi sose sirt azert mert keves, ellenben Vikidal, Paudits (tenyleg, o hol van a listabol), Medveczky megtette. Az egyik gondolt a jovore, a masik kevesbe amikor jol ment a szeker - ezzel az atlagember is igy van.

Mindazonaltal nem biztos, hogy mindig a sajat hibajuk. Nekem van egy rokonom, aki masfel evig dolgozott az MTV-nel anno kulsoskent es utolag tudta meg, hogy a kulsosok utan nem fizetett tb-t a tv. Es ha valaki 20 evig volt kulso munkatars...?

NemoKapitany 2010.08.03. 15:21:24

@Dövan: Nem vagyok szakember a nyugdíjszámításban, de amikor a Fidesz a Biszku nyugdíjával foglakozott hivatalosan, de nevek nélkül megjelent egy lista a nyugdíjak eloszlásáról. Állami nyugdíj, minden más jövedelem nélkül:
600 felett 10-es nagyságrendben kapnak
500-600 között több százan
400-500 között ezresek
300-400 között majdnem tíz ezer fő
és utána jön a nagy tömeg.

A nép fia 2010.08.03. 15:24:01

Ja, és elfelejtettem még említeni a jogdíjakat. Javítsatok ki, ha tévednék, de minden bizonnyal csurran-cseppen...

Gesztesi meg? Muhaha! Bőven aktív dolgozó! Nem is értem, hogy mi a fenéért ment nyugdíjba?! Vagy most már egy kis garzonban fog kötögetni, tengeti unalmas nyugdíjas napjait a szerényke 40 rongyból? Ó, oda ne rohanjak!

Az állam helyében ezt nem engedném meg! 45 éves, és még 35-40 évig simán elélhet. Addig kapja a nyugdíjat, holott még bőven dolgozó? Menjen már a 'csába, erre szokták mondani.

pákozdy 2010.08.03. 15:25:09

Egy max. nyugdíjra jogosult alkalmazottat bármelyik felsorolt celeb zsebreteszi anyagilag, egzisztenciálisan.
----------------------------
Nem lehet hogy ők a vagyonukat adózatlan jövedelmekből szedték össze? Ha meg adót, járulékot csaltak, ne sírjanak.

NemoKapitany 2010.08.03. 15:27:20

@A nép fia: Látszik is a különbség a Korda Gyuri és a Daróczi papa között. Gyuri bácsi nem fizetett az öreg Daróczi meg a fordításaival csak számla - befizetések, levonások - mellett boldogult. Ő nem tudott sumákolni.

(Ennek ellenére nem sok neki se, de a fordítással ennyit lehet keresni.)

Roy 2010.08.03. 15:34:06

@Balance Of Power:
Valóban a külsős munkatársak után nem fizetett TB-t a Magyar televízió. Ezzel nekik is tisztában kellett lenni, mert önadózók voltak, esetleg egyéni vállalkozók.
Akkor az ismerősöd adót sem fizetett, tehát adócsaló volt.

kovacsg4 2010.08.03. 15:46:26

Tipikus magyarorszag

Mindenki csak a nem kell oket sajnalni, nem fizettek be, van nekik ugy is annyi rigmusokat tudja irogatni.

Persze csabito belemerulni a de rossz nekunk, a szemeteknek meg milyen jo mocsarba, de pont nem a lenyegrol beszeltek.

A művészek igen is rengeteget hoztak a magyar allam konyhajara, amibol pl volt teljes foglalkoztatottsag, ovoda es iskola es munkahely minden telepulesen. Tehat tevekenyen hozzajarultak kulfoldi jovedelmeikkel az allam epulesehez. Tehat most nem a tanacshazan zsebretett 5ezresnel kene leragadni.

Viszont mikor elotor a rosszindulat, es meg is erdemlik, es karorvendes, akkor azzal csak azt erjuk el, hogy meg jobban no a reszvetlenseg a tarsadalomban, es meg konnyebb lesz szemenvizelni minket. Hangsulyozom, nem a sajnalatrol van szo.

De pl most a kozalkalmazottakkal kapcsolatos szabalymodositasok kovetkezmenyeit elso kezbol vizsgalom, amely szabalyozasokat amugy a tobbseg tamogat, mert "csaltak, zsebretettek... blabla..."
Csakhogy a szabalyozast nem arra fogjak felhasznalni, hogy a kirivo eseteket, es a vergeciket elverjek, hanem hogy az 54 eves Horvath Rozaliat, 30 eve kozszolga, jol kirugjak szo nelkul meg a nyugdij elott, es ne kelljen neki egy filler vegkielegitest se fizetni.

A tarsadalmi osszetartasrol beszelek, ami az emberek egyetlen vedelme barmilyen hatalommal szemben, de a kommentekbol lathato, hogy ez ugyancsak hianyzik

garnéla mák 2010.08.03. 15:46:48

még sajnáljuk is "szegényeket" azért, mert nem fizették be az adójuk jórészét, de igényt tartanak a közszolgáltatásokra. majd a szívesbocsok földjén, persze.

tehem 2010.08.03. 15:47:07

A Bokros csomag óta kell a szerzői jogdijak után nyugdíj járulékot fizetni. Magam is átéltem ezt, 95 március elején magam is izgultam a sajátom miatt.

Azóta különvették a személyes közreműködést igénylő és azt nem igénylő kifizetéseket.

Balance Of Power 2010.08.03. 15:48:41

@Roy: Ez a rendszervaltas elott volt es nem tudott rola - allitasa szerint. Persze lehet, hogy balfasz is volt, most mar mindegy.

szőketisza 2010.08.03. 15:51:20

@NemoKapitany: Hol ez a lista? Erősen kétlem, hogy ma Magyarországon több mint tízezren kapnának 3-500 ezer Ft nyugdíjat. Tudomásom szerint közel húsz éve a jnyugdíjárulék éves összege limitált és a nyugdíj is maximálva van. De lehet, hogy tévedek.

Balance Of Power 2010.08.03. 15:55:30

@kovacsg4: Mifele kulfoldi jovedelmek? A vendeglatozasra gondolsz? Az itthoni fellepeseket meg az ORI fizette, nem? Allami penzbol.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 16:02:37

@szőketisza:

Negyven szolgálati évvel és az utolsó 365 napra vonatkozó maximális járulékbefizetéssel a nyugdíj összege lazán meghaladja a 300 ezret. Ha ezen kívül az illetőnek mondjuk van még olyan állami kitüntetése, ami életjáradékkal jár, esetleg olyan államigazgatási címe, mint a tanácsos vagy főtanácsos, a nyugdíj bőven elérheti a havi 320-350 ezret.

pákozdy 2010.08.03. 16:11:48

@tiboru:
"Negyven szolgálati évvel és az utolsó 365 napra vonatkozó maximális járulékbefizetéssel a nyugdíj összege lazán meghaladja a 300 ezret."
Abból sem lehet palotát építeni, meg Q7-essel furikázni, ha valaki 2-3 emberről gondoskodik, max lehet néha egy kis szmötyit "lökni" az unokáknak....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 16:14:03

@pákozdy:

Nem állítottam, hogy ez lenne a krőzusság, csak azt mondtam, hogy van legális lehetőség 300-350 ezres nyugdíjakra.

tehem 2010.08.03. 16:15:43

tiboru, a hozzászólásod meglepett annyiban, hogy "a utolsó 365 napra max járulékbefizetéssel" ... nagy nyugdíjat lehetne elérni.
Vagyis hogy meghaladhatja a 300ezret.

Azért lep meg, mert most tudtommal nem az utolsó (pár) év számít, hanem az egész életre számított átlagkereset.

Netuddki. 2010.08.03. 16:18:24

@kovacsg4: Ha a társadalom összetartana akkor már régen elzavarta volna a csába az összes politikust. Ez van. És ezt a politikusok is tudják azért lopnak szemrebbenés nélkül annyit amennyit bírnak.

Pl. Orbánnak miből van kikötője az Adrián, he? Vagy francia kastélya, he?

NemoKapitány 2010.08.03. 16:18:38

@kovacsg4: A művészek biztosan sokat hoztak a magyar állam konyhájára, de nem a fenntiek.

De már elnézést a Korda Gyuri legfeljebb Kubában vagy a Szu-ban lépett fel Komár, Vikidál detto. A Bergendy mint szalonzenekar zenélgetett az akkori "nyugaton". Medveczky még munkavállalási engedélyt se kapott az USA-ban - saját bevallása szerint - pedig egyedül őt tudom elképzelni, mint akkori "nyugati" színvonalat. Neki azért fizettek volna.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 16:23:30

@tehem:

Hát nem tudom; én ilyen eseteket ismerek, ráadásul idei történésekről van szó.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.08.03. 16:35:13

Akkor amikor jol ment a szeker felre kellett volna rakni a penzbol es akkor most nem lenne siras, hogy mennyi penzbol tengetem a napjaim.

pakesz (törölt) 2010.08.03. 16:36:54

@tehem: 1988 -tol szamit...
amugy 15 evvel ezelott volt olyan meg hogy az elmult 3 ev atlaga...
kommunizmusban az volt hogy a oreg szakinak a gyar megszavazta az extra nagy fizetest mert hat az alapjan kapta a nyugdijat, es a fiataloknak meg megmondtak hogy veluk is igy lesz...
ja oket meg jott a rendszervaltas es kirugdostak

2010.08.03. 16:44:48

@kovacsg4: Épp most olvastam, hogy itt Frengisztánban a hajléktalan szállón él egy rockbanda sztárja.
Nyilatkozott is: rosszul feketettem be, és könnyelmű voltam, mondja.
Nem aggódik érte senki, van ilyen.
Íme: azért erre felé sem mindenkinek papsajt.

genyamagyar 2010.08.03. 16:51:18

Megnéztem Medveczkynek a házát a goglival. van medencéje is. Az sem olcsó....

genyamagyar 2010.08.03. 16:52:10

Gesztesit kirúgni a nyugdíjrendszerből a csába...

decens 2010.08.03. 16:52:51

@Dövan: Ez a fogalom, hogy "maximum nyugdíj" nem létezik! Illetve 2005-ben még nem létezett, ezt biztosan tudom, mert akkor lettem nyugdíjas. Azóta lehet, hogy bevezettek egy járulék alap plafont, de akkor azt le sem vonják.
Én ugyan 45 év szolgálati idővel talán bele tartozom az 5000 legnagyobb nyugdíjjal rendelkezők közé, de ezért a nyugdíjért be is kellett fizetnem minden járulékot. Van egy főiskolai csoporttársam, barátom, aki műszaki ember léttére pályát váltott, és "tengődik" a vendéglátóiparban szerzett 50000 forintos kisnyugdíjából.
Igaz, van mellette pár 100 milliós nagyságrendben üzlete meg ingatlana.
Sajnáljam szegényt?
Ki így, ki úgy gondoskodik az öregkoráról, más meg sehogy.

decens 2010.08.03. 16:59:53

@tiboru: Amit itt a 40 évvel és az utolsó évvel kapcsolatban állít, az konkrétan nem igaz.
Elkelne egy kis törvény tanulmányozás.

genyamagyar 2010.08.03. 17:02:26

Egyébként gesztesi azt nyilatkozta, hogy azért akart nyugdíjas lenni, mert nem akarja fizetni a nyd.járulákot... rohadjon meg az ilyen!

decens 2010.08.03. 17:02:26

@tehem: Így igaz, azzal a kiegészítéssel, hogy nem az élet során szerzett kereset, hanem 1988 január 1-től számít az összes kereset + a szolgálatban töltött évek.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 17:04:11

@decens:

Ha már ilyen kategorikusak vagyunk: ajánlom a hivatásos szolgálati viszonyról szóló törvényt és a hozzá kapcsolt rendeleteket tanulmányozni.

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99600043.TV

És elkelne egy kis mea culpa is, életkor ide vagy oda.

Üdvözlettel,

tiboru

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 17:07:16

@decens:

És ajánlom még ezt az oldalt:

www.nyugdij.extra.hu/

ezen belül a Számítási Segédletet, a 2010-es nyugdíjszámítási dokumentummal például.

Örülök, hogy segíthettem. Elkelne egy kis jogszabály-tanulmányozás, bizony.

decens 2010.08.03. 17:08:06

@genyamagyar: Ha legálisan dolgozik, nyugdíjasként is fizet járulékot, méghozzá nyugdíjat is meg egészségügyit is. Ez nem akarás kérdése. Ha meg feketén dolgozik, akkor ott neki az APEH.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 17:10:07

@tiboru:

Ugyanitt a Számítási segédlet fülre kattintva, alulról a hetedik link az eddigi nyugdíjmaximumokat tartalmazza táblázatos formában évekre lebontva, a tb-maximum befizetésének feltételével.

sarius 2010.08.03. 17:13:27

@decens: lehet, hogy a nagyapám lehetnél, de akkor is rosszul tudod. A nagybátyám a tavaly ment nyugdíjba a Honvédségtől, és az ő nyugdíját az elmúlt 12 hónap illetménye, illetve TB-befizetése alapján számították ki.

genyamagyar 2010.08.03. 17:19:22

@decens: nézd, egy élete teljében lévő férfi, aki majd megszakad a munkában, rengeteg pénzt keres, az ne legyen nyugdíjas, mert nem etikus.

decens 2010.08.03. 17:19:22

@tiboru: Fegyveresekről itt szó sem volt. Az egy másik kaszt. De ott sem hiszem. Bár ki tudja? Van itt valaki katona? Tán tudna válaszolni.

szőketisza 2010.08.03. 17:22:00

@decens: Tévedsz. Már 1995.ben is volt járulékplafon, ezt évente korrigálták és egy napra vetítve állapították meg (ha jól emlékszem 2004-ben napi 6-7 ezer Ft között volt) Ha éves szinten ezt december 31. előtt elérted, attól kezdve nem vontak le nyugdíjjárulékot. Pl. jubileumi pénz évközi kifizetése esetén előfordult, hogy akár júliustól nem kellett járulékot fizetni (saját példa!). Ennek megfelelően - teljesen logikusan - a nyugdíjakat is maximálták, amit nem a legutolsó évi jövedelem, hanem (ha jól tudom, de lehet, hogy tévedek), a legutolsó tíz évi átlag alapján számolják ki. Azt nem tartom kizártnak, hogy most a maximáli nyugdíj valamivel meghaladja a 300 ezer forintot, de ez legfeljebb az elmúlt 1-2 évre igaz és nem sokakat érint.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 17:22:47

@decens:

Ja, ha a szemednek sem hiszel (az általam megadott linkeken közepes nyelvtudással és szövegértelmezési képességekkel meg lehet találni a válaszokat), akkor nem tudok segíteni.

Jó egészséget.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.03. 17:23:44

@szőketisza:

Hiába magyarázod neki, ha nem akarja elhinni, akkor nem is fogja.

kvadrillio 2010.08.03. 17:24:49

a számláikon lévő pénzeket kérem sürgősen átutalni a számlámra és egyéb vagyontárgyaikat pedig szívesen átveszem megőrzésre !!! :O)))

decens 2010.08.03. 17:25:55

@genyamagyar: Én nem tudom ki az a Gesztesi, de ha nyugdíjra jogosult, akkor a törvények szerint jár neki a nyugdíj. Annyi amennyi.

decens 2010.08.03. 17:33:09

@szőketisza: Nagy tévedés. A nyugdíjat nem maximálták, csak az adott évre figyelembe vehető járulék alapot. Nekem például a legjobb évem az 1989-es év volt a valorizáció után. Hol volt még akkor járulék plafon? Nem beszélve a különböző nagyságú szolgálati évekkel szerezhető százalékos szorzókról. Dereng már?

decens 2010.08.03. 17:35:21

@decens: Bocs, korrigálom magam: járulék plafon volt, de a teljes kereset beszámított korábban. Ezek a szabályok szinte évről évre változtak a 90-es években.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.03. 17:37:39

Aha. Tehát Korda György abból a jövedelemből építette a velenci villáját (www.habostorta.hu/hu/habostorta/cikkek/sztarhirek/kordat-kikesziti-a-velencei-villa-koruli-hercehurca), amelynek nyugdíj-járuléka 40K körüli nyugdíjat ad.

LOL.

Zzoorroo 2010.08.03. 17:38:23

@decens:

Na lapozz át egy-két Magyar Közlönyt, rádfér.

vakvarju 2010.08.03. 18:18:58

A felsorolt művészeknek valóban alacsony a nyugdíjuk. De ne a nyugdíjuk összegét mutogassák, hanem azoknak a befizetéseknek a kistáját, aminek az alapján kiszámolták a nyugdíjukat. És ha ilyen kevés a nyugdíjuk, az azt jelenti, hogy a fizetésük, bevételük is nagyon kevés volt. A nagyon kevés bevételből, hogy lehet több milliós villát építeni? Drága külföldi utakra évente többször befizetni és folyamatosan élni a felső tízezer életét? Kevés bevétel és stabil anyagi háttér... Miből? Az APEH-nek ez még nem tűnt fel? És, hogy ne legyen savanyú a szőlő én nagyon megvagyok elégedve azzal, amit az életben elértem! Senkit nem irigylek közölük, csak rinyáljanak annyit! Ennyi járulékot fizettek be, ennyi a nyugdíj. Ez miért olyan érthetetlen?

vakvarju 2010.08.03. 18:19:46

@vakvarju: Javítás: csak ne rinyáljanak annyit!

2010.08.03. 18:28:29

ez pont ugyanaz ami a tv-ben volt hónapokkal ezelőtt? még én is láttam belőle, biztosan ismételgették...

csikhamirinao 2010.08.03. 18:40:43

Bevétel - nyugdíjjárulék - és adó!=nyugdíj
Ilyen egyszerű a képlet!
És akkor nem említjük ugyebár,az egyórás haknit,ami minimum 100.000.-Ft
És akkor még ki is kell nyalnod a seggit,mert a varázylatos személyén kivül nem hoz mást!Csak egy CD lejátászót se!És akkor mellé mindent lekutyapicsáz!
És ezt egy héten csak egyszer csinálja meg!
Szegények!

Rob67 2010.08.03. 18:42:59

@boldii: Most ezt Ti komolyan mondjátok?
Amikor Ők kezdték, az a szó, hogy járulék nem létezett.
Az ORI állapította meg, szedte be és osztotta ki a gázsikat.
Ha valki nem fizette be az államnak akkor az maga az állam volt :)
Nem vagytok erősek a közelmúlt történelmében.
Meleg még a születási anyakönyvi kivonat?

szőketisza 2010.08.03. 18:56:55

@decens: 2010. évi
"Nagy tévedés. A nyugdíjat nem maximálták" A figyelmedbe ajánlom:
SZOLGÁLATI NYUGDÍJMAXIMUMOK

(teljes járulék befizetése esetén: napi 20.420,- Ft., évi 7.453.300,- Ft)

2009.
Január
01-én

Február 01-én

Március 01-én

Április
01-én

Május
01-én

Június
01-én
Július
01-én
Augusztus 01-én
Szeptember 01-én
Október
01-én
November 01-én
December 01-én
December 31-én
25 év – 65% ► 232.220,- 232.805,- 233.300,- 233.845,- 234.375,- 234.920,- 235.450,- 236.000,- 236.545,- 237.075,- 237.625,- 238.155,- 238.865,-
26 év – 66% ► 235.795,- 236.385,- 236.885,- 237.445,- 237.980,- 238.535,- 239.075,- 239.630,- 240.185,- 240.725,- 241.280,- 241.815,- 242.355,-
27 év – 67,5% ► 241.150,- 241.755,- 242.270,- 242.840,- 243.390,- 243.960,- 244.510,- 245.075,- 245.645,- 246.195,- 246.765,- 247.315,- 247.865,-
28 év – 69% ► 246.510,- 247.130,- 247.655,- 248.235,- 248.800,- 249.380,- 249.940,- 250.520,- 251.105,- 251.665,- 252.245,- 252.810,- 253.370,-
29 év – 70,5% ► 251.870,- 252.500,- 253.040,- 253.630,- 254.205,- 254.800,- 255.375,- 255.970,- 256.560,- 257.135,- 257.730,- 258.305,- 258.880,-
30 év – 72% ► 257.230,- 257.875,- 258.420,- 259.030,- 259.615,- 260.220,- 260.810,- 261.415,- 262.020,- 262.610,- 263.215,- 263.800,- 264.385,-
31 év – 73,5% ► 262.590,- 263.245,- 263.805,- 264.425,- 265.025,- 265.645,- 266.240,- 266.860,- 267.480,- 268.080,- 268.695,- 269.295,- 269.895,-
32 év – 75% ► 267.945,- 268.620,- 269.190,- 269.820,- 270.430,- 271.065,- 271.675,- 272.305,- 272.940,- 273.550,- 274.180,- 274.790,- 275.405,-
33 év – 76,5% ► 273.305,- 273.990,- 274.575,- 275.220,- 275.840,- 276.485,- 277.110,- 277.755,- 278.395,- 279.020,- 279.665,- 280.290,- 280.910,-
34 év – 78% ► 278.665,- 279.365,- 279.955,- 280.615,- 281.250,- 281.905,- 282.540,- 283.200,- 283.855,- 284.490,- 285.150,- 285.785,- 286.420,-
35 év – 79,5% ► 284.025,- 284.735,- 285.340,- 286.010,- 286.660,- 287.330,- 287.975,- 288.645,- 289.315,- 289.960,- zatot taláá290.630,- 291.280,- 291.930,-
36 év – 81% ► 289.385,- 290.110,- 290.725,- 291.405,- 292.065,- 292.750,- 293.410,- 294.090,- 294.775,- lsza korábbi évekre vonatkozóan.295.435,- 296.115,- 296.775,- 297.435,-
Ugyanilyen táblázatot találsz a korábbi évekre!

szőketisza 2010.08.03. 18:58:26

Bocs, a táblázatot nem sikeült kimásolni!

Namir 2010.08.03. 19:13:51

Némi segítség az átlagember (nem tűzoltó, rendőr, katona)nyugdíjszámításához:
De nem lesz teljes körű, mert annál bonyolultabb, hogy itt pontos leírás legyen.

1. Az összes szolgálati időt veszik figyelembe. Amibe beletartozhat a szakirányú képzés a múltban, a katonaság, de már nem tartozik bele a főiskola/egyetem 1998-tól stb. Gyakorlatilag azok a napok/évek, amelyekre nyugdíjjárulék fizetés történt.

2. Kiszámolják az átlagbért az 1988-tól kapott keresetekből.
Ehhez a béreket előbb évesítik, majd duplán nettósítják (levonják a járulékokat és az SZJA-t).
Majd felszorozzák a nettó reálbér indexel (valorizáció), majd ezekből számítanak egy átlagot, életpálya jövedelmet.

3. Ha ez a bér túl magas, akkor degresszióval lecsapják a tetejét (nem veszik teljes mértékben figyelembe). Bonyolult nem magyarázom el.

4. A szolgálati idő függvényében van minden évhez egy adott szorzó, ami persze nem állandó.
Azzal lehet számolni, hogy 40 szolgálati évhez átlagosan 2%/év szorzó rendelődik.

Ezeket (Szolg.idő x Átlagbér x Szorzó) összeszorozva kapjuk a nyugdíjat. Ez 40 szolgálati év és átlagbér esetén nagyjából 83%-a a nettó bérünknek. (Ha egyenletesen kaptunk.)

Végül 4 fontos infó:
1. Magyarországon kiemelkedően magas a nyugdíj a nettó fizetéshez képest. (pótlási arány >> 40év/átl.bér=83%)

2. Nem fog összeomlani az állami nyugdíjrendszer. Az várható, hogy csökken az ígérvény (nyugdíj a járulék arányában), kb. 15-20%-kal, de a rendszer összeomlani nem fog. Ezért ostobaság ezt terjeszteni.

3. A demográfiai gondokat jóval megelőzik a foglalkoztatási gondok. Ez egyénileg lesz igazán durva. Ma kb. a járulék 35%-a nem kerül befizetésre. Amikor nyugdíjba mennek ezek az emberek, tömegesen (sok százezres) lesznek nyugdíj nélküli és minimális nyugdíjon tengődők.

4. Ha gong lesz az állami nyugdíjjal, akkor gond lesz az egyéni megtakarításokkal is, mert ugyanazon gazdasági környezetben léteznek. Egyébként sem léteznek komoly privát megtakarítások.

Namir 2010.08.03. 19:21:51

A hazai nyugdíjrendszer egyik legnagyobb hibája, hogy nem veszi figyelembe a nyugdíj megállapításakor az életkort.

Így történhet meg, hogy 200 000 Ft-os nyugdíjat fizetünk a 40 éves rendőrnek a következő 40 évben,

és ugyanennyi nyugdíjat fizetünk a 65 évesen nyugdíjba ment egyetemi tanárnak is. Aki már csak 15 évet él.

Rendőr
tényleges szolgálati ideje: 20 év
nyugdíjban töltött évek: 40 év
Arányuk: 1:2

Tanár
tényleges szolgálati ideje:
45 év
nyugdíjban töltött évek: 15 év
Arányuk: 3:1

Azaz inkorrekt a nyugdíjszámításunk.

kisa 2010.08.03. 19:43:53

Thurn und Taxis herceg ennyire sóher volt? És a több évtizedes nyugat ejrópai fizetéseiből, haknijaiból nem tudott egy keveset félretenni? Ja, hogy akkor kellett a zsé luxusautóra, ékszerre, ruhára, miegymásra? Hát, így járt.
(Csak a sárga irigység beszél belőlem...)

kisa 2010.08.03. 19:45:22

És a gesztesi miért, hogyan lehet nyugdíjas?
hu.wikipedia.org/wiki/Gesztesi_K%C3%A1roly

Harlequin 2010.08.04. 07:46:05

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Ez nem fog megtörténni, mivel rendesen fiezetek minden járulékot, te gyökér...

Harlequin 2010.08.04. 07:49:15

@alessandro fabbro: A korlátait mindenkinek, minden korban fel kell ismernie. Ha valaki élhetne 50nm-en jól, de ő ragaszkodik a 120-hoz, akkor azzal nincs mit tenni.
Sajnos ma az a helyzet, hogy mire mindenki kifiezeti a hitelét a házára vagy lakására, már nincs is szüksége akkora laksára/házra és ilyenkor hajlamosak az emberek ragaszkodni ahhoz, "amiért egész életükben dolgoztak".
De ha nincs szükség rá, akkor minek? Nem lenne jobb kisebb lakásban magasabb színvonalon élni?

Kate Molider 2010.08.04. 11:50:57

"kovacsg4 2010.08.03. 14:37:00
Azert annyit hozza kell tenni, hogy ezeknek az embereknek, bar nyilvan nem mindegyikuknek, meg errol pontos adatom nincs is, de a szellemi termekuket, es most nem az utobbi 5 10 ev rtlesbohockodasra kell gondolni, az atkosban az allam bizony rendesen megsapolta, es most lehet puffogni hogy milyen villaban el vagy nem, de tortenetesen egy hasonlo eletuttal rendelkezo nyugati muvesz lenyegesen gondtalanabb eletet elhet, akar meg a sajat szigeten is ha nem kokozta el, vagy nem tudta elkokozni (mert annyi volt) minden vagyonat.

Szoval azert ezeket a nevetsegesen alacsony juttatasokat nem kell az utobbi par ev tukreben vizsgalni, hanem igenis latni kell, hogy egy generacio muveszt hogyan zsebelt ki az elozo rendszer. "

Ezzel egyet is tudok érteni. Félreértés ne essék, nem sajnálom tőlük, hogy szép otthonban, jól élnek (még ha haknizni is kell ehhez). De ha már a nyugati példáknál tartunk: nyugaton egy tanár, orvos, óvónő, vagy egy bolti eladó, sőt, egy takarítónő is jobban él, pl. nem luxus, hogy van autója, vagy évente eljut nyaralni valahova. Mi még nem jutottunk el erre a szintre (hogy is várhatnánk 20 év alatt 100-200 éves gazdaság-, szemlélet- és társadalomfejlődést?), reméljük, a gyermekeink, vagy unkokáink (dédunokáink, stb....:) egyszer el fognak.

Harlequin 2010.08.04. 13:16:15

@Kate Molider: Én olvastam sehol olyan hírt, hogy Komár Lászlónak idén nincs pénze nyaralni...Pontosan nem emlékszem, de 200ezer frointnál többért haknizik egy órát. Ezt havonta kétszer előadja, abból azért el lehet nyomorogni. A szerzői jogdíjakról nem is beszélve, ami időnként befolyik.

Kate Molider 2010.08.05. 16:35:03

@Harlequin: Félreértettél. Nem azt mondtam, hogy sajnálom őket(legtöbbjük még így is bőven a magyar átlag felett él, mert sajnos tényleg sokan élnek minimálbérből, és jó, ha arra egyáltalán be vannak jelentve...), csak azt, nem értem, miért várja bárki is, hogy olyan luxusban éljenek, mint egy külföldi celeb, ha egyébként maga az ország sem érte még el (és nem is fogja egy darabig) azt a szintet, sem (társadalom)szemléletben, sem gazdaságilag.

Frucsasz 2010.08.19. 14:52:45

Gesztesi Károly született 1963. április 16. Ő miért nyugdíjas 47 évesen?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.22. 15:48:55

@Namir:

És ha a rendőr ezalatt a húsz év alatt ugyanannyi TB-járulékot fizetett be, mint a tanár 45 év alatt?

Ezért azt mondom, hogy a szolgálati idő alatt befizetett összeg mint alap legalább olyan igazságos, mint a szolgálati évek száma.

Ha teszem azt én húsz évig dolgozom, és havi átlagban 100 egységet fizetek be a TB-nek (20x12x100= 24.000 egység), mert magas a jövedelmem, akkor miért legyen kevesebb nyugdíjam, mint annak, aki 40 éven keresztül havi átlagban csak 40 egységet fizet (40x12x25= 19.200 egység), mert alacsonyabb a jövedelme?

Ez szerinted igazságos?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.22. 15:50:16

@tiboru:

A második számítás helyesen: 40x12x40= 19.200 egység, bocs.

De a többit tartom :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.22. 15:51:01

No, blogmotor, köpd ki szépen!

EG0 2010.11.02. 04:06:33

Hehe, kiegyeznék én azzal, ha egyáltalán nem kapnék az államtól nyugdíjat, de adnának egy pár száz milliót érő villát helyette..
süti beállítások módosítása