42%-os THM az OTP-ben

 2010.05.06. 08:30

A Pénzcentrum.hu azt vizsgálta, hogy a hazai kereskedelmi bankok milyen személyi kölcsönökkel várják az ügyfeleket. Az ajánlatok között jelentős eltérések mutatkoznak, a CIB Bank 26,11%-os teljes hiteldíj mutatójával szemben az OTP Bank például 42,04%-os THM mellett ad személyi kölcsönt.

300 ezer forint 24 hónapra

THM alapján forint alapon a CIB Bank, euró alapon a Raiffeisen Bank ajánlata volt a legkedvezőbb, de ebben az oszlopban a legalacsonyabb törlesztőrészletet az Erste Bank kínálja. A CIB ajánlata az A-minősítésű ügyfelekre vonatkozik, míg az Erste által megadott törlesztőrészletek a banknál munkabérszámlával rendelkező igénylőkre vonatkoznak.

 

A középmezőnyben rendkívül szoros a verseny, miközben a svájci frankban egyedüliként hitelező Budapest Bank és a forint és euró alapon is drága termékkel rendelkező OTP Bank már jóval magasabb hiteldíjjal nyújt kölcsönt.

600 ezer forint 36 hónapra

A 600 ezres forint alapú ajánlatok tekintetében szintén a CIB Bank végzett az élen, őket követi a Raiffeisen Bank és a legkedvezőbb euró alapú konstrukciót kínáló Erste Bank.


Forint alapon a legmagasabb havi törlesztőrészlete 25 307 forinttal a Budapest Bank személyi kölcsönének van, míg a legkedvezőtlenebb THM-et 35,50 %-kal az OTP-ben találtuk. Svájci frankban ismét csak a Budapest Bank tett ajánlatot, a 25 328 ezer forintos havi részlethez 33,92%-os THM párosul.

1 millió forint 60 hónapra

A havi részletek forint alapon 27 787 forint és 30 062 forint között szóródnak. Euró alapon 27 357 forinttal az Erste Bank havi részlete a legkedvezőbb, svájci frank alapon az egyedüli "induló" Budapest Bank 28 746 forintos részletet kínál.

Te melyik bankban vennél fel személyi kölcsönt, a számlavezetődnél, vagy ahol a legjobb ajánlatot találod?

Címkék: bank hitel kamat portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://szivatos.blog.hu/api/trackback/id/tr511978302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pistike_ 2010.05.06. 09:07:18

Az OTP az egyik leggerinctelenebb bank ... Sok pénzért nem csinálunk semmit az alapelvük. Miért vagyunk meglepve ezen ?

VadMacs 2010.05.06. 09:15:55

Pistike:
mégis olyan mint a Maunika só, meg a győzikesó. Senki nem kíváncsi rá, de mindenki azt nézi. Az OTP -t is szidja minden OTP -s, de arra már nem képesek hogy önként távozzanak.

Magyar mentalitás. Mint ahogy az is, hogy "miért nem vagy témobilos? Gyere, én így nem hívlak fel mert nekem drága". 2010, magyarország...

brainy_peter 2010.05.06. 09:28:15

Érdekes, hogy a CIB mennyire vezet, és hogy a Budapest Bank az esetek nagy részében is csak utolsó előtti.
Hm, a kérdésre szerintem egyértelmű a válasz: a jobb ajánlat dönt, és ha az épp a számlavezető, akkor attól. Már ha muszáj hitelbe keverni magam...

Hümüzhümümüz 2010.05.06. 09:28:19

Az OTP neve egyszerűen beégett az emberek buksijába és úgy mennek oda hitelért, vagy bármi másért mintha kötelező lenne. Sokan még ma sem hitelt vesznek fel, hanem azt mondják, hogy "megvesszük otp-re". :S
K&H nincs a felsorolásban, egyik számlám ott van, de másik a CIB-nél, szóval jó vagyok. :D

tlantos 2010.05.06. 09:33:49

Ezek a huszonsok harminc szazalekos thm-ek igen durvak annak tukreben, hogy a betetekre meg lassan mar loszart se fizetnek.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.06. 09:35:04

Nehezen tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy felvegyek személyi kölcsönt. Szerintem az út az anyagi csődhöz.

De ha tennék ilyet, a számlavezetőmnél tenném, mert a másiknál úgyis nyitni kell számlát, annak is van valami havi díja, meg kényelmetlen is két számla között vezetgetni.

mokas_gizi 2010.05.06. 09:35:53

OTP az elég szemét egy cég,de a bankok többsége alapból az...
A másik hogy itt pl Bankokat nem szabályozza semmi, bármit megtehetnek...

Úgy emelik a lakáshiteleknél is a kamatot ahogy nekik tetszik ez meg elég furcsa, bár ez is csak itt van nálunk külföldön azért ezt nem merik megtenni...

Móg 2010.05.06. 09:37:29

üdv.nektek
Egy kis OTP történelem:
CSányi ur a rendszerváltáskor 37 éves volt.Dolgozott az átkosban 12-14 évet banktisztviselőként.Az itt elért keresetéből{ami nagyjából megfelelt egy benzinkutasénak}megspórólt annyit,hogy megvette az egész OTP-t.Ilyen kaszáláshoz szokva nem csoda,hogy az első leggazdagabb magyar akar lenni.Szóval kell a THM

szjm 2010.05.06. 09:37:37

RAMBO: mi kényelmetlen az átvezetésben? Két számsort le kell írni? Jesszus. Inkább a drágábbat veszed fel? Na, ebbő él az OTP. Tele van ilyen birkával.

yerico1 2010.05.06. 09:38:33

Voltam nagyon sokáig Agro- / Mező- / Erstebankos. Aztán berágtam, mert hülyének néztek. Nyitottam számlát az OTP-nél. Sok éven át elvoltam, nem volt velük bajom, mindenhol volt automatájuk, a pénzfelvételt nem büntették, mint anno az Erste (500 pénz / felvét). Sajna elkövettem azt a hibát, hogy lakáshitelt vettem fel, és a legjobb feltételt az Erste adta. Vagy legalábbis azt hittem akkor. Átvittem a számlám hozzájuk, elvégre 2006-ban már minden bank biztosan kulturált. Hát nem. Az Erste szeretné megnyerni a legbunkóbb magyarországi bank címet, és igen esélyes. Addig, amíg alá nem írtuk a papírokat, kinyalták a seggünk. Onnantól fogva nem lehetett megtalálni az ügyintézőt. Ha véletlenül nem futunk vele össze az utcán, akkor simán elbukunk 200 ezer forintot, mint jutalék, és közjegyzői díj. Ugyanis ezt akkor nem kellett kifizetni, ha ott vezetem a bankszámlám, és megy rá havi két csoportos beszedési megbízás (autó kötelező, házbiztosítás úgyis volt). Miután kivertük a balhét a bankban, megígérték, hogy majd kapunk más ügyintézőt. Után 9-szer kellett megbízást adnom a banknak, de mindig visszautasítottak, hogy nem stimmel az aláírásom. Végül a feleségemét elfogadták. kb. 5 hónap alatt sikerült megcsinálnunk 1 db. csoportos beszedési megbízást.
Minden szarért pénzt szednek. Havonta küldenek 2 sms-t a hiteltörlesztésről (van szocpol is, ami nem visszafizetős ugyebár, de arról is értesítenek.) Naná, hogy a saját költségemen, mert az nekem jó.
Egyébként nem csak a saját véleményem az, hogy hülye az, aki az Ersténél vezettet számlát. Visszasírom az OTP-t. Ott nem volt havi majd 1500 forint a lakossági számla vezetése. Bármit sokkal hamarabb elintéztem.
Ja, az Erste netbankingos ügyfélszolgálata simán megmondta a jelszavamat telefonon, mikor elfelejtettem. Utólag belegondolva elkérhettem volna a szomszédomét is, számlaszámot nem nehéz megszerezni, csak annyit kértek hozzá, meg anyja neve, lakcíme.

Netuddki. 2010.05.06. 09:38:44

"Te melyik bankban vennél fel személyi kölcsönt, a számlavezetődnél, vagy ahol a legjobb ajánlatot találod?"

Most hirtelen egy olyan indok sem jut eszembe ami miatt banktól vagy bárkitől bármiféle kölcsönt felvennék.

Félre kell rakni a pénzt folyamatosan amíg lehet aztán azzal gazdálkodni.
De félrerakni is kizárólag párnahuzatba, mert ha bankban tartod a pénzed az csak kevesebb lesz, mert a q. bank minden után költséget számol fel.

szjm 2010.05.06. 09:42:10

A devizában felvett hitelek kamatait jól felvitték, mivel drágult a forrás az öszödi böszme és/vagy a kamu-válság miatt.OK. Azóta olcsóbban kapják, de a kamatot nem csökkentették. Akkor mi a fészkes fene van a banki kódexben???!!!

TiZ 2010.05.06. 09:44:01

Nos. Ha nekem kell 300 000 Ft akkor szépen bemegyek az önkéntes nyugdíjpénztáramba, és felveszem tagi kölcsönként egy évre. A kamat a jegybanki + 5%, és egy év múlva egy összegben kell visszafizetnem. Erre is jó az önkéntes.

Állítsuk meg a ......... 2010.05.06. 09:55:54

piCsányi Sándornak ebből a uzsarakamatból lett tavaly 70 milliárdos bevétele.
Addig amíg minden hatalmon levő kormány ezeknek a szemeteknek asszisztál, addig nem változik semmi.

Pistike_ 2010.05.06. 10:03:10

@pcr: Kimondtad a frankót, az országunk főleg a retek bankrendszer miatt tart ott, ahol. Külföldön nem véletlenül vannak rövid pórázon a bankok. Ott sem hülyébbek, tudnának fejni ugyanúgy, mint itt, csak ott védik az embereket.

Lord_M_ 2010.05.06. 10:09:03

Tudjátok nem is a thm az elszomorító... hanem a szorzók...

24 hónap esetén negyedét harmadát fizeti vissza az ember pluszban... 5 év esetén 60-80%-ot...
CIB : 27 787 x 60 = 1 667 220
BB : 29 351 x 60 = 1 761 060
MKB : 28 794 x 60 = 1 727 640
K&H : 29 308 x 60 = 1 758 480
ERST: 29 267 x 60 = 1 756 020
RAFI: 28 990 x 60 = 1 739 400
OTP : 30 062 x 60 = 1 803 720

én elhiszem, hogy évente, félvente (kamatperiódus) változhat a dolog, de azért érdemes észrevenni, hogy a legolcsóbb is 66% kamatot (mindegy hogy mi milyen keresztségben van benne (kezelési költség, jutalék, biztosítás, kamat...) A legdrágább meg 80%-ot tesz rá a hitelre... No ez a nem mindegy... és ezt nevezném én real thm - nek...

Hümüzhümümüz 2010.05.06. 10:09:04

@brainy_peter:

Ahh és tényleg. :) Ráadásul a CIB után... Úgy látszik tudok jól bankot választani. :)

@kovi1970:

Ahhoz gazdagnak kell lenned, hogy mindezt megvalósítsd. Egy átlag fizetésből csak nagyon keveset tudsz félretenni, amit nagyon sokáig kellene dugdosni a párnába. Addig a kinézet autó, tv, lakás meg már a múltté lesz.
Alapból jó dolog a hitel, csak a tájékoztatás nem megfelelő, így a sok butuska ember trükközget, széthitelezteti magát, aztán meg néz, hogy hö... :(

Grafithuszar 2010.05.06. 10:14:48

Hmm Hát nekem is van számlám az OTP-nél meg egy másik banknál, is. Főleg arra hazsnálom hogy ha megéri akkor a másik bankban kötm le a pénzemet. Hitelt még nem vettem fel OTP-től, mert tényleg elég szar konstrukcióik vannak. Viszont a lakossági szolgáltatásaik nem rosszak. Nekem Net-es számlacsomagom van, (havi 600 HUF ) amivel régen ingyen utaltam, ma már sajna kell valami kicsit fizetni érte :( De még így is meg vagyok elégedve vele. Havonta 2x ingyen vehetek fel pénzt, és van egy virtuális számlám/kártyám is amit a netes tranzakciókhoz használok.

Lord_M_ 2010.05.06. 10:20:58

@Grafithuszar: azért javasolnám hogy nézz szét a piacon... 600 forintnál vannak olcsóbb megoldások is :)...

tuono 2010.05.06. 10:26:09

"Te melyik bankban vennél fel személyi kölcsönt, a számlavezetődnél, vagy ahol a legjobb ajánlatot találod?"
Egyikben sem.

Grafithuszar 2010.05.06. 10:28:28

@Lord_M_: Lehet. Amikor kb 1 éve átnéztem a dolgokat, az volt a baj, hogy hiába volt akár 0 Ft a havi számlavezetés, az utalásokért qrva sokat húztak le. Én pedig nem akarok Postán sorba állni, hanem inkább fizetek egy keveset, és otthonról utalom az összes rezsit.
A Másik dolog amit szeretek az a virtuális kártya. Szoktam neten vásárolni, de még a PayPal-on sem szeretném megadni az igazi bankkártyám adatait. A virtuális számlámra meg mindig csak annyit teszek ami az aktuális vásárláshoz kell.

Persze lehet hogy ideje lenne megint körülnéznem :) Ha tudsz valamit írd meg nyugodtan :)

Lord_M_ 2010.05.06. 10:45:17

Javasolnám az AXA kondíciós listáját nézd meg... Van egy vicc náluk ugyan, hogy számlanyitáskor az 2500 forint, meg a netbank igénylése 4000... csakhogy jelen állapotban soha többet nem kérnek tőled pénzt... és a 2500 forintban benne van a kártya díja is...

ez azt jelenti, hogy 6500 forintért (drága - drága) (12hónapra lebontva 541ft): lesz számla és netbank... viszont te jelenleg évi 7200 forintot fizetsz...

jön a svédcsavar : Csakhogy amíg az OTP _ÉVI_ 7200 forintba van, addig az AXA esetében ezt csak egyszer kell kifizetni...
(tehát jövőre már semmit)

arról nembeszélve, hogy ha jó fizetést kapsz, akkor látraszólóan a jegybanki alapkamat - 0.5% a kamat (lekötés nélkül) ... míg ugye hasonló érték az OTP-nél 0.25 vagy 0.5% látraszólóan...

Viszont pl az utalás is ingyen van...

A kp felvétel kissé drágább, az 180 és 260 forint körül van, de (jön az okosság), ha van olyan számlád ahol ingyen (vagy nagyon kedvezően) vehetsz fel, akkor érdemes a felvételre szánt összeget oda átutalni (figyeld : ingyen utalsz)...
Okos matematikával ezt jól ki lehet hozni...

A helyzet az, hogy a bank amúgy is használja a pénzedet, tehát keres azon is... legyen nekik annyi elég, örüljenek hogy kölcsönadod a pénzed nekik...

De a pontos adatokért nézd meg a kondi listát... sokat segíthet...

jorda 2010.05.06. 10:53:46

Victor H.után szabadon:"Minden nagy vagyon mögött,egy nagy bűn rejtőzik !"

Az OTP.vezére nem véletlenül a leggazdagabbak közé tartozik.
Persze a munkatársak döntő része az OTP-nél átlagbérért robotol.
Ez erkölcsös pü.politikát takar Cs.et.úr?

Mint "magyar"és nagybank szégyenteljes,hogy a lehúzásban,az ügyfelek megfejésében is élenjár.

A mindenkori állam,a kormányzat és politika a fő hibás abban,hogy a bankok ilyen hatalomra tettek szert és ilyen erkölcstelenül magas extraprofitot zsebelnek be két évtized óta.

Válság van,vállalkozások tízezrei és emberek százezrei mennek csődbe,de t.bankvezéreink ennek ellenére gyarapítják vagyonukat és ismét jelentős profitot realizálnak!

Ez igazságos és elfogadható?!

A bankok megregulázásával és megadóztatásával kell kezdeni az új kormánynak a válságból való kilábalást!
Akinek nem tetszik,annak el lehet menni ebből az országból!

Minek 50 bank Mo.-on,miért éri meg nekik?
Azért,mert itt hiperextra profitit kaszálnak,mert mi magyarok olyan hülyék vagyunk,hogy ezt hagyjuk!

Kicknick 2010.05.06. 10:54:15

@Grafithuszar: nekem káendhá...0 ft-os számla, ingyen utalok netbankon, havi 4 alkalom ingyen kpfelvét.
Nem tudom most még nyitnak-e ilyet, én tavaly nyár elején mentem oda, egyetlen feltétel hogy havi 150 egy összegben érkezzen rá...
Meg hogy kicsit szar a bakni ügyintézés. De évente egyszer kibírom.

Bár 2010.05.06. 11:12:05

Az AXA számláján kívül (ami szintén nagyon jó) van még az Allianzé.. szintén kevéssé ismert... De ott ha azt mondod, hogy havonta 40 ezret hajlandó vagy átutalni vagy vásárolni 4 tranazkcióban - ez baromi könynen összejön, ha nem vagy kápéval fizetős, sárgacsekkes típus -, akkor ingyen van a számlavezetés és a készpénzfelvétel is belföldön és külföldön is bármely automatából! Csak az utalásokért fizetsz, ami egy darab 40 forint. Tehát 1-2 száz forintból megúszod. Itt van éves kártyadíj, ellentétben az axával, és nem kamatozik olyan jól, de szerintem ez is jó konstrukció... Nem úgy, mint a Raiffeisen... ahol igaz, van egy 700 forintos elég jó számla (0,1% látraszóló kamat - hahahaha), de annál olcsóbb már csak a 330 forintos számla, és az utalás alsóhangon 150 forint... rablás.

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:19:26

Tisztelt Kommentelők!

OTP :
Az OTP bank nem olcsó, de tapasztalatból tudom, hogy nehéz helyzetben lévő ügyfeleknek is segített, akin más már nem segített volna.
Tapasztalatból tudom, hogy a hitelbírálatuk korrektebb mint máshol.....

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:22:49

Egyébként javaslom, nemcsak a hitel törlesztőjét-vagy kamatát nézni....

Elősször mindig AZT nézzük meg, melyik banki FELTÉTELNEK TUDUNK ELEGET TENNI. ebből induljunk ki !
Nem mindegyik bank feltétele ugyanaz.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 11:23:13

Nekem egyszer írtak egy olyan levelet,hogy nagyon mérges lettem. Bementem, hogy mi bajuk van, ők ajánlottak valamit, most meg pont azért büntetnének.
Azt mondta a nő, jajj, ne idegeskedjek, az csak csak egy ijesztgető levél, hogy bejöjjek valamiért.
Azonnal beszüntettem otp-nél mindent, elővettem a telefonom, felvettem a beszélgetéseket és végérvényesen elbúcsúztam tőlük.

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:25:30

@espadazo - Játékbolt::

Nem vitatom.
Ha Önt megsértették, jól tette.
Én mindig attól félek, hogy az érzelmi döntés nem mindig sül el jól....
Sajnos OTP bankfiók és OTP bankfiók között is van NAGY KÜLÖNBSÉG !!!

2010.05.06. 11:25:34

nem értem mi a fenét kell kiakadni ezen. piacgazdaság van, kell/nem kell a szolgáltatás. ennyi

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:26:45

Szerintem nem Piacgazdaság, hanem VAD Kapitalizmus van.
LÁSD : BKV

Mondjuk 100 év múlva talán

Lord_M_ 2010.05.06. 11:35:59

@cadmagician: kiakadva senki nincs, de tudod ez olyan, hogy akkor legyen 680 forint a benzin, meg 1200 egy kiló kenyér...

piacgazdaság van... nem kell kiakadni.. kell vagy nem ?

azt az egyet soha ne felejtsd el sem te, sem azok akik így érvelnek, hogy a piacgazdaság jelentése nem egyenlő a szabad rablással, és a működési sorrend : nyújtunk egy szolgáltatást mert hisszük hogy van rá kereslet, és az ügyfél elgédettségét és igényeit szolgálja ki... amiért cserébe ő fizet.

ha most körül nézünk azt látjuk csak annyi maradt: ügyfél le van szarva: csak fizessen!... ez nem piacgazdaság...

Grafithuszar 2010.05.06. 11:37:42

@Lord_M_: @kiscákó: @Bár:

Kösz az infókat. Asszem nekiesek a hétvégén átrágni a dolgokat :)

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:45:39

Csak Remélem, hogy az Ügyfél leszarása alatt embereket gondolunk... és nem konkrét bankot !

Mert az lássuk be, hogy a legtöbbször előforduló panasz :
Bánásmód-tájékoztatás !

Ez pedig 2 ember között történik... Tökmindegy milyen a logó....

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 11:46:59

@hitelflotta.hu: Ennyi pénzből én elvárnám, hogy a dolgozóikat megfelelően oktassák, szűrjék őket empátia, humorérzék és egyéb területeken.
Nem várom el, hogy jót akarjanak nekem és nem is feltételezem. A pénzemet ha lehet nem is bankban fektetem be. De ne poénkodjon a káromra, ne mondjon olyat, hogy az útlevél és a jogosítvány nem alkalmas azonosításra.
Ezt akkor nyögte be, amikor kértem a megszüntetéseket és pont csak ezek voltak nálam. (Útlevéllel is voltam beregisztrálva!)Szóltam neki, hogy megy a felvétel, ne égesse magát, akkor meg elment a főnökéért és húzatott velem sorszámot.
Ezt a cselet meg már ismertem és egyből hármat húztam. Ki is maradt az, amelyik én lettem volna... Nyelni is elfelejtett, amikor elé álltam a cetlivel.

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:53:53

@espadazo - Játékbolt::

Ezt máshogy is lehetett volna..
Egyébként a Dolgozók, Főleg az ügyfélszolgálaton rengeteg pofont kapnak... Képzelje el, hogy én is voltam az OTP bank egyik fiókjában. Velem is megtörtént hasonló. Na akkor felment bennem a PUMPA !
Elszámoltam magamban 10-ig. Azt mondtam magamban :
Mi a célod ? Elintézni ,,,

És bevetettem a Gyerektrükköt..

Nekem 2 gyermekem van,tőlük ismét megtanultam az ŐSI Módszert, ha érdekel megírom...

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 11:59:06

Hozzáteszem:

Mielőtt ügyinétezek :

Csökkentsük az idegességet:
Helyes sorrend....

1.Aktuális cég honlapján tájékozódok...
2. Ügyfélszolgálatot felhívom. Kérdezek.

3. A legvégén felkészülve megyek be...

Ez a sorrend 99%-ban beválik ...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 12:06:30

@hitelflotta.hu: Én is naponta több tucat emberrel beszélek, levelezek. Az az érdekem, hogy ezt megfontoltan és nyugodtan tegyem.
A bankban viszont egy rossz döntésemmel, egy sötétebb dolgozó miatt komoly anyagi károm származhat. Egyáltalán nem érdekel, hogy milyen lelki állapotban van.
Ha előtte szól, hogy jöjjek vissza holnap, mert reggel megbántotta az anyósa és most antiszociális, akkor megköszönöm és másnap visszatérek.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 12:07:56

@hitelflotta.hu: Nekem is van egy fiam. De bankban még nem mertem bevetni :-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 12:18:26

@hitelflotta.hu: "Hozzáteszem:

Mielőtt ügyinétezek :

Csökkentsük az idegességet:
Helyes sorrend....

1.Aktuális cég honlapján tájékozódok...
2. Ügyfélszolgálatot felhívom. Kérdezek. "

Tehát az 1-re: Nincs 1-2 órám, hogy egy szándékosan és kényszerből megbonyolított weboldalt gyökeréig átnyálazzak.
2. Felhívom, azt mondja, hogy ilyen ügyben csak személyesen tudok eljárni.
3. Felkészülten mentem be, ismertem a jogaimat és a lehetőségeimet, amit csípőből letagadtak.

Mondjuk CIB-nél is volt már olyan, hogy odamegyek az egyikhez a céges papírral, erre azt mondja, hogy ő csak magánszámlákat intézhet. A sorszám persze hozzá szólt...
Megvárom a másikat, aki azt mondja: Ezt a számlát nem nálunk nyitotta, ilyen ügyben menjek oda (ezt sem igazán értem). De átmentem, mert nem volt messze. Csakhogy ők meg hamarabb zártak.
Lehetek én akármilyen felkészült...:-(

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 12:20:26

@espadazo - Játékbolt::

Az ügyintézés sajnos kockázattal jár... Tuti recept nincs:)

Egyébként ha van gyereked, vidd magaddal :) Az OTP-ben én voltam a Király :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 12:27:54

@hitelflotta.hu: Enyém egyszer Inter Európában még, majdnem lekapcsolta a szünetmentest, mert elmászott az asztalok alatt. Őr megizzadt egy pillanat alatt :-)
Most meg napközben már suliban van a drágám, nem tud jönni segíteni.

Lord_M_ 2010.05.06. 12:28:12

@hitelflotta.hu: A bankot úgy vagyok hajlandó gondolni, hogy azoknak a döntéshozóira gondolok. Nyilván nem a bank mint intézmény találja ki, hogy mint fent láthatod, ekkora kamatokkal dolgozzon. Hogy a válság folyamatos lecsengése mellett, és a magyar besorolás fokozatos javulása után a bankközi piacon tapasztalható felárak majdnem eredetibe történő visszaállása után, továbbra is felárral és magaskockázattal megtűzdelve tartják a hiteleket. Nyilván nem a bank mint intézmény találja ki, hogy a jegybanki alapkamat emeléssel azonnal lépést tartanak, míg a csökkentéssel, csak rendkívüli óvatossággal és késéssel. Ma amikor bőven hat százalék alatti az alapkamat, tehát fele szinten mint a két éves 11.5%os csúcs, a forinthitelek kamatai nem zuhantak ekkora szintet. Hogy jobbára a kamat és kockázati felár ami a hitelekbe kerül beépítésre, az a 300 forint feletti eurós szinteket idézi. Arról sem a logó tehet, hogy a bankok bár aláírták a kódexet (egy részük), azért az egyoldalú módosítgatással még mindig ügyesen dolgozhatnak, max most már előre tájékoztatnak. Arról sem tehet egyetlen pénzintézeti embléma, hogy ez év január egyig a nem jelzálogbankok törvénytelenül kértek mindenféle előtörlesztési díjat, holott a ptk egyenesen kimondta, hogy a hitelszerződések ezen pontja semmis (nem is egy ember kapta vissza emiatt a pénzét, ugye)... Arról sem gondolom, hogy a brand tehetne, hogy ezt ez évtől megváltoztatták, és a bankok számára törvényesítették ezt az extra bevételi lehetőséget. Az sem a bejegyzett hitelintézet - mint társasági forma - hibája, hogy a pénzedért csak úgy juthatsz hozzá - tisztelet a kivételnek - hogy fizetsz érte, holott alapvetően a bank használja a pénzedet, nyereséget termel vele (hiszen hitelbe kiadja), és még akár számlavezetési díjat is fizetsz, akkor még fizess a kp felvételnél, és egyes bankok esetén a kártyás vásárlás esetén is (kártyahasználati díj!)... Ezt mind nem gondolom, hogy a Bank mint részvénytársaság hibája, hanem mint a Bank nevében eljáró, üzleti döntéseit meghozó és profit oltárán mindent feláldozó alkalmazottai / tulajdonosai... Ezt tekintem én az ügyfelek kb leszarásának / kihasználásának. És ez nem a "jótékonyság" kérdésköre, vagy a piacgazdaságé. Lásd nem említettem olyanokat, hogy fizetni a bankkártyáért, átutalásért, számlavezetésért, hitelbírálatért felszámított díjakat. Ezek mögött általában emberek munkája van, amit meg kell fizetni. a fentebb felsoroltakról beszélek... meg arról, hogy egy millióért 1.8-at kér vissza az otp...

paprika jancsi (törölt) 2010.05.06. 12:31:06

@Lord_M_:

Nekem 3 bankban van számlám, AXA, CIB és Unicredit. Az össz éves költségem kevesebb, mint ami korábban az OTP-ben volt :)

Az AXA-s a látra szóló kamat miatt nagyon jó. Innen mennek a rendszeres átutalások, közüzemi számlák, plusz a kártyás vásárlásaim (mindez 0 Ft-ért). Ha kp-t akarok fölvenni, a CIB-esre átutalom, innen havi 1x ingyenes bármely automatából, egyébként cib-esből 100Ft.

A fizum a CIB-es számlára érkezik, mert így netes számlacsomag havi díja jóval kedvezőbb, de itt (a kp felvételen kívül) nem tartok pénzt, átutalom az AXA-ba a magas látra szóló kamat miatt.

Az unicredit-est a cib-essel együtt használom a lekötések miatt. Ha lejár az egyik helyen a 2-3 hónapos akciós betét, átutalom a másikba, és igénybe tudom venni az ottani akciókat. A kedvező kamatot ugyanis mindig az új lekötésekre adnak. Emiatt érdemes két számlát fenntartani, az akciós és nem akicós kamatok közötti különbség már minimális lekötött összeg felett is több, mint a plusz számla fenntartási költsége.

Elég sokat nézegettem a különböző bankok konstrukcióit, a saját részemre ezt találtam optimálisnak (és nincs vele sok dolgom).

Lord_M_ 2010.05.06. 12:35:21

@espadazo - Játékbolt:: Na meg ez, de ez meg az emberek egy része. Az mégis milyen? Központi nyilvántartás van, minden bankfiók látja ezt, láthatja az aláírásodat, gyakorlatilag csak az aláírási kartonod meg az aláírt szerződésed nincs ott, de azt mégis hányszor kell elővenni ? Tökéletesen lényegtelennek kéne lenni (mint ahogy néhány bank esetében az is), hogy melyik fiókban nyitottad a számlát, kötöttél hitelszerződést... stb, a számlavezető, ügyfélnyilvántartó, kártyakezelő, dokumentumkezelő, szolgáltatáskezelő rendszerek mindenhol elérhetőek, minden ügyfélnek saját azonosítója van... bárhol kéne tudni intézni az ügyeidet. E mögött csak azt látom, hogy az ügyintéző csak azért pattintja le az ügyfelet, mert nem kapott utána jutalékot... holott elvileg Ő nem azért ül ott, hogy jutalékot kapjon, hanem hogy a Bank és Ügyfele között kapcsolatot tartson, lehetőleg úgy, hogy az ügyfél a további üzleteihez is ezt a bankot használja, és ott fialtassa a pénzét... vagy oda fizessen kamatot..

Lord_M_ 2010.05.06. 12:38:08

@paprika jancsi: Helyes, helyes, egy tudatos ügyfél! :)

ezt így kell csinálni.

Tessék a többieket is oktatni a környezetedben - gyerkeket is - hogy okos ügyes döntésekkel szervezzék a pénzügyeiket...

:)))

Lord_M_ 2010.05.06. 12:41:23

Amúgy : dolgoztam bankban, láttam belülről is, több részét a banknak, és azt is tudom, hogy a többsége az alkamazottaknak, robot üzemmódban dolgozik, és hajt, mert megvannak azok a fránya mérőszámok, amiket teljesíteni kell (kihelyezés, behajtás, ügyfélszám, kontaktszám...)... a baj a vezetés elszálltságában és a tulajdonosok kapzsiságában van, mert a magyar leányok vastagon fizetnek az anyabankoknak, az otp meg úgy van vele, hogy van N millió ügyfele... egyetlen forint díjemeléssel N millió forint azonnali bevételnövekedést tud realizálni...

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 12:41:25

@Lord_M_:

Sajnos a probléma jóval bonyolultabb, mint gondolnád.

Én őszintén remélem, hogy ( nem vagyok egyik politikai párt tagja sem ! ) az Orbán Viktor bácsi, leül a banki vezetőkkel tárgyalni, és ha nem engedelmeskednek...bajban lesznek....

A Megoldás bennünk van !
Vajon mi magunk miért nem fogunk össze !

Emlékszel még a Postabankra ?????

Ha az emberek össze fognának ..
Betétjüket kivennék= Komoly Probléma lenne...

Rögtön zuhanna a kamat !

5kzs 2010.05.06. 12:43:32

Elvben mindenki megválaszthatja honnan akar felvenni pénzt, és ha az OTP ennyire rossz akkor majd tönkremegy mert az emberek azt választják ami olcsóbb nekik.
Nem?

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 12:44:51

@Lord_M_:

Én is dolgoztam nem egy bankban.. És tudom, hogy vannak ilyen és olyan emberek

és tudom, hogy emberek vagyunk....

A meghatározó egy ember viselkedésében nem a pozíció!

Hanem sokszor a motíváció!
Ami lehet rossz és jó !

Lord_M_ 2010.05.06. 12:52:03

@hitelflotta.hu: Persze hogy emlékszem a postabankra, meg arra, hogy az emberek rohama, az államnak (tehát nekünk) került pénzbe, hogy a likviditása megmaradjon a banknak. (az első Orbán-kormány vastagon konszolidálta a postabankot... meg megvette végül... majd eladta...)

A baj az, hogy a szavaiddal éljek, bonyolultabb annál, ha egy bank ügyfelei megrohannák akármelyiket, az jó eséllyel dominóelven ledönteni a többit is a lábáról.

A helyzet egyszerű, ha tegyük fel, az MKB összes ügyfele nekiesne az MKB-nak és kivenné a betéteit, akkor az MKB bajban lenne, a likvid tőkéje kevesebb mint amit hirtelen ki kéne fizetnie, hitelt is csak baromi drágán kapna (hirtelen)... megtörténne a baj... a Bank térdrekényszerülne, nem tudna fizetni, jönnének azok akiknek a Bank is tartozik (hiszen a Bankok is hitelekből gazdálkodnak)... és úgy paff... Mit csinál a többi ember? Te jóisten tönkrement az MKB... jaj! futás, hát akkor tönkremehet a többi is... nehogy elvesszen a pénz! ... és megjelennének az ügyfelek a CIB-nél, a K&H-nál... és hasonló elven ledőlne még pár bank... aki eddig nyugodt maradt, az most pánikolna be... ajvé.. kidőlt 6 nagy bank... komoly a baj.. ki kell venni a pénzt a bankból... és letarolva áll a magyar bankpiac...

persze egyfelől ez csak vízió, mert 1) az első két bank után (ha azt hagyná az állam) a többi már szerezne elég likvid tőkét - ha máshonnan nem az államtól -... 2) az állam sem hülye, mint ahogy anno a postabankot sem hagyta kidőlni, úgy mentené meg akármelyiket... Vicces, hogy megint Orbán-kormány lesz :) --- csak nem tudsz valamit ? :D

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 12:52:12

Ki emlékszik még a Kamatadóra !

Mindenki azt kérdezte.
Ki az erősebb :
Állam vagy a BANK?
Résztvevő felek :
Gyurcsány kontra Csányi ...

Vajon ki győzött ?

Megoldás : Az ÁLLAM!

Mert az ÁLLAM ERŐSEBB Volt, Van és Lesz .... MINT bárki gondolná !!

5kzs 2010.05.06. 12:57:12

@hitelflotta.hu: De hát akkor az emberek is hibásak, nemcsak a bank.

Lord_M_ 2010.05.06. 12:59:00

@hitelflotta.hu: Nade, akkor most már segíts ki a sötétségből :) - Az emberek / akármilyen beosztásban is / habitusa alapján kell még ma is a válság "csúcsát" idéző szinteken fizetni a hitelekért?

csak ezen a habituson múlna az egyoldalú szerződésmódosítás intézménye...

Lehet hogy kevesebbet dolgoztam a bankszektorban, de a józan ész tiltakozik, hogy csak ezen múlna ez... A pénzpiaccal foglalkoztam előtte is... utána is.. így egy picit látom a folyamatokat és nem áll össze az bankközi piacokon az egymásközötti hitelezésbe épített felárak gyakorlatilag eltűntek, vagy minimálisra szűkültek, azért a meglévő hitelekben még mindig a közel 3%-os felár megtalálható... és nagyon lassan araszolnak lefelé... (meglévő euró / chf hitelek esetében). - nem az árfolyamról beszélek azt látom naponta... :)

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 12:59:24

@Lord_M_:

persze egyfelől ez csak vízió, mert 1) az első két bank után (ha azt hagyná az állam) a többi már szerezne elég likvid tőkét - ha máshonnan nem az államtól

Re :
Lehetséges a víziód, de kitől ?
Az egész pénzpiac fél.... Tehát ha mindenki fél, akkor nem adna senki.... Jelenleg Görögországra figyel mindenki.....

-... 2) az állam sem hülye, mint ahogy anno a postabankot sem hagyta kidőlni, úgy mentené meg akármelyiket...

Re:
A postabank ma ERSTE !!!!
De nem tudom jó üzlet volt-e
Ma az állam 10 forintot kell úgy szétosztania, hogy 15 ft-ot kéne költenie...
Szerintem ez nem megy ......
Egyébként ma vehetnénk bankot ócson ? Nem ? Hisz vannak veszteséges bankok....

Vicces, hogy megint Orbán-kormány lesz :) --- csak nem tudsz valamit

Nem vagyok politológus :) De érdekel a politika ...

Lord_M_ 2010.05.06. 13:01:18

@hitelflotta.hu: Nade várjá, A kamatadó a Banknak nem fáj... (annyira)... azért azt az ügyfelek fizetik. Tehát, ott az ÁLLAM - Bank "harc"-ban jelentősrészt az szerepelt, hogy "akkor amit az embereknek kifizetnél kamatot, abból 20%-ot nekem tessék fizetni..."
csányi : "jóvan bammeg!"

gorcsev54 2010.05.06. 13:04:05

@Lord_M_: Abban is emberek munkája van, hogy berakom a lóvét, kapok 5.4% kamatot amiből levonnak 20 % adót amikor kiveszek a pénzből újabb költség-szóval ha nem sok sok milliót raksz a bankba akkor elfogy.Ennél még az is jobb ha naponta megnézed otthon a párnában. A feleségem elment a bankba mert be akart egy kis pénzt rakni, ami 100.000Ft-ra levetítve így nézett volna ki:100.000Ft =3 hónapra 17.089 Ft kamat-3.417Ft adó= 13.672Ft -3havi költség -4.500Ftha egy összegben felveszed a pénzed -5000Ft akkor =4.172 Ft-haszon igaz támogattál más dolgozókat a lóvéddal.

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 13:08:16

@Lord_M_:

Én azt figyeltem meg, hogy a pénzpiacon az üzlet azért köttetik, mert nyereséget gondolnak, bíznak esetleg az előző veszteségeik megtérülésében... Ezeket sokszor mindenféle ábrák, különböző statisztikai jelentések alapján ( nem beszélve a tapasztalatról ) döntik el...
ezeket érzelmekkel töltik meg.. amiben benne van minden

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.05.06. 13:13:17

@Lord_M_:
kamatadó :

2007 július 17-e jeles dátum volt nem csak a befektetők, de a szolgáltatók életében is. Ugyanis Sólyom László ekkor írta alá a tőkejövedelmeket terhelő 20%-os kamat- és árfolyamnyereség adóról szóló törvényt. Ez volt az a pillanat, ami jelentős tőkemozgásokat indított el az egyes konstrukciók között, és ami elindította az ügyfelek megszerzésért folytatott harcot.

Meglepő módon azonban ennek a csatának nem lett vesztese. Nyertek a pénzintézetek, mivel becsléseink szerint közel 700 milliárd forint vándorolt különböző termékekbe a kamatadó hatására. És nyertek az ügyfelek is mivel tényleg elkerülték az adót, hosszabb-rövidebb időre.

Lord_M_ 2010.05.06. 13:44:21

@hitelflotta.hu: Jó dolog olyan emberrel beszélgetni aki ért is a dolgokhoz (ráadásul jobban mint én)... :)

most viszont mennem kell... termelek kis GDP-t :)
meg profitot magamnak :D

erikaIII 2010.05.12. 08:40:28

@kiscsákó:
Igen, nyitnak a K&H-ban, zéró számla a neve,annyi változással, hogy max. havi 3 részletben is jöhet be az a minimum 150e Ft, és nem kell munkabérnek lenni. Úgyhogy anya,apa fizuja + családi pótlék és ott is van az ingyen minden.
süti beállítások módosítása